Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hond blaft als we weg zijn, buren zeer geirriteerd

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

blondie
Zeer actief
Aantal honden: 2

Re: Hond blaft als we weg zijn, buren zeer geirriteerd

Ongelezen bericht door blondie »

Nobbygaard schreef:In de nacht is zijn gepiep nu al 2 nachten over. We laten hem bewust beneden met een open bench slapen maar wel de tussendeur dicht. Tot 2 dagen geleden hoorde we hem nog regelmatig piepen maar dat doet hij nu dus al 2 dagen niet meer. Ik blijf goede hoop in hem houden.
Het komt ook vast goed, het dier heeft behoorlijk wat voor zijn kiezen gekregen.

Ik hoop dat jouw buren zich wat schappelijker gaan gedragen. Hebben ze nog gereageerd op het bloemetje dat je hebt laten sturen?
Nobbygaard
Actief
Mijn ras(sen): Jack Russels

Ongelezen bericht door Nobbygaard »

Hen geen reactie op de bos bloemen gehad. Zegt mij al genoeg. Had wel gehoopt dat ze zouden reageren omdat ik hoop dat de buurman zijn excuus tegenover ons dochtertje maakt voor zijn gedrag. Zij durft namelijk niet meer naar bed te gaan omdat ze bang is dat hij weer zo heftig gaat aanbellen en bonken. Dat vind ik nu nog het ergste van allemaal.
-Lilo-
Zeer actief
Mijn ras(sen): Klein Spaans monstertje
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door -Lilo- »

Dat is ook erg! Heb je hem wel laten weten wat zijn gedrag met jullie gezin doet? Ik zou hem even aanspreken hoor. 'Excuses voor het ongemak van onze nieuwe hond, we werken er hard aan en hopen dat de bloemen het leed een beetje verzachten. We gaan er vanuit dat u ons huis voorlopig links laat liggen. De honden worden onrustig van uw gedrag en ons dochtertje is erg geschrokken van u. U wilt vast net zo snel als wij een goede oplossing, daar helpt dit allemaal niet erg bij. Bedankt voor uw begrip en medewerking. Da-haaag.'
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

-Lilo- schreef:Dat is ook erg! Heb je hem wel laten weten wat zijn gedrag met jullie gezin doet? Ik zou hem even aanspreken hoor. 'Excuses voor het ongemak van onze nieuwe hond, we werken er hard aan en hopen dat de bloemen het leed een beetje verzachten. We gaan er vanuit dat u ons huis voorlopig links laat liggen. De honden worden onrustig van uw gedrag en ons dochtertje is erg geschrokken van u. U wilt vast net zo snel als wij een goede oplossing, daar helpt dit allemaal niet erg bij. Bedankt voor uw begrip en medewerking. Da-haaag.'
@ Cleva :mrgreen:
Nou zo.

Als mijn kinderen of wie dan ook in huis gaan lijden onder het gedrag van buitenstaanders die behoorlijk fel uit de hoek gaan komen terwijl er al e.e.a. is gezegd en besproken dan zou ik dat persoonlijk ook wel even gaan benadrukken eerlijk gezegd.

En trouwens. Dan ben ik heel kinderachtig, zij wijkagent inschakelen. Ik ook, dit soort intimiderend gedrag is natuurlijk van de zotte.
Als je nu al behoorlijk lang een conflict hebt of je al een behoorlijk lange tijd loopt te irriteren aan geluidsoverlast, dan kan ik me er nog wat bij voorstellen. De hond is er volgens mij nog niet eens 2 weken!
Nobbygaard
Actief

Cleva schreef:Oh grote god, dat lavengelul met een wijkagent.
Nee. Doe dat maar lekker in je eentje.

