Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

nestje Catahoula pups

Dit forum is voor al uw vragen, ervaringen en weetjes over het fokken van honden.

Moderator: moderatorteam

JYBD
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bullterrier
Aantal honden: 1

Re: nestje Catahoula pups

Ongelezen bericht door JYBD »

Maska Catahoulas schreef:Ja, ik begrijp dat julli er niet zo veel problemen mee gehad hebben en ben heel blij om te horen dat ze het bij jullie gewoon heel goed gedaan hebben altijd. echter, niet iedereen kan makkelijk met een dove hond om gaan. Ik vind het zelf heel erg jammer dat er zo onzorgvuldig mee om gegaan is, ook wat betreft het ras dat wij hebben. Het zijn van aard sowieso geen "beginnershonden" zeg maar, zoals overigens ook veel andere hondenrassen in mijn ogen. Maar door deze manier van fokken in het verleden is het ras wel in een veel kwader daglicht gesteld door alle gezondheidsproblemen (doofheid en slechte heupen) en de echt veelal wat lastigere karakters! Gelukkig weet ik van een aantal sunnydogs catahoulas dat ze bij hele ervaren goede eigenaren terecht zijn gekomen, maar desondanks zijn er van deze sunnydogs lijnen ook veel honden die inmiddels al herplaatst zijn.

En jullie huidige tuttebel, was die al wat ouder toen jullie haar kregen? en gaat alles goed met haar bij jullie?
Waren wel bullterriers he?

Onze huidige tuttebel was 1 jaar en 5 maanden toen ze hier kwam, ze heeft ernstige huidproblemen wat nu dus Demodex blijkt en ze is unilateraal doof. Komt trouwens ook bij een erkende kennel vandaan. Maar verder is ze een lot uit de loterij wat betreft karakter.
Ik ben niet labiel,.... ik ben emotioneel flexibel.

Afbeelding
tycha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Smoothies
Contacteer:

Ongelezen bericht door tycha »

Nanna schreef:
tycha schreef:.. wil ook wel een keer iets relaxter met een hond kunnen lopen. Misschien dat het komt door het karakter van Tycha, want ik zie hier natuurlijk genoeg foto s voorbij komen van wel sociale honden. Maar het risico op weer een pittige hond is naar mijn mening hoger bij de Mechelaar.
En dan denk je dat een Catahoula wèl leuk buiten met andere honden kan lopen? :19:
Ja, alles kan natuurlijk, maar ik zou daar niet op voorhand van uitgaan.
Nee, dat denk ik niet . En dat ben ik me ook wel terdege bewust.
Maar ik heb nog een paar jaar om daar over na te denken.
Afbeelding
Groetjes Marja
Drijver
Zeer actief
Mijn ras(sen): Gremlins
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Drijver »

Maska Catahoulas schreef:
JYBD schreef:Ik vind het een prachtig ras, uitzien dan, ik ken het karakter niet.
De fokker waar we onze vorige 2 bullen vandaan had had ze op een gegeven moment ook, fokt(e) er ook mee, meen ik.
Is dat toevallig Hans Swaak geweest, van Sunnydogs? In dat geval klopt dat. De pleeghond die we een paar maanden hebben opgevangen was daar ook gefokt. Helaas zijn er uit die lijnen ook veel gezondheidsproblemen gefokt/gekomen. Cody was ook eenzijdig doof door het merle x merle fokken. Ook regelmatig HD en vaak heftige karakters. Ik zeg er niet mee dat er alleen maar ongezonde honden met een verschrikkelijk karakter uit zijn gekomen, ik ken ook een aantal leuke fijne honden die er vandaan komen....zoals de eenzijdig dove Cody. Een hond met een gebruiksaanwijzing maar wel een prima beest...., maar vind het wel heel jammer dat het fokken en daarbij letten op gezondheid niet wat zorgvuldiger gebeurd is.
Hij is inmiddels overigens wel gestopt met fokken heb ik begrepen
Deze meneer heb ik ook aan de telefoon gehad, een paar jaar geleden. Best een lang gesprek gehad over de LCLD maar zijn werkwijze was niet de mijne.
Daarna ben ik naar een wandeling in Het Leesten gegaan en heb mijn ogen uitgekeken. Als ik het nog niet was, was ik het daarna wel: verliefd :I:
Pas als hij flora en fauna heeft verwoest, heeft de mens in de gaten dat hij geld niet kan eten.
Drijver
Zeer actief

