Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Doodzieke hond hond aan hek gebonden

Nieuws over dierenleed.
Niet geschikt voor jonge kinderen.

Moderator: moderatorteam

bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Re: Doodzieke hond hond aan hek gebonden

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

lieke schreef:
Tara schreef:
mmartinn schreef:
lets have fun schreef:Ik wist het ook niet dat de dierenbescherming daar een potje voor heeft. Daarbij kan het maar zo zijn dat iemand die problemen heeft niet meer zo helder nadenkt. Dan kan je hond achter laten ook een teken van liefde zijn. Niet zo snel oordelen dat het wel onverschilligheid zal zijn. Je weet helemaal niet wat voor (menselijk)leed er achter zit.
Daar heb ik ook nergens uitspraken over gedaan, enige wat ik beweer is dat ik het onverantwoordelijk gedrag vind.
Nee, niet letterlijk. Maar je komt wel continu met allerlei (voor)oordelen. :roll:

Ik vraag me af hoe oud ze is. Alleen bij heel jonge mensen is altijd alles zwart-wit. Met de jaren leer je dat er heel veel grijstinten bestaan.
Hebben we vrogger allemaal wel geschreeuwd "dat zou ik nooooooit doen" of "dat zou ik nooooooit zeggen".
En dat soort fouten zou ik nooooit maken en ik kom echt nooooit in de problemen. :neenee:
Totdat :oeps:
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
bouvierpoedel
Zeer actief

mmartinn schreef:
bouvierpoedel schreef:
mmartinn schreef:
gonnie schreef:Ik hoop voor mmartinn dat zij nooit in de problemen zal komen en dan niet weet waar aan te kloppen.
Nou Gonnie, dat vind ik heel lief van je.
Maar die problemen waar ik in zit zijn torenhoog, en soms weet ik ook niet waar ik moet aankloppen.
En toch gooi in niet met handdoeken naar ringen!
Dus jij blijft doorgaan en hopen op beter ,maar veroordeeld een ander als hij het zelfde doet en ook doorgaat.
En net als jij niet weet waar aan te kloppen verwijt je het een ander . :19:
Ok ik begrijp het misverstand.
Mijn problemen liggen niet op financieel gebied. Hoewel ik ze dolgraag zou willen inwisselen voor geldzorgen.
Ik zeg ook soms weet ik het ook niet meer, maar dan bijt ik me er toch in vast om er achter te komen.
Ja en dan kan er ook een punt komen komen waarvan je nooooit had gedacht dat je "zoiets" zou doen. :W:

Kun je hulp gebruiken.?
mmartinn
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rottweiler
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door mmartinn »

bouvierpoedel schreef:
lieke schreef:

Ik vraag me af hoe oud ze is. Alleen bij heel jonge mensen is altijd alles zwart-wit. Met de jaren leer je dat er heel veel grijstinten bestaan.
Hebben we vrogger allemaal wel geschreeuwd "dat zou ik nooooooit doen" of "dat zou ik nooooooit zeggen".
En dat soort fouten zou ik nooooit maken en ik kom echt nooooit in de problemen. :neenee:
Waarschijnlijk heb ik niet de luxe om op een lang leven terug te kijken en om bepaalde fouten te maken.
Maar nu laat ik me al veel te veel uit over mijn prive. Hier laat ik het dan ook bij.
Afbeelding
bouvierpoedel
Zeer actief

lieke schreef:
Tara schreef:
mmartinn schreef:
lets have fun schreef:Ik wist het ook niet dat de dierenbescherming daar een potje voor heeft. Daarbij kan het maar zo zijn dat iemand die problemen heeft niet meer zo helder nadenkt. Dan kan je hond achter laten ook een teken van liefde zijn. Niet zo snel oordelen dat het wel onverschilligheid zal zijn. Je weet helemaal niet wat voor (menselijk)leed er achter zit.
Daar heb ik ook nergens uitspraken over gedaan, enige wat ik beweer is dat ik het onverantwoordelijk gedrag vind.
Nee, niet letterlijk. Maar je komt wel continu met allerlei (voor)oordelen. :roll:

Zij is een hij dacht ik.
mmartinn
Zeer actief

bouvierpoedel schreef:
Kun je hulp gebruiken.?
haha dank je voor het aanbod.
Ik heb genoeg hulp in mijn privesfeer.
En het is een hij inderdaad.
Afbeelding
Rami
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Rami »

bouvierpoedel schreef: Hebben we vrogger allemaal wel geschreeuwd "dat zou ik nooooooit doen" of "dat zou ik nooooooit zeggen".
Ja, door schade en schande wijs geworden: zeg nooit nooit. :blauwoog:
Afbeelding
rose
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador

Ongelezen bericht door rose »

renee-uk schreef:
rose schreef:
mmartinn schreef:
rose schreef:Ik zal het voor de gein eens proberen als dit verhaal in de vergetelheid is geraakt, zal mij benieuwen wat de reacties zijn, ik denk niet al te positief :cool2:
Als er een goed en duidelijk verhaal aan vast zit, heb je een grote kans dat je ongelijk krijgt.
Waarom zouden er forumleden zijn die iemand afbranden die beschrijft hoe ze in de put is geraakt en waardoor ze haar hond niet kan laten behandelen.
Zou jij zo gemeen zijn?
Laten we het hopen :wink:
de eerste vraag zal wel zijn of die iemand rookt en daarna gaat het dertig pagina's lang over aso's die honden nemen terwijl ze het niet kunnen betalen.
en het eind van het liedje is dat degene die zo'n topic opent goed duidelijk gemaakt wordt dat hij of zij niet moet denken om op kosten van de gemeenschap oftewel 'míjn' geld een hond te kunnen houden en te laten behandelen.

Dit dus!
mmartinn
Zeer actief

rose schreef:
renee-uk schreef:
mmartinn schreef:
rose schreef:Ik zal het voor de gein eens proberen als dit verhaal in de vergetelheid is geraakt, zal mij benieuwen wat de reacties zijn, ik denk niet al te positief :cool2:
Als er een goed en duidelijk verhaal aan vast zit, heb je een grote kans dat je ongelijk krijgt.
Waarom zouden er forumleden zijn die iemand afbranden die beschrijft hoe ze in de put is geraakt en waardoor ze haar hond niet kan laten behandelen.
Zou jij zo gemeen zijn?
de eerste vraag zal wel zijn of die iemand rookt en daarna gaat het dertig pagina's lang over aso's die honden nemen terwijl ze het niet kunnen betalen.
en het eind van het liedje is dat degene die zo'n topic opent goed duidelijk gemaakt wordt dat hij of zij niet moet denken om op kosten van de gemeenschap oftewel 'míjn' geld een hond te kunnen houden en te laten behandelen.

Dit dus!
Dat je op bepaalde punten word gewezen vind ik niet raar, bv roken. Maar als dat laatste wat je zegt waar is, vind ik dat wel heel erg dat er zulke mensen zijn op dit forum.
Afbeelding
Manu

Ongelezen bericht door Manu »

Ik weet niet wat ik zou doen, gelukkig ken ik die wanhoop nog niet.
Wij zijn pas aan een hond begonnen toen we financieel elke maand over hielden. Als het goed is wordt mijn hond 14, in die tijd kan een hoop veranderen.
Geluk is dat ik veel mensen om me heen heb die me altijd een helpende hand zouden bieden. En ook voor Manu. Scheelt ook een hoop.
gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers

Ongelezen bericht door gonnie »

Célie schreef:
mmartinn schreef:
lieke schreef: Zo, en nu uitgefantaseerd en gespeculeerd: dit is duidelijk geen mishandeld dier. Sterker nog: het dier is weldoorvoed. Véél te weldoorvoed. Kennelijk heeft zij een baas gehad die haar met liefde volstopte met allerhande lekkers.
Ja sorry hoor, dan had ze dus blijkbaar wel genoeg geld om dat beest vet te mesten , maar niet om te laten behandelen? Toch weer die prioriteiten.
Een zak voer van de Lidl kost niet eens een tientje, daar heb je echt geen BMO operatie voor hoor dan zit je met zo'n groot lel al gauw aan de 500/600 euro.
Ik denk wel meer, het operatietarief is bij mijn dierenarts ongeveer 60 euro per 10 minuten en dat is dan zonder hechtdraad en pijnstilling.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
lieke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
Contacteer:

Ongelezen bericht door lieke »

