Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

barf, niet altijd even goed

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

Marion.

Re: barf, niet altijd even goed

Ongelezen bericht door Marion. »

Goldendelicious schreef:Gut, mijn excuus dan maar dat ik me aangesproken voelde door jouw opmerking. :piew:
:piew: ???

Verder voel je je wel lekker?
Pakdebal

Ongelezen bericht door Pakdebal »

Muk schreef:PdB leest zoals gewoonlijk weer selectief en trekt op basis daarvan haar conclusies. Net zoals de dierenarts van haar die dit soort ongenuanceerde berichten op zijn website zet. Wat dat betreft passen ze goed bijelkaar.

Zeg Pak, ben je al met je logeerhond naar de dierenarts gegaan of onthou je die hond nog steeds de medische zorg die hij nodig heeft?
het is mijn dierenarts niet, goed lezen !!. :roll:

en ze voelt zich prima , helemaal goed , dank je

ik heb haar wat ontbijtkoek gegeven , voor eventuele obstructies in de darmen, ze poept weer normaal
Goldendelicious

Ongelezen bericht door Goldendelicious »

Marion. schreef:
Goldendelicious schreef:Gut, mijn excuus dan maar dat ik me aangesproken voelde door jouw opmerking. :piew:
:piew: ???

Verder voel je je wel lekker?
:W: Ik voel me prima. Jij ook?
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Pakdebal schreef:
Muk schreef:PdB leest zoals gewoonlijk weer selectief en trekt op basis daarvan haar conclusies. Net zoals de dierenarts van haar die dit soort ongenuanceerde berichten op zijn website zet. Wat dat betreft passen ze goed bijelkaar.

Zeg Pak, ben je al met je logeerhond naar de dierenarts gegaan of onthou je die hond nog steeds de medische zorg die hij nodig heeft?

ik heb haar wat ontbijtkoek gegeven , voor eventuele obstructies in de darmen, ze poept weer normaal
Dat verteerd gewoon heb je niks aa. Dan moet je watten gebruiken.
Maar nu je er toch weer bent kun je vast antwoord geven op mn eerder gestelde vraag...
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Pakdebal

Ongelezen bericht door Pakdebal »

malinois schreef:
Pakdebal schreef:

Maar nu je er toch weer bent kun je vast antwoord geven op mn eerder gestelde vraag...

ik ben tegen barf en KVV , vind het maar een trend die opgedrongen wordt , anders voer je hond niet goed, .. onzin !
Irta
Zeer actief
Mijn ras(sen): xHH
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Irta »

Pakdebal schreef:
malinois schreef:
Pakdebal schreef:

ik ben tegen barf en KVV , vind het maar een trend die opgedrongen wordt , anders voer je hond niet goed, .. onzin !
Door wie wordt dat opgedrongen dan?
Volgens mij is hier verder niemand die beweert dat je je hond niet goed voert als je brokken geeft..... itt wat jij dus over rauw voeren zegt :idea:
cloris
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dogo Argentino en de Portugese Keizerhond
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door cloris »

Nou van een trend kan je niet spreken denk ik, ik begon met Fangio al met het zelf samenstellen van zijn voer en dat was ergens in 1997
Afbeelding
De Koning is dood, lang leve de Keizer
Juan Manuel Fangio is one of the best car racers the world has ever known
Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
Marion.

cloris schreef:Nou van een trend kan je niet spreken denk ik, ik begon met Fangio al met het zelf samenstellen van zijn voer en dat was ergens in 1997
Sterker nog, brok geven is/was een trend. Volgens mij kwam dat pas ergens eind jaren 70 in zwang. Heeft gelukkig maar 20 jaar geduurd :cheer: :cheer: :cheer:
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Pakdebal schreef:
malinois schreef:
Pakdebal schreef:

Maar waarom dan? Waarom is t niet goed? En dan gaat t niet om opdringen maar gewoon feiten...

Overigens vind ik dat iedereen moet voeren waar een hond t t best op doet voot de een is dit kvv de ander brok de derde barf en dan nog diegene die een mix krijgt.

