http://molosserdogs.com/m/articles/view ... ghting-dog" onclick="window.open(this.href);return false;
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Dosa
Moderator: moderatorteam
- Chihuahua-paws
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar
- Aantal honden: 2
Re: Dosa
Zo dat is een groot verschil zeg. Die vecht vast wel jaChris78 schreef:De niet-show lijn ziet er toch beter uit
http://molosserdogs.com/m/articles/view ... ghting-dog" onclick="window.open(this.href);return false;
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..
Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
-
gonnie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
Chris78 schreef:De niet-show lijn ziet er toch beter uit
Dat is de Tosa. En niet de Dosa.
Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
- shinobi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 x Tosa Inu en APBT
- Aantal honden: 3
Het was me al opgevallen dat een bepaald groepje iets heeft tegen bepaalde hondenrassen en hun eigenaren.Dinos schreef:Zijn we weer allemaal in ons element, even een nieuw lid de les lezen nu nog even de pek en klaar is Kees.
Wat hebben we toch een heerlijk forum.
- shinobi
- Zeer actief
TS geeft gewoon netjes reactie hoor als er wat gevraagd word desnoods met onderbouwing.kipo schreef:Nou ja, ts komt alleen maar met 1-zinnige statements, geen onderbouwing, niks. Jij legt tenminste (meestal toch) nog uit waarom je iets vindt en ik heb jou al meer dan eens zien bijdraaien als een ander goede argumenten had.Dinos schreef:Zijn we weer allemaal in ons element, even een nieuw lid de les lezen nu nog even de pek en klaar is Kees.
edit: on topic, ik vind de hond van die foto ook een gedrocht, heel sneu en een ridgeback zonder ridge is dat niet. Ik ben wel met je eens dat de trend groter, zwaarder ook niet gewenst zou moeten zijn.
- shinobi
- Zeer actief
Dit zei Dinos: Minder ridge is nog niet het ergste het gewicht en de grote wel.Inge O schreef:dat zei je eerst wel maar draaien en dan van een ander zeggen dat die niet goed leest is natuurlijk makkelijker.Dinos schreef:Lezen is moeilijk hè net als goed fokken. Ik zeg dat ridge nog niet zozeer het probleem is wel de grote en gewicht.Inge O schreef:ja, een ridgeback zonder ridge is een naar de kloten gefokte hond - je moet er maar opkomenDinos schreef:
Ik ken er iets van?? Het gaat erom dat er wederom een ras naar zijn klote gefokt wordt..
-
gonnie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
Nou, ik heb niks tegen eigenaren van bepaalde rassen.
Ik begrijp alleen niet waarom iemand zo gedrocht als een Dosa mooi vindt.
En je kan praten als brugman, die Dosa van je foto ziet er echt niet gelukkig uit, die arme hond kan geeneens zien waar hij loopt en lopen zal ook niet zo best gaan met zo enorm lichaam vol met loshangende vellen. En dan die achterlijk bult achterop zijn kop.
Fokkers die zo hond fokken doen dat echt niet in het belang van de hond.
En je kan praten als brugman, die Dosa van je foto ziet er echt niet gelukkig uit, die arme hond kan geeneens zien waar hij loopt en lopen zal ook niet zo best gaan met zo enorm lichaam vol met loshangende vellen. En dan die achterlijk bult achterop zijn kop.
Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Contacteer:
Dit... ik kan ook niet begrijpen dat je zoiets uberhaupt mooi kan vinden. Laat staan functioneelgonnie schreef:Nou, ik heb niks tegen eigenaren van bepaalde rassen.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- shinobi
- Zeer actief
Voor zover ik zie kan ik gewoon de ogen zien van de hond op de foto die ik heb geplaatst en kwa vellen valt het ook wel mee.gonnie schreef:Nou, ik heb niks tegen eigenaren van bepaalde rassen.
Maar dat jij een Dosa niet mooi vind dat kan natuurlijk, zo heeft ieder een eigen smaak, ik zou zelf ook geen Dosa nemen.
