Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Ik heb altijd al een hekel aan tandartsen gehad.............

Nieuws over dierenleed.
Niet geschikt voor jonge kinderen.

Moderator: moderatorteam

bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Re: Ik heb altijd al een hekel aan tandartsen gehad.........

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Op 1 vandaag was een stukje te zien over de levensloop van een leeuw.
Gefokt om eerst klantjes te lokken om ze te gaan voeden met fles en knuffelen daarna wandelen met leeuwen en dan een poosje apart om als schietschijf te fungeren. Eeen leeuw brengt een 70.000 op zo'n manier van welp tot dood.
Lieten ze ook nog een stukje zien van zo'n vette amerikaan die nog geen 100 meter kon lopen die een slapende leeuw dood mocht schieten , die mongool stond te janken en bedankte dat het zo'n geweldige ervaring was.
Als dat allemaal kan dan moet de regering nu niet in ene zo schijnheilig gaan lopen doen om de US te vragen die tandarts uit te leveren.
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

Ik heb van mijn kat nog nooit het verzoek gehad die muizenkoppen aan de muur te hangen als trofee :neenee: hij vangt gewoon datgene wat te stom is om hem op tijd te zien, de rest ontsnapt gewoon, en hij weet ook niet echt dat hij daar een formulier voor in zou moeten vullen hoor, ik heb het hem proberen uit te leggen, maar hij snapt het niet :oohja: mensen regels he :blont: . maak dat de kat wijs
Tineke
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Tineke »

bouvierpoedel schreef:Op 1 vandaag was een stukje te zien over de levensloop van een leeuw.
Gefokt om eerst klantjes te lokken om ze te gaan voeden met fles en knuffelen daarna wandelen met leeuwen en dan een poosje apart om als schietschijf te fungeren. Eeen leeuw brengt een 70.000 op zo'n manier van welp tot dood.
Lieten ze ook nog een stukje zien van zo'n vette amerikaan die nog geen 100 meter kon lopen die een slapende leeuw dood mocht schieten , die mongool stond te janken en bedankte dat het zo'n geweldige ervaring was.
Als dat allemaal kan dan moet de regering nu niet in ene zo schijnheilig gaan lopen doen om de US te vragen die tandarts uit te leveren.
Oh dat ben ik zeker met je eens , als ze dit zo verwerpelijk vinden moeten ze dat aanpakken maar het is klaarblijkelijk big bussines :ugh:
Afbeelding
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.

https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
nyckle
Zeer actief
Mijn ras(sen): 1 airedale terrier
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door nyckle »

Tineke schreef:
nyckle schreef: Dan weet het grote publiek nu eindelijk wat ze met plezierjacht bedoelen. Het neertellen van veel centjes om te schieten. De kop kan aan de muur geschroefd worden.
Ach hou toch op dat gesteggel altijd over een woord plezierjacht of wildbeheer het resultaat is uiteindelijk beide hetzelfde ,zal dat dier wat uitmaken of het aan de muur of op je bord eindigt.
Laten we nu niet doen alsof de jagers 's nachts wenend in hun bed liggen omdat ze morgen weer geheel tegen hun wil in het veld in moeten om het wild te beheren en te oogsten :roll:
Neemt niet weg dat ik het een verwerpelijk vind en het ander niet.
Maar niet doen alsof het een soort roeping is van hogerhand dat je dit moet doen ,het blijft tenslotte een keuze.
En gezien het aantal plezierreisjes welke worden aangeboden op de site van nojg zitten daar ook echt wel wat schietgeile personen tussen.
Geen aanbod zonder vraag immers.

Overigens als je het over de natuur hebt lijkt me een hond/kat/vos die een konijn dood en opeet altijd nog een stuk natuurlijker dan een kogel.
Als iemand een plezierreisje maakt om in het buitenland te gaan jagen, wil dat niet zeggen dat dit onweidelijk gebeurd.
Persoonlijk geef ik mijn centjes liever aan andere dingen uit.

