Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Mensen met een (onofficiële) psychiatrische hulphond?
Moderator: moderatorteam
-
kooi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeense straatmadelief
- Aantal honden: 1
Re: Mensen met een (onofficiële) psychiatrische hulphond?
Terzijde en voor Gyantie...
Heb je weleens van de term comorbiditeit gehoord?
stoornissen als ADHD of ass gaan vaak samen met leerstoornissen als dyslexie of dyscalculie.
Dus er is wel degelijk een mogelijk verband.
Neem maar eens een kijkje op de site van de stichting Balans.
Hier helaas niet zo goed nieuws.
kooi is als 'hulphond' in huis gekomen voor mijn zoon met MCDD, maar die wisselwerking is niet goed.
Begeleiding geprobeerd, maar Zoon snapt het gewoon niet en overvraagt het hondje aan een kant, terwijl aan de andere kant hij het ook niet opbrengt om actief met het hondje bezig te gaan.
Ook niet met behulp van een begeleider.
Hij blijft de hond als een object zien dat hem ter beschikking moet staan.
En kan niet begrijpen dat het hondje niet altijd maar wil knuffelen.
fijn als je hond een hulphond voor je is, maar er moet dan wel een evenwicht zijn tussen geven en nemen anders wordt een hond een gebruiksvoorwerp.
stoornissen als ADHD of ass gaan vaak samen met leerstoornissen als dyslexie of dyscalculie.
kooi is als 'hulphond' in huis gekomen voor mijn zoon met MCDD, maar die wisselwerking is niet goed.
Begeleiding geprobeerd, maar Zoon snapt het gewoon niet en overvraagt het hondje aan een kant, terwijl aan de andere kant hij het ook niet opbrengt om actief met het hondje bezig te gaan.
fijn als je hond een hulphond voor je is, maar er moet dan wel een evenwicht zijn tussen geven en nemen anders wordt een hond een gebruiksvoorwerp.
-
Pepper en Lucy
- Zeer actief
Ik kom hier elders heel erg veel plaatjes tegen en soms ook kwetsend en ik irriteer me groen en geel aan.tekkel schreef:In dit hele topic nog geen plaatje gezienPepper en Lucy schreef:Ik bedoel niemand persoonlijk maar soms krijg ik het gevoel dat het hier op het forum bij bepaalde mensen een wedstrijd is wie nou precies de meeste plaatjes kan opzoeken.
[size=40]In nood leert men z'n vrienden kennen.
Hoe beter je mensen leert kennen des te meer dat je van honden
-
Pepper en Lucy
- Zeer actief
Je slaat precies de spijker op z'n kopkooi schreef:Terzijde en voor Gyantie...
- tekkel
- Erelid
- Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel
O jee, gekwatst! Daar moet je hier niet snel last van hebben. Nergens eigenlijkPepper en Lucy schreef:Ik kom hier elders heel erg veel plaatjes tegen en soms ook kwetsend en ik irriteer me groen en geel aan.tekkel schreef:In dit hele topic nog geen plaatje gezienPepper en Lucy schreef:Ik bedoel niemand persoonlijk maar soms krijg ik het gevoel dat het hier op het forum bij bepaalde mensen een wedstrijd is wie nou precies de meeste plaatjes kan opzoeken.
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
- Dee
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Zwitserse witte herder en een Roemeens meisje
- Aantal honden: 2
Oh Nanna is kampioen, absoluutPepper en Lucy schreef:Ik kom hier elders heel erg veel plaatjes tegen en soms ook kwetsend en ik irriteer me groen en geel aan.tekkel schreef:In dit hele topic nog geen plaatje gezienPepper en Lucy schreef:Ik bedoel niemand persoonlijk maar soms krijg ik het gevoel dat het hier op het forum bij bepaalde mensen een wedstrijd is wie nou precies de meeste plaatjes kan opzoeken.
Waar maak je je druk om.
En mijn hond Figo heeft me geholpen ja. Heb geen etiketjes, en die wens ik ook niet.
Maar ik snap dat mensen steun kunnen hebben aan hun hond.Etiket of geen etiket. De een wil wel aandacht daarvoor de ander niet.
Wiki of Google is mijn inziens niet echt een hulpmiddel.
En Tara, Tourette is niet alleen godveren
-
bouvierpoedel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Wilde net zeggen dat het wel goed zou komen.Nanna schreef:Ik heb aan een hele kennel nog niet genoegtekkel schreef:Jij hebt zéker een gebrek, met je vijf (5!!!!) hulphondenNanna schreef:Ik bedoel niemand persoonlijk maar soms krijg ik het gevoel dat het hier op het forum bij bepaalde mensen een wedstrijd is wie nou precies de meeste beperkingen en stoornissen heeft en dus het meest recht heeft op aandacht en zieligvinderij.
Ik zal zelf gerust ook niet geheel tof in de bovenkamer, of welke kamer dan ook, zijn maar voel niet de minste behoefte om dat allemaal hier te etaleren. Maar goed, ook dat kun je weer zien als een gebrek
Wat je zegt ben je zelfffff 

