Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Mijn hart ligt bij de duitsers maar dit kan toch niet meer?

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

CharlesvdBerkt
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herders
Aantal honden: 3

Re: Mijn hart ligt bij de duitsers maar dit kan toch niet me

Ongelezen bericht door CharlesvdBerkt »

Miranda schreef:
CharlesvdBerkt schreef:De DH op een tentoonstelling is niet maatgevend.
De DH in het bos dan? Het ZIJN niet alleen showhonden die er zo bij lopen. Gewoon niet.
Iedereen in dit topic weet heus (en zegt dat ook) dat er best DH's zijn met prachtige ruggen.
Maar die stumperds zie je steeds vaker. Dáár gaat het om.

dat zeg ik toch ook niet
Jammer genoeg zijn ze er en jammer genoeg worden er steeds meer zo gefokt en verkocht en feit is ook dat het merendeel showhond is die overhoekt is.
Maar het forum jammert al wanneer een rug een iets aflopend lijn heeft in showstand terwijl dat niet of nauwelijks te zien is wanneer dezelfde hond met 4 poten recht onder zijn lijf staat.
Wanneer je een foto van dezelfde hond is die 2 verschillende poses laat zien gelooft men het niet.
duitse herder
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door duitse herder »

CharlesvdBerkt schreef:
dat zeg ik toch ook niet
Jammer genoeg zijn ze er en jammer genoeg worden er steeds meer zo gefokt en verkocht en feit is ook dat het merendeel showhond is die overhoekt is.
Maar het forum jammert al wanneer een rug een iets aflopend lijn heeft in showstand terwijl dat niet of nauwelijks te zien is wanneer dezelfde hond met 4 poten recht onder zijn lijf staat.
Wanneer je een foto van dezelfde hond is die 2 verschillende poses laat zien gelooft men het niet.
Daar ben ik het wel met je eens, er zit wel degelijk verschil tussen een standfoto en een vrije staand foto.
Daarbij valt iedereen over de bochel ruggen, maar bij de meeste witte herders en odhs zie je toch ook erg die aflopende croupe, daar hoor je dan niemand over.

Volgens mij gelooft ook niemand dat ze ondanks die bouw ook normaal kunnen functioneren. Misschien is mijn hond een uitzondering, maar dan heb ik wel allemaal uitzonderingen gehad ook.

Wat ik helemaal raar vind is dat de honden die dan als mooi beschouwd worden, bekend staan om hun vervelende karakters of dat ze HD hebben :19: Dat is me nu al meerdere keren opgevallen in die jaren dat ik hier op het forum zit.
Perry en Noah

Afbeelding
CharlesvdBerkt
Zeer actief

Selene schreef:
Dat was zeker niet mijn opzet toen ik dit topic startte, ik wil niets te kakken te zetten wat ik wel graag zou willen is dat wij, als liefhebbers misschien toch maar eens opstaan tegen de afsplitsing binnen de dh. Mensen denken nu ook serieus dat de oud duitser geen duitser is. Moeten we deze verschillen en afsplitsingen wel willen? de genenpoel wordt dan alsmaar krapper en krapper en wat blijft er dan straks nog over? een handvol werklijn duitsers die nog wel vooruit kunnen (even gechargeerd) die jan met de pet niet wil hebben en voor de rest een pak ellende?

Om die genenpoel een heel klein beetje te spreiden gaat de SV op de BundesSiegerHauptZuchtSchau (BSHZS) aankomend weekend de top uitmuntende reuen en teven ook niet meer plaatsen.
Er zal dus geen winnaar zijn en alle honden in die VA klasse zullen een winnaar zijn.
Dit om te voorkomen dat iedereen weer achter de kampioen gaat aanlopen.
Selene
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herders

Ongelezen bericht door Selene »

CharlesvdBerkt schreef:
Selene schreef:
Dat was zeker niet mijn opzet toen ik dit topic startte, ik wil niets te kakken te zetten wat ik wel graag zou willen is dat wij, als liefhebbers misschien toch maar eens opstaan tegen de afsplitsing binnen de dh. Mensen denken nu ook serieus dat de oud duitser geen duitser is. Moeten we deze verschillen en afsplitsingen wel willen? de genenpoel wordt dan alsmaar krapper en krapper en wat blijft er dan straks nog over? een handvol werklijn duitsers die nog wel vooruit kunnen (even gechargeerd) die jan met de pet niet wil hebben en voor de rest een pak ellende?

