Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Femke 63 Dagen Zwanger van 4 pups.....
Moderator: moderatorteam
-
Chihuahua
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Chihuahua
- Aantal honden: 8
Re: Femke 63 Dagen Zwanger van 4 pups.....
Ja dingen als dit zijn helaas de keerzijde van de medaille... Maar probeer om er niet te lang bij stil te blijven staan en focussen op moeder en haar 2 dochters.
Ik ben ook wel benieuwd naar de foto, mag van mij gewoon openbaar, zo wereldschokkend kan het toch niet zijn?
Ik ben ook wel benieuwd naar de foto, mag van mij gewoon openbaar, zo wereldschokkend kan het toch niet zijn?
-
Santó Chihuahua
Oke.. op verzoek hierbij de foto van het overleden engeltje

-
Sietske
Och wat een vreselijk ervaring, wat zul je geschrokken zijn!
Ik wens je dat zowel Femke als haar pupjes verder gezond zullen blijven en dat je daar uitgebreid en onbekommerd van zult kunnen genieten.
Natuurlijk vinden wij het niet erg om met je mee te genieten ... wawa puppy foto's
Ik wens je dat zowel Femke als haar pupjes verder gezond zullen blijven en dat je daar uitgebreid en onbekommerd van zult kunnen genieten.
Natuurlijk vinden wij het niet erg om met je mee te genieten ... wawa puppy foto's
-
mariabel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): teckels , spaanse waterhond en chinese koningin
OH een dubbel gevoel zal je hebben.. gefeliciteerd met de pups... en sterkte met de 2 pups die het niet gered hebben... IK hoop dat Femke snel hersteld.. en je dan kunt gaan genieten van een goede kraamtijd..
-
Santó Chihuahua
Heb net eventjes polshoogte genomen bij Femke en de kleine dametjes,
De witte vind de tepel als een tierelier en lurkt goed.
Het chocootje heeft wat meer moeite om de tepel te vinden dus maar weer ff aangelegd en handje geholpen en ook zij is verzekerd van een welverdiende maaltijd.
Femke krijgt zometeen weer wat water en als ze dat nog binnenhoud dan krijgt ze zo eens iets te eten. Gelukkig blijkt ze een moedertje uit duizenden te zijn! Ze doet t geweldig met haar beebjes!! Ik ben trots op haar maar ook zeer zeker op Shana die ook middels een KS afgelopen zaterdag is bevallen van 2 gezonde pups. Deze doen het keurig en groeien behoorlijk.Dat verschil viel me vandaag gelijk op wat 4 dagen doen..
Ik zal morgen wat nieuwe foto's uploaden en jullie verder op de hoogte houden
Dank jullie allemaal voor al jullie steun, support, felicitatie's en ook de vragen!
De witte vind de tepel als een tierelier en lurkt goed.
Het chocootje heeft wat meer moeite om de tepel te vinden dus maar weer ff aangelegd en handje geholpen en ook zij is verzekerd van een welverdiende maaltijd.
Femke krijgt zometeen weer wat water en als ze dat nog binnenhoud dan krijgt ze zo eens iets te eten. Gelukkig blijkt ze een moedertje uit duizenden te zijn! Ze doet t geweldig met haar beebjes!! Ik ben trots op haar maar ook zeer zeker op Shana die ook middels een KS afgelopen zaterdag is bevallen van 2 gezonde pups. Deze doen het keurig en groeien behoorlijk.Dat verschil viel me vandaag gelijk op wat 4 dagen doen..
Ik zal morgen wat nieuwe foto's uploaden en jullie verder op de hoogte houden
Dank jullie allemaal voor al jullie steun, support, felicitatie's en ook de vragen!
-
Santó Chihuahua
Boutje schreef:Wat een geluk dat jullie voor controle naar de dierenarts gingen!!!
Jammer van de pupjes die het niet gered hebben, maar gelukkig toch 2 gezonde en mooie puppenkindjes.
Voorzichtige beterschapsknuffel voor je Femke, houdt haar maar goed in de gaten nu dat ze geen infectie er bij krijgt of zo... krijgt ze antibiotica?
En gefeliciteerd met de pupjes, al zal het wel even duren voor je tot rust kan komen, Femke wat beter is en je kan beginnen genieten.
ik heb wat meegekregen voor de komende tijd: marbocyl P 5 mg en metacam 1 mg, AB en pijnstillers
-
kitty
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): schapendoes
- Aantal honden: 5
- Contacteer:
Gefeliciteerd met de twee pups.
Wat een vreselijk ervaring. Gelukkig dat het opgelost kon worden met het verwijderen van de baarmoeder, wanneer de troep éénmaal in de buikholte komt is het herstel veel moeilijker. Beterschap voor de moeder, ik hoop dat ze snel geheel opknapt.
