kwestie van een betrouwbare fokker uitkiezen en dat is niet rasgebonden.
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Australische Labradoodle
Moderator: moderatorteam
- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
- Aantal honden: 1
Re: Australische Labradoodle
als er met mijn dh wat mis was geweest had ik ook bij de fokker aan kunnen kloppen en nee daar hoefde hij niet gecastreerd voor te zijn 

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
-
Asta
Zoals wat dan monicake, wat kan je juridisch doen dan
-
monicake
- Actief
- Mijn ras(sen): Australische Labradoodle
- Aantal honden: 0
Klopt je kan inderdaad niet altijd met 8 weken zien of je een geschikt of ongeschikt fokdier houd, dat is dus inderdaad het risico van de fokker die zich daar flink mee in de vingers kan snijden. dat ik altijd afwachten .
en wat betreft het juridische deel ga ik niet verder over uitweiden aangezien alles hier openbaar staat en dat het dan overal komt. Maar niet alles is wat het lijkt en je kan meer dan men hier roept.
en wat betreft het juridische deel ga ik niet verder over uitweiden aangezien alles hier openbaar staat en dat het dan overal komt. Maar niet alles is wat het lijkt en je kan meer dan men hier roept.
ook al is er slecht weer, ik heb 3 zonnetjes in huis
-
Asta
- Rosita Compagner
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): waterhonden
- Contacteer:
En dát zou pas in het belang van het ras zijn. Gewoon weggeven en in overleg met de verzorgers bepalen met wie je wel of niet verder wil fokken. Scheelt ook de aanloop van zogenaamde broodfokkers want die zien niks in weggeefhondjes. Maar ja........Tara schreef: Als je inspraak wilt houden, dan moet je je pups niet verkopen, zo simpel is dat.
- Skittles
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Monstertjes.
- Aantal honden: 2
wat een geneuzel. volgens mij heb je na een jaar als fokker echt niets meer in te brengen hoor.monicake schreef:Klopt je kan inderdaad niet altijd met 8 weken zien of je een geschikt of ongeschikt fokdier houd, dat is dus inderdaad het risico van de fokker die zich daar flink mee in de vingers kan snijden. dat ik altijd afwachten .
het lijken me erg leuke honden maar jammer dat alles kennelijk om geld draait.
-
empyree
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Newfoundlander/Grand Basset Griffon Vendéen/Lagotto Romagnolo
- Aantal honden: 5
- Contacteer:
Dat is inderdaad de oplossing en zo werd er vroeger ook gefokt (al bleef dan alles bij de fokker en gaf men het later pas weg als er geslecteerd was)Rosita Compagner schreef:En dát zou pas in het belang van het ras zijn. Gewoon weggeven en in overleg met de verzorgers bepalen met wie je wel of niet verder wil fokken. Scheelt ook de aanloop van zogenaamde broodfokkers want die zien niks in weggeefhondjes. Maar ja........Tara schreef: Als je inspraak wilt houden, dan moet je je pups niet verkopen, zo simpel is dat.
Het is toch eeuwig zonde als een goede hond gecastreerd blijkt te zijn voordat zijn kwaliteiten duidelijk werden.
Daarbij blijf ik de prijzen van een doodle belachelijk hoog vinden en die dan voor een fokteef/fokreu nog hoger zou zijn ???????
Ik ga wel naar Kees/bouvierpoedel als ik een leuke hond zoek die geschikt is als hulphond of zo !
Sandra

