Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Witte Herder versus Golden Retriever

Forum voor alle opmerkingen over hondenrassen, vragen of weetjes.

Moderator: moderatorteam

sky
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border collies en mechelse herders.
Aantal honden: 3

Re: Witte Herder versus Golden Retriever

Ongelezen bericht door sky »

Hier een mechel reu (1.5 jaar) die mensen en honden negeerd zelfs als mensen hem roepen of lokken met koekjes loopt hij straal voorbij. Andere honden ook patsende reuen negeerd hij tenzij ze echt over hem heen hangen (wat haast nooit gebeurd) dan gooit hij ze zonder te bijten op de grond en vervolgd zijn pad.
Hij speeld alleen met eigen roedel en bevriende honden.

Daar tegen over staat dat als mensen (ook bekende) hem ergens toe dwingen door te aaien of een correctie al is het met stem, dan moet ik hem echt goed vasthouden, of zelf een comando geven want dat pikt hij niet.

Voor mij een rede om niet met mijn hond los tussen andere honden te gaan lopen, wat ik niet voor de honden doe :8):
*Ineke*
Zeer actief
Mijn ras(sen): IJslandse Hond
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door *Ineke* »

Mechelse Herders zijn toch wel een stuk feller lijkt me... Tikkeltje te pittig naar mijn zin denk ik. ;) Hoewel die ene hond waar ik het eerder over had echt een enórme schat was. Althans, voor mij en voor zijn eigenaren.
Ineke, Sóley en Skotti
Afbeelding
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door renee-uk »

*Ineke* schreef:
Budkes schreef:Mijn Duitser reageerde in het geheel niet, mijn hollander werd helemaal angstig en hyper, was ook absoluut geen stabiele hond en mijn Mechel accepteerd geen "spatsjes" oftewel die is in staat om mij te bijten.
Ik heb dus geen eenduidig antwoord op die vraag. Maar herders verschillen natuurlijk ook nogal van elkaar. Mijn overleden Duitser zou de perfecte hond voor je zijn geweest, maar ik ken ook weinig honden die zo stabiel waren als hij. Ook niet onder de huidige duitser populatie, of ze zijn uit werklijnen en dat is denk ik dan weer niet de bedoeling. Je oorspronkelijke vraag was natuurlijk de witjes en daarbij is stabiliteit geen zekere factor in de populatie.
Het gaat me eigenlijk niet zozeer om de Witjes, of nou ja, ook weer wel. :Q: Het ging me erom dat ik denk dat die wat zachter en gevoeliger zijn dan andere Herders. Maar nogmaals, de liefste Herder die ik ooit heb gekend was een Mechelse x Groenendaeler. Zoals jouw Mechelse zou reageren is natuurlijk absoluut niet handig dan. :wink: Maar als iemand zou zeggen dat een ODH bijvoorbeeld ook best goed zou kunnen reageren (en met goed bedoel ik dus niet angstig en/of agressief), dan zou ik liever voor die ODH dan voor een Witje gaan. Snappieutnog? :oeps:
maar dat hangt toch van de hond zelf af :scratch:
er zijn richtlijnen vwb het karakter waar je vanuit mag gaan, maar dat wil toch niet zeggen dat die voor alle honden van een bepaald ras hetzelfde zijn?
dat zie je zelf toch ook al bij je ijsjes?

ik heb twee duitse herders die volkomen verschillend van karakter zijn en toch zijn het allebei duitse herders uit de keurfok.
er zal vast wel ergens een super stabiel witje rondlopen of een superstabiele duitse herder maar dat zegt toch niks over de rest van de honden van dat ras?
budkes dh had prima gepast in jouw plannen, mijn jan zou gillend gek en super onbetrouwbaar geworden zijn.

een odh is een duitse herder met lang haar, aangezien ze van dezelfde voorouders afstammen komt het karakter ook overeen, waarbij dan wel de opmerking dat bepaalde lijnen (zowel bij odh's als dh's) een ander soort honden geven dan andere lijnen waar dan ook even vroijk weer een hoop uitzonderingen op zijn.
maar dat blijf je nou eenmaal houden met alle rassen.

