Ik vind dat je gewoon naar Nick moet luisterendogo4ever schreef:Je bent gewoon net zo'n zeiksnor als ik met uit kiezen van je a.s. nieuwe hond. Ik dacht het helemaal gevonden te hebben maar ik ben daar weer helemaal vanaf. Toen dacht ik dat mijn keus nog maar tussen een paar rassen zou zijn en dat is nu ook weer niet zo. Ik heb het nu maar voor mezelf zo bedacht: ik zie wel wat er op mijn pad komt tegen die tijd. Komt tijd komt raad denk ik maar. Want ik zou het voor nu echt even niet weten al heb ik inmiddels een lichte voorkeur maar dat kan zomaar weer veranderen denk ik. Ik weet het gewoon echt niet. Teveel zeiksnor (net als jij dus) ben ik.
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
shiba inu
Moderator: moderatorteam
- Valerie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
- Aantal honden: 2
Re: shiba inu
- Yaika
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador, ruwharige teckel
massam schreef:Yaika schreef:massam schreef:en jij hebt nu een teckel én een wetter!
ik heb wat tips van je nodig!
Wil je diesel een nachtje lenen? Mag bestEn ik woon dichtbij haha!
liefje, dan kom ik mee logeren want anders krijg je 3 diesels terug...
Je komt maar langs hoor! Wijchen is niet heel ver!
"Als je op de witte lijn blijft rijden, rij je altijd goed"
- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
- Aantal honden: 1
ja ik ben een zeiksnor... je hebt gelijk hoor eliza!
oh! ik heb trouwens cis opdracht gegeven mij te vertellen wanneer jullie daar heen gaan. dan kom ik ook als het lukt!
oh! ik heb trouwens cis opdracht gegeven mij te vertellen wanneer jullie daar heen gaan. dan kom ik ook als het lukt!

-
dogo4ever
- Zeer actief
Ik heb je een pb gestuurdmassam schreef:ja ik ben een zeiksnor... je hebt gelijk hoor eliza!
- M@scha
- Zeer actief
- M@scha
- Zeer actief
gisteren met pascal over gehad en dit topic laten lezen.. geen shiba is wel duidelijk...
hij wil zo graag weer een staff.. moeilijk hoor!

- lieke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
- Contacteer:
shibashira schreef:Hey Lieke, niet overdrijven![]()
Dacht dat Taro anders verdomd goed met jou mee wilde werken![]()
Hij doet nog steeds trucjes met me, vind die superleuk!! Had trouwens helemaal niet door dat jij DE Lieke van het forum was, haha...Wij hadden mailcontact gehad voor die tijd
![]()
Hé, wat grappig. Ik had die link ook niet gelegd.
En je hebt gelijk, hoor. Taro deed het hartstikke leuk. En zoals ik al zei: ik heb een hele leuke dag gehad!

- Saskia241
- Zeer actief
Lastig he. Ik vind staffords ook heel leuk. Mijn broer en zijn vriendin hebben er een. Dikke vriendinnen met Rinske was ze. Uren samen spelen en daarna samen in de veel te kleine mand van Luna in slaap vallen.massam schreef:gisteren met pascal over gehad en dit topic laten lezen.. geen shiba is wel duidelijk...
- Mit
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Een Roemeense krielkip
Lars zou ook heel graag een Staff willen. Ik ook, als ik maar garantie had dat ie zo wordt als Kyra van Veronique. En dat risico is veel te groot dus wij hebben besloten, hoe leuk ook, geen klapkaak meer. Nu hebben we dan gekozen voor een ras wat ook vrij pittig kan zijn maar toch een jachthond, dat ligt ons iets beter. Kan Pascal niet eens naar zoiets kijken?
Wij hebben natuurlijk ervaring mét en zonder kuthond en ik moet heel eerlijk zeggen; het is heerlijk rustig en onbevangen zo zonder die witte. We missen hem heel erg maar het houden van honden is veel leuker geworden vinden we.
Wij hebben natuurlijk ervaring mét en zonder kuthond en ik moet heel eerlijk zeggen; het is heerlijk rustig en onbevangen zo zonder die witte. We missen hem heel erg maar het houden van honden is veel leuker geworden vinden we.
- blacky
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Coton de Tuléar en Havanezer.
- Aantal honden: 3
- Saskia241
- Zeer actief
blacky schreef:Hij een Staf jij een Wetter. Geen probleem toch?