En wat "ons dochtertje" allemaal vindt zal me sowieso worst zijn. Dat regel je zelf maar. Het is jouw kind.
Heb even bij je profiel gekeken hoelang jij op dit forum aangemeld bent. Kreeg namelijk het gevoel dat je mijn buren was die zich net na mij hadden aangemeld. Blijkt niet het geval te zijn maar je reactie is wel bijna hetzelfde. Hoop dat jij beter met je buren dan maar omgaat dan ik op dit moment. Maar als ik hier nu met 2 tevreden honden op de bank lig dan zegt mijn gevoel dat ik er goed aan doe om mijn hart te volgen en deze kanjer een kans te geven om aan ons ritme en huishouden te wennen. Dan maar zonder goed contact met de buren.
Nobbygaard
Actief

@ Cleva, ik wist van te voren niet dat de hond zo'n verlatingsangst had.
Vanaf het moment dat dit wel bleek ben ik ook bezig geweest om dit probleem proberen op te lossen en heb ik dat ook vanaf 1 dag aan gegeven bij de buren. Ik heb voor mezelf toch echt wel het gevoel dat ik eerlijk tegen ze ben geweest en vanaf het begin me ingezet heb om dit te laten escaleren. Maar daar hoort wel begrip en tijd voor en van beide kanten bij denk ikzelf. Had ik hem dan op straat moeten zetten?
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Cleva schreef:
Nobbygaard schreef:Maar daar hoort wel begrip en tijd voor en van beide kanten bij denk ikzelf. Had ik hem dan op straat moeten zetten?
Begrip opeisen heeft weinig zin als het er niet is. Je kunt het flauw vinden maar je kunt mensen niet opleggen geduldig te zijn.
Het lijkt volledig aan je voorbij te gaan dat je overlast veroorzaakt. Je hebt het alleen maar over wat mensen maar moeten begrijpen en dat je zelf heus wel genoeg je best doet.
Die mensen hebben last van jouw blaffende hond. Dat is vervelend voor ze. Begin dáár eens mee zonder het meteen over jezelf te laten gaan. Dat verdedigen en verlullificeren dat je er ook niets aan kunt doen zet geen zoden aan de dijk. Wat hebben ze er aan dat je van alles probeert terwijl ze naar een gedurig blaffende hond zitten te luisteren? Moeten ze dan blij zijn dat je er druk mee bent, ofzo?
Over begrip gesproken.
Meen je dat nou?
Dat haal ik nergens uit
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Nanna schreef:
Cleva schreef:
Nobbygaard schreef: en vanaf het begin me ingezet heb om dit te laten escaleren.
:mrgreen:
.
:LOL:
Kun je wel gaan lopen hinneken maar het is haar toch maar gelukt. :pffff:
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Nobbygaard schreef:@ Cleva, ik wist van te voren niet dat de hond zo'n verlatingsangst had.
Vanaf het moment dat dit wel bleek ben ik ook bezig geweest om dit probleem proberen op te lossen en heb ik dat ook vanaf 1 dag aan gegeven bij de buren. Ik heb voor mezelf toch echt wel het gevoel dat ik eerlijk tegen ze ben geweest en vanaf het begin me ingezet heb om dit te laten escaleren. Maar daar hoort wel begrip en tijd voor en van beide kanten bij denk ikzelf. Had ik hem dan op straat moeten zetten?
Maar je kunt toch van geen enkele hond verwachten die ergens nieuw wordt geplaatst dat het na één week goed zal gaan? Enig idee hoe gigantisch irritant het is als er een hond de hele tijd aan het blaffen is, of een groot gedeelte van de tijd? Ik weet dat er hier in de buurt daarvoor een hond is herplaatst. Ik hoorde hem ook 's nachts blaffen en dan woon ik nog een paar straten verderop. Maar als je er dan naast woont.
Lemuria