in mijn ogen zoek jij naar een herder die of niet bestaat of met een kaarsje gezocht moet worden en ik denk dat je van een koude kermis thuis gaat komen als je je verwachtingen niet bijstelt en dit ook inderdaad doorzet.
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Ellen.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador en Heidewachtel

Ongelezen bericht door Ellen. »

Lunatic schreef:
*Ineke* schreef:
Maeve schreef:Overigens, ik vind Goldens ook behoorlijk gevoelig dus als je een hond wil die niet reageert op jouw angst weet ik niet of dat wel een goed idee is. Labradors bijvoorbeeld vind ik een stuk harder, die kunnen dat soort dingen naast zich neer leggen. De Goldens die ik ken zijn wel degelijk heel baasgericht en gevoelig waardoor de stemming van de baas grote invloed heeft.
Ik vind Labradors echt helemaal niks. Veel te lomp.
Dat geld ook weer niet voor alle Labradors, er zit een wereld van verschil tussen de "show-lab" en een lab uit werklijnen.
Die uit werklijnen zijn enorm baasgericht, de rest van de wereld bestaat niet :I: Maar hoe baasgerichter de hond, hoe gevoeliger deze voor de stemming van de baas is, ongeacht het ras denk ik.
:ok:
*Ineke*
Zeer actief

renee-uk schreef:maar dat hangt toch van de hond zelf af :scratch:
er zijn richtlijnen vwb het karakter waar je vanuit mag gaan, maar dat wil toch niet zeggen dat die voor alle honden van een bepaald ras hetzelfde zijn?

ik heb twee duitse herders die volkomen verschillend van karakter zijn en toch zijn het allebei duitse herders uit de keurfok.
er zal vast wel ergens een super stabiel witje rondlopen of een superstabiele duitse herder maar dat zegt toch niks over de rest van de honden van dat ras?
budkes dh had prima gepast in jouw plannen, mijn jan zou gillend gek en super onbetrouwbaar geworden zijn.

een odh is een duitse herder met lang haar, aangezien ze van dezelfde voorouders afstammen komt het karakter ook overeen, waarbij dan wel de opmerking dat bepaalde lijnen (zowel bij odh's als dh's) een ander soort honden geven dan andere lijnen waar dan ook even vroijk weer een hoop uitzonderingen op zijn.

in mijn ogen zoek jij naar een herder die of niet bestaat of met een kaarsje gezocht moet worden en ik denk dat je van een koude kermis thuis gaat komen als je je verwachtingen niet bijstelt en dit ook inderdaad doorzet.
Misschien hangt het inderdaad van de hond zelf af. Sóley is wat minder rastypisch qua karakter dan Fien en Jobbi. Maar met Sóley heb ik die band. Van een Herder zou ik juist die baasgerichtheid en stabiliteit verwachten. Is dat heel raar?

Wat je zegt over de ODH/DH weet ik, ik noem de ODH omdat ik die mooier vind. Zou ook de langstokhaar kunnen hebben genoemd. ;)
Ineke, Sóley en Skotti
Afbeelding
*Ineke*
Zeer actief

renee-uk schreef:in mijn ogen zoek jij naar een herder die of niet bestaat of met een kaarsje gezocht moet worden en ik denk dat je van een koude kermis thuis gaat komen als je je verwachtingen niet bijstelt en dit ook inderdaad doorzet.
In welk opzicht moet ik mijn verwachtingen bijstellen? Qua gehoorzaamheid/baasgerichtheid of stabiliteit? Of ik het doorzet weet ik nog niet, het duurt nog zo lang en er is nog een partij die meebeslist natuurlijk. :wink:
Ineke, Sóley en Skotti
Afbeelding
*Ineke*
Zeer actief

Wacht, ik lees het topic nog wel even een keer door.
Ineke, Sóley en Skotti
Afbeelding
renee-uk
Zeer actief

*Ineke* schreef:
renee-uk schreef:maar dat hangt toch van de hond zelf af :scratch:

Misschien hangt het inderdaad van de hond zelf af. Sóley is wat minder rastypisch qua karakter dan Fien en Jobbi. Maar met Sóley heb ik die band. Van een Herder zou ik juist die baasgerichtheid en stabiliteit verwachten. Is dat heel raar?

