Maaike_O schreef:Ik erger me mateloos aan de verzekeringencultuur. Moet je chronisch ziek wezen (snel geplakt stempel tegenwoordig) en zien hoe hoog je maandelijkse premie wordt! Diabetes bijvoorbeeld he, dat valt ook onder chronisch ziek zijn. Alsof je er zelf voor kiest om iets te gaan mankeren (uitzonderingen daar gelaten).
Volgens mij is de hoogte vd basis verzekering voor een ieder in zoverre gelijk dat er kleine verschillen zijn per maatschappij in het maandelijks bedrag maar that's it en vergoedingen uit de basis zijn overal hetzelfde.
De hoogte van de kosten van een aanvullend pakket, acceptatie en wat het aanvullend pakket vergoed varieert inderdaad wel, maar er zijn er nog genoeg die daar ook geen acceptatie eisen stellen.
Moet je overigens ook eens een overlijdensrisico verzekering proberen af te sluiten. U heeft diabetes dus wordt u volledig doorgelicht en betaalt bakken met geld meer dan een 'gezond' iemand anders, die wel dagelijks een pak shag naar binnen zuigt. Staat nogal haaks op elkaar net als Toos van op de hoek die voor ieder kuchje en natte scheet naar de huisartsenpost gaat in het weekend en die hiervoor niet wordt aangepakt.
Volgens mij zijn er voor overlijdensrisico verzekeringen ook eisen aan je levensstijl.
De huisarts en HAP mag je inderdaad gewoon bezoeken als je dat nodig acht.
Ik zelf heb een basis + aanvullende verzekering. Voor de 'what if' scenario's. Wat ik nu wel kan betalen van een buffer, kan over driekwart jaar anders zijn door god weet wat voor tegenslagen. Daarnaast ben ik extra aanvullend verzekerd voor de tandarts en echt niet, omdat ik zo'n slecht gebit heb. Gewoon puur voor mijn gemoedsrust. Ja, ik heb al jaren voor Jan met de korte achternaam premie betaald. Ik ga nimmer naar de huisarts. Echt niet. En de tandarts gewoon twee maal op controle.
Dan is je tandartsverzekering inderdaad weggegooid geld voor nu. Tot je het nodig hebt.
Daarom hier geen tandarts verzekering maar wel tandartskosten bij ongeval in het gewone aanvullende pakket. Misschien denk ik over een paar jaar anders en gaan de gewone tandartskosten weer aanvullend verzekerd worden. Indien netjes jaarlijks op controle is er namelijk geen acceptatie probleem. Mits ik niet wacht tot een complete renovatie nodig is
Even on topic; mijn eerste hond was verzekerd, mijn tweede hond nu ook. Eerste hond mankeerde het een na het ander en ik was dan ook enorm blij met mijn verzekering. En nee, ook met de hond ga ik niet voor ieder wissewasje naar de dierenarts. Ik hoop dan ook jaren voor niets te betalen.
Overigens zet ik per maand een bedrag van ruim €250,- apart voor de zorg van mijn hond. Ik onthoud mijzelf niet van zorg als ik die nodig zou hebben, dus ook mijn hond onthoud ik daar niet van. Ik ben echter wel realistisch en maak geen misbruik van wat voor zorg dan ook.
Met zo'n bedrag maandelijks sparen zou ik persoonlijk de verzekering voor de hond er uitgooien. Reserve is er en evt het premie bedrag extra sparen is denk ik beter.