Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Pitbulls verscheuren lapjeskat

Nieuws over dierenleed.
Niet geschikt voor jonge kinderen.

Moderator: moderatorteam

bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Re: Pitbulls verscheuren lapjeskat

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Caro. schreef:
Marjoleine schreef:Wat ik me wel afvraag is of het ook het nieuws had gehaald als het een konijn was geweest.
Een hond krijgt een konijn natuurlijk niet te pakken tenzij het beest ziek is, maar die van mij hadden er bijna een te pakken die gedumpt was in het bos (en dus niet zo goed in overleven).
Dat vind iedereen wel des honds, en hoewel sommigen wel zullen balen hoor je er verder niemand over volgens mij. Maar voor een aantal rassen is een kat ook des honds, vrees ik.

Waarmee ik dit verhaal overigens niet goedpraat hoor, dat vind ik absoluut niet kunnen.
Alleen zijn mensen dus wel selectief in wat er normaal is, zo blijkt.
Ik vind het ook 'des honds' als een hond achter een kat aangaat hoor, alleen als eigenaar moet je dat natuurlijk wel proberen te
voorkomen, net zoals een hond die achter een konijn aangaat.
Er zijn zoveel dingen 'des honds', maar die je wel moet proberen te voorkomen. Dat betekent niet dat er nooit wat kan gebeuren, een ongeluk is altijd mogelijk natuurlijk.
Juist en als we nu allemaal gewoon een hond erkennen als zijnde dat hij een kat kan mollen of een andere hond dan ben je al een stap verder en zal er iets minder snel een ongeluk gebeuren .
Ik ga ook bepaalde situatie's uit de weg omdat ik helemaal geen zin in gezeik heb ,terwijl mijn honden heel sociaal zijn .Maar naast dat kunnen het ook asociale krengen zijn voor menselijke begrippen .Ongelukjes kunnen gebeuren maar als ik mijn best heb gedaan om het zoveel mogelijk te ontlopen en voorkomen en het gebeurt toch ja dan is het pech .
Als dat dan toevallig iemands zijn geliefde kat is dan zou dat erg zijn maar voor de rest kan ik er ook niet mee zitten.
Je kunt niet van mij alles verwachten en zelf geen kut doen en het maar op zijn beloop laten.En wat de wet ook zegt je hebt allemaal een zorgplicht voor je beest , zou alleen al uit liefde voor je dier moeten zijn..
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
Ήυs
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Ήυs »

Ik snap echt niet dat er mensen zijn die dit überhaupt willen goed praten. Of het nou een pittbull is of niet, je hoort je hond gewoon aan te leren dat ze geen andere katten of andere levende wezens mogen molesteren. Ik heb hier ook een hond die graag een kat dood maakt maar die kans krijgt ze gewoon niet. Als je je hond dat niet aan kan leren dan moet je misschien geen honden houden.
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door renee-uk »

er is toch niemand die dit goedpraat?
er wordt gezegd dat het gedrag des honds is/kan zijn, lijkt me dat dat iets heel anders is :U:
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
sbientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door sbientje »

ik denk niet dat Pom een kat zou killen, maar erachteraan zou ze wel leuk vinden.. Hoe dan ook,a ls het wel zou gebeuren zou ik me echt vreselijk voelen gok ik.. hoe 'des honds' het ook is.
Tamara.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hovawart
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Tamara. »

Fafo schreef:Ik snap echt niet dat er mensen zijn die dit überhaupt willen goed praten. Of het nou een pittbull is of niet, je hoort je hond gewoon aan te leren dat ze geen andere katten of andere levende wezens mogen molesteren. Ik heb hier ook een hond die graag een kat dood maakt maar die kans krijgt ze gewoon niet. Als je je hond dat niet aan kan leren dan moet je misschien geen honden houden.
Zoals ik het lees heb jij het je hond ook niet afgeleerd alleen voorkom je dat ze de kans krijgt. Is wel een wereld van verschil, afleren of voorkomen :wink: het resultaat is bij beide hetzelfde alleen bij dat laatste kan een ongeluk in een klein hoekje zitten.
duitse herder
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie

Ongelezen bericht door duitse herder »