Jij geeft geen onderbouwing voor een reden geef die dan eens.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Liesbeth
Zeer actief

Ongelezen bericht door Liesbeth »

Ik ben voorstander van rauwvoer, maar gegeven het feit dat ik geen zin heb om me te gaan verdiepen in verantwoord Barfen, hou ik het bij kvv.

Toen mijn vorige hond ziek en ouder werd heb ik regelmatig zijn bloed laten controleren. Primair vanwege zijn traagwerkende schildklier en daarnaast (voor het gemak) ook zijn cbc. Hij kreeg toen voornamelijk brok en in het weekend kvv.
Toen hij een jaar of 12 was gingen zijn nieren achteruit en heb ik hem, daarom, volledig op kvv gezet. Nadat hij een poosje op kvv zat gaf het bloedonderzoek aan dat zijn nieren weer prima waren :19: :E: .

Toen Luuk hier kwam als brokkenhond heeft hij nog even brokken gehad, maar dat liep niet lekker. Ook hem overgezet op kvv en binnen de kortste keren at hij goed en leuke bijkomstigheid was dat hij binnen no -time van zijn enorme hoeveelheid tandplak af was :goeie: .

Sindsdien geen brok meer hier in huis of ik moet een hond krijgen die het niet goed doet op kvv en wel op brok. Als dat het geval is koop ik gewoon weer brok, maar brok zal nooit meer het eerste zijn dat ik een hond van mij voer :cool2: .
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.

Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
Muk

Ongelezen bericht door Muk »

Pakdebal schreef: ik ben tegen barf en KVV , vind het maar een trend die opgedrongen wordt , anders voer je hond niet goed, .. onzin !
Zoals ik al eerder zei, je beperkte blik past prima bij je dierenarts. Er wordt niks opgedrongen, je kiest ergens zelf voor.

Ik gaf onze vorige honden kvv en barf, daar deden ze het uitstekend op. Gina, onze huidige hond, kan niet tegen barf en kvv, dus die zit helaas op de brok. Nu haar ontlasting weer stabiel is krijgt ze ook etensresten en wat barf (slachtafval van de schapen van de buren, zonder chemische rotzooi) op zijn tijd. En ook dat gaat goed, naar volledig barfen of kvv geven zal ik bij haar niet meer doen.

Je moet gewoon geven waar de hond het het beste op doet. En dat kan barf zijn of kvv, maar ook brok of zelfs etensresten (vind ik ook nog gezonder dan brok). Een dierenarts die brok aanraadt is geen objectieve bron. Een dierenarts verkoopt namelijk zelf ook brok en krijgt daar een percentage winst van mee. En wat extra geld van de fabrikant van die brokken.
Liesbeth
Zeer actief

Ongelezen bericht door Liesbeth »

Pakdebal schreef:
malinois schreef:
Pakdebal schreef:

Ik ben tegen brok, vind het maar een trend die opgedrongen wordt door dierenartsen, verkopers en PdB'en, anders voer je hond niet goed, .. onzin :piew: !

Klein beetje inlezen en nuance zou je sieren :pffff: .
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.

Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
malinois
Zeer actief
Contacteer:

malinois schreef:
Jij geeft geen onderbouwing voor een reden geef die dan eens.
Afbeelding
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

Marion. schreef:
Goldendelicious schreef:
Marion. schreef:Kan er aub onderscheid gemaakt worde tussen kvv en rauw voeding? Dank u.

En Sandra.. als je het over fanatiekelingen hebt die hun eigen mening door willen drukken, ben jij toch wel een ERG aanwezige :schrik:
Ik ben niet fanatiek. Dat is wat jij wilt zien.
Een goede onderbouwing wil ik met betrekking tot het onderwerp van dit topic. Niets meer en niets minder. :wink:
Haha, ik had het over sandra met de apestaartjes. Die erg fanatiek pro-brok is :wink:
absoluut weer de plank gigantisch misslaan, maar goed, wat jij wilt :Q:
TessaThomas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder

Ongelezen bericht door TessaThomas »

