Gaat om het ideedagmar88 schreef:Een hond met normen en waarden?

Moderator: moderatorteam
Gaat om het ideedagmar88 schreef:Een hond met normen en waarden?
Ja verbazend voor jou hé .Zo leer je nog eens wat hier.dagmar88 schreef:Een hond met normen en waarden?
En hij heet Jan -Peterdagmar88 schreef:Een hond met normen en waarden?
tineke schreef:Ik vind de toename van staffies en pitjes ook angstaanjagend.
Niet in de laatste plaats voor de dieren zelf, want het is nu eenmaal een feit dat ze regelmatig in verkeerde handen vallen.
De afschaffing van de rad heeft tot een run op het fokken van allerhande bizare kruisingen met pitjes en staffies geleid.
Dat is jammer ,en wmb zou er een andere regeling komen dan de rad ,een waar de honden wat beter onder beschermd zijn.
bouvierpoedel schreef:Ja verbazend voor jou hé .Zo leer je nog eens wat hier.dagmar88 schreef:Een hond met normen en waarden?
Mensvriendelijkheid van de fokker testen bedoel jedagmar88 schreef:tineke schreef:Ik vind de toename van staffies en pitjes ook angstaanjagend.
Niet in de laatste plaats voor de dieren zelf, want het is nu eenmaal een feit dat ze regelmatig in verkeerde handen vallen.
De afschaffing van de rad heeft tot een run op het fokken van allerhande bizare kruisingen met pitjes en staffies geleid.
Dat is jammer ,en wmb zou er een andere regeling komen dan de rad ,een waar de honden wat beter onder beschermd zijn.![]()
Hier schieten de meest vreselijke kruisingen en xxl pitjes zowat uit de grond.
Dit soort nesten zijn toch om te janken:
http://dieren.marktplaats.nl/honden-jac ... natie.html
Van mij mag dat type liever gisteren dan vandaag nog getest worden op mensvriendelijkheid en in NL één protocol wat betreft hond-hond bijtincidenten.
In ieder geval wel het aantal wat denkt dat ze raseigenschappen net zo makkelijk kunnen wegpoetsen omdat cm dat ook kanJion schreef:Denken jullie dat het aantal staffords en pibulls (mede) is toegenomen door de show van Cesar Milan?
tineke schreef:Overigens geloof ik best wel dat de klapkaken een groot gedeelte van de bijtincindenten voor hun rekening nemen.
Ik denk dat het per regio wel wat verschilt gewoon omdat de rassen per regio wat kunnen verschillen.
Maar ik denk wel dat dit soort berichten met een sensatietoontje worden gepubliceerd,dat is namelijk het publiek wat ze er mee willen aantrekken![]()
Sommige dingen spreken nu eenmaal meer tot de verbeelding dan andere.
Zo worden er jaarlijks zo'n 600 mensen gedood door olifanten ,250 door nijlpaarden en ongeveer 79 door haaien.
Toch staat het net vol met haaienaanvallen , is er een shark-week programma ,en vind je daar veel meer over dan de malariavlieg die pas echt slachtoffers maakt.
Haaien spreken nu eenmaal meer tot de verbeelding dan een olifant of vlieg klaarblijkelijk.
Het boek Jaws en de verfilming ervan heeft tot de dood van miljoenen haaien geleid.
Vast door allemaal mannen die nu een klapkaak hebben![]()
De schrijver, Peter Benchley ,van het boek De zomer van de witte haai waar Jaws op gebaseerd was heeft zich dat nooit geraliseerd van te voren anders had hij het nooit uitgegeven gaf hij aan.
Dat een boek en een film kon leiden tot de dood van miljoenen beesten is eigenlijk ondenkbaar maar gebeurde toch mooi wel.
Ik denk dat de gemiddelde stafford eigenaar niet eens Cesar Milan kijkt.Jion schreef:Denken jullie dat het aantal staffords en pibulls (mede) is toegenomen door de show van Cesar Milan?
Mijn reet. Volgens mij is dat heel veel interessanter, want gebeurt minder vaak, en dús juist meer nieuwswaarde. Maar goed. Laten we er maar vanuit gaan dat de Goldens en Teckels heel veel meer mensen en dieren doodbijten, maar dat dat niet spannend genoeg is om het nieuws te halen. Omdat het zo vaak gebeurt.Nanna schreef:Die berichten schijnen er niet te zijnEnnath schreef:Dat zou zo kunnen zijn, maar dan moet het niet zo moeilijk zijn om berichten met andere rassen te vinden.Pepie schreef: Nou omdat Nanna alleen maar op zoek is naar dit soort berichten lijkt wel,en dan maar gelijk iedereen op dezelfde hoop gooi.Want als een Poedel een kleuter doodbijt valt dat onder de noemer 'oninteressant'
Omdat het geen klapkaak is die je even in een kwaad daglicht wilt stellen.