Neen ik ga niet huilend het veld in en kom er ook niet huilend uit, omdat ik niks heb geschoten. Meestal ben ik in het veld zonder geweer. Jagen is niet alleen schieten. Verre van dat.
Overigens als je het over de natuur hebt lijkt me een hond/kat/vos die een konijn dood en opeet altijd nog een stuk natuurlijker dan een kogel.
Wij mensen kunnen kiezen wat we dood maken. Het zal een dier om het even zijn.
Tineke ik vind het ethisch nogal een raar standpunt, wat je hier neer zet.
Meestal hebben katten en honden een baas, die verantwoordelijk is voor wat het dier wat onder zijn/haar toezicht staat uitvreet.
Het lijkt erop, dat jou dat geen donder uitmaakt.

Als er dan een dier dood moet, dan in mijn ogen zo snel en humaan mogelijk. Doet een kat dat? Die gaat eerst vaak nog even spelen met de merel.
Een hond lekker achter wild aan laten gaan? Even of de hond het dier nu wel of niet te pakken krijgt is in mijn ogen onfatsoenlijk en heeft niks met natuur te maken.

De vos behoort wel tot de Nederlandse fauna en heeft hierin ook zijn plaats.
Tineke
Zeer actief

nyckle schreef: Wij mensen kunnen kiezen wat we dood maken. Het zal een dier om het even zijn.
Tineke ik vind het ethisch nogal een raar standpunt, wat je hier neer zet.
Meestal hebben katten en honden een baas, die verantwoordelijk is voor wat het dier wat onder zijn/haar toezicht staat uitvreet.
Het lijkt erop, dat jou dat geen donder uitmaakt.

Als er dan een dier dood moet, dan in mijn ogen zo snel en humaan mogelijk. Doet een kat dat? Die gaat eerst vaak nog even spelen met de merel.
Een hond lekker achter wild aan laten gaan? Even of de hond het dier nu wel of niet te pakken krijgt is in mijn ogen onfatsoenlijk en heeft niks met natuur te maken.
Dat is weer dat invullen wat jij steeds doet , het maakt mij wel degelijk een donder uit wat mijn dieren uitvreten als ze buiten zijn en dat is in ieder geval niet dieren opjagen dan wel doden.
Neemt niet weg dat ik Rio weleens bewust een ziek myxomatose konijn heb laten doodbijten, gewoon omdat het dan vliegensvlug voorbij was en dat was het niet als ik het beestje meenam om naar de da te brengen om in te laten slapen , wat ik ook wel gedaan heb.
Zou ik een hond hebben die zelf in zijn levensonderhoud kon voorzien door een konijn te pakken hem direct te doden en op te eten dan weet ik eerlijk gezegd niet of ik dat erg zou vinden. Ik heb er niet de geschikte honden voor en wil bovendien ook graag weten wat ze binnen krijgen en in welke hoeveelheid maar zelf in hun eigen onderhoud voorzien lijkt me een stuk natuurlijker dan erop schieten. Bovendien pakken honden denk ik juist de zwakkere of oudere iets wat een jager niet doet ,die schiet een dier ook in de kracht van zijn leven, en ook daar gaan zaken mis en liggen er dieren te creperen.
Afbeelding

Tineke
Zeer actief

nyckle schreef: Als iemand een plezierreisje maakt om in het buitenland te gaan jagen, wil dat niet zeggen dat dit onweidelijk gebeurd.
Maar gezien de teksten in die advertenties gaat het dan ook de trofee en dat is exact waar het deze jager ook om ging , de leeuw als trofee en dan maakt het niet uit imo of het een leeuw of een hert is.
Het ene is in mijn ogen niet verwerpelijker dan het andere en de ene is geen keurig eerlijke jager en de ander een schietgeile gek.
En zelf denk ik dat de regels in landen als Hongarije/Afrika ed er echt wel wat anders uitzien als hier , zo niet dan hoor ik dat graag.
Afbeelding

S@ndr@
Zeer actief

Alleen al de voorpret,ik ga op vakantie en ik neem mee - moordwapens en ik ga lekker schieten daar op wild, hoera :cheer: O nee, het was ik ga op vakantie en daar offer ik me op om de wilstand in evenwicht te houden, shit het is balen, maar iemand moet het doen .
nyckle
Zeer actief

Tineke schreef:
nyckle schreef: Als iemand een plezierreisje maakt om in het buitenland te gaan jagen, wil dat niet zeggen dat dit onweidelijk gebeurd.
Maar gezien de teksten in die advertenties gaat het dan ook de trofee en dat is exact waar het deze jager ook om ging , de leeuw als trofee en dan maakt het niet uit imo of het een leeuw of een hert is.
Het ene is in mijn ogen niet verwerpelijker dan het andere en de ene is geen keurig eerlijke jager en de ander een schietgeile gek.
En zelf denk ik dat de regels in landen als Hongarije/Afrika ed er echt wel wat anders uitzien als hier , zo niet dan hoor ik dat graag.
Tineke, ik ben de laatste die op trofeejacht zal gaan. Het is mijn ogen nutteloos.