Wat een koppie. En die ogen :I:

Afbeelding
Pas als hij flora en fauna heeft verwoest, heeft de mens in de gaten dat hij geld niet kan eten.
Maska Catahoulas
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Louisiana Catahoula Leopard dog
Rhodesian Ridgeback
Kruising Beierse Bergzweethond?
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maska Catahoulas »

JYBD schreef:
Maska Catahoulas schreef:Ja, ik begrijp dat julli er niet zo veel problemen mee gehad hebben en ben heel blij om te horen dat ze het bij jullie gewoon heel goed gedaan hebben altijd. echter, niet iedereen kan makkelijk met een dove hond om gaan. Ik vind het zelf heel erg jammer dat er zo onzorgvuldig mee om gegaan is, ook wat betreft het ras dat wij hebben. Het zijn van aard sowieso geen "beginnershonden" zeg maar, zoals overigens ook veel andere hondenrassen in mijn ogen. Maar door deze manier van fokken in het verleden is het ras wel in een veel kwader daglicht gesteld door alle gezondheidsproblemen (doofheid en slechte heupen) en de echt veelal wat lastigere karakters! Gelukkig weet ik van een aantal sunnydogs catahoulas dat ze bij hele ervaren goede eigenaren terecht zijn gekomen, maar desondanks zijn er van deze sunnydogs lijnen ook veel honden die inmiddels al herplaatst zijn.

En jullie huidige tuttebel, was die al wat ouder toen jullie haar kregen? en gaat alles goed met haar bij jullie?
Waren wel bullterriers he?

Onze huidige tuttebel was 1 jaar en 5 maanden toen ze hier kwam, ze heeft ernstige huidproblemen wat nu dus Demodex blijkt en ze is unilateraal doof. Komt trouwens ook bij een erkende kennel vandaan. Maar verder is ze een lot uit de loterij wat betreft karakter.
Ja, ik begreep al dat hij ook bullterriers heeft gefokt. Jammer dat jullie hond nu ook wat problemen heeft. Hopelijk komt zer helemaal van de Demodex af uiteindelijk, althans ik begrijp dat de behandeling ervan lastig maar niet uitzichtloos is. Feit dat ze qua karakter wel fantastisch bij jullie past maakt alles goed kan ik me zo voorstellen. :ok:
Maska Catahoulas
Vaste gebruiker
Rhodesian Ridgeback
Contacteer:

tycha schreef:
Nanna schreef:
tycha schreef:.. wil ook wel een keer iets relaxter met een hond kunnen lopen. Misschien dat het komt door het karakter van Tycha, want ik zie hier natuurlijk genoeg foto s voorbij komen van wel sociale honden. Maar het risico op weer een pittige hond is naar mijn mening hoger bij de Mechelaar.
En dan denk je dat een Catahoula wèl leuk buiten met andere honden kan lopen? :19:
Ja, alles kan natuurlijk, maar ik zou daar niet op voorhand van uitgaan.
Nee, dat denk ik niet . En dat ben ik me ook wel terdege bewust.
Maar ik heb nog een paar jaar om daar over na te denken.
Klopt, Catahoula's zijn ook honden met een vaak pittig karakter. Veel jachtinstinct en veelal gereserveerd naar vreemden. Soms wat lastig tov andere honden. Zoals bij veel rassen kan het ook bij de catahoula wel behoorlijk verschillen overigens. we hebben zelf momenteel een teefje wat niet veel van bovenstaande heeft op het jachtinstinct na. En zo ken ik er ook meer. maar goed, het is in ieder geval zeker geen hond voor beginners. Volgens mij zijn de veel mensen hier op het forum wel ervaren. Onze honden zijn natuurlijk geen standaard voor het ras, maar je mag altijd onze honden eens komen bekijken mocht je dat in de toekomst willen.
tycha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Smoothies
Contacteer:

Ongelezen bericht door tycha »

Dat zal ik ook zeker een keer doen tegen de tijd dat ik aan een andere hond toe ben. :ok:
Afbeelding
Groetjes Marja
Maska Catahoulas
Vaste gebruiker
Rhodesian Ridgeback
Contacteer:

Drijver schreef:
JYBD schreef:Ik vind het een prachtig ras, uitzien dan, ik ken het karakter niet.
De fokker waar we onze vorige 2 bullen vandaan had had ze op een gegeven moment ook, fokt(e) er ook mee, meen ik.
Is dat toevallig Hans Swaak geweest, van Sunnydogs? In dat geval klopt dat. De pleeghond die we een paar maanden hebben opgevangen was daar ook gefokt. Helaas zijn er uit die lijnen ook veel gezondheidsproblemen gefokt/gekomen. Cody was ook eenzijdig doof door het merle x merle fokken. Ook regelmatig HD en vaak heftige karakters. Ik zeg er niet mee dat er alleen maar ongezonde honden met een verschrikkelijk karakter uit zijn gekomen, ik ken ook een aantal leuke fijne honden die er vandaan komen....zoals de eenzijdig dove Cody. Een hond met een gebruiksaanwijzing maar wel een prima beest...., maar vind het wel heel jammer dat het fokken en daarbij letten op gezondheid niet wat zorgvuldiger gebeurd is.
Deze meneer heb ik ook aan de telefoon gehad, een paar jaar geleden. Best een lang gesprek gehad over de LCLD maar zijn werkwijze was niet de mijne.
Daarna ben ik naar een wandeling in Het Leesten gegaan en heb mijn ogen uitgekeken. Als ik het nog niet was, was ik het daarna wel: verliefd :I:
Thanks!! daar waren wij ook denk ik. We hadden destijds een pleeghond-Catahoula genaamd Cody. Hij was vanwege ernstige gezondheidsproblemen van de eigenaresse helaas met spoed op zoek naar een nieuw huisje, waarna wij hem tijdelijk hebben opgevangen. Was 2 jaar oud toen hij bij ons kwam en is 9 maanden bij ons geweest en woont nu uiteindelijk al een hele tijd weer bij zijn nieuwe gezin.
Cody was er ook bij, tevens mijn andere kruisg reu Patser. hier wat foto's, ook van die dag onder andere. Misschien heb je ze gezien?

Cody:
Afbeelding
Afbeelding
Patser:
Afbeelding
Afbeelding
terrierjunk
Zeer actief
Mijn ras(sen): working terriers
Aantal honden: 10

Ongelezen bericht door terrierjunk »

oooooo wat zijn ze mooi!
En die jullie houden is patchwork! De mooiste van allemaal!
En die blauwe oogjes!....
Maar ook de bouw van een catahoula vind ik mooi, en die lange windhond/ doggenstaart, enig.
Vroeger toen de Deense/ Duitse dog nog werkte op grofwild, zag hij er precies zo uit als de catahoula nu, daar zijn schilderijen van.
Ik ben aan het uitzoeken, en heb eindelijk gevonden, hoe patchwork vererft.
Het is een apart merle gen met minder gezondheidsproblemen dan "gewoon" merle.
Bij de catahoula's komen 3 verschillende merle genen voor, namelijk gewoon merle, cryptic merle en het gen wat patchwork, en homozygoot, een vorm van dilute geeft. Het zgn. gewoon merle geeft in homozygote toestand problemen, vooral met gehoor en ogen. Het cryptic merle waarschijnlijk geen, maar is ook niet altijd zichtbaar. Het gen voor patchwork geeft minder problemen, en minder wit, en is indien heterozygoot met niet merle, ook cryptic. Vandaar dat zoveel "solid" catahoula's toch merles kunnen geven!
De merle genen muteren gemakkelijk, van M naar cryptic en andersom, maar dit patchwork/ dilute gen is toch wel typisch voor de catahoula.
Mijn catahoula is ook erg lief, maar jaagt hard, zelfstandig en met een goede neus, ze zou over een paar jaar gemakkelijk nazoekhond kunnen worden. Ze is wel wat territoriaal in haar autokennel, en over gesteld/gevangen wild, maar het wordt nooit echt knokken, in tegenstelling tot mijn terreurs.
Ze is nog steeds vrij onderdanig tot afstandelijk tegen andere honden, en lief voor mensen.
En volgens mij aan de puppiefoto's te zien, is jullie kruising zweethond ook merle....je kan het nu niet meer zien omdat hij ook sable is, maar als pup wel.
Veel succes met de pupperds, ik smelt ervan zo mooi zijn ze.
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

ik weet er niet veel van terrierjunk, maar dubbel merle bij de catahoula geeft gewoon dezelfde problemen als "andere" dubbel merle. volgens mij is het absoluut niet de bedoeling dubbel te fokken
Afbeelding
Sarah5
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dalmatiër x Bordeaux Dog
Berner Sennen x Beagle
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Sarah5 »

Ik zie het topic nu pas maar wat een prachtige pups zijn het!

