Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Pitbull/stafford aangevallen

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

DeniseV
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Amerikaanse stafford/pitbull
Aantal honden: 1

Re: Pitbull/stafford aangevallen

Ongelezen bericht door DeniseV »

Rapi schreef:
DeniseV schreef:
Pakdebal schreef:.
DeniseV schreef:.

Het is natuurlijk wel een jachtinstinct wat hij dan laat zien.

een stafford een jachthond ?.. dat is nieuw voor mij .

Als hij sluipt ja, is toch echt een jachtinstinct, ik zeg niet dat het een jachthond is?! :vaag:
Het kan bv helpen als je je hond kan afleiden, als je hem leert om de aandacht op jou te gaan vestigen, en niet zozeer op de andere hond.
As je hond daarbij ook nog borstelt dan kun je wachten op een probleem.

Dat doe ik ook, ben ik nu vooral mee bezig!!
Maar ik bedoel het kan ook goed gaan, het hoeft niet altijd fout te gaan, en met deze herder is het altijd goed gegaan,ze zijn gewoon maatjes, maar ik laat het verder niet toe, en let altijd op de hondentaal.
DeniseV
Vaste gebruiker

Tara schreef:
DeniseV schreef:
Tara schreef:
DeniseV schreef:

Als hij sluipt ja, is toch echt een jachtinstinct, ik zeg niet dat het een jachthond is?! :vaag:
Nee, het is fixeergedrag. En dat is vervelend gedrag waar veel honden niet van gediend zijn.
Volgens mij is sluipen toch echt een jachtgedrag, maakt ook niet uit, heeft er in ieder geval wel mee te maken,en bij hem is het nog niet vervelend bedoelt, want als er dan een hond aankomt wil hij alleen spelen, er is altijd een witte herder waarmee hij samen speelt,en dan doet hij dat eerst ook. Kunnen het echt goed vinden. als sinds hij pup is.Herder komt ook altijd sluipend aan,en dan vliegen ze elkaar in de armen zeg maar, zijn altijd heel lief tegen elkaar!
Nee, het is fixeren. Het kan weliswaar een inleiding vormen tot jachtgedrag, maar ècht jachtgedrag is iets anders.
Ongeacht hoe jouw hond het bedoelt, het is een manier om te kijken hoe ver hij kan gaan bij een andere hond.
Ik vertel je nu maar vast dat veel honden niet gediend zijn van zulk gedrag, en daar op kunnen gaan corrigeren.
Dan vertel ik je er ook gelijk even bij dat het niet die honden zijn die het gevecht zijn begonnen, dat was jouw eigen hond.
Hij doet dat niet altijd, er worden veel dingen hier verkeerd opgevat merk ik.
Dus door alle honden waardoor hij is aangevallen was het mijn eigen hond die dat allemaal heeft uitgelokt vind jij?
DeniseV
Vaste gebruiker

Tara schreef:
DeniseV schreef: Dat doe ik ook, ben ik nu vooral mee bezig!!
Maar ik bedoel het kan ook goed gaan, het hoeft niet altijd fout te gaan, en met deze herder is het altijd goed gegaan,ze zijn gewoon maatjes, maar ik laat het verder niet toe, en let altijd op de hondentaal.
Dat geloof ik wel, alleen interpreteer je het niet goed ben ik bang. :(:

Dat kan, ik moet nog veel leren, en leer elke dag meer. En veel dingen zien we als baasje ook niet altijd kwa hondentaal.
Maar ik ga nu niet met een boog om honden heen lopen wat eerst altijd goeie maatjes waren,en waar die altijd met plezier mee speelt.
Pakdebal

Ongelezen bericht door Pakdebal »

DeniseV schreef: .Herder komt ook altijd sluipend aan,en dan vliegen ze elkaar in de armen zeg maar, zijn altijd heel lief tegen elkaar!

de eerste herder en de eerste stafford, die goed weten ( ! ) te spelen , moet ik nog tegenkomen
meestal is dat ruw spel of beuken .

maar goed, als je dat leuk spelen vindt ?. :19:

ik begrijp je wel, je weet niet echt hoe honden , echt spelen met elkaar , dit is beuken , dit is echt geen spelen !

als jij vindt , dat een stafford een jachthond is, dan moet hij ook spelen als een jachthond , en dat is .. rennen achter elkaar aan ,
doet hij dat ook ?