Om die genenpoel een heel klein beetje te spreiden gaat de SV op de BundesSiegerHauptZuchtSchau (BSHZS) aankomend weekend de top uitmuntende reuen en teven ook niet meer plaatsen.
Er zal dus geen winnaar zijn en alle honden in die VA klasse zullen een winnaar zijn.
Dit om te voorkomen dat iedereen weer achter de kampioen gaat aanlopen.
Is een goed begin denk ik
Linda, Rayos (*02/06/2011) en Shepherd (*30/11/2012)
Voor altijd bij me: Prado van Scalindjo (28-11-2010 - 30-09-2011)

Afbeelding

It doesn't matter if the glass is half empty or half full. Be thankful that you have a glass and grateful there is something in it

Lotgering en Tammenga afhalen in Amersfoort? http://www.allerlei-versvlees.nl/page/home
maart
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

Ongelezen bericht door maart »

ik ken en zie gelukkig dan geen extreem gehoekten.
De Duitsers die ik ken zijn allemaal gezond bewegende, blije honden. Waarvan eentje menig mechels, oud duitse herders, kruisingen, en weet ik wat hier nog allemaal gezegd is geweest, flink te kakken weet te zetten :pffff:
Miranda
Erelid
Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder

Ongelezen bericht door Miranda »

CharlesvdBerkt schreef:
Miranda schreef:
De DH in het bos dan? Het ZIJN niet alleen showhonden die er zo bij lopen. Gewoon niet.
Iedereen in dit topic weet heus (en zegt dat ook) dat er best DH's zijn met prachtige ruggen.

dat zeg ik toch ook niet
Ja, en dat is waar dit topic over gaat. Het zijn er steeds meer. Er wordt gewoon een prachtig ras verkloot op deze manier.
Nou, ik ben 'men' of 'het forum' niet ;)
Ik zie echt het verschil wel tussen een hond die in showstand staat of een hond die zó extreem gehoekt is dat hij nauwelijks meer kan lopen.
duitse herder schreef:maar bij de meeste witte herders zie je toch ook erg die aflopende croupe, daar hoor je dan niemand over.
*blink*

Nee. Daar hoor je mensen niet over. Dat is ook niet een probleem dat het normaal functioneren in de weg staat. Je hoort mensen wél over schijtbange witjes. Terecht. Dát is dan weer een probleem in MIJN ras.
Ze zijn het niet allemaal, maar het zijn er wel teveel en als er niet snel iets aan gedaan wordt helpt het dit ras naar de kloten. Dat gaat mij aan het hart. Ik schiet dan ook niet acuut de verdediging in als mensen het over bange witjes hebben. En ik zeg al helemaal niet (om het bij jouw vergelijking te houden) dat een DH af en toe ook wel eens wat nerveus kan zijn als ze jong zijn.
And few will ever climb
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
Selene
Zeer actief

Miranda schreef:
CharlesvdBerkt schreef:
Miranda schreef:

dat zeg ik toch ook niet
Ja, en dat is waar dit topic over gaat. Het zijn er steeds meer. Er wordt gewoon een prachtig ras verkloot op deze manier.
Nou, ik ben 'men' of 'het forum' niet ;)
Ik zie echt het verschil wel tussen een hond die in showstand staat of een hond die zó extreem gehoekt is dat hij nauwelijks meer kan lopen.
duitse herder schreef:maar bij de meeste witte herders zie je toch ook erg die aflopende croupe, daar hoor je dan niemand over.
*blink*

