Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
eerst nacht achter de rug
Moderator: moderatorteam
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
- Aantal honden: 1
Re: eerst nacht achter de rug
Ik geloof niet dat ze van tevoren al had bepaald wat ze wilde doen?
In ieder geval krijg ik de indruk dat ze wel degelijk wat heeft gedaan met een paar adviezen.
Alleen de opmerkingen over terugbrengen e.d. heeft ze genegeerd.
In ieder geval krijg ik de indruk dat ze wel degelijk wat heeft gedaan met een paar adviezen.
- mmartinn
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Rottweiler
Ja dat laatste sloeg ook nergens op. Maar de rest is ook genegeerd.ranetje schreef:Ik geloof niet dat ze van tevoren al had bepaald wat ze wilde doen?

- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Moet je dat dan opvolgen? Als ik de antwoorden niet toepasselijk vind doe ik ook mn eigen ding. Het is advies vragen dat hoef je niet op te volgen...

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- luna2906
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising mechelse herder x collie
Advies is toch advies en niet bindend? Soms vraag je advies, omdat er misschien dingen zijn waar je zelf nog niet aan gedacht hebt. Mijn hond is bijvoorbeeld erg vocaal en opgefokt tijdens trainen. Ik weet uit ervaring dat corrigeren een averechts effect heeft. Als ik dan vraag hoe andere mensen dat soort dingen oplossen, negeer ik de adviezen over corrigeren. Ik weet immers al dat het voor mijn hond niet werkt. Dat betekent niet dat andere adviezen niet kunnen helpen of dat ik geen waarde hecht aan adviezen. Ik kan er alleen niets mee, omdat het niet bij mij en/of mijn hond past. Waarom zou ik het dan opvolgen?
- bounty
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Sheltie
Wat een discussie zeg 
Maar mag wel eens gezegd worden, ook voor andere 'nieuwe' leden zodat die hierdoor niet afgeschrikt worden met sommige (misschien goed bedoelde, maar komt bot over) reacties.
Maar mag wel eens gezegd worden, ook voor andere 'nieuwe' leden zodat die hierdoor niet afgeschrikt worden met sommige (misschien goed bedoelde, maar komt bot over) reacties.
- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
ik ben het met je eens hoor, maar zoals ik het begrijp mag dat nu niet meer gezegd worden?tekkel schreef:Je doet alsof dit een natuurverschijnsel is dat je zomaar ineens overkomt. Maar dit wist je toch al voordat je je pup in huis nam? Of dacht je dat je hem uit kon zetten als je even een halve dag ging werken.bounty schreef: En morgen is het zover, ik moet gaan werken dus dat wil zeggen dat ze 4u alleen moet zijn. Daar heb ik dus wel schrik voor hoe dit gaat lopen. (en kan me voorstellen dat ik hier rare reacties op krijg omdat ik moet gaan werken, maar ik vraag enkel hoe zo goed mogelijk om te gaan met de situatie dus merci voor jullie hulp!)
Ik weet dat dit een zinloze reactie is maar ik kan me hier toch zó aan ergeren. Neem toch geen pup, en als je per se een hond wil: neem een oudere rustige herplaatser van wie je enigszins kan weten dat hij na een tijdje even alleen kan blijven.
nee, het is hartstikke normaal joh dat je een hondje dat je net twee dagen in huis hebt zo'n tijd alleen laat.
hartstikke strak plan en absoluut aan te bevelen

