Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hond bijt 2 personen

Nieuws over dierenleed.
Niet geschikt voor jonge kinderen.

Moderator: moderatorteam

Sulluna
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse mix en Siberische Husky
Aantal honden: 3

Re: Hond bijt 2 personen

Ongelezen bericht door Sulluna