Nee. Daar hoor je mensen niet over. Dat is ook niet een probleem dat het normaal functioneren in de weg staat. Je hoort mensen wél over schijtbange witjes. Terecht. Dát is dan weer een probleem in MIJN ras.
Ze zijn het niet allemaal, maar het zijn er wel teveel en als er niet snel iets aan gedaan wordt helpt het dit ras naar de kloten. Dat gaat mij aan het hart. Ik schiet dan ook niet acuut de verdediging in als mensen het over bange witjes hebben. En ik zeg al helemaal niet (om het bij jouw vergelijking te houden) dat een DH af en toe ook wel eens wat nerveus kan zijn als ze jong zijn.
:ok:

Afbeelding

It doesn't matter if the glass is half empty or half full. Be thankful that you have a glass and grateful there is something in it

Lotgering en Tammenga afhalen in Amersfoort? http://www.allerlei-versvlees.nl/page/home
Chiki
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder, working Kelpie

Ongelezen bericht door Chiki »

Ook ik, rasliefhebber van de bovenste plank, heb net als Selena steeds meer twijfels over 'mijn' ras. En ja, ik ken ook het uitgangspunt van charles en ben het daar deels ook zeker mee eens, maar neemt niet weg dat ik vind dat het ras achteruit gaat omdat er steeds meer gefokt wordt naar kynologische maatstaven, ook bij de werkhonden. Het moet groter en grover wat een werkhond niet ten goede komt. Maar goed, hoe ik ze graag zie worden ze niet meer gemaakt omdat de reden daarvan hier in de tuin ligt ;).
Onze oude fokreu en zijn nakomelingen zijn verguisd om hun uiterlijk (zie plaatje von stephanitzhond oude type), echt je wilt niet weten hoe vaak wij de grappen hebben moeten aanhoren over onze africhtingsbokken en het gefluister dat er mechel doorgefokt zat, nou ik zou er zo weer voor gaan, kanjers van werkers!

Afgelopen weekend zaten we na een wandeling op terras met ons teefje, ook oude type en wolfsgrauw. Kregen van terrasgangers de vraag wat voor ras het was, op ons antwoord kregen we een heel verbaasde reactie want hoe kon dit nu een duitser wezen zonder die kenmerkende achterhand..... dat doet pijn als je liefhebbber bent. Vriend zal niet overstappen of het moet een heule leuke mechel zijn, als ik aan de beurt ben voor een pup weet ik echt niet of dit weer een duitser zal worden......
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Ik houd helemaal niet van herders, maar vond vroeger de Duitse herder wel heel mooi. Nu vind ik ze zielig.
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Je kunt mij niet wijsmaken dat het prettig is om een knik inn je rug te hebben en vanaf daar een aflopende rug met nog een hellend bekken .
Plaats daaronder een paar poten met extreme hoeking dan lijk mij dat aardig tegen te werken.Volgens Bartje zou zo'n hond nog geen 10 meter kunnen lopen.
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
Selene
Zeer actief

bouvierpoedel schreef:Je kunt mij niet wijsmaken dat het prettig is om een knik inn je rug te hebben en vanaf daar een aflopende rug met nog een hellend bekken .
Plaats daaronder een paar poten met extreme hoeking dan lijk mij dat aardig tegen te werken.Volgens Bartje zou zo'n hond nog geen 10 meter kunnen lopen.
Dat idee heb ik er ook bij kees maar wat gaan "we" er aan doen? hoever laten we dit ras gaan?

Afbeelding

bouvierpoedel
Zeer actief

Selene schreef:
bouvierpoedel schreef:Je kunt mij niet wijsmaken dat het prettig is om een knik inn je rug te hebben en vanaf daar een aflopende rug met nog een hellend bekken .
Dat idee heb ik er ook bij kees maar wat gaan "we" er aan doen? hoever laten we dit ras gaan?
Kun je niets aan doen .
Dat zal toch echt vanuit de fokkers moeten komen.
Die vinden dat mooi en keurmeesters bevestigen dat en de raad ook ,evenals puppykopers.
CharlesvdBerkt
Zeer actief