Ongelezen bericht door Lemuria »

bouvierpoedel schreef:
Nanna schreef:
Cleva schreef:
Nobbygaard schreef: en vanaf het begin me ingezet heb om dit te laten escaleren.
:mrgreen:
.
:LOL:
Kun je wel gaan lopen hinneken maar het is haar toch maar gelukt. :pffff:
:LOL: :LOL:
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Neeltje schreef:
Nobbygaard schreef:@ Cleva, ik wist van te voren niet dat de hond zo'n verlatingsangst had.
Maar je kunt toch van geen enkele hond verwachten die ergens nieuw wordt geplaatst dat het na één week goed zal gaan? Enig idee hoe gigantisch irritant het is als er een hond de hele tijd aan het blaffen is, of een groot gedeelte van de tijd? Ik weet dat er hier in de buurt daarvoor een hond is herplaatst. Ik hoorde hem ook 's nachts blaffen en dan woon ik nog een paar straten verderop. Maar als je er dan naast woont.
Stond laatst even bij m'n buurvrouw binnen toen ze net aansloegen en schrok er van hoe het daar klinkt. Alsof de hele roedel naast je op de bank zit :80:
Nu blaffen mijn honden over de hele dag nog geen vijf minuten en heeft niemand last van ze.
Met een nieuwe hond of andere grotere veranderingen vraag ik dat wel regelmatig en de buren weten dat ik graag heb dat ze het melden als er iets is, dan kan ik er wat aan doen.
Ben al lang blij dat de meesten gewoon schappelijk zijn en zelf normaal geluid maken.
Ooit een buurman gehad die na drie dagen (en ik was toevallig op oudejaarsdag verhuisd :19: ) kwaad aan de deur stond dat er af en toe geblaft werd.
Poeslief geweest en mijn mobiele nummer gegeven zodat hij me kon bellen als er wat was. Dat is nooit gebeurd :mann:

Van langere tijd aaneengesloten of over de hele dag meer dan een half uur blaffen zou ik ook tureluurs worden.
jome
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador

Ongelezen bericht door jome »

Mijn buurhond was ook een mega blaffer, bloed irritant.
Het schalt gewoon je huis door, iets wat ik niet verwachtte

Je kan van je buren geen begrip eisen, het is jouw keus om een hond te nemen.
Het kan wel 2 maanden duren voor een herplaatser echt over een verhuizing heen is.

Ik hoop dat je een goede oplossing gaat vinden, voor jezelf en voor je buren.
Is het geen optie iemand een keer boven te laten, zelf weg te gaan en zo een beeld krijgen hoeveel en lang er daadwerkelijk geblaft wordt
ranetje
Zeer actief

jome schreef:Mijn buurhond was ook een mega blaffer, bloed irritant.

Het kan wel 2 maanden duren voor een herplaatser echt over een verhuizing heen is.

Is het geen optie iemand een keer boven te laten, zelf weg te gaan en zo een beeld krijgen hoeveel en lang er daadwerkelijk geblaft wordt
Je kan geen begrip eisen, maar je kunt het wel vragen

Het is ook niet mijn keuze als de buren een baby willen die vervolgens een huilbaby blijkt te zijn.
En dat ........ kan je in een beetje gehorig huis behoorlijk goed horen. :19:
Nog even afgezien van gezellige pubers die hun muziek door hun (en mijn!) huis laten knallen. :schrik:

Ik ben blij dat ik in het verleden altijd buren heb gehad waar goed mee te praten was.
Moet er niet aan denken dat iemand binnen een dag aan de deur staat te klagen.
Doe ik zelf ook niet.
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
-Lilo-
Zeer actief

ranetje schreef:
jome schreef:Mijn buurhond was ook een mega blaffer, bloed irritant.

Je kan geen begrip eisen, maar je kunt het wel vragen

Het is ook niet mijn keuze als de buren een baby willen die vervolgens een huilbaby blijkt te zijn.
En dat ........ kan je in een beetje gehorig huis behoorlijk goed horen. :19:
Nog even afgezien van gezellige pubers die hun muziek door hun (en mijn!) huis laten knallen. :schrik:

Ik ben blij dat ik in het verleden altijd buren heb gehad waar goed mee te praten was.
Moet er niet aan denken dat iemand binnen een dag aan de deur staat te klagen.
Doe ik zelf ook niet.
Helemaal mee eens :ok:
-Lilo-
Zeer actief

Hond blaft als we weg zijn, buren zeer geirriteerd

Ik kan me ook vinden in een groot deel van jouw verhaal Cleva, maar ik zou zelf in geval van ts vriendelijk blijven tegen de buren. Om de boel niet nog erger te maken.

