Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

"klapkaak" Eigenaren

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

Veronique & Kyra
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse Stafford &
Weimaraner
Aantal honden: 2

Re: "klapkaak" Eigenaren

Ongelezen bericht door Veronique & Kyra »

Lemuria schreef:Ok, korte samenvatting dus: Op straat hoef ik me nooit te verantwoorden, alleen hier op het forum. En hier ga ik d'r gewoon over in discussie als m'n pet er op dat moment naar staat ;) De meeste onderwerpen hierover probeer ik wel te vermijden of ga op m'n handen zitten, maar met periodes ben ik zwak :mrgreen:
Beetje van dit dus. Al ga ik hier weinig discussie aan, maar zo heel veel kom ik hier ook niet meer omdat ik wel vind dat de sfeer beetje verpest wordt/is. En aangezien het maar een forum is kan ik mijn tijd beter benutten aan leukere dingen. Blijf hier wel spieken, maar veel post ik niet meer.
Chihuahua-paws
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar

Ongelezen bericht door Chihuahua-paws »

Veronique & Kyra schreef:
Lemuria schreef:Ok, korte samenvatting dus: Op straat hoef ik me nooit te verantwoorden, alleen hier op het forum. En hier ga ik d'r gewoon over in discussie als m'n pet er op dat moment naar staat ;) De meeste onderwerpen hierover probeer ik wel te vermijden of ga op m'n handen zitten, maar met periodes ben ik zwak :mrgreen:
Beetje van dit dus. Al ga ik hier weinig discussie aan, maar zo heel veel kom ik hier ook niet meer omdat ik wel vind dat de sfeer beetje verpest wordt/is. En aangezien het maar een forum is kan ik mijn tijd beter benutten aan leukere dingen. Blijf hier wel spieken, maar veel post ik niet meer.

Mis jou verhalen en avonturen van jou knapperds hier wel :wink:
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..

Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
Veronique & Kyra
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse Stafford &
Weimaraner

Ongelezen bericht door Veronique & Kyra »

toots schreef:
Veronique & Kyra schreef:

Mis jou verhalen en avonturen van jou knapperds hier wel :wink:

Ahhh :D
Die zijn nog steeds debiel en debieler samen. Had laatst wel nog wat foto's geplaatst van het stel ;-)
http://www.hondenforum.nl/plaza/viewtop ... 6&t=307475
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door ranetje »

tbeast schreef:Geen klapkaken hier, wel Cane Corso's. En die worden hier standaard 'kampfhund' genoemd. Ach, ik zit er niet mee.
Hier?
In Duitsland?
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

noekie schreef:
Lemuria schreef:Oh die vraag heb ik over het hoofd gezien. Maar ik heb dezelfde reden als Hippo om hierna voor een ander ras te gaan. Ik zou dolgraag naar Schotland, Oostenrijk, noem het maar op en dan wil ik m'n hond gewoon meenemen. Maar dat kan met Izzy helaas niet en d'r zijn weinig pensions in de buurt die ik met m'n hond vertrouw of die überhaupt spa's over de vloer willen hebben. Dus ik zit wat dat betreft best wel 'gevangen'. Heb het er prima voor over hoor, maar niet voor de rest van m'n leven :) Maar die reden ligt dus geenszins aan het karakter van het ras an sich.
Daar heb je wel gelijk in natuurlijk.
¨gelukkig¨ gaan we eigenlijk altijd zonder hond op vakantie en weet ik zeker dat ze op mijn werk altijd staffords en molossers aannemen voor pension.
Dus hierna gewoon weer iets achtigs.

Dat vind ik het enige nadeel; charlie kan je niet uitbesteden.
Ze heeft sowieso schijt aan iedereen behalve mij; ze kan het heel goed, maar verdomt het te luisteren.
En dan de hond agressie, voedselallergie, gras/pollen allergie en reactie op inentingen.
Nee, dat gaat hem niet worden. Vandaar dat Tibbe ook geen probleem is, of je nu niet weg kunt door één of twee honden maakt toch niet uit :mrgreen:
Brigitte
Zeer actief

Ongelezen bericht door Brigitte »