-
Asta
Ja, he verwacht het niet he dat er mensen zijn die dit gevoel krijgen nav zo'n bericht?[/quote]linlin schreef:he wat?IngeK schreef:linlin schreef:je verwacht het niet.Ashena schreef:lotgenoten
+1 inlin je ben altijd wel heel erg aanwezig he in topics van mensen die psychische problemen hebben of hulpmiddelen zoeken in die richting, is het een kick voor je om die mensen de grond in te trappen?
is er uberhaupt iets zinnigs te zeggen in dit topic?
googlen op wikipedia vind ik een slecht ide.
E als je lang genoeg zoekt krijg je meer diagnoses? wat is het nut, wil je een diagnose hebben of wil je een leven leiden?
-
bouvierpoedel
- Zeer actief
Waarom kan dat niet.?Ashena schreef:Dat het een gevoelig onderwerp is blijkt wel ja haha
Bella doet inderdaad heel veel voor mij en juist daarom probeer ik haar zo goed mogelijk te verzorgen, ik neem het niet voor lief dat ze dit alles zomaar doet. Bella heeft ook Bella tijd nodig. Alleen kan ik inderdaad niet een knopje uitzetten : vandaag heb ik geen paniek zoals je bij een hond voor gehandicapten gewoonweg geen opdrachten geeft. Ze doet het immers uit zichzelf. Je kunt haar moeilijk zeggen dat ze niet naar me toe mag komen als ze vrij is ofzo.
Ze vraagd gewoon aandacht net als ieder andere hond en die worden ook wel eens weggestuurd om zichzelf te vermaken of afgeleid worden met een balletje , spelletje.
Misschien leuk om te vertellen wat je wel allemaal kan ipv niet.? En dat je het allemaal zelf doet en niet die hond.

-
bouvierpoedel
- Zeer actief
Goed zo.Dat zit in ieder geval goed.Pepper en Lucy schreef:Ik kom hier elders heel erg veel plaatjes tegen en soms ook kwetsend en ik irriteer me groen en geel aan.tekkel schreef:In dit hele topic nog geen plaatje gezienPepper en Lucy schreef:Ik bedoel niemand persoonlijk maar soms krijg ik het gevoel dat het hier op het forum bij bepaalde mensen een wedstrijd is wie nou precies de meeste plaatjes kan opzoeken.