Hebben ze inmiddels allemaal een baasje. Ik ben echt verliefd :I:
JustJoyce
Zeer actief

Ongelezen bericht door JustJoyce »

Wat een prachtige pups! en een leuk dametje die jullie hebben uitgekozen :D
Crista
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rhodesian Ridgeback
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Crista »

Maska Catahoulas schreef: Patser:
Afbeelding
Afbeelding

Wat een plaatje :I: :I:
Mitch & Kiyo
Afbeelding
terrierjunk
Zeer actief

Gewoon merle komt bij catahoula's ook voor.
Maar wist je dat elke patchwork hond double merle kan genoemd worden?
Omdat het patchwork, om heterozygoot zichtbaar te zijn als patchwork, met een M gen samen moet werken, en zelf ook op de merle locus zit, weliswaar tussen merle en cryptic merle in qua lengte van de SINE en dus ook problemen.
Een homozygoot patchwork (dilute dus blauwig ogende hond) heeft ook weinig gezondheidsproblemen en schijnt vrij goed te kunnen, en deze vererven dan weer het patchwork, al is daar dan ook weer een gewoon merle gen voor nodig. Dit is wat ik nu aan het uitzoeken ben.
Voodoo (Patchwork) heeft met een terrier (black and tan) een nest gegeven van zwarte en black and tan nakomelingen en 1 merle. Dit merle zou statistisch 1 op 2 moeten zijn. Maar de niet merle uitziende pups moeten de patchwork dragers zijn en dit vererven: met een andere single merle hond moeten er 25 % patchwork honden komen. Het dambordpatroon van patch met niet merle geeft 50 % patch drager (cryptic) en 50 % "gewoon" single merle.
Met een andere cryptic patchwork drager (die er dus waarschijnlijk niet merle uitziet) krijg je het volgende resultaat: 25% dilute en dus fokzuiver voor het patchwork merle gen, 50 % fokonzuiver voor patchwork (cryptic) en 25 % niet merle. Deze 75 % zijn fenotypisch niet van elkaar te onderscheiden, hoogstens zijn bij de patchwork dragers de ogen een tint lichter, bv. lichtbruin ipv donkerbruin. Ze kunnen ook bv. grizzle tonen. (enkele witte haren verspreid in een donkere vacht, of haren die waar ze uit het lichaam komen wit zijn, en aan de punt donker.)
Een dilute fokzuivere geeft dan weer met een niet merle, een heel nest cryptics en met een single merle, 25 % dilute, 25 % patch, 25 % dubbel merle (wil je niet) en 25 % single merle. Een fokzuivere dilute met een cryptic drager geeft 50 % dilutes en 50 % cryptics zonder patch en ook zonder specifiek "gewoon" merle. Bij een kruising tussen 2 patch krijg je de helft patch, 25% dubbel merle en 25% dilute, wat teveel van het goede. In USA en Australie doen ze deze kruising wel, en alles wat direct na de geboorte wat veel wit heeft, selecteren ze uit. Er van uitgaande dat bij de catahoula geen witgen voorkomt (Sp, Sw) en meer dan ruwweg 30 tot 50 % wit, dus dubbel merle is. De reden dat ze dit doen is om de patchworks te krijgen, die het meest spectaculair gekleurd zijn en dus het meest gevraagd.
De beste (veiligste) combi is: Patch met cryptic voor patch, dan komen er geen dubbel merles. Je krijgt 25 % dilute, 25 % patch, 25 % single merle en 25 % cryptic patch drager. Hebben jullie zoiets niet gedaan?
Dit allemaal vermits het merle gen niet muteert, want dat gebeurt nogal regelmatig van cryptic naar gewoon merle en terug.
terrierjunk
Zeer actief