Nanna schreef:
Fafo schreef:Ik snap echt niet dat er mensen zijn die dit überhaupt willen goed praten. Of het nou een pittbull is of niet, je hoort je hond gewoon aan te leren dat ze geen andere katten of andere levende wezens mogen molesteren. Ik heb hier ook een hond die graag een kat dood maakt maar die kans krijgt ze gewoon niet. Als je je hond dat niet aan kan leren dan moet je misschien geen honden houden.
Ik denk dat dat bij veel honden hetzelfde werkt als het advies om je kat aan te leren geen vogels te vangen.
Inderdaad, het is wel makkelijk gezegd hoor "dat moet je maar af leren" :roll:
Perry en Noah

Afbeelding
renee-uk
Zeer actief

sbientje schreef:ik denk niet dat Pom een kat zou killen, maar erachteraan zou ze wel leuk vinden.. Hoe dan ook,a ls het wel zou gebeuren zou ik me echt vreselijk voelen gok ik.. hoe 'des honds' het ook is.
het een hoeft toch het ander niet uit te sluiten?
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
bouvierpoedel
Zeer actief

Mijn poedels heb ik een groot vertrouwen in dat die geen kat zullen doden ,maar Pien Laekense en dDina bouvier wel . En kan je op een briefje geven dat poedeltjes wel met die 2 mee zouden doen als het erop aan zou komen.
Dus beter proberen te voorkomen alhoewel je dat ook niet 100 % lukt. Zo wel eind van je hond zijn leven dan heb je ook een beetje geluk gehad.
Ήυs
Zeer actief

Nanna schreef:
Ik denk dat dat bij veel honden hetzelfde werkt als het advies om je kat aan te leren geen vogels te vangen.
Het jagen zit in de hond, maar dan nog zijn er genoeg methodes om er voor te zorgen dat jouw hond geen katten af maakt of andere dieren. Zo moeilijk is dat echt niet hoor. En dan zal er vast ooit wel eens wat gebeuren zoals nu, maar dan komen er reacties als 'tja dat is de natuur'. Ik snap dat niet. Het is waarschijnlijk wel een kat van iemand die daar veel verdriet van heeft.

Ik vind het sowieso geen logische vergelijking, een hond die een kat van iemand anders molesteert of een kat die vogels of muizen in de natuur pakt :19:

Ik vind het heel vervelend als mijn kat een vogel heeft gepakt. Maar ik vind het heel wat anders dan een hond die een kat sloopt.

Sommige berichten hier komen op mij iig over als goedpraten. Of je hond nou jaagt en of het nou 'logisch' gedrag is.. Ik vind dat niet. Ik vind dat goed praten. Je kan je hond príma aanleren dat ze geen katten mogen slopen. En jij bent er verantwoordelijk voor dat jouw hond geen andere levende wezens verwondt.
cloris
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dogo Argentino en de Portugese Keizerhond

Ongelezen bericht door cloris »

Mijn Nap gaat er op zeker achteraan als hij de kans krijgt, nou zit hij over het algemeen altijd aan de lijn dus dan kan ik de ellende wel voorkomen maar als er een kat in mijn tuin komt en hij loopt los dan kan ik niet met zekerheid zeggen dat de kat het gaat overleven. Ik ben gek op katten dus hoop ik dat het nooit gaat gebeuren maar ik kan het mijn hond niet kwalijk nemen. Wel de eigenaar van de kat dit het noodzaak vindt om zijn huisdier los te laten lopen.
Mijn vorige hond was een killer, die heeft ook al eens mijn eigen kat te pakken gehad en daar was ik dan op tijd bij gelukkig maar gaf haar een kans en het was raak, dat gold overigens niet alleen voor katten maar alles wat kleiner was dan Chira was een potentieel slachtoffer.
Afbeelding
De Koning is dood, lang leve de Keizer
Juan Manuel Fangio is one of the best car racers the world has ever known
Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
bouvierpoedel
Zeer actief

Fafo schreef:
Nanna schreef:
Het jagen zit in de hond, maar dan nog zijn er genoeg methodes om er voor te zorgen dat jouw hond geen katten af maakt of andere dieren. Zo moeilijk is dat echt niet hoor. En dan zal er vast ooit wel eens wat gebeuren zoals nu, maar dan komen er reacties als 'tja dat is de natuur'. Ik snap dat niet. Het is waarschijnlijk wel een kat van iemand die daar veel verdriet van heeft.