Wat een vreselijk ervaring. Gelukkig dat het opgelost kon worden met het verwijderen van de baarmoeder, wanneer de troep éénmaal in de buikholte komt is het herstel veel moeilijker. Beterschap voor de moeder, ik hoop dat ze snel geheel opknapt.
- P-tt
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kaninchen Teckel
- Aantal honden: 2
- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
Zo te lezen heb je heel veel geluk gehad dat Femke dit overleefd heeft dankzij adequaat en tijdig handelen van jou en de dierenarts. Heel erg jammer van de pupjes die het niet gered hebben maar gelukkig heb je de moederhond nog en 2 pups die het goed lijken te doen. Het had ook nóg rotter af kunnen lopen...
Gefeliciteerd met de 2 pups en ik hoop dat deze het gewoon goed blijven doen.
Gefeliciteerd met de 2 pups en ik hoop dat deze het gewoon goed blijven doen.
-
Santó Chihuahua
De kleintjes liggen goed te drinken, wel lijkt het alsof de kleinste van t stel, chocopupje de tepel maar niet kan vinden... ff in de gaten houden nog maar.

- Maltezers
- Zeer actief
Potverdorie wat een drama is dat voor jullie geworden. Maar gelukkig heb je Femke nog met haar twee pup`s en daar moet je je dan maar aanvast houden want als ik het zo lees had het ook heel anders af kunnen lopen.
- Hilly45
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schapendoes
- Aantal honden: 1
Gefeliciteerd met je tweetal. Gelukkig dat het nog zo is afgelopen en dat Femke in haar nestje ligt als moeder van twee pups. Maar wat een zorg heb je dan he?

- LongFields
- Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Is het gehemelte van de pups heel goed bekeken door de dierenarts nadat ze via de keizersnede ter wereld zijn gekomen? Dat zal best wel, maar ik noem het toch maar even. Een open gehemelte kan er voor zorgen dat de pup niet goed kan drinken.Santó Chihuahua schreef:De kleintjes liggen goed te drinken, wel lijkt het alsof de kleinste van t stel, chocopupje de tepel maar niet kan vinden... ff in de gaten houden nog maar.
-
maart
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herders
gelukkig zijn er toch nog 2 gered.
Beterschap voor jullie teefje hoor. Hopelijk was dit een 'eenmaal en dan nooit meer' ervaring voor jullie
Beterschap voor jullie teefje hoor. Hopelijk was dit een 'eenmaal en dan nooit meer' ervaring voor jullie
- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
Bah, wat rot.
Ik zou telkens als het witte pupje goed drinkt die naar een andere tepel leggen en dan de choco aan de verlaten tepel legen. Die loopt dan al, dat kan helpen.
Ik zou telkens als het witte pupje goed drinkt die naar een andere tepel leggen en dan de choco aan de verlaten tepel legen. Die loopt dan al, dat kan helpen.
-
Melanie 74
Ach wat sneu voor jullie, iik weet precies hoe je je voelt nu. Twee jaar terug (zelfs op de datum af) heb ik hetzelfde doorgemaakt. Ik heb een grote hond en ze had wat meer pups, daar waren 3 pups helemaal vergaan, er was geen vorm meer te herkennen hoor. Wel 5 gezonde pups.
Weet je zeker dat Famke ook echt melk heeft? Bij mijn hond Do was de ks op de 59ste op de 60ste dag en er was nog geen melkproductie.
Weet je zeker dat Famke ook echt melk heeft? Bij mijn hond Do was de ks op de 59ste op de 60ste dag en er was nog geen melkproductie.
-
christiane
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): border collies
- Aantal honden: 12
- Contacteer:
- Marjoleine
- Zeer actief
- Contacteer:
Dit was meen ik de 64e dag, dus die melk zou in orde moeten zijn.Melanie 74 schreef: Weet je zeker dat Famke ook echt melk heeft? Bij mijn hond Do was de ks op de 59ste op de 60ste dag en er was nog geen melkproductie.
-
Melanie 74
Ik hoop het ook, maar beter een keer te veel informatie als te weinigMarjoleine schreef:Dit was meen ik de 64e dag, dus die melk zou in orde moeten zijn.Melanie 74 schreef: Weet je zeker dat Famke ook echt melk heeft? Bij mijn hond Do was de ks op de 59ste op de 60ste dag en er was nog geen melkproductie.
- Xtine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Havanezer
Maar wanneer bij keizersnede de baarmoeder mee verwijdert wordt kunnen er soms toch wel eens problemen zijn met de melkgift.
Handle every stressful situation like a dog.
If you can't eat it or play with it,
Just pee on it and walk away.