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
- thom
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
- Contacteer:
Nou, dit dus. Of je iets met het advies doet staat je uiteraard vrij, maar dan nog blijf ik het een merkwaardig verhaal vinden.renee-uk schreef:ik ben het met je eens hoor, maar zoals ik het begrijp mag dat nu niet meer gezegd worden?tekkel schreef:Je doet alsof dit een natuurverschijnsel is dat je zomaar ineens overkomt. Maar dit wist je toch al voordat je je pup in huis nam? Of dacht je dat je hem uit kon zetten als je even een halve dag ging werken.bounty schreef: En morgen is het zover, ik moet gaan werken dus dat wil zeggen dat ze 4u alleen moet zijn. Daar heb ik dus wel schrik voor hoe dit gaat lopen. (en kan me voorstellen dat ik hier rare reacties op krijg omdat ik moet gaan werken, maar ik vraag enkel hoe zo goed mogelijk om te gaan met de situatie dus merci voor jullie hulp!)
Ik weet dat dit een zinloze reactie is maar ik kan me hier toch zó aan ergeren. Neem toch geen pup, en als je per se een hond wil: neem een oudere rustige herplaatser van wie je enigszins kan weten dat hij na een tijdje even alleen kan blijven.
nee, het is hartstikke normaal joh dat je een hondje dat je net twee dagen in huis hebt zo'n tijd alleen laat.

- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
Oh maar dat vind ik ook hoor, maar ik ben het niet eens dat je alle adviezen maar moet opvolgen omdat je hier anders niet moet posten... dat vind ik een erg vreemd gegeven. Ik neem vrij of neem een oppas, 9 van de 10 keer zal het het eerste zijn want ik vind het veel te leuk om mee te maken. Die tijd komt nooit meer terug.renee-uk schreef:ik ben het met je eens hoor, maar zoals ik het begrijp mag dat nu niet meer gezegd worden?tekkel schreef:Je doet alsof dit een natuurverschijnsel is dat je zomaar ineens overkomt. Maar dit wist je toch al voordat je je pup in huis nam? Of dacht je dat je hem uit kon zetten als je even een halve dag ging werken.bounty schreef: En morgen is het zover, ik moet gaan werken dus dat wil zeggen dat ze 4u alleen moet zijn. Daar heb ik dus wel schrik voor hoe dit gaat lopen. (en kan me voorstellen dat ik hier rare reacties op krijg omdat ik moet gaan werken, maar ik vraag enkel hoe zo goed mogelijk om te gaan met de situatie dus merci voor jullie hulp!)

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- thom
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
- Contacteer:
Daarbij weet je al lange tijd van tevoren dat er een pup bij je komt wonen, dus tref je je voorbereidingen, tenminste dat lijkt mij normaal. Niet alleen bij een pup, maar bij elke nieuwe hond die bij je komt wonen.

- renee-uk
- Zeer actief
oh ok.malinois schreef:Oh maar dat vind ik ook hoor, maar ik ben het niet eens dat je alle adviezen maar moet opvolgen omdat je hier anders niet moet posten... dat vind ik een erg vreemd gegeven. Ik neem vrij of neem een oppas, 9 van de 10 keer zal het het eerste zijn want ik vind het veel te leuk om mee te maken. Die tijd komt nooit meer terug.renee-uk schreef:ik ben het met je eens hoor, maar zoals ik het begrijp mag dat nu niet meer gezegd worden?tekkel schreef:Je doet alsof dit een natuurverschijnsel is dat je zomaar ineens overkomt. Maar dit wist je toch al voordat je je pup in huis nam? Of dacht je dat je hem uit kon zetten als je even een halve dag ging werken.bounty schreef: En morgen is het zover, ik moet gaan werken dus dat wil zeggen dat ze 4u alleen moet zijn. Daar heb ik dus wel schrik voor hoe dit gaat lopen. (en kan me voorstellen dat ik hier rare reacties op krijg omdat ik moet gaan werken, maar ik vraag enkel hoe zo goed mogelijk om te gaan met de situatie dus merci voor jullie hulp!)
nee alle adviezen hoef je niet op te volgen, in feite hoef je geen enkel advies op te volgen natuurlijk, maar op zich is het niet verkeerd om er eens over na te denken lijkt me.
je vraagt uiteindelijk geen advies als je zelf al weet wat je wil.

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
nee tuurlijk, dat zei ik ook... juist adviezen zijn imo er voor om te ontdekken waar je zelf nog niet aan gedacht hebt.renee-uk schreef: oh ok.
nee alle adviezen hoef je niet op te volgen, in feite hoef je geen enkel advies op te volgen natuurlijk, maar op zich is het niet verkeerd om er eens over na te denken lijkt me.