Ik vind het sowieso geen logische vergelijking, een hond die een kat van iemand anders molesteert of een kat die vogels of muizen in de natuur pakt :19:

Ik vind het heel vervelend als mijn kat een vogel heeft gepakt. Maar ik vind het heel wat anders dan een hond die een kat sloopt.

Sommige berichten hier komen op mij iig over als goedpraten. Of je hond nou jaagt en of het nou 'logisch' gedrag is.. Ik vind dat niet. Ik vind dat goed praten. Je kan je hond príma aanleren dat ze geen katten mogen slopen. En jij bent er verantwoordelijk voor dat jouw hond geen andere levende wezens verwondt.
Geen goed praten maar een realistische blik op zaken. Je bent niet overal schuldig aan.
Kennisje liet 2 van haar honden aangelijnt uit en in ene vanachter een muurtje vandaan zat er een kat op de kop van de ene hond , vast met 4 klauwen en bek in de hond.
Andere hond prakiseert niets en bijt zo die kat de regenboogbrug over.
Kun je wel gaan lopen miauwen en janken en jezelf vreselijk schuldig voelen , maar awt schiet je daar mee op .
Je kunt ook proberen te voorkomen dat je geen kat onder de auto krijgt maar heles gaat dat ook niet altijd lukken.
Ήυs
Zeer actief

bouvierpoedel schreef:
Fafo schreef:
Nanna schreef:

Geen goed praten maar een realistische blik op zaken. Je bent niet overal schuldig aan.
Kennisje liet 2 van haar honden aangelijnt uit en in ene vanachter een muurtje vandaan zat er een kat op de kop van de ene hond , vast met 4 klauwen en bek in de hond.
Andere hond prakiseert niets en bijt zo die kat de regenboogbrug over.
Kun je wel gaan lopen miauwen en janken en jezelf vreselijk schuldig voelen , maar awt schiet je daar mee op .
Je kunt ook proberen te voorkomen dat je geen kat onder de auto krijgt maar heles gaat dat ook niet altijd lukken.
Ja dat is ook wel een heel realistisch verhaal :roll: Een kat die in de kop van een hond hangt. En ook in die situatie zou ik het echt verschrikkelijk vinden dat mijn honden een kat van een ander dood bijten. Gevoel heet dat. Natuurlijk kan je niet ALLES voorkomen.

Het gaat mij meer om dit soort berichten:

"Ja dat doen hondjes nu eenmaal net als katjes vogeltjes pakken . Of hondjes met alkaar vechten.
Zal het niet aanmoedigen maar eerlijk gezegt kan ik er ook niet heel erg mee zitten als het gebeurt.
Eigenaar van de kat heeft ook een zorgplicht ."

Nou, gelukkig moedig je het niet aan zeg :cheer:

Met zo'n denkwijze denk ik dat het je geen ene donder interesseert of je honden een kat slopen en zul je er wellicht ook bar weinig aan doen om dit te voorkomen.
bouvierpoedel
Zeer actief

Het is maar net hoe je het lezen wil.
Een paard kan je ook een rotschop verkopen en als je duidelijk weet dat het kan gebeuren dan kun je er ook rekening mee houden ,zodat de kans op kleiner word.
Dus niet zeiken Fafo en alles een draai geven in je eigen emotie te voeden.

Jij houd er ook rekening mee dat je kat thuis komt met een vogeltje en dat ze die dood kunnen maken en ook dat je honden een kat kunnen aanvallen ,Daarmee erken je iets wat zorgd dat je daar op in kan spelen en het proberen te voorkomen.
Doe je dat niet en denk je dat alles en iedereen vol liefde en halleluja door 1 deur kan dan heb je echt een probleem.

Maar goed jij gaat na een slechte niet leuke gebeurtenis niet verder met je leven maar ligt dus jarenlang op de bank te janken omdat je oh zo gevoelig bent en zoooo schuldig .
Kom op zeg.
Laatst gewijzigd door bouvierpoedel op 07 aug 2013 12:14, 1 keer totaal gewijzigd.
renee-uk
Zeer actief

wat voor nut heeft het te ontkennen dat er honden zijn die katten vermoorden?
ben je dan wel realistisch bezig?