Hele dagen geblaf is vreselijk, daar zou ik na een paar dagen ook wat van zeggen. En idd, dat heeft niks te maken met mijn dag-/weekritme. Maar als ik dan excuses van de veroorzaker en een welgemeend 'we werken eraan' zou krijgen, zou ik wel weer even terug m'n hok in gaan. Dat is waarom ik over het bloemetje begon.

Ik ben het ook met je eens dat ts wat beter voor had kunnen bereiden zodat ze het geklaag van de buren voor had kunnen zijn. Maar ja, dat is verder niet zo nuttig meer op dit punt in het verhaal.
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Cleva schreef:Geen enkel begrip voor de overlast.
Dit.
Hoe je het ook bekijkt, het IS overlast.
JOUW overlast.
Je moet mensen laten merken dat je dat beseft, dat je er iets aan wilt doen en vooral: sorry.

Zodra je gaat lopen roepen "ze moeten maar beseffen dat ik mijn best doe" ben je al fout bezig.
Dat hoeven ze niet te beseffen, de enige die dat moet beseffen ben jij als veroorzaker.
En dáárom breng je bloemen. Dáárom zorg je dat je niks te verwijten valt. Want degene die de overlast geeft is namelijk wél iets te verwijten: overlast.

Die buren gedragen zich ook niet gezellig maar hee, zij zijn niet begonnen, hoor. Zij hebben geen blaffende hond.
En zij vinden blijkbaar oog om oog en zo. Dat had je kunnen voorkomen door meteen met taart en bloemen langs te gaan.
Begrip groeit altijd beter als de aarde al enigszins bemest en bewaterd is namelijk.
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
Izzers
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hollandse dwarslopende tokkel

Ongelezen bericht door Izzers »

De derde dag dat Sammie bij mij kwam wonen, kreeg ik telefoon van de woningbouw.
Ik had de dag daarvoor intensieve behandelingen gehad in het ziekenhuis en was wel tussendoor naar huis gegaan ( 3 keer een uur) maar was uiteindelijk pas s'avonds laat thuis. Sammie had voortdurend zitten blaffen. De buurman belde de woningbouw niet zo zeer om de overlast maar omdat hij van mijn situatie weet en bang was dat ik misschien dood in huis lag. Ik heb die avond een gesprek met de buurman gehad en me verontschuldigd en aangeven dat ik geen overlast wil veroorzaken maar dat Sammie pas kort bij me was en ik er iets aan ging proberen te doen. Hij was meer dan bereid me daarvoor wat tijd te geven. Ik heb toen van mijn ouders het blafbandje meegenomen die sam jaren geleden 2 uur werkend heeft gedragen. Ik doe hem die om (zonder batterij erin dus hij werkt niet) als ik weg moet en Sam weet precies wat dat ding is en blaft dan niet (hard)
Drie dagen later kwam de buurman weer aan de deur met de mededeling dat hij sam niet meer hoort. Getest zonder blafband en ook dan hoort buurman niets meer. Probleem opgelost en puur door het aangeven dat ik het erg vervelend vind om overlast te veroorzaken ook nog prima contact met de buurman.
Ik ben dol op honden, maar ik wil ook geen last hebben van de honden van de buren. Maar als de buren aangeven dat zij het even vervelend vinden als ik kijk ik er toch al anders tegenaan.
Afbeelding

Ik hou van je! Met heel mijn kont.
Met mijn hart ook wel, maar mijn kont is groter
xTessa
Actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door xTessa »

Wat een idioot door te gaan aanbellen als er op dat moment niets aan de hand was?! Dan ben je toch aan het uitlokken dat die hond gaat blaffen.
Afbeelding
ranetje
Zeer actief

xTessa schreef:Wat een idioot door te gaan aanbellen als er op dat moment niets aan de hand was?! Dan ben je toch aan het uitlokken dat die hond gaat blaffen.
Dat vind ik dus ook.

