Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Waarom zijn DA'sen over het algemeen tegen KVV/BARF ...

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

Mina2006
Zeer actief
Mijn ras(sen): Maltezer kruising (samenwonend met een border collie kruising)
Aantal honden: 2

Re: Waarom zijn DA'sen over het algemeen tegen KVV/BARF ...

Ongelezen bericht door Mina2006 »

Corneliana schreef:
Mina2006 schreef:
Marion. schreef:
Mina2006 schreef:Ja of de een heeft minder geluk met gezondheid dan de ander (zonder direct een ''eigen schuld'' eraan te hebben) :tongue:
Dat, uiteraard. Maar goede voeding helpt daar wel bij natuurlijk. Ik lees dat jij meestal instant-pakjes eet, en amper groenten. Tja, dat is nu eenmaal niet erg gezond.
En hou me te goede hoor, wij eten best gezond denk ik, maar ik rook en ik drink. Dat ik met die laatste 2 geen problemen heb ligt volledig aan mijn op dat punt gelukte genen. En dat mijn honden nooit iets mankeren zal ook mazzel zijn. Maar toch ook wel een beetje met hoe we ze houden, wat voor eten ze krijgen, en uit welke ouders ze geboren zijn.

Het is niet alleen maar mazzel of pech wat je treft in het leven. Een heleboel is maakbaar. En te verpesten.
Ik heb ingewikkelde darm en maag problemen, die voor mij verergeren bij groenten en vezels en veel dingen die goed (zouden) zijn voor mensen. Natuurlijk hebben véél dingen wel te maken met hoe je zelf leeft, maar niet alles, zoals idd ziektes waar je niks aan kan doen, offff een allergie of zo :wink:
Het is 50/50, dus wat jij zegt is ook zeker waar.
maar hoe krijg je dan je goede stoffen binnen?
Op redelijk goede dagen probeer ik wel wat zuivel te drinken/eten of voor het avondeten groenten uit blik meestal of wat vruchten.
Op slechte/meeste dagen val ik dan terug op de flesjes vloeibare voeding van de apotheek of van de drogist. Daar zitten genoeg voedingsmiddelen in voor als je dus een dag niet vast kan eten.
Buiten dat om krijg ik sowieso niet alle goede stoffen binnen maar dat leek me al wel duidelijk haha :tongue: eet vrij weinig :ugh:
Afbeelding

9,5 jaar
Corneliana
Zeer actief

Ongelezen bericht door Corneliana »

Mina2006 schreef:
Corneliana schreef:
Mina2006 schreef:
Marion. schreef: Dat, uiteraard. Maar goede voeding helpt daar wel bij natuurlijk. Ik lees dat jij meestal instant-pakjes eet, en amper groenten. Tja, dat is nu eenmaal niet erg gezond.
En hou me te goede hoor, wij eten best gezond denk ik, maar ik rook en ik drink. Dat ik met die laatste 2 geen problemen heb ligt volledig aan mijn op dat punt gelukte genen. En dat mijn honden nooit iets mankeren zal ook mazzel zijn. Maar toch ook wel een beetje met hoe we ze houden, wat voor eten ze krijgen, en uit welke ouders ze geboren zijn.

Het is niet alleen maar mazzel of pech wat je treft in het leven. Een heleboel is maakbaar. En te verpesten.
Ik heb ingewikkelde darm en maag problemen, die voor mij verergeren bij groenten en vezels en veel dingen die goed (zouden) zijn voor mensen. Natuurlijk hebben véél dingen wel te maken met hoe je zelf leeft, maar niet alles, zoals idd ziektes waar je niks aan kan doen, offff een allergie of zo :wink:
Op redelijk goede dagen probeer ik wel wat zuivel te drinken/eten of voor het avondeten groenten uit blik meestal of wat vruchten.
Op slechte/meeste dagen val ik dan terug op de flesjes vloeibare voeding van de apotheek of van de drogist. Daar zitten genoeg voedingsmiddelen in voor als je dus een dag niet vast kan eten.
Buiten dat om krijg ik sowieso niet alle goede stoffen binnen maar dat leek me al wel duidelijk haha :tongue: eet vrij weinig :ugh:
lijkt me lastig ja.
ik merk echt dat mijn energie minder wordt als ik slechtere dingen eet.
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

malinois schreef:Ik weet dat een zwangere kennis van me geen filet american mocht eten tijdens haar zwangerschap. Maar klaarmaken van vlees gebeurde wel gewoon...