Ik snap van beide kanten niet wat er nu zo fanatiek genoemd wordt... Ja er zijn aan beide kanten fanatiekelingen, daarbij is de 'andere kant' altijd slecht. Maar wat is er fanatiek pro vers aan als er een advies gegeven wordt om eens kvv te proberen als een hond het op meerdere brokken niet goed doet. En wat is er fanatiek pro brok als er een advies gegeven wordt om weer eens een andere brok te proberen als het op vers niet lekker gaat?
S@ndr@
Zeer actief

weet je, ik zou niet weten dat mijn hond t beter doet op brok, als ik niet eerst vers had geprobeerd,( zo simpel kan redeneren zijn) t is niet mijn eerste hond die dat heeft. en vers hoef ik niet te verdedigen, dat kunnen anderen prima met hart en ziel.
waar ik van af wil is dat ik in t verleden pb`s kreeg van mensen die zeggen ik ga weer naar brok, maar ik zet t maar niet op t forum :wink: , gelukkig wordt t beter, veel beter, mooi toch
aan de andere kant is t natuurlijk ook wel zonder voors en tegens is er geen discussie, en zonder discussie, minder informatie.
duitse herder
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie

Ongelezen bericht door duitse herder »

S@ndr@ schreef:weet je, ik zou niet weten dat mijn hond t beter doet op brok, als ik niet eerst vers had geprobeerd,( zo simpel kan redeneren zijn) t is niet mijn eerste hond die dat heeft. en vers hoef ik niet te verdedigen, dat kunnen anderen prima met hart en ziel.
waar ik van af wil is dat ik in t verleden pb`s kreeg van mensen die zeggen ik ga weer naar brok, maar ik zet t maar niet op t forum :wink: , gelukkig wordt t beter, veel beter, mooi toch
aan de andere kant is t natuurlijk ook wel zonder voors en tegens is er geen discussie, en zonder discussie, minder informatie.
Ik ben juist blij dat je als 1 van de enige een tegengeluid geeft. Er heerst op het forum echt iets omtrent om versvlees. Vraagt iemand welke brok goed is, krijgt diegene meteen een pleidooi dat KVV/barf beter is. Dat was de vraag toch niet? En als dan mensen roepen dat brokken gif is (vooral die met die dh kan het zo lekker) dan ben je niet goed bezig. Je kan het uitleggen en advies geven over brokken, maar niet zo doordrammen wat andere wel eens kunnen doen.
Het gaat erom waar de hond het goed op doet, tot nu toe geeft het grootste gedeelte van de mensen nog steeds brokken.
Perry en Noah

Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

duitse herder schreef:
S@ndr@ schreef:weet je, ik zou niet weten dat mijn hond t beter doet op brok, als ik niet eerst vers had geprobeerd,( zo simpel kan redeneren zijn) t is niet mijn eerste hond die dat heeft. en vers hoef ik niet te verdedigen, dat kunnen anderen prima met hart en ziel.
Ik ben juist blij dat je als 1 van de enige een tegengeluid geeft. Er heerst op het forum echt iets omtrent om versvlees. Vraagt iemand welke brok goed is, krijgt diegene meteen een pleidooi dat KVV/barf beter is. Dat was de vraag toch niet? En als dan mensen roepen dat brokken gif is (vooral die met die dh kan het zo lekker) dan ben je niet goed bezig. Je kan het uitleggen en advies geven over brokken, maar niet zo doordrammen wat andere wel eens kunnen doen.
Het gaat erom waar de hond het goed op doet, tot nu toe geeft het grootste gedeelte van de mensen nog steeds brokken.
Ik vind het prima als er discussie is en dat kun je met S@ndra ook prima voeren. Maar sommigen is dat dus absoluut niet te voeren, kijk naar TS.
Opdringen als gif en weet ik veel wat is ook waanzin en heeft ook totaal geen zin, want je bereikt het tegenovergestelde. Als ik dat van bijv. Semmydinges lees dan weet ik ook weer waarom het bij mij zo lang geduurd heeft. Bij zulke mensen gaan mn haren overeind staan en ga ik volledig in de ankers.
Zoiets ook op BP gehad laatst, daar werd ik nog net niet veroordeeld omdat ik Lotgering voerde maar ik moest niet raar opkijken of mijn honden vandaag of morgen terplekke neer zouden vallen, daar kwam het een beetje op neer. Even voor het gemak bleek later dat diegene die zo hoog van de toren blies ook zelf kvv verkocht, natuurlijk een stukje duurder :Q:
Afbeelding
duitse herder
Zeer actief

