Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

puppy en een nieuw huis/ Meet Ferry

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

tekkel
Erelid
Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel
Aantal honden: 1

Re: Een puppy er bij en een nieuw huis -IN shock pg 3!!!

Ongelezen bericht door tekkel »

nathalie71 schreef:
tekkel schreef:Het is gewoon een leuk hondje. Ja, je bent waarschijnlijk besodemieterd maar je was te goeder trouw, al had er wel een piepklein alarmbelletje mogen afgaan bij een Oosteuropese vrouw met een verzameling hondjes, schijnzwanger en al :wink: Zo werkt het nou eenmaal met broodfukkers tegenwooordig: geen gore stal met donkere hokken maar een Mevrouw met een ingewikkeld verhaal :19:

Moet je met zo'n woningruil nou in 1 dag verhuizen? Geen tijd om te schilderen oid?
Het is een lieverd..

Niks aan te doen..... Hij blijft lekker bij ons en als het niet in de kar past dan moet ik mijne maar verkopen en een wat grotere halen.Dat is dan maar zo.Zo duur was het hondje niet (200) Dus heb nog wel wat over.

Ja met ruilen moet je in 1 dag over,meteen om ruilen.

Maar ik heb enorm geluk,dat huis is in november helemaal geschilderd en de vloeren gedaan.Kan er zo in.Het is super schoon.

Bij mij zit alles er al 7 op en boven liggen tweedehands vloeren.
Zij moeten hier alles weer verven en sausen
O, je boft met zo'n opgeknapt huis, anders lijkt het me erg lastig. Al is het wel een goede manier om aan een nieuw huis te komen zonder wachtlijsten en zo.

Je hoeft geen grotere hondenkar: Ferry kan hem straks gewoon trekken :mrgreen:
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
josefientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griekse herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door josefientje »

Ik vind de naam trouwens onwijs goed gekozen, op die eerste foto líjkt hij zelfs op Ferry Doedens :goeie:
Afbeelding
Daisy@
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herders
Aantal honden: 3
Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy

Ongelezen bericht door Daisy@ »

Het is wel een leukerd! Veel plezier met het 3-tal en straks je nieuwe huis. Leuk idee dat woningruil!
(niet dat ik hier weg wil, maar het lijkt me zo een prima deal!)
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Ik zie het nu pas maar ik had het je meteen kunnen vertellen ;)

Les 1: een baard vererft dominant. Als dus een van de ouders een baard heeft en van een ras komt dat een baard heeft, zoals die maltezer, dan hebben alle pups een baard. Omgekeerd ook: als de ouders geen baard hebben en de ups wel, dan wordt er gelogen over de ouders. Een baard komt altijd van een baard. Zo simpel is dat.
Dus deze pup kán niet van die maltezer zijn.
Het is een pup van die bastaardbeagle met de wawa.
Die gaat wel iets groter worden dan je had gedacht ;)
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Veel plezier met Ferry.
Sita
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sita »

Wat een leukerd is Ferry! Benieuwd hoe hij uitgroeit en vooral naar zijn karakter. Lekker van hem genieten :ok:
Groetjes Yvette, Sita, Taro en Rowan

Afbeelding
twinkeltje
moderator
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door twinkeltje »

Vond 2 killo al zwaar voor een pup van die x maar wat maakt het uit het is een leuk pupie gefeliciteerd
Afbeelding
nathalie71

Ongelezen bericht door nathalie71 »

Dank je wel hoor Kees en Buddy-boy!

En nee..ik had dit niet verwacht.Ik had heel leuk mail en telefoon contact.
En ze vertelde over zwervers die zij hielp en een vriendin die zwervers hielp etc.etc. Over haar kinderen en dat ze het belangrijk vond dat die ook goed leerde om gaan met dieren.enz.Geen handel gesprek zeg maar.Ik neem dan niet aan dat ze staat te liegen.Ik ging uit van een goed hart en een oeps nestje.

gezien haar foto`s die ik nu achteraf allemaal heb gezien heeft ze veel vaker een nestje met of de grote hond of een van de Maltezers.Ik zie geen andere honden op de foto`s dan deze 5.Kom verder ook geen andere informatie tegen.Ik had totaal iemand anders aan de telefoon en mail (en live )dan achteraf blijkt.

