Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Pitbull valt 5 agenten aan

Nieuws over dierenleed.
Niet geschikt voor jonge kinderen.

Moderator: moderatorteam

booster
Zeer actief
Mijn ras(sen): Su, Binky, Daisy en Amiya
Aantal honden: 4

Re: Pitbull valt 5 agenten aan

Ongelezen bericht door booster »

dagmar88 schreef::LOL: Een hond met normen en waarden?
Gaat om het idee :mrgreen:
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Ja verbazend voor jou hé .Zo leer je nog eens wat hier. :lees:
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
tineke

Ongelezen bericht door tineke »

Ik vind de toename van staffies en pitjes ook angstaanjagend.
Niet in de laatste plaats voor de dieren zelf, want het is nu eenmaal een feit dat ze regelmatig in verkeerde handen vallen.
De afschaffing van de rad heeft tot een run op het fokken van allerhande bizare kruisingen met pitjes en staffies geleid.
Dat is jammer ,en wmb zou er een andere regeling komen dan de rad ,een waar de honden wat beter onder beschermd zijn.
De berichtgeving van Nanna hierover die kennen we inmiddels nu wel ,in dat opzicht is ze een banale one trick pony.
Wat mij aan die berichten stoort is het schijnbaar plezier waarmee ze het plaatst,en ik krijg er toch wel een soort van ze moeten weg weg weg gevoel bij.
Ook een reactie op het vinden van een baasje van een ''klapkaak'' die jaren in een asiel heeft gezeten vind ik kinderachtig.
Als zo'n hond in de juiste handen terecht komt heeft niemand daar last van,en ik neem aan dat een asiel daar toch echt wel naar kijkt.
Sommige mensen kiezen hun hond op andere gronden dan dat hij megasociaal is of fotogeniek is of wat de buren ervan vinden.
Pepie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Europese korthaar
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Pepie »

En hij heet Jan -Peter :goeie:
Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

tineke schreef:Ik vind de toename van staffies en pitjes ook angstaanjagend.
Niet in de laatste plaats voor de dieren zelf, want het is nu eenmaal een feit dat ze regelmatig in verkeerde handen vallen.
De afschaffing van de rad heeft tot een run op het fokken van allerhande bizare kruisingen met pitjes en staffies geleid.
Dat is jammer ,en wmb zou er een andere regeling komen dan de rad ,een waar de honden wat beter onder beschermd zijn.
:ok:

Hier schieten de meest vreselijke kruisingen en xxl pitjes zowat uit de grond.
:ugh: Dit soort nesten zijn toch om te janken:
http://dieren.marktplaats.nl/honden-jac ... natie.html
Van mij mag dat type liever gisteren dan vandaag nog getest worden op mensvriendelijkheid en in NL één protocol wat betreft hond-hond bijtincidenten.
bouvierpoedel schreef:
Ja verbazend voor jou hé .Zo leer je nog eens wat hier. :lees:
:mrgreen: Volgende keer zal ik eens rustig met Charlie in overleg gaan of ze het wel maatschappelijk verantwoord vindt haar naasten naar het leven te staan.
tineke

Overigens geloof ik best wel dat de klapkaken een groot gedeelte van de bijtincindenten voor hun rekening nemen.
Ik denk dat het per regio wel wat verschilt gewoon omdat de rassen per regio wat kunnen verschillen.
Maar ik denk wel dat dit soort berichten met een sensatietoontje worden gepubliceerd,dat is namelijk het publiek wat ze er mee willen aantrekken :mrgreen:

Sommige dingen spreken nu eenmaal meer tot de verbeelding dan andere.
Zo worden er jaarlijks zo'n 600 mensen gedood door olifanten ,250 door nijlpaarden en ongeveer 79 door haaien.
Toch staat het net vol met haaienaanvallen , is er een shark-week programma ,en vind je daar veel meer over dan de malariavlieg die pas echt slachtoffers maakt.
Haaien spreken nu eenmaal meer tot de verbeelding dan een olifant of vlieg klaarblijkelijk.
Het boek Jaws en de verfilming ervan heeft tot de dood van miljoenen haaien geleid.
Vast door allemaal mannen die nu een klapkaak hebben :mrgreen:
De schrijver, Peter Benchley ,van het boek De zomer van de witte haai waar Jaws op gebaseerd was heeft zich dat nooit geraliseerd van te voren anders had hij het nooit uitgegeven gaf hij aan.
Dat een boek en een film kon leiden tot de dood van miljoenen beesten is eigenlijk ondenkbaar maar gebeurde toch mooi wel.
tineke

dagmar88 schreef:
tineke schreef:Ik vind de toename van staffies en pitjes ook angstaanjagend.

