Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Smuldier niet rauw????

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

Belle
Zeer actief
Aantal honden: 3

Re: Smuldier niet rauw????

Ongelezen bericht door Belle »

Saba schreef:Een kennis van mij heeft een flinke roedel en voerde tot voor kort Lotgering, is daar nu vanaf gestapt omdat een aantal van haar honden jeuk kregen of ineens de ontlasting van andere honden vraten, en dat was weer net zo snel over als het gekomen was toen ze hun voer veranderde.
Ik heb net weer twee kratten Lotgering geprobeerd, maar ben er ook niet tevreden meer over. Ook bij mij gaan ze poep eten ervan. Hier vooral kattenpoep en heel veel gras. Daarnaast kan ik Dora vol blijven stoppen met Lotgering, maar blijft ze mager. Van Smuldier hoeft ze veel minder te hebben om goed op gewicht te blijven.
Marjolein, Isa, Dora, Suus en Anne
Those who are dead, are not dead, they're just living in my head..... (Coldplay, 42)
Catootje 12-05-05 - 17-09-09
Chiva ? - ? -91 - 08-01-10
Belle 06-03-2003 - 05-11-2012
v. 't Brabantse Bont
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door v. 't Brabantse Bont »

moosje schreef:
v. 't Brabantse Bont schreef:
moosje schreef:Bij Antoinette heeft ze Naturis gehad, niet te betalen
Huh? :denken:
Naturis is toch helemaal niet duur? :denken:
Ik betaal 2,45 per kilo, dat vind ik echt niet duur.

Hier doen de honden het er fantastisch op! Zelfs moeilijke eter Senna likt de bakken nog na en staat trappelend te wachten op d'r eten.
Oh, echt? Ik dacht 4-5 euro de kilo.
Dan ga ik toch eens kijken of het hier te krijgen is.
Nee joh, de duurste variant is 4 euro o.i.d. en dat is kangoeroe. Die zou ik je ook niet aanraden, want zelfs alleseter Dieke vreet dat niet. :mrgreen: Maar gewone varianten als kip, kip-rund, rund-kip, eend, etc. zitten allemaal tussen de 2-3 euro per kilo.
moosje
Zeer actief
Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd, Cão Lixeira Português, en een aantal part-time Chinese Cresteds
Contacteer:

Ongelezen bericht door moosje »

Belle schreef:
Saba schreef:Een kennis van mij heeft een flinke roedel en voerde tot voor kort Lotgering, is daar nu vanaf gestapt omdat een aantal van haar honden jeuk kregen of ineens de ontlasting van andere honden vraten, en dat was weer net zo snel over als het gekomen was toen ze hun voer veranderde.
Ik heb net weer twee kratten Lotgering geprobeerd, maar ben er ook niet tevreden meer over. Ook bij mij gaan ze poep eten ervan. Hier vooral kattenpoep en heel veel gras. Daarnaast kan ik Dora vol blijven stoppen met Lotgering, maar blijft ze mager. Van Smuldier hoeft ze veel minder te hebben om goed op gewicht te blijven.
En dan roepen ze nog dat Lotgering zo vet is.
Afbeelding
In loving memory: Tara, Cheeco, Rinty, Kazan, Zarah, Shendor & Bleza

Dierenvoedselbank Amersfoort
Facebookpagina Dierenvoedselbank Amersfoort
moosje
Zeer actief
Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd, Cão Lixeira Português, en een aantal part-time Chinese Cresteds
Contacteer:

moosje schreef:
moosje schreef:Bij Antoinette heeft ze Naturis gehad, niet te betalen
Huh? :denken:
Naturis is toch helemaal niet duur? :denken:
Ik betaal 2,45 per kilo, dat vind ik echt niet duur.

