Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

'Hardlopen' met een Franse Bulldog

Forum voor alle opmerkingen over hondenrassen, vragen of weetjes.

Moderator: moderatorteam

Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
Aantal honden: 2

Re: 'Hardlopen' met een Franse Bulldog

Ongelezen bericht door Valerie »

Inge O schreef:
S@ndr@ schreef:spieren genereren warmte met beweging, maar zorgen ook voor het zwaar zijn van bepaalde rassen, het meer massa mee moeten slepen
dat zwaar zijn ligt bij de meeste honden niet zodanig aan de spieren maar aan de totale bouw - de meeste whippets en andere windhonden zijn (veel) beter bespierd dan de doorsnee bull(achtige) en heeft totaal geen problemen met temperatuur.

overigens blijft het dan nog steeds een probleem van verhoudingen : veel spieren of massa kunnen prima zolang hart en longen maar aangepast zijn meegeëvolueerd maar ja, dat zijn ze bij de (over-)selectie van rassen blijkbaar weer vergeten.
Dat denk ik ook. Mijn Jigzy heeft ook een goede bespiering maar zij kan tegen elk weerstype. Bij engelse bulldoggen etc zie je ook wel wat bespiering maar dat is heel anders. Dat komt niet door beweging maar gewoon van zo een zwaar lijf moeten dragen.
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

ik weet niet een bodybuilder heeft vaak behoorlijk wat massa, en bespiering, maar legt het af tegen een doorgaans, hele magere marathon loper.
t zijn ook vaak andere spieren als ik de schaatsers mag geloven, de lange spieren zorgen voor uithoudingsvermogen en duur van de beweging en de korte spieren voor kleine korte krachts - explosies of zoiets :denken: weet ook niet precies ho e dat zit hoor.
zelf loop ik ook minder ver en hard met warrem weer dan met koelere temperaturen, en mijn hond ook :wink:
Valerie
Zeer actief

Afbeelding

Klopt aan body builder spieren heb je minder maar bovenstaand vind ik echte spieren. Gewoon verkregen door beweging.
vania
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 dogo Canario's, 1 boxer x rottweiler, 1 groenendaeler
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door vania »

James87 schreef:Die foto is van een beroerde kwaliteit, en was gemaakt om de huidplooien te laten zien (wat overigens in zijn geheel is genezen).

Afbeelding

De neusgaten zijn nog steeds smal, maar niet zo smal als wordt gesuggereert als op de eerste foto..
dit is de Franse bulldog van vrienden van ons, zie je nu het verschil in neusgaten?
https://fbcdn-sphotos-f-a.akamaihd.net/ ... 8659_o.jpg
Afbeelding
Afbeelding
Safari

Ongelezen bericht door Safari »

James87 schreef:Goed om te zien dat er hier ook personen zijn die NIET met de rest meelopen. Wat een kuddegedrag kan de meerderheid er hier op loslaten zeg, in en in triest.
Dat deed ik op pagina 1 al niet maar jij verkiest het om daar niet op te reageren dus :U:
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

in principe is het voor een mens ook niet natuurlijk, bodybuilder spieren te hebben, het is een toestand waarin de spieren verkeren, niet een gewoon natuurlijk iets, als je stil gaat zitten voor een half jaar zijn ze foetsie.
zware mensen moeten meer meeslepen en zullen waarschijnlijk vaak meer problemen hebben met bewegen in warmte - omdat ze harder moeten werken in verhouding.
de magere heeft minder mee te slepen, dat geeft winst, maar de magere zal ook minder energie verbruiken en het langer kunnen volhouden voor hij verzuurd en moet opgeven.
hoe zich dat verhoudt naar honden, weet ik niet, denk alleen dat een zwaardere hond eerder zal verzuren dan een lichte kleine
Laatst gewijzigd door S@ndr@ op 18 nov 2012 14:02, 1 keer totaal gewijzigd.
vania
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 dogo Canario's, 1 boxer x rottweiler, 1 groenendaeler
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door vania »

Tara schreef:
vania schreef:
James87 schreef:Die foto is van een beroerde kwaliteit, en was gemaakt om de huidplooien te laten zien (wat overigens in zijn geheel is genezen).