-
monicake
- Actief
Ik snap dat de meeste hier oordelen hebben en gestudeerd hebben als jurist en advocaat, maar ik hou me liever vast aan de juristen waar ik mee heb gesproken.
Maar nogmaals ik wil me niet verdedigen ik wil alleen maar met zeer veel trots jullie laten meegenieten van het mooie wonder van 11 lekkere pupsels.
En ik las net nog wat over de kleuren van Marjolein, ach die namen heb ik niet verzonnen , deze waren er al en er zijn in totaal 20 kleuren met allemaal eigen namen , maar het draait niet zo zeer om de naam , maar lastig kan het wel overkomen dat begrijp ik.
Maar nogmaals ik wil me niet verdedigen ik wil alleen maar met zeer veel trots jullie laten meegenieten van het mooie wonder van 11 lekkere pupsels.
En ik las net nog wat over de kleuren van Marjolein, ach die namen heb ik niet verzonnen , deze waren er al en er zijn in totaal 20 kleuren met allemaal eigen namen , maar het draait niet zo zeer om de naam , maar lastig kan het wel overkomen dat begrijp ik.
- Rosita Compagner
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik denk/weet zelfs dat je heus geen bastaarden hoeft te fokken om een hond een functie te geven. Per slot van rekening zijn rashonden vele generaties gefokt op karaktereigenschappen.empyree schreef: Ik ga wel naar Kees/bouvierpoedel als ik een leuke hond zoek die geschikt is als hulphond of zo !
-
monicake
- Actief
Dat zal ik niet doen , waarschuwingen zijn altijd in mijn achterhoofd geplaatst. dank je welTara schreef:Ook goed hoor, je kunt in elk geval niet zeggen dat je niet gewaarschuwd bent.monicake schreef:Ik snap dat de meeste hier oordelen hebben en gestudeerd hebben als jurist en advocaat, maar ik hou me liever vast aan de juristen waar ik mee heb gesproken.
-
empyree
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Newfoundlander/Grand Basset Griffon Vendéen/Lagotto Romagnolo
- Contacteer:
Nee, ik denk dat mijn krullebollen ook prima op te leiden zullen zijn, maar ik noemde Kees omdat er al meerdere van zijn honden in dat circuit zitten...........Rosita Compagner schreef:Ik denk/weet zelfs dat je heus geen bastaarden hoeft te fokken om een hond een functie te geven. Per slot van rekening zijn rashonden vele generaties gefokt op karaktereigenschappen.empyree schreef: Ik ga wel naar Kees/bouvierpoedel als ik een leuke hond zoek die geschikt is als hulphond of zo !
Sandra

- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
Nee, eerlijk gezegd snap ik dat niet. Waarom zou die prijs heel anders liggen, de hond is er toch niet minder om als huishond?monicake schreef:Ik heb mijn honden als fokteef gekocht, en dan mag je er uiteraard mee fokken het hoeft niet dat is je eigen keuze. Je snapt wel dat de prijzen heel anders liggen als het om een fokteef gaat dan om een huishond.tycha schreef:Toch niet...monicake schreef:Inderdaad om lukraak fokken te voorkomen , en ik ben aangesloten bij de rasvereniging en heb mijzelf ook te houden aan deze regels.
Jouw honden, of tenminste 1 is niet "geholpen".
Hoe zit dat dan? Hoe komt het dat jij wel mag fokken, en niet je hond al op jonge leeftijd hebt moeten laten steriliseren?
Daarbij weet je toch nog helemaal niet of de pup die jij uitzoekt om mee te gaan fokken ook daadwerkelijk fokgeschikt blijkt? En krijg je dan van de fokker het geld wat jij extra hebt neergeteld voor je fokpup weer terug?
Ik vind het een raar wereldje, dat Labradoodle-fokkerij danwel huishondwereldje.
Op welke criteria ben jij eigenlijk goedgekeurd als toekomstig fokker van het ras? Ik vraag me dat oprecht af, hoe iemand dan door de ballotage komt om een niet "geneutraliseerde" hond te kopen. Rare woordkeuze trouwens, geneutraliseerd. Ik had hier nog nooit eerder van gehoord, maar dat is vast ook een term die specifiek bij dit "ras" hoort.
Bij mijn ras is het gelukkig gewoon zo dat ik gewoon al mijn pups als huishond verkoop, tegen een vaste prijs ongeacht wat de nieuwe eigenaar er in de toekomst eventueel mee wil gaan doen. Geen verplichting tot castratie/sterilisatie en ook geen garantie op fokgeschiktheid, want ik heb geen glazen bol dus kan niet alles van tevoren voorspellen.
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
dat is knap want een hond is een ding voor de Nederlandse wet. En jij moet van mijn 'dingen' afblijven anders pleeg je een overtreding, diefstal. Dat 'ding' is nl. van mij als ik er voor betaald heb en zeker als ik er ook nog de complete verzorging voor betaal.monicake schreef:Er zijn genoeg manieren om dat te regelenTara schreef:Maar dit zijn allemaal regels die juridisch totaal geen waarde hebben, dan kun je er wel een advocaat bij halen, maar zolang die regels niet tegen de Nederlandse wet ingaan, kan iedereen ongestraft die regels negeren.monicake schreef:Inderdaad om lukraak fokken te voorkomen , en ik ben aangesloten bij de rasvereniging en heb mijzelf ook te houden aan deze regels.
Als iemand nou bij jou een pup koopt, en netjes ja, nee en amen knik, en mijn pup niet laat castreren.
Wat kun jij dan doen? Behalve de stamboom achterhouden?
Wou je ze voor de rechter dagen wegens het niet nakomen van contractuele verplichtingen?
Of wil je er illegale praktijken bij betrekken 'om dat te regelen'?