Hier doen de honden het er fantastisch op! Zelfs moeilijke eter Senna likt de bakken nog na en staat trappelend te wachten op d'r eten.
Oh, echt? Ik dacht 4-5 euro de kilo.
Dan ga ik toch eens kijken of het hier te krijgen is.
Nee joh, de duurste variant is 4 euro o.i.d. en dat is kangoeroe. Die zou ik je ook niet aanraden, want zelfs alleseter Dieke vreet dat niet. :mrgreen: Maar gewone varianten als kip, kip-rund, rund-kip, eend, etc. zitten allemaal tussen de 2-3 euro per kilo.
Heb je een website voor me? Google is mijn vriend niet momenteel. :blont:
Afbeelding

v. 't Brabantse Bont
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun
Contacteer:

Ongelezen bericht door v. 't Brabantse Bont »

http://naturis.be/index/

Ik haal het tussendoor in de dierenwinkel (voor de verschillende smaken, daar hebben ze alle soorten) en haal het soms bij Yvonne (vriendin/fokker van Dieke) die altijd een hele partij met dezelfde smaak in huis haalt.
Er zijn best wel een aantal verkooppunten, ook in de provincie Utrecht (want daar woon je toch? :denken:).
Belle
Zeer actief

Ongelezen bericht door Belle »

moosje schreef:
Belle schreef:
Ja, dat had ik ook altijd gehoord, dus ik begon met kleinere porties, die arme beesten werden broodmager. Uiteindelijk kregen ze allemaal meer van de Lotgering dan van de Smuldier en Dora zelfs bijna het dubbele.
Wel vond ik dat hun vacht er vettiger van werd en ook meer ging ruiken. Dus misschien is het wel vetter, maar toch minder voedingswaarde (als dat kan?).
Marjolein, Isa, Dora, Suus en Anne
Those who are dead, are not dead, they're just living in my head..... (Coldplay, 42)
Catootje 12-05-05 - 17-09-09
Chiva ? - ? -91 - 08-01-10
Belle 06-03-2003 - 05-11-2012
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Belle schreef:
moosje schreef:
Belle schreef:
Ja, dat had ik ook altijd gehoord, dus ik begon met kleinere porties, die arme beesten werden broodmager. Uiteindelijk kregen ze allemaal meer van de Lotgering dan van de Smuldier en Dora zelfs bijna het dubbele.
Wel vond ik dat hun vacht er vettiger van werd en ook meer ging ruiken. Dus misschien is het wel vetter, maar toch minder voedingswaarde (als dat kan?).
Sirene heeft zowel Lotgering als Carnibest een paar maanden geleden gedroogd om te kijken hoeveel vet er over bleef. Het verschil was te verwaarlozen....
Dat ging toen ook om de discussie dat het zo vet zou zijn :wink:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
moosje
Zeer actief
Contacteer:

v. 't Brabantse Bont schreef:http://naturis.be/index/

Ik haal het tussendoor in de dierenwinkel (voor de verschillende smaken, daar hebben ze alle soorten) en haal het soms bij Yvonne (vriendin/fokker van Dieke) die altijd een hele partij met dezelfde smaak in huis haalt.
Er zijn best wel een aantal verkooppunten, ook in de provincie Utrecht (want daar woon je toch? :denken:).
Dank je, ik ga even kijken.
Afbeelding

wiebel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herder mix Boef
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door wiebel »

Boef is van de lotgering terug naar brok gegaan en ben nu rustig diersoorten aan het toevoegen. Zijn vacht is weer vol en glanst weer. Likt niet meer aan zijn poten, eet geen gras meer en braakt sochtends geen gal meer(althans in 3 maand nu 2x gedaan op brok, voorheen zo'n 3X in de week)
iets in lotgering gaat niet goed bij boef, dus hier komt het niet meer. Al die dingen had hij met carnibest niet waar hij voor de lotgering op stond.
Hij kreeg totaal met extra kip en wildmix van lotgering (normale totaal kreeg hij direct diarree van)
In loving memory Tasio ??-??-???? - 29-4-2012 &
Buka 18-12-2000 - 29-9-2012
Sanne&Bo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mocht 13 jaar het baasje zijn van Bo en Boets ♥️

