Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Jack Russel bevallen van Chihuahua, 8 dagen te vroeg........

Dit forum is voor al uw vragen, ervaringen en weetjes over het fokken van honden.

Moderator: moderatorteam

Pets_Passion
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kromfohrländer Gladhaar en Ruwhaar
Aantal honden: 2
Contacteer:

Re: Jack Russel bevallen van Chihuahua, 8 dagen te vroeg....

Ongelezen bericht door Pets_Passion »

Ja klopt.
Als je het gewoon netjes doet zoals het hoort dan zijn je pups inderdaad geregistreerd. Dat is prima te achterhalen.
Maar je hebt dus ook "beunhazen" die wel pups fokken maar daar niets mee doen qua dierenarts. Die worden dus niet gechipt, niet geënt, niets..
Da's veel goedkoper en moeilijk te achterhalen.

In mijn ogen zijn al die regels e.d. juist om dat type fokkers aan te pakken, want dat kan en mag wettelijk niet en is ook voor de pups zelf natuurlijk zeker niet bevorderlijk.

Duimen voor die 2 pups. Jammer dat de spons niet werkte. Hopelijk knappen ze nu snel op en gaan ze zelf drinken.
Afbeelding

Kromfohrländers von Wirlbelsteijn
JazzKing
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Rottweiler en Jack Russell

Ongelezen bericht door JazzKing »

Wie wil er nu een pup zonder een paspoortje met gezondheidscheck van de veearts? Incl chip en enting? Vreemd hoor...
Ik schrijf ook altijd in de paspoortjes waarmee en wanneer ze zijn ontwormt. (en hoeveel ze toen wogen)
Pets_Passion
Zeer actief
Contacteer:

Helaas zijn er onwetende pupkopers die 's ochtends bedenken dat ze een pup willen en dan moet ie er ook meteen vandaag zijn en ach, ze zijn vast lekker goedkoop..
Genoeg mensen die niet weten dat een pup gechipt dient te zijn hoor.. Maar gelukkig snappen de meeste nog wel dat ze ingeënt horen te zijn.
Afbeelding

JazzKing
Vaste gebruiker

Dat zal vast nog steeds wel gebeuren. Een boer die zelf een nestje fokt en daar 1 uit houdt. Dat is dan hun keuze vind ik. Maar die andere pups raak je nooit kwijt zou je zeggen?

Zonet weer gedronken, 1 ging al lekker vlot uit de spuit, de andere is nog lastig..
twinkeltje
moderator
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan

Ongelezen bericht door twinkeltje »

JazzKing schreef:Wie wil er nu een pup zonder een paspoortje met gezondheidscheck van de veearts? Incl chip en enting? Vreemd hoor...
Ik schrijf ook altijd in de paspoortjes waarmee en wanneer ze zijn ontwormt. (en hoeveel ze toen wogen)
O ik heb zo pup hoor nog veel te vroeg uit het nest ook , zou ik normaal ook niet doen maar er was geen keus, ik heb ook geen dag spijt en dat is nu ruim 11 jaar geleden en in die situatie zou ik het zo weer doen.

Maar ik hoop dat ze snel warm blijven en goed gaan drinken maar we zijn al zoveel uur veder dat is wel een goed teken denk ik
Afbeelding
JazzKing
Vaste gebruiker

Mooi om te zien :) Ze liggen nu constant bij mams, en blijven goed warm. Ze maken ook echt aanstalten om te gaan drinken, maar dat blijkt nog veel energie te vergen. Dus ik blijf ze nog even lekker bij voeren totdat ze goed genoeg bij mams drinken. Ben allang blij dat er weer wat leven in zit!
Pets_Passion
Zeer actief
Contacteer:

Dat klinkt hoopvol!
Afbeelding

Pino2012
Actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Pino2012 »

JazzKing schreef:Mooi om te zien :) Ze liggen nu constant bij mams, en blijven goed warm. Ze maken ook echt aanstalten om te gaan drinken, maar dat blijkt nog veel energie te vergen. Dus ik blijf ze nog even lekker bij voeren totdat ze goed genoeg bij mams drinken. Ben allang blij dat er weer wat leven in zit!
Fijn! En dan nou graag foto's, zodat we in aaahhhs en oohhhss kunnen vervallen!
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Gewoon volhouden. Hier loopt er eentje rond van nu bijna 2, die ook een hele moeilijke start heeft gehad en we (de fokker en ik) regelmatig hebben gedacht dat ze het niet zou halen. De aanhouder wint, zullen we maar zeggen.