.
Laatst gewijzigd door Pakdebal op 24 jun 2013 21:54, 1 keer totaal gewijzigd.
DeniseV
Vaste gebruiker

Tara schreef:
DeniseV schreef: Dus door alle honden waardoor hij is aangevallen was het mijn eigen hond die dat allemaal heeft uitgelokt vind jij?
Ik vind niks, ik weet toch niet wat er allemaal aan vooraf is gegaan? :U:
Maar als jouw hond vaker schijnbaar zonder aanleiding wordt aangevallen door andere honden, dan zou ik me wel eens gaan afvragen of mijn hond wellicht een aanleiding geeft.
Op de grond liggen, staren en sluipen zijn allemaal uitvergrotingen van iets subtielers dat veel mensen over het hoofd zien: namelijk staren.
Staren is ook fixeren, en over het algemeen hebben honden haarfijn in de gaten dat een andere hond ze aan het fixeren is, en meestal wordt dat niet zo erg op prijs gesteld.
Het zou mij eerlijk gezegd niet verbazen als jouw hond naar een andere hond loopt te staren zonder dat jij dat in de gaten hebt. :wink:

Dan vertel ik je er ook gelijk even bij dat het niet die honden zijn die het gevecht zijn begonnen, dat was jouw eigen hond.

Lijkt toch wel dat je dat vind, toen hij net een maand was is hij al aangevallen, en geloof mij het ligt echt niet aan mijn hond daar hebt ik echt wel op gelet, en als er een hond aan komt gerend en gelijk begint aan te vallen uit het niets,mijn hond had hem nog geen eens gezien! en waarvan ik al heb gehoord dat het een agressieve hond is, dan ligt dat toch echt niet aan mij hond, hij is hier zelf ook heel erg van geschrokken.
Je weet inderdaad niet wat er vooraf is gebeurt, dus moet je ook geen conclusies trekken :wink:
DeniseV
Vaste gebruiker

Pakdebal schreef:
DeniseV schreef: .Herder komt ook altijd sluipend aan,en dan vliegen ze elkaar in de armen zeg maar, zijn altijd heel lief tegen elkaar!

de eerste herder en de eerste stafford, die goed weten ( ! ) te spelen , moet ik nog tegenkomen

ik begrijp je wel, je weet niet echt hoe honden , echt spelen met elkaar , dit is beuken , dit is echt geen spelen !

als jij vindt , dat een stafford een jachthond is, dan moet hij ook spelen als een jachthond , en dat is .. rennen achter elkaar aan ,
doet hij dat ook ?

.

Hoe kom je er toch bij dat ik heb gezegd dat een stafford een jachthond is?
:goeie:

en nee hoor, is geen ruw spelen. en beuken zoals jij dat benoemd.
Pakdebal

Tara schreef:
Pakdebal schreef:
doet hij dat ook ?

.
Nou, mijn jachthonden (en voor jouw informatie, mijn jachtpraktijkhonden) houden ook van beuken hoor.

wat voor rassen zijn dat dan ?

beuken vond ik vreselijk en mijn hond ook .. :pffff: . hij liep er van weg

.
Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone

Ongelezen bericht door Gollum »

Tara schreef:
DeniseV schreef: Ja, veel honden hebben hem al gegrepen,heel vervelend,sluipen doet hij wel, maar heel speels en kwispelend, maar kan zijn dat dat iets heel anders betekent. Het is natuurlijk wel een jachtinstinct wat hij dan laat zien.
.
Nou... Noem het maar meer een vorm van fixeren.
Ik weet hier in de buurt een jongvolwassen jachthond die dat ook doet, en die springt dan op om het laatste stukje regelrecht op de andere hond af te lopen, kwispelend en wel.
Ik kan wel aardig voorspellen wat mijn oudste teef daar van vindt... :schrik:
Nou :schrik:
Gol is als pupje van 10 weken flink gegrepen en door elkaar geschud door een stafford teef die heel blij (niet dus) stond te kwispelen, ik dacht ze leuk te laten snuffen en BAM!
Pakdebal

DeniseV schreef: Hoe kom je er toch bij dat ik heb gezegd dat een stafford een jachthond is?
.

