sandrav schreef:
heb even gechecked en ik had het gelukkig goed gespeld hiihih
De Dogo. was die eerst in spanje off erkend? en daarnn in de voorlopige erkenning hier?
Ik zie ze al een tijdje op de show rondlopen. oOk gecoupeerde maar kan me niet herinneren dat die de ring ingingen.
Zou dat ev gekund hebben tijdens de voorlopige erkenning?
om zoveel mogenlijk correcte DC is het NHSB te krijgen?
dat weet ik eigenlijk niet
ik weet dat er een spaanse rasstandaard is van 1989, daar noemde het ras ook nog gewoon Perro de Presa Canario, in 2001 is het door FCI voorlopig erkend en in 2011 is het officieel erkend
heel veel DC fokkers zeggen dat FCI zowel het zwart als het vele wit (meer als 30%) uit die oude rasstandaard gehaald en ook de naam verandert, maar dat is dus niet waar, dat heeft Spanje zelf gedaan, ik heb gehoord (maar ik heb het niet bevestigd bij de RSCE) dat er een show georganiseerd word en dat ze aan de hand van al die honden de rasstandaard van 2001 hebben opgesteld, de reden dat zwart en het vele wit er uit is gehaald, is omdat die niet op die show aanwezig waren (de meeste die die kleuren fokken, geven niets om uiterlijk, puur om karakter en gezondheid (alhoewel dat laatste ook niet altijd het geval is

)) waarom de naam is verandert, geen idee
Je kon altijd wel showen met je DC (aja toch sinds 2001) maar je kon geen officiele kampioen worden, onze reu heeft genoeg CACIB punten om Belgisch Kampioen te zijn, maar omdat die allemaal gehaald zijn VOOR 2011 tellen die dus niet mee, mensen met een DC die zeggen dat hun hond (voor 2011 he) Belgisch showkampioen is liegen, want dat kan officieel niet
ik weet niet hoe het met gecoupeerde honden showen zat in NL, maar ik weet dat het hier in België redelijk lang wel kon MITS de hond uit een land kwam waar het nog wel legaal was, maar dat is nu ook niet meer mogelijk, de enige show dat je hier in België kan doen met een gecoupeerde hond (MITS hij uit het buitenland komt en waar het dus nog legaal is) is de foktoelatingsshow, die elke hond moet hebben voor je er mee mag/kan fokken als je stambomen wilt