Hier schieten de meest vreselijke kruisingen en xxl pitjes zowat uit de grond.
:ugh: Dit soort nesten zijn toch om te janken:
http://dieren.marktplaats.nl/honden-jac ... natie.html
Van mij mag dat type liever gisteren dan vandaag nog getest worden op mensvriendelijkheid en in NL één protocol wat betreft hond-hond bijtincidenten.
Mensvriendelijkheid van de fokker testen bedoel je :mrgreen:

Ik denk dat als je mensen financieel aansprakelijk maakt voor hun hond je een eind komt.
Maar dan dus echt financieel aanprakelijk.
Ik denk overigens dat er best een aantal mensen zijn wie het niets kan schelen wat hun hond aanricht, maar dat het overgrote deel van de incidenten uit domheid voorkomt.
Mensen die denken dat hun klapkaak wel lief blijft omdat hij zo leuk met de hond van de buren speelde toen hij pup was :ugh:
tineke

Jion schreef:Denken jullie dat het aantal staffords en pibulls (mede) is toegenomen door de show van Cesar Milan?
In ieder geval wel het aantal wat denkt dat ze raseigenschappen net zo makkelijk kunnen wegpoetsen omdat cm dat ook kan :mrgreen:
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door LongFields »

tineke schreef:Overigens geloof ik best wel dat de klapkaken een groot gedeelte van de bijtincindenten voor hun rekening nemen.
Ik denk dat het per regio wel wat verschilt gewoon omdat de rassen per regio wat kunnen verschillen.
Maar ik denk wel dat dit soort berichten met een sensatietoontje worden gepubliceerd,dat is namelijk het publiek wat ze er mee willen aantrekken :mrgreen:

Sommige dingen spreken nu eenmaal meer tot de verbeelding dan andere.
Zo worden er jaarlijks zo'n 600 mensen gedood door olifanten ,250 door nijlpaarden en ongeveer 79 door haaien.
Toch staat het net vol met haaienaanvallen , is er een shark-week programma ,en vind je daar veel meer over dan de malariavlieg die pas echt slachtoffers maakt.
Haaien spreken nu eenmaal meer tot de verbeelding dan een olifant of vlieg klaarblijkelijk.
Het boek Jaws en de verfilming ervan heeft tot de dood van miljoenen haaien geleid.
Vast door allemaal mannen die nu een klapkaak hebben :mrgreen:
De schrijver, Peter Benchley ,van het boek De zomer van de witte haai waar Jaws op gebaseerd was heeft zich dat nooit geraliseerd van te voren anders had hij het nooit uitgegeven gaf hij aan.
Dat een boek en een film kon leiden tot de dood van miljoenen beesten is eigenlijk ondenkbaar maar gebeurde toch mooi wel.
Pepie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Europese korthaar

Ongelezen bericht door Pepie »

Hier staat dat de eigenaar niet thuis was wat is het nou? :hmmm:
http://www.spitsnieuws.nl/archives/foto ... jf-agenten
Afbeelding
Punzel
Zeer actief

Ongelezen bericht door Punzel »

Jion schreef:Denken jullie dat het aantal staffords en pibulls (mede) is toegenomen door de show van Cesar Milan?
Ik denk dat de gemiddelde stafford eigenaar niet eens Cesar Milan kijkt.
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

Nanna schreef:
Ennath schreef:
Pepie schreef: Nou omdat Nanna alleen maar op zoek is naar dit soort berichten lijkt wel,en dan maar gelijk iedereen op dezelfde hoop gooi.
Dat zou zo kunnen zijn, maar dan moet het niet zo moeilijk zijn om berichten met andere rassen te vinden.
Die berichten schijnen er niet te zijn :19: Want als een Poedel een kleuter doodbijt valt dat onder de noemer 'oninteressant'
Omdat het geen klapkaak is die je even in een kwaad daglicht wilt stellen.
Dus haalt dat de krant niet.
Mijn reet. Volgens mij is dat heel veel interessanter, want gebeurt minder vaak, en dús juist meer nieuwswaarde. Maar goed. Laten we er maar vanuit gaan dat de Goldens en Teckels heel veel meer mensen en dieren doodbijten, maar dat dat niet spannend genoeg is om het nieuws te halen. Omdat het zo vaak gebeurt.
Yvet
Zeer actief
Mijn ras(sen): Pepper, Dwergpinscher x Podenco uit La Línea de la Concepción
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Yvet »

Door hun gedrag gaat bij mij alarmbellen rinkelen als ik met m'n hondje op straat loop. Het lijkt erop dat ze zo vanuit het niets ineens op mekaar gaan klappen. Vooral uit dit filmpje.