Maar goed.Ferry is een mooie,lieve hond.Die graag bij me is,rustig de boel verkent,aan het uit proberen is hoe ver hij kan gaan bij ons allemaal.Gewoon een beagle/chihuahua pup die een goede opvoeding nodig heeft om ook uit te groeien tot een leuke hond.

Die kar dat komt wel goed.

Bedankt Marjoleine voor je uitleg!!
Ik vind de naam trouwens onwijs goed gekozen, op die eerste foto líjkt hij zelfs op Ferry Doedens
Inderdaad,qua uiterlijk past het perfect!Een schatje,ondeugend,beetje schijtebak.....en tussen de dames leven met roze spulletjes :F:

Ja dat ruilen is een hele mooie oplossing.
En inderdaad erg lastig als beide huizen er niet uit zien,dan moet je alles doen als je er in zit. :schrik:
Wat is die moederhond trouwens enorm vet, niet normaal!
Ja dat is heel erg.... had met de hond te doen!Zij vertelde dus dat deze gered was vanuit Hongarije,dat ze die mee hadden genomen na bezoek aan familie.Tja,en dan zie je foto`s waarop de hond als melkkoe functioneerd.

En ik zit de Maltezer te aaien .... haar afscheid laten nemen van haar laatste pup.Was het niet eens haar moeder!!Maar die andere die bij me stond.
Gelukkig heeft mijn buurmeisje deze hond de hele tijd staan aaien toen ik met die mevrouw aan het praten was.Moeder hond trok ook naar Ferry toe en Ferry klom boven op haar rug toen ze lag.
Dat ze liegt over wie de moeder is zal misschien komen omdat ze de pups niet kwijtraakte gezien de leeftijd.
dat geloof ik inderdaad ook.Ferry was nog over en toch al meer dan 4 mnd. Ik heb verder geen enkele andere pup gezien (of gehoord) Dus beide nestjes waren weg.

Van de week even langs de DA even check up en meteen kijken of er wel een chip in zit.Heb nummer en paspoort en kaart van de NDG mee gekregen,(ik moest dit nummer nog registreren heb ik meteen gedaan) en een wormtabletje kreeg ik mee.En een lapje stof met de geur van huis.Ik kan bij mijn meiden de chip goed voelen,bij Ferry voel ik niks nl :19: dusss....

Entingen....hmm;
op 14-02-14 heeft hij Nobivac Puppy DP gehad.
volgens het boekje moest dat in maart nog een keer.Verder geen entingen gehad.

Welke heeft hij nu heel hard WEL nodig?
S@nne123

Ongelezen bericht door S@nne123 »

Dus toch broodfok.... :ugh: Terug brengen wil je niet,maar ik zou op zijn minst verhaal gaan halen waarom je bewust voorgelogen bent.
nathalie71

heb hem gewogen via de Wii fit Hij weegt 3,7 kg!! En ik vind hem wat dunnetjes.Dus ik denk dat hij zeker wel 4 kg zou horen te zijn nu.

Wat weegt een Beagle pup van 18 weken??
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

S@nne123 schreef:Dus toch broodfok.... :ugh: Terug brengen wil je niet,maar ik zou op zijn minst verhaal gaan halen waarom je bewust voorgelogen bent.
Wat zou je daar verder nog mee moeten?
nathalie71 schreef:heb hem gewogen via de Wii fit Hij weegt 3,7 kg!! En ik vind hem wat dunnetjes.Dus ik denk dat hij zeker wel 4 kg zou horen te zijn nu.

Hij ziet er goed uit hoor. Denk niet dat je hem ergens mee moet vergelijken, gewoon voeren op het oog en kijken waar het schip strandt :mrgreen:
S@nne123

dagmar88 schreef:
S@nne123 schreef:Dus toch broodfok.... :ugh: Terug brengen wil je niet,maar ik zou op zijn minst verhaal gaan halen waarom je bewust voorgelogen bent.
Ja dat weet ik ook niet,maar met alles wat je nu weet zou ik toch mijn gal over de hele situatie willen spuien.Je komt voor een mini hondje en je gaat de deur uit met een x-beagle...Ik vind dat ontzettend lullig en zou haar dat toch laten weten.
Miezemuis
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedels

Ongelezen bericht door Miezemuis »