Ik heb dat ook precies zo. Hier zitten een paar mensen als dat honden zouden zijn dan waren dat zeker weten Pitbulls jemig kunnen die tekeer gaan. Maar ja die wonen op de hei of het gooi en denken precies te weten wat er bv hier in de Schilderswijk rondloopt, nou ben blij dat hun hier niet wonen :mrgreen: Kom ook steeds minder vaak op het forum vind het niet leuk meer, het lijkt steeds minder op een forum met hondenliefhebbers.
Brigitte
Zeer actief

Ongelezen bericht door Brigitte »

Ik heb dat ook precies zo. Hier zitten een paar mensen als dat honden zouden zijn dan waren dat zeker weten Pitbulls jemig kunnen die tekeer gaan. Maar ja die wonen op de hei of het gooi en denken precies te weten wat er bv hier in de Schilderswijk rondloopt, nou ben blij dat hun hier niet wonen :mrgreen: Kom ook steeds minder vaak op het forum vind het niet leuk meer, het lijkt steeds minder op een forum met hondenliefhebbers.
Sterre

Ongelezen bericht door Sterre »

Hier zitten een paar mensen als dat honden zouden zijn dan waren dat zeker weten Pitbulls jemig kunnen die tekeer gaan. Maar ja die wonen op de hei of het gooi en denken precies te weten wat er bv hier in de Schilderswijk rondloopt, nou ben blij dat hun hier niet wonen :mrgreen: Kom ook steeds minder vaak op het forum vind het niet leuk meer, het lijkt steeds minder op een forum met hondenliefhebbers.[/quote]

Wat jammer. Ik vind het altijd genieten om jouw verhalen te lezen en je foto's te zien.
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

tja dat liefhebber is heel selectief tegenwoordig, doe bewust maar geen smiley
SuzieC1970
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire Bull Terrier en Mechelse herder.

Ongelezen bericht door SuzieC1970 »

Last van vooroordelen heb ik hier niet. Er lopen hier wel meerdere staffords, allemaal zonder problemen. Ik bewaak wel zijn reputatie, er is nog nooit echt iets voorgevallen en dat wil ik graag zo houden. Dus altijd aangelijnd en liefst met een boogje om andere honden heen, hij is immers niet dol op vreemde honden. Als ze hem met rust laten is het geen enkel probleem, komen ze op hem afgedenderd word het een stuk lastiger. Veel mensen in mijn omgeving roepen dat het wel mee zal vallen, laat die hond toch... Ik ga het niet uitproberen, hij heeft het immers altijd gedaan ookal zou het zijn schuld niet zijn. Wil ik niet meemaken.
Hierdoor zal ik ook nooit meer een stafford nemen. Is een geweldige en lieve hond maar ik wil nooit meer buiten continue op mijn hoede hoeven zijn, of het gevoel hebben dat ik dat moet zijn.....
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

:roll: Zal je toch een rotzorg zijn wat een ander van je hond vind , snap dat boos zijn niet.
Heb een kutherder , kutbouvier en kutpoedels lopen en als ik die niet leuk vond had ik wel een andere kuthond , klapkaak of een Spa [ belachelijke achterlijke naam ] genomen. :engel:
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
Cindy52
Zeer actief
Mijn ras(sen): mastin espagnol

Ongelezen bericht door Cindy52 »

bouvierpoedel schreef::roll: Zal je toch een rotzorg zijn wat een ander van je hond vind , snap dat boos zijn niet.
Heb een kutherder , kutbouvier en kutpoedels lopen en als ik die niet leuk vond had ik wel een andere kuthond , klapkaak of een Spa [ belachelijke achterlijke naam ] genomen. :engel:
Het zal me mijn reet roesten wat forummers menen te moeten denken over mijn honden. Vermakelijk vind ik het vaak wel.
teckeltoos
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door teckeltoos »

Zitten we hier over klapkaken te praten en hoe gevaarlijk ze soms kunnen zijn
terwijl ik hier juist een exemplaar van het meest bijtgrage ras in huis heb. :roll:

Dangerous Dog Breeds
1 Dachshunds
2 Chihuahua
3 Jack Russell
4 Australian Cattle Dog
5 Cocker Spaniel
6 Beagle
7 Border Collie
8 Pit Bull Terrier
9 Great Dane
10 English Springer Spaniel

The Dachshund, otherwise known as the Sausage dog, was originally bred to hunt badgers.
They came out as the most aggressive breed with 1 in 5 reported to have bitten or tried to
bite a stranger and 1 in 12 snapping at their owners.