sluipen vond je " jachtinstinct " , nou ik zal je uit je droom helpen , een stafford is daar niet op gefokt !

een stafford is gefokt om te vechten , niet om een jager te helpen

.
Pakdebal

Gollum schreef:,
ik dacht ze leuk te laten snuffen en BAM!
ik heb toen ook 1 keer die fout gemaakt , en BAM ! , dat was gelijk beuken in de buik en flank ..

einde idee, om een stafford eens te gaan vertrouwen .. :pffff:

.
Roo
Zeer actief

Ongelezen bericht door Roo »

Pakdebal schreef:
DeniseV schreef: Hoe kom je er toch bij dat ik heb gezegd dat een stafford een jachthond is?
.

sluipen vond je " jachtinstinct " , nou ik zal je uit je droom helpen , een stafford is daar niet op gefokt !

een stafford is gefokt om te vechten , niet om een jager te helpen

.
Elke hond kan sluipen of ergens 'jacht op maken'.
Blijven allemaal honden en roofdieren
George..
Actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder

Ongelezen bericht door George.. »

Gollum schreef:Gol is als pupje van 10 weken flink gegrepen en door elkaar geschud door een stafford teef die heel blij (niet dus) stond te kwispelen, ik dacht ze leuk te laten snuffen en BAM!
Effe een vraagje tussen door..wil een stafford die aan het kwispelen is dus niet zeggen dat het een blij dier is (want ik kom wel vaker kwispelende pitbuls/staffords tegen die flink aan het kwispelen zijn naar mijn hondje en dan denk ik oow..niets aan de hand, als de eigenaar wil laten ruiken/spelen mag hij van mij)
Gollum
Zeer actief

Pakdebal schreef:
Gollum schreef:,
ik dacht ze leuk te laten snuffen en BAM!
ik heb toen ook 1 keer die fout gemaakt , en BAM ! , dat was gelijk beuken in de buik en flank ..

einde idee, om een stafford eens te gaan vertrouwen .. :pffff:

.
Ja ik heb er ook wel een knauw van gekregen. Het was echt een vreselijk gezicht en gehoor om zo'n klein pupje haast doodgeschud zien worden en dat gegil erbij :ugh:
Je ziet nog steeds de littekens zitten. Gelukkig zijn er ook leuke staffords maar ik ken er niet veel. Er is een heel leuk Engels staffordje in de buurt, dat is echt een scheet. Lief voor alles en iedereen. Maar dat is echt een uitzondering.
jolanda.S
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bullterrier
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door jolanda.S »

Geschiedenis:
De Amerikaanse Staffordshireterriër is de Amerikaanse versie en een verre neef van de Staffordshire-bulterriër en een achterneef van de Amerikaanse pitbullterriër.

Amerikaanse Staffordshire terriër:
Begin 19de eeuw (dus vóór 1835) kwamen met Engelse en Ierse kolonisten bulterriërs mee naar Amerika. Hier werden zij hoofdzakelijk gebruikt als jachthond, boerderijhond en waakhond, soms ook wel als vechthond. Er werd met deze honden verder gefokt waarbij het doel van de fokkerij niet was, zoals bij de Staffordshire-bulterriër, een vechthond fokken, maar een "familiehond met een hoge tolerantie tegenover kinderen". De nakomelingen hiervan ontwikkelden zich dan ook qua type en karakter in een andere richting dan de Engelse variant, de Staffordshire-bulterriër. Uiteindelijk werden in 1898 de eerste exemplaren van een nieuw ras gepresenteerd. Het nieuwe ras was geenszins uniform van type en kreeg in de loop van de tijden verschillende rasnamen: "Pit-Dog", "Half and Half", "American Pit-Bull Terrier", "Pit Bull Terrier", "Yankee Terrier" en ten slotte "American Staffordshire Terrier" (Amerikaanse Staffordshire terriër).

bronhttp://www.puppyplaats.nl/hondenras ... rrier.html

Ze worden nog steeds als jacht hond gebruikt oa bij de jacht op everzwijnen.
Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maeve »

Pakdebal schreef:

doet hij dat ook ?

