Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

De wondere wereld van het pup zijn...

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Eilfy
Zeer actief
Mijn ras(sen): .
Pia: kruising
Alfy: kruising
Kenji: Border Collie
Djalu: Border Collie
Aantal honden: 5
Contacteer:

Re: De wondere wereld van het pup zijn...

Ongelezen bericht door Eilfy »

Fijn dat het de goede kant op gaat! Met de honden dan, een opspelende PTSS is niet fijn
In loving memory: Lara (20/02/1996 - 29/03/2009) ~~ Oryn (09/01/2013 - 02/02/2014)
Makso's Stars op Facebook
Sanchis
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herder / Border collie
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Sanchis »

Mieke-Bo schreef: Ben in 2,5 week tijd van 95kg naar 86,5 gegaan en zwaar uitgeput.
Wél een fijne afslankkuur! :J:
Ashley (Border Collie), Scott (Border Collie x Schotse Herder) en Jessie (x Heidewachtel)
Sanchis
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herder / Border collie
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Sanchis »

Waarop ben je trots?
Ashley (Border Collie), Scott (Border Collie x Schotse Herder) en Jessie (x Heidewachtel)
Mieke-Bo

Ongelezen bericht door Mieke-Bo »

Sanchis schreef:Waarop ben je trots?
Op het stamboom, dat die eindelijk zichtbaar is op de raad van beheer site.

Ik ben om, heb mij in diverse winkels laten voorlichten wat betreft kvv en barf.. Sites doorgespit en sommetjes gemaakt en de voordelen van vers wegen zwaarder dan de voordelen van brok.
Ben naar de plaatselijke dierenwinkel gegaan, krijg een mooie maandelijkse "partij" korting...(25kg pm) Nu een proefworst meegekregen en morgen krijg ik de officiële prijsopgave te horen en de prijs met korting.

Ook viel mijn oog nog op een fietskar, de beste man vroeg of ik serieus interesse had en ik legde mijn situatie uit. Hij ging even bellen....
De fietskar had een prijskaartje van 235€ :O: werd er serieus bang van..
Hij kwam terug uit zijn kantoor en zei, ik mag hem meegeven van de baas voor 125€..

Achter mij direct een stem: Verkocht! Euh bedankt mama :mrgreen:

Morgen haal ik hem op, word die gemonteerd op mijn fiets. Ik ben blij en hun zijn blij dat ze van dat ding af zijn. :cheer:
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door ranetje »

Gaat goed zo :ok:
Lief van je moeder om die fietskar voor je te regelen :I:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Mieke-Bo

Het was best emotioneel vandaag, afscheid van een dierbaar iemand en dan dit kado.

Ik voel mij een beetje bevrijd dat ik nu straks met de hondjes op pad kan en meer vrijheid heb.
Ook voelt het erg fijn dat ik na weken denken en piekeren over hondenvoeding nu een concreet plan heb, de dierenwinkel waar ik al vanaf kind af aan rond loop die dan een kortingsaanbod doet. Dat is gaaf! Die fietskar erbij, helemaal bijzonder.

Navajo,
Die groeit goed, over 1,5 week nog 3 panacur dagen samen met Bo en dan hoop ik dat het klaar is. Zindelijkheid gaat steeds beter, alleen in hele drukke speel spelletjes verliest die het soms ineens en schrikt er zelf een beetje van. Dat geeft ook niet, het is nog maar een baby.
Verder huppelt die vrolijk naar buiten als die plasje moet doen en poepje doet die keurig met uitlaten. Poepje zal straks met het kvv ook wel veranderen in positieve zin.
Aan de lijn wandelen vind ik Navajo echt een hele knappe puppy! Als ik wachten zeg bij de stoeprand gaat Bo zitten en wachten en navajo staat dan stil. Dan doe ik een brokje voor zijn neus en dan gaat hij ook zitten en dan zeg ik nogmaals wachten en puppy man blijft dan al wachten.... Knappe hond!