- Elmo/maureen
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dalmatier
- shibashira
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 3 x Shiba & 1 x Akita
- Aantal honden: 4
- Contacteer:
Conrad wilde ook heel graag een stafford
... hij heeft drie Shiba's gekregen

Sandra & Shira, Taro, Nikki, Kaya

-
laeken
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Er zijn staffords genoeg die wel hondsociaal zijn. Vrijwel altijd teven, dat wel. Ik ben er regelmatig tegengekomen. Heel soms is een reu zelfs sociaal. Je kan dus ook voor een herplaatser gaan. Volwassen en minstens 3 jaar. Reu dan wel gecastreerd. Met wat geluk heb je dan een lieve sociale hond en toch een stafford. Ik heb ze ook zat gezien in Engeland. In cafe's, op terrasjes, bij winkels. Daar liepen klanten met honden zo naar binnen. Meneer de gecastreerde stafford kwam dan even snuffelen en propellorstaarten en ging weer liggen. Ze bestaan dus wel zat. Op MP staan er ook veel waarbij staat dat ze goed met honden zijn. 
- Mit
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Een Roemeense krielkip
Een herplaatser zou ik inderdaad ook nog wel durven nemen. Maar met een pup zou ik het toch niet gokken. Het grappige is wel dat vaak de sociaalste staffs toch van mensen zijn die er eigenlijk geen flikker mee doen. Groepjes hangjeugd waarbij die hond er de hele dag bij staat, tokkengezinnen die blèren dat ze niks te willen hebben. Jammer is alleen dat je zelf die mazzel vaak niet hebt 
-
laeken
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Mit schreef:Een herplaatser zou ik inderdaad ook nog wel durven nemen. Maar met een pup zou ik het toch niet gokken. Het grappige is wel dat vaak de sociaalste staffs toch van mensen zijn die er eigenlijk geen flikker mee doen. Groepjes hangjeugd waarbij die hond er de hele dag bij staat, tokkengezinnen die blèren dat ze niks te willen hebben. Jammer is alleen dat je zelf die mazzel vaak niet hebt
Opgroeien met hangjeugd is echt niet verkeerd hoor.
Ik was en ben altijd jaloers op krakers hier die met een mechelaar door de stad struinen zonder riem. Of met 2 staffords los naast de fiets. Prachtig
- runninggirl
- Zeer actief
Kan me wel vinden in jouw verhaal, die loslopende 'makkelijke' honden komen we hier ook regelmatig tegen. Prachtig vind ik dat.laeken schreef:Mit schreef:Een herplaatser zou ik inderdaad ook nog wel durven nemen. Maar met een pup zou ik het toch niet gokken. Het grappige is wel dat vaak de sociaalste staffs toch van mensen zijn die er eigenlijk geen flikker mee doen. Groepjes hangjeugd waarbij die hond er de hele dag bij staat, tokkengezinnen die blèren dat ze niks te willen hebben. Jammer is alleen dat je zelf die mazzel vaak niet hebt
Opgroeien met hangjeugd is echt niet verkeerd hoor.Ik was vroeger ook hangjeugd en ik had een enorme kruising bouvier. Altijd bij me. En die hond was best heel sociaal geworden daardoor. Kon met iedereen opschieten al was het wel een zelfverzekerde hond met bepaalde grenzen. Op die manier opgroeien is veel beter dan met trutteflut naar de hondencursus en halve dagen in de bench naast rondjes door de buurt. Dat is nl veel armer. Mijn hond liet ik ook met alle honden los. Als ze op haar lazer kreeg liet ik dat gewoon gaan.....
![]()
En ik liet haar op alle honden afstormen. Nu zou ik dat niet meer doen maar ik denk wel dat het haar goed gedaan heeft. Vrienden van mij hadden ook staffords. Die kregen gewoon een klap of trap als ze lastig deden en gek genoeg voldeed dat. Geen hondenpsychologie maar gewoon aangeven wat je wel en niet toestaat. Moet zeggen dat hun honden ook buitengewoon sociaal waren voor de rassen. Overal mee naartoe. Een vriend van mij had een stafford-reu die permanent los was. Mee liep met de krantenwijk en die niet eens een riem had. Beest deed niks. Nooit. Alleen vocht hij terug als het niet anders kon. Ging hij kloten dan kreeg hij een brul en indien nodig een lel of trap. Dat hielp beter dan duizend manieren en een hoop hondenspychologie. Krakers idem. Die pikken 2 dingen niet. Knokken en weglopen. Als dat je grenzen zijn en je de hond verder heel vrij laat krijg je een droomhond. Een die overal los kan en een die nooit van je zijde wijkt en met iedereen op kan schieten.
Ik was en ben altijd jaloers op krakers hier die met een mechelaar door de stad struinen zonder riem. Of met 2 staffords los naast de fiets. Prachtig
- Valerie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
Ik kende die hangjeugd met pitjes/staffords ook. Op een gegeven moment klapte ze te vaak in elkaar en werd er weer eentje ingeruild voor een jonger/beter exemplaar. Ja zo kan ik het ook
Er zijn trouwens zat volwassen herplaats staffords Adopt a staff
Er zijn trouwens zat volwassen herplaats staffords Adopt a staff
-
blondie
- Zeer actief
Ik zit het zo te lezen, zijn het echt zulke moeilijke honden? Mijn collega heeft er 1 en haar broer ook. We troffen elkaar eens toevallig op strand
Dit is toch een shiba inu?

