Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Treadmill

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

Linsey
Zeer actief
Mijn ras(sen): 4 leeuwhondjes (Kai, Dino, Lilly, Loekie)
Aantal honden: 4
Contacteer:

Re: Treadmill

Ongelezen bericht door Linsey »

Cindy52 schreef:
Angelique. schreef:Nee joh dat is niet zo je hond word er niet moe van en vind er ook niets aan ! :roll:
En vooral ook ALLE honden zijn het zelfde, 1 vind het niet leuk dus alle honden niet.

Ongelooflijk dat mensen die zo'n ding nog nooit geprobeerd hebben zo standvastig kunnen zijn in hun mening :19: ik dacht ook dat mijn honden het 3x niks zouden vinden maar he niet geprobeerd weet je het gewoon simpelweg niet dus probeerde we het en moest ik mijn gedachte bij stellen :19:
Ze krijsen de hele tent bij elkaar zodra ze door hebben wat we gaan doen, maar dat doen ze vast omdat het VRE-SE-LIJK is :lol1:
Het zal ook wel aan het ras liggen, ik heb een mastin,nog een pup maar die zou daar echt te lui voor zijn, wandelen is nu al een beperkte hobbie van haar
En de individuele hond. Ik heb er hier eentje dat aan wandelen alleen niet genoeg heeft. Word helemaal gek als je alleen maar wandelt, eet zelfs de muren op van hyperactiviteit als je niet meer te bieden hebt, wil je echt niet in huis hebben dan :schrik: Is dan ook diegene die de loopband helemaal super vind.
Miranda
Erelid
Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Miranda »

Ik heb er nul ervaring mee, maar Skadi raakt helemaal in een soort roes als we fietsen (nja, ze loopt dan naast de scootmobiel, echt fietsen is het niet). Vindt ze héérlijk. Ik kan me voorstellen dat zij ook wild zou worden van zo'n treadmill, er echt graag op zou willen. En nu ik er over nadenk is het wellicht wel een goed idee. In de winter kan ik het niet meer :oeps: In de zomer gaat nog afwachten zijn, maar ze heeft snel last van de warmte. En ze wil altijd harder dan mijn scoot kan (12 km/u).
Dan is zo'n ding misschien juist een goede aanvulling. Want die (hardloop)roes vindt ze gewoon lekker.

Nu nog even sparen :Q:

Oh, en FTR, ze krijgt meer dan genoeg aan wandelingen en geestelijke uitdaging. Dat we dat even helder hebben....
And few will ever climb
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
Brigitte
Zeer actief

Ongelezen bericht door Brigitte »

Tiny schreef:
Angelique. schreef:Als alles meezit en werkt organiseren we er binnenkort 1 :wink:
:cheer: :cheer: Leuk!
als het mag zou ik graag willen komen kijken :D
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Cindy52 schreef:
Angelique. schreef:Nee joh dat is niet zo je hond word er niet moe van en vind er ook niets aan ! :roll:
En vooral ook ALLE honden zijn het zelfde, 1 vind het niet leuk dus alle honden niet.

Ongelooflijk dat mensen die zo'n ding nog nooit geprobeerd hebben zo standvastig kunnen zijn in hun mening :19: ik dacht ook dat mijn honden het 3x niks zouden vinden maar he niet geprobeerd weet je het gewoon simpelweg niet dus probeerde we het en moest ik mijn gedachte bij stellen :19:
Ze krijsen de hele tent bij elkaar zodra ze door hebben wat we gaan doen, maar dat doen ze vast omdat het VRE-SE-LIJK is :lol1:
Het zal ook wel aan het ras liggen, ik heb een mastin,nog een pup maar die zou daar echt te lui voor zijn, wandelen is nu al een beperkte hobbie van haar
Gevonden:
" onclick="window.open(this.href);return false;
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Tiny
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Tiny »

Miranda schreef:Ik heb er nul ervaring mee, maar Skadi raakt helemaal in een soort roes als we fietsen (nja, ze loopt dan naast de scootmobiel, echt fietsen is het niet). Vindt ze héérlijk. Ik kan me voorstellen dat zij ook wild zou worden van zo'n treadmill, er echt graag op zou willen. En nu ik er over nadenk is het wellicht wel een goed idee. In de winter kan ik het niet meer :oeps: In de zomer gaat nog afwachten zijn, maar ze heeft snel last van de warmte. En ze wil altijd harder dan mijn scoot kan (12 km/u).
Dan is zo'n ding misschien juist een goede aanvulling. Want die (hardloop)roes vindt ze gewoon lekker.