@Cleva TS WEET dat ze overlast veroorzaakt en ze doet haar best dat verder te voorkomen.
Daar is nu ook een oplossing voor gevonden door een gelukkig toeval.

Dus inderdaad, ik ben ontzettend blij dat ik nooit zulke buren heb gehad.
God wat een kleutergedrag :roll:
Afbeelding
wilma23
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bullmastiff, Boerboel, Rottweiler, Engelse mastiff

Ongelezen bericht door wilma23 »

Kan hij niet een klein beetje valium krijgen van de dierenarts? Het maakt hem kalmer en misschien gaat ie daar door slapen.
Hij moet overStuur zijn anders zou hij niet zo ontzettend blaffen en een klein beetje kan helpen.
ranetje
Zeer actief

Valium?
Kan je beter eerst testen want er zijn ook honden die van valium helemaal over de zeik gaan.

Hondje heeft nu opvang, dus het is ook niet nodig.
Maar ik zou voor ik aan iets begon van pillen of wat dan ook eerst eens opnemen hoe veel en hoe lang ze blaft.
Afbeelding
wilma23
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bullmastiff, Boerboel, Rottweiler, Engelse mastiff

Ongelezen bericht door wilma23 »

ranetje schreef:Valium?
Kan je beter eerst testen want er zijn ook honden die van valium helemaal over de zeik gaan.

Maar ik zou voor ik aan iets begon van pillen of wat dan ook eerst eens opnemen hoe veel en hoe lang ze blaft.
toen ik bij een dierenarts in nederland werkte hadden we precies hetzelfde verhaal met een ouder vlinder hondje.
beestje maakte zich zo overStuur en was zo over de zeik van het blaffen dat de dierenarts wat valium voorschreef en dat was de op losing.
Hondje voelde zich kalmer en iedereen was happy.
-Lilo-
Zeer actief

:80: valium :80: dat is wel heel rigoureus voor een hondje dat simpelweg moet wennen aan een nieuwe situatie.
Ik heb zelf een hond met iets van verlatingsangst, daar heb ik eindeloos getraind op gedrag, zelfbeheersing, vertrouwen, etc. Ik heb weleens zylkene-capsules en Bach-druppels gegeven, maar valium is zelfs nooit in me opgekomen.

Tijd, geduld en vertrouwen lijken me wat constructiever. Als het überhaupt al zo is dat het hondje continu blaft. Zo te horen is de buurman nogal een zeikerd, misschien is het probleem wel helemaal niet zó groot als nu lijkt.
*Wolf*
Zeer actief

Ongelezen bericht door *Wolf* »

Kells schreef:
wilma23 schreef:

toen ik bij een dierenarts in nederland werkte hadden we precies hetzelfde verhaal met een ouder vlinder hondje.
beestje maakte zich zo overStuur en was zo over de zeik van het blaffen dat de dierenarts wat valium voorschreef en dat was de op losing.
Ik zou het niet zoeken in medicatie voor de hond. Wellicht een paar pilletjes aan de buren geven? :mrgreen:

Hihi, dit laatste dus :E:
ranetje
Zeer actief

Kells schreef:
wilma23 schreef:

Ik zou het niet zoeken in medicatie voor de hond. Wellicht een paar pilletjes aan de buren geven? :mrgreen:
Ook een idee natuurlijk :lol1:

We kunnen er grapjes over maken en die neiging heb ik ook. :oeps:
Maar het is voor die mensen natuurlijk vervelend vooral als ze erg geluidgevoelig zijn.