malinois schreef:
Ik vind het prima als er discussie is en dat kun je met S@ndra ook prima voeren. Maar sommigen is dat dus absoluut niet te voeren, kijk naar TS.
Opdringen als gif en weet ik veel wat is ook waanzin en heeft ook totaal geen zin, want je bereikt het tegenovergestelde. Als ik dat van bijv. Semmydinges lees dan weet ik ook weer waarom het bij mij zo lang geduurd heeft. Bij zulke mensen gaan mn haren overeind staan en ga ik volledig in de ankers.
Zoiets ook op BP gehad laatst, daar werd ik nog net niet veroordeeld omdat ik Lotgering voerde maar ik moest niet raar opkijken of mijn honden vandaag of morgen terplekke neer zouden vallen, daar kwam het een beetje op neer. Even voor het gemak bleek later dat diegene die zo hoog van de toren blies ook zelf kvv verkocht, natuurlijk een stukje duurder :Q:
Haha ik bedoelde inderdaad Semmyboy (ofzo), meteen aandragen het is gif blabla :blah: Maar ook andere konden er heel wat van, voor mij ook een reden geweest om het een tijdje niet te voeren.
Ohhh dus Noah kan morgen ook dood neervallen omdat ze Lotgering krijgt? :eek: Dank je voor de waarschuwing :mrgreen: Zelf heb ik andere KVV geprobeerd (tammenga, carnibest, kivo en naturis) maar daar poept ze veel meer van, 2x per dag. Met Lotgering 1x per dag en ze ziet er hartstikke goed uit. Ik geef het nu wel afwisselend met andere merken, maar dat is puur omdat ik het variëren leuk vind :D Heb zelfs gedacht helemaal over te stappen maar ze poept er dus veel meer van, waardoor ik conclusie trek dat ze het toch minder doet op ander voer.
Perry en Noah

Afbeelding
rose
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador

Ongelezen bericht door rose »

duitse herder schreef: Haha ik bedoelde inderdaad Semmyboy (ofzo), meteen aandragen het is gif blabla :blah: Maar ook andere konden er heel wat van, voor mij ook een reden geweest om het een tijdje niet te voeren.
Ik heb erg veel redenen gelezen waarom mensen geen rauw willen voeren, maar dit is toch wel een heel aparte :wink:
Marion.

rose schreef:
duitse herder schreef: Haha ik bedoelde inderdaad Semmyboy (ofzo), meteen aandragen het is gif blabla :blah: Maar ook andere konden er heel wat van, voor mij ook een reden geweest om het een tijdje niet te voeren.
Ik heb erg veel redenen gelezen waarom mensen geen rauw willen voeren, maar dit is toch wel een heel aparte :wink:
Dat heet de kont twgen de krib gooien. Dat doet Wendy al heeeeeeeeeel lang :mrgreen:

Hier staan ze sinds 2002 op zelf samengesteld. Miep, nu 11, is er op groot geworden. En ze krijgen net zo makkelijk een bakje beok tussendoor, als er een logeerhond komt vergezeld met een 15 kilo zak brokken.
O. En ze krijgen hier ook rustig in een weekend of op vakantie, junkfood. Blik dus.
duitse herder
Zeer actief

rose schreef:
Ik praat nu over denk 9 jaar geleden, toen was het nog niet zo populair maar enkele fanatiekelingen deden er alles om je over te halen, tot irritante af. Dan ga ik me er niet in verdiepen, zoiets werkt bij mij juist averechts. Pas toen het wat minder werd ben ik het gaan voeren.
Perry en Noah

Afbeelding
duitse herder
Zeer actief

Marion. schreef: Dat heet de kont twgen de krib gooien. Dat doet Wendy al heeeeeeeeeel lang :mrgreen:
Gelukkig ben jij in die jaren nog steeds het zonnetje van het forum :mrgreen: Waar is je stoplicht?
Perry en Noah