Sterkte met de pupsels.
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

Neeltje schreef:

En waarop baseer je dan dat TS bij de groep hoort die jij hierboven beschrijft? Zou het zo eens kunnen zijn dat het hok misschien gewoon de puppyren is? Zeker bij zo'n ieni mini hondje wil je die niet vanaf het moment dat ze aan de wandel gaan, los in de kamer hebben lopen, want je staat er bovenop voordat je het weet. En laten we eerlijk zijn, zitten de puppen bij de meeste fokkers de eerste weken in een puppyren o.i.d.

En ook jouw hond kan zich goed redden als je die in een omheinde omgeving zet met schuilplaats en eten en drinken. Waarom zou jouw paard niet net zoveel aandacht van jou willen hebben als dat je hond van jou krijgt? Wat is daar het verschil in?
2e nestje dat ze al fokt met dit hondje. Als het voor de leut was geweest, had ze het hooguit bij die ene keer gehouden.

Paarden zijn andere dieren dan honden.
Een paard kan je heel leuk vinden, maar als hij kan kiezen, kiest hij voor een soortgenoot. Bij een hond kun je bovenaan staan, zelfs boven zijn soortgenoten in de roedel. Paarden zijn heel andere dieren. Is niet te vergelijken. Qua natuurlijke aard staat een hond ook dichter bij de mens dan een paard, alleen al omdat honden en mensen roofdieren zijn en zo handelen, en een paard een prooi/vluchtdier is.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

Cleva schreef:
Dat is het domme. Als je brave borsten in het verzet aan het drukken bent komt er geen zak van terecht.

Met je fikkie een paar pups fokken is geen overheidskwestie en dat zal het ook nooit worden.
Daar krijg je godzijdank met je dikke Dijksmapoten geen grip op.

Hier maken ze er ook zo'n kermis van. Dan moet je tussen november en maart je kippen binnen en overdekt houden. Langs de hele grens. Miljoenen hobbykippen. Ga het maar eens controleren. Kan niet.
Dat kun je helemaal niet afdwingen en er is weinig zieliger dan ambtelijk gegil dat het gewoon moet waar de goegemeente er inmiddels maling aan heeft wat er allemaal geroepen wordt.
Sta nergens van te kijken. Een hobbykoetje moet helemaal geadministreerd worden.
Om wat hobbyvee te hebben moet je al een ubn nr hebben. Wij alleen maar omdat we twee geitjes hebben. Belachelijk gedoe.

Straks komt het nog een keer zo ver dat ze elke hond geregistreerd willen hebben. Dat lijkt nu absurd, maar er zijn nu al zoveel dingen gebeurd die absurd zijn op het gebied van vee dat je nergens gek meer van moet kijken in de toekomst.
Dan willen ze weten welke hond er pups krijgt, waar die hond verblijft, en waar die pups heen gaan.....
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

iones schreef:
Neeltje schreef:

En waarop baseer je dan dat TS bij de groep hoort die jij hierboven beschrijft? Zou het zo eens kunnen zijn dat het hok misschien gewoon de puppyren is? Zeker bij zo'n ieni mini hondje wil je die niet vanaf het moment dat ze aan de wandel gaan, los in de kamer hebben lopen, want je staat er bovenop voordat je het weet. En laten we eerlijk zijn, zitten de puppen bij de meeste fokkers de eerste weken in een puppyren o.i.d.