Loslopen, ook geen probleem maar hij kachelt er steeds meer "vandoor"... Nu de tijd aangebroken om in te spelen op zijn angst voor verlating. Als ik een serieuze kom hier poging heb geprobeerd en hij echt kiest voor vrijheid en Bo al braaf bij mij is dan draai ik om en loop in looppas bij hem weg en ga heel vrolijk met Bo ouwehoeren.. (Navajo jaloers maken dus).. Vaak word Navajo eerst nog wiebeliger en gaat nog verder weg rennen op een "na na" manier maar als hij doorkrijgt dat ik echt doorloop en het ook nog eens echt meen dan word die bang en rent heel snel naar zijn veilige plek. (mij en bo)... Dan krijgt hij een brokje en mag Bo vaak ook weer los en mogen ze samen gaan "ravotten".. Zo is een park wandeling ineens een langdurig uitlaat moment, ik wil Navajo leren dat hier komen niet betekend aan de riem. Aan de riem lopen is immers niet zo leuk als loslopen. Maja, dat moet getraind worden.

Navajo begint steeds brutaler te worden en ik merk aan mijzelf dat ik hem ook steeds vaker durf te corrigeren. Eerst was het nog een puppen pup en nu komt er ook steeds meer etterbakjes gedrag tussendoor kijken. En nu Bo ook duidelijker aangeeft het soms niet meer te accepteren zie ik hem ook steeds meer als honden hond en geen baby hond. Toen die er net was had ik alleen maar een beschermend gevoel en voedend gevoel en nu is daar een opvoedings gevoel bij gekomen.. Oke, dat klinkt beetje raar, maar ik hoop dat het gesnapt word, anders vraag gerust..
Leonie.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Markiesje, Toller
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Leonie. »

Het klinkt allemaal heel goed :)
Mieke-Bo

Bo en Navajo hebben zich lekker uitgeleefd in de weilanden. Gras staat al vrij hoog wat zorgt dat Navajo Bo soms ineens kwijt was, dan ging hij rechtop staan en kwam terug naar mij. Zo lief!
Nu ligt jut en jul in dromenland en gaat baasje naar het winkelcentrum brood halen, loempia eten en naar de slager. Even een verrassing voor mijn kanjers omdat ze zo lief waren daarnet.

Bijzonder stel zijn jullie, Bo en Navajo!
stefanie
Zeer actief

Ongelezen bericht door stefanie »

Ik weet niet hoe het zit op de weilanden waar je geweest bent. Maar houd je er rekening mee dat de meeste boeren niet bepaald blij zijn met honden op hun land? :wink:
Mieke-Bo

stefanie schreef:Ik weet niet hoe het zit op de weilanden waar je geweest bent. Maar houd je er rekening mee dat de meeste boeren niet bepaald blij zijn met honden op hun land? :wink:
Het weiland waar ze zich mochten uitleven is bekend terrein. Sprak in de paardentijd deze boer regelmatig en hij vond het juist fijn dat Bo de mollen wegjoeg.
Een boer ernaast heeft Bo al eens geleend voor het verjagen, zijn stabij stierf en hij miste zijn verjager. Helemaal trots was ik toen Bo ook terug kwam met een dode mol.
Ik ga niet zomaar een land in, heb een groene achtergrond wat opleiding betreft dus ik weet dat sommige boeren niet bepaald blij zijn. Gelukkig heeft mijn biologische stage boer heel veel land en is hij juist blij dat er op "natuurlijke" wijze word bestreden al vind hij wel dat andere diersoorten hier niet de dupe van mogen worden. Af en toe is voor hem geen probleem, ik moet er geen dagelijks avontuur van maken, zeker niet met het broeden van de vogels momenteel.

Weilanden grenzend aan landen waar koeien/schapen/paarden lopen of waar bekend is dat er zeldzame diersoorten verblijven laat ik uiteraard met rust. Het moet leuk blijven voor baas en dier, wild of in gevangenschap.