Als je reeën- of hertenafschot hebt en de jager hangt nadat het vlees in de vriezer ligt de schedel aan de muur, ok zijn ding. Maar schieten om enkel een kop aan de muur te hangen? Nou neen.
Tineke
Zeer actief

nyckle schreef:
Tineke schreef:
Tineke, ik ben de laatste die op trofeejacht zal gaan. Het is mijn ogen nutteloos.

Als je reeën- of hertenafschot hebt en de jager hangt nadat het vlees in de vriezer ligt de schedel aan de muur, ok zijn ding. Maar schieten om enkel een kop aan de muur te hangen? Nou neen.
Ja maar hoe onbegrijpelijk voor jou ook, jij staat niet symbool voor alle jagers hier in Nederland en dus gaat het heel soms over andere dan jou.
Afbeelding

nyckle
Zeer actief

Nanna schreef:Kan me er NIETS bij voorstellen, dat je handenwrijvend afreist naar Hongarije omdat je daar als grote vent een bok mag schieten.
Voor mij schiet je die ook, meer figuurlijk dan letterlijk. Triest kindergedoe.
Nanna, ik kan me er ook niks bij voorstellen als jager.
Maar jou eerdere berichten geven ook weer, dat je nogal wat vooroordelen hebt betreffende jacht, die op 0 zijn gebaseerd.
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

Momenteel stikt het hier van de konijnen. Als de zomer dadelijk amper voorbij is barst de myxomatose weer los. Laat ze dan maar liever afgeschoten worden. En dan is het jachtseizoen in oktober eigenlijk te laat.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Als het even meezit mag deze dame binnenkort ook onderduiken: https://www.facebook.com/pages/Sabrina- ... 9649631494
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Ik vind dit wel een eerlijk stuk.
Het gaat mij niet om de trofeeënjacht op zich, want daar heb ik niet veel mee.
Maar dit (over de gevolgen) vind ik wel interessant om te lezen.

http://waidmannsheil.nl/wp-content/uplo ... t-2013.pdf
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
ranetje
Zeer actief

Wolfsblut schreef: Dit vind ik dan weer het andere uiterste. Het z.g. gewapend wandelen in open formatie waarbij het wild geen enkele kans heeft. Dit wekt uiteraard een aversie op bij het publiek. Naar mijn mening terecht.
Afbeelding
Dat valt - heel verrassend - nogal mee (of tegen......... afhankelijk van hoe je het bekijkt).
Nog even afgezien van het feit dat hennen over het algemeen niet of beperkt worden vrijgegeven.
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
korthaar
Zeer actief

Ongelezen bericht door korthaar »

Die zien we misschien nog eens terug in een programma: jager zoekt moordvrouw.
S@ndr@
Zeer actief

of ergens met een leuke pijl, gepiercet ergens waar het pijn doet :wink: er zijn altijd mensen die gekkerder zijn dan jij :Q:
cornelia
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse staande langhaar

Ongelezen bericht door cornelia »