Toch blijf ik er bij dat je eerst moet uitzoeken hoeveel er geblaft wordt en natuurlijk moet je je best doen er voor te zorgen dat dat hondje zich comfortabel genoeg voelt om niet te hoeven blaffen.
In ieder geval is er voorlopig een oplossing :ok:

@wilma23, dat dat hondje er rustig van werd wil niet zeggen dat alle honden er rustig van worden.
Ik heb het anders meegemaakt.
Vandaar dat ik waarschuw.
Afbeelding
Nikkielvis
Zeer actief
Mijn ras(sen): Podego van 2 jaar uit portugal
Mix van 6 maanden uit roemenie

Ongelezen bericht door Nikkielvis »

Als ik dit zo lees ben ik heel blij met mijn buren.

Ik heb er een tweede hondje bij en heb de buren (woon in een apartementen complex) allemaal geinformeerd en dat ik graag hoor als hij voor overlast zorgt. Nou heb ik mijn honden bij mijn ouders als ik werk maar ga ook wel is boodschappen doen. Nou waren de eerste paar keren als ik weg was mijn buren er helaas ook niet waardoor ik niet kon vragen of ze watgehoord hadden. Maar hoorde hem zelf al wel toen ik beneden stond. En ik woon 4 hoog. :scratch: Ik voelde me een partij lullig. Maar geen buurman/vrouw die er om klaagt. Nu ben ik hem gaan filmen met mijn ipad en hij blaft dus als ik wegga en dan is hij een hele tijd stil. Nu hij los mag samen met mijn andere hond is ie helemaal stil het engeltje :engel: Film hem nog steeds maar geen herrie meer gelukkig en blij dat de buren zo makkelijk zijn. Door het filmen kon ik wel zien waar het probleem zat en dat was wel fijn om te zien.
Nobbygaard
Actief

Na gistermiddag, een middag met veel huilen en lange gesprekken met dierenarts en de personen die hem 's ochtends op vangen zien we als enige uit weg nog de anti blafband. Ik ben er altijd op tegen om met dwang iets af te leren maar ik krijg gewoon niet meer tijd. Gistermiddag moest ik naar de huisarts met mijn dochtertje en waren de honden zo ongeveer 45 minuten alleen. Ik had mijn telefoon aangezet om het op te nemen. Ik stond bij het terug komen nog geen 2 seconden voor de deur of de buurman kwam al steigerend na buiten dat hij die klote hond toch echt zat is en dat als hij hem nog 1 keer hoort dat hij de deur in trapt om ze beide de nek om te draaien. Ik ben zonder wat te zeggen met mijn dochter binnen gekomen en ben toen ik binnen was flink gaan janken. Bij het afluisteren op de telefoon hoor je de nieuwe hond al vrij snel blaffen en op een gegeven moment gaat ook de andere mee doen. Soms is het wel heel even stil maar dat is niet lang. Ik snap dat dit echt heel vervelend kan worden. Ook hoor je na ongeveer een kwartier regelmatig iemand tegen de muren bonken. Ik ben toen ik wat gekalmeerd was gelijk gaan bellen met de dierenarts en dus degene die hem 's ochtends opvangen, zij zijn normaal ook geen voorstander van de band maar vinden dat er nu geen andere oplossing is. Mijn is 's avonds nog met de geluidsopname naar de buren gegaan om te vertellen dat we een maatregel gaan proberen waar we eigenlijk niet achter staan maar we wel snappen dat ze snel van de overlast af willen. Alleen dat ze dan ook mee moeten helpen door niet op de muren te gaan bonken. Helaas kreeg hij naar zijn hoofd geschreeuwt dat ze alleen maar hopen dat de honden snel komen te overlijden en dat ze hard gaan spelen om ze op te moeten gaan ruimen. Ik duim dus echt dat deze band gaat helpen zodat ik ook maar heel even weer de deur uit durf te gaan en dat ik de reu nog een paar mooie gelukkige jaren bij ons zou kunnen geven.
Nakisha
moderator
Mijn ras(sen): Coahuila

Ongelezen bericht door Nakisha »