BRON
teckeltoos
Zeer actief

Het probleem met die kleine bijtertjes komt ook vaak voort uit een gebrek aan mentale en lichamelijke stimulering.
Kleine hondjes moet je knuffelen en af en toe een blokje om voor de behoeften.
Ik denk dat er maar weinig chihuahua baasjes bijvoorbeeld speurspelletjes doen en/of een
stevige wandeling maken.
Daarom zie je in deze lijst vooral kleine honden hoog in de top staan.
Dat worden gefrustreerde bijtertjes als je ze verwent maar vooral als ze niet als hond behandeld worden.
Eigenlijk geldt dat voor alle honden.
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

Nanna schreef:Mensen zien sowieso hun hond vaak als barbiepop met een harig jasje. En zeker kleine hondjes die toch redelijk vaak een baby-substituut zijn.
Gisteren plaatste ik een foto van Glenn die een konijntje opvrat op het rough collie forum :engel: Het huis was te klein. De meest frappante opmerking was " dat had ik toch niet van Glenn verwacht"
Hallo.
Het is een roofdier. Maar ja, mensen leven liever in hun Disneywereld met huppelende hertjes en pratende babykonijntjes :19:

:neenee: lassies REDDEN de hele dag. roofdier.. tsssskk je bent niet wijs! glenn had het konijntje moeten reanimeren en verzorgen ipv opeten!!! :lees:

Afbeelding
Afbeelding
teckeltoos
Zeer actief

M@scha schreef:
Nanna schreef:Mensen zien sowieso hun hond vaak als barbiepop met een harig jasje. En zeker kleine hondjes die toch redelijk vaak een baby-substituut zijn.
Gisteren plaatste ik een foto van Glenn die een konijntje opvrat op het rough collie forum :engel: Het huis was te klein. De meest frappante opmerking was " dat had ik toch niet van Glenn verwacht"
Hallo.
Het is een roofdier. Maar ja, mensen leven liever in hun Disneywereld met huppelende hertjes en pratende babykonijntjes :19:

:neenee: lassies REDDEN de hele dag. roofdier.. tsssskk je bent niet wijs! glenn had het konijntje moeten reanimeren en verzorgen ipv opeten!!! :lees:

Afbeelding
:goeie: :goeie: :goeie: :goeie: :goeie: :goeie: :goeie: :goeie:
M@scha
Zeer actief

Nanna schreef:
M@scha schreef:
Het kwam er wel op neer :engel:
En dat zijn dan wel dezelfde mensen die topics openen als " hij bijt me als ik hem wil borstelen"
:LOL:

gek he dat dat toch ergens aan elkaar gekoppeld zit :LOL:
Afbeelding
GrethavW
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse Staffordshire Terrier
Kruising

Ongelezen bericht door GrethavW »

Nanna schreef:
M@scha schreef:
Het kwam er wel op neer :engel:
En dat zijn dan wel dezelfde mensen die topics openen als " hij bijt me als ik hem wil borstelen"
:LOL:
Dat type Collie, of eigenlijk mensen, woonden eerder naast me.
Ze konden hem niet borstelen. Dus bood ik aan om die haarbal even te fatsoeneren, complete kambeurt gedaan en niets aan de hand natuurlijk. :19:
Afbeelding
PitBullit
Zeer actief
Mijn ras(sen): Pitbull
Contacteer:

Ongelezen bericht door PitBullit »

Ik ga reageren op de OP.

Ik heb een pitbull (puppy-junior) ze begint nu echt te groeien.
Hier in de buurt lopen veel kleine hondjes en bijna tot helemaal geen 'Klapkaak', rassen.
De eerste keer dat ik een hond tegen kwam met Bullit. werd een klein maltezertje opgetild met ''Een agressieve hond'', Bullit natuurlijk nieuwsgierig en begon te trekken
en wilde wel eens weten wat die mevrouw nou in haar handen had. Het bewoog... het blafte als een gek en ja.... dat hondje was wel raar hoog...
Bullit heeft nu (en ik hoop nooit, met honden weet je het gewoon nooit.) intentie om agressief te zijn. Ook niet op de puppycursus. Daar zien ze een pup, geen pitbull.
Ik ben mij bewust van wat ik naast mij heb lopen, en voor nu krijg ik alleen maar positieve reacties op haar ogen, bouw etc. Dit kan alsnog veranderen.
Het is nog een pup en heeft voornamelijk het 'Ahh wat schattig', over zich heen voor dit moment.