Célie schreef:Is toch eigenlijk idioot zulke prijzen :19:
Idd. Mijn kat was ziek, blaasontsteking. Eerst een doosje ab gehaald. Viel reuze mee omdat er geen consultkosten bijkwamen, alleen de medicijnen. Week later wilde ze niet meer eten. Dus toch bejaarde muts meegenomen naar de praktijk: consult, bloedonderzoek, medicijnen en wat zakjes dieetvoer.... bijna 250 euro.
Het ging bergafwaarts, dus na tweeëneenhalve dag dwangvoederen besloten dat het niet meer ging. Afspraak gemaakt en naar de dierenarts om haar te laten inslapen: 92 euro (!).
En da's alleen nog maar om een kat te laten inslapen. Ik durf niet eens naar de prijzen van een castratie van een middelgrote- tot grote hond te vragen.
Als een roze spuit voor een kat al bijna 100 euro kost, dan moet zo'n operatie al tegen de 800 euro aanlopen. :80:
Afbeelding
gonnie
Zeer actief

Célie schreef:
gonnie schreef:
Célie schreef:

Een zak voer van de Lidl kost niet eens een tientje, daar heb je echt geen BMO operatie voor hoor dan zit je met zo'n groot lel al gauw aan de 500/600 euro.
Ik denk wel meer, het operatietarief is bij mijn dierenarts ongeveer 60 euro per 10 minuten en dat is dan zonder hechtdraad en pijnstilling.
Is toch eigenlijk idioot zulke prijzen :19:
Nou mijn vorige dierenarts was nog duurder daar kostte een hechtdraadje van ruim 7 cm 34 euro.
Afbeelding

Groetjes Gonnie.
chrico
Zeer actief

Ongelezen bericht door chrico »

Wat erg dat je die keus moet maken om je hond de hulp te geven die ze moet hebben :(
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

chrico schreef:Wat erg dat je die keus moet maken om je hond de hulp te geven die ze moet hebben :(
Kijk, jij begrijpt het. Hond had notabene een briefje om de nek met een roep om hulp. :(:
Afbeelding
gonnie
Zeer actief

mmartinn schreef:
bouvierpoedel schreef:
lieke schreef:

Waarschijnlijk heb ik niet de luxe om op een lang leven terug te kijken en om bepaalde fouten te maken.
Maar nu laat ik me al veel te veel uit over mijn prive. Hier laat ik het dan ook bij.
Dat vind ik erg voor je.
Afbeelding

Groetjes Gonnie.
gonnie
Zeer actief

laeken schreef:
chrico schreef:Wat erg dat je die keus moet maken om je hond de hulp te geven die ze moet hebben :(
Kijk, jij begrijpt het. Hond had notabene een briefje om de nek met een roep om hulp. :(:
Ja en wie weet waar de eigenaar nog meer hulp heeft gezocht.
Afbeelding

Groetjes Gonnie.
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Célie schreef:
mmartinn schreef:
lieke schreef: Zo, en nu uitgefantaseerd en gespeculeerd: dit is duidelijk geen mishandeld dier. Sterker nog: het dier is weldoorvoed. Véél te weldoorvoed. Kennelijk heeft zij een baas gehad die haar met liefde volstopte met allerhande lekkers.
Ja sorry hoor, dan had ze dus blijkbaar wel genoeg geld om dat beest vet te mesten , maar niet om te laten behandelen? Toch weer die prioriteiten.
Bij Kiki kostte die ongeveer €400,- inclusief nazorg.
Bezoekje Wagenrenk met Bente kostte in 2010 tegen de €600,- inclusief inslapen. Daar heb je heel wat zakken Lidl-voer voor die ik volgaarne gekocht had als ik Bente had mogen behouden.

Wat een vooroordelen en kortzichtig geleuter zie ik hier weer eens :roll:
In de tijd dat ik bij de dierenamu werkte (zat in het zelfde gebouw als het asiel) werden honden die afgegeven werden bij het asiel echt niet met open armen ontvangen hoor. Daar moest toen al Fl. 100,- voor gegeven worden.
Dat was in de guldentijd dus ik kan me voorstellen dat dat nu €100,- is en als je dat niet hebt kun je de hond inderdaad misschien beter aan het hek binden op een plek waar hij snel gevonden zal worden.
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Als ik de hond gevonden had had ik haar misschien wel gehouden en geholpen. Dan was het dus prima uitgepakt met dat briefje. Ik snap de hele ophef niet en ik vind het lovenswaardig dat de eigenaar zo onbaatzuchtig hulp vraagt omdat hij dus wel zijn duidelijk lieve en geliefde hond kwijt raakt.