de fout ligt bij de eigenaren die dat niet voorkomen, niet bij de honden die honds gedrag vertonen.
en de katteneigenaren die hun kat maar los laten lopen en met een soort god zegen de greep blootstellen aan allerlei gevaren hoeven ook hun handen niet in onschuld te wassen.
die zijn net zo verantwoordelijk voor het welzijn van hun kat als de hondeneigenaren die moeten voorkomen dat diezelfde kat kwaad geschiedt.
Afbeelding

Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

bouvierpoedel schreef:
Caro. schreef:
Marjoleine schreef:Wat ik me wel afvraag is of het ook het nieuws had gehaald als het een konijn was geweest.
Een hond krijgt een konijn natuurlijk niet te pakken tenzij het beest ziek is, maar die van mij hadden er bijna een te pakken die gedumpt was in het bos (en dus niet zo goed in overleven).
Dat vind iedereen wel des honds, en hoewel sommigen wel zullen balen hoor je er verder niemand over volgens mij. Maar voor een aantal rassen is een kat ook des honds, vrees ik.

Waarmee ik dit verhaal overigens niet goedpraat hoor, dat vind ik absoluut niet kunnen.
Ik vind het ook 'des honds' als een hond achter een kat aangaat hoor, alleen als eigenaar moet je dat natuurlijk wel proberen te
Er zijn zoveel dingen 'des honds', maar die je wel moet proberen te voorkomen. Dat betekent niet dat er nooit wat kan gebeuren, een ongeluk is altijd mogelijk natuurlijk.
Juist en als we nu allemaal gewoon een hond erkennen als zijnde dat hij een kat kan mollen of een andere hond dan ben je al een stap verder en zal er iets minder snel een ongeluk gebeuren .
Ik ga ook bepaalde situatie's uit de weg omdat ik helemaal geen zin in gezeik heb ,terwijl mijn honden heel sociaal zijn .Maar naast dat kunnen het ook asociale krengen zijn voor menselijke begrippen .Ongelukjes kunnen gebeuren maar als ik mijn best heb gedaan om het zoveel mogelijk te ontlopen en voorkomen en het gebeurt toch ja dan is het pech .
Als dat dan toevallig iemands zijn geliefde kat is dan zou dat erg zijn maar voor de rest kan ik er ook niet mee zitten.
Je kunt niet van mij alles verwachten en zelf geen kut doen en het maar op zijn beloop laten.En wat de wet ook zegt je hebt allemaal een zorgplicht voor je beest , zou alleen al uit liefde voor je dier moeten zijn..
Ik vind dat je te zwart/wit denkt hier.
Een ongeluk kan gebeuren, maar goedpraten dat 2 pitbulls losgetrokken zijn en een kat gekilled hebben, dat gaat er bij mij niet in.
Nee, ze hoeven niet op de strafbank, maar op z'n minst erkennen dat het een gebrek aan inzicht is geweest en dat je het heel rot vindt dat het gebeurd is. Dat is de 'nuance' achteraf.
Het gaat mij dus niet zozeer om het incident, maar om een aantal reacties hier dat die kat daar maar niet had moeten lopen.

Bovendien is het niet zo dat achter iedere kat die buiten loopt een onverschillige eigenaar schuilt.
Ik heb mijn kat in '99 uit het asiel gehaald alszijnde binnenkat en ik heb hem 1 jaar en 8 maanden binnen in een flat gehad. Hij was zo vals als de tering :schrik: serieus, tot bloedens toe greep hij enkels. Hij had zo'n drang naar vrijheid dat hij het hekwerk om het balkon heeft kunnen slopen en van zo'n 30 meter naar beneden is gevallen.
Toen ik hier kwam wonen, met een mooi park naast de deur, hebben we besloten hem naar buiten te laten gaan om hem een fijner leven te geven. Met hartkloppingen heb ik hem naar buiten gelaten, constant in het oog gehouden.
Hij is gechipped, hij wordt gedurende dag meerdere keren in de gaten gehouden door mij en hij zit bijna altijd in onze rustige straat (grindpad) of op het veldje voor de deur. Iedereen in de buurt weet dat de kat van mij is.
Ik heb ook gewoon kattenbakken binnen en roep hem voor de nacht ook binnen, wat 9 van de 10 keer lukt.
Inmiddels loopt hij dus alweer 12 jaar buiten en is hij veranderd van een valse rotkat in een enorm sociale leuke kat, die zelfs vriendjes is met bijna alle katten in de buurt.