Tara schreef:
Nanna schreef: Het gaat om de perceptie van het grote publiek. En voor het grote publiek is de meneer die de leeuw doodschoot geen haar beter dan de meneer die dat zielige konijntje afknalt.
Het zou je verbazen hoeveel mensen tegen de jacht zijn. Beheersjacht of trofeeenjacht, er worden dieren die er niet om gevraagd hebben afgeknald en dat raakt altijd een snaar.
Dat weet ik, maar veel wordt ingegeven door onwetendheid en ik vind dat de jagerij daar gerust wel een beetje een pro-actievere houding in mag hebben qua voorlichting. Maar er is vooringenomenheid van beide kanten. Veel anti's willen niet horen wat er te zeggen is, en de jagerij heeft dan al weinig zin meer om vanuit die verwijtsfeer nog een dialoog aan te gaan. En dat gaat de andere kant op precies zo. Dat is echt heel jammer, maar ik begrijp het wel.
Je kunt nou eenmaal niet alles bij de jagerij neerleggen, de anti's hebben net zo goed een stem, maar die hebben ook net zo goed de morele plicht de andere kant van het verhaal aan te horen.
Ik ben ook niet zo bekend met de precieze beweegredenen van iedere jagerij maar wil daar best naar luisteren. Als echter de 1ste reactie is dat ik toch ook vlees eet, ja, dan houd het voor mij ver op. Daarnaast zijn er nogal wat gradaties van jagerij. De jacht op ganzen omdat ze met hun 10 duizenden weilanden omspitten kan ik nog volgen, vanuit een helikopter met een machinegeweer een olifant of neushoorn afknallen gaat er bij absoluut niet in. Enfin , de afkeer loopt van 1 tot 10.
De lol van het jagen kan ik (h)erkennen. Ergens achteraan rennen of besluipen..............maar dat dit dan moet eindigen met dood, nee daar houd het toch wel op. Vwb de ganzenjacht b.v. hoop ik altijd op een andere methode zoals wegjagen. Maar mogelijkheden en gevolgen in dit voorbeeld overzie ik dan weer niet (geen kennis van zaken).
Afbeelding
Tineke
Zeer actief

ranetje schreef:Ik vind dit wel een eerlijk stuk.

Geschreven door iemand die jachtreizen organiseert, iets zegt me dat dat dat de objectiviteit in de weg staat, zoiets al wij van wc eend adviseren wc eend.
Freek Vonk zeg er dit over,

Argumenten dat jagen geld oplevert voor natuurbescherming is natuurlijk totale onzin. Dit argument wordt altijd door jagers zelf gebruikt. Diverse studies (o.a. Africa Geographic) hebben aangetoond dat met ecotoerisme veel meer geld wordt opgehaald en veel meer banen worden gecreëerd.
Afbeelding

Tineke
Zeer actief

Tara schreef:
Tineke schreef:
Tara schreef:Ik weet het niet. :U:
Wel vind ik het jammer dat de georganiseerde jagerij zo weinig publiek stelling neemt.
Aan de andere kant, kunnen ze het ooit goed doen? Deze 'leeuwenjacht' heeft niks met jacht te maken, dat is gewoon schieten om het schieten. Moeten de gewone, eerlijke mannen die veel tijd, moeite en geld in hun jachtopleiding hebben gestoken en die gewoon op een eerlijke, weidelijke manier willen beheren zich verantwoorden voor het gedrag van schietgeile sneuerds met een dikke portemonnee? Dat is toch ook een beetje net alsof ik me moet verdedigen tegenover weet ik veel wie om de uitlatingen die Wilders doet? Dat we allebei Nederlander zijn maakt ons niet tot inwisselbaar tenslotte.
En als hun menig wordt gevraagd zoals in het stukje op het acht uur journaal te zien dan zeggen ze dat mensen hypocriet zijn omdat ze vlees eten en wordt er weer, onterecht ,gezegd dat leeuwen fokken om uit te zetten geld opbrengt wat ten goede komt aan de populatie.
Gemiste kans wat mij betreft net als de advertenties op de site van de nojg , natuurlijk hoeven ze zich niet te verantwoorden maar op het moment dat de vereniging waar ik lid van ben advertenties zou gaan plaatsen om Wilders zijn haatzaaierij te gaan verkopen was ik weg als lid als ik daar niet achter stond.
Met dit soort advertenties hebben ze op zijn minst toch de schijn tegen over hoe verwerpelijk ze dit soort zaken vinden.
Tineke, met alle respect, maar jij gooit de georganiseerde jagerij op dezelfde hoop als de mensen horend bij deze commerciële jacht.
Het is namelijk niet de jagerij die aan het woord kwam, dit waren de eigenaars van die leeuwenfarm, die verdienen hier hun geld mee.
Denk je nu werkelijk dat zij zullen zeggen dat het onethisch is?
En moeten de KJV of de NOJG hier nu werkelijk openlijk van distantiëren? Het zijn totaal verschillende partijen met maar een heel klein gemeenschappelijk raakvlak.