Wat je zegt over de ODH/DH weet ik, ik noem de ODH omdat ik die mooier vind. Zou ook de langstokhaar kunnen hebben genoemd. ;)
nee het hangt zeker van de hond af, niet misschien
je kunt in zijn algemeenheid uitgaan van rasbeschrijvingen en zeker van de aanvullingen daarop die je van eigenaren krijgt.
maar iedere hond is behalve zijn ras ook nog een individu.
het zou mooi zijn als je uit elke combinatie honden krijgt die 100% voldoen aan de ideale raskenmerken, maar omdat je met levende wezens te doen hebt zal dat nooit gebeuren.
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
*Ineke*
Zeer actief

renee-uk schreef:nee het hangt zeker van de hond af, niet misschien
je kunt in zijn algemeenheid uitgaan van rasbeschrijvingen en zeker van de aanvullingen daarop die je van eigenaren krijgt.
het zou mooi zijn als je uit elke combinatie honden krijgt die 100% voldoen aan de ideale raskenmerken, maar omdat je met levende wezens te doen hebt zal dat nooit gebeuren.
Dat snap ik en dat weet ik ook. Maar ik dacht dat Herders wel stabiel waren. Of nou ja, niet allemaal natuurlijk en de Witjes misschien nog wel het minst, maar toch. Stabiel.
Ineke, Sóley en Skotti
Afbeelding
sky
Zeer actief

Maar dan nog, ik durf mijn twee herder zeker stabiel te noemen, mijn teef minder stabiel naar honden maar beide in hebben ze nog nooit onzeker gedrag vertoond in een nieuwe of zelfs zeer vreemde situatie. (en ik zoek vreemde dingen op met mijn honden) op emoties van andere mensen reageren ze ook niet.
Maar des te meer als ik om/op iemand boos ben dan lopen ze hier alle 3 met lage houding.

Doet een ander persoon het zelfde word de genegeerd, word er naar mij toe zo gereageerd door bekend of onbekend dan gaan ze tussen mij en die persoon instaan en evt grijpen ze in. Maar dat ingrijpen is ook weer afhankelijk van hoe ik op dat persoon reageer, ben ik gestelijk sterker doen ze niets maar houden ze het in de gaten, ben ik emotioneel zwakker lossen ze het voor mij op.

Een stabiele hond heeft dus ook veel met je eigen gemoedsaandoening te maken.
Een zelfstandige hond zal dat eerder negeren dan een basisgerechte hond.
Laatst gewijzigd door sky op 07 nov 2012 16:02, 1 keer totaal gewijzigd.
*Ineke*
Zeer actief

Dan vraag ik me dus af of je als eigenaar dan nooit een zwak moment mag hebben, omdat je hond er direct op reageert met angst en/of agressie.
Ineke, Sóley en Skotti
Afbeelding
renee-uk
Zeer actief

*Ineke* schreef:
renee-uk schreef:nee het hangt zeker van de hond af, niet misschien
Dat snap ik en dat weet ik ook. Maar ik dacht dat Herders wel stabiel waren. Of nou ja, niet allemaal natuurlijk en de Witjes misschien nog wel het minst, maar toch. Stabiel.
om echt stabiel te zijn moet je dingen naast je neer kunnen leggen en honden die het het baasje naar de zin maken als hun levenstaak zien zullen dat niet kunnen.
die betrekken iedere handeling van dat baasje op zichzelf; is baasje woest op de buurman pikken zij alleen op dat baasje woest is en doordat ze zo verweven zijn met hun baas is dat in hun ogen automatisch woest op hen.
lijkt me niet heel moeilijk om te begrijpen dat dat, als dat met regelmaat gebeurt, niet erg prettig voor zo'n hond is.
die weet totaal niet meer waar ie aan toe is en het ligt maar net aan de hond zelf hoe ie daar verder mee omgaat.
de een zal agressief worden, de ander druk en de derde zal gaan kruipen voor de baas, maar gelukkige honden zijn het niet en of de baas zo blij is met die ontwikkelingen is ook maar de vraag.
instabiel versterkt instabiel, lijkt me logisch.