Bedankt voor je reactie :D
Mieke-Bo

Bo en Navajo vermaken zich super in de opvang. (zelfde bedrijf als mijn HUS) tot gauw dappere mannetjes
Mieke-Bo

Yes! De vriezer staat.. Maandag gaat die aan en dan in de loop van de week ga ik naar de leverancier de barf/kvv producten halen...

Navajo doet het goed, hij groeit goed en word nu echt hond. Zijn tandjes zijn wisselende en vandaag 25/4 tilde hij voor het eerst zijn poot op bij het plassen...

Pupsel word groot :D
ranetje
Zeer actief

Gaat snel he dat opgroeien van kleine pupsels :wink:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Mieke-Bo

ranetje schreef:Gaat snel he dat opgroeien van kleine pupsels :wink:
Veel te snel, nu is hij ineens hond en niet meer mijn baby.. Maar inmiddels wel omgedoopt tot puber clown :I:
P-tt
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kaninchen Teckel

Ongelezen bericht door P-tt »

Dat gaat echt snel. Grappig he als ze voor het eerst hun poot op gaan tillen. Ging het goed, of kukelde hij om?
Afbeelding
Mieke-Bo

Hij deed het alsof hij heel goed had geoefend in zijn slaap en goed had afgekeken... Ging echt scheef staan zonder om te kukelen..

:I:

Ik houd zo van die hond....
Mieke-Bo

Navajo gaat 15 Juni de jachthondenshow in Arnhem lopen! Spannend, word mijn eerste keer.

Mijn HUS heeft mij een link gegeven voor ringtraining, daar ga ik straks even een mail naar toe sturen...
Mieke-Bo

Inmiddels alweer 2 puppy cursus lesjes verder. Vajo doet het goed!

Zit, af, wachten dat kent hij al :cheer:

En verder: RELLENNNNNNNN :engel: :Q:
ranetje
Zeer actief

Gaat nu lekker :ok:

Leuk zo'n rellend hondje :engel:
Afbeelding
Laura-V
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jachthonden!
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Laura-V »

Fijn dat het zo goed gaat! :D

Je hebt vast wel wat foto's voor ons? ;-)
Mieke-Bo

Bedankt :engel: rellende Navajo's zijn zoooooooo vermoeiend!
Mieke-Bo

Laura-V schreef:Fijn dat het zo goed gaat! :D

Je hebt vast wel wat foto's voor ons? ;-)
Alstublieft :cheer:

viewtopic.php?f=26&t=285964
Mieke-Bo

Een nieuwe fase breekt aan: Puber puppy fase :I:

Nog geen half jaar geleden zweerde ik vlees voeding af, nu staat er een vriezer vol met vlees...
Nog geen half jaar geleden werd ik wanhopig van het woordje Giardia en alle diarree en nu heb ik 2 kerngezonde stoere honden rondlopen waar ik apen trots op ben! :pffff:

Navajo doet het goed!
We hebben de puppen cursus afgerond en starten eind augustus met de beginners A..
Tot die tijd zit ik niet stil, deze fase is super grappig en soms super om te janken.. Maar Navajo slaat zich er wel doorheen!
Sinds 2 dagen gaat hij zitten als ik zeg "zit"
Sinds een weekje is "hier" ook echt "hier" komen..
Af moeten wij nog bevestigen maar met snoep hulp zit het er wel in.
Hij kan al over een boomstam heen springen als ik zeg: "hoog" dit doe ik wel met mate ivm groei enzo..

Navajo is vooral ook erg goed in de clown uithangen en is vreselijk jaloers... Dát hondje breekt met zijn acties alle 4 zijn poten nog een keer in 1x...
Volgen is overigens stom! Daar heeft meneer niks mee en zeker niet aangelijnd. Los doet hij beter luisteren als vast.

