Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

De verzekeringen maken de zorg kapot.

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

80564M

Re: De verzekeringen maken de zorg kapot.

Ongelezen bericht door 80564M »

Cindy52 schreef:
kipo schreef:
Cindy52 schreef:Als de dierenartsen niet zo absurd veel zouden vragen zouden mensen zich ook niet zo snel laten verzekeren. Een enting hier kost 15 euro incluis consult, sterilisatie 90 voor een mastin, castratie 45. Mijn vriendin haar hond is net geopereerd aan een gecompliceerde beenbreuk, door een chirurg geopereerd, totaal kosten incluis nazorg en medicijnen 450 euro ! Bedragen die allemaal op te hoesten zijn.
Ach mens. Ergens anders schrijf je dat je in Spanje al blij moet zijn als je 1000 euro per maand verdient. Dan is 450 euro bijna een half maandsalaris. Nog steeds een smal geld voor de gemiddelde Spanjaard dus.
ja maar wel te doen, ze mogen hier gewoon nog in termijnen betalen, niet zoals in Nederland waar ze pas gaan opereren als ze de cash zien
Welke dierenartsen heb jij in Nederland gehad dan? Ik heb niet vaak met een dierenarts te maken gehad, maar toen in 2009 Miep aan BMO werd geholpen had ik de kosten te laag ingeschat, en te weinig geld van de spaarrekening naar de lopende overgemaakt. En nog geen mobiel bankieren enzo. Ik kwam maar 10 euro te kort, maar geen probleem hoor. Ze stuurden wel een rekening na voor het resterende gedeelte.
En mijn meisje was toen al heel fijn geholpen hoor!
80564M

Ongelezen bericht door 80564M »

jvanringen schreef:
Marion. schreef:En voordat we dat weer krijgen..... als je je hebt verzekerd voor iets, en je claimt dan iets, dan vind ik je dus geen profiteur. Je zou een dief van je eigen portemonnee zijn als je het niet claimt. Daar gààt het dus niet om.
Huh?? Nou breekt mijn klomp.
Hoezo???? Wat is er hier in godesnaam aan de hand???

Ik ben tegen verzekeringen, die doen meer kwaad dan goed. Ik benoem dat hier, en ik benoem een situatie die ik hier op het forum heb gelezen. Half. Had ik niet moeten doen, fout. Weet ook niet meer waar ik het gelezen heb, maar soit. Ik las iets over verzekeringen en lange nagels. En DA. En er was een ander topic over verzekeringen, en toen besloot ik dit topic te openen. Want een verzekering komt er altijd beter uit dan alle premie-betalers. Altijd. Want het zijn commerciële instellingen.
Wat dus niet wil zeggen dat je een profiteur bent als je iets claimt waar je voor verzekerd bent. Ik denk wel dat je gewoon blij moet zijn dàt je het uitgekeerd krijgt.
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Cindy52 schreef:
kipo schreef:
Cindy52 schreef:Als de dierenartsen niet zo absurd veel zouden vragen zouden mensen zich ook niet zo snel laten verzekeren. Een enting hier kost 15 euro incluis consult, sterilisatie 90 voor een mastin, castratie 45. Mijn vriendin haar hond is net geopereerd aan een gecompliceerde beenbreuk, door een chirurg geopereerd, totaal kosten incluis nazorg en medicijnen 450 euro ! Bedragen die allemaal op te hoesten zijn.
Ach mens. Ergens anders schrijf je dat je in Spanje al blij moet zijn als je 1000 euro per maand verdient. Dan is 450 euro bijna een half maandsalaris. Nog steeds een smal geld voor de gemiddelde Spanjaard dus.
ja maar wel te doen, ze mogen hier gewoon nog in termijnen betalen, niet zoals in Nederland waar ze pas gaan opereren als ze de cash zien
Bij de operatie van Yentle vond de DA (Maarten Kappen) het ook ok, dat ik de rekening eerst indiende bij de verzekering en dan hem betaalde. Ging over zo'n €1000.
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Marion. schreef:
jvanringen schreef:
Marion. schreef:En voordat we dat weer krijgen..... als je je hebt verzekerd voor iets, en je claimt dan iets, dan vind ik je dus geen profiteur. Je zou een dief van je eigen portemonnee zijn als je het niet claimt. Daar gààt het dus niet om.
Huh?? Nou breekt mijn klomp.
Hoezo???? Wat is er hier in godesnaam aan de hand???