Hoe lang is dat geleden ?
Ik kan me nog wel herinneren dat er heel lang geleden gewaarschuwd werd voor filet Américain omdat daar bepaalde bacterien in waren gevonden waar een aantal mensen ziek van zijn geworden.
Maar dat is wel al heel lang geleden.
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
Mina2006
Zeer actief

Corneliana schreef:
Mina2006 schreef:
Corneliana schreef:
Mina2006 schreef: Ik heb ingewikkelde darm en maag problemen, die voor mij verergeren bij groenten en vezels en veel dingen die goed (zouden) zijn voor mensen. Natuurlijk hebben véél dingen wel te maken met hoe je zelf leeft, maar niet alles, zoals idd ziektes waar je niks aan kan doen, offff een allergie of zo :wink:
lijkt me lastig ja.
ik merk echt dat mijn energie minder wordt als ik slechtere dingen eet.
Dat merk ik ook, nja, de energie wordt vanzelf wel veelal uit me getrokken door die problemen :blauwoog: Vandaar dus ook heeeeeeeeel veel tijd over om te posten ;)

Maargoed, dat was dus off-topic :tongue:

On-topic, ik denk dat het op dit moment een soort punt van doorbraak is bij de dierenartsen. De een weet het wel, de ander weet het niet, de een is het ermee eens, de ander niet. Zo is dat vaak met nieuwe ontwikkelingen binnen bepaalde voedingslijnen denk ik.
Afbeelding

9,5 jaar
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

marian* schreef:
malinois schreef:Ik weet dat een zwangere kennis van me geen filet american mocht eten tijdens haar zwangerschap. Maar klaarmaken van vlees gebeurde wel gewoon...

Ik kan me nog wel herinneren dat er heel lang geleden gewaarschuwd werd voor filet Américain omdat daar bepaalde bacterien in waren gevonden waar een aantal mensen ziek van zijn geworden.
Een jaar- anderhalf jaar geleden ongeveer ;-)
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Corneliana
Zeer actief

Ongelezen bericht door Corneliana »

malinois schreef:
marian* schreef:

is nog steeds zo gaat om de rauwheid van producten
ook rauwe melk mag niet en rauwmelkse kazen.
geen carpaccio :jank:
geen medium biefstuk :jank:
helemaal niks lekkers :wink:
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

malinois schreef:
Suuz! schreef:
malinois schreef:Vraag lijkt me duidelijk... waarom is dit eigenlijk zo. Mijn vorige dierenarts was dit niet, zeker niet openlijk,...(helaas door verhuizing kan ik daar niet meer naar toe) mijn huidige wel, staat ook op hun site maar weet hoe ik er over denk en dat daar toch geen eer aan te behalen is.
Maar als ik hier dan lees dat DA'sen toch elke keer weer zeggen dat het zo gevaalijk is, zo slecht en brok en blik is zo goed... ik kan me daar (behalve de sponsoring) zo weinig bij voorstellen... als wij ons een beetje verdiepen kunnen we al heel veel dingen te weten komen waarom kunnen zij dat niet dan?
Ik vermoed dat ze dit roepen omdat niet iedereen zich zo goed verdiept en via via horen dat barf beter is, en die mensen dan willekeurig alleen maar vlees gaat geven, waarbij de voeding te eenzijdig wordt wellicht.