Ik denk dat je staffeigenaren onder 3 categorieen kan verdelen.

1. Die veel verstand van heeft en ook goed mee omgaat.
2. Die onkundig zijn en niet weten wat ze in huis halen. Voor hun zijn deze honden aantal levels te hoog en je kan de donder op zeggen dat een keer goed fout gaat.
3. Door het stoere uiterlijk en wat deze honden kunnen daarvoor gebruiken. Zodat anderen met een grote boog en met wijzende vinger naar hun gaan staren.
Laatst gewijzigd door Yvet op 07 aug 2012 21:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Hoe je mensen beter leert kennen des te meer je van dieren gaat houden

Kom eens in mijn fotoboekje kijken
viewtopic.php?f=26&t=235201

Afbeelding
Yvet
Zeer actief
Mijn ras(sen): Pepper, Dwergpinscher x Podenco uit La Línea de la Concepción

Ongelezen bericht door Yvet »

Nanna, ik vertrouw ze voor geen meter. Ik ben zelfs zeer huiverig voor ze geworden als ik met de mijne loop.
Hoe je mensen beter leert kennen des te meer je van dieren gaat houden

Kom eens in mijn fotoboekje kijken
viewtopic.php?f=26&t=235201

Afbeelding
Limanade
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bullterrier

Ongelezen bericht door Limanade »

Tot zover Nanna's pitbullnews worldwide
Morgen krijgen we een pitbull-nieuwsbericht uit het land..

* tromgeroffel

India!!! :cheer:

Stay tuned!
Afbeelding

Wil je vlinders in je buik? Prop een rups in je reet!
Melissa
Zeer actief
Mijn ras(sen): Am. Staff. & Chineesjes
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Melissa »

Limanade schreef:Tot zover Nanna's pitbullnews worldwide
Morgen krijgen we een pitbull-nieuwsbericht uit het land..

* tromgeroffel

India!!! :cheer:

Stay tuned!

:LOL:
Afbeelding
Limanade
Zeer actief

Nanna schreef:Ik was nog niet bij India aanbeland. :mrgreen:
Heb gewoon geen zin om de lijst door te ploegen.
Je moet dat pitbull eens vervangen voor golden retriever (heb zomaar even een 'die doet nooit wat-ras' ingevuld)
Dus golden retriever kills..
Je zal versteld staan ;)
Afbeelding

Limanade
Zeer actief

Nanna schreef:
Limanade schreef: Je moet dat pitbull eens vervangen voor golden retriever (heb zomaar even een 'die doet nooit wat-ras' ingevuld)
Dus golden retriever kills..
Je zal versteld staan ;)
Ieder ras kan dat. Maar goed, als in jouw droomwereld de Golden evenveel slachtoffers maakt als de Pitbull, is mij dat goed hoor :ok:
gaat mij erom dat jij jouw aandacht nogal op de pitbull legt.. het lijkt zowat je levensdoel om dit soort artikelen van weet ik veel waar en welk land hier te plaatsen

maar misschien doe je het gewoon om te trollen... 'nanna de pitbulltrolloooloooool'
Afbeelding

Budkes
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door Budkes »

billyboy2 schreef:
twinkeltje schreef:Ik denk vaker dan ons volgens mij is haar beroep agent

Dan zou ze helemaal moeten weten dat dit geen heftige inval is...aangezien het hier om ongewapende agenten gaat.... En niks geen extra bescherming o.i.d.

En dan was het binnen geweest. en niet buiten.
Ach als je het me niet kwalijk neemt reageer ik toch nog maar een keer op jou dan. :mrgreen:

Beter kijken dan zie je dat alle heren een kogelvrij vest dragen, dus wel extra bescherming. Mij beter lezen dan had je gelezen dat ik één van de eersten was die er aan refereerde dat dit allemaal buiten plaatsvond en niet binnen.

Mijn verhaal over overkill aan mensen was ook niet op deze Pitbull, maar een reactie op een ieder die hier reageerde met dat het logisch was dat de hond aanviel aangezien hun hond dat ook zou doen als de politie met man en macht binnen kwam vallen. Dus gaf ik aan dat dat helemaal niet logisch was, náást het feit dat deze aanval dus op straat plaats vond, en graaiend in mijn ervaringen tot nu toe met invallen waar honden achter de deur zitten, en ja dat zijn er voldoende om daar een afgewogen oordeel over te kunnen geven.