Nu nog even sparen :Q:

Oh, en FTR, ze krijgt meer dan genoeg aan wandelingen en geestelijke uitdaging. Dat we dat even helder hebben....
Voor jou zou dat inderdaad een perfecte aanvulling zijn :ok: Als het even niet meer gaat kan ze in ieder geval haar overschot aan energie kwijt.
In lieve herinnering
Jeda x ehh.. leuk zwart mormeltje,
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky

voor altijd in ons hart
Jeda 14-12-2004 - 23-07-2010

Beau 08-11-2001 - 30-07-2011

&
Akira 16-08-2021
Tiny
Zeer actief

Brigitte schreef:
Tiny schreef:
Angelique. schreef:Als alles meezit en werkt organiseren we er binnenkort 1 :wink:
Natuurlijk mag dat, misschien is het wel iets voor Sjon.
In lieve herinnering
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky

voor altijd in ons hart

&
Akira 16-08-2021
Angelique.

Ongelezen bericht door Angelique. »

Brigitte schreef:
Tiny schreef:
Als er meer bekend is laat ik het je weten :ok:
Tiny
Zeer actief

*Ellen* schreef:Een hond op een lopende band zetten is niet normaal in mijn ogen.
Als je de hond wil trainen voor wedstrijden dan zoek je maar andere manieren.
Ik reageer toch maar en spreek even voor Angelique. Als er iemand is die heel veel met haar honden doet is zij het wel, ze trainen dagelijks voor de kar in het bos. Zolang de temperaturen het toelaten, in de zomer lopen ze vanwege de hitte niet. Zij heeft dus op en top werkhonden en een treadmill is dan een uitstekende manier om ze in conditie te houden. Ze doet niet aan of of maar aan en en, en dat maakt een heel verschil.
In lieve herinnering
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky

voor altijd in ons hart

&
Akira 16-08-2021
Angelique.

Ik denk dat dit filmpje heel duidelijk aangeeft hoe het werkt....
Noah (pup van ons wonende ergens anders) en Lara voor de allereerste keer op de loopband, Noah gaat direct al heel goed, Lara vind het nog wat eng maar vind het wel leuk (zie staarten en oren) hier zie je ook dat er dus echt geen motortje onder zit en dat de banden onafhankelijk van elkaar draaien.

https://www.youtube.com/watch?v=oFAcpRT2TkQ

en hier een paar van ons eigen honden 1 van de eerste keren dat ze erop stonden, die werken echt serieus op dat ding, hebben ze helemaal zelf uitgevonden dat dat leuk is :lol1:

https://www.youtube.com/watch?v=Cg7CDSu3Fts
Angelique.

Tiny schreef:
*Ellen* schreef:Een hond op een lopende band zetten is niet normaal in mijn ogen.
Ik reageer toch maar en spreek even voor Angelique. Als er iemand is die heel veel met haar honden doet is zij het wel, ze trainen dagelijks voor de kar in het bos. Zolang de temperaturen het toelaten, in de zomer lopen ze vanwege de hitte niet. Zij heeft dus op en top werkhonden en een treadmill is dan een uitstekende manier om ze in conditie te houden. Ze doet niet aan of of maar aan en en, en dat maakt een heel verschil.
:lief:
EN...het heeft niets met wedstrijden te maken want die doen we niet meer :mrgreen:
Tiny
Zeer actief