maar dit wordt een herhaling van dingen die al eerder gezegd zijn en ik ga even wat anders doen ;)
Afbeelding

renee-uk
Zeer actief

*Ineke* schreef:Dan vraag ik me dus af of je als eigenaar dan nooit een zwak moment mag hebben, omdat je hond er direct op reageert met angst en/of agressie.
ja hoor, dat mag best maar als het met regelmaat terugkeert kun je toch maar beter voor een iets onverschilliger hond kiezen ;)
Afbeelding

sky
Zeer actief

In mijn geval moet ik dan inderdaad mijn honden erg goed in de gaten houden.

B.v toen ik de mexicaansegriep had, ik heb ze een voor een ipv alle 3 tegelijk uitgelaten want ineens werd ik alle kanten op getrokken terwijl ze normaal netjes aan de lijn lopen.
Ook werden ze vele malen meer beschermende naar mij.
Vanwegen minder tijd om uit te laten lagen ze een voor een binnen en ik op de bank. Nou niemand die in de buurd van die bank kwam hoor :schrik:
Branka
moderator
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door Branka »

*Ineke* schreef:Dan vraag ik me dus af of je als eigenaar dan nooit een zwak moment mag hebben, omdat je hond er direct op reageert met angst en/of agressie.
Ik denk dat iedereen wel eens een zwak moment heeft. Mijn moeder had die ook nadat mijn vader overleed. Finn is daardoor ook echt wel een tijdje enigszins van slag geweest. Zowel door mijn moeder als door het verlies van mijn vader. Een super rustige man waarbij elke hond boven op zijn voeten wilde liggen. Hij is een tijdje onrustiger en pieperiger geweest. Maar mede door zijn stabiele karakter én opvoeding is hij daar goed doorheen gekomen.
Qua stabiel zijn en aanhankelijkheid is hij een type dat prima bij je zou passen. Maar de keerzijde bij hem is dat hij iedereen leuk vindt en zorgt dat iedereen hem ook leuk vindt. Niet dat hij niet baasgericht is, zodra mijn moeder (of ik) hem een commando geven stopt hij daar mee en luistert hij.
Persoonlijk vind ik dat open karakter gecombineerd met de will to please bij een Golden horen. Als die openheid je niet zo ligt is het mogelijk geen hond voor je.

Een herderachtige is vaak meer op de baas gefocussed, maar je ziet er regelmatig ook rillerige types tussen. Of types die het stuur dus wel overnemen als je even niet zo stevig in je schoenen staat.
Afbeelding
Roo
Zeer actief

Ongelezen bericht door Roo »

Vind je een Australische herder niet leuk? Die passen ook wel een beetje binnen het plaatje.
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

Lunatic schreef:Die uit werklijnen zijn enorm baasgericht, de rest van de wereld bestaat niet :I: Maar hoe baasgerichter de hond, hoe gevoeliger deze voor de stemming van de baas is, ongeacht het ras denk ik.
Dat denk ik ook. Hier 2 enorm baasgerichte Goldens (gaan beslist niet met iemand meewandelen als wij thuis zijn, maar ook als we niet thuis waren wilden ze toch liever niet lopen met mijn ouders bijvoorbeeld; dat ze in huis kwamen als gezelschap vonden ze geweldig, maar lopen hoefde niet echt). En beiden voelen ze haarfijn onze stemming aan. Weten bijvoorbeeld al dat er woorden gaan vallen, terwijl die er nog niet eens zijn :mrgreen:
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Ongelezen bericht door LongFields »

