Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hoort een hond in de slaapkamer?

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Hanneke2
Zeer actief
Aantal honden: 2

Re: Hoort een hond in de slaapkamer?

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

Kells schreef:
Hanneke2 schreef:
Kaatje3110 schreef:nope, wat mij betreft niet. De pup heeft nu twee maanden in de woonkamer mogen slapen, in bench en gisteren is ze verhuisd naar de buitenberging, in een grotere bench.
Een flatcoatpup van een paar maanden oud in een bench in de buitenberging? Sorry als ik dat helemaal niet gezellig vind klinken.
Arm ding. :ugh: Hier pitten beide honden bij mij in bed. Vind ik veel gezelliger en dat vinden mijn honden ook.
Mijn honden mogen de trap niet op, simpelweg omdat het levensgevaarlijk zou zijn voor Jack met z'n rotte poten, die zou er gegarandeerd een keer van af lazeren en z'n nek breken. Ik vind het wel stikgezellig, honden op bed, dus in vakantiehuisjes met slaapkamers op de begane grond is het feest. En op oudejaarsavond of als er eentje niet helemaal lekker is heb ik een goed excuus om op de bank te slapen en dan word ik ook bedolven door de honden en minstens een van de katten. Het slaapt niet heel comfortabel, maar het is zo heerlijk wakker worden. Ik denk dat het voor honden zo ongeveer het toppunt van veilig thuis zijn is, slapen naast de baas.

Mijn honden hebben er nul problemen mee dat ze beneden slapen, ze liggen vaak tegen elkaar aan en de katten slapen ook vaak beneden en vaak ook tegen de honden aan en het is allemaal warm en veilig.

Maar een hondenkleuter van drie maanden oud in z'n zielige uppie in de buitenberging gooien vind ik eigenlijk niet kunnen. Zelfs bij een ras dat daar als het eenmaal volwassen is geen problemen mee heeft, zou ik dat op deze leeftijd een tikje onverantwoord vinden. Een pup van drie maanden is geen hond die voor zichzelf kan zorgen en dus - in mijn ogen - een hond die 's nachts het gevoel moet hebben veilig en beschermd te zijn. En of dat nou naast of in je bed is, of beneden met de rest van een vriendelijk roedel of samen met jou beneden op de bank, dat maakt niks uit. Ik vind dat een pup van die leeftijd, en zeker een pup van een zo sociaal ras, 's nachts gezelschap moet hebben tot hij oud genoeg is om ook relaxed beneden te slapen in de wetenschap dat jij boven, maar wel dichtbij bent.
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
Minhie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Akita
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Minhie »

Wij wonen gelijkvloers dus kai komt in elke kamer, omdat ik dag prima vind. Als wij meerdere verdiepingen zouden hebben dan zou hij beneden slapen. Want waarom zou hij al die moeite doen om naar boven te gaan :mrgreen:
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Hanneke2 schreef:
Kells schreef:
Hanneke2 schreef:
Kaatje3110 schreef:nope, wat mij betreft niet. De pup heeft nu twee maanden in de woonkamer mogen slapen, in bench en gisteren is ze verhuisd naar de buitenberging, in een grotere bench.
Een flatcoatpup van een paar maanden oud in een bench in de buitenberging? Sorry als ik dat helemaal niet gezellig vind klinken.
Arm ding. :ugh: Hier pitten beide honden bij mij in bed. Vind ik veel gezelliger en dat vinden mijn honden ook.
Mijn honden mogen de trap niet op, simpelweg omdat het levensgevaarlijk zou zijn voor Jack met z'n rotte poten, die zou er gegarandeerd een keer van af lazeren en z'n nek breken. Ik vind het wel stikgezellig, honden op bed, dus in vakantiehuisjes met slaapkamers op de begane grond is het feest. En op oudejaarsavond of als er eentje niet helemaal lekker is heb ik een goed excuus om op de bank te slapen en dan word ik ook bedolven door de honden en minstens een van de katten. Het slaapt niet heel comfortabel, maar het is zo heerlijk wakker worden. Ik denk dat het voor honden zo ongeveer het toppunt van veilig thuis zijn is, slapen naast de baas.