Ongelezen bericht door Sanne&Bo »

Ik zou ook wel eens iets anders willen proberen dan Lotgering. Maar Bo kan absoluut niet tegen rund. Dan wordt het lastiger om iets te vinden wat betaalbaar is en niet gelijk in verpakkingen van 1000 gram komt.
Bo en Boets, we denken nog elke dag aan jullie <3
Hayley84
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire Bull Terrier

Ongelezen bericht door Hayley84 »

malinois schreef:
Hayley84 schreef:Lotgering, wat een smerige zooi is dat.

Iedereen die ik ken die het voerde zijn er 1 voor 1 vanaf gestapt. (zeker 5 verschillende mensen met ieder minstens 2 honden thuis)
De honden kregen een slechte vacht en hadden echt een beduidend mindere conditie.

Ik heb het zelf 1 keer geprobeerd, was gelijk de laatste keer, Rossi kreeg na 3 dagen al een rare vacht rond haar nek.
En het stinkt.
De mijnen doen t er al 2 jaar uitstekend op en heb die grijze zooi nog werkelijk nooit gehad en bestel toch elke maand ruim 6 kratten....
Prachtige vacht en een uitstekende conditie...
Schiet mij maar lek...
Hier moet ik voor steeds meer mensen mee bestellen juist die er meer tevreden over zijn dan hun voormalige voer...
Kwam gister op Facebook een foto tegen van een bak Lotgering + gratis made :mann:
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Hayley84 schreef:
malinois schreef:

Iedereen die ik ken die het voerde zijn er 1 voor 1 vanaf gestapt. (zeker 5 verschillende mensen met ieder minstens 2 honden thuis)
De honden kregen een slechte vacht en hadden echt een beduidend mindere conditie.

Ik heb het zelf 1 keer geprobeerd, was gelijk de laatste keer, Rossi kreeg na 3 dagen al een rare vacht rond haar nek.
En het stinkt.
De mijnen doen t er al 2 jaar uitstekend op en heb die grijze zooi nog werkelijk nooit gehad en bestel toch elke maand ruim 6 kratten....
Schiet mij maar lek...
Hier moet ik voor steeds meer mensen mee bestellen juist die er meer tevreden over zijn dan hun voormalige voer...
Kwam gister op Facebook een foto tegen van een bak Lotgering + gratis made :mann:
Heb je die van mij ook gezien?
Daarnaast ben ik van de week netjes gebeld of ik tevreden was met de leveringen en ja er waren problemen geweest en die zijn opgelost en aanpassingen gemaakt zodat t niet weer kan gebeuren. Vertrouw je t vlees niet mag je t kosteloos omruilen.
Maar nogmaals ik heb nergens last van (gehad). Prima vlees.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Hayley84
Zeer actief

Ik ben van mening dat als er zo vaak iets mis gaat en er elke keer zoveel smoesjes zijn voor van alles en nog wat, dan is er gewoon iets niet goed bij dat bedrijf.
Zorg eerst dat je je zaken fatsoenlijk op orde hebt voordat je je bedrijf opent, hoe lang lopen ze daar nou al te emmeren met nieuwe personeel, nieuwe koeling, nieuwe auto's, machines die niet goed werken en nog een aantal andere smoesjes? Toch al een paar jaar?
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Hayley84 schreef:Ik ben van mening dat als er zo vaak iets mis gaat en er elke keer zoveel smoesjes zijn voor van alles en nog wat, dan is er gewoon iets niet goed bij dat bedrijf.
Zorg eerst dat je je zaken fatsoenlijk op orde hebt voordat je je bedrijf opent, hoe lang lopen ze daar nou al te emmeren met nieuwe personeel, nieuwe koeling, nieuwe auto's, machines die niet goed werken en nog een aantal andere smoesjes? Toch al een paar jaar?
Zo vaak? Ik bestel elke maand 4 tot 6 kratten en er is nog NOOIT iets mis geweest in die 3 jaar....
Ook nu dus niet.