Branka schreef: Of types die het stuur dus wel overnemen als je even niet zo stevig in je schoenen staat.
Dit is denk ik een vrij groot risico bij veel herderachtigen.
Ik zou zelf in jouw situatie ook geen herder adviseren Ineke. Een Golden lijkt me meer geschikt. Als ik bijvoorbeeld Rowan van Yvette (Sita) neem, die is echt mega gefocussed op zijn vrouwtje en komt voor mij als niet specifiek Goldenliefhebber heel dicht in de buurt van de ideale hond. Uit zijn lijnen komen volgens mij meer van dit soort fijne honden.

Ga je nu helemaal niet meer fokken met je IJsjes?
Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maeve »

Roo schreef:Vind je een Australische herder niet leuk? Die passen ook wel een beetje binnen het plaatje.
Meen je dat nou? :schrik: Dat vind ik nou echt regelteven die heel veel duidelijkheid nodig hebben. Krijgen ze die duidelijkheid niet dan creeëren ze die zelf wel, maar dat lijkt me niet echt de bedoeling.
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door DeDiana »

renee-uk schreef:om echt stabiel te zijn moet je dingen naast je neer kunnen leggen en honden die het het baasje naar de zin maken als hun levenstaak zien zullen dat niet kunnen.
die betrekken iedere handeling van dat baasje op zichzelf; is baasje woest op de buurman pikken zij alleen op dat baasje woest is en doordat ze zo verweven zijn met hun baas is dat in hun ogen automatisch woest op hen.
lijkt me niet heel moeilijk om te begrijpen dat dat, als dat met regelmaat gebeurt, niet erg prettig voor zo'n hond is.
die weet totaal niet meer waar ie aan toe is en het ligt maar net aan de hond zelf hoe ie daar verder mee omgaat.
de een zal agressief worden, de ander druk en de derde zal gaan kruipen voor de baas, maar gelukkige honden zijn het niet en of de baas zo blij is met die ontwikkelingen is ook maar de vraag.
instabiel versterkt instabiel, lijkt me logisch.
Precies - heel goede uitleg.
Dit is exact hoe het werkt bij Mila, en de andere collies die ik heb gehad (ook een zachtere, gevoelige herder). En ook bij mijn Groenendaeler trouwens, hoewel die er iets beter tegenkon. Een collie zal in de meeste gevallen dan angstig en zenuwachtig worden, de Groenendaeler maakte meer misbruik van een zwak moment van mij.
Natuurlijk word ik ook wel eens boos, en door dan even met Mila te spelen en te knuffelen is het snel weer oké (geldt ook voor mij trouwens, mijn boosheid verdwijnt dan ook als sneeuw voor de zon ;-) ). Maar ik zou zeker niet zo'n gevoelige en baasgerichte hond nemen als je zelf niet de stabiele factor in zijn/haar leven kunt zijn.
Ik zie een leuke Golden, zeker een stabiele, volwassen herplaatser, dan ook beter in jouw plaatje passen.
Murphy
Zeer actief

Ongelezen bericht door Murphy »

Ik heb helaas meegemaakt wat herhaalde woedeaanvallen met honden kunnen doen.

Ervaring daarbij met golden retrievers heb ik niet. Herders wel. 1 stabiele en volwassen herder was zo in paniek dat hij via de vensterbank door de ruit heen probeerde te vluchten. De herder pup heeft er nooit aan kunnen wennen en ik kan je zeggen dat dat geen prettige ervaring is. Ik heb het dan niet over een hond die ietwat onder de indruk is, maar een hond die niet zit te rillen maar te schudden van de stress, die weg probeert te kruipen achter het behang en die grote plassen speeksel laat lopen.
Ook geloof ik dat het absoluut een negatieve invloed op zijn ontwikkeling heeft gehad.