Mijn honden hebben er nul problemen mee dat ze beneden slapen, ze liggen vaak tegen elkaar aan en de katten slapen ook vaak beneden en vaak ook tegen de honden aan en het is allemaal warm en veilig.

Maar een hondenkleuter van drie maanden oud in z'n zielige uppie in de buitenberging gooien vind ik eigenlijk niet kunnen. Zelfs bij een ras dat daar als het eenmaal volwassen is geen problemen mee heeft, zou ik dat op deze leeftijd een tikje onverantwoord vinden. Een pup van drie maanden is geen hond die voor zichzelf kan zorgen en dus - in mijn ogen - een hond die 's nachts het gevoel moet hebben veilig en beschermd te zijn. En of dat nou naast of in je bed is, of beneden met de rest van een vriendelijk roedel of samen met jou beneden op de bank, dat maakt niks uit. Ik vind dat een pup van die leeftijd, en zeker een pup van een zo sociaal ras, 's nachts gezelschap moet hebben tot hij oud genoeg is om ook relaxed beneden te slapen in de wetenschap dat jij boven, maar wel dichtbij bent.
dan moet je hem ook niet beneden in een bench laten, dat is dan exact hetzelfde... :U: Nou dat gebeurd hier wel hoor, alle pups gaan gewoon beneden in de bench direct, de eerste nacht(en) blijf ik erbij als het nodig is en daarna verhuis ik weer terug naar boven.
Of een pup dan alleen beneden ligt of alleen buiten is voor de hond geen verschil.
Overigens blijven ze hier allemaal tot minimaal 2 jaar binnen omdat ik wil dat ze ook dat leven en geluiden kennen mocht dat eens nodig zijn (medisch of als ze ouder worden).
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Caro
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tervuerense herder

Ongelezen bericht door Caro »

In mijn vorige huis dat twee verdiepingen had, sliep Shep altijd gewoon beneden in haar mand. Ze kwam nooit boven. Nu woon ik op een flatje waar alles gelijkvloers is en aangezien ik geen raam in mijn slaapkamer heb, zet ik 's nachts het raam in de woonkamer open en de deur tussen woon en slaapkamer en dus kan Shep gaan liggen waar ze wil. Soms slaapt ze op bed maar alleen als ik daar zin in heb. Ze springt dus nooit uit zichzelf op bed maar wacht totdat er "toe maar" wordt gezegd, als dat niet het geval is, gaat ze naast het bed op de grond liggen. Maar of ze nou op bed of naast het bed ligt, na een paar uur of soms al sneller gaat ze toch naar haar eigen mand, daar slaapt ze uiteindelijk het liefst.
Afbeelding
sjaak-k
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising labrador, Toller & Labrador
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door sjaak-k »

We doen het om en om. De ene nacht Nolan, de andere nacht Max. Ze slapen trouwens in de mand en liggen heel soms op bed. Tallie slaapt liever beneden (daarom blijft er ook altijd eentje beneden), boven gaat ze met haar dikke reet op bed zitten om vervolgens te veranderen in een onbeweegbaar blok beton. Als je haar dan weg wilt sturen gaat ze alleen maar stressen "omdat ze iets moet". Ze wil ook niet mee hoor, ze staat nooit bij de gangdeur bijvoorbeeld.
Afbeelding
nathalie71

Ongelezen bericht door nathalie71 »

Mijn hondjes gaan met me mee naar boven,
Ik til ze naar boven omdat ik (na alle artrose ellende met Dydo)het niet zo gezond vind voor die kleine pootjes,gewichtjes dat ze trap lopen.

Ze kunnen zelf kiezen waar ze gaan liggen,meestal op bed.
Ik heb een trapje voor het bed daar liggen ze wel eens op of een (open) bench en een stoffen honden mand,dat staat allemaal op de slaap kamer.Kunnen ze kiezen.

Maar over het algemeen liggen ze op mijn bed,eerst vlak bij me,later verhuizen ze zelf naar het voeten eind.