Vind ik het ideaal? Nee absoluut niet. Ik vind het waardeloos een dier buiten zonder toezicht en bovendien besef ik ook echt wel dat het voor automobilisten een gevaar kan zijn. Ik weet dat er een ongeluk kan gebeuren en gebeurt dat, dan vind ik het heel verdrietig, maar ik zal niemand de schuld ervan geven. Dat risico neem ik dus inderdaad met mijn kat buiten.
Om deze reden zou ik zelf nooit meer een kat nemen, want ik vind het allemaal niks. Maar ja, deze kat heb ik (overigens heb ik ook een kat van 17 jaar die volledig binnen is) en hij heeft wel een 100 keer leuker leven de afgelopen 12 jaar dan alsmaar binnen zitten en gek worden.

Het is niet zo zwart/wit allemaal dat iemand die zijn kat naar buiten doet geen enkele verantwoordelijkheid neemt of niet omkijkt naar het beestje.
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
Machie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Machie »

renee-uk schreef:wat voor nut heeft het te ontkennen dat er honden zijn die katten vermoorden?

de fout ligt bij de eigenaren die dat niet voorkomen, niet bij de honden die honds gedrag vertonen.
en de katteneigenaren die hun kat maar los laten lopen en met een soort god zegen de greep blootstellen aan allerlei gevaren hoeven ook hun handen niet in onschuld te wassen.
die zijn net zo verantwoordelijk voor het welzijn van hun kat als de hondeneigenaren die moeten voorkomen dat diezelfde kat kwaad geschiedt.
Eens :ok:
Caro.
Zeer actief
Contacteer:

renee-uk schreef:wat voor nut heeft het te ontkennen dat er honden zijn die katten vermoorden?

Ben ik het ook mee eens :ok:
Afbeelding
A good dog never dies...

bouvierpoedel
Zeer actief

Caro. schreef:
bouvierpoedel schreef:
Caro. schreef:

Ik vind dat je te zwart/wit denkt hier.
Een ongeluk kan gebeuren, maar goedpraten dat 2 pitbulls losgetrokken zijn en een kat gekilled hebben, dat gaat er bij mij niet in.
Nee, ze hoeven niet op de strafbank, maar op z'n minst erkennen dat het een gebrek aan inzicht is geweest en dat je het heel rot vindt dat het gebeurd is. Dat is de 'nuance' achteraf.
Het gaat mij dus niet zozeer om het incident, maar om een aantal reacties hier dat die kat daar maar niet had moeten lopen.

Bovendien is het niet zo dat achter iedere kat die buiten loopt een onverschillige eigenaar schuilt.
Ik heb mijn kat in '99 uit het asiel gehaald alszijnde binnenkat en ik heb hem 1 jaar en 8 maanden binnen in een flat gehad. Hij was zo vals als de tering :schrik: serieus, tot bloedens toe greep hij enkels. Hij had zo'n drang naar vrijheid dat hij het hekwerk om het balkon heeft kunnen slopen en van zo'n 30 meter naar beneden is gevallen.
Toen ik hier kwam wonen, met een mooi park naast de deur, hebben we besloten hem naar buiten te laten gaan om hem een fijner leven te geven. Met hartkloppingen heb ik hem naar buiten gelaten, constant in het oog gehouden.
Hij is gechipped, hij wordt gedurende dag meerdere keren in de gaten gehouden door mij en hij zit bijna altijd in onze rustige straat (grindpad) of op het veldje voor de deur. Iedereen in de buurt weet dat de kat van mij is.
Ik heb ook gewoon kattenbakken binnen en roep hem voor de nacht ook binnen, wat 9 van de 10 keer lukt.
Inmiddels loopt hij dus alweer 12 jaar buiten en is hij veranderd van een valse rotkat in een enorm sociale leuke kat, die zelfs vriendjes is met bijna alle katten in de buurt.

Vind ik het ideaal? Nee absoluut niet. Ik vind het waardeloos een dier buiten zonder toezicht en bovendien besef ik ook echt wel dat het voor automobilisten een gevaar kan zijn. Ik weet dat er een ongeluk kan gebeuren en gebeurt dat, dan vind ik het heel verdrietig, maar ik zal niemand de schuld ervan geven. Dat risico neem ik dus inderdaad met mijn kat buiten.
Om deze reden zou ik zelf nooit meer een kat nemen, want ik vind het allemaal niks. Maar ja, deze kat heb ik (overigens heb ik ook een kat van 17 jaar die volledig binnen is) en hij heeft wel een 100 keer leuker leven de afgelopen 12 jaar dan alsmaar binnen zitten en gek worden.