Chiki schreef: Onze oude fokreu en zijn nakomelingen zijn verguisd om hun uiterlijk (zie plaatje von stephanitzhond oude type), echt je wilt niet weten hoe vaak wij de grappen hebben moeten aanhoren over onze africhtingsbokken en het gefluister dat er mechel doorgefokt zat, nou ik zou er zo weer voor gaan, kanjers van werkers!
Chip was niet moeders mooiste maar wel een geweldige hond met veel werkdrift en een goede uitstraling.
En die uitstraling is net zo belangrijk en zorgt er ook voor dat hij niet wordt vergeten.
Chiki schreef: dat ik vind dat het ras achteruit gaat omdat er steeds meer gefokt wordt naar kynologische maatstaven, ook bij de werkhonden. Het moet groter en grover wat een werkhond niet ten goede komt
Aandacht voor de rasstandaard kan geen kwaad maar het moet wel functioneel blijven.
In de tijd van von Stephanitz bestond er nog geen IPO en verfijnde trainingsmethoden. De honden moesten tegen een stootje kunnen en werkten of in het leger of bij de kudde.
Desondanks werd er in die tijd toch ook wel geshowed.

In 1924 zag dat er zo uit
Afbeelding

De uitstraling van deze hond mag ik wel.

De advertentie voor een dekreu (1926)
Afbeelding
En deze vind ik zelf dan weer minder

Zelf hebben wij nu gekozen voor een teefje met Tsjechische bloedvoering om tzt mee te gaan fokken.
Een teefje wat ook beslist geen uitmuntend zal scoren maar die wel (hopenlijk) een aantal goede dingen en nieuwe genen zal toevoegen (en geen aflopend rug en over overhoekte achterhand)
Chiki
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder, working Kelpie

Ongelezen bericht door Chiki »

@Charles, beauty is in the eye of the beholder ;). Ik hou mede van het type omdat ik heb ervaren hoe makkelijk ze bewegen en blessure ongevoelig ze zijn. Dat vind ik nu mooi...

Jullie zijn goed bezig, we spreken elkaar binnenkort langs de lijn!!!
CharlesvdBerkt
Zeer actief

Chiki schreef:@Charles, beauty is in the eye of the beholder ;). Ik hou mede van het type omdat ik heb ervaren hoe makkelijk ze bewegen en blessure ongevoelig ze zijn. Dat vind ik nu mooi...

Jullie zijn goed bezig, we spreken elkaar binnenkort langs de lijn!!!
Volgende week Apeldoorn :lief:
Selene
Zeer actief

CharlesvdBerkt schreef:
Chiki schreef: Onze oude fokreu en zijn nakomelingen zijn verguisd om hun uiterlijk (zie plaatje von stephanitzhond oude type), echt je wilt niet weten hoe vaak wij de grappen hebben moeten aanhoren over onze africhtingsbokken en het gefluister dat er mechel doorgefokt zat, nou ik zou er zo weer voor gaan, kanjers van werkers!
Chip was niet moeders mooiste maar wel een geweldige hond met veel werkdrift en een goede uitstraling.
En die uitstraling is net zo belangrijk en zorgt er ook voor dat hij niet wordt vergeten.
Chiki schreef: dat ik vind dat het ras achteruit gaat omdat er steeds meer gefokt wordt naar kynologische maatstaven, ook bij de werkhonden. Het moet groter en grover wat een werkhond niet ten goede komt
Aandacht voor de rasstandaard kan geen kwaad maar het moet wel functioneel blijven.
In de tijd van von Stephanitz bestond er nog geen IPO en verfijnde trainingsmethoden. De honden moesten tegen een stootje kunnen en werkten of in het leger of bij de kudde.
Desondanks werd er in die tijd toch ook wel geshowed.

In 1924 zag dat er zo uit
Afbeelding

De uitstraling van deze hond mag ik wel.