Aandachtspuntjes voor komende periode zijn wel:
Volgen oppakken op de cursus maar daar word genoeg aandacht aan besteed.
Consequent blijven!
Respect houden en creëren voor elkanders ruimtes. Ik heb het handige omdraai trucje vd HUS nodig om het opspringen van Navajo af te leren, dat is mij bij Bo prima bevallen.
Aai momenten zijn 1 op 1 en niet 2 honden en ik.
De cursussen met Navajo en Bo beginnen (ik ga met Bo naar Denk honds in Nunspeet de gehoorzaamheid doen)
1x daags 10min oefenen met de basis gehoorzaamheid
Mijzelf op mijn gemak stellen als ik langer als 2 uur weg ben want dat kunnen ze prima maar dat zit in mijn hoofd.
Blij zijn! Leuke dingen doen! Genieten van het leven! Lol maken! En accepteren dat het hier en nu het hier en nu is.

Tot zover.. Bedankt en onwijs leuk dat jij mij weer gelezen hebt.. :F:
ranetje
Zeer actief

Zo doorgaan :ok: :wink:
Afbeelding
luna2906
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising mechelse herder x collie

Ongelezen bericht door luna2906 »

Klinkt goed. Ik vond het ook zo leuk om de vooruitgang te zien bij onze pup. Echt genieten :-)
Dee
Zeer actief
Mijn ras(sen): Zwitserse witte herder en een Roemeens meisje

Ongelezen bericht door Dee »

Leuk om te lezen :ok:
Mieke-Bo

18.4kg... jawel, navajo word groot!

De dierenarts zei zo mooi, o. die is gegroeid! Ik grapte, gelukkig wel zeg! Zou niet best wezen als meneer nog mini was. :Q:

Hartje en longetjes klonken mooi, nageltjes perfect, en het viel haar op dat vajo zo'n onbeschreven blad is en overal op af stuitert en Bo wat terug getrokken is. Niet zo gek, Navajo heeft 1 vaste thuis gehad en 1 vast logeer adres. Bo heeft in zijn eerste 6 maand 3 bazen gehad en ik ben nummero 4. Meneer Bo heeft gewoon een hoop ellende meegemaakt.

Bo zag er ook goed uit, hij is vorige week gecastreerd en had een prachtig pet shirt aangekregen maar die vond hij zelf niet zo prachtig en meneer heeft hem kapot gebeten die nacht erop en 5 vd 6 hechtingen eruit getrokken. Nog 2 dagen die ellendige roze kap (bewust roze gekozen omdat ik boos was :engel: ) en dan mag meneer alles weer. Heb hem net al ff gematst, hij mocht ff racen in het park met Navajo. Maar ik heb misbruik gemaakt van Bo zijn neus, afgelopen dagen is het hoge gras (c.a. 1 meter hoog) gemaaid voor van de winter, 2x per jaar word dat gemaaid, de dagen na het maaien komen veldmuisjes omhoog en dat is voor Bo reuze interessant. Gisteren en eergisteren al 6 in totaal te pakken gehad aan de flexi, dus ik durfde hem daar wel los te laten wetende dat hij niet als een idioot ging scheuren, navajo daar in tegen, denkt te kunnen vliegen:

" onclick="window.open(this.href);return false;

Bedankt voor het lezen weer, en het moge duidelijk zijn, ik hou van die 2 rakkers! :I:
P-tt
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kaninchen Teckel

Ongelezen bericht door P-tt »

Haha wat een leuk gezicht die twee. Bo lekker relaxt z'n neus aan het volgen en Navajo hyperdehyper rondscheuren :lol1:

Fijn dat het zo goed gaat met je mannen.
Afbeelding
Mieke-Bo

Ach lieve schat…
Jij bent mooi zoals jij bent!
Laat niemand jou ooit wijsmaken, dat jij beter kunt of anders moet.
Want lieve hond, jij bent top zoals jij doet en ik ben blij
dat jij geen ander baasje kent.

Ach lieve schat..
Ook moet jij weten, ik ga voor jou door het vuur.
Samen 1 knappe roedel, en een sterk bestuur.
Soms berg op en soms berg af
Maar met jouw streken vind ik je maf!
Ach lieve schat..
Ik hoop dat jij oud word bij mij
Dat maakt mij als baas al heel erg blij
Ik ga voor jou door het vuur..
Strijdbaar en krachtig elke minuut van elk uur.
©Mieke-Bo 13/10/14
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”