Het is niet zo zwart/wit allemaal dat iemand die zijn kat naar buiten doet geen enkele verantwoordelijkheid neemt of niet omkijkt naar het beestje.
Heb niet je hele lap gelezen.
Ja misschien onnozel van dat mens ,maar die zal ook niet met de gedachte de straat op zijn gegaan om de honden van buren uit te laten met het idee een kat te gaan slopen.
Ik ben ook wel eens op mijn mijl gegaan door mijn honden terwijl ik er altijd controle op heb en ze altijd met minimaal 5 achter en naast mij liepen.
Ongelukjes gebeuren nu eenmaal.
Zouy wat anders worden als je bewust je hond een kat liet killen.,
sbientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door sbientje »

renee-uk schreef:
sbientje schreef:ik denk niet dat Pom een kat zou killen, maar erachteraan zou ze wel leuk vinden.. Hoe dan ook,a ls het wel zou gebeuren zou ik me echt vreselijk voelen gok ik.. hoe 'des honds' het ook is.
nee, dat is waar.. het was eigenlijk een reactie op mensen die er min of meer hun schouders over optrekken.. Dat snap ik niet zo.
Caro.
Zeer actief
Contacteer:

bouvierpoedel schreef: Heb niet je hele lap gelezen.
Ja misschien onnozel van dat mens ,maar die zal ook niet met de gedachte de straat op zijn gegaan om de honden van buren uit te laten met het idee een kat te gaan slopen.
Ik ben ook wel eens op mijn mijl gegaan door mijn honden terwijl ik er altijd controle op heb en ze altijd met minimaal 5 achter en naast mij liepen.

Ja lekker, zit ik een beetje voor de kat z'n k*t te typen :boos: :LOL:
Afbeelding
A good dog never dies...

Selene
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herders

Ongelezen bericht door Selene »

sbientje schreef:
renee-uk schreef:
nee, dat is waar.. het was eigenlijk een reactie op mensen die er min of meer hun schouders over optrekken.. Dat snap ik niet zo.
Wie trekt er dan zijn schouders over op?
Linda, Rayos (*02/06/2011) en Shepherd (*30/11/2012)
Voor altijd bij me: Prado van Scalindjo (28-11-2010 - 30-09-2011)

Afbeelding

It doesn't matter if the glass is half empty or half full. Be thankful that you have a glass and grateful there is something in it

Lotgering en Tammenga afhalen in Amersfoort? http://www.allerlei-versvlees.nl/page/home
bouvierpoedel
Zeer actief

Caro. schreef:
bouvierpoedel schreef: Heb niet je hele lap gelezen.

Ja lekker, zit ik een beetje voor de kat z'n k*t te typen :boos: :LOL:
Nou lekker dan eerst was het de kat zijn schuld en nu die kattenkut weer. :LOL:
Ήυs
Zeer actief

bouvierpoedel schreef:Het is maar net hoe je het lezen wil.
Een paard kan je ook een rotschop verkopen en als je duidelijk weet dat het kan gebeuren dan kun je er ook rekening mee houden ,zodat de kans op kleiner word.
Dus niet zeiken Fafo en alles een draai geven in je eigen emotie te voeden.

Jij houd er ook rekening mee dat je kat thuis komt met een vogeltje en dat ze die dood kunnen maken en ook dat je honden een kat kunnen aanvallen ,Daarmee erken je iets wat zorgd dat je daar op in kan spelen en het proberen te voorkomen.
Doe je dat niet en denk je dat alles en iedereen vol liefde en halleluja door 1 deur kan dan heb je echt een probleem.

Maar goed jij gaat na een slechte niet leuke gebeurtenis niet verder met je leven maar ligt dus jarenlang op de bank te janken omdat je oh zo gevoelig bent en zoooo schuldig .
Kom op zeg.
Ik geef er helemaal geen draai aan door mijn eigen emoties. Waar dat dan weer op slaat snap ik dan weer niet. Als je gevoel in je donder hebt betekent het niet dat je je laat leiden door je emoties :19: Ik heb er gewoon een andere mening over en kijk op dan jij.