Hier dan met wat franse bullen (zelf liep ik wat door met duo jut en jul want dit werd me wat te gortig
)

De ene was wat eenkennig en wilde niet graag besnuffeld worden en jut en jul vonden dat verder prima, er werd opgelopen zonder al te veel contact, de ander wilde wel weer kennismaken met Finn, maar die vond op zijn beurt dat gesnuffel aan zijn kont weer niet leuk en liep weg. Prima.
Deze twee zijn dan ook direct mijn referentiekader
zo vaak zie je ze hier niet. Maar met dit duo niets aan de hand. Overigens blijft mijn collega op haar beurt weer zeggen dat er niets mis is met mijn herders terwijl zij daar eigenlijk niets van moet hebben en het best eng vond maar tijdens onze onverwachte ontmoeting is er geen onvertogen woord gevallen. Ieder deed zijn ding.
Dit is toch een shiba inu?

Hier dan met wat franse bullen (zelf liep ik wat door met duo jut en jul want dit werd me wat te gortig

De ene was wat eenkennig en wilde niet graag besnuffeld worden en jut en jul vonden dat verder prima, er werd opgelopen zonder al te veel contact, de ander wilde wel weer kennismaken met Finn, maar die vond op zijn beurt dat gesnuffel aan zijn kont weer niet leuk en liep weg. Prima.
Deze twee zijn dan ook direct mijn referentiekader
- shibashira
- Zeer actief
- Contacteer:
Klopt dat zijn Shiba's. En ik vind sommigen ook nogal overdrijven hoor dat het zulke enorm moeilijke honden zijn.

-
Supernova
- Zeer actief
Ik vind Shiba's ook leuk. Qua uiterlijk maar ook qua karakter wel. Toen op de shiba wandeling waren er behoorlijk wat shiba's en ze waren allemaal sociaal. Wel kattenkopjes en ik heb Nova er niet los bij gedaan omdat zij niet voor zichzelf opkomt, maar onderling ging het geloof ik prima. Aan de lijn ook weinig problemen en er waren zelfs Shiba's die Nova gingen uitdagen tot spelen
Dan is het natuurlijk wel zo dat de bazen met asociale Shiba's niet naar zo'n wandeling komen maar ik denk dat met de juiste lijnen uitkiezen je al aardig wat vervelend gedrag uit kan sluiten. Dan zelf de juiste opvoeding bieden en je hebt best een fijne hond. Bij ons op de hondenschool zijn er 2 Shiba's die behendigheid doen en dat gaat goed
Zoek je een heel makkelijke hond dan zou ik niet voor een Shiba gaan, maar je schrijft dat de hond best wat pit mag hebben dus een shiba zou kunnen passen. Dan zou ik ivm sociaal gedrag naar andere honden wel een teef nemen. Oh en 1 nadeel, als ze half zo verharen als een Akita is het nog steeds verschrikkelijk 
Dan is het natuurlijk wel zo dat de bazen met asociale Shiba's niet naar zo'n wandeling komen maar ik denk dat met de juiste lijnen uitkiezen je al aardig wat vervelend gedrag uit kan sluiten. Dan zelf de juiste opvoeding bieden en je hebt best een fijne hond. Bij ons op de hondenschool zijn er 2 Shiba's die behendigheid doen en dat gaat goed
- Katja-Jessie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Border Collie - Aantal honden: 2
Ik ben het met je eens Denise.
De shiba's van mijn ouders daar wordt te weinig mee gedaan (alleen gewandeld) en ze mogen eigenlijk alles.
Voor zulke mensen vind ik een Shiba dus geen goede keuze (mijn ouders zijn er overigens dolgelukkig mee)
Je moet heel consequent kunnen zijn, dat kan lang niet iedereen.
Maar als je met ze aan het trainen bent heb ik absoluut meer aandacht van de shiba dan van mijn herder.. zegt dat nou wat over de shiba of over de herder
Het zijn gewoon hele leuke honden, maar wel met karakter.
Ik ben er fan van hoor!
De shiba's van mijn ouders daar wordt te weinig mee gedaan (alleen gewandeld) en ze mogen eigenlijk alles.
Voor zulke mensen vind ik een Shiba dus geen goede keuze (mijn ouders zijn er overigens dolgelukkig mee)
Je moet heel consequent kunnen zijn, dat kan lang niet iedereen.
Maar als je met ze aan het trainen bent heb ik absoluut meer aandacht van de shiba dan van mijn herder.. zegt dat nou wat over de shiba of over de herder
Het zijn gewoon hele leuke honden, maar wel met karakter.
Ik ben er fan van hoor!
Een droom wordt een doel wanneer actie wordt ondernomen om het te realiseren.
- shibashira
- Zeer actief
- Contacteer:
ben er ook fan van. Hebben er nu drie, maar volgend jaar hopelijk vier... ze zijn dus verslavend
En Denise, haha, dat verharen... zucht... dat is inderdaad heeeeel veeel.