Geen idee of dat de juiste redenatie is maar dat is het enige dat ik me er bij voor kan stellen tot zover.
Als ze het zo omschrijven zou ik het prima snappen, maar dat gebeurd dus niet, ze hebben het hier bijv. letterlijk over BARF en KVV:

http://www.dierenkliniekhugen.nl/patien ... 1&maand=12

en hier over een 'bekend' merk vers vlees...

http://dap-steenbergen.nl/dierinfo/hond/rauw-vlees/
Kijk eens aan ................
Van het eten van vers vlees worden honden zelfs dominant :mrgreen:
Ook kan het zo zijn dat als alle honden van een roedel hetzelfde, en veel, vlees krijgen er problemen kunnen ontstaan. Dit kan onderling zijn, maar het kan ook dominant gedrag zijn naar de eigenaar toe.
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Jaap*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jachthonden

Ongelezen bericht door Jaap* »

ranetje schreef:Kijk eens aan ................
Ik zet het voortaan eerst een paar dagen naast de kachel te rotten :mrgreen:
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone

Ongelezen bericht door Gollum »

Marion. schreef:Eigenlijk snap ik ook niet dat jullie zoveel ervaringen hebben met dierenartsen, waar je je voermethode mee bespreekt. Hoevaak zien jullie een DA?
Ik heb best vaak bij de DA gezeten, meer dan dat ik zelf naar de HA ben geweest :ugh:
Gol heeft de neiging dingen te vreten die niet eetbaar zijn, ze heeft ook een keer drugspoep gegeten. Tumor in haar bek, glas in haar poot meerdere malen, oorontsteking, röntgenfoto's (heupen).. Ik ben een paar keer verhuisd, nieuwe DA. Het eerste wat ze meestal zeggen is dat ze er zo goed uit ziet en dat ze zulke prachtige tanden heeft. En dan vertel ik dat het door het voer komt en raak je in gesprek.
-Saskia-
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door -Saskia- »

Van de vier dierenartsen waar ik ervaring mee heb is er geen een die ooit rechtstreeks naar de voeding van de honden gevraagd heeft.
Het is wel twee keer ter sprake gekomen. Een DA die me wou afraden prooidieren te geven aan mijn fretten en mijn huidige DA die ooit oprecht geïnteresseerd vroeg waarom ik het voerde.

Er is me zelf nog nooit een zak Hills aangeboden :mrgreen:
Mina2006
Zeer actief

-Saskia- schreef:Van de vier dierenartsen waar ik ervaring mee heb is er geen een die ooit rechtstreeks naar de voeding van de honden gevraagd heeft.
Het is wel twee keer ter sprake gekomen. Een DA die me wou afraden prooidieren te geven aan mijn fretten en mijn huidige DA die ooit oprecht geïnteresseerd vroeg waarom ik het voerde.

Er is me zelf nog nooit een zak Hills aangeboden :mrgreen:
Mijn DA vroeg ook niet wat ik voerde, begon er zelf over :tongue:
Bij mij is ook nooit een zak voer dat dierenartsen verkopen (verschillende dieren gehad die bij de DA kwamen) aangeboden.
Afbeelding

9,5 jaar
Chihuahua-paws
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar

Ongelezen bericht door Chihuahua-paws »

Het is bij ons ter spraken gekomen toen Toots geopereerd werd aan zijn Pootje.
En hij mocht na de operatie gewoon op Kvv blijven. Soms geven ze een tijdje speciaal voer.
Maar dat was niet ndig i.v.m wat Toots krijgt.

Ze hebben me werkelijk nooit geprobeerd om te praten op iets anders.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..

Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
Safari

Ongelezen bericht door Safari »

malinois schreef:
marian* schreef:

Mijn oudste kleindochter is nu zes en toen mocht filet americain ook al niet. Net als brie en zalm. Het wordt nog steeds afgeraden als je zwanger bent.
Mina2006
Zeer actief

Safari schreef:
malinois schreef:
marian* schreef:

Mijn oudste kleindochter is nu zes en toen mocht filet americain ook al niet. Net als brie en zalm. Het wordt nog steeds afgeraden als je zwanger bent.
Is dit 'niet rauw eten als je zwanger bent' niet al jaaaaaaaren?
Afbeelding

9,5 jaar
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Mina2006 schreef:
Safari schreef:
malinois schreef:
marian* schreef:
Eten is dan nog tot daaraantoe maar geen rauw vlees aanraken?
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Mina2006
Zeer actief

malinois schreef:
Mina2006 schreef:
Safari schreef:
malinois schreef: Een jaar- anderhalf jaar geleden ongeveer ;-)
Eten is dan nog tot daaraantoe maar geen rauw vlees aanraken?
Ik geloof dat rauw vlees aanraken wel mocht, alleen de kattenbak verschonen niet. Alleen in de link staat dus dat je geen rauw vlees aan de hond moet geven omdat de hond het dan aan jou kan..overdragen (?).
Vandaar haha
Afbeelding

9,5 jaar
kipo
Zeer actief

Ongelezen bericht door kipo »

Mina2006 schreef:
Safari schreef:
malinois schreef:
marian* schreef:
Jahaaa, rauw vlees kan besmet zijn met toxoplasma, dat ernstige schade aan het ongeboren kindje kan veroorzaken. Rauwmelkse kaas en rauwe vis en vlees kunnen besmet zijn met listeria, wat ook weer gevaarlijk is voor het ongeboren kind.

Door rauw vlees aan te raken kunnen deze bacteriën op je handen komen, dus goed handen wassen als je zwanger bent en rauwe producten hanteert. Het advies om geen rauw te voeren als je zwanger bent, wordt gegeven omdat het mogelijk is dat je hond besmet raakt met salmonella, daar zelf geen last van heeft, maar het wel uitscheidt en door zichzelf te likken de bacterie in zijn vacht verspreidt, waardoor je zelf besmet kunt raken door je hond te aaien.
Mina2006
Zeer actief

kipo schreef:
Mina2006 schreef:
Safari schreef:
malinois schreef: Een jaar- anderhalf jaar geleden ongeveer ;-)
Jahaaa, rauw vlees kan besmet zijn met toxoplasma, dat ernstige schade aan het ongeboren kindje kan veroorzaken. Rauwmelkse kaas en rauwe vis en vlees kunnen besmet zijn met listeria, wat ook weer gevaarlijk is voor het ongeboren kind.

Door rauw vlees aan te raken kunnen deze bacteriën op je handen komen, dus goed handen wassen als je zwanger bent en rauwe producten hanteert. Het advies om geen rauw te voeren als je zwanger bent, wordt gegeven omdat het mogelijk is dat je hond besmet raakt met salmonella, daar zelf geen last van heeft, maar het wel uitscheidt en door zichzelf te likken de bacterie in zijn vacht verspreidt, waardoor je zelf besmet kunt raken door je hond te aaien.
Haha via via via via..ik zou het niet al te nauw nemen dan, wat betreft de hond.
Afbeelding

9,5 jaar
kipo
Zeer actief

Mina2006 schreef: Haha via via via via..ik zou het niet al te nauw nemen dan, wat betreft de hond.
Dat is je eigen keus en dat is je goed recht, alleen vind ik dat je pas echt een overwogen keuze kunt maken als je alle (of toch in ieder geval zoveel mogelijk) informatie hebt.
Mina2006
Zeer actief

kipo schreef:
Mina2006 schreef: Haha via via via via..ik zou het niet al te nauw nemen dan, wat betreft de hond.
Dat is je eigen keus en dat is je goed recht, alleen vind ik dat je pas echt een overwogen keuze kunt maken als je alle (of toch in ieder geval zoveel mogelijk) informatie hebt.
Ja dat is waar, maar stel dat het wel waar zou zijn, dan zou Mina per direct van KVV af moeten en zou ik niet in de buurt van een hond die rauw eet mogen komen (even extreem gezien dan he).
Weet eigenlijk niet eens waar je precies die informatie kan vinden. Er stond wat op die link, maar zoals al is gezegd (en ook terecht) is dat een mensenkwestie, dus niet voor de dierenarts.
Afbeelding