Mijn advies bij emotionele instabiliteit en woedeaanvallen zou zeker zijn geen herder (achtige). Voor mijn gevoel heeft een herder qua karakter juist een stabiel iemand nodig.
Mijn rottweiler was er ook wel van onder de indruk, maar toch heel anders, meer iets van ik hou me wel even gedeisd en laat me pas weer zien als het weer veilig is.
Roo
Zeer actief

Ongelezen bericht door Roo »

Maeve schreef:
Roo schreef:Vind je een Australische herder niet leuk? Die passen ook wel een beetje binnen het plaatje.
Meen je dat nou? :schrik: Dat vind ik nou echt regelteven die heel veel duidelijkheid nodig hebben. Krijgen ze die duidelijkheid niet dan creeëren ze die zelf wel, maar dat lijkt me niet echt de bedoeling.
Haha ja dat meen ik. De golden retrievers die ik om me heen zie zijn kalm, maar absoluut niet zo baasgericht als dat de ts lijkt te willen. Herders (duits, wit, mechelaar) zou ik niet met zekerheid kunnen zeggen, maar lijken mij behoorlijk gevoelig voor woede- en paniekaanvallen. De aussies die ik tot nu toe ben tegen gekomen waren baasgericht, maar ook wat stoerder en minder snel in paniek. Maargoed, iedereen heeft andere ervaringen. Het zal toch nooit lukken de perfecte hond te vinden. Als ik de ts was zou ik shows of eigenaren van de rassen die zij leuk vindt opzoeken, en kijken waar je de grootste klik mee hebt.
Jeannettebo
Zeer actief

Ongelezen bericht door Jeannettebo »

Ik denk dat je bij een pup heel erg naar de voorouders moet kijken en de karakters daarvan.
Mijn mecheltje kan er prima tegen als ik een dag geïriteerd ben en weet wel degelijk of het algemeen is of dat iets tegen haar is. Mijn tatra trouwens net zo.
Beide kunnen me aankijken van :piew: om weer verder te ronken. En zeker lay vindt ik aardig baasgericht.
Afbeelding
LongFields
Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Jeannettebo schreef: Mijn mecheltje kan er prima tegen als ik een dag geïriteerd ben en weet wel degelijk of het algemeen is of dat iets tegen haar is. Mijn tatra trouwens net zo.
Beide kunnen me aankijken van :piew: om weer verder te ronken. En zeker lay vindt ik aardig baasgericht.
Mijn honden kunnen er ook prima tegen als ik een dag geïrriteerd ben. Maar ik weet niet of hetzelfde zou gelden als ik echt woede-aanvallen zou hebben. Ik zou daar niet op gokken persoonlijk.
Machie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Machie »

Dumas trekt het heel prima als ik eens een mindere dag heb, maar voor een herder is hij ook vrij zelfstandig denk ik. Luca is gevoeliger, al uit hij dat door op zo'n moment afstand te nemen.
_Leonie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door _Leonie »

Ik heb de rest nog niet helemaal gelezen: maar denk dat een Golden beter bij jou en je karakter past (positief bedoeld uiteraard). :ok:
Eigenlijk een Macho, die van Samantha. Dat is een droomhond, superstabiel en sociaal met alles en iedereen - maar toch wel wat werklust als je ermee wil trainen!

Als ik jou was zou ik toch richting de retriever kant gaan. Denk dat dat beter bij je past.
Zo lomp zijn de Labradors echt niet, denk dat dat jou wel mee valt. Al zou een Golden ook prima passen.
Sita
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sita »

*Ineke* schreef:
Budkes schreef:Maar wat bedoel je dan precies met baasgericht? Zoek je dan een hond die je de hele dag naar de ogen kijkt in huis of een hond voor wie de hele wereld wegvalt als jij er bent? Wat is precies je definitie daarvan, en dan niet weggezet tegen de ijslandse hond maar gewoon, wat vind jij?