Ik vind jouw uitspraken over komen alsof het je geen ene hol interesseert dat er een kat wordt dood gebeten want so sitte hondjuhs nou eenmaal mekaar :19:

Ik weet niet of Fay ze af zal maken want zover is het nooit gekomen en zover zal het nooit komen. Fodor wil ook graag konijntjes afmaken en die kan ik ook halt roepen als hij gaat jagen. Kostte me enorm veel trainingsuren maar mogelijk is het wel. Als je een hond hebt waarvan de kans groter is dat hij zoiets zou kunnen doen, dan zorg je er voor dat dit nooit zal gebeuren, en train je daar op.

En wat je laatste zin met de discussie te maken heeft :19: Ik denk dat ik met mijn werk wat meer dieren in laat slapen of af moet maken dan jij, dat je je bekommert om dieren en dat je het erg vindt dat er een kat is doodgebeten betekent niet dat je bij elke slechte gebeurtenis jankend op de bank ligt. Wel laat het zien hoe zwart/wit jouw kijk wederom op bepaalde dingen is.
Laatst gewijzigd door Ήυs op 07 aug 2013 13:40, 1 keer totaal gewijzigd.
gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers

Ongelezen bericht door gonnie »

Vanochtend viel ik zowat om van verbazing.
We liepen naar het bos en toen we er haast waren zat er een kat vlakbij het pad, mijn meiden zagen hem, bleven even staan en liepen toen weer door zonder zelfs maar een blaf of hysterisch gekrijs.

Was ik wel blij om want het was pas 6.00 uur, en denk niet dat de mensen die daar wonen blij zouden zijn om zo wakker gegild te worden.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
nathalie71

Ongelezen bericht door nathalie71 »

Hier is een paar jaar geleden een kat dood gebeten door een Duitse Herder die ook aan de lijn zat.
De kat was honden gewent dus ging niet zo snel op de vlucht.

De kat was van een oudere mevrouw die zo vreselijk van haar beestje hield,dat was heel erg voor haar.

Echter is deze hond daarna wel in beslag genomen omdat dit de druppel was van zijn agressieve gedrag.
De hond had meerdere honden gebeten en ook mensen aan gevallen.

Hij is meegenomen voor agressie onderzoek en om te kijken of hij op de juiste plek zat en daar uit bleek dat hij niet meer naar huis kwam.Helaas weten we niet wat er met de hond is gebeurd.Ze vermoeden dat hij pakwerk is gaan doen,dat zijn geruchten,hij was ook nog maar 2 jaar jong.

De hond werd 1 of 2x per dag 100 meter uit gelaten en geslagen.
sky
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border collies en mechelse herders.
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door sky »

Net als dat ik wil dat mijn honden mensen en honden negeren heb ik ze dat ook aangeleerd bij katten.
Helaas werd mijn ene herder gepest als pup tot 6maanden bij de fokker door hun eigen kat.
Ook haar heb ik kunnen leren katten te nergen.
Zelfs los konden ze zo zonder een commando langs katten lopen.

Sinds twee jaar loopt er hier in de straat een rode kater, deze kater rend achter kinderen en honden aan om weg te jagen en komen de kinderen of honden toch met passeren te dicht bij (kat ligt altijd onder struiken in voortuinen en zie je niet liggen) dan duikt ie erop geeft een haal en gaat ie net zo lang stalken,blazen, opjagen tot je uit z'n territorium bent.
Eigenaren zijn al vaak zad gewaarschuwd maar vinden het fijn als hun kat gebeten word of getrapt zodat hij het leerd! Ook als je verteld dat de kat het er waarschijnlijk niet levend vanaf brengt.

Deze kater heeft dus al meerdere keren mijn honden aangevlogen.
Tot nu toe heeft mijn teef hem een keer vast gehad maar op mijn los ging de kat en weer vandoor.
De andere keren kon ik zelf de kat wegtrappen als hij weer eens uit de bosjes schoot.

Heel erg rot voor die kat maar het gaat een keer fout, moet ik maar niet meer met mijn honden buitenkomen?

Mijn honden laten nu dus ook geen katten meer met rust. Ze zoeken ze nu zelfs.
Gelukkig kan ik twee van de drie altijd terug roepen ook als ze al rennen achter een kat aan, mijn teef is zo vaak gepest als pup en nu weer deze kat waar ze littekens van heeft die gaat voor de kill denk ik.
Ze loopt dus niet los ook niet in het parkje waar we aan wonen.