Knappe Lara :I: Je ziet inderdaad goed dat als zij stopt met lopen de band ook gelijk stilstaat.
In lieve herinnering
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky

voor altijd in ons hart

&
Akira 16-08-2021
Tiny
Zeer actief

Angelique. schreef:
Tiny schreef:
:lief:
EN...het heeft niets met wedstrijden te maken want die doen we niet meer :mrgreen:
Ohja, wedstrijden worden niet meer gedaan, de concurrenten konden hun verlies niet aan :engel:
In lieve herinnering
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky

voor altijd in ons hart

&
Akira 16-08-2021
Brigitte
Zeer actief

Tiny schreef:
Brigitte schreef:
Tiny schreef:
Natuurlijk mag dat, misschien is het wel iets voor Sjon.
Ja die gaat dat denk ik fantastisch vinden, lopen lopen en lopen en het liefst tot zonde einde ...nou dat moet lukken :mrgreen:
Brigitte
Zeer actief

Angelique. schreef:
Brigitte schreef:
Tiny schreef:
Als er meer bekend is laat ik het je weten :ok:
Ohh super gaaf dank je wel :cheer:
Cindy52
Zeer actief
Mijn ras(sen): mastin espagnol
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Cindy52 »

malinois schreef:
Cindy52 schreef:

Dat zal zeker... kan hem niet zo snel meer vinden maar tijdje geleden ging er een filmpje rond op fb over de energie van de gemiddelde mechelpup... dat spuit er bijna uit.
Nou die van mij schommeld mee op een wandeling en als ze het gehad heeft gaat ze doodleuk liggen en dan zijn we niet eens ver, ze speelt wel weer veel op het erf en loopt al te waken op haar manier
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Cindy52 schreef:
malinois schreef:
Cindy52 schreef:

Dat zal zeker... kan hem niet zo snel meer vinden maar tijdje geleden ging er een filmpje rond op fb over de energie van de gemiddelde mechelpup... dat spuit er bijna uit.
Nou die van mij schommeld mee op een wandeling en als ze het gehad heeft gaat ze doodleuk liggen en dan zijn we niet eens ver, ze speelt wel weer veel op het erf en loopt al te waken op haar manier
http://youtu.be/yXqNl5bTCMU
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
jome
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador

Ongelezen bericht door jome »

Het lijkt mij ideaal voor een revaliderende hond, waarbij het niet wenselijk is dat ze een jump naar links/rechts/naar voren doen.
Maar alleen rechtlijnige beweging mogen doen.

En zeker weten dat je er wel bespiering van krijgt, dat krijgt een hond niet alleen van galopperen en springen. Maar zeker ook door netjes in draf te lopen
Manu

Ongelezen bericht door Manu »

Ik wil ook heel graag weten wanneer dat is.

Manu is een hond die niet genoeg heeft aan hersenwerk. Hij geniet heel duidelijk van rennen, rennen en rennen. En ik denk dat die flapoor het ook nog wel leuk gaat vinden :mrgreen:
Angelique.

Ik laat het je weten :ok:
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Ongelezen bericht door LongFields »

Ik ben ook wel benieuwd wanneer het is, lijkt me leuk er een kijkje te komen nemen als ik dan kan.
Gimmick
Zeer actief

Ongelezen bericht door Gimmick »

Het wordt dan al bijna een hondenforum hf mills dag hahaha...

Ik wens iedereen veel plezier en hun honden ook... het is ideaal voor veel honden als aanvulling...
Have a heart that never hardens, a temper that never tires and a touch that never hurts.
Tiny
Zeer actief

Gimmick schreef: Ik wens iedereen veel plezier en hun honden ook... het is ideaal voor veel honden als aanvulling...
Precies en een mooie manier om te laten zien dat honden het echt heel leuk vinden. De vooroordelen weghalen zeg maar.
In lieve herinnering
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky

voor altijd in ons hart

&
Akira 16-08-2021
Gimmick
Zeer actief

Ik ben voor!!