Je hoeft er niet te bestellen hoor....
Afbeelding
Hayley84
Zeer actief

malinois schreef:
Hayley84 schreef:Ik ben van mening dat als er zo vaak iets mis gaat en er elke keer zoveel smoesjes zijn voor van alles en nog wat, dan is er gewoon iets niet goed bij dat bedrijf.
Zo vaak? Ik bestel elke maand 4 tot 6 kratten en er is nog NOOIT iets mis geweest in die 3 jaar....
Ook nu dus niet.

Dat doe ik ook echt niet.

Maar dat er bij jou niks fout is gegaan wil niet zeggen dat het niet VAAK fout gaat.
Lees de klachten eens door, het gaat gewoon echt vaak fout daar, dat kun je niet ontkennen.
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Hayley84 schreef:
malinois schreef:
Ook nu dus niet.

Dat doe ik ook echt niet.

Maar dat er bij jou niks fout is gegaan wil niet zeggen dat het niet VAAK fout gaat.
Lees de klachten eens door, het gaat gewoon echt vaak fout daar, dat kun je niet ontkennen.
Ja sorry en ik geloof dat dus niet. Ja die ene produktie en dat zijn veel kratten geweest en dus waars veel mensen. Maar dat is dus niet vaak imo. Daarvoor en daarna geb ik niks gezien of gehoord en ik ben toch niet wereldvreemd. Het is wat andees als er elke produktie zulke klachten zijn en dat is dus niet zo
Afbeelding
JBK

Ongelezen bericht door JBK »

Toen ik het bestelde, was het ook niet bepaald lekkere kwaliteit...
Het was grijs en het rook gewoon niet als gemalen vlees, heel weeig en ranzig.
Cody heeft het wel op, want hij mag van mij niet miepen (en hij at het redelijk enthousiast op maar is retriever ;)) maar enthousiast word ik er niet van.
Canidae
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse mix

Ongelezen bericht door Canidae »

Kreeg laatst twee verpakkingen Lotgering van iemand, omdat haar hond het niet at. Canna was gelijk aan de spuitkak....
Afbeelding
TessaThomas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder

Ongelezen bericht door TessaThomas »

Ik heb het nu weer 2 keer besteld, omdat Tessa het er altijd goed op deed. Ziet er goed uit, maar Tay gaat idd aan de schijterij. Niet gek, want er zit minder bot in dan in bijv best4dogs, waar hij krijtpoep van krijgt. Ik doe dus half om half en het gaat nu goed.
malinois
Zeer actief
Contacteer:

TessaThomas schreef:Ik heb het nu weer 2 keer besteld, omdat Tessa het er altijd goed op deed. Ziet er goed uit, maar Tay gaat idd aan de schijterij. Niet gek, want er zit minder bot in dan in bijv best4dogs, waar hij krijtpoep van krijgt. Ik doe dus half om half en het gaat nu goed.
En daarnaast enorm hondafhankelijk...
Xena heeft ALTIJD keiharde ontlasting welk merk of variant dan ook. Altijd hard! De keren dat die zowel smeuige ontladting of diarree heeft gehad zijb in 12 jaar op 1 hand te tellen.
Xavi geeft harde ontlasting maar wel is hard of keihard afhankelijk van de variant en/merk kvv.
Afbeelding
TessaThomas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder

Ongelezen bericht door TessaThomas »

malinois schreef:
TessaThomas schreef:Ik heb het nu weer 2 keer besteld, omdat Tessa het er altijd goed op deed. Ziet er goed uit, maar Tay gaat idd aan de schijterij. Niet gek, want er zit minder bot in dan in bijv best4dogs, waar hij krijtpoep van krijgt. Ik doe dus half om half en het gaat nu goed.
En daarnaast enorm hondafhankelijk...
Xena heeft ALTIJD keiharde ontlasting welk merk of variant dan ook. Altijd hard! De keren dat die zowel smeuige ontladting of diarree heeft gehad zijb in 12 jaar op 1 hand te tellen.
Xavi geeft harde ontlasting maar wel is hard of keihard afhankelijk van de variant en/merk kvv.
En Tessa doet het idd beter op Lotgering, die kan dat weer goed hebben. Wel altijd hard, maar op het ene merk te hard
fes/lou
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door fes/lou »

malinois schreef:
Hayley84 schreef:
malinois schreef:

En het stinkt.
Schiet mij maar lek...
Heb je die van mij ook gezien?
Daarnaast ben ik van de week netjes gebeld of ik tevreden was met de leveringen en ja er waren problemen geweest en die zijn opgelost en aanpassingen gemaakt zodat t niet weer kan gebeuren. Vertrouw je t vlees niet mag je t kosteloos omruilen.
Maar nogmaals ik heb nergens last van (gehad). Prima vlees.
Ik ben al 2 x gebeld inmiddels. Dan leg ik uit waar ik tegenaan liep, krijg geen excuses, alleen ja, van de zomer waren er problemen.
Ook niet van zullen we u een gratis krat toesturen zodat iu kunt zien dat de kwaliteit nu prima is..
Gewoon alleen , ja u had problemen, die zijn opgelost, wilt u weer bestellen....nou, nee dus.
"All animals are equal, but some are more equal than others." George Orwell
malinois
Zeer actief
Contacteer:

fes/lou schreef: Ik ben al 2 x gebeld inmiddels. Dan leg ik uit waar ik tegenaan liep, krijg geen excuses, alleen ja, van de zomer waren er problemen.
Ook niet van zullen we u een gratis krat toesturen zodat iu kunt zien dat de kwaliteit nu prima is..
Gewoon alleen , ja u had problemen, die zijn opgelost, wilt u weer bestellen....nou, nee dus.
Nee dat zeiden ze bij mij ook niet, maar wel als er klachten zijn, direct bellen en dan wordt het hele krat kosteloos omgeruild.
In principe zou het nu niet meer kunnen voorkomen door de genomen maatregelen maar goed het blijft een bederfelijk product en zolang ik zelfs in de supermarkt nog heel af en toe vlees heb wat direct naar de honden of zelfs de kliko gaat hou ik dat wel gewoon in mijn achterhoofd bij het kopen.
Maar ik kan me je mening prima voorstellen hoor, zou ik misschien ook hebben als ik zo'n slechte levering gehad zou hebben, maar die heb ik niet dus ik ben gewoon tevreden en ik vind het netjes dat ze belden.
Afbeelding
gz
Actief
Mijn ras(sen): Boxer

Ongelezen bericht door gz »

Zie dat het onderwerp veranderd is naar Lotgering ;). Maar heb nu een keer besteld daar en heb het na een paar rollen direct weer weggedaan. Voor ons geen Lotgering weer. Het vlees stinkt en stond bijna met open mond op de manier hoe het bezorgd wordt. Een bestelbus, zonder koeling en paar schotjes er tussen om te proberen het koel te houden.
malinois
Zeer actief
Contacteer:

gz schreef:Zie dat het onderwerp veranderd is naar Lotgering ;). Maar heb nu een keer besteld daar en heb het na een paar rollen direct weer weggedaan. Voor ons geen Lotgering weer. Het vlees stinkt en stond bijna met open mond op de manier hoe het bezorgd wordt. Een bestelbus, zonder koeling en paar schotjes er tussen om te proberen het koel te houden.
zolang het diepgevroren voor mijn deur staat, ook nog om 1500 uur s middags met 25 graden zal het mij een worst zijn :wink:
Overigens werd AHV bij mij zo af en toe bezorgd met een mercedes cabrio... ook geen koelauto :U:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”