Zo tot dusver mijn betweterige kijk op het verhaal, en nu niet meer reageren hè. :lees: :F:
Gr. Aniek

Afbeelding
just_vosje
geregistreerd lid
Mijn ras(sen): Amerikaanse Stafford

Ongelezen bericht door just_vosje »

Zoveel vooroordelen over staffords en pitbulls, erg jammer dat mensen zich een beeld vormen door gebeurtenissen en hierdoor alle honden over 1 kam scheren. Dit beeld is hun ogen dat ook helemaal waar en hierover valt niet te discussiëren.
Eigenlijk is het pure discriminatie jegens de hond maar ook tegenover de eigenaren.
Voorbeeld: Elke dag plegen moslims aanslagen, zijn nu alle moslims terroristen, gewelddadig en of agressief?

Ik heb jaren met een labrador rondgelopen, vond het een super hond. Echter wou ik een hond met veel meer pit na het overlijden van de labrador. Ik wou een hond die net zo actief en onvermoeibaar is als mij. Dit vond ik in de Amerikaanse Stafford. Ik kan je zeggen: ik wil NOOIT meer anders. Ben ik dan een pauper of iemand die denkt dat het stoer is om zo een hond te hebben? Nee ik ben een liefhebber van het ras. Ik ben een liefhebber van THE ALL AMERICAN DOG! En geloof mij nou maar, ik voel mij niet te 'stoer' om met een jack russel, maltezer of ander klein ras te lopen maar deze honden passen mij niet. Toch loop ik elke avond met de twee jack russels van mijn schoonmoeder (die een een Amerikaanse Stafford pup cadeau heeft gekregen van ons)
Inmiddels heb ik twee nestjes gehad en heb ik de pups (op 2 na van de in totaal 21) allemaal kunnen verkopen aan volwassenen met een leuk gezin, een baan en in veel gevallen ook nog kinderen. Zijn dit dan Aso lui die denken dat het stoer is met zo een hond te lopen? Nee dat zijn liefhebbers! De twee andere pups zijn naar jonge stelletjes gegaan waarvan ik nou ook niet het idee had dat ze op zoek waren naar een 'vecht' hond!

Tuurlijk er zijn mensen die het mooi vinden of gewoon uit onwetendheid een valse Stafford of pitbull hebben, maar dat is idem dito bij bijvoorbeeld een Duitse herder. Maar nu neem ik mijzelf weer als voorbeeld, een jongeman van 26 met tatoeages, als de topicstarter mij op straat ziet lopen ben ik 1 van de vele met een agressieve hond.. Sorry maar donder toch een end op. Ik heb mijn gezinnetje met een prachtige tweeling van 2 en een half jaar en die kunnen alles met die hond doen, en dat geld niet alleen voor hun. Angel heeft nooit op welke manier dan ook dominant of agressief gedrag vertoont!En waarom niet? Omdat ik weet hoe ik met deze hond om moet gaan, omdat ik weet hoe ik haar moet opvoeden! Het zijn nou juist die kleine keffertjes die de grootste rotzooi trappen op straat door met iedere hond trammelant te zoeken. Tuurlijk ook niet elk keffertje is zo maar vele toch wel.Ze blaffen en doen maar en als het even kan even een snauw richting een andere hond. Kan het je trouwens nog beter vertellen, die twee jack russels waar ik het eerder over had kunnen geen moment alleen zijn met de kinderen. Puur en alleen omdat ze niet te vertrouwen zijn. De oudste van die twee jack russels valt elke hond op straat lastig en de jongste van de twee valt altijd die Amerikaanse Stafford lastig die mijn schoonmoeder van ons heeft gekregen. De staff kijkt er naar en lacht er om heb ik het idee want hij besteed er geen moment aandacht aan als die jack russel weer achter hem staat te blaffen en zn tanden laat zien..

Pff erg onsamenhangend verhaal maar dat is puur omdat ik mij zo kan irriteren aan de kortzichtigheid van sommige mensen! Verbreed je horizon en interesseer je in het ras! En tuurlijk komt een Stafford of Pitbull eerder in het nieuws bij een bijt incident. De reden daarachter is dat de schade vele malen groter is dan wanneer een labrador, golden retriever, jack russel of ander 'maatschappelijk geaccepteerde' hond bijt. Het zal de eeuwige strijd blijven tussen de ras HATER en de ras LIEFhebber! Mensen die een stafford op pitbull misbruiken op wat voor manier dan ook vallen ook onder de categorie HATER!
smoekie
Zeer actief
Mijn ras(sen): JH
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door smoekie »

:pop:
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
bouvierpoedel
Zeer actief

smoekie schreef::pop:
Mag ik met je mee eten.? :W:
smoekie
Zeer actief
Mijn ras(sen): JH

Ongelezen bericht door smoekie »

bouvierpoedel schreef:
smoekie schreef: :pop:
Mag ik met je mee eten.? :W:

Jij altijd Kees, jij altijd :J: :F:
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
kooi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense straatmadelief

Ongelezen bericht door kooi »

Hoe is die hond buiten gekomen?
Dat zien we niet in het filmpje.