Je kan nog zo veel aanleren en trainen maar ik ben nu van kat nergerders naar katkillers, naar alleen kat kijkers (; gegaan met heel veel pijn en moeite.

Zelfde geld voor vechtende honden, mijn teef kan zo in een groep met honden waar ze eerst de tijd voor heeft gekregen kennis mee te maken. Maar die zelfde honden die los op jaar af komen lopen vreed ze op. Dit vanwegen wat ze in het verleden heeft meegemaakt met vreemde loslopende honden.

Overigens vind ik mensen die het wel zielig vinden als een kat word gepakt maar niet zielig vinden als die zelfde kat een muis of vogel pakt wel heel raar.
Beide zijn dieren beide hebben gevoel, vaak speeld een kat ook nog een tijd met z'n prooi voordat die uiteindelijk gedood word als het diertje niet van stres en angst is dood gegaan.
Een hond dood vaak een kat gewoon gelijk.
Beide is even rot en zielig.

Alleen omdat een mens zich meer verbonden voeld met "hun" kat is het zogenaamd zieliger voor die kat.......
Pakdebal

Ongelezen bericht door Pakdebal »

nathalie71 schreef:Hier is een paar jaar geleden een kat dood gebeten door een Duitse Herder die ook aan de lijn zat.

De kat was van een oudere mevrouw die zo vreselijk van haar beestje hield,dat was heel erg voor haar.

Echter is deze hond daarna wel in beslag genomen omdat dit de druppel was van zijn agressieve gedrag.

Hij is meegenomen voor agressie onderzoek en om te kijken of hij op de juiste plek zat en daar uit bleek dat hij niet meer naar huis kwam.Helaas weten we niet wat er met de hond is gebeurd.Ze vermoeden dat hij pakwerk is gaan doen,dat zijn geruchten,hij was ook nog maar 2 jaar jong.

pakwerk?. Ik hoop het niet, dat wil zeggen , dat hij nog vrij rondloopt , want hij moet toch ook uitgelaten worden .

jammer dan , maar die honden zijn echt niet meer te redden , baasje in de gevangenis stoppen , en hondje afmaken .
ZaZa
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herder

Ongelezen bericht door ZaZa »

gonnie schreef:Vanochtend viel ik zowat om van verbazing.
We liepen naar het bos en toen we er haast waren zat er een kat vlakbij het pad, mijn meiden zagen hem, bleven even staan en liepen toen weer door zonder zelfs maar een blaf of hysterisch gekrijs.

Was ik wel blij om want het was pas 6.00 uur, en denk niet dat de mensen die daar wonen blij zouden zijn om zo wakker gegild te worden.
Denk dat ze eindelijk doorhebben dat ze geen pitbull zijn :engel:
gonnie
Zeer actief

Pakdebal schreef:
nathalie71 schreef:Hier is een paar jaar geleden een kat dood gebeten door een Duitse Herder die ook aan de lijn zat.

pakwerk?. Ik hoop het niet, dat wil zeggen , dat hij nog vrij rondloopt , want hij moet toch ook uitgelaten worden .

jammer dan , maar die honden zijn echt niet meer te redden , baasje in de gevangenis stoppen , en hondje afmaken .
Kan jij eens stoppen met dat gezeur.

Die honden zijn nog wel te redden, denk eerder dat jij niet meer te redden bent.
Verschrikkelijk bevooroordeeld ben jij.
Als jij mijn honden had, waren er ook al twee afgemaakt door jou.
Afbeelding

Groetjes Gonnie.
gonnie
Zeer actief

ZaZa schreef:
gonnie schreef:Vanochtend viel ik zowat om van verbazing.

Denk dat ze eindelijk doorhebben dat ze geen pitbull zijn :engel:

Aha, zou dat het zijn, hoop dat ze dat dan blijven denken. Hahahahaha.

Was natuurlijk de schuld van de huismeester, die zei ze gedag met de woorden: Hallo Pitbulls.

En de huismeester is afgeschaft bij ons dus vandaar, ze weten nu ineens dat ze Pinschers zijn.
Afbeelding

Groetjes Gonnie.
Plaats reactie

Terug naar “Dier en Leed”