Afbeelding
Marion.

duitse herder schreef:
Marion. schreef: Dat heet de kont twgen de krib gooien. Dat doet Wendy al heeeeeeeeeel lang :mrgreen:
Gelukkig ben jij in die jaren nog steeds het zonnetje van het forum :mrgreen: Waar is je stoplicht?
Haha. Dank voor de beeldende illustratie en reactie :LOL:
*Marina*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse Cockers Spaniel

Ongelezen bericht door *Marina* »

Voor de mensen die denken dat rauw voeren een trend is:

Afbeelding

Afbeelding

Echt een trend, is zo'n jaar of 80 geleden al ingezet :scratch:
Marion.

*Marina* schreef:Voor de mensen die denken dat rauw voeren een trend is:

Afbeelding

Afbeelding

Echt een trend, is zo'n jaar of 80 geleden al ingezet :scratch:
Onze hond kreeg vroeger, heel modern, brok. Zal halverwege de jaren 70 zijn geweest.

Ben trouwens wel blij dat het amper 30 jaar later alweer op de terugweg was. Lijkt me geen feestmaaltijd voor de honden.
S@ndr@
Zeer actief

duitse herder schreef:
Dank je wel :J:
mensen moeten toch gewoon kunnen kiezen en niet iets door de strot worden geduwd
Ik geef ook toe dat ik altijd vers zal proberen( niets uitsluiten), maar ik vind t niet zaligmakend, en dat mag best gezegd worden en zolang vers vlees zo geweldig goed verdedigt wordt, zal ik de andere kant ook belichten, noem t eigenwijs, ik ben niet pro brok, ik ben ook niet anti of pro vers, ik ben voor t kijken naar de hond en soms is dit beter en soms dat. T gaat me niet om de voeding of de ingredienten, maar om de honden
Ayronna
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie

Ongelezen bericht door Ayronna »

Ik voer KVV, omdat onze hond het daar goed op doet. Als we een tijdje niet thuis zijn krijgt hij brok onderweg. Maar ik vind niet dat je alle brok onder 1 noemer "brok" kunt beoordelen. Daar zit zo veel verschil tussen, van brok die geen graan en veel vlees bevat tot brok waar bijna alleen graan en chemische troep in zit. Brok zelf vind ik prima kunnen- maar dan wel een uit de veelvlees-categorie, en niet een die uit veel graan bestaat.

En ach. Ik vind het wel fijn om zo nu en dan tot m'n ellebogen in de barf te graaien om het op maat te snijden voor de komende 3 maanden, als aanvulling op de KVV. Kan ik weer wat frustratie in kwijt ^^
Lucia
Zeer actief

Ongelezen bericht door Lucia »

1e jaar van Milo zaten we iedere maand bijna bij de DA, darmklachten, ogen ontstoken etc.
Op brok wel te verstaan.

En op vlees? Met een maand nergens meer last van en ook kan hij nu bijna alles gewoon eten zonder aan de diarree te gaan etc.

Maar PdB is alwetend, dat moge duidelijk zijn.
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

Lucia schreef:1e jaar van Milo zaten we iedere maand bijna bij de DA, darmklachten, ogen ontstoken etc.
Op brok wel te verstaan.

En op vlees? Met een maand nergens meer last van en ook kan hij nu bijna alles gewoon eten zonder aan de diarree te gaan etc.

Maar PdB is alwetend, dat moge duidelijk zijn.
:denken:

hoe kom je daarbij? ik vind haar stuk heel goed. BARF is namelijk iets waar je over na moet denken en heel goed mee bezig moet zijn omdat het anders idd niet goed voor je hond is.

daarbij geef je een voorbeeld van jouw hond wat echt super is! maar dat maakt geen argument tegen alles wat pdb zegt. het lijkt bijna wel of je hier beweert dat jij wel alwetend bent door de ervaring met 1 hond :U:

ik denk dat het heel belangrijk is dat als iemand vers wil voeren dat hij ook op de gevaren wordt gewezen. wil je gewoon vers voeren en niet naar percentages en weet ik wat nog meer kijken? voer lekker iets anders. bijvoorbeeld kvv.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”