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- tekkel
- Erelid
- Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel
'Geneutraliseerd' is een anglicisme, van neutered.
Gecastreerd dus zak ma zegge.
Gecastreerd dus zak ma zegge.
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
-
Lizzie.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Poedel
Geen enkel contract is rechtsgeldig als het niet bij de notaris is gepasseerd!!

- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
Een groot probleem? Wordt je dan geroyeerd als fokker? En dan... dan kun je dus gewoon tegen een normale prijs die kruisingen blijven fokken lijkt me toch en dan zonder die rare castratie/sterilisatieverplichting? Heb je er alleen geen papiertje bij, maar ja dat heb je sowieso niet want ze hebben geen FCI stamboom.monicake schreef:We hebben als rasvereniging lang moeten knokken om dit voor elkaar te krijgen tot voor kort ( januari2012) mochten de honden alleen geneutraliseerd worden verkocht. zo niet dan kreeg je als fokker een groot probleem./ Door lang aandringen vanuit de Nederlandse groep is nu Amerika en Australië overstag gegaan en hebben we dit bereikt. Ik weet dat we er nog niet zijn maar het begin is er , duit is in ieder geval al beter dan dat het was.Selene schreef:Dat snap ik maar waarom staan ze erop dat het zo vroeg gebeurt, waarom niet eerst volwassen laten worden?monicake schreef:Inderdaad om lukraak fokken te voorkomen , en ik ben aangesloten bij de rasvereniging en heb mijzelf ook te houden aan deze regels.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
preciesrenee-uk schreef:als er met mijn dh wat mis was geweest had ik ook bij de fokker aan kunnen kloppen en nee daar hoefde hij niet gecastreerd voor te zijn

- frank1985
- Zeer actief
Wat zeggen die juristen dan precies?monicake schreef:Ik snap dat de meeste hier oordelen hebben en gestudeerd hebben als jurist en advocaat, maar ik hou me liever vast aan de juristen waar ik mee heb gesproken.
En kan ik bij jou ook een pup als fok teef kopen?
'Als je niets bent en je verbeeldt je niets, dan ben je twee keer niets'.

-
Miranda N.
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Nederlandse Schapendoes
- Contacteer:
monicake schreef:Ik snap dat de meeste hier oordelen hebben en gestudeerd hebben als jurist en advocaat, maar ik hou me liever vast aan de juristen waar ik mee heb gesproken.
Gefeliciteerd met je pups.
Volgens mij hebben deze doodles geen stamboom van de Raad van Beheer toch? Maar een afstammingsbewijs van de Austrailan Labradoodle Association of Europe.?
En hier wel een jurist aan het woord: laat je goed wel GOED voorlichten !
Groeten Miranda
http://www.elsansnust.nl
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
http://www.elsansnust.nl
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik ga er maar zo vanuit dat asiels dit ook uitgezocht hebben en die zijn ook tot de conclusie gekomen dat hun papiertje niks voorstelt als je het voor laat komen... toch erg knap dat jij alleen dit wel helemaal kunt. Maar goed ik ga er dan maar vanuit dat je het illegale circuit gaat bewandelen want legaal is er simpelweg geen mogelijkheid. Daar is inmiddels al genoeg jurisprudentie over gok ik maar zo.monicake schreef:Klopt je kan inderdaad niet altijd met 8 weken zien of je een geschikt of ongeschikt fokdier houd, dat is dus inderdaad het risico van de fokker die zich daar flink mee in de vingers kan snijden. dat ik altijd afwachten .

- tekkel
- Erelid
- Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel
Schaarste kweken. Dan wordt het product duurder.verkadej schreef:beantwoord nog steeds niet de vraag waarom de honden perse gecastreerd moeten worden voor dat ze 1 jaar oud zijn.
En hoe jonger ze gecastreerd worden, hoe minder kans op het verpesten van de monopolistische markt van domme mensen die zich voor veel te veel geld een bastaardje laten aanpraten.
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
- Selene
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse herders
- Aantal honden: 2
Weet jij hoe dit juridisch ligt? ben ik nl heel benieuwd naarMiranda N. schreef:monicake schreef:Ik snap dat de meeste hier oordelen hebben en gestudeerd hebben als jurist en advocaat, maar ik hou me liever vast aan de juristen waar ik mee heb gesproken.
Gefeliciteerd met je pups.
Volgens mij hebben deze doodles geen stamboom van de Raad van Beheer toch? Maar een afstammingsbewijs van de Austrailan Labradoodle Association of Europe.?
En hier wel een jurist aan het woord: laat je goed wel GOED voorlichten !
Linda, Rayos (*02/06/2011) en Shepherd (*30/11/2012)
Voor altijd bij me: Prado van Scalindjo (28-11-2010 - 30-09-2011)