Nobbygaard schreef:Na gistermiddag, een middag met veel huilen en lange gesprekken met dierenarts en de personen die hem 's ochtends op vangen zien we als enige uit weg nog de anti blafband. Ik ben er altijd op tegen om met dwang iets af te leren maar ik krijg gewoon niet meer tijd. Gistermiddag moest ik naar de huisarts met mijn dochtertje en waren de honden zo ongeveer 45 minuten alleen. Ik had mijn telefoon aangezet om het op te nemen. Ik stond bij het terug komen nog geen 2 seconden voor de deur of de buurman kwam al steigerend na buiten dat hij die klote hond toch echt zat is en dat als hij hem nog 1 keer hoort dat hij de deur in trapt om ze beide de nek om te draaien. Ik ben zonder wat te zeggen met mijn dochter binnen gekomen en ben toen ik binnen was flink gaan janken. Bij het afluisteren op de telefoon hoor je de nieuwe hond al vrij snel blaffen en op een gegeven moment gaat ook de andere mee doen. Soms is het wel heel even stil maar dat is niet lang. Ik snap dat dit echt heel vervelend kan worden. Ook hoor je na ongeveer een kwartier regelmatig iemand tegen de muren bonken. Ik ben toen ik wat gekalmeerd was gelijk gaan bellen met de dierenarts en dus degene die hem 's ochtends opvangen, zij zijn normaal ook geen voorstander van de band maar vinden dat er nu geen andere oplossing is. Mijn is 's avonds nog met de geluidsopname naar de buren gegaan om te vertellen dat we een maatregel gaan proberen waar we eigenlijk niet achter staan maar we wel snappen dat ze snel van de overlast af willen. Alleen dat ze dan ook mee moeten helpen door niet op de muren te gaan bonken. Helaas kreeg hij naar zijn hoofd geschreeuwt dat ze alleen maar hopen dat de honden snel komen te overlijden en dat ze hard gaan spelen om ze op te moeten gaan ruimen. Ik duim dus echt dat deze band gaat helpen zodat ik ook maar heel even weer de deur uit durf te gaan en dat ik de reu nog een paar mooie gelukkige jaren bij ons zou kunnen geven.
PARDON?!!!! :evil: :devil:

Zo'n terreurbuur had ik ook. Meneer had last van mijn blaffende hond; hij bedreigde mij en de honden, ramde met veel vertoon zowat mijn schutting eruit... Hij heeft me zelfs wekenlang mijn eigen huis uitgejaagd!! Daar heb ik van geleerd, op het eind werd ik zelf hels. :devil: Toen kon meneer best een ander toontje fluiten.

Zonder pardon aangifte doen van bedreiging en snel. Dossier opbouwen. Geloof me, achteraf ben je blij dat je dat gedaan hebt. Hoe haalt hij het in zijn botte hersens je gezin te bedreigen!!!! (Je honden zijn ook gezin)

Wat ben ik blij met mijn nieuwe buren; sinds terreurbuur hier weg is, heb ik mensen naast me die ook een hondje hebben. Beestje huilt ook een tijdje als hij alleen word gelaten. Houd vanzelf op, iedereen weer happy.

Ik heb best begrip voor overlast, maar deze meneer zou even HEEL snel mogen dimmen. :devil:
Afbeelding
Nobbygaard
Actief

Heavy schreef:Ik zou met zulke buren maar heel goed oppassen. Zorgen dat je honden niet in de hal zijn ( buren kunnen iets in brievenbus gooien) zorgen dat de honden niet alleen in de tuin zijn (buren kunnen iets in de tuin gooien) heb je dat ook opgenomen dat hij zei dat hij de honden liever dood ziet?
Wij hebben altijd de tussendeur dicht zodat ze niet bij de voordeur kunnen komen. En ze gaan al nooit alleen in de tuin maar ik ben nu wel alerter met wat er buiten ligt bij ons huis in de buurt. Helaas heeft mijn man deze woorden niet opgenomen. Wel hebben we dit akkefietje en uitspraken bij de wijkagent gelegd. Weet alleen niet of hij er wat mee gaat doen.
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Cleva schreef:Het is een soort smartlap, eigenlijk.
Het meisje met de zwavelstokjes is er een verwend kutkind bij.
:LOL: :LOL: :LOL:
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”