Ik vind de gemiddelde golden namelijk super baasgericht maar dan wel afgezet tegen de gemiddelde molosser.
Mijn herders zijn uiteraard ook erg baasgericht, maar als ik Mikey uitlaat dan vergeet hij mijn aanwezigheid toch ook nog al eens met grote regelmaat. Cent, duitser, kon gewoon compleet schijt aan me hebben maar was superstabiel, hij had toch ook wel een dikke middelvinger.
Als ik met die honden aan het werk/trainen ben/was echter dan konden ze bij wijze van spreken tegen een boom lopen zonder het in de gaten te hebben, zo op mij gericht.

Dus.....wat zoek je precies. :F:
Volgens mij had ik dat al eerder gezegd, een hond die andere honden en mensen negeert, totaal niet interessant vindt. Een hond die het van mij af laat hangen hoe hij zich gedraagt, in die zin dat hij commando's van mij verwacht. Zowel in huis als buiten. Die naar mij luistert en niet naar anderen.
Een Rowan dus :F:
Groetjes Yvette, Sita, Taro en Rowan

Afbeelding
LongFields
Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Sita schreef: Een Rowan dus :F:
Ja, dat schreef ik ook al. :mrgreen:
Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maeve »

Roo schreef:
Maeve schreef:
Haha ja dat meen ik. De golden retrievers die ik om me heen zie zijn kalm, maar absoluut niet zo baasgericht als dat de ts lijkt te willen. Herders (duits, wit, mechelaar) zou ik niet met zekerheid kunnen zeggen, maar lijken mij behoorlijk gevoelig voor woede- en paniekaanvallen. De aussies die ik tot nu toe ben tegen gekomen waren baasgericht, maar ook wat stoerder en minder snel in paniek. Maargoed, iedereen heeft andere ervaringen. Het zal toch nooit lukken de perfecte hond te vinden. Als ik de ts was zou ik shows of eigenaren van de rassen die zij leuk vindt opzoeken, en kijken waar je de grootste klik mee hebt.
Ja daar heb je wel gelijk in. Ze werken geweldig en zijn erg baasgericht maar toch wat harder, ze trekken zich niet snel iets aan zeg maar. Maar toch, kijk voor de grap eens hoeveel Aussies herplaatst zijn/worden. Dat is dus omdat mensen het ras absoluut onderschatten. De ervaring die ik met Aussies heb is dat het niet het ras is waarbij je zo'n zwak moment kan hebben. Ze moeten absoluut consequent opgevoed worden en kunnen behoorlijk nerveus worden als ze niet weten waar ze aan toe zijn.
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

Sita schreef:
*Ineke* schreef:
Budkes schreef:Maar wat bedoel je dan precies met baasgericht? Zoek je dan een hond die je de hele dag naar de ogen kijkt in huis of een hond voor wie de hele wereld wegvalt als jij er bent? Wat is precies je definitie daarvan, en dan niet weggezet tegen de ijslandse hond maar gewoon, wat vind jij?

Ik vind de gemiddelde golden namelijk super baasgericht maar dan wel afgezet tegen de gemiddelde molosser.
Mijn herders zijn uiteraard ook erg baasgericht, maar als ik Mikey uitlaat dan vergeet hij mijn aanwezigheid toch ook nog al eens met grote regelmaat. Cent, duitser, kon gewoon compleet schijt aan me hebben maar was superstabiel, hij had toch ook wel een dikke middelvinger.
Als ik met die honden aan het werk/trainen ben/was echter dan konden ze bij wijze van spreken tegen een boom lopen zonder het in de gaten te hebben, zo op mij gericht.

Dus.....wat zoek je precies. :F:
Volgens mij had ik dat al eerder gezegd, een hond die andere honden en mensen negeert, totaal niet interessant vindt. Een hond die het van mij af laat hangen hoe hij zich gedraagt, in die zin dat hij commando's van mij verwacht. Zowel in huis als buiten. Die naar mij luistert en niet naar anderen.
Of een SaarMiep, maar die krijgt ze niet :pffff:

Een Rowan dus :F:
Plaats reactie

Terug naar “Hondenrassen en kruisingen”