- rakker2000
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): x boerenfox
parson russell terrier
boerenfox - Locatie: gelderland
op de behendigheid loopt er ook 1 met shiba's. doen het ook best leuk. maar
als er 1 geen zin had dan liep hij het parcour uit.
Zolang mensen denken dat honden geen gevoel hebben,
moeten honden het gevoel hebben, dat mensen niet kunnen denken.
- shibashira
- Zeer actief
- Contacteer:
rakker2000 schreef:op de behendigheid loopt er ook 1 met shiba's. doen het ook best leuk. maar

- rakker2000
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): x boerenfox
parson russell terrier
boerenfox - Locatie: gelderland
ze was gewoon slim ze wilde niet in de zon schaduw was koeler,
maar niet leuk als ze het met het examen doen.
maar niet leuk als ze het met het examen doen.
Zolang mensen denken dat honden geen gevoel hebben,
- Lothian
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeen Dalí, Bulgaar Lucca, lurcher Taro
Even een paar ideeen uit nogal verschillende hoeken.
Een Appenzeller? Mooie, robuuste honden. Ik kan me voorstellen dat ze niet altijd gemakkelijk zijn met soortgenoten maar zijn wel aardig trainbaar voor zover ik ze ken.
Curly Coated Retriever zal wel op z'n uiterlijk afvallen als een wetter lelijk wordt gevonden
Ik vind ze qua kop een vergelijkbare uitstraling hebben. Zijn wel net wat hoogbeniger en minder dogachtig naar mijn idee.
Australian Kelpie, hebben wel aardig wat uitdaging nodig en zijn wel pittig, maar wat ik er van gezien heb zijn ze wel zachter dan een mechelaar of aanverwanten.
Een Beagle of iets anders uit die hoek - honden met body, zeer grote kans op hondsociaal, alleen loslopen is een aandachtspuntje
En ja, een ritsrug zie ik ook wel passen.
Wat is er eigenlijk tegen een gewone Labrador? Stevige, sociale, leergierige honden - beetje atletische lijn uitkiezen en je hebt volgens mij een wereldhond.
Een Appenzeller? Mooie, robuuste honden. Ik kan me voorstellen dat ze niet altijd gemakkelijk zijn met soortgenoten maar zijn wel aardig trainbaar voor zover ik ze ken.
Curly Coated Retriever zal wel op z'n uiterlijk afvallen als een wetter lelijk wordt gevonden
Australian Kelpie, hebben wel aardig wat uitdaging nodig en zijn wel pittig, maar wat ik er van gezien heb zijn ze wel zachter dan een mechelaar of aanverwanten.
Een Beagle of iets anders uit die hoek - honden met body, zeer grote kans op hondsociaal, alleen loslopen is een aandachtspuntje
En ja, een ritsrug zie ik ook wel passen.
Wat is er eigenlijk tegen een gewone Labrador? Stevige, sociale, leergierige honden - beetje atletische lijn uitkiezen en je hebt volgens mij een wereldhond.

-
Asta
En een labrador x mechelse herder? Zie je ook regelmatig, pittige honden maar vaak toch wel sociaal geloof ik. Alleen het kunnen mega stuiterballen zijn want er zit wel een bak energie in als ik dat zie met die 2 die ik er ken.
- Minhie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Akita
Wat zeg jij nou.. komt er dan ook een 5e hond?shibashira schreef:ben er ook fan van. Hebben er nu drie, maar volgend jaar hopelijk vier... ze zijn dus verslavend![]()

- shibashira
- Zeer actief
- Contacteer:
Minhie schreef:Wat zeg jij nou.. komt er dan ook een 5e hond?shibashira schreef:ben er ook fan van. Hebben er nu drie, maar volgend jaar hopelijk vier... ze zijn dus verslavend![]()
haha ivm Shira durven we geen grote joekel er bij te zetten. Lees --> ik durf het niet