Als ze loops zijn leg ik een fleece dekentje over mijn dekbed,kan zo de was in.
Ik heb vinyl overal dus ook zo weer schoon.

Mocht er een keer eentje ziek zijn,diarree of zo,dan slaap ik beneden op de bank.Dan blijven we gezellig beneden.
Brigitte
Zeer actief

Ongelezen bericht door Brigitte »

Ik vind het gezellig, mijn vriendin niet zo aangezien die vaak later naar bed gaat :LOL: succes met je plekje zoeken :pffff: :engel:

Afbeelding
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

Finn sliep op zijn kussen naast me in de slaapkamer en Bluf sliep als ik ging slapen naast me en ging naar boven als ik in slaap viel. In de ochtend was het weer het ritueel dat als ze de wekker drie keer hadden gehoord dat Bluf naar beneden kwam denderen en Finn sprong op bed en dan hadden we een knuffel momentje met zijn drietjes.
Maar tijden zijn veranderd, ik heb een partner naast me liggen, ik lig op de plek waar Bluf altijd lag, het kussen van Finn ligt er niet meer, want Finn is er niet meer :ugh: .
En eerlijk gezegd bevalt het me wel, geen honden meer in de slaapkamer. Geen haren meer op bed, of zand in bed. En soms mogen ze me nog even wakker maken, maar niet meer op bed. In de logeerkamer staat een bed en daar mogen ze op en dat doen ze dan ook.
TessaThomas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder

Ongelezen bericht door TessaThomas »

Lizanne schreef:Hoe doen jullie dat met een hond in bed dan? Lola haart ten eerste als een malle, maar daarnaast beweegt ze zich niet als ze op bed mag. Gewoon als een zoutzak gaan liggen en blijven liggen, ook als ik me om wil draaien of zo. En het gloeit toch heel erg? Ik vind t altijd zo warm die sporadische zondagochtend dat t gebeurt, haha.
Tessa mag alleen op de dekens liggen. Ze wil ook niet onder de dekens, gelukkig. Ik gooi er vaak nog een dekentje overheen waar zij opligt als ze erg verhaart. Ze ligt ook aan het voeteneind, of bij mijn vriend in zijn armen en na een half uurtje gaat ze naast het bed liggen tot de wekker gaat ;)

Maar Tay slaapt nog beneden, die mag nog geen traplopen en ik krijg hem amper nog getild. Zodra hij een jaar is mag hij ook lekker mee, heerlijk!
gyanty
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie

Ongelezen bericht door gyanty »

Kay wilde als pup na 1 week al niet meer mee naar boven. Heb hem nog een paar dagen mee naar boven genomen en daarna als pup dus beneden gelaten. Kay wil echt niet naar boven. Kay wil wel graag bij en tegen ons aan liggen als we beneden zijn, maar hij ligt ook heel vaak ergens in een hoekje en wordt dan graag met rust gelaten. Norah zou wel willen, maar die kan je absoluut niet bij je in de buurt hebben 's nachts. Dan slaap je dus echt niet. Die is alert bij elke beweging en doet dan erg overdreven.

Het is dus hond afhankelijk. Het is een beetje een droombeeld geworden, maar echt niet dat ze in een roedel nou allemaal boven op elkaars lip slapen. Daar heb je ook individuen die liever op zichzelf zijn. Dat heeft dus niks met roedeldier te maken: het gaat om het individu.
Afbeelding
Lunatic
Erelid
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Roemeense mix

Ongelezen bericht door Lunatic »

Nee hier komen ze niet boven, ik zou geen oog dicht doen met 4 honden op bed :F:
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
Renee1966
Zeer actief
Mijn ras(sen): X Duitse Staande Langhaar - Labrador
X Border Terriër - Jack Hussel

Ongelezen bericht door Renee1966 »

Sinds Suus slapen de volwassen honden boven (pups altijd al). Suus is bang van onweer en vuurwerk dus dat was als snel voor elkaar dat ze in een mandje op de slaapkamer slaapt. Sjon uiteraard ook, nu nog in een kratje met kussen en deken, als hij daar uitgroeit krijgt hij een mand.
Muk

Ongelezen bericht door Muk »

Wij hebben de slaapkamer zo verplaatst dat de hond geen trappen hoeft te lopen. Lobbes sliep bij ons op bed en Gina slaapt altijd aan mijn kant naast het bed. Wel zo gezellig.
marloes_2406
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door marloes_2406 »

Zara heeft haar eigen grote matras in 2persoonsbed haha, maar vaak wilt ze ook nog een stuk van mijn matras.