9,5 jaar
kipo
Zeer actief

Mina2006 schreef:
kipo schreef:
Ja dat is waar, maar stel dat het wel waar zou zijn, dan zou Mina per direct van KVV af moeten en zou ik niet in de buurt van een hond die rauw eet mogen komen (even extreem gezien dan he).
Weet eigenlijk niet eens waar je precies die informatie kan vinden. Er stond wat op die link, maar zoals al is gezegd (en ook terecht) is dat een mensenkwestie, dus niet voor de dierenarts.
Je zegt 'stel dat het waar is' het is dus waar, er is onderzoek naar gedaan, honden die met salmonella besmet vlees eten kunnen dit weer uitscheiden zonder er zelf last van te hebben en rauw vlees kan besmet zijn met salmonella.
Alleen, niet alle rauwe vlees is besmet, niet alle honden gaan salmonella uitscheiden na besmetting en niet iedereen met een hond met salmonella in de vacht wordt daar ziek van. Alleen is voor zwangeren het risico groter als ze wel besmet raken en dan moet je voor jezelf beslissen hoe groot het risico in jouw geval is en of je dat wilt nemen.
Ik bleek nog negatief te zijn voor toxoplasma toen ik zwanger was, het was me dus in 35 jaar met honden en katten omgaan, werken in een dierentuintje (roofdieren voeren met rauw vlees) en 10 jaar ongewassen groenten eten uit eigen tuin niet gelukt om dat op te lopen. Toch ben ik maar even extra voorzichtig geweest, ik had het er toch erg moeilijk mee gekregen als mijn dochter toxoplasma had opgelopen omdat ik het risico klein genoeg had gevonden om niet op te letten.

Wat betreft die mensenkwestie; ik moet de eerste huisarts (laat staan verloskundige) nog tegenkomen die er meer van weet dan "zwangeren mogen de kattenbak niet verschonen" Dierenartsen hebben meer kennis van door dieren overgebrachte ziektes dan huisartsen, wat is er op tegen om daar gebruik van te maken.
Mina2006
Zeer actief

kipo schreef:
Mina2006 schreef:
kipo schreef:
Je zegt 'stel dat het waar is' het is dus waar, er is onderzoek naar gedaan, honden die met salmonella besmet vlees eten kunnen dit weer uitscheiden zonder er zelf last van te hebben en rauw vlees kan besmet zijn met salmonella.
Alleen, niet alle rauwe vlees is besmet, niet alle honden gaan salmonella uitscheiden na besmetting en niet iedereen met een hond met salmonella in de vacht wordt daar ziek van. Alleen is voor zwangeren het risico groter als ze wel besmet raken en dan moet je voor jezelf beslissen hoe groot het risico in jouw geval is en of je dat wilt nemen.
Ik bleek nog negatief te zijn voor toxoplasma toen ik zwanger was, het was me dus in 35 jaar met honden en katten omgaan, werken in een dierentuintje (roofdieren voeren met rauw vlees) en 10 jaar ongewassen groenten eten uit eigen tuin niet gelukt om dat op te lopen. Toch ben ik maar even extra voorzichtig geweest, ik had het er toch erg moeilijk mee gekregen als mijn dochter toxoplasma had opgelopen omdat ik het risico klein genoeg had gevonden om niet op te letten.