- shinobi
- Zeer actief
Ja ik weet het niemand kan aan jouw reacties tippen.Tara schreef:Je geeft inderdaad netjes reactie, maar je onderbouwing is non-existent of op zijn best flinterdun.shinobi schreef: TS geeft gewoon netjes reactie hoor als er wat gevraagd word desnoods met onderbouwing.
- kipo
- Zeer actief
Fijn, dan heb ik dat alleen in dit topic nog niet gezien.shinobi schreef:TS geeft gewoon netjes reactie hoor als er wat gevraagd word desnoods met onderbouwing.kipo schreef:Nou ja, ts komt alleen maar met 1-zinnige statements, geen onderbouwing, niks. Jij legt tenminste (meestal toch) nog uit waarom je iets vindt en ik heb jou al meer dan eens zien bijdraaien als een ander goede argumenten had.Dinos schreef:Zijn we weer allemaal in ons element, even een nieuw lid de les lezen nu nog even de pek en klaar is Kees.
edit: on topic, ik vind de hond van die foto ook een gedrocht, heel sneu en een ridgeback zonder ridge is dat niet. Ik ben wel met je eens dat de trend groter, zwaarder ook niet gewenst zou moeten zijn.
-
sbientje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador Retriever
- Contacteer:
je bent wel een beetje een zuiger of niet?shinobi schreef:Ja ik weet het niemand kan aan jouw reacties tippen.Tara schreef:Je geeft inderdaad netjes reactie, maar je onderbouwing is non-existent of op zijn best flinterdun.shinobi schreef: TS geeft gewoon netjes reactie hoor als er wat gevraagd word desnoods met onderbouwing.
- kipo
- Zeer actief
lieke schreef:
Ach, bij andere rassen is de trend juist kleiner of hariger of platter.
Crux van het hele rashondengebeuren is dat bepaalde omschrijvingen uit de oorspronkelijke rasbeschrijving worden aangegrepen om verschrikkelijk te gaan overdrijven.
Staat er dat een hond een plooi op het voorhoofd moet hebben? Dan wordt er ineens allerlei vellen en drellen gefokt. Staat er dat de hond een plattere snuit moet hebben? Voilà, dan fok je de hele snuit er gewoon toch af?
Moet er een weelderige vacht zijn? Nu, dan fok je een complete wolbaal op pootjes.
En ga zo maar door. Zgn. rastypische kenmerken worden dan extreem-extremer-extreemst en in hun tunnelblindheid zien ze dan niet meer dat de arme hond fysiek én mentaal verschrikkelijk lijdt onder al die uitwassen.
Maar het gaat allang niet meer over de hónd. Het gaat over ego's en onkunde van eigenaren en fokkers. De hond wint nl. geen lintje of beker. De eigenaar wint het lintje en kan dan vervolgens vrolijk cashen met de fok van die kampioenstumper.
Aan de andere kant, je kunt ze soms zo lekker jennen, hè?![]()
Ik liep een paar jaar geleden op een kcm van de collie. Pardon, de schótse herdershond... loopt er een vrouw met reu die werkelijk om te huilen was. Beest was kleiner en nog behaarder dan mijn teef Kyra (die een castraat is en een navenante vacht heeft).
Kweel ik liefjes 'goh, wat een mooie sheltie is dat!'
Ze vloog me nog niet niet aan 'want hij viel precies in de rasstandaard'.
Jamaar jamaar
Verder helemaal eens hoor, alle overdrijvingen zouden ongewenst moeten zijn.
- shinobi
- Zeer actief
Ik ben niet pro zoals sommige Dosa's erop de foto's eruit zien ik zeg dat ze er niet allemaal zo zijn.Inge O schreef:jullie verwachten toch niet dat er in dit soort discussies voor de pro-kant iets dikker dan flinterdun mogelijk is ?Tara schreef:Je geeft inderdaad netjes reactie, maar je onderbouwing is non-existent of op zijn best flinterdun.shinobi schreef: TS geeft gewoon netjes reactie hoor als er wat gevraagd word desnoods met onderbouwing.
- shinobi
- Zeer actief
Zo kan je overkomen als je op zuigers reageertsbientje schreef:je bent wel een beetje een zuiger of niet?shinobi schreef:Ja ik weet het niemand kan aan jouw reacties tippen.Tara schreef:Je geeft inderdaad netjes reactie, maar je onderbouwing is non-existent of op zijn best flinterdun.shinobi schreef: TS geeft gewoon netjes reactie hoor als er wat gevraagd word desnoods met onderbouwing.