-
Pepper en Lucy
- Zeer actief
Ik hang niet als de Waarheid maar meer eerst daar te kijken en dan heb ik ruggensteuntje om met anderen en desnoods die beroepsmatig verstand van hebben te over hebben en ook die beter kijk op je hoe je in het leven staat.googlen op wikipedia vind ik een slecht ide
Zelfs m'n huisarts euh ga maar eerst googlen wat het is als hij over een bepaalde ziektes, enz............ heeft.
- Ashena
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Chihuahua
Shetland Sheepdog - Aantal honden: 2
Ik doelde totaal niet op jou hoor.Pepper en Lucy schreef:Daarnaast zag ik ergens een opmerking dat een zelfmoord voorkomen door een hond dikke bullshit is. Ik wil die persoon enkel zeggen dat hij zich heel, heel diep moet gaan schamen om zoiets te durven zeggen daar doe je mensen, nee laat ikhet bij mijzelf houden, daar doe je mij verschrikkelijk veel pijn mee.
Bedoel je mij?
Dit een opmerking van mij dat ik de laatste tijd in de stront zit met alles en bijna iedereen.
Een depressie zeg maar en het enige wat ik heb z'n m'n honden. En het nodige vele andere zaken. UitvoerenHet is alleen gedachte en hieraan wordt eraan gewerkt.
Gyanti eerst komt PDD-NOS en dan pas de rest als het zo is.
M'n hond zorgt ervoor dat ik naar buiten ga, iets onderneemt en dat ik voor iemand kan zorgen. En zou ik hem niet hebben dan wordt het naast dat ik alleen ben maar een vorm van eenzaam. En dit wil ik doorbreken om juist niet te worden.
En dyscalculie is laatst al opgemerkt door iemand anders die ik ken.
En Wikipedia is voor mij met sommige dingen als onderzoeksmiddel om daar te kijken wat mogelijk wijs wat het inhoudt en niet als maatstaf
- Qal
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dogo & Welsh
Etiketjes zijn handig voor behandeling en eventueel medicatie, niet om jezelf te profileren naar de buitenwereld. Leuk als een hond je steun en toeverlaat is en het wellicht helpt om wat meer te ondernemen maar laat dat jasje (etiketje) gewoon achterwege. Niet nodig en erg contra productief, als je jezelf zo presenteert zal de buitenwereld je ook zo behandelen en was het niet de bedoeling dat je erg graag serieus genomen wordt? Juist...
Is niet elke hond een 'hulphond'? Daar hebben we die beesten toch voor?
Is niet elke hond een 'hulphond'? Daar hebben we die beesten toch voor?
'Oooow Lars ik hou van je'

'hahaha jij bent geweldig'

'hahaha jij bent geweldig'

- Lunatic
- Erelid
- Mijn ras(sen): Labrador retriever
Roemeense mix - Aantal honden: 2
Iedereen heeft steun en lol van/met z'n hond als het goed is, dat is nou juist het mooie van honden
Natuurlijk kunnen ze op moeilijke momenten extra steun geven, al is het alleen maar om even met ze te knuffelen.
Over die etiketjes, van de week was er in een nieuwsprogramma een item over borderline, je kon ook een zelftest online doen.Nieuwschierig als ik ben heb ik die gedaan, uitslag 100% borderline
ik heb nu ook een etiketje
Gelukkig neem ik het niet te serieus en lach er alleen maar om, maar ik denk maar zo dat er nu heel veel mensen rondlopen die zichzelf dat etiket geven naar aanleiding van deze test (10 vragen) zonder dat ze ermee naar een dokter gaan
Geniet gewoon van je hond, of je nou geestelijke of lichamelijke problemen heb of dat je helemaal gezond bent, honden zijn er om van en mee te genieten
Natuurlijk kunnen ze op moeilijke momenten extra steun geven, al is het alleen maar om even met ze te knuffelen.
Over die etiketjes, van de week was er in een nieuwsprogramma een item over borderline, je kon ook een zelftest online doen.Nieuwschierig als ik ben heb ik die gedaan, uitslag 100% borderline
Geniet gewoon van je hond, of je nou geestelijke of lichamelijke problemen heb of dat je helemaal gezond bent, honden zijn er om van en mee te genieten
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
- Cash
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitseherder
Het is dan wel geen hond maar mijn dochter leert dmv een paard aan haar zelfvertrouwen en sociale vaardigheden te werken.
Heel interessant om te zien.
Heel interessant om te zien.