Ik ben tegen verzekeringen, die doen meer kwaad dan goed. Ik benoem dat hier, en ik benoem een situatie die ik hier op het forum heb gelezen. Half. Had ik niet moeten doen, fout. Weet ook niet meer waar ik het gelezen heb, maar soit. Ik las iets over verzekeringen en lange nagels. En DA. En er was een ander topic over verzekeringen, en toen besloot ik dit topic te openen. Want een verzekering komt er altijd beter uit dan alle premie-betalers. Altijd. Want het zijn commerciële instellingen.
Wat dus niet wil zeggen dat je een profiteur bent als je iets claimt waar je voor verzekerd bent. Ik denk wel dat je gewoon blij moet zijn dàt je het uitgekeerd krijgt.
Ja maar goed, zo werkt dat bij verzekeringen: spreiding van risico :19:
9 hebben het niet nodig en betalen voor niets (nou ja, voor de 'zekerheid' die ze hebben) en 1 heeft het wel nodig en maakt dat geld van de rest ook deels op.

Zo zijn verzekeringen begonnen om het risico voor grote onkosten te spreiden, dat niet boerderij 1 afbrandt en gezin op straat komt te staan. Je weet nooit van wie boerderij 1 kan zijn, dan kan jij wel zijn, dus besloot men het risico te spreiden en allemaal wat in te leggen zodat mocht het iemand treffen, de kosten gedekt waren.

En natuurlijk wordt een verzekering er beter van, net zoals andere commerciële bedrijven. Je hóeft je ook niet te verzekeren (behalve opstal dan bij een koophuis), je hebt de keuze om het wel of niet te doen.
Dus ben jij tegen verzekeringen, dan verzeker je je niet en een ander kiest wel voor bepaalde verzekeringen en voor andere verzekeringen weer niet.
Gelukkig hebben we de keuze.
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
Lunatic
Erelid
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Roemeense mix
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Lunatic »

Pepie schreef:
Marion. schreef: Maar lees nu gewoon hier, Jo. Op het hondenforum. Ja, mijn hond is 14, maar misschien kan er met een chemokuurtje oid nog een jaartje aangeplakt worden... Tja, ik ben toch verzekerd!

Al zou ik mijn hond verzekerd hebben, nooit zou ik zo redeneren. En mensen die hun hond verzekerd hebben staan gewoon toch sneller bij de DA op de stoep. Al is het maar om nageltjes te knippen.
En aangezien tegenwoordig alles "verzekerd" is, kunnen de DA vragen wat ze maar willen. Fouter dan fout.
Ik heb ook een verzekering maar ik zou ook nooit zo redeneren. Ik kan geen 2000 euro opeens neerleggen daarom heb ik een verzekering.
Precies, mensen redeneren teveel vanuit hun eigen financiele situatie denk ik.
Ik heb ze alle drie verzekerd en ben daar nog steeds blij mee! Toen Luna nieuwe heupen kreeg à €6500 zat dat nog niet in de verzekering, toen konden we dat gelukkig ophoesten, maar dan zit er wel een aardige deuk in je spaarrekening :ugh: En ja Cleva, ze is daar beter van geworden, kan en mag alles, rennen, springen, zwemmen, noem maar op, geen enkelen beperking!

Zinzi heeft al 2 keer een maagdilatatie gehad en heeft zichzelf een keer gespiest in het bos, 10 min later lag ze op de operatietafel...dat zijn dingen die ik, zeker nu niet meer, even kan betalen en ik weiger om m'n honden in te laten slapen omdat ze een ongelukje hebben gehad!

Doran 1 lpc operatie (wat geen lpc bleek te zijn gelukkig) paar maanden later een scan van z'n andere poot....ping kassa!

Als je mazzel heb zijn de kosten voor je hond niet zo hoog, als je pech heb kan het flink oplopen en niet iedereen heeft een leuke volle spaarrekening. En nee ik ga niet voor elk wissewasje naar de DA, ik ga alleen wanneer nodig en ben dan blij dat ik een deel vergoed krijg!
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
Maaike_O
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Old English bulldog
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Maaike_O »

Ik erger me mateloos aan de verzekeringencultuur. Moet je chronisch ziek wezen (snel geplakt stempel tegenwoordig) en zien hoe hoog je maandelijkse premie wordt! Diabetes bijvoorbeeld he, dat valt ook onder chronisch ziek zijn. Alsof je er zelf voor kiest om iets te gaan mankeren (uitzonderingen daar gelaten). Moet je overigens ook eens een overlijdensrisico verzekering proberen af te sluiten. U heeft diabetes dus wordt u volledig doorgelicht en betaalt bakken met geld meer dan een 'gezond' iemand anders, die wel dagelijks een pak shag naar binnen zuigt. Staat nogal haaks op elkaar net als Toos van op de hoek die voor ieder kuchje en natte scheet naar de huisartsenpost gaat in het weekend en die hiervoor niet wordt aangepakt.