Ik heb wel eens een hondje gevonden. Ziek en zwak. Ik was nog jong. Mijn moeder bracht het beestje naar het asiel en kreeg daar een uitbrander van hier tot Tokio, het was vast onze hond etc etc. Beest moesten we maar bij de dierenarts achter laten. Die heeft het hondje ingeslapen na enkele dagen en de eigenaar belde ons daarna boos op. Was dus een drama.
Afbeelding
ellen en de birmanen
Zeer actief
Mijn ras(sen): 4 tollers
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door ellen en de birmanen »

velen roepen wel had de hond afgestaan aan het asiel. ten eerste kost dat geld enten tweede een asiel is in de eerste instantie in het leven geroepen om zwerfdieren op te vangen. daarbij heeft een asiel ook geen geldboom in de tuin staan.
een voorbeeld, waar gebeurd. vorige week werd er door een witte bus met buitenlands kenteken een dicht getapete doos aan de weg gezet. een voorbijganger ziet het gebeuren, stopt, wil de doos open maken en ziet een kattenkopje verschijnen, heftig blazend. de voorbijganger doet de doos dicht, belt de dierenambulance. die komen, nemen de doos mee en brengen deze naar het asiel in rijswijk. daar blijkt het om 4 katten te gaan. na een heel snel onderzoek (katten zijn bijna niet te benaderen door de stress) blijkt er 1 hoogzwanger te zijn en 1 heeft een gebroken poot gehad welke verkeerd is gegroeid. deze poot moet geamputeerd worden a 300 euro. de zwangere poes werpt 4 kittens waarvan 1 kitten na een dag overlijd. wie kan er voor de kosten opdraaien? juist het asiel. de 2,50 euro per dag per zwerfdier voor 2 weken dekt deze kosten niet. bij de db hoeven ze niet aan de bel te trekken, die hebben geen geld zeggen ze.
ellen
Afbeelding
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

De asiels schijnen toch niet alle honden aan te nemen, en vooral niet honden die iets mankeren.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
Nicoline
Zeer actief
Mijn ras(sen): APBT

Ongelezen bericht door Nicoline »

Het gaat al goed met Kia, ze is klaar voor adoptie :)
http://ikzoekbaas.dierenbescherming.nl/ ... -rotterdam
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

:ok: lekker vrolijk smoeltje al op de laatste foto!
Nicoline
Zeer actief
Mijn ras(sen): APBT

Ongelezen bericht door Nicoline »

Ja het is ook een hele leuke hond ook van karakter. Inmiddels heeft ze ook al een baasje gevonden, dus eind goed al goed :)
kaatje888
Zeer actief
Mijn ras(sen): Boomer & Maltezer.

Ongelezen bericht door kaatje888 »

Wat fijn :cheer:
In liefdevolle herinnering
Binky 12-08-2000?, ?-?-2010 en Tycho 20-05-2006, 02-04-2014
krullie
Zeer actief

Ongelezen bericht door krullie »

ik heb gelukkig steun van familie maar als ik het alleen zou moeten doen zou het ook moeilijker gaan.
ik had een akkefietje met zijn nek 2x consulten, foto's, injectie en pillen 350
vlak daarna een balzakamputatie en dat kwam op 450.
soms vind ik het wel schandalig duur hoor.
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

krullie schreef:ik heb gelukkig steun van familie maar als ik het alleen zou moeten doen zou het ook moeilijker gaan.
???? Verkeerde topic?
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

Nicoline schreef:Het gaat al goed met Kia, ze is klaar voor adoptie :)
http://ikzoekbaas.dierenbescherming.nl/ ... -rotterdam
On topic. Ze ziet er prima uit, geweldig werk! Hopelijk komt er snel een liefhebbend baasje voor haar!
krullie
Zeer actief

Ongelezen bericht door krullie »

Marion. schreef:
krullie schreef:ik heb gelukkig steun van familie maar als ik het alleen zou moeten doen zou het ook moeilijker gaan.
???? Verkeerde topic?

nee, ik denk gewoon dat het plots super duur kan worden met een huisdier.
en de da vragen best veel geld.
en dan gaan mensen dit soort noodsprongen maken.
Plaats reactie

Terug naar “Dier en Leed”