.
Ik zou zeggen: de eerste volwassen hond die leuk speelt moet ik nog tegenkomen :wink:
Spelen is puppengedrag en dan kan het heel leuk zijn. Volwassen honden kunnen wel rennen en met elkaar communiceren maar echt spelen is dat niet. En als het wel lijkt op spelen draait het meestal uit op een dominantie-dingetje. Om die reden bezoek ik zelden van die uitlaatvelden met veel honden, daar komt vaak gedoe van. Als honden elkaar passeren tijdens het wandelen en kunnen kennis maken gebeurt dit vaak wel vriendelijk maar blijf te lang stil staan of geef ze te weinig ruimte en heel veel honden worden toch minder vriendelijk.
Pakdebal

George.. schreef:
Gollum schreef:Gol is als pupje van 10 weken flink gegrepen en door elkaar geschud door een stafford teef die heel blij (niet dus) stond te kwispelen, ik dacht ze leuk te laten snuffen en BAM!
Effe een vraagje tussen door..wil een stafford die aan het kwispelen is dus niet zeggen dat het een blij dier is (want ik kom wel vaker kwispelende pitbuls/staffords tegen die flink aan het kwispelen zijn naar mijn hondje en dan denk ik oow..niets aan de hand, als de eigenaar wil laten ruiken/spelen mag hij van mij)
jij hebt een grote hond, kan niets gebeuren , toch, die verdedigt zich wel.. :wink:

maar een 10 weken oude pup mag nooit ( !! ) aangevallen worden , dat is het eerste al wat fout zat !
dus
kwispelen is, zoals Cesar het zegt , " excitement " , oftewel " overactief zijn " , heeft niets te maken met " gezellig "

.
George..
Actief

Pakdebal schreef:
George.. schreef:
jij hebt een grote hond, kan niets gebeuren , toch, die verdedigt zich wel.. :wink:

maar een 10 weken oude pup mag nooit ( !! ) aangevallen worden , dat is het eerste al wat fout zat !
dus
kwispelen is, zoals Cesar het zegt , " excitement " , oftewel " overactief zijn " , heeft niets te maken met " gezellig "

.
okay..
Chihuahua-paws
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar

Ongelezen bericht door Chihuahua-paws »

Tara schreef:
Pakdebal schreef:
Niet. En hou even op met die puntjes.
Dat kan niet want ze wil haar punt maken :wink:
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..

Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
Maeve
Zeer actief
Contacteer:

Pakdebal schreef: jij hebt een grote hond, kan niets gebeuren , toch, die verdedigt zich wel.. :wink:
Wie zegt dat? Zat grote honden die niet van zich af bijten hoor. Hoe dan ook is het voor geen enkele hond prettig om ongevraagd in zo'n conflict te belanden.

@TS: Je hebt een reu en dit is een erg lastige leeftijd. Zoals anderen al zeiden is zijn gedrag niet even handig. Fixeren is nou eenmaal niet verstandig en lokt agressie uit van anderen. Nu heeft hij ook nog de leeftijd dat hij bij volwassen reuen toch al enige spannig opwekt, het is een pubertje. Ik heb een soortgelijk probleem gehad met mijn reu op die leeftijd. Hij was bij heel veel honden de pineut. En dat was soms niet eerlijk want andere mensen moeten dat voorkomen, maar ergens lokte hij het wel uit. Juist door de leeftijd en de voorgaande ervaringen was hij gespannen en dat straalde hij uit, waardoor hij alleen maar vaker de pineut was. Ik heb toen een hele tijd alleen met hem gelopen, even geen contact met andere honden opzoeken. Ik liep ook niet angstig weg hoor, maar we liepen op tijden dat er niet heel veel anderen liepen en we bleven niet staan bij andere honden. Gewoon begroeten en weer doorlopen. En naarmate hij ouder werd gingen honden hem anders benaderen en werd hij vanzelf weer zekerder :wink:
Gollum
Zeer actief

George.. schreef:
Kwispelen is niet persé blijheid nee. Het is meer opgewondenheid. Een stafford heeft een vechtverleden, ze moesten wel willen vechten. Van opgewondenheid vanwege het aanstaande gevecht gaan ze dan kwispelen.
Oh en een vreemde pup kan in een loopse teef haar ogen heel goed dood moeten.
Laatst gewijzigd door Gollum op 24 jun 2013 22:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Pakdebal

jolanda.S schreef:

Ze worden nog steeds als jacht hond gebruikt oa bij de jacht op everzwijnen.

