Mijn vader was vroeger gek op tuinieren, en sommige namen van bomen ken ik wel. En sommige planten ook.Manuma schreef:Nah.Tara schreef:Ik vind het best wel arremoei als je een beuk niet van een eik kunt onderscheiden. Sowieso als je de dingen niet weet te benoemen.
Kijk, dat je niet precies weet welk metalen dingesje beschikbaar is voor je doehetzelverij vind ik nog begrijpelijk, en ook dat je het niet bij naam kunt noemen. Maar ik zou het toch knap vervelend vinden als ik gewone dingen waar iedereen mee te maken krijgt niet zou kunnen benoemen.
Ik ken niet alle namen van de verschillende soorten gras, slakken, insecten, boomsoorten of de wilde vogels en planten in Nederland.
Toch ben ik redelijk wegwijs in mijn wereld, als ik iets moois zie blijf ik even stilstaan en kijken en wie weet zoek ik dan achteraf wel op wat het was. Ik vind niets lekkerder dan een flinke wandeling door de duinen en de bossen. Hoe kan dat nu arremoei zijn?
En dieren ook. Maar eerlijk gezegd zal het me worst zijn hoe een boom of plant heet.
Bloemennamen lukt me soms ook nog wel. Zoals de kaardebol, klaprozen, madeliefjes, paardebloemen, kamille, en nog wat van dat spul. Haast alles wat in het bos staat hier, al staat er de laatste tijd meer onkruid dan bloemen.
Sinds de schapen hier hebben gelopen in het bos is het meeste onkruid wat er staat. Volgens de gemeente zouden er allemaal nieuwe bloemen bijkomen door de schapen, nou mooi niet. Alleen maar onkruid, grasveldjes zijn nu ook overwoekerd met onkruid.
De meeste tijd loop ik een beetje dromend buiten.
Gereedschap ken ik ook wel, mijn vader was altijd aan het verbouwen. Dus ik weet wat een troffel is.
En op loodgieters gebied weet ik sommige namen van gereedschap ook wel.
Weet eerder weinig op make-up gebied. Hahaha. Maar dat komt vast omdat ik me nooit opmaak. Haha.