It doesn't matter if the glass is half empty or half full. Be thankful that you have a glass and grateful there is something in it
Lotgering en Tammenga afhalen in Amersfoort? http://www.allerlei-versvlees.nl/page/home
Voor altijd bij me: Prado van Scalindjo (28-11-2010 - 30-09-2011)

It doesn't matter if the glass is half empty or half full. Be thankful that you have a glass and grateful there is something in it
Lotgering en Tammenga afhalen in Amersfoort? http://www.allerlei-versvlees.nl/page/home
- frank1985
- Zeer actief
Dat is ook niet in alle gevallen zo hoor->Chanty<- schreef:Geen enkel contract is rechtsgeldig als het niet bij de notaris is gepasseerd!!
Daarom ben ik ook erg benieuwd wat de juristen van ts zeggen.
'Als je niets bent en je verbeeldt je niets, dan ben je twee keer niets'.

- Rosita Compagner
- Zeer actief
- Contacteer:
empyree schreef:Nee, ik denk dat mijn krullebollen ook prima op te leiden zullen zijn, maar ik noemde Kees omdat er al meerdere van zijn honden in dat circuit zitten...........Rosita Compagner schreef:Ik denk/weet zelfs dat je heus geen bastaarden hoeft te fokken om een hond een functie te geven. Per slot van rekening zijn rashonden vele generaties gefokt op karaktereigenschappen.empyree schreef: Ik ga wel naar Kees/bouvierpoedel als ik een leuke hond zoek die geschikt is als hulphond of zo !
Er zijn Barbets als blindengeleidehond, er zijn Lagotti als signaalhond, er is een Portugese Waterhond als autismebegeleidingshond. Dat zijn de waterhonden waarvan ik het wéét. Vandaag aan de dag leidt iedereen zijn eigen hulphond op dus er zijn er vast nog véél meer. Geen enkele geneutraliseerde doedel voor nodig. En natuurlijk een stuk goedkoper
-
Lizzie.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Poedel
Ik weet niet beter dat dit toch problemen op kan leveren als er naderhand alsnog 1 van de partijen niet de afspraak zijn nagekomen. Deze informatie heb ik van een advocaat.frank1985 schreef:Dat is ook niet in alle gevallen zo hoor->Chanty<- schreef:Geen enkel contract is rechtsgeldig als het niet bij de notaris is gepasseerd!!Je kunt als partijen best dingen op papier zetten. Die moeten juridisch wel kloppen maar kunnen dan gewoon rechtsgeldig zijn.
Daarom ben ik ook erg benieuwd wat de juristen van ts zeggen.

- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
Nee dat snap ik absoluut niet. Ik heb mijn Xena (MH stamboom) gekocht als sporthond... nooit met de intentie dat er mee gefokt zou worden. Tot de fokker haar zo graag wilde terugkopen omdat ze zowel qua uiterlijk, karakter en werkdrift erg geschikt zou zijn. Dat zou dan erg lullig zijn geweest als zijn eigen voorwaarde geweest zou zijn haar te laten castreren voor het 1e jaarmonicake schreef:Ik heb mijn honden als fokteef gekocht, en dan mag je er uiteraard mee fokken het hoeft niet dat is je eigen keuze. Je snapt wel dat de prijzen heel anders liggen als het om een fokteef gaat dan om een huishond.tycha schreef:Toch niet...monicake schreef:Inderdaad om lukraak fokken te voorkomen , en ik ben aangesloten bij de rasvereniging en heb mijzelf ook te houden aan deze regels.
Hoe zit dat dan? Hoe komt het dat jij wel mag fokken, en niet je hond al op jonge leeftijd hebt moeten laten steriliseren?