- Podenji
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco, Basenji
- Aantal honden: 8
- Contacteer:
wat een dramatische bevalling 
ik heb hetzelfde meegemaakt met de siamees van mijn ouders, helaas hadden geen van haar kittens het gered, maar gelukkig konden we haar nog wel redden.
zorg goed voor mams en de 2 kleintjes, maar dat doe je ongetwijfeld ook
ik heb hetzelfde meegemaakt met de siamees van mijn ouders, helaas hadden geen van haar kittens het gered, maar gelukkig konden we haar nog wel redden.
zorg goed voor mams en de 2 kleintjes, maar dat doe je ongetwijfeld ook
My dogs are very distinguished and sophisticated, they dont play with balls they play with edgeless cubes.
- Marjoleine
- Zeer actief
- Contacteer:
Jaja, maar als de ene goed drinkt is er dus melkgift.Xtine schreef:Maar wanneer bij keizersnede de baarmoeder mee verwijdert wordt kunnen er soms toch wel eens problemen zijn met de melkgift.
- Xtine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Havanezer
Denk ik inderdaad ook wel.Marjoleine schreef:Jaja, maar als de ene goed drinkt is er dus melkgift.Xtine schreef:Maar wanneer bij keizersnede de baarmoeder mee verwijdert wordt kunnen er soms toch wel eens problemen zijn met de melkgift.
Handle every stressful situation like a dog.
-
Santó Chihuahua
Goedemorgen allemaal.
Ben net beneden en vannacht een aantal keren wezen kijken, Femke heeft haar voedsel en water binnen gehouden en melk lijkt ze voldoende te hebben... zo meteen de beebjes maar eens wegen, kijken wat ze gedaan hebben over de nacht.
Ik kom tegen 9 uur weer terug online, voor het volgende bericht, voor nu de kinderen verzorgen naar school brengen en de andere hondjes verzorgen.
Ben net beneden en vannacht een aantal keren wezen kijken, Femke heeft haar voedsel en water binnen gehouden en melk lijkt ze voldoende te hebben... zo meteen de beebjes maar eens wegen, kijken wat ze gedaan hebben over de nacht.
Ik kom tegen 9 uur weer terug online, voor het volgende bericht, voor nu de kinderen verzorgen naar school brengen en de andere hondjes verzorgen.
- tootjeko
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Portugese Podengo medio en Jack Hussel
- Aantal honden: 2
Bah, wat een drama bevalling.
Hoop dat de 2 pupjes het goed blijven doen en dat mams snel weer opknapt.
Hoop dat de 2 pupjes het goed blijven doen en dat mams snel weer opknapt.

-
Santó Chihuahua
Het grut is gewogen: Niks afgevallen maar ook niks aangekomen.. dus het lijkt in orde te zijn.
Femke gaat gelukkig ook goed, is al op de been geweest en naar buiten.
tot nader bericht, ga ik eventjes verder hier.... ff de boel weer op orde brengen want gisteren is een hoop blijven liggen door alle heisa!
Femke gaat gelukkig ook goed, is al op de been geweest en naar buiten.
tot nader bericht, ga ik eventjes verder hier.... ff de boel weer op orde brengen want gisteren is een hoop blijven liggen door alle heisa!
- Ariane
- Erelid
- Mijn ras(sen): Teckel
- Aantal honden: 0
Wat triest van de twee pupjes, maar hartelijk gefeliciteerd met de gezonde andere
Ik hoop dat je gauw kunt gaan genieten!
Ik hoop dat je gauw kunt gaan genieten!
Ariane, Bibi, Nikita*, Barney* en Prins*.
Als we geen dagen toe kunnen voegen aan het leven moeten we leven toevoegen aan de dagen. Heaven can wait.
Als we geen dagen toe kunnen voegen aan het leven moeten we leven toevoegen aan de dagen. Heaven can wait.
-
Tring
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Chihuahua
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Wat een nare bevalling, is niet wat je verwacht... Gelukkig nog twee levende pupjes, hopelijk gaat alles goed en kan je er gauw van genieten.
xx Marr en Keeff

-
Santó Chihuahua
Nou zeg wat een drukke dag...
Femke had gisteren terwijl ze uit de narcose kwam alles onder zich uit laten lopen dus haar vacht en kont zaten vol met poep en urine. Aldaar getracht het weg te spoelen maar bij een langhaar hondje is dat zo gemakkelijk nog niet.
Vandaag dus Project: Femke wassen zonder buikje nat te maken tja hoe ga je dat voor elkaar krijgen??
Gelukkig kwam mijn beste vriendin binnen lopen en die was niet te vies ervan om letterlijk een washandje te helpen.