- mmartinn
- Zeer actief
Precies!renee-uk schreef:oh ok.malinois schreef:Oh maar dat vind ik ook hoor, maar ik ben het niet eens dat je alle adviezen maar moet opvolgen omdat je hier anders niet moet posten... dat vind ik een erg vreemd gegeven. Ik neem vrij of neem een oppas, 9 van de 10 keer zal het het eerste zijn want ik vind het veel te leuk om mee te maken. Die tijd komt nooit meer terug.renee-uk schreef:ik ben het met je eens hoor, maar zoals ik het begrijp mag dat nu niet meer gezegd worden?tekkel schreef: Je doet alsof dit een natuurverschijnsel is dat je zomaar ineens overkomt. Maar dit wist je toch al voordat je je pup in huis nam? Of dacht je dat je hem uit kon zetten als je even een halve dag ging werken.

- mmartinn
- Zeer actief
mmartinn schreef:Precies!renee-uk schreef:oh ok.malinois schreef:Oh maar dat vind ik ook hoor, maar ik ben het niet eens dat je alle adviezen maar moet opvolgen omdat je hier anders niet moet posten... dat vind ik een erg vreemd gegeven. Ik neem vrij of neem een oppas, 9 van de 10 keer zal het het eerste zijn want ik vind het veel te leuk om mee te maken. Die tijd komt nooit meer terug.renee-uk schreef: ik ben het met je eens hoor, maar zoals ik het begrijp mag dat nu niet meer gezegd worden?

- mmartinn
- Zeer actief
Ik reageer toch in dit specifieke topic, toch niet in het algemeen.malinois schreef:Oh maar dat vind ik ook hoor, maar ik ben het niet eens dat je alle adviezen maar moet opvolgen omdat je hier anders niet moet posten... dat vind ik een erg vreemd gegeven. Ik neem vrij of neem een oppas, 9 van de 10 keer zal het het eerste zijn want ik vind het veel te leuk om mee te maken. Die tijd komt nooit meer terug.renee-uk schreef:ik ben het met je eens hoor, maar zoals ik het begrijp mag dat nu niet meer gezegd worden?tekkel schreef:Je doet alsof dit een natuurverschijnsel is dat je zomaar ineens overkomt. Maar dit wist je toch al voordat je je pup in huis nam? Of dacht je dat je hem uit kon zetten als je even een halve dag ging werken.bounty schreef: En morgen is het zover, ik moet gaan werken dus dat wil zeggen dat ze 4u alleen moet zijn. Daar heb ik dus wel schrik voor hoe dit gaat lopen. (en kan me voorstellen dat ik hier rare reacties op krijg omdat ik moet gaan werken, maar ik vraag enkel hoe zo goed mogelijk om te gaan met de situatie dus merci voor jullie hulp!)

-
bouvierpoedel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
TS geeft toch aan dat het goed gaat en zij binnen haar mogelijkheden oplossingen heeft gezocht en dat hethondje nu rustig is en happy.
En dat ze blij is met de input/adviesen.
Waarom door blijven zeiken.?
Wat je zegt ben je zelfffff 

- Jackira
- Zeer actief
Omdat het goed gaat maar dat is niet aan TS te danken. Voor hetzelfde had die pup 4 uur gejankt. Ik snap ook niet dat iemand een pup die 2 dagen bij je is zolang alleen kan laten. Je weet helemaal niet hoe het gaat lopen. Gewoon geluk met een makkelijke pup blijkbaar. Maar die moet wel gelijk 4 uur z'n plas ophouden. Een oppas zoeken is wel het minste dat je dan kunt doen.
- ranetje
- Zeer actief
bouvierpoedel schreef:TS geeft toch aan dat het goed gaat en zij binnen haar mogelijkheden oplossingen heeft gezocht en dat hethondje nu rustig is en happy.
Misschien is het een idee om daar eens een algemeen topic over te maken in plaats van TS te blijven "aanspreken" op iets dat niet gebeurd is.Ri@ schreef:Omdat het goed gaat maar dat is niet aan TS te danken. Voor hetzelfde had die pup 4 uur gejankt. Ik snap ook niet dat iemand een pup die 2 dagen bij je is zolang alleen kan laten. Je weet helemaal niet hoe het gaat lopen. Gewoon geluk met een makkelijke pup blijkbaar. Maar die moet wel gelijk 4 uur z'n plas ophouden. Een oppas zoeken is wel het minste dat je dan kunt doen.
- renee-uk
- Zeer actief
waarom?ranetje schreef:Misschien is het een idee om daar eens een algemeen topic over te maken in plaats van TS te blijven "aanspreken" op iets dat niet gebeurd is.Ri@ schreef:Omdat het goed gaat maar dat is niet aan TS te danken. Voor hetzelfde had die pup 4 uur gejankt. Ik snap ook niet dat iemand een pup die 2 dagen bij je is zolang alleen kan laten. Je weet helemaal niet hoe het gaat lopen. Gewoon geluk met een makkelijke pup blijkbaar. Maar die moet wel gelijk 4 uur z'n plas ophouden. Een oppas zoeken is wel het minste dat je dan kunt doen.
het is precies zoals ria zegt, het ging niet goed vanwege de geweldige voorbereiding en afhandeling, maar ondanks dat.
waarom mag dat niet hier nogmaals gezegd worden?
als hondjes zindelijk worden ondanks dat ze met hun neus door de poep en de plas gehaald worden, mag je daar dan ook niks van zeggen 'omdat het toch gelukt is'?

- ranetje
- Zeer actief
Omdat het niet gaat om een neus door de poep?
Het is goed gegaan met alleen blijven gelukkig.
Daar kan iedereen wel eindeloos over door blijven emmeren (nog een paar pagina's is niet ongewoon op het forum
), maar als je gewoon een algemeen topic met uitleg neer zet hoef je daar alleen maar naar te verwijzen.
Scheelt een stuk.
Daar kan iedereen wel eindeloos over door blijven emmeren (nog een paar pagina's is niet ongewoon op het forum
Scheelt een stuk.
- renee-uk
- Zeer actief
ja dat weet ik ook dat het daar niet om gaat, het was een voorbeeld.ranetje schreef:Omdat het niet gaat om een neus door de poep?
Daar kan iedereen wel eindeloos over door blijven emmeren (nog een paar pagina's is niet ongewoon op het forum), maar als je gewoon een algemeen topic met uitleg neer zet hoef je daar alleen maar naar te verwijzen.
Scheelt een stuk.
en nee, algemene topics worden vaak niet gelezen en vind ik ook niet hetzelfde.
mijn mening uiteraard

-
bouvierpoedel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Inschattingsfouten of iets niet goed plannen doen we allemaal wel eens.
Alleen wel jammer dat je na het herstellen daarvan nog steeds met je neus door de stront en zeik word gehaald.
Alleen wel jammer dat je na het herstellen daarvan nog steeds met je neus door de stront en zeik word gehaald.
Wat je zegt ben je zelfffff 

- renee-uk
- Zeer actief
tja, life is a bitch and then you diebouvierpoedel schreef:Inschattingsfouten of iets niet goed plannen doen we allemaal wel eens.

- Jackira
- Zeer actief
Ja iedereen doet dat wel eens. En daar leer je van. Maar blijkbaar TS niet want die komt nog even triomfantelijk vertellen dat het wel goed is gegaan. I.p.v. dat je zegt dat het inderdaad wat beter had gekund. Dus die heeft helemaal niks hersteld. En wie zegt dat dat echt zo is trouwens.bouvierpoedel schreef:Inschattingsfouten of iets niet goed plannen doen we allemaal wel eens.
En verder bepaal ik zelf hoe, waar, wanneer en hoe vaak en hoe lang ik reageer.
- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
Maar wat er wel gebeurt door dit soort reacties is dat er veel mensen wijselijk hun mond houden.
Daardoor krijg je nogal een vertekend beeld.
Maar ik weet wel redelijk zeker dat heel veel mensen hier lang niet alles vertellen, omdat ze dan het halve forum weer over zich heen krijgen en daar geen zin in hebben.
Kan ik me uitstekend voorstellen trouwens.
Maar ik weet wel redelijk zeker dat heel veel mensen hier lang niet alles vertellen, omdat ze dan het halve forum weer over zich heen krijgen en daar geen zin in hebben.
- Jackira
- Zeer actief
Ja dat snap ik dan weer niet. De dingen die je doet sta je zelf achter neem ik aan. Dus wat maakt het dan uit hoe de rest van een forum daarover denkt als je voor jezelf weet dat wat je doet goed is.
Ik kan me wel voorstellen dat zulke reacties confronterend zijn als je zelf eigenlijk wel weet dat je niet zo goed bezig bent. En die mensen zullen inderdaad niet alles vertellen.
Ik kan me wel voorstellen dat zulke reacties confronterend zijn als je zelf eigenlijk wel weet dat je niet zo goed bezig bent. En die mensen zullen inderdaad niet alles vertellen.
- Leonie.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Markiesje, Toller
- Aantal honden: 2
Iedereen doet vast ook wel eens iets waar hij/zij minder trots op is, spijt van heeft of zich voor schaamt.Ri@ schreef:Ja dat snap ik dan weer niet. De dingen die je doet sta je zelf achter neem ik aan. Dus wat maakt het dan uit hoe de rest van een forum daarover denkt als je voor jezelf weet dat wat je doet goed is.
Ik in elk geval wel
- Jackira
- Zeer actief
Dan moet je de rest ook quoten, dat heeft dan weer betrekking op wat jij nu zegt en ik ookLeonie. schreef:Iedereen doet vast ook wel eens iets waar hij/zij minder trots op is, spijt van heeft of zich voor schaamt.Ri@ schreef:Ja dat snap ik dan weer niet. De dingen die je doet sta je zelf achter neem ik aan. Dus wat maakt het dan uit hoe de rest van een forum daarover denkt als je voor jezelf weet dat wat je doet goed is.
Ik in elk geval wel
- renee-uk
- Zeer actief
en als iedereen maar oht en aht krijg je dat vertekende beeld niet?Marjoleine schreef:Maar wat er wel gebeurt door dit soort reacties is dat er veel mensen wijselijk hun mond houden.
niemand is volmaakt en iedereen maakt fouten, maar als je op een forum een vraag stelt kun je wel eens niet de reacties krijgen die je graag wil zien.
risico van het plaatsen op een forum lijkt me en je zou er ook je voordeel mee kunnen doen

- Leonie.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Markiesje, Toller
- Aantal honden: 2
Ik denk alleen niet dat het om 'die mensen' gaat, zoals jij zegt, maar dat iedereen wel eens iets heeft waar die minder trots op is. Vandaar de halve quote.Ri@ schreef:Dan moet je de rest ook quoten, dat heeft dan weer betrekking op wat jij nu zegt en ik ook
- renee-uk
- Zeer actief
maar dan gaat het om iets waarvan je weet dat het niet goed was en heb je, lijkt mij, ook al bedacht hoe je het in de toekomst beter kunt doen.Leonie. schreef:Ik denk alleen niet dat het om 'die mensen' gaat, zoals jij zegt, maar dat iedereen wel eens iets heeft waar die minder trots op is. Vandaar de halve quote.Ri@ schreef:Dan moet je de rest ook quoten, dat heeft dan weer betrekking op wat jij nu zegt en ik ook
het gaat toch juist om mensen die dat niet weten?
overigens zet ik mijn fouten hier net zo hard neer hoor, ook ik ben maar een mens en mensen zijn nou eenmaal niet volmaakt.
van fouten kun je ook leren toch?