De advertentie voor een dekreu (1926)
Afbeelding
En deze vind ik zelf dan weer minder

Zelf hebben wij nu gekozen voor een teefje met Tsjechische bloedvoering om tzt mee te gaan fokken.
Een teefje wat ook beslist geen uitmuntend zal scoren maar die wel (hopenlijk) een aantal goede dingen en nieuwe genen zal toevoegen (en geen aflopend rug en over overhoekte achterhand)
Ik heb hier echt een hele verzameling liggen met oude verslagen, boekjes en uitnodigingen voor shows van toen nog werkhonden, inclusief de aantekeningen van een oude dh fokker die hij bij bepaalde honden gezet heeft. In dit huis woonde ooit een oude dh fokker (Meneer Toet van't Hooge Heem) en een heleboel is blijven liggen hier, het bleek enorm mooi leesmateriaal

Afbeelding

sirene
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door sirene »

CharlesvdBerkt schreef:Veel van die honden zouden ook een behoorlijk rechte rug hebben wanneer ze op een normale manier zouden worden neergezet (niet in de stand van de DH)

Afbeelding
De hond staat ondergeschoven en koehakkig. Niet echt een foto om mensen te overtuigen dat ze wel normaal kunnen staan als ze niet zo belachelijk worden neergezet.
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
CharlesvdBerkt
Zeer actief

sirene schreef:
CharlesvdBerkt schreef:Veel van die honden zouden ook een behoorlijk rechte rug hebben wanneer ze op een normale manier zouden worden neergezet (niet in de stand van de DH)

Afbeelding
De hond staat ondergeschoven en koehakkig. Niet echt een foto om mensen te overtuigen dat ze wel normaal kunnen staan als ze niet zo belachelijk worden neergezet.
Maar wat jij niet weet is dat deze hond zijn oefening deed en dat is vanuit looppas het commando "sta" opvolgen zonder daarna ook nog maar 1 pas te verzetten of zelfs maar recht te gaan staan. :LOL:
sirene
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door sirene »

CharlesvdBerkt schreef: Maar wat jij niet weet is dat deze hond zijn oefening deed en dat is vanuit looppas het commando "sta" opvolgen zonder daarna ook nog maar 1 pas te verzetten of zelfs maar recht te gaan staan. :LOL:
Nou, dat helpt zo'n foto.
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
CharlesvdBerkt
Zeer actief

Selene schreef: Ik heb hier echt een hele verzameling liggen met oude verslagen, boekjes en uitnodigingen voor shows van toen nog werkhonden, inclusief de aantekeningen van een oude dh fokker die hij bij bepaalde honden gezet heeft. In dit huis woonde ooit een oude dh fokker (Meneer Toet van't Hooge Heem) en een heleboel is blijven liggen hier, het bleek enorm mooi leesmateriaal
Zelf heb ik hier ook heel wat oud materiaal liggen van hondenvereniging Oudwijk - opgericht in 1814.
Die vereniging heeft zelfs ooit een clubhond gekocht die bij toerbeurt door de leden werd verzorgd en waar natuurlijk ook mee gefokt werd onder de kennelnaam 'von Utrecht'
CharlesvdBerkt
Zeer actief

sirene schreef: Nou, dat helpt zo'n foto.
:LOL: kon geen betere vinden :LOL:
duitse herder
Zeer actief

Inge O schreef:
duitse herder schreef: Wat ik helemaal raar vind is dat de honden die dan als mooi beschouwd worden, bekend staan om hun vervelende karakters of dat ze HD hebben :19: Dat is me nu al meerdere keren opgevallen in die jaren dat ik hier op het forum zit.
:denken: ?

kan je daar een voorbeeld van geven?
Even heel lullig, maar bv Elena en Kenji van Angela. Of Tessa van ThomasTessa
Perry en Noah

Afbeelding
Cash
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitseherder

Ongelezen bericht door Cash »

Dat was met hera net zo.
Vreselijk mooie duitse herder teef, klein en niet grof. Razendsnel en enorme wil om te werken. Zij was voor mij qua uiterlijk en karakter hoe een duitser moet zijn naar mijn mening.
Maar ja hera was wel hond agressief en bledk na jaren hd te hebben.

Overigens kregen wij net als Chika altijd de opmerking wat voor ras sat was. Meesten dachten een mechelaar.
AfbeeldingAfbeelding
Cash v Heiligental en Flow.
TessaThomas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder

Ongelezen bericht door TessaThomas »

duitse herder schreef:
Inge O schreef:
duitse herder schreef: Wat ik helemaal raar vind is dat de honden die dan als mooi beschouwd worden, bekend staan om hun vervelende karakters of dat ze HD hebben :19: Dat is me nu al meerdere keren opgevallen in die jaren dat ik hier op het forum zit.