getver, dat tv -programma heb ik gezien op Discovery , ook een klacht ingediend , en nu is het weg , gelukkig .. :80: :80: :80:

je zag dat " hobby-domme -Amerikanen " op zwijnen jagen , omdat boeren daar last van hadden
heel bloederig programma , afschuwelijk ,
en onzin, want waarom geen geweren gebruiken ?????

dat was echt een programma , die de Am. Bullterriers hun gang lieten gaan op die arme zwijnen
dat kan niet meer van deze tijd zijn !

nee, dat zijn geen jachthonden , maar echte killers . !!!.. :80: :80:

.
Rapi
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Rottweiler, Boston Terrier, 3 katten.

Ongelezen bericht door Rapi »

George.. schreef:
Niet alleen voor een staff, of het nu een american staff is of een sbt, maar voor elke hond geldt de hondentaal. Je zult de hond moeten lezen, en de taal moeten kunnen begrijpen. Kwispelen is 1 optie, het gaat ook over de andere signalen die een hond stuurt. Dat heet hondentaal. Turid Ragaas schreef daar mooie boekjes over, kalmerende signalen is er een.Bradshaw is ook de moeite waard. Het gaat vooral over balans, en een laag stress arousel niveau, meestal. Vaak zijn honden onzeker, en daar kunnen incidenten uit voort komen. Een staff kan omslaan, want een staff zendt wel eens minder signalen, gezien zijn eerder gekweekte ras. Dus...je moet een staff kunnen lezen. Ik helb een Rott, daar geldt dat ook voor, eigenlijk geldt de hondentaal voor alle honden..De reactie van het baasje, en de omgangswijze is cruciaal, ieder gedrag is in feite om te buigen. Zelfs Cesar Millan kan dat (grapje).
George..
Actief

Gollum schreef: Kwispelen is niet persé blijheid nee. Het is meer opgewondenheid. Een stafford heeft een vechtverleden, ze moesten wel willen vechten. Van opgewondenheid vanwege het aanstaande gevecht gaan ze dan kwispelen.
oeps..
nou ik ben gewaarschuwd, als ik weer een kwispelende pitbul (achtige) tegen kom dan zal ik zeggen, nee daar trap ik niet in :D

Mijn hond is wel groot maar veels te sociaal en lief. Zijn grote tanden zijn evenredig met zijn liefheid :D
Maar bang is hij echt niet.
Gollum
Zeer actief

George.. schreef:
Gollum schreef: Kwispelen is niet persé blijheid nee. Het is meer opgewondenheid. Een stafford heeft een vechtverleden, ze moesten wel willen vechten. Van opgewondenheid vanwege het aanstaande gevecht gaan ze dan kwispelen.
oeps..
nou ik ben gewaarschuwd, als ik weer een kwispelende pitbul (achtige) tegen kom dan zal ik zeggen, nee daar trap ik niet in :D

Mijn hond is wel groot maar veels te sociaal en lief. Zijn grote tanden zijn evenredig met zijn liefheid :D
Maar bang is hij echt niet.
Het is ook hoe ze kwispelen. De leuke stafford uit de buurt kwispelt laag, het hele lijfje gaat heen en weer en ze maakt met een boogje contact. Een stafford die wilt vechten kwispelt hoog en gespannen, loopt met wat stijve poten recht op de andere hond af.
Niet alleen een stafford hoor, andere honden heb ik dat ook wel zien doen.
Gollum
Zeer actief

Jion schreef:
Maeve schreef: Ik zou zeggen: de eerste volwassen hond die leuk speelt moet ik nog tegenkomen :wink:
Spelen is puppengedrag en dan kan het heel leuk zijn. Volwassen honden kunnen wel rennen en met elkaar communiceren maar echt spelen is dat niet. En als het wel lijkt op spelen draait het meestal uit op een dominantie-dingetje.
Dan heb ik uitzonderlijk rare honden en kom ik vaak andere uitzonderlijk rare honden tegen. :scratch:
Ik heb ook rare honden hoor. Gollum houd van liggend/ knuffelend spelen en Mika houd van rennend spelen.
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