Ik weet niet hoe de toekomst gaat, of ze inderdaad voor mijn veiligheid (om haar niet kwijt te raken net als de mevrouw) een muilkorf ga aanschaffen, tot nu reageert ze prima
op andere honden. (Als ze aankomen en ze zijn niet bekend voor haar , gaat ze plat op de grond liggen, en wacht ze tot ze haar benaderen dan wel voorbij lopen. Ik laat haar dan ook liggen, neem haar niet mee en vind het goed gedrag.)
Ze loopt netjes aan de lijn mee (Hangt los) en meestal heeft ze een uitstraling dat niets haar boeit behalve snuffelen.

In zoverre, de reputatie van het Klapkaak soort heb ik soms last van omdat sommige mensen hun hondje helemaal mee nemen mij uit de weggaan terwijl Bullit geen intentie heeft om pijn te doen maar om te spelen dan wel te snuffelen. Ze laat zich ook prima corrigeren als ze een snauw krijgt..
Ik ben mij bedacht op wat er gebeurd, ik hou haar naast mij. (Ze gaat gewoon netjes zitten) als er honden passeren en die worden ook kort gehouden.
AfbeeldingAfbeelding
M@scha
Zeer actief

PitBullit schreef:Ik ga reageren op de OP.

Ik heb een pitbull (puppy-junior) ze begint nu echt te groeien.
Hier in de buurt lopen veel kleine hondjes en bijna tot helemaal geen 'Klapkaak', rassen.
De eerste keer dat ik een hond tegen kwam met Bullit. werd een klein maltezertje opgetild met ''Een agressieve hond'', Bullit natuurlijk nieuwsgierig en begon te trekken
en wilde wel eens weten wat die mevrouw nou in haar handen had. Het bewoog... het blafte als een gek en ja.... dat hondje was wel raar hoog...
Bullit heeft nu (en ik hoop nooit, met honden weet je het gewoon nooit.) intentie om agressief te zijn. Ook niet op de puppycursus. Daar zien ze een pup, geen pitbull.
Ik ben mij bewust van wat ik naast mij heb lopen, en voor nu krijg ik alleen maar positieve reacties op haar ogen, bouw etc. Dit kan alsnog veranderen.
Het is nog een pup en heeft voornamelijk het 'Ahh wat schattig', over zich heen voor dit moment.

Ik weet niet hoe de toekomst gaat, of ze inderdaad voor mijn veiligheid (om haar niet kwijt te raken net als de mevrouw) een muilkorf ga aanschaffen, tot nu reageert ze prima
op andere honden. (Als ze aankomen en ze zijn niet bekend voor haar , gaat ze plat op de grond liggen, en wacht ze tot ze haar benaderen dan wel voorbij lopen. Ik laat haar dan ook liggen, neem haar niet mee en vind het goed gedrag.)
Ze loopt netjes aan de lijn mee (Hangt los) en meestal heeft ze een uitstraling dat niets haar boeit behalve snuffelen.

In zoverre, de reputatie van het Klapkaak soort heb ik soms last van omdat sommige mensen hun hondje helemaal mee nemen mij uit de weggaan terwijl Bullit geen intentie heeft om pijn te doen maar om te spelen dan wel te snuffelen. Ze laat zich ook prima corrigeren als ze een snauw krijgt..
Ik ben mij bedacht op wat er gebeurd, ik hou haar naast mij. (Ze gaat gewoon netjes zitten) als er honden passeren en die worden ook kort gehouden.
het gaat te vaak mis en daarom is die reactie van mensen heel begrijpelijk.

en bullit is 22 weken zie ik in je onderschrift. ik ken een paar pups die toen al reactie gaven, maar meestal merk je er tot 1,5/2 jaar niks aan. en dan gaat de knop ineens om.
Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

Tja...