Afbeelding

De neusgaten zijn nog steeds smal, maar niet zo smal als wordt gesuggereert als op de eerste foto..
dit is de Franse bulldog van vrienden van ons, zie je nu het verschil in neusgaten?
https://fbcdn-sphotos-f-a.akamaihd.net/ ... 8659_o.jpg
Afbeelding
Hmmm, ik zie het verschil eerlijk gezegd niet zo erg.
Dat de schaduw van de neusgaten wat nadrukkelijker is aangezet, maakt die neusgaten nog niet groter.
Maar dat tweede plaatje toont wel een wat bescheidener rimpelvorming, en een wat langere neus.
En dat lijkt me toch al een voordeel ten opzichte die van de hond van TS. :wink:
Jerom :piew: zijn neusgaten zijn niet gigantisch groot of zo hoor, maar als je vergelijkt met de andere foto van TS, zijn die van Jerom toch een pak beter en inderdaad, Jerom heeft wel een redelijke neus, hij is ook enorm actief en koppig :engel: en voor de duvel niet bang :engel:
Afbeelding
Afbeelding
jolanda.S
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bullterrier

Ongelezen bericht door jolanda.S »

Zoals er al meerdere gezegd hebben,het is niet alleen de neus.
De hele bouw van een Fransje is er niet voor.
Maar nogmaals er zijn.altijd uitzonderingen,of die van jou daar toe behoort,...?
Mit
Zeer actief
Mijn ras(sen): Een Roemeense krielkip
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Mit »

Eefje83 schreef:oh wat een fijn leven heeft zo'n hond dan ook he,dat ie nog maar 10minuten per keer naar buiten mag.....
super man,zo'n kortsnuit!
Nouja, dat is beter dan doordouwen en een uur lopen in de warmte.

TS: lekker niet doen. Als het onder de 15 graden is lekker mee wandelen maar ik zou hem niet lang achter elkaar laten rennen. Daarvoor krijgt hij niet genoeg lucht binnen. En ja, ik heb ervaring.
Afbeelding
Maich
Actief
Mijn ras(sen): Franse Bulldog
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maich »

Natuurlijk is niet elke Fransoos hetzelfde , dat neemt niet weg dat de meeste vertegenwoordigers van het ras vergeleken met andere rassen lichamelijk gehandicapt zijn en enorm beperkt in hun bewegingsvrijheid . Heb zelf een teef van 14 kilo die ondanks haar gewicht atletisch gebouwd is en ook een langere snuit heeft , meer het oude type Fransoos . Deze snurkt ook niet en kan ook met warm weer een flink stuk wandelen , maar dit is wel een uitzondering op de regel . Ben zelf een bullenliefhebber en vind dan ook dat een ieder een ras moet kiezen die hij of zij bij hem of haar vind passen . Als je een Fransoos hebt genomen als eerste hond met de redenen die je ( ts ) noemt dan heb je in mijn ogen niet goed opgelet toen je je verdiepte in het ras . Dan had je ook kunnen weten dat veel hondenliefhebbers de bullen een groep honden vinden ( al dan niet terecht ) die eigenlijk niet horen te bestaan . Dat is een stukje kritiek dat je kon verwachten . Kijk zelf hoe ver je met je bull kan gaan , maar verwacht er niet te veel van . Gezien de bouw van de hond op de foto lijkt het mij onwaarschijnlijk dat je in het bezit bent van een echte atleet . Kan ook niet , daar is het ras niet naar .
A Man and his Dog
Eefje83
Zeer actief
Mijn ras(sen): norwich terriër en griekse zwerver en een Spaanse zwerver

Ongelezen bericht door Eefje83 »