Jion schreef:
Maeve schreef: Ik zou zeggen: de eerste volwassen hond die leuk speelt moet ik nog tegenkomen :wink:
Spelen is puppengedrag en dan kan het heel leuk zijn. Volwassen honden kunnen wel rennen en met elkaar communiceren maar echt spelen is dat niet. En als het wel lijkt op spelen draait het meestal uit op een dominantie-dingetje.
Dan heb ik uitzonderlijk rare honden en kom ik vaak andere uitzonderlijk rare honden tegen. :scratch:
nou spelen mijn honden niet vaak met vreemde honden, maar heel soms dus wel en dat is dan echt wel spelen anders zou ik het ook niet laten gebeuren, ook mijn volwassen honden spelen met elkaar.

dus Maeve, ik ben het ook niet helemaal met je stukje eens :mrgreen:
George..
Actief

Gollum schreef: Het is ook hoe ze kwispelen. De leuke stafford uit de buurt kwispelt laag, het hele lijfje gaat heen en weer en ze maakt met een boogje contact. Een stafford die wilt vechten kwispelt hoog en gespannen, loopt met wat stijve poten recht op de andere hond af.
Niet alleen een stafford hoor, andere honden heb ik dat ook wel zien doen.
ja nou je het zegt inderdaad. Ik herinner me een filmpje dat een pitbul gewoon bezig was een labrador in zijn strot aan het afmaken was. En de pitbul stond er gewoon bij te kwispelen terwijl hij bezig was, de staart als een vlaggestok hoog kwispelend, inderdaad..
DeniseV
Vaste gebruiker

Wat een reacties zeg,
had niet verwacht op een hondenforum een soort rascisme te zien naar een bepaald ras ( stafford )
Nogal apart

Ik hou van elke honden maakt niet uit welk ras, de staffords/pitbulls die moesten vechten werden ook opgevoed en getraind om te vechten, door de mens!

Dus vals gemaakt, agressief gemaakt, voorbereid op een gevecht,dit kan je met elke hond doen, elke hond kan je vals en agressief maken!
Maeve
Zeer actief
Contacteer:

yamie schreef:
Jion schreef:
nou spelen mijn honden niet vaak met vreemde honden, maar heel soms dus wel en dat is dan echt wel spelen anders zou ik het ook niet laten gebeuren, ook mijn volwassen honden spelen met elkaar.

dus Maeve, ik ben het ook niet helemaal met je stukje eens :mrgreen:
Haha, dat mag :mrgreen:
Ik wil ook niet zeggen dat spelen bij volwassen honden altijd vervelend is hoor, maar het is zelden gewoon onschuldig spelen denk ik. Het is toch vaak wel een beetje een punt maken bij een van de twee, of bij beide en dan kan het uit de hand lopen. Dat hebben de honden hier thuis zelfs, dat spelen best wel draait om rangorde. Alleen die rangorde is al bepaalt dus ze dat escaleert niet, ze doen maar. Maar met honden buiten eigen roedel vind ik het daarom minder prettig.
Maeve
Zeer actief
Contacteer:

DeniseV schreef:Wat een reacties zeg,
had niet verwacht op een hondenforum een soort rascisme te zien naar een bepaald ras ( stafford )
Nogal apart

Ik hou van elke honden maakt niet uit welk ras, de staffords/pitbulls die moesten vechten werden ook opgevoed en getraind om te vechten, door de mens!

Dus vals gemaakt, agressief gemaakt, voorbereid op een gevecht,dit kan je met elke hond doen, elke hond kan je vals en agressief maken!
Dat moet je niet zien als racisme hoor. Er zitten hier genoeg Staff-eigenaren en die worden echt niet weggepest :wink: Maar feit is wel dat agressie een karaktertrek kan zijn, en dat is bij die rassen vaak zo.Kijk, ik heb jachthonden. Die zijn van oudsher gebruikt voor de jacht en daar is ook jarenlang op geselecteerd, daardoor is het een karaktertrek geworden die verbonden is met een ras. Ik voed mijn honden uiteraard op, maar ik kan er geen honden van maken die geen interesse hebben in wild bijvoorbeeld. En dat is eigenlijk net zo bij Staffords en aanverwanten. Ze zijn er jarenlang op geselecteerd en het gebeurt maar zelden dat het er niet uit komt. Dat maakt ze geen slechte honden maar je moet je er wel bewust van zijn om er goed mee om te kunne gaan.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”