Cash v Heiligental en Flow.
-
Corneliana
- Zeer actief
de echte borderliner herken je van een km afstand geloof ik welLunatic schreef:Iedereen heeft steun en lol van/met z'n hond als het goed is, dat is nou juist het mooie van honden![]()
Over die etiketjes, van de week was er in een nieuwsprogramma een item over borderline, je kon ook een zelftest online doen.Nieuwschierig als ik ben heb ik die gedaan, uitslag 100% borderlineik heb nu ook een etiketje
Gelukkig neem ik het niet te serieus en lach er alleen maar om, maar ik denk maar zo dat er nu heel veel mensen rondlopen die zichzelf dat etiket geven naar aanleiding van deze test (10 vragen) zonder dat ze ermee naar een dokter gaan
![]()
-
Pepper en Lucy
- Zeer actief
Je slaat precies de spijker op z'n kop.Qal schreef:Etiketjes zijn handig voor behandeling en eventueel medicatie, niet om jezelf te profileren naar de buitenwereld. Leuk als een hond je steun en toeverlaat is en het wellicht helpt om wat meer te ondernemen maar laat dat jasje (etiketje) gewoon achterwege. Niet nodig en erg contra productief, als je jezelf zo presenteert zal de buitenwereld je ook zo behandelen en was het niet de bedoeling dat je erg graag serieus genomen wordt? Juist...
Is niet elke hond een 'hulphond'? Daar hebben we die beesten toch voor?![]()
En dat de mensen in je eigen omgeving rekening mee kan houden nou ja, rekening is ook weer zwaar woord. Maar dat ze voor hun zelf beter gaan leren om met een persoon die een van de beperking heeft kunnen handelen voor hun zichzelf.
En inderdaad om mee te profileren van Nee, dat komt door m'n ...............
- gyanty
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border Collie
Het gaat mij niet om de co-morbiditeit (ja ik weet wat het is). Het ging mij over het slaan van de brug naar psychiatrische hulphond naar dyslexie want voor mij nog steeds geen psychische stoornis is waarbij direct sociale problemen ontstaan (niet onmogelijk trouwens). Maar zoals aangegeven, dan is er waarschijnlijk meer aan de hand, zaken die ik eerder ook al aangaf, ik gaf het alleen geen dure naam(etiket) , ondanks dat ik in mijn studie die gewoon heb gehad hoor).kooi schreef:Terzijde en voor Gyantie...
Het gaat niet om wie nou slimmer of ergens meer van af weet, maar dat het topic een opsomslijst begon te worden van wat ieder heeft, maar waarvan (mij in ieder geval) niet de relevantie tot het onderwerp stond (en dan hebben we het over off-topic gaan......? Hoezo de pot verwijt.........)