Mit schreef:
Eefje83 schreef:oh wat een fijn leven heeft zo'n hond dan ook he,dat ie nog maar 10minuten per keer naar buiten mag.....
super man,zo'n kortsnuit!
Nouja, dat is beter dan doordouwen en een uur lopen in de warmte.
TS: lekker niet doen. Als het onder de 15 graden is lekker mee wandelen maar ik zou hem niet lang achter elkaar laten rennen. Daarvoor krijgt hij niet genoeg lucht binnen. En ja, ik heb ervaring.
dat snap ik maar je kunt je er ook aan aanpassen toch?
Jullie gaan met tsuki ook niet uren lopen als het zo warm is maar wel aan het water zitten ofzo,toch?
Ik ga ook geen uren lopen met demi als het zo warm is(nu al helemaal niet meer :ugh: ) maar zorg wel dat ze een lekker kan scharrelen aan het water,en daar zit ik dan rustig een uur ofzo.
Mit
Zeer actief
Mijn ras(sen): Een Roemeense krielkip

Ongelezen bericht door Mit »

Ja daar heb je gelijk in inderdaad. En ze heeft sowieso ook continu toegang tot de tuin als het warm is.
Afbeelding
Saba
Zeer actief

Ongelezen bericht door Saba »

Inge O schreef:
S@ndr@ schreef:ik weet niet een bodybuilder heeft vaak behoorlijk wat massa, en bespiering, maar legt het af tegen een doorgaans, hele magere marathon loper.
dat die magere het wint wil toch niet automatisch zeggen dat die zware een temperatuursprobleem heeft?
honden met bodybuilderspieren heb je overigens niet (behalve in het :piew: stafjes- en pitjescircuit waarin ze vol hormonen gespoten worden maar daar hebben we het hier niet over).
zelf loop ik ook minder ver en hard met warrem weer dan met koelere temperaturen, en mijn hond ook :wink:
denk niet dat dit een geheim is maar alweer, dat heeft toch niks met bespiering op zich te maken?
Ik geloof ook niet dat dat met de bespiering te maken heeft, als dat zo was dan zouden de greyhounds op de renbaan dood moeten neervallen wanneer ze in de zomer lopen, dat zijn zonder twijfel de meest bespierde honden. Laat dat nou net niet gebeuren, en er wordt zat vaak met temperaturen van 25+ graden gelopen, het seizoen valt grotendeels in de zomer.
Maar er moet wel gezegd worden dat greyhounds (net zoals andere windhondrassen) relatief een groter hart en longen hebben dan andere rassen, evenals een hoger percentage rode bloedlichaampjes om optimaal zuurstof op te nemen.
Ik durf zelfs te stellen dat een hogere omgevingstemperatuur voor de spieren zelf gunstiger is als er een prestatie moet worden geleverd dan een lagere... De verzuringsgrens is doorgaans puur een kwestie van training (en voeding maar dat terzijde), dat er een relatie is tussen verzuring en formaat ben ik het niet mee eens, een klein hondje heeft toch echt dezelfde spieropbouw als een grote hond. Dan zou je het moeten zoeken in zaken zoals de longinhoud en het hart, naast training.

En voor de TS: IK zou het echt niet durven denk ik. De Franse bullen die ik ken rochelen zelfs in rust continu. Als je het echt per se wilt zou ik het heel voorzichtig eens heel kort proberen bij een lage temperatuur en dan vooral goed letten op het hondje zelf. Maar, euh, liever niet.
fransoos
Zeer actief
Mijn ras(sen): franse bulldog
Aantal honden: 10
Contacteer:

Ongelezen bericht door fransoos »

ach ach, wat een comotie weer

persoonlijk denk ik niet dat de neus het probleem is bij de fransjes, mijn eerste fransoos had echt smalle gaatjes, maar ze heeft hier nooit maar dan ook nooit las van gehad, hartje zomer liep ze het behendigheids parcours netjes uit
kon naast de fiets en lange wandelingen vond ze hherlijk, niks geen 10 minuten boven 20 graden, maar gewoon samen met de stafjes mee denderen

er zullen altijd discussies blijven over de gezondheid van het ras
en ja, er zullen altijd kneusjes genoeg blijven die zullen bevestigen dat het ras kapot is

maar laten we niet vergeten dat er minstens zo veel, en ik denk zelfs veel meer fransoosjes zijn die hier geen last van hebben, en die wel gewoon kunnen functioneren, die dus wel netjes naast de fiets kunnen lopen

je kan een hond niet beoordelen op zijn kunnen, enkel omdat hij tot het ras behoort

het grootste probleem is bij de fransjes toch wel hun gewicht, en dan bedoel ik uiteraard overgewicht :schrik:
denk dat de meeste minstens 1 kilo te zwaar zijn

nee ik ben niet kennelblind, ik ken de problemen rond het ras, hier moet je mensen op wijzen, maar laten we dan wel eerlijk wezen, niet elke bulldog dondert van ellende in elkaar

dit is trouwens mijn oude jacky, is 13 jaar oud geworden en dat allemaal zonder neusgaatjes :roll:

Afbeelding
groetjes Ida en de fransoosjes
Afbeelding

Ervaring is de optelsom van alle vergissingen
die je begaan hebt...
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door LongFields »

Inge O schreef:
James87 schreef:Goed om te zien dat er hier ook personen zijn die NIET met de rest meelopen. Wat een kuddegedrag kan de meerderheid er hier op loslaten zeg, in en in triest.
in een kudde wordt blindweg achter elkaar aangehold - al eens bedacht dat, als het over dit soort onderwerpen gaat, mensen gewoon echt ook individueel kunnen zeggen wat ze zelf écht denken?

maar ja, als je dan toch met dierengedrag moet vergelijken lijkt jouw gedrag misschien wel op dat van een struisvogel?
Juist. Of kan ik dit beter niet beamen omdat ik dan voor meeloper wordt aangezien? :wink:
samantha!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door samantha! »

fransoos schreef: dit is trouwens mijn oude jacky, is 13 jaar oud geworden en dat allemaal zonder neusgaatjes :roll:
En daar heeft ze geen last van wil je zeggen?
Wanneer vind jij dan iets "last hebben van"?
Ik zou er toch wel last van hebben als ik geen neusgaten zou hebben hoor :schrik:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering: Max 09-04-2000/07-11-2011 en Babs 20-12-2005/18-10-2012
fransoos
Zeer actief
Contacteer:

samantha! schreef:
fransoos schreef: dit is trouwens mijn oude jacky, is 13 jaar oud geworden en dat allemaal zonder neusgaatjes :roll:
Ik zou er toch wel last van hebben als ik geen neusgaten zou hebben hoor :schrik:
als jij hardloopt, waar adem jij dan door

ik niet door mijn neus hoor
Afbeelding

die je begaan hebt...
samantha!
Zeer actief

fransoos schreef:
samantha! schreef:

Maar ik loop niet mijn hele leven hard, jij wel?
De meeste tijd haal ik gewoon adem door mijn neus, net als geloof ik de meeste andere mensen en net als honden met neusgaten.
Zou jij geen neusgaten willen hebben?
Zou jij je dan net zo fijn en gezond voelen als met neusgaten?
Of heb je liever toch maar wel neusgaten?
Afbeelding
In liefdevolle herinnering: Max 09-04-2000/07-11-2011 en Babs 20-12-2005/18-10-2012
fransoos
Zeer actief
Contacteer:

samantha! schreef:
fransoos schreef:
samantha! schreef:

De meeste tijd haal ik gewoon adem door mijn neus, net als geloof ik de meeste andere mensen en net als honden met neusgaten.
lees jij eigenlijk wel wat ik schreef, ze heeft hier nooit last van gehad, het heeft haar nooit belemert in haar doen en laten
in rust kon ze gewoon door haar neus ademen, net als elke andere hond

wat ik bedoel te zeggen, is dat de neusgaten erg worden overgewaardeert waar het de ademhaling van de bull betreft

mijn bull kan nog zulke goede gaatjes hebben, als het verders van binnen niet goed zit, en hij moet kilo's overgewicht mee slepen, heb je daar niks aan
Afbeelding

die je begaan hebt...
samantha!
Zeer actief

fransoos schreef:
samantha! schreef:
fransoos schreef:
samantha! schreef: En daar heeft ze geen last van wil je zeggen?

lees jij eigenlijk wel wat ik schreef, ze heeft hier nooit last van gehad, het heeft haar nooit belemert in haar doen en laten
in rust kon ze gewoon door haar neus ademen, net als elke andere hond

wat ik bedoel te zeggen, is dat de neusgaten erg worden overgewaardeert waar het de ademhaling van de bull betreft

mijn bull kan nog zulke goede gaatjes hebben, als het verders van binnen niet goed zit, en hij moet kilo's overgewicht mee slepen, heb je daar niks aan
Ik lees prima.
Je zegt zelf dat ze geen neusgaten heeft, ik heb het even dik gemaakt voor je :wink:

Maar die mini spleetjes die ze dan heeft.
Kan ze daar net zo goed door ademen als een hond met een normale neus?
Krijgt ze daar net zoveel lucht door naar binnen als een hond met normale neusgaten?
Zou jij minineusgaatjes willen hebben in plaats van normale? zou het voor jou niets uitmaken?

En natuurlijk speelt de rest ook mee.
Maar dat maakt niet dat minineusgaatjes niets uit zouden maken, dat maakt namelijk wel uit en daar heeft een hond wel last van :wink:

Oh en trouwens nog even over dat rennen.
Mijn honden ademen niet gelijk als ze gaan rennen door hun bek.
De 1e tijd blijven ze door hun neus ademen, pas als ze echt moe worden gaat de bek open.
Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

samantha! schreef: Oh en trouwens nog even over dat rennen.
De 1e tijd blijven ze door hun neus ademen, pas als ze echt moe worden gaat de bek open.
:wink: Hier net zo. Maar Niko heeft ook neusgaten waar je een kinderarmpje in kwijt kunt :F:
fransoos
Zeer actief
Contacteer:

wie zegt dat de mijne dat niet doen !!!

en nee, ze krijgt vast niet net zoveel lucht binnen als jou grote hond, maar ze krijgt wel voldoende binnen, zonder dat haar dit hinderde, zonder dat ze hier last van had

het ging er in dit topic om of de bull van tp zou kunnen lopen naast de fiets
en puur op het feit dat zijn neusgaatjes nauw zijn wordt geconcludeert dat hij dat niet kan
waarop dan mijn antwoordt is dat dit echt niet van zijn gaatjes afhangt, en dat je van een foto niet kan zien of deze hond dat wel of niet kan
Afbeelding

die je begaan hebt...
samantha!
Zeer actief

fransoos schreef:

en nee, ze krijgt vast niet net zoveel lucht binnen als jou grote hond, maar ze krijgt wel voldoende binnen, zonder dat haar dit hinderde, zonder dat ze hier last van had

het ging er in dit topic om of de bull van tp zou kunnen lopen naast de fiets
en puur op het feit dat zijn neusgaatjes nauw zijn wordt geconcludeert dat hij dat niet kan
waarop dan mijn antwoordt is dat dit echt niet van zijn gaatjes afhangt, en dat je van een foto niet kan zien of deze hond dat wel of niet kan
Dan pak je even een hond van ongeveer dezelfde grootte.
Een jack russel, een normale jack russel.
Die krijgt per ademteug een bepaalde hoeveelheid lucht per keer naar binnen.
Jouw hond die even groot is krijgt per ademteug door die minineusgaatjes veel minder naar binnen.
En jouw hond heeft daar geen last van???
Komop zeg :roll:

Laten we het dan met mensen vergelijken, die schelen meestal niet zo enorm veel in grootte.
Ik heb normale neusgaten (gelukkig) en jij hebt minineusgaatjes waardoor je veel minder lucht binnenkrijgt, heb jij daar last van?
Of zou je het wel prima vinden met minineusgaatjes door het leven te gaan?
Afbeelding
samantha!
Zeer actief

fransoos schreef:
Ik ging er even vanuit dat je hiermee bedoelde dat ze dus niet door haar neus ademhaalde.
fransoos schreef:
samantha! schreef:

Afbeelding
samantha!
Zeer actief

Het is eigenlijk jammer dat je het de honden niet kan vragen.
Als dat wel kon en je vraagt zo'n hond: "wat wil je liever? normale neusgaten of minineusgaatjes waardoor je veel minder lucht krijgt?"
Dan weet ik eigenlijk zeker dat ze zouden zeggen: normale neusgaten!

En iedereen die gewoon nadenkt weet dat gewoon normale neusgaten comfortabeler is dan minineusgaatjes, bij welk dier dan ook.
Afbeelding
sylviawallie
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): santos onze newfoundlander en luna en roxy onze franse bulldogjes

Ongelezen bericht door sylviawallie »

zit alweer te twijfelen om hier wat te plaatsen ,want mijn ervaring is dat er weer een hoop gezeik van komt .
Maar hier ook fransjes , 2 stuks en dochter ook 1 , niet 1 heeft een probleem met ademen, ze rennen allebei bij een wandeling de route wel 3 a 4 keer en dan loop ik gemiddeld een 4 km door het bos .
tuurlijk gaan ze op een gegeven moment hijgen maar dat gebeurd bij elke hond .
Ik denk dat als een franse te nauwe neusgaten heeft en te weinig lucht binnen krijgt hij ook niet een hele nacht of middag kan liggen slapen met de bek dicht , want de benauwdheid zou dan een natuurlijke reactie geven waardoor hij omhoog vliegt om te ademen .
hier is dat dus niet het geval en denk bij meerdere bullen niet , tuurlijk zullen er kleumptjes zijn ,maar is dat bij elk ras niet , zie bij herders ook honden die bij hun heupen zoveel problemen hebben dat hun geslachtsdeel nog net niet over de grond sleept , moet er dan nu met alle herders gestopt worden te fokken want dat is zielig , die hond moet wel pijn hebben op de manier zoals hij loopt toch ?? , nee ook daar zitten gelukkig wel goede herders bij en zo is dat dus ook bij bullen , en zeker niet de meerderheid is slecht want dat is gewoon onzin , denk dat de meeste mensen die hier op het forum reageren en de bulletjes allemaal weg wensen mensen zijn die zelf nog nooit 1 hebben gehad en dus alleen bullen tegen komen in parken en bossen en ze dan horen snurken en hijgen ,maar denk dat je eigen hond dan ook wel loopt te hijgen , maar dat daar dan even niet op gelet wordt .

gr sylvia
fransoos
Zeer actief
Contacteer:

weet je, je zal mij op mijn woord moeten geloven dat ze er geen last van had, want helaas is ze overleden op 13 jarige leeftijd, maar er lopen er hier nog wel een paar rond, die je kunnen laten zien wat ik bedoel, dus mocht je me niet geloven, kun je gerust langs komen voor een bakkie leut

blijkbaar heeft de normale neus zoveel overcapaciteid dat ze gerust met wat minder toekunnen

ik zeg nu trouwens niet dat problemen met te nauwe neusgaatjes niet voorkomen, zeg enkel dat nauwe neusgaatjes niet altijd voor problemen hoeft te zorgen
Afbeelding

die je begaan hebt...
samantha!
Zeer actief

dagmar88 schreef:
:wink: Hier net zo. Maar Niko heeft ook neusgaten waar je een kinderarmpje in kwijt kunt :F:
:LOL:
Hier ook grote neusgaten.
Ik bedenk me net, als ik bijvoorbeeld met deze temperatuur met Macho een uurtje fiets dan hijgt hij nauwelijks.
Hij krijgt dus voldoende lucht binnen door zijn neus.
Dat zag ik toch niet zo zijn als hij van die minineusgaatjes zou hebben :schrik:
Afbeelding
Valerie
Zeer actief

samantha! schreef: Ik lees prima.
Je zegt zelf dat ze geen neusgaten heeft, ik heb het even dik gemaakt voor je :wink:

Maar die mini spleetjes die ze dan heeft.
Kan ze daar net zo goed door ademen als een hond met een normale neus?
Krijgt ze daar net zoveel lucht door naar binnen als een hond met normale neusgaten?
Zou jij minineusgaatjes willen hebben in plaats van normale? zou het voor jou niets uitmaken?

En natuurlijk speelt de rest ook mee.
Maar dat maakt niet dat minineusgaatjes niets uit zouden maken, dat maakt namelijk wel uit en daar heeft een hond wel last van :wink:

Oh en trouwens nog even over dat rennen.
Ik krijg dus niet voldoende zuurstof door mijn neus ik moet ook mijn mond open houden. Verder gaat alles prima met me geloof ik :engel: ik denk dat een bulldog veel meer problemen heeft dan mini neusgaten, al zal dat niet helpen in de gezondheid. Wel denk ik dat zo een hond niet beter weet :wink: maar goed al met al zouden ze van mij niet meer gefokt hoeven worden op deze manier. Ze zijn gewoon gevangen in hun eigen lichaam.
Het klinkt misschien wat tegenstrijdig wat ik nu schrijf, maar ik blijf ze sneu vinden.
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

sylviawallie schreef:zit alweer te twijfelen om hier wat te plaatsen ,want mijn ervaring is dat er weer een hoop gezeik van komt .
Maar hier ook fransjes , 2 stuks en dochter ook 1 , niet 1 heeft een probleem met ademen, ze rennen allebei bij een wandeling de route wel 3 a 4 keer en dan loop ik gemiddeld een 4 km door het bos .
tuurlijk gaan ze op een gegeven moment hijgen maar dat gebeurd bij elke hond .
Ik denk dat als een franse te nauwe neusgaten heeft en te weinig lucht binnen krijgt hij ook niet een hele nacht of middag kan liggen slapen met de bek dicht , want de benauwdheid zou dan een natuurlijke reactie geven waardoor hij omhoog vliegt om te ademen .
hier is dat dus niet het geval en denk bij meerdere bullen niet , tuurlijk zullen er kleumptjes zijn ,maar is dat bij elk ras niet , zie bij herders ook honden die bij hun heupen zoveel problemen hebben dat hun geslachtsdeel nog net niet over de grond sleept , moet er dan nu met alle herders gestopt worden te fokken want dat is zielig , die hond moet wel pijn hebben op de manier zoals hij loopt toch ?? , nee ook daar zitten gelukkig wel goede herders bij en zo is dat dus ook bij bullen , en zeker niet de meerderheid is slecht want dat is gewoon onzin , denk dat de meeste mensen die hier op het forum reageren en de bulletjes allemaal weg wensen mensen zijn die zelf nog nooit 1 hebben gehad en dus alleen bullen tegen komen in parken en bossen en ze dan horen snurken en hijgen ,maar denk dat je eigen hond dan ook wel loopt te hijgen , maar dat daar dan even niet op gelet wordt .

gr sylvia
:wink: Toch knap dat zo ongeveer alle bullen die ik ken niet tot die 'meerderheid' behoren.
Dat vergelijken met het hijgen van mijn honden zou lachwekkend zijn als het niet zo sneu was.
En ja, honden die door andere extremen door hun eigen lichaam gehinderd worden zijn net zo sneu.
Maar goed, zolang het in de ogen van de 'liefhebber' allemaal wel mee valt... :roll:
Plaats reactie

Terug naar “Hondenrassen en kruisingen”