Ze is toen ze 4 of 5 maanden was voor het eerst bij mij komen slapen, en van het bed afgedonderd :LOL: kwam ze slaapdronken naar mijn kant van het bed om er weer opgetild te worden hahaah. Toen heb ik maar wat dekens op de grond gelegd zodat ze zacht zou vallen, is nog 1 keer gebeurd erna niet meer gelukkig :engel:
sbientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door sbientje »

ik heb een 1persoonsbed dus daar is echt geen plek voor Pom. Ze mag er weleens bij als ik na het ochtendrondje nog ff terugkruip ofzo. Nu ligt ze de nachten nog in de bench, mede omdat ze het nog steeds moeilijk vindt de kat met rust te laten. Zodra ze los kan, mag ze ook gerust op de slaapkamer komen slapen, maar niet op bed tot ik een 2persoonsbed heb :D De kat slaapt wel op bed, liefst bovenop me of aan het voeteneind. Maar die is niet zo groot haha
smoekie
Zeer actief
Mijn ras(sen): JH

Ongelezen bericht door smoekie »

Pippi schreef:...vanuit de hond gezien dan :D

Mijn vorige hond heeft 16 jaar lang bij mij in de slaapkamer geslapen. Nadat hij was overleden en mijn dochtertje was geboren, heb ik de nieuwe honden beneden laten slapen, omdat ik bang ben dat het ongezond is. Ik ben zelf niet allergisch voor honden, maar krijg wel jeuk bultjes als ze bv lang op mijn blote arm liggen. De honden geven echter elke avond weer aan dat ze dolgraag mee naar boven willen.

Nu is mijn vraag: is het vanuit de hond gezien onnatuurlijk om ze beneden te laten slapen? :denken: Behoren ze bij hun roedelleider te zijn? Maakt dat ze gelukkiger?
Gezwets van de bovenste plank. Een hond heeft niks op jouw (mijn etc) slaapkamer te zoeken :ok:

Zal vast dat Nell "gelukkiger" (hoe meet je dat?) zal zijn als ze overal met haar grote snufferd bij zou mogen zijn. Maar er zijn nu eenmaal bepaalde gebieden waar zij naar mijn idee/mening niks te zoeken heeft. En de slaapkamer is daar 1 van. Net zoals het toilet, maar aangezien toilet beneden is en zij er vaak nog eerder in staat dan ik mijn broek naar beneden heb kunnen trekken "mag" ze "mee" :F:

Maar naar boven? Naar mijn (onze) slaapkamer? Nah.....daar heeft ze niks te zoeken :cool2:

tekkel schreef:Natuurlijk hoort een hond in de slaapkamer :cool2:
Met of zonder geneuzel over roedelgedoe :wink:

Nou, behalve dat ik daar zelf niet zoveel mee heb (hond in slaapkamer/bed) hoef ik daar bij Ed toch echt niet mee aan te komen :LOL:
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
twinkeltje
moderator
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan

Ongelezen bericht door twinkeltje »

Oja hoor we spelen wel eens zoek de mol dan bewegen we met de hand onder dekbed en dat zeg je zoek de mol dan duiken ze er op en graven de mol uit party time
Afbeelding
nyckle
Zeer actief
Mijn ras(sen): 1 airedale terrier

Ongelezen bericht door nyckle »

Voor het roedel gevoel van de honden, het kuddegevoel van de pony, het toomgevoel van de kippen het rottegevoel van de varkens, gaat alles 's avonds naar de slaapkamer.
Wij zijn heel blij, dat we op stal slapen. :engel:
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”