Tessa is broodfok en de 1e 2 jaar niets mee gedaan behalve in een tuin zitten. Dus misschien had een gedeelte wel voorkomen kunnen worden, maar idd, het is niet het karakter dat je wil. Onzeker en angstagressie. En zenuwachtig in het werk.
maart
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

Ongelezen bericht door maart »

Inge O schreef:
maart schreef:ik ken en zie gelukkig dan geen extreem gehoekten.
De Duitsers die ik ken zijn allemaal gezond bewegende, blije honden. Waarvan eentje menig mechels, oud duitse herders, kruisingen, en weet ik wat hier nog allemaal gezegd is geweest, flink te kakken weet te zetten :pffff:
jij zit ook niet in het wereldje waar die zielige gedrochten zich (letterlijk) staande zouden kunnen houden dus dat jij ze daar niet ziet zegt niks.

maar deze die op straat er eens ergens 1 gezien hebben, die zitten wel in het wereldje? :19:
Nou, ik kom ook op straat en ik zie ze daar ook niet.

Daarnaast trainen er op mijn ene club meer dan 1 DH uit showlijnen :wink:
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

duitse herder schreef:
Inge O schreef:

Daar staan minstens eenzelfde aantal met een geweldig karakter tegenover.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
duitse herder
Zeer actief

TessaThomas schreef:
duitse herder schreef:
Inge O schreef:

Tessa is broodfok en de 1e 2 jaar niets mee gedaan behalve in een tuin zitten. Dus misschien had een gedeelte wel voorkomen kunnen worden, maar idd, het is niet het karakter dat je wil. Onzeker en angstagressie. En zenuwachtig in het werk.
Ik bedoel het verder ook niet aanvallend of iets, het gaat mij er om dat sommige honden zoals haar helemaal geweldig vinden qua bouw, of wat Estelle zelf al aangaf met Hera. Er word alleen naar het uiterlijk gekeken en niet naar het karakter, wat net zo belangrijk is.
Mayo, er zijn gelukkig nog zat honden die het complete pakketje hebben, zo vind ik die Maart te logeren heeft werkelijk een plaatje EN lijkt hij mij heerlijk in de omgang
Perry en Noah

Afbeelding
bouvierpoedel
Zeer actief

Een hond met extreme hoekingen en een rug met knik en glijbaan krijg jij niet gewoon in stand want door zijn bouw krijg je die achterhand er nooit goed onder .
TessaThomas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder

Ongelezen bericht door TessaThomas »

duitse herder schreef:
TessaThomas schreef:
duitse herder schreef: Even heel lullig, maar bv Elena en Kenji van Angela. Of Tessa van ThomasTessa
Ik bedoel het verder ook niet aanvallend of iets, het gaat mij er om dat sommige honden zoals haar helemaal geweldig vinden qua bouw, of wat Estelle zelf al aangaf met Hera. Er word alleen naar het uiterlijk gekeken en niet naar het karakter, wat net zo belangrijk is.
Mayo, er zijn gelukkig nog zat honden die het complete pakketje hebben, zo vind ik die Maart te logeren heeft werkelijk een plaatje EN lijkt hij mij heerlijk in de omgang
Oh, zo vatte ik het ook niet op hoor! Alleen weet ik van Tessa niet zeker of ze ook zo geweest was als er wel wat met haar gedaan was. Maar nu is het naar andere honden toe geen fijne hond en dat maakt haar uiterlijk niet goed. Hoewel ik Tessa ook niet tot een van de mooiere DH's reken.
Pakdebal

Ongelezen bericht door Pakdebal »

Nanna schreef:Ja, die Russen ;-)
Die hebben klaarblijkelijk op dit gebied meer verstand ;-)
Prachtige honden, om te hèbben. :ok:

Afbeelding
ik vind deze ruggen ook van die glijbanen , de achterpoten moeten ook hierdoor buigen , ik zie geen verschil met de Duitse

dit speelt al zolang af , maar er wordt niets aan gedaan zolang mensen dit nog mooi vinden . :19:
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”