Mijn honden mogen de trap niet op, simpelweg omdat het levensgevaarlijk zou zijn voor Jack met z'n rotte poten, die zou er gegarandeerd een keer van af lazeren en z'n nek breken. Ik vind het wel stikgezellig, honden op bed, dus in vakantiehuisjes met slaapkamers op de begane grond is het feest. En op oudejaarsavond of als er eentje niet helemaal lekker is heb ik een goed excuus om op de bank te slapen en dan word ik ook bedolven door de honden en minstens een van de katten. Het slaapt niet heel comfortabel, maar het is zo heerlijk wakker worden. Ik denk dat het voor honden zo ongeveer het toppunt van veilig thuis zijn is, slapen naast de baas.Kells schreef:Arm ding.Hanneke2 schreef:Een flatcoatpup van een paar maanden oud in een bench in de buitenberging? Sorry als ik dat helemaal niet gezellig vind klinken.Kaatje3110 schreef:nope, wat mij betreft niet. De pup heeft nu twee maanden in de woonkamer mogen slapen, in bench en gisteren is ze verhuisd naar de buitenberging, in een grotere bench.Hier pitten beide honden bij mij in bed. Vind ik veel gezelliger en dat vinden mijn honden ook.
Mijn honden hebben er nul problemen mee dat ze beneden slapen, ze liggen vaak tegen elkaar aan en de katten slapen ook vaak beneden en vaak ook tegen de honden aan en het is allemaal warm en veilig.
Maar een hondenkleuter van drie maanden oud in z'n zielige uppie in de buitenberging gooien vind ik eigenlijk niet kunnen. Zelfs bij een ras dat daar als het eenmaal volwassen is geen problemen mee heeft, zou ik dat op deze leeftijd een tikje onverantwoord vinden. Een pup van drie maanden is geen hond die voor zichzelf kan zorgen en dus - in mijn ogen - een hond die 's nachts het gevoel moet hebben veilig en beschermd te zijn. En of dat nou naast of in je bed is, of beneden met de rest van een vriendelijk roedel of samen met jou beneden op de bank, dat maakt niks uit. Ik vind dat een pup van die leeftijd, en zeker een pup van een zo sociaal ras, 's nachts gezelschap moet hebben tot hij oud genoeg is om ook relaxed beneden te slapen in de wetenschap dat jij boven, maar wel dichtbij bent.