Politieagenten erheen om in te vallen en de hond kwam toevallig aanlopen nadat ie een ommetje had gemaakt?

Ik denk het niet.

ik denk dat de hond binnen was toen de politie binnen viel en dat de hond daar zijn terrein verdedigde.
De strijd verplaatste zich naar buiten omdat de gepakte agent probeerde te ontkomen.

en dan is zo'n hond niet meer bezig met zijn omgeving maar alleen nog gefocust op niet meer laten gaan die tegenstander.
bouvierpoedel
Zeer actief

kooi schreef:Hoe is die hond buiten gekomen?

Politieagenten erheen om in te vallen en de hond kwam toevallig aanlopen nadat ie een ommetje had gemaakt?

Ik denk het niet.

ik denk dat de hond binnen was toen de politie binnen viel en dat de hond daar zijn terrein verdedigde.
De strijd verplaatste zich naar buiten omdat de gepakte agent probeerde te ontkomen.

en dan is zo'n hond niet meer bezig met zijn omgeving maar alleen nog gefocust op niet meer laten gaan die tegenstander.
Ja en.??
Icecold81
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herder

Ongelezen bericht door Icecold81 »

Pff ga ze niet alle 5 lezen, maar wat een vooroordelen al weer... Nou ik weet de situatie niet precies, was er tenslotte niet bij, maar als er in 1x 5 agenten in m'n achtertuin stonden zonder dat ik ze aan hoor komen, weet ik ook niet wat Kay zou doen....
Vind de 2 jaar cel dan ook een beetje kolder en het hondje zal wel ingeslapen worden? (heb t niet zo uitgebreid gelezen :))

Word overigens niet warm of koud als ik een staff of pitbull zie en er lopen er hier genoeg. Kay is zelfs dikke maatjes met 1 teefje hier, die hebben de grootste lol samen.. Wellicht als het fout zou gaan dat ik er anders over zou denken, maar momenteel nog niet..
Afbeelding
Een hond heeft meer aan een boomstam dan aan een stamboom.
kooi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense straatmadelief

Ongelezen bericht door kooi »

bouvierpoedel schreef:
kooi schreef:Hoe is die hond buiten gekomen?

Ik denk het niet.

Ja en.??
Mensen voeren hier als argument tégen de hond ( en diens eigenaar) aan dat het gevecht buiten plaats vindt.
Dat lijkt me niet terecht...
Feit blijft toch dat de hond indringers op eigen terrein aanviel, indringers die met slechte bedoelingen kwamen.
just_vosje
geregistreerd lid
Mijn ras(sen): Amerikaanse Stafford

Ongelezen bericht door just_vosje »

Nanna schreef:
just_vosje schreef: Maar nu neem ik mijzelf weer als voorbeeld, een jongeman van 26 met tatoeages, als de topicstarter mij op straat ziet lopen ben ik 1 van de vele met een agressieve hond.. Sorry maar donder toch een end op. Het zijn nou juist die kleine keffertjes die de grootste rotzooi trappen op straat door met iedere hond trammelant te zoeken. Tuurlijk ook niet elk keffertje is zo
Vul voor klein keffertje Stafford of Pitbull in en je hebt exact hetzelfde verhaal ;-)
Lees eerste stuk van mijn verhaal nog eens over!
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Nanna schreef:
just_vosje schreef:
Nanna schreef:
just_vosje schreef: Maar nu neem ik mijzelf weer als voorbeeld, een jongeman van 26 met tatoeages, als de topicstarter mij op straat ziet lopen ben ik 1 van de vele met een agressieve hond.. Sorry maar donder toch een end op. Het zijn nou juist die kleine keffertjes die de grootste rotzooi trappen op straat door met iedere hond trammelant te zoeken. Tuurlijk ook niet elk keffertje is zo
Vul voor klein keffertje Stafford of Pitbull in en je hebt exact hetzelfde verhaal ;-)
Lees eerste stuk van mijn verhaal nog eens over!
Is dat een vraag of een opdracht? :denken:
:LOL: Wat denk ie nou helemaal zelluf, lezen teef :zweep:
Plaats reactie

Terug naar “Dier en Leed”