Gelukkig zijn mensen bij ons alleen maar positief zodra ze zien hoeveel lol de honden er in hebben om erop te lopen...
Have a heart that never hardens, a temper that never tires and a touch that never hurts.
Monique140970
Zeer actief
Mijn ras(sen): Siberische Husky
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Monique140970 »

zullen wij met onze 12 ook langs komen Liek :mrgreen:
Ik weet er zo een aantal van deze 12 die het vast leuk gaan vinden maar ook een aantal die niet eens op het ding durven te gaan staan, er niets aan gaan vinden of toch echt te oud zijn (13,5 jaar bijvoorbeeld)
Als ik zie hoe die van jullie erop lopen, geweldig! Je ziet dat ze er plezier in hebben en ze MOETEN niets, ze doen het helemaal zelf
M@rleen
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door M@rleen »

Juma zou dat waarschijnlijk ook fantastisch vinden, als ze maar mag rennen :engel:
-Saskia-
Zeer actief

Ongelezen bericht door -Saskia- »

Maar zo'n zelf aangedreven loopband is minder geschikt voor honden die moeten revalideren omdat ze de mogelijkheid hebben écht voluit te gaan lijkt mij.
Dan is zo'n elektrisch ding geschikter, niet?

Frank is helemaal voor, die vindt het altijd stom dat hij aan de fiets maar vijf minuten de longen uit zijn lijf mag rennen :tongue:
Gimmick
Zeer actief

-Saskia- schreef:Maar zo'n zelf aangedreven loopband is minder geschikt voor honden die moeten revalideren omdat ze de mogelijkheid hebben écht voluit te gaan lijkt mij.
Dan is zo'n elektrisch ding geschikter, niet?

Frank is helemaal voor, die vindt het altijd stom dat hij aan de fiets maar vijf minuten de longen uit zijn lijf mag rennen :tongue:
Klopt hoor. Maar ik denk persoonlijk dat je m niet "even" aanschaft voor revalidatie.
Het zijn nl geen goedkope producten en dus een behoorlijke investering.
Ik zou mijn honden er wel op kunnen laten revalideren als het nodig zou zijn want beiden kennen het commando "rustig" redelijk goed en stoppen dan ook met sprinten en gaan draven.
jome
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador

Ongelezen bericht door jome »

Gimmick schreef: Klopt hoor. Maar ik denk persoonlijk dat je m niet "even" aanschaft voor revalidatie.
Ik zou mijn honden er wel op kunnen laten revalideren als het nodig zou zijn want beiden kennen het commando "rustig" redelijk goed en stoppen dan ook met sprinten en gaan draven.
Zijn ze idd te duur voor. Wel jammer, heb er destijds naar gekeken voor een revaliderende hond, was wel ergens een site dat je zo kon huren, maar dat schoot niet echt op.

Kan een hond eigenlijk niet gewoon op een mensenband?
Gimmick
Zeer actief

jome schreef:
Gimmick schreef: Klopt hoor. Maar ik denk persoonlijk dat je m niet "even" aanschaft voor revalidatie.
Zijn ze idd te duur voor. Wel jammer, heb er destijds naar gekeken voor een revaliderende hond, was wel ergens een site dat je zo kon huren, maar dat schoot niet echt op.

Kan een hond eigenlijk niet gewoon op een mensenband?
Als.het loopvlak lang genoeg is kan dat zeker wel.
Lizzy
Actief
Mijn ras(sen): De Dalmatische Hond
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lizzy »

Als ik geld genoeg had en genoeg ruimte? Kocht ik subiet zo'n ding. En als ze loops zijn mogen ze kilometers vreten op zo'n ding. Want fietsen is leuk, maar niet in een stad met een loopse teef waar heel veel reuen eigenaren lopen die niet sporen en menen hun reu OVERAL los kan lopen, ook waar dat niet mag. En dan kwaad worden op mij als hun reu achter ons aan sjeest. Mijn teven worden na 3 weken aan de riem en beperkt beweging echt knorrig.
Afbeelding
Foto met dank aan Chien Noble.

Siamsa Dalmatische Honden
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”