En ook jouw hond kan zich goed redden als je die in een omheinde omgeving zet met schuilplaats en eten en drinken. Waarom zou jouw paard niet net zoveel aandacht van jou willen hebben als dat je hond van jou krijgt? Wat is daar het verschil in?
2e nestje dat ze al fokt met dit hondje. Als het voor de leut was geweest, had ze het hooguit bij die ene keer gehouden.

Paarden zijn andere dieren dan honden.
Een paard kan je heel leuk vinden, maar als hij kan kiezen, kiest hij voor een soortgenoot. Bij een hond kun je bovenaan staan, zelfs boven zijn soortgenoten in de roedel. Paarden zijn heel andere dieren. Is niet te vergelijken. Qua natuurlijke aard staat een hond ook dichter bij de mens dan een paard, alleen al omdat honden en mensen roofdieren zijn en zo handelen, en een paard een prooi/vluchtdier is.
Wie bepaalt dat je maar één nestje voor de leut kan hebben? Ik geloof niet dat dat ergens staat beschreven.
JazzKing
Vaste gebruiker

Ik ga er niet meer op in. Sommige mensen weten het gewoon áltijd beter ;)

Hier gaat het goed, pups drinken bij mams. Eén voed ik nog bij. Mams verlaat de werpkist zo nu en dan al even uit haar zelf, ook mooi :)
Pets_Passion
Zeer actief
Contacteer:

Fijn te horen dat de pups de goede kant op gaan!
Afbeelding

JazzKing
Vaste gebruiker

Dankje :D Ik ben er ook erg blij om, hele zorg minder!
Cindy52
Zeer actief
Mijn ras(sen): mastin espagnol

Ongelezen bericht door Cindy52 »

JazzKing schreef:Bedankt allemaal :) Voor al jullie meningen, opinies en ongevraagde adviezen. Helaas staat er in geen van allen een/het antwoord waar ik uiteindelijk om vroeg :blah: Maar goed, iedereen mag zeggen wat men wil!
Wij zijn erg blij met het nestje en zullen er alles aan doen om ze zo goed mogelijk groot te brengen :D Kosten nog moeite worden bespaard, zit er maar niet over in :wink:
Wat moet een pup opbrengen ?
labje
Zeer actief
Mijn ras(sen): labrador retriever

Ongelezen bericht door labje »

Cindy52 schreef:
JazzKing schreef:Bedankt allemaal :) Voor al jullie meningen, opinies en ongevraagde adviezen. Helaas staat er in geen van allen een/het antwoord waar ik uiteindelijk om vroeg :blah: Maar goed, iedereen mag zeggen wat men wil!
Wij zijn erg blij met het nestje en zullen er alles aan doen om ze zo goed mogelijk groot te brengen :D Kosten nog moeite worden bespaard, zit er maar niet over in :wink:
Wat een vreemde manier om je interesse in een pup aan te geven :Q:
Afbeelding
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

labje schreef:
Cindy52 schreef:
Is geen interesse maar effe om te trollen en kunnen schreeuwen BROODFOKKER.
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
labje
Zeer actief
Mijn ras(sen): labrador retriever

Ongelezen bericht door labje »

bouvierpoedel schreef:
labje schreef:
Cindy52 schreef:
Is geen interesse maar effe om te trollen en kunnen schreeuwen BROODFOKKER.
Dat weet ik, vandaar de smiley die er achter staat..
Alleen de term al 'wat moet een pup opbrengen'.. :piew:
Afbeelding
Lizzie.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Poedel

Ongelezen bericht door Lizzie. »

ik wacht nog steeds op foto's :boos:
Afbeelding
MirandaH
Zeer actief
Mijn ras(sen): Cairns!!!
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door MirandaH »

JazzKing schreef:Echt? Is echt super schattig!
Wij wonen wel heel groot, dat scheelt wel misschien. De honden (2) lopen bij ons altijd los, heerlijk!
De pups zijn de eerste weekjes lekker bij ons in huis en gaan straks naar een hok van 10 bij 3. En dan om beurten in huis, gezellig!
We hebben 2 kleine kindjes, die vinden het ook erg leuk. De moeder kan dan ook gewoon los om lopen.