- Eilfy
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): .
Pia: kruising
Alfy: kruising
Kenji: Border Collie
Djalu: Border Collie - Aantal honden: 5
- Contacteer:
Ik heb ASS (vroeger: PDD-NOS) en Oryn is voor mij een soort hulphond. Niet in de zin dat hij taken voor mij doet maar wel als steun. Als ik bijvoorbeeld een grote menigte door moet en ik heb Oryn bij me, kan ik veel beter omgaan met alle prikkels/mensen dan wanneer ik dat alleen moet doen. Oryn is dan voor mij iets waar ik mee bezig kan zijn, waarmee ik me even af kan sluiten van de buitenwereld zonder meteen volledig in mijzelf te keren. Hij voelt wel mijn stress maar dat gaat goed zolang ik geen hele moeilijke dingen van hem vraag (en dat doe ik dus ook niet). Voor Oryn betekent dat vooral iets meer opletten op mij en wat minder op de rest van de wereld. En hij voelt dit goed aan, zoekt uit zichzelf mij al op en tikt me aan voordat ik zelf doorheb dat ik eigenlijk overprikkeld raak.
Verder is Oryn gewoon hond: een sportmaatje, een knuffelkont en mijn schop onder mijn hol om regelmatig lekker weg te zijn. Ik moet ook eerlijk zeggen dat ik hem niet zie als hulphond maar als ik dan ga kijken wat het verschil voor mij is met en zonder Oryn in dezelfde situatie, hij mij wel helpt om ermee om te gaan.
Verder is Oryn gewoon hond: een sportmaatje, een knuffelkont en mijn schop onder mijn hol om regelmatig lekker weg te zijn. Ik moet ook eerlijk zeggen dat ik hem niet zie als hulphond maar als ik dan ga kijken wat het verschil voor mij is met en zonder Oryn in dezelfde situatie, hij mij wel helpt om ermee om te gaan.
In loving memory: Lara (20/02/1996 - 29/03/2009) ~~ Oryn (09/01/2013 - 02/02/2014)
Makso's Stars op Facebook
Makso's Stars op Facebook
- Lunatic
- Erelid
- Mijn ras(sen): Labrador retriever
Roemeense mix - Aantal honden: 2
Dat geloof ik ook en dat was nou net mijn punt. Ik zal best wat trekjes hebben die een borderliner ook heeft, maar om naar aanleiding van een simpele test online nou te gaan verkondigen dat ik borderline heb gaat me echt te ver. Als je al die ziektes na gaat lezen op google of wiki, denk ik dat het gros van de mensen wel enige overeenkomsten kan vinden, het ligt er dan maar aan hoeveel last je van iets heb of je er uiteindelijk mee naar een dokter gaat, of dat je het alleen interessant vind om etiketjes te plakken om je achter te verschuilenCorneliana schreef:de echte borderliner herken je van een km afstand geloof ik welLunatic schreef:Iedereen heeft steun en lol van/met z'n hond als het goed is, dat is nou juist het mooie van honden![]()
Over die etiketjes, van de week was er in een nieuwsprogramma een item over borderline, je kon ook een zelftest online doen.Nieuwschierig als ik ben heb ik die gedaan, uitslag 100% borderlineik heb nu ook een etiketje
![]()
En ik ben niet zo van het verschuilen of etiketjes, ik ben ik, met al m'n hebbelijk en onhebbelijkheden
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
- Ashena
- Vaste gebruiker
Ach weet je , ik hoef ook niet persee mijn diagnoses rond te strooien zodat mensen zich aan mij aanpassen , ik heb ze liever 'normaal' aan het doen want uiteindelijk wil ik mij in normale situaties gewoon kunnen voortbewegen. Als iedereen zich aanpast kan ik ook niet oefenen :+ Dat ik diagnoses heb is meer handig voor mezelf omte weten waarom ik dingen doe zoals ik doe.
En ja Bella is en blijft geen officiële hulphond of ze voor een ander hetzelfde zou doen geen idee, maar samen hebben we het heel fijn. Ik hoop ook dat ze straks fijn kan spelen met de nieuwe pup. Ze is gelukkig heel makkelijk naar andere honden dus ik voorzie daar geen problemen. Ik ben gewoon benieuwd of anderen ook zoveel steun aan hun hond hebben naast het: de hond is gezelschap want voor mij is ze gewoon veel meer.
En ja Bella is en blijft geen officiële hulphond of ze voor een ander hetzelfde zou doen geen idee, maar samen hebben we het heel fijn. Ik hoop ook dat ze straks fijn kan spelen met de nieuwe pup. Ze is gelukkig heel makkelijk naar andere honden dus ik voorzie daar geen problemen. Ik ben gewoon benieuwd of anderen ook zoveel steun aan hun hond hebben naast het: de hond is gezelschap want voor mij is ze gewoon veel meer.
-
Corneliana
- Zeer actief
och ik ben ook een afschuwelijk mensLunatic schreef:Dat geloof ik ook en dat was nou net mijn punt. Ik zal best wat trekjes hebben die een borderliner ook heeft, maar om naar aanleiding van een simpele test online nou te gaan verkondigen dat ik borderline heb gaat me echt te ver. Als je al die ziektes na gaat lezen op google of wiki, denk ik dat het gros van de mensen wel enige overeenkomsten kan vinden, het ligt er dan maar aan hoeveel last je van iets heb of je er uiteindelijk mee naar een dokter gaat, of dat je het alleen interessant vind om etiketjes te plakken om je achter te verschuilenCorneliana schreef:de echte borderliner herken je van een km afstand geloof ik welLunatic schreef:Iedereen heeft steun en lol van/met z'n hond als het goed is, dat is nou juist het mooie van honden![]()
![]()
En ik ben niet zo van het verschuilen of etiketjes, ik ben ik, met al m'n hebbelijk en onhebbelijkheden
van superZEN naar soms gillend gek
ik heb geen etiketje.
wel eens voor de fun zo'n test gedaan nou dan ben ik hooggevoelig, heb ik ADHD, ADD, Asperger etc etc etc. en de dikke humor is als je die testen bekijkt dat ze allemaal bijna hetzelfde zijn. wel dan breekt mij de klomp
- Ashena
- Vaste gebruiker
Ja maar als je internet testen gaat geloven dan heeft iedereen met een pijntje ook een levensbedreigende ziekte en gaan ze over een maand harstikke dood :+ ik denk dat je diagnosticeren gewoon aan de professionals over moet laten , die gaan niet voor niets zo'n lange studie doen.
- gyanty
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border Collie
Ik had zoiets ook getypt maar heb het weg gehaald. Maar ik kan het wel heel erg met je eens zijn en kan dan ook alleen maar bewondering voor je uitspraak hebben. Aanpassingen maakt je kwetsbaar en niet klaar voor het echte leven. Dat is toen we iedereen nog in een gekkenhuis ver weg van de bewoonde wereld stopte. Dáár willen we niet naar terug toch? Als hondjes daar bij kunnen helpen is dat een mooi goed.Ashena schreef:Ach weet je , ik hoef ook niet persee mijn diagnoses rond te strooien zodat mensen zich aan mij aanpassen , ik heb ze liever 'normaal' aan het doen want uiteindelijk wil ik mij in normale situaties gewoon kunnen voortbewegen. Als iedereen zich aanpast kan ik ook niet oefenen :+ Dat ik diagnoses heb is meer handig voor mezelf omte weten waarom ik dingen doe zoals ik doe.

- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
voor mij is mijn hond ook veel meer dan gezelschap en ik heb geen (in elk geval geen officiele
) etiketjes 
ik vind het zo raar dat er gesteld wordt dat je hond alleen maar meer dan gezelschap kan zijn als je wat stempeltjes achter je naam hebt staan.
ik vind het zo raar dat er gesteld wordt dat je hond alleen maar meer dan gezelschap kan zijn als je wat stempeltjes achter je naam hebt staan.
Laatst gewijzigd door renee-uk op 14 nov 2013 20:46, 1 keer totaal gewijzigd.

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
-
bouvierpoedel
- Zeer actief
Ja dat maakt hun beperkingen dan weer heel bijzonder en apart.renee-uk schreef:voor mij is mijn hond ook veel meer dan gezelschap en ik heb (in elk geval geen officiele) etiketjes

- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Het is maar net in welke omgeving je verkeert of het gros van de bekenden de hond als gezelschap heeft of dat er meer is
Als je alleen maar mensen kent die de hond als gezelschap zien, is het voor jou bijzonder als een hond meer voor je betekent en je uit een isolement haalt of je helpt minder angstig te zijn enz. enz.
Want zo heb je het om je heen nog nooit gezien.
Als je tussen de mensen verkeert die hun hond veel meer toekennen dan alleen gezelschap valt het niet op.
("je" en "jou" niet gericht tegen een bepaald persoon)
Als je alleen maar mensen kent die de hond als gezelschap zien, is het voor jou bijzonder als een hond meer voor je betekent en je uit een isolement haalt of je helpt minder angstig te zijn enz. enz.
Als je tussen de mensen verkeert die hun hond veel meer toekennen dan alleen gezelschap valt het niet op.
- renee-uk
- Zeer actief
ja want je/een hond belangrijk vinden omdat je nou eenmaal graag honden om je heen hebt is maar gewoontjes natuurlijkbouvierpoedel schreef:Ja dat maakt hun beperkingen dan weer heel bijzonder en apart.renee-uk schreef:voor mij is mijn hond ook veel meer dan gezelschap en ik heb geen (in elk geval geen officiele) etiketjes

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
- renee-uk
- Zeer actief
van je blik verruimen en niet alsmaar in hetzelfde kringetje ronddraaien is nog nooit een mens slechter geworden toch?ranetje schreef:Het is maar net in welke omgeving je verkeert of het gros van de bekenden de hond als gezelschap heeft of dat er meer is![]()

- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
renee-uk schreef:van je blik verruimen en niet alsmaar in hetzelfde kringetje ronddraaien is nog nooit een mens slechter geworden toch?ranetje schreef:Het is maar net in welke omgeving je verkeert of het gros van de bekenden de hond als gezelschap heeft of dat er meer is![]()
Neu, maar wanneer begin je daar aan?
-
bouvierpoedel
- Zeer actief
Heb er hier 4 naast me liggen van super slim tot een beetje dom, maar ze zijn allemaal even belangrijk voor mij met allemaal hun eigen vaardigheden zonder hoge verwachtingen naar mij toe ,dus ik kan niets stuk maken biij ze en hunn niet bij mij.renee-uk schreef:ja want je/een hond belangrijk vinden omdat je nou eenmaal graag honden om je heen hebt is maar gewoontjes natuurlijkbouvierpoedel schreef:Ja dat maakt hun beperkingen dan weer heel bijzonder en apart.renee-uk schreef:voor mij is mijn hond ook veel meer dan gezelschap en ik heb geen (in elk geval geen officiele) etiketjes
Omdat ze mijn beperkingen helemaal niet zien als beperkingen en hun dingetjes helemaal niet belangrijk vinden omdat ze het gewoon doen en ik , ik mag gewoon ik zijn .