Ik ook. En dan nog niet eens alleen om het uiterlijk, maar toch ook zeker om het karakter. Een xsing tussen een maltezer en een chi zal vast heel anders worden dan een tussen een beagle en chi (en ik weet wel wat ik liever zou hebben).
Afbeelding
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

S@nne123 schreef:
dagmar88 schreef:
Ja dat weet ik ook niet,maar met alles wat je nu weet zou ik toch mijn gal over de hele situatie willen spuien.Je komt voor een mini hondje en je gaat de deur uit met een x-beagle...Ik vind dat ontzettend lullig en zou haar dat toch laten weten.
Waarom, ze zorgd er goed voor en is blij met het hondje.
Ze weet nu zelf ook wel dat ze bedonderd/voorgelogenis in haar eigen goedgelovigheid ,ze slikt haar zogenaamde verlies .
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

Eerlijk is eerlijk, als je een klein beetje meer onderzoek had gedaan, had je dit wel kunnen zien natuurlijk.
Natuurlijk is het vervelend dat de fokker liegt, en ben je een meer dan oneerlijke 'fokker' als het überhaupt die naam mag dragen.
Maar, heel veel onderzoek heb je dan zelf ook niet gedaan, helaas gebeurd dat heel vaak met dit soort nestjes en aankopen.
Zegt verder niks over hoe dit hondje het gaat hebben hoor, ik weet zeker dat het hondje bij jou met z'n kont in de boter is gevallen! :cheer: Het is ook een schatje om te zien.
dagmar88
Zeer actief

S@nne123 schreef:
dagmar88 schreef:
Heeft toch geen enkel nut.
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

dagmar88 schreef:
S@nne123 schreef:
dagmar88 schreef:
Wilde ik net zeggen. Je schiet er helemaal niets mee op en het mens dat de puppy heeft verkocht, zit zich dan rot te lachen. Gewoon de eer aan jezelf houden en van de puppy gaan genieten.
nathalie71

dagmar88 schreef:
nathalie71 schreef:heb hem gewogen via de Wii fit Hij weegt 3,7 kg!! En ik vind hem wat dunnetjes.Dus ik denk dat hij zeker wel 4 kg zou horen te zijn nu.

Hij ziet er goed uit hoor. Denk niet dat je hem ergens mee moet vergelijken, gewoon voeren op het oog en kijken waar het schip strandt :mrgreen:
Klopt,hij heeft wel veel honger.Ik merkte vanmorgen dat ik genoeg in zijn bak had gedaan,volgens het schema van Renske moet een pup 3x zo veel eten als Vlinder en Romy.....
Ik zag dat ze ook speciaal pup voeding hebben ...Qua samenstelling zie ik niet veel verschil met wat hij nu krijgt.
Ik begrijp dat Beagles sowieso vreet-kousen zijn....daar zal ik op letten.
Ik ook. En dan nog niet eens alleen om het uiterlijk, maar toch ook zeker om het karakter. Een xsing tussen een maltezer en een chi zal vast heel anders worden dan een tussen een beagle en chi (en ik weet wel wat ik liever zou hebben).
Dat is ook wel zo.... ik bereid me voor op eigenwijzigheid....blaffen en huilen....neus achter na....energie....en het snauwerige van de wawa,(dat zit er nu al een beetje in)... Dus meteen aan pakken :zweep: Nu slaapt hij nog veel.... dus kan ik niet zo goed bekijken.

Maltezers zijn veelal erg lief en rustig.Maar ja met een wawa weet je het nooit.

dusssssssssssss.... Maakt het eigenlijk uit of het een Herder,Poedel,Boxer,Shih-Tzu of een Ferry is?Nee eigenlijk niet.Ik probeer zo goed als ik kan te kijken naar hoe hij is en hem goed opvoeden.En dan hopen op een leuke hond.Hij heeft 2 lieve Shih`s als voorbeeld er bij.Gaat vast goed komen :ok: En als ik wat wil vragen heb ik jullie :mrgreen:

En ja,ik ben boos (en verdrietig ook wat),omdat ik alles geloofde van die mensen.En ik stond op het punt om een mail te sturen...Maar wat heeft het voor een zin om een boze mail te gaan sturen etc. Ze zal dan vast bij haar waarheid blijven en mij de foto op gaan sturen van "de maltezer die de pups aan de tiet`n heeft hangen..."
Bovendien heb ik geen zin in mensen die misschien kwaad willen en mijn hondje misschien af komen pakken of mijn Shih`s wil komen stelen....Laat maar waaien! op dit moment zijn er geen pups.

Het enige wat ik kan doen is mensen waarschuwen als ik een nest zie staan.Ze was geloof ik van plan om deze moeder nog een nest te laten krijgen :cry: dus van de zomer opletten op advertenties die uit Apeldoorn komen.Boomers,Maltezer,Chihuahua,Beagle combinaties.

Ik ga maar genieten van Ferry en de meisjes.Van mijn kinderen en mijn nieuwe huis straks.Ben heel erg benieuwd hoe hij gaat worden.

Hij is wel ... :I: :I: :I: :E:
S@nne123

dagmar88 schreef:
S@nne123 schreef:
dagmar88 schreef:
Nee waarschijnlijk heb je gelijk.
Luna87
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bullterrier

Ongelezen bericht door Luna87 »

Wat vervelend dat je bedonderd bent :(: Maar nu niet meer aan denken en gewoon plezier gaan hebben van je nieuwe maatje :cheer:

Ik vind het wel een dotje om te zien hoor!
Afbeelding
Hilde
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies

Ongelezen bericht door Hilde »

Whut, komt het nest uit Apeldoorn? :80:

Hoe dan ook: zelfs ik met toch wel een zwak voor beagles zou not amused zijn als ik een kruising chi x maltezer koop en dan een beagle kruising krijg. Ik vind chihuahua's qua karakter vaak niet zo leuk, dus ik duim voor je dat dit hondje het beste van beide kanten heeft.
Afbeelding
nathalie71

Apple schreef:Eerlijk is eerlijk, als je een klein beetje meer onderzoek had gedaan, had je dit wel kunnen zien natuurlijk.
Natuurlijk is het vervelend dat de fokker liegt, en ben je een meer dan oneerlijke 'fokker' als het überhaupt die naam mag dragen.
Maar, heel veel onderzoek heb je dan zelf ook niet gedaan, helaas gebeurd dat heel vaak met dit soort nestjes en aankopen.
Zegt verder niks over hoe dit hondje het gaat hebben hoor, ik weet zeker dat het hondje bij jou met z'n kont in de boter is gevallen! :cheer: Het is ook een schatje om te zien.
Ik weet niet of je alles hebt gelezen wat ik schreef het hele verhaal over bellen,mailen enz!!..
.maar wat had ik dan moeten onderzoeken??

Ik zie een advertentie staan van een kruising Maltezer wawa..... Ze zoekt nog een goed huis voor een pup van bijna 5 mnd stond er omdat deze nog over was.Ik ben met haar gaan mailen en bellen.De pups waren 250 euro,ik mocht hem halen voor 200 euro.Ze noemt zich zelf in de adv. Angela. Op facebook heeft ze een hongaarse naam.Had ik dus NOOIT kunnen weten.

Foto`s bij advertentie zagen er gewoon goed uit.Enz.enz..... Ik weet zeker dat er duizenden mensen meer ook vertrouwen hadden in deze advertentie.

Het doet er nu ook niet meer toe,ik voel me wel ontzettend bedrogen. :cry: En dat is echt NIET leuk.Maar ik heb een lieve hond en ga van hem genieten.
dagmar88
Zeer actief

nathalie71 schreef: Klopt,hij heeft wel veel honger.Ik merkte vanmorgen dat ik genoeg in zijn bak had gedaan,volgens het schema van Renske moet een pup 3x zo veel eten als Vlinder en Romy.....
Ik zag dat ze ook speciaal pup voeding hebben ...Qua samenstelling zie ik niet veel verschil met wat hij nu krijgt.
Ik begrijp dat Beagles sowieso vreet-kousen zijn....daar zal ik op letten.
:lol1: Zal wel even aanpassen zijn na die kieskeurtjes van jou.
Ik zou hem gewoon op de smuldier zetten, 5% van z'n lichaamsgewicht voeren en dan kijken of hij meer nodig heeft.
Hilde
Zeer actief

Oh, als hij het eetgedrag van een beagle heeft heb je geluk als hij klein blijft. Of je moet jezelf zo gaan trainen dat je al het eetbare heel ver op de tafel schuift, geen tassen met eten laat staan en de prullenbak afsluit. Heel veel plezier :engel:

Meneer beagle hier pakt niks als je er bij bent, maar als je weg bent blijft er geen kruimel meer over. En als je dan terug komt zit hij met zijn zelfingenomen hoofdje in de mand :I: Het liefst komt hij de verpakking nog aanwijzen, haha. Ik hou er wel van en ik heb er door leren opruimen :D
Afbeelding
nathalie71

Hilde schreef:Oh, als hij het eetgedrag van een beagle heeft heb je geluk als hij klein blijft. Of je moet jezelf zo gaan trainen dat je al het eetbare heel ver op de tafel schuift, geen tassen met eten laat staan en de prullenbak afsluit. Heel veel plezier :engel:

Meneer beagle hier pakt niks als je er bij bent, maar als je weg bent blijft er geen kruimel meer over. En als je dan terug komt zit hij met zijn zelfingenomen hoofdje in de mand :I: Het liefst komt hij de verpakking nog aanwijzen, haha. Ik hou er wel van en ik heb er door leren opruimen :D

Nou inderdaad!!! Hij kan het eten wel uit je mond halen!! Hij ruikt echt alles!Alsof hij nooi wat gegeten heeft!!
Ben daar ook meteen mee begonnen. :lol1: Ook instructies aan mijn zoon gegeven(die vreet net zo hard...haahah... gister had Ferry bijna een zak chips van hem te pakken :80: ...)Mijn zoon moet leren op ruimen ook haha.dat wordt 2 in 1.

Meteen wennen om stoelen aan te schuiven.... dat had ik al snel in de gaten :wink:
En meteen af leren om poten op de salon tafel te zetten.... dat deed hij gister ook al toen er wat lekkers op stond.

Ja...ach heb toch niks beters te doen. :schrik: hihi
Hilde
Zeer actief

Hahaha, never a dull moment met die beagles :D Ik denk niet dat ik er ooit nog één neem, maar ze hebben wel een plek in mij hart :I:
Afbeelding
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita

Ongelezen bericht door Valerie »

Mijn Akita vrat ook als een bootwerker toen hij jong was. Nu eet hij niet eens iets op wat op de grond is gevallen. Ideaal :mrgreen:
Kwa uiterlijk vind ik zo een chi x beagle veel leuker :mrgreen: succes ermee!
Sanchis
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herder / Border collie

Re: Een puppy er bij en een nieuw huis :-) :-)

Ongelezen bericht door Sanchis »

nathalie71 schreef:Ik weet zeker dat er duizenden mensen meer ook vertrouwen hadden in deze advertentie.
Er zijn ook duizenden mensen die vertrouwen hebben in doortrapte broodfokkers (en ik denk niet dat de fokkers van Ferry dat waren hoor)
Maar het blijkt wel dat al die voorlichting op dit forum en het gediscussieer over onverantwoorde fok weinig effect heeft. En dat is jammer en bied weinig hoop voor de toekomst.
nathalie71 schreef:Nou Ferry is thuis :-)

Er was nog even twijfel of ik hem mee zou nemen,
Wat was eigenlijk de reden dat je hier twijfelde?
Had het met de hond te maken, of met de twijfelachtige verkopers?
Ashley (Border Collie), Scott (Border Collie x Schotse Herder) en Jessie (x Heidewachtel)
Maltezers
Zeer actief

Ongelezen bericht door Maltezers »

ZaZa schreef:En daarmee heb je dus broodfok in stand gehouden...

En deze opmerking vind je nodig omdat??????
AfbeeldingGroetjes Yvonne.
"Kennis is macht, karakter is meer"
Silly: 24-06-04. ✞ Misty: 18-01-10. ✞
Kim: 04-02-13. ✞ Melanie: 11-02-15. ✞
Sanner
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sanner »

Goh, daar zou ik ook niet vrolijk van worden. Een kruising maltezer/chihuahua lijkt me leuk, een kruising beagle/chihuahua lijkt me vreselijk. :schrik:
Maar goed, jij bent er gelukkig mee en dat is het belangrijkste. :ok:
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”