Overigens gaan de witte lijnen tussen het mozaiek bij jullie pup nog dunner worden of zelfs verdwijnen, omdat de grijze platen nog zullen groeien in pigment, en het zwart groeit weer over het grijs heen.
Waardoor de volwassen hond, minder of geen wit meer heeft op het lichaam.
Dit verschilt wel per individu.
terrierjunk
Zeer actief

En bij gewoon merle dus het M gen, is bij de catahoula hetzelfde van toepassing als bij alle merle honden, dus dubbel merle MM geeft gezondheidsproblemen (vooral ogen/ oren) en veel wit, hoewel er geen sprake is van een wit gen.
Dit "gewoon merle" is overigens duidelijk aan zijn patroon te herkennen en te onderscheiden van patchwork, daar heb je geen gentest voor nodig. Bij dubbel merle: waar de hond niet wit is, is hij "gebruikelijk" merle, dus met een zwarte/ lever/blauwe vacht is deze kleur plaatselijk verdund, met donkerder vlekken en stippen van de "gewone" kleur in grillige patronen verspreid.
Bij patchwork is de verdeling van de kleur in grote vlakken, als bij een mozaiek, van verschillende gradaties van een kleur, of zelfs verschillende kleuren, dus bruin en grijs/ zwart, in diverse opgedeelde tinten, met daartussen al dan niet wit, bijna zoals een Mondriaan schilderij. Hierop kunnen ook nog pigmentstippen zitten, lijkend op ticking. Maar dit hoeft niet.
Bij een homozygoot "patchwork merle" hond is de hoofdkleur meer in zijn geheel verdund, en kun je bv. een blauwe of choco kleurige, vrij effen hond zien, en de ogen zijn meestal ook lichter of blauw. Er kunnen wel merle achtige vlekken of aftekeningen aanwezig zijn, maar bijna nooit echt zwart. En er zijn wel witte aftekeningen, maar meestal niet zoveel als bij dubbel merle, en meestal ook grilliger van vorm en op ongewone plaatsen. Om het nog gecompliceerder te maken, komt bij de catahoula ook wildkleur, choco en dilute blauw voor. Deze kleuren of verdunningen hebben ook hun invloed op het eindresultaat.
Drijver
Zeer actief

Drijver schreef:
Thanks!! daar waren wij ook denk ik. We hadden destijds een pleeghond-Catahoula genaamd Cody. Hij was vanwege ernstige gezondheidsproblemen van de eigenaresse helaas met spoed op zoek naar een nieuw huisje, waarna wij hem tijdelijk hebben opgevangen. Was 2 jaar oud toen hij bij ons kwam en is 9 maanden bij ons geweest en woont nu uiteindelijk al een hele tijd weer bij zijn nieuwe gezin.
Cody was er ook bij, tevens mijn andere kruisg reu Patser. hier wat foto's, ook van die dag onder andere. Misschien heb je ze gezien?

Cody:
Afbeelding
Afbeelding
Patser:
Afbeelding
Afbeelding
Cody komt me wel bekend voor moet ik zeggen, dus het kan heel goed zijn dat ik hem gezien heb.
Ik had trouwens een Cattle Dog bij me, misschien dat er bij jou nu een lampje gaat branden?
Pakdebal

Ongelezen bericht door Pakdebal »

Maska Catahoulas schreef:, 1 van de dames die al jaren een paard van ons rijdt krijgen een reutje. Die blijf ik dus ook een aantal malen per week zien en gaan samen met de honden trainen. Ook erg fijn.

pas op voor inteelt :D

leuke puppy's en ik kende dat ras helemaal niet , is het een jachthond ? Hebben jullie ze uit Spanje of zoiets ?
Pakdebal

Ongelezen bericht door Pakdebal »

tycha schreef:Ik kan nu niet naar losloop gebieden om even lekker te wandelen. Ik moet haar wegsluiten wanneer de klein kinderen komen of wanner er buiten kleine kinderen lopen moet ik ogen in mijn achterhoofd hebben.
En dat wil ik niet meer.
.
grappig, dat was mijn eerste eis , voor het uitzoeken van een ras , dat ik fluitend mooie wandelingen kon maken !.
en ?
Het is zooooo zalig als je geen zorgen hebt , :ok: .( alleen de tegenliggers dan wel nog )
terrierjunk
Zeer actief