Ze hebben nu beide 2 nestjes gehad en waarschijnlijk ook beiden hun laatsten. :(
Wat leuk! In een hok! En dan soms in huis!

#waaromzaktmijnbroekhiernounogsteedsvanaf??!!
Afbeelding

*Gediplomeerde trimsalon voor de regio Zoetermeer (lid ABHB)*
**Webshop voor verse diervoeding: Botten & Zo**
maart
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

Ongelezen bericht door maart »

MirandaH schreef:
Wij wonen wel heel groot, dat scheelt wel misschien. De honden (2) lopen bij ons altijd los, heerlijk!
De pups zijn de eerste weekjes lekker bij ons in huis en gaan straks naar een hok van 10 bij 3. En dan om beurten in huis, gezellig!
We hebben 2 kleine kindjes, die vinden het ook erg leuk. De moeder kan dan ook gewoon los om lopen.

Ze hebben nu beide 2 nestjes gehad en waarschijnlijk ook beiden hun laatsten. :(

zo doe ik het ook en zo zal ik het de volgende keer ook weer doen. Bevalt mij (en de pupkopers en de pups zelf) prima :ok:
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

maart schreef: zo doe ik het ook en zo zal ik het de volgende keer ook weer doen. Bevalt mij (en de pupkopers en de pups zelf) prima :ok:

Dat zijn ook gezelschapshondjes van een kilo met flinke kans op onwenselijk gedrag waardoor ze extra kwetsbaar worden?
Alex
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese stabij en Bosnische herder

Ongelezen bericht door Alex »

Is dat echt zo erg?
Mijn hond komt uit een nest van 10 en de fokster nam ook steeds 2 of 3 pups mee naar binnen of op het erf en als ze dan moe waren, gingen ze terug en waren de volgende pups aan de beurt. Ik vond dat juist een mooie methode, omdat de pups niet overprikkeld raken en toch aan huiselijke geluiden wennen. Bovendien kon zij goed toezicht houden. Het verbaast me dat er hier zo op gereageerd wordt. Niet omdat ik vierkant achter deze methode sta, maar omdat het me óók een goede manier leek...

JazzKing, gefeliciteerd met de puppies. Hoe gaat het nu?
MirandaH
Zeer actief
Mijn ras(sen): Cairns!!!
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door MirandaH »

maart schreef:
MirandaH schreef:

zo doe ik het ook en zo zal ik het de volgende keer ook weer doen. Bevalt mij (en de pupkopers en de pups zelf) prima :ok:
Fok jij kruisingen Chi/Jack?

Oh en @Iones, ik zag vandaag in een van de documentaires op de website van omroep Brabant inzake puppyhandel, dat de Nederlandse markt jaarlijks minstens zo'n 75.000 pups uit de Oost-Europese broodfok betrekt. Dus blijkbaar moeten we nog heel wat fokken als die kraan ooit dicht gaat...
Afbeelding

*Gediplomeerde trimsalon voor de regio Zoetermeer (lid ABHB)*
**Webshop voor verse diervoeding: Botten & Zo**
maart
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

Ongelezen bericht door maart »

dagmar88 schreef:
maart schreef: zo doe ik het ook en zo zal ik het de volgende keer ook weer doen. Bevalt mij (en de pupkopers en de pups zelf) prima :ok:

Dat zijn ook gezelschapshondjes van een kilo met flinke kans op onwenselijk gedrag waardoor ze extra kwetsbaar worden?

nee, maar dat zijn TS haar rottweilers ook niet vermoed ik :engel:

en daarnaast schreeuwt met toch altijd dat Jack Russels zo'n grote honden in een kleine verpakking zijn. Is met die chihuppels dan vast ook.

Een hok van 10 op 3 haal ik trouwens niet hoor, zijn het maar kneusjes hier daarbij vergeleken.
Plaats reactie

Terug naar “Fokken van honden”