-
DaniBanani
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising husky/herder
- Aantal honden: 1
shinobi schreef:Tara en als ik daar tijd voor ga nemen en uitgebreid ga uitleggen dan hebben jullie daar wel weer wat op.
Die is mooi. "Jullie zijn stom want ik heb gelijk maar ik ga niet uitleggen waarom ik gelijk heb want dan doen jullie stom."

- kipo
- Zeer actief
Weet je, het kan er hier best hard aan toe gaan en je moet een beetje stevig in je schoenen staan als je afwijkende mening hebt. Maar op deze manier plaats je jezelf alleen maar meer en meer in een hoekje.shinobi schreef:Zo kan je overkomen als je op zuigers reageertsbientje schreef: je bent wel een beetje een zuiger of niet?
Wat Tara al zei, ik heb ook nog steeds niet gelezen op welke manier dat vel functioneel is en ik denk nog steeds dat dat vel op die ene foto een schromelijke overdrijving is van wat eventueel functioneel had kunnen zijn.
- shinobi
- Zeer actief
kipo schreef:Weet je, het kan er hier best hard aan toe gaan en je moet een beetje stevig in je schoenen staan als je afwijkende mening hebt. Maar op deze manier plaats je jezelf alleen maar meer en meer in een hoekje.shinobi schreef:Zo kan je overkomen als je op zuigers reageertsbientje schreef: je bent wel een beetje een zuiger of niet?
Wat Tara al zei, ik heb ook nog steeds niet gelezen op welke manier dat vel functioneel is en ik denk nog steeds dat dat vel op die ene foto een schromelijke overdrijving is van wat eventueel functioneel had kunnen zijn.
ik heb al een privebericht gehad van iemand dat er meerdere mensen geen zin meer hebben om te reageren vanwege een paar personen die hier ook reageren.
En dat die vellen op die foto een schromelijke overdrijving zijn dat ben ik totaal met je eens.
- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Contacteer:
Dat is onzin.shinobi schreef:Het was me al opgevallen dat een bepaald groepje iets heeft tegen bepaalde hondenrassen en hun eigenaren.Dinos schreef:Zijn we weer allemaal in ons element, even een nieuw lid de les lezen nu nog even de pek en klaar is Kees.

Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
-
sbientje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador Retriever
- Contacteer:
oh god, krijgen we dat weer..shinobi schreef:kipo schreef:Weet je, het kan er hier best hard aan toe gaan en je moet een beetje stevig in je schoenen staan als je afwijkende mening hebt. Maar op deze manier plaats je jezelf alleen maar meer en meer in een hoekje.shinobi schreef:Zo kan je overkomen als je op zuigers reageertsbientje schreef: je bent wel een beetje een zuiger of niet?
ik heb al een privebericht gehad van iemand dat er meerdere mensen geen zin meer hebben om te reageren vanwege een paar personen die hier ook reageren.
En dat die vellen op die foto een schromelijke overdrijving zijn dat ben ik totaal met je eens.
- Jaap*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jachthonden
Sorry hoor, maar wat een slap geouwehoer. Als je iets te vertellen hebt dan sta je daar toch gewoon achter?shinobi schreef:ik heb al een privebericht gehad van iemand dat er meerdere mensen geen zin meer hebben om te reageren vanwege een paar personen die hier ook reageren.
Ondanks alles zijn hier niet veel mensen die een goed verhaal niet respecteren. Maar dan moet het verhaal wel goed zijn.
Nu kruip je steeds meer in een slachtofferrol, in plaats van een betoog over je zienswijze te houden. En dat doet het respect geen goed.
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Contacteer:
Ow gunst krijgen we dat weer.... triest gedoeshinobi schreef:kipo schreef:Weet je, het kan er hier best hard aan toe gaan en je moet een beetje stevig in je schoenen staan als je afwijkende mening hebt. Maar op deze manier plaats je jezelf alleen maar meer en meer in een hoekje.shinobi schreef:Zo kan je overkomen als je op zuigers reageertsbientje schreef: je bent wel een beetje een zuiger of niet?