Dus haalt dat de krant niet.
Limanade schreef:Tot zover Nanna's pitbullnews worldwide
Morgen krijgen we een pitbull-nieuwsbericht uit het land..
* tromgeroffel
India!!!![]()
Stay tuned!
Je moet dat pitbull eens vervangen voor golden retriever (heb zomaar even een 'die doet nooit wat-ras' ingevuld)
gaat mij erom dat jij jouw aandacht nogal op de pitbull legt.. het lijkt zowat je levensdoel om dit soort artikelen van weet ik veel waar en welk land hier te plaatsenNanna schreef:Ieder ras kan dat. Maar goed, als in jouw droomwereld de Golden evenveel slachtoffers maakt als de Pitbull, is mij dat goed hoorLimanade schreef: Je moet dat pitbull eens vervangen voor golden retriever (heb zomaar even een 'die doet nooit wat-ras' ingevuld)
Dus golden retriever kills..
Je zal versteld staan
Ach als je het me niet kwalijk neemt reageer ik toch nog maar een keer op jou dan.billyboy2 schreef:twinkeltje schreef:Ik denk vaker dan ons volgens mij is haar beroep agent
Dan zou ze helemaal moeten weten dat dit geen heftige inval is...aangezien het hier om ongewapende agenten gaat.... En niks geen extra bescherming o.i.d.
En dan was het binnen geweest. en niet buiten.
Mag ik met je mee eten.?smoekie schreef:
bouvierpoedel schreef:Mag ik met je mee eten.?smoekie schreef:![]()
Ja en.??kooi schreef:Hoe is die hond buiten gekomen?
Dat zien we niet in het filmpje.
Politieagenten erheen om in te vallen en de hond kwam toevallig aanlopen nadat ie een ommetje had gemaakt?
Ik denk het niet.
ik denk dat de hond binnen was toen de politie binnen viel en dat de hond daar zijn terrein verdedigde.
De strijd verplaatste zich naar buiten omdat de gepakte agent probeerde te ontkomen.
en dan is zo'n hond niet meer bezig met zijn omgeving maar alleen nog gefocust op niet meer laten gaan die tegenstander.
Mensen voeren hier als argument tégen de hond ( en diens eigenaar) aan dat het gevecht buiten plaats vindt.bouvierpoedel schreef:Ja en.??kooi schreef:Hoe is die hond buiten gekomen?
Dat zien we niet in het filmpje.
Politieagenten erheen om in te vallen en de hond kwam toevallig aanlopen nadat ie een ommetje had gemaakt?
Ik denk het niet.
ik denk dat de hond binnen was toen de politie binnen viel en dat de hond daar zijn terrein verdedigde.
De strijd verplaatste zich naar buiten omdat de gepakte agent probeerde te ontkomen.
en dan is zo'n hond niet meer bezig met zijn omgeving maar alleen nog gefocust op niet meer laten gaan die tegenstander.
Lees eerste stuk van mijn verhaal nog eens over!Nanna schreef:Vul voor klein keffertje Stafford of Pitbull in en je hebt exact hetzelfde verhaaljust_vosje schreef: Maar nu neem ik mijzelf weer als voorbeeld, een jongeman van 26 met tatoeages, als de topicstarter mij op straat ziet lopen ben ik 1 van de vele met een agressieve hond.. Sorry maar donder toch een end op. Het zijn nou juist die kleine keffertjes die de grootste rotzooi trappen op straat door met iedere hond trammelant te zoeken. Tuurlijk ook niet elk keffertje is zo
Nanna schreef:Is dat een vraag of een opdracht?just_vosje schreef:Lees eerste stuk van mijn verhaal nog eens over!Nanna schreef:Vul voor klein keffertje Stafford of Pitbull in en je hebt exact hetzelfde verhaaljust_vosje schreef: Maar nu neem ik mijzelf weer als voorbeeld, een jongeman van 26 met tatoeages, als de topicstarter mij op straat ziet lopen ben ik 1 van de vele met een agressieve hond.. Sorry maar donder toch een end op. Het zijn nou juist die kleine keffertjes die de grootste rotzooi trappen op straat door met iedere hond trammelant te zoeken. Tuurlijk ook niet elk keffertje is zo