Wat betreft die mensenkwestie; ik moet de eerste huisarts (laat staan verloskundige) nog tegenkomen die er meer van weet dan "zwangeren mogen de kattenbak niet verschonen" Dierenartsen hebben meer kennis van door dieren overgebrachte ziektes dan huisartsen, wat is er op tegen om daar gebruik van te maken.
Ja, ook daar heb je gelijk in. Ik weet wel dat het waar is, alleen met ''via via via'' bedoelde ik dus eigenlijk ook: ''Alleen, niet alle rauwe vlees is besmet, niet alle honden gaan salmonella uitscheiden na besmetting en niet iedereen met een hond met salmonella in de vacht wordt daar ziek van. Alleen is voor zwangeren het risico groter als ze wel besmet raken en dan moet je voor jezelf beslissen hoe groot het risico in jouw geval is en of je dat wilt nemen. ''

Ik zal het eens even gaan bekijken. Mina gaat sowieso van KVV af, maar dan toch, altijd handig om te weten.
Afbeelding

9,5 jaar
Jay1978
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador
Contacteer:

Ongelezen bericht door Jay1978 »

Toen ik 7 jaar terug bij een dierenwinkel werkte moesten we de vriezer vooral laten voor wat hij was. Daar lag wat KVV maar we werden echt alleen geacht brokken te verkopen. Het was er voor als mensen er zelf om vroegen, het aanraden "mocht" niet.
Nu zie je steeds meer dierenwinkels grotere vriezers hebben en het actief voorlichten en verkopen, dus dat zal in die dierenwinkel nu ook wel het geval zijn.
Veranderingen gaan langzaam denk ik.
Lief
Zeer actief
Mijn ras(sen): Alaska Malamutes
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lief »

Hier bij het jaarlijkse bezoek nooit over het eten gehad.
Hooguit of ze met graagte eten en of de honden op goed gewicht waren, maar dat is het dan wel.
De indoctrinatie voor wat betreft de aanwezigheid van alle reproductieve organen is vaker ter berde gebracht. Maar zolang ik aangeef dat niet te doen houd men ook daar over op.
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Ik zal het eens even gaan bekijken. Mina gaat sowieso van KVV af,
Want?
Afbeelding
TessaThomas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder

Ongelezen bericht door TessaThomas »

Marion. schreef:Eigenlijk snap ik ook niet dat jullie zoveel ervaringen hebben met dierenartsen, waar je je voermethode mee bespreekt. Hoevaak zien jullie een DA?
Wij zijn in anderhalf jaar 3 keer bij de DA geweest en 3 keer kwam zowel sterilisatie als voer aan bod...
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Mina2006 schreef: Ja, ook daar heb je gelijk in. Ik weet wel dat het waar is, alleen met ''via via via'' bedoelde ik dus eigenlijk ook: ''Alleen, niet alle rauwe vlees is besmet, niet alle honden gaan salmonella uitscheiden na besmetting en niet iedereen met een hond met salmonella in de vacht wordt daar ziek van. Alleen is voor zwangeren het risico groter als ze wel besmet raken en dan moet je voor jezelf beslissen hoe groot het risico in jouw geval is en of je dat wilt nemen. ''

Ik zal het eens even gaan bekijken. Mina gaat sowieso van KVV af, maar dan toch, altijd handig om te weten.
:wink: Ook met brok kan salmonella verspreid worden. Via handen, vloer en hond.

:mann: Ik neem het allemaal niet zo nauw, maar heb ook geen baby (aan boord).
ranetje
Zeer actief

Jaap* schreef:
ranetje schreef:Kijk eens aan ................
Ik zet het voortaan eerst een paar dagen naast de kachel te rotten :mrgreen:
:lol1:
Lijkt wel verstandig, anders loopt hij binnenkort over je heen :mrgreen:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
ranetje
Zeer actief

Al die waarschuwingen over voeding van zwangeren vind ik wel erg beklemmend :?
Ik ben blij dat ik dat allemaal niet wist in de tijd dat ik zwanger was, en dat niemand dat wist.
Alleen de kattenbak werd voor gewaarschuwd, verder niets.

Toch werden in die tijd ook overwegend gezonde kinderen geboren.........
Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

TessaThomas schreef:
Wij zijn in anderhalf jaar 3 keer bij de DA geweest en 3 keer kwam zowel sterilisatie als voer aan bod...

Hier ook, bij ieder bezoek. Voer, sterilisatie, ontwormen en inenten.
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”