Ik zelf heb een basis + aanvullende verzekering. Voor de 'what if' scenario's. Wat ik nu wel kan betalen van een buffer, kan over driekwart jaar anders zijn door god weet wat voor tegenslagen. Daarnaast ben ik extra aanvullend verzekerd voor de tandarts en echt niet, omdat ik zo'n slecht gebit heb. Gewoon puur voor mijn gemoedsrust. Ja, ik heb al jaren voor Jan met de korte achternaam premie betaald. Ik ga nimmer naar de huisarts. Echt niet. En de tandarts gewoon twee maal op controle.

Even on topic; mijn eerste hond was verzekerd, mijn tweede hond nu ook. Eerste hond mankeerde het een na het ander en ik was dan ook enorm blij met mijn verzekering. En nee, ook met de hond ga ik niet voor ieder wissewasje naar de dierenarts. Ik hoop dan ook jaren voor niets te betalen.
Overigens zet ik per maand een bedrag van ruim €250,- apart voor de zorg van mijn hond. Ik onthoud mijzelf niet van zorg als ik die nodig zou hebben, dus ook mijn hond onthoud ik daar niet van. Ik ben echter wel realistisch en maak geen misbruik van wat voor zorg dan ook.
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

Maaike_O schreef:Ik erger me mateloos aan de verzekeringencultuur. Moet je chronisch ziek wezen (snel geplakt stempel tegenwoordig) en zien hoe hoog je maandelijkse premie wordt! Diabetes bijvoorbeeld he, dat valt ook onder chronisch ziek zijn. Alsof je er zelf voor kiest om iets te gaan mankeren (uitzonderingen daar gelaten).
Volgens mij is de hoogte vd basis verzekering voor een ieder in zoverre gelijk dat er kleine verschillen zijn per maatschappij in het maandelijks bedrag maar that's it en vergoedingen uit de basis zijn overal hetzelfde.

De hoogte van de kosten van een aanvullend pakket, acceptatie en wat het aanvullend pakket vergoed varieert inderdaad wel, maar er zijn er nog genoeg die daar ook geen acceptatie eisen stellen.
Moet je overigens ook eens een overlijdensrisico verzekering proberen af te sluiten. U heeft diabetes dus wordt u volledig doorgelicht en betaalt bakken met geld meer dan een 'gezond' iemand anders, die wel dagelijks een pak shag naar binnen zuigt. Staat nogal haaks op elkaar net als Toos van op de hoek die voor ieder kuchje en natte scheet naar de huisartsenpost gaat in het weekend en die hiervoor niet wordt aangepakt.
Volgens mij zijn er voor overlijdensrisico verzekeringen ook eisen aan je levensstijl.
De huisarts en HAP mag je inderdaad gewoon bezoeken als je dat nodig acht.
Ik zelf heb een basis + aanvullende verzekering. Voor de 'what if' scenario's. Wat ik nu wel kan betalen van een buffer, kan over driekwart jaar anders zijn door god weet wat voor tegenslagen. Daarnaast ben ik extra aanvullend verzekerd voor de tandarts en echt niet, omdat ik zo'n slecht gebit heb. Gewoon puur voor mijn gemoedsrust. Ja, ik heb al jaren voor Jan met de korte achternaam premie betaald. Ik ga nimmer naar de huisarts. Echt niet. En de tandarts gewoon twee maal op controle.
Dan is je tandartsverzekering inderdaad weggegooid geld voor nu. Tot je het nodig hebt.
Daarom hier geen tandarts verzekering maar wel tandartskosten bij ongeval in het gewone aanvullende pakket. Misschien denk ik over een paar jaar anders en gaan de gewone tandartskosten weer aanvullend verzekerd worden. Indien netjes jaarlijks op controle is er namelijk geen acceptatie probleem. Mits ik niet wacht tot een complete renovatie nodig is ;)
Even on topic; mijn eerste hond was verzekerd, mijn tweede hond nu ook. Eerste hond mankeerde het een na het ander en ik was dan ook enorm blij met mijn verzekering. En nee, ook met de hond ga ik niet voor ieder wissewasje naar de dierenarts. Ik hoop dan ook jaren voor niets te betalen.
Overigens zet ik per maand een bedrag van ruim €250,- apart voor de zorg van mijn hond. Ik onthoud mijzelf niet van zorg als ik die nodig zou hebben, dus ook mijn hond onthoud ik daar niet van. Ik ben echter wel realistisch en maak geen misbruik van wat voor zorg dan ook.
Met zo'n bedrag maandelijks sparen zou ik persoonlijk de verzekering voor de hond er uitgooien. Reserve is er en evt het premie bedrag extra sparen is denk ik beter.
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”