Uit Spanje of zoiets?
Watte?
Het is een Amerikaans ras, het nationaal symbool van de staat Louisiana, en wordt vooral gebruikt om weerspannig vee (stieren enzo) te stellen, en voor de jacht op verwilderde zwijnen, die daar net als hier de everzwijnen, veel schade doen aan aanplant, plantages, en gewassen. De Catahoula wordt het meest gebruikt voor deze jacht in Texas, Louisiana en Florida, maar ook wel in North Carolina.
Hij is eigenlijk de laatste eeuw gefokt en gebruikt door de Cajuns, een Frans sprekend volk wat in Amerika woont.
Niemand anders dan de Cajuns, is gehard genoeg om in de moerassen op de varkens te gaan jagen, zonder geweer en met alleen een hondenmeute en een mes.
De Catahoula heeft dus een goede neus, is "ontworpen" voor een warm klimaat, zwemt goed en graag, heeft grote voeten met ontwikkelde vliezen tussen de tenen om op de moerasgrond te lopen, en heeft de juiste mentaliteit: lenigheid, speurconcentratie, moed, uithoudingsvermogen en jachtpassie, standluid, en aangezien hij een meutehond is, kan hij met andere honden samenwerken aan weerspannig of weerbaar wild/ vee, zonder onderling te vechten of elkaar te hinderen.
Op u tube kun je catahoula's bezig zien in Amerika in de "bay pen" een soort raster, met everzwijnen, of aan vee. Je ziet dat ze veel druk zetten, gedurig aanblaffen, waarbij ze "dansen" als een bokser en nooit stilstaan, om geen doelwit te worden voor de tegenstander, maar niet pakken of zich laten pakken.
Ze zijn dus ook erg slim.
De mijne is tot nu toe nog niet gewond geraakt, na de allereerste keer in een maisveld, 1 tikje van een grote keiler. Maar ze heeft wel al ziek wild gevonden, (en soms gesteld) zelfs ver buiten de drift, en heeft dus een prima neus, en durft ook een spoor ver en zelfstandig, desnoods alleen, te volgen.
Hoewel ze buiten de jacht beslist geen wegloper is en ik haar in het bos kan los laten lopen (ze valt andere honden niet lastig en blijft op commando in de buurt, cq. op zichtafstand.) Dus ontspannen wandelen met de mijne gaat heel best. Vanmiddag in ons bosmeer weer gaan zwemmen met Wasabi (Fell terrier) en Voodoo, en ik hoef echt niet op haar te letten uit angst dat ze iets slechts doet. Nee, deze "eenkennige en waakse/ territoriale" Catahooligan ging terwijl ik aan het zwemmen was, even lekker vrijen met wildvreemde mensen die haar aaiden. Even later ging ze weer met mij mee zwemmen.
Iedereen die haar kent, is weg van haar, vanwege het uiterlijk maar ook het goede karakter. Ze is super zindelijk, krabt niet met haar nagels in je vel zoals veel andere honden, en het is gewoon een betrouwbare lieverd.
Het zijn niet altijd monsters, maar de fokkers waarschuwen tenminste dat je ze wel moet opvoeden en er iets mee doen, bankdecoratie alleen is echt niet hun job! Er zit net dat beetje herdershond bloed in waardoor ze naar hun baas toe, enige will to please hebben, mits ze de baas dan respecteren. En door hun gemengde afkomst zijn ze ook heel veelzijdig, en zeker intelligent.
Maska Catahoulas
Vaste gebruiker
Rhodesian Ridgeback
Contacteer:

Zo, lekker late reactie wederom van me. sorry daarvoor. Zijn sowieso vaak erg druk thuis met de hele beestenbende en hebben net een heerlijke vakantie achter de rug.
Maar leuk om de andere ervaringen te lezen! Ik ga niet al te diep in op het merle fokken hier, maar dit is inderdaad een erg belangrijk punt van aandacht als het om fokken gaat. In dit geval hebben we sowieso gefokt met een gezond en getest True Solid teefje.
Voor inteelt met het reutje wat hier in de buurt blijft ben ik niet bang, thanks voor de tip maar we zijn er voorzichtig mee.

Al met al ontwikkelen alle pups zich in ieder geval erg goed. zal nog een een update op het forum plaatsen van in ieder geval onze pup.
Plaats reactie

Terug naar “Fokken van honden”