- frank-bobby
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): bordeauxdog
chihuahua - Aantal honden: 3
- Contacteer:
ja en heel mp staat vol met mh en kruisingen daar vanmalinois schreef:Nee dat snap ik absoluut niet. Ik heb mijn Xena (MH stamboom) gekocht als sporthond... nooit met de intentie dat er mee gefokt zou worden. Tot de fokker haar zo graag wilde terugkopen omdat ze zowel qua uiterlijk, karakter en werkdrift erg geschikt zou zijn. Dat zou dan erg lullig zijn geweest als zijn eigen voorwaarde geweest zou zijn haar te laten castreren voor het 1e jaarmonicake schreef:Ik heb mijn honden als fokteef gekocht, en dan mag je er uiteraard mee fokken het hoeft niet dat is je eigen keuze. Je snapt wel dat de prijzen heel anders liggen als het om een fokteef gaat dan om een huishond.tycha schreef:Toch niet...monicake schreef:Inderdaad om lukraak fokken te voorkomen , en ik ben aangesloten bij de rasvereniging en heb mijzelf ook te houden aan deze regels.
Hoe zit dat dan? Hoe komt het dat jij wel mag fokken, en niet je hond al op jonge leeftijd hebt moeten laten steriliseren?. Ze is natuurlijk niet verkocht, maar in overleg met de fokker en bij de fokker heeft ze dus ook vrij laat haar eerste en tevens laatste nest gekregen omdat ik eerst alle africhtingspapieren wilde behalen met haar.
en niet met australian labradoodles
en ragdolls in de kleuren lilac en chocolate
dus wie doen t nu beter ?

-
monicake
- Actief
Een kleine kant tekening, als beide partijen hebben ondertekend en het is goed omschreven met alle info van betreffende hond en fokker en eigenaar dan is het rechtsgeldig , natuurlijk bepaald de inhoud wel het geheel dus verkeerd omschreven is het niets waard.
- Browny
- Zeer actief
en toch kunnen asielen en stichtingen waarvan een hond geplaatst is met een goed opgesteld contract, de hond nadat er contract breuk is gepleegd terug halenmalinois schreef:Ik ga er maar zo vanuit dat asiels dit ook uitgezocht hebben en die zijn ook tot de conclusie gekomen dat hun papiertje niks voorstelt als je het voor laat komen... toch erg knap dat jij alleen dit wel helemaal kunt. Maar goed ik ga er dan maar vanuit dat je het illegale circuit gaat bewandelen want legaal is er simpelweg geen mogelijkheid. Daar is inmiddels al genoeg jurisprudentie over gok ik maar zo.monicake schreef:Klopt je kan inderdaad niet altijd met 8 weken zien of je een geschikt of ongeschikt fokdier houd, dat is dus inderdaad het risico van de fokker die zich daar flink mee in de vingers kan snijden. dat ik altijd afwachten .
Als ik bijvoorbeeld nu te horen krijg dat een hond van een stichting verkocht is aan een derden en de hond niet goed zit, kan ik de hond terug eisen. dus zo zal het via deze fokker ook wel gaan.
maar tegenwoordig hebben broodfukkers goede contacten en dealen met dieren artsen dus een verklaring van castratie (om het even minder chique te noemen

- Maeve
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
- Contacteer:
Ja we geven het toe, jullie zijn echt geweldig goed bezig! Beetje selecteren op kleurtjes, doen alsof je iets weet van genetica, honden/katten vroeg castreren (neutraliseren, wat een raar woord!) omdat je dat zelf wel prettig vind, welzijn van de hond is ineens niet meer belangrijkfrank-bobby schreef:ja en heel mp staat vol met mh en kruisingen daar vanmalinois schreef:Nee dat snap ik absoluut niet. Ik heb mijn Xena (MH stamboom) gekocht als sporthond... nooit met de intentie dat er mee gefokt zou worden. Tot de fokker haar zo graag wilde terugkopen omdat ze zowel qua uiterlijk, karakter en werkdrift erg geschikt zou zijn. Dat zou dan erg lullig zijn geweest als zijn eigen voorwaarde geweest zou zijn haar te laten castreren voor het 1e jaarmonicake schreef:Ik heb mijn honden als fokteef gekocht, en dan mag je er uiteraard mee fokken het hoeft niet dat is je eigen keuze. Je snapt wel dat de prijzen heel anders liggen als het om een fokteef gaat dan om een huishond.tycha schreef: Toch niet...
Hoe zit dat dan? Hoe komt het dat jij wel mag fokken, en niet je hond al op jonge leeftijd hebt moeten laten steriliseren?. Ze is natuurlijk niet verkocht, maar in overleg met de fokker en bij de fokker heeft ze dus ook vrij laat haar eerste en tevens laatste nest gekregen omdat ik eerst alle africhtingspapieren wilde behalen met haar.
en niet met australian labradoodles
en ragdolls in de kleuren lilac en chocolate
dus wie doen t nu beter ?
Echt, petje af