:ok: Tot over een jaar of twee.
dagmar88
Zeer actief

Nanna schreef:
PitBullit schreef: In zoverre, de reputatie van het Klapkaak soort heb ik soms last van omdat sommige mensen hun hondje helemaal mee nemen mij uit de weggaan
Waarom heb je daar last van dan?

Je mot se sosjaliseren ja. Als dat niet kan is het de schuld van al die andere mensen.

:mrgreen: Ja, meer dan eens gehoord.

Dat liggen wordt door de meeste honden overigens helemaal niet positief ervaren.

http://www.hondenforum.nl/plaza/viewtop ... 1&t=308548
DesireeB
Zeer actief
Mijn ras(sen): Old English Bulldog & Kruisingen
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door DesireeB »

dagmar88 schreef:Tja...

Hier idem, kon Maylo overal los gooien en was prima terug te roepen als ik zag dat de andere hond het niet leuk vond. Tot vlak voor zijn tweede verjaardag, toen kwam het pats gedrag ineens naar boven. Heel jammer maar prima mee te leven hoor(vind ik dan).

Overigens merk ik wel dat mensen blijkbaar beter luisteren als je zegt dat je hond geen contact met andere honden mag als hij net geopereerd is, ik zeg er niet bij waaraan overigens. Maar dan zijn mensen een stuk sneller met hun honden weg halen dan wanneer ik zeg dat hij niet altijd even aardig is.
Afbeelding
My heart will always wear the pawprints left by you.
Biothane
WashBar
PitBullit
Zeer actief
Contacteer:

dagmar88 schreef:Tja...

Dat geloof ik meteen ;-)
AfbeeldingAfbeelding
PitBullit
Zeer actief
Contacteer:

Last is misschien een heel groot woord.
Maar het is wel dat als ze meteen rechts omkeert maken waar mijn hond maar ook zijn/haar hond elkaar al hebben gezien dat best
irritant kan zijn .;-)
AfbeeldingAfbeelding
PitBullit
Zeer actief
Contacteer:

dagmar88 schreef:
Nanna schreef:
PitBullit schreef: In zoverre, de reputatie van het Klapkaak soort heb ik soms last van omdat sommige mensen hun hondje helemaal mee nemen mij uit de weggaan
Waarom heb je daar last van dan?

Je mot se sosjaliseren ja. Als dat niet kan is het de schuld van al die andere mensen.

:mrgreen: Ja, meer dan eens gehoord.

Dat liggen wordt door de meeste honden overigens helemaal niet positief ervaren.

http://www.hondenforum.nl/plaza/viewtop ... 1&t=308548
Socialiseren is mijn probleem, niet die van mijn medehondenbezitters.
AfbeeldingAfbeelding
M@scha
Zeer actief

PitBullit schreef:Last is misschien een heel groot woord.
Maar het is wel dat als ze meteen rechts omkeert maken waar mijn hond maar ook zijn/haar hond elkaar al hebben gezien dat best
irritant kan zijn .;-)

jep. maar dat had je moeten weten toen je je hond kocht.

80% van de hondeneigenaren zal je ontwijken, angstig voor je hond zijn

10% is niet wijs en wast dat varkentje wel even door met de kin in de lucht te roepen dat sij nie bang sijn heur :pffff: (de meest gevaarlijke groep)

en 10% schat jou in, overlegt met jou en leest je hond voordat ze bepalen wat ze moeten doen.

ik werd altijd erg blij van die 80% en het deel van de nadenkende 10% die ik vertrouwde :mrgreen:
Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

PitBullit schreef:Last is misschien een heel groot woord.
irritant kan zijn .;-)

:roll: Rekening houden met elkaar heet dat.
PitBullit
Zeer actief
Contacteer:

Ik snap jullie wel hoor. ;-) Daarom verbeterde ik mij, dat het soms irritant is.
Ik snap dat jullie een hond met een reputatie van vechten etc. uit de weg gaan.
AfbeeldingAfbeelding
dagmar88
Zeer actief

PitBullit schreef:Ik snap jullie wel hoor. ;-) Daarom verbeterde ik mij, dat het soms irritant is.
Ik snap dat jullie een hond met een reputatie van vechten etc. uit de weg gaan.

:vaag: Staan je onderschriften uit?
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”