Aan het woord kwam Meneer Elmo Scheffer van de jagersvereniging , zo werd hij geïntroduceerd

En hier is hij aan verbonden , weet niet of hun ook de leeuwenjachten organiseren dat staat in ieder geval niet op hun site nog enige relatie daarmee.

http://capehunt.co.za/
Afbeelding

Tineke
Zeer actief

Tara schreef:Het zijn echt verschillende dingen namelijk. Een dier alleen maar schieten voor de mooi is niet mijn tak van sport en Nyckle kennende ook niet die van hem. Beheren en vervolgens wat je hebt geschoten op je bord leggen is echt iets totaal anders, en niks mis mee wat mij betreft.
Daar is ook niets mis mee , tenminste in mijn opinie niet.
En nogmaals het gaat niet over jullie dus waarom je die wringende schoen iedere keer aantrekt is mij een raadsel :denken:
Afbeelding

j.werkman
Zeer actief
Mijn ras(sen): Heidewachtel

Ongelezen bericht door j.werkman »

Nou, ik maak elke herfst wel eens een praatje met jagers. Ze bejagen dan een bepaalde omgeving en ik vraag dan even welke kant ze opgaan zodat ik ze niet voor de voeten loop. Over het algemeen zijn het hele relaxe mannen. Ik vraag dan ook wat ze gaan schieten in het gebied en hoeveel. Het valt nogal tegen wat ze mogen schieten, ook de hoeveelheden zijn gering. Ook is het risico je vergunning kwijt te raken als je de aantallen overschrijdt niet denkbeeldig.
Het valt me altijd op, dat de mannen veel weten over de natuur in eigen omgeving. Ik heb ook nog niet meegemaakt dat ze vervelend waren in de omgang.
Dit soort jagen heb ik geen problemen mee, hoewel het soms wel vervelend is om te zien hoe ze door een terrein gaan, waarvan ik weet dar er patrijzen zitten, niet dat ze die mogen schieten. er zullen er heus wel tussen zitten die de regels niet zo nauw nemen, dat is overal zo.
Ik heb wel problemen met het massaal afschieten van ganzen, om dat we daar zo'n last van zouden hebben. Heel veel zaken waar we last van hebben, hebben mensen zelf georganiseerd. ik denk altijd maar, veel geld en macht daar wordt je niet slimmer van.
Die jagerij op grote dieren is natuurlijk een domme bezigheid, maar in zijn algemeenheid wordt er in de hele wereld van alles gedaan waar dieren en planten door uitsterven, de diversiteit afneemt.
Als ik alleen al kijk in de eigen omgeving hoe de diversiteit achteruit is gegaan, door onwetendheid, onverschilligheid en het alleen gericht zijn op economie.
Dommigheid en geldzucht is niet voorbehouden aan overheden in verweggistan, onze overheden zijn geen haar beter.
ranetje
Zeer actief

Tineke schreef:
ranetje schreef:Ik vind dit wel een eerlijk stuk.

Geschreven door iemand die jachtreizen organiseert, iets zegt me dat dat dat de objectiviteit in de weg staat, zoiets al wij van wc eend adviseren wc eend.
Freek Vonk zeg er dit over,

Argumenten dat jagen geld oplevert voor natuurbescherming is natuurlijk totale onzin. Dit argument wordt altijd door jagers zelf gebruikt. Diverse studies (o.a. Africa Geographic) hebben aangetoond dat met ecotoerisme veel meer geld wordt opgehaald en veel meer banen worden gecreëerd.
Het ging me niet alleen om het opleveren van geld in dit artikel.
Het verhaal laat o.a. zien dat mensen in die regio hun wild en verscheidenheid van wild beter in stand houden/beschermen als het waarde heeft.
Economische waarde dan.
Misschien heeft hij daar wel een punt?