Op het aanrecht met een groot celstoffenmat, een emmertje aangenaam warm water, washandje, handdoek, föhn en hondenshampoo en cremespoeling met de neus dicht geknepen er tegen aan haha
Het is een klus geweest, dat kan ik je vertellen maar gelukkig hebben we alles uit haar vacht weten te wassen en is ze weer heerlijk fris en fruitig! De föhn erop voor een mooi droog effect en toen maar bedenken hoe ik in godsnaam de waskussenhoes die ik over het kussen in het mandje heb liggen kon gaan verschonen zonder dat Femke tegen zou werken dat ik aan de pups zou komen...
weer zo'n moment
want het mandje van Shana moest ook verschoond worden en shana is niet de vriendelijkste mama om je hand bij in de bak te stoppen...
Mooi, de deurbel net op t moment dat je t niet kunt gebruiken, een andere goede vriendin aan de deur...
Tina jij helpt me ff met de mandjes en Mandy, jij houd je ff bezig met Shana en Femke... zo gezegd zo gedaan.
Tina had hele warme handen en na een wasbeurtje handen ontsmetten, de pups bij Tina in de handen en de mandjes zo snel mogelijk voorzien van schone hoezen.
Hehe.. het heeft alles bijelkaar ruim een uur geduurd voordat ik hiermee klaar was en kon dan eindelijk gaan beginnen aan mijn huishouden.. dat is gisteren in alle toestand verwaarloosd en ik kan het niet velen dat ik niks gedaan had gekregen...
Nu zit ik eindelijk eventjes en ben ik klaar met al het werk voor vandaag.
Shana verzorgt ze keurig, het zijn lekkere dikkertjes al voor 5 dagen oud
En Femke... die doet het fantastisch, is een uitstekend moedertje en ook met deze twee vechtertjes zal het helemaal goed gaan komen.
Mijn man en ik hebben destijd al besproken dat we..mits we ooit een mooi teefje van Femke zouden krijgen, we haar zouden aanhouden.. En ik denk dat de keuze al gemaakt is aangezien er nooit meer een nestje van Femke geboren zal worden: We houden het choco meisje... dus nu langzaamaan maar een naam gaan verzinnen....
Alle leuke lieve, mooie namen zijn welkom...
Cindy
Femke had gisteren terwijl ze uit de narcose kwam alles onder zich uit laten lopen dus haar vacht en kont zaten vol met poep en urine. Aldaar getracht het weg te spoelen maar bij een langhaar hondje is dat zo gemakkelijk nog niet.
Vandaag dus Project: Femke wassen zonder buikje nat te maken tja hoe ga je dat voor elkaar krijgen??
Gelukkig kwam mijn beste vriendin binnen lopen en die was niet te vies ervan om letterlijk een washandje te helpen.
Op het aanrecht met een groot celstoffenmat, een emmertje aangenaam warm water, washandje, handdoek, föhn en hondenshampoo en cremespoeling met de neus dicht geknepen er tegen aan haha
Het is een klus geweest, dat kan ik je vertellen maar gelukkig hebben we alles uit haar vacht weten te wassen en is ze weer heerlijk fris en fruitig! De föhn erop voor een mooi droog effect en toen maar bedenken hoe ik in godsnaam de waskussenhoes die ik over het kussen in het mandje heb liggen kon gaan verschonen zonder dat Femke tegen zou werken dat ik aan de pups zou komen...
weer zo'n moment
Mooi, de deurbel net op t moment dat je t niet kunt gebruiken, een andere goede vriendin aan de deur...
Tina had hele warme handen en na een wasbeurtje handen ontsmetten, de pups bij Tina in de handen en de mandjes zo snel mogelijk voorzien van schone hoezen.
Hehe.. het heeft alles bijelkaar ruim een uur geduurd voordat ik hiermee klaar was en kon dan eindelijk gaan beginnen aan mijn huishouden.. dat is gisteren in alle toestand verwaarloosd en ik kan het niet velen dat ik niks gedaan had gekregen...
Nu zit ik eindelijk eventjes en ben ik klaar met al het werk voor vandaag.
Shana verzorgt ze keurig, het zijn lekkere dikkertjes al voor 5 dagen oud
En Femke... die doet het fantastisch, is een uitstekend moedertje en ook met deze twee vechtertjes zal het helemaal goed gaan komen.
Mijn man en ik hebben destijd al besproken dat we..mits we ooit een mooi teefje van Femke zouden krijgen, we haar zouden aanhouden.. En ik denk dat de keuze al gemaakt is aangezien er nooit meer een nestje van Femke geboren zal worden: We houden het choco meisje... dus nu langzaamaan maar een naam gaan verzinnen....
Alle leuke lieve, mooie namen zijn welkom...
- LongFields
- Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Wacht even hoor, begrijp ik het nu niet goed of heb je 2 nestjes liggen, eentje van Shana, van 5 dagen oud en dan het tweetal van Femke die gisteren met de keizersnede geboren zijn?Santó Chihuahua schreef: Shana verzorgt ze keurig, het zijn lekkere dikkertjes al voor 5 dagen oud
Sorry voor mijn ietwat blonde vraag.