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
-
lets have fun
Mensen hebben vooral iets tegen het fokken van misbaksels. Of dat nu vel en drel is of glijbaanruggen, of te kleine koppies, of een korte snuit zodat het ademen een drama wordt enz maakt niet uit. Dáár wordt tegen geageerd omdat die hond daar last van heeft. En mensen die dat willens en wetens fokken wordt ook tegen geageerd.shinobi schreef:Het was me al opgevallen dat een bepaald groepje iets heeft tegen bepaalde hondenrassen en hun eigenaren.Dinos schreef:Zijn we weer allemaal in ons element, even een nieuw lid de les lezen nu nog even de pek en klaar is Kees.
- Zamunda
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Ja, irritant is dat, het kost allemaal zoveel tijdInge O schreef:ja, haha, dat heet nu discussie.shinobi schreef:Tara en als ik daar tijd voor ga nemen en uitgebreid ga uitleggen dan hebben jullie daar wel weer wat op.
-
lets have fun
Zou veel handiger zijn als mensen het gewoon voor waar aannemen en niet zo kritisch doenZamunda schreef:Ja, irritant is dat, het kost allemaal zoveel tijdInge O schreef:ja, haha, dat heet nu discussie.shinobi schreef:Tara en als ik daar tijd voor ga nemen en uitgebreid ga uitleggen dan hebben jullie daar wel weer wat op..
-
Lemuria
Conclusie: Nee. En we zouden die collectief ook niet graag willen zien.shinobi schreef:Is hier toevallig iemand met een Dosa of is iemand er wel is 1 tegen gekomen in Nederland?
Slotje
- Chihuahua-paws
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar
Smaak daar kun je eindeloos over discusieren echter vind ik gezondheid toch wel heel belangrijk.shinobi schreef:Voor zover ik zie kan ik gewoon de ogen zien van de hond op de foto die ik heb geplaatst en kwa vellen valt het ook wel mee.gonnie schreef:Nou, ik heb niks tegen eigenaren van bepaalde rassen.
Maar dat jij een Dosa niet mooi vind dat kan natuurlijk, zo heeft ieder een eigen smaak, ik zou zelf ook geen Dosa nemen.
En ik krijg nou niet het idee dat de hond zo gezond is.
En begrijp ook niet wat iemand er in ziet.
Ik zie dus ook een gedrocht, moddervet te veel rimpels vooral dat ze over de ogen vallen vind ik zielig.
Ik ben dan ook blij dat ik ze nog nooit tegen gekomen ben.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..
- shinobi
- Zeer actief
Over welke vraag heb jij het? Er word aan mij gevraagd om een foto en om de taak en dan geef ik normaal een antwoord en worden er kinderachtige grapjes gemaakt?Tara schreef:Je kunt nijdig worden, maar het is wel een feit dat je niet zo erg onderbouwt waarom het allemaal okee zou moeten zijn hoor.shinobi schreef:Ja ik weet het niemand kan aan jouw reacties tippen.Tara schreef:Je geeft inderdaad netjes reactie, maar je onderbouwing is non-existent of op zijn best flinterdun.shinobi schreef: TS geeft gewoon netjes reactie hoor als er wat gevraagd word desnoods met onderbouwing.
Want dit is een beetje hoe dat gaat:
- Waarom heeft die hond zoveel vel?
- Omdat dat voor dat ras functioneel was
- Oh, en in welk opzicht is dat functioneel dan?
- Omdat hij oorlogshond was
- Ja, maar wáárom was die specifieke eigenschap voor die hond nuttig dan?
- Omdat hij zich moet kunnen omdraaien in zijn eigen vel.
- Oh.
Dan weten we nog steeds niet wat die hond dan precies moest kunnen doen als oorlogshond, en op welk moment hij zich moest kunnen omdraaien in zijn vel. En op die vraag geef je gewoon geen antwoord. Hoe moeten wij nou raden hoe zo'n beest ooit profijt moet hebben gehad van al dat vel?
Er worden dus domme grapjes gemaakt en mij geen vraag gesteld dus ga niet lopen liegen