Ik heb die link niet gegeven als "verdediging", dat kan je goed opmaken uit mijn bijschrift dacht ik.
Maar mogelijk is dat alleen voor mezelf zo.
Het lijkt me interessant om ook een geluid van de "andere kant" te horen (lezen).
Ik wuif dat niet achteloos weg omdat degene die het geschreven heeft mogelijk zelf dergelijke reizen organiseert.
De schrijver erkent volmondig dat degenen die daar naar toe gaan dat voor hun plezier en voor de trofee doen.
Afbeelding
Tineke
Zeer actief

ranetje schreef:Het ging me niet alleen om het opleveren van geld in dit artikel.
Het verhaal laat o.a. zien dat mensen in die regio hun wild en verscheidenheid van wild beter in stand houden/beschermen als het waarde heeft.
Economische waarde dan.
Misschien heeft hij daar wel een punt?
Dat denk ik wel ja , zo werkt het in de regel met alles dus ook wellicht met het in stand houden van wild , iets wat meer waard is wordt meer moeite voor gedaan.
Afbeelding

ranetje
Zeer actief

Tineke schreef:[Aan het woord kwam Meneer Elmo Scheffer van de jagersvereniging , zo werd hij geïntroduceerd

En hier is hij aan verbonden , weet niet of hun ook de leeuwenjachten organiseren dat staat in ieder geval niet op hun site nog enige relatie daarmee.

Cape Hunt is een Zuid Afrikaanse vereniging?
En Elmo Scheffer is een Zuid Afrikaan.
Afbeelding
Tineke
Zeer actief

ranetje schreef:
Tineke schreef:[Aan het woord kwam Meneer Elmo Scheffer van de jagersvereniging , zo werd hij geïntroduceerd

Jazeker maar ook daar zijn jagersverenigingen neem ik aan.
Tara zegt dat er geen jagers aan het woord kwamen maar de eigenaars van de leeuwenfarm zelf maar dat is deze Meneer volgens mij niet.
In ieder geval werd hij zo niet geïntroduceerd.
Afbeelding

ranetje
Zeer actief

Tineke schreef:
ranetje schreef:

Jazeker maar ook daar zijn jagersverenigingen neem ik aan.
Tara zegt dat er geen jagers aan het woord kwamen maar de eigenaars van de leeuwenfarm zelf maar dat is deze Meneer volgens mij niet.
In ieder geval werd hij zo niet geïntroduceerd.
Zeker :ok:
Elmo is president van Cape Hunt, een jagersvereniging.
Hij is ongetwijfeld (ook) jager.

Die vereniging steunt projecten ter bescherming van "wildlife".
In hoeverre hij daar zelf rechtstreeks bij betrokken is en waar, kan ik (nog) niet vinden.
Afbeelding
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Ik betaal 2 euro voor een 2 speklappen in een bakkie kant en klaar geleverd door allerlei mensen die dat beest wilde vermesten ,slachten en verpakken en verkopen , die man betaalde 50.000 voor een aantal kilo meer die hij zelf kon doodmaken. Ik geniet van mijn speklappen terwijl ik het niet echt nodig heb en kan overleven zonder en hij geniet er ook van ook al heeft hij het niet echt nodig. Wat is het wezenlijke verschil.?
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
korthaar
Zeer actief

Ongelezen bericht door korthaar »

bouvierpoedel schreef:Ik betaal 2 euro voor een 2 speklappen in een bakkie kant en klaar geleverd door allerlei mensen die dat beest wilde vermesten ,slachten en verpakken en verkopen , die man betaalde 50.000 voor een aantal kilo meer die hij zelf kon doodmaken. Ik geniet van mijn speklappen terwijl ik het niet echt nodig heb en kan overleven zonder en hij geniet er ook van ook al heeft hij het niet echt nodig. Wat is het wezenlijke verschil.?
63673J

Ongelezen bericht door 63673J »

Cleva schreef:Oh. Nou.
Als Freek fucking Vonk het zegt dan moet het wel waar zijn. Is inmiddels al duidelijk wat Manon Thomas vindt?
Beetje flauw om Vonk zo af te serveren. Vonk doet onderzoek naar de mogelijkheden voor het ontwikkelen van medicijnen uit slangengif en is daar ook op gepromoveerd. In het kader van zijn promotieonderzoek is hij vaak en langdurig in Afrika geweest. https://openaccess.leidenuniv.nl/handle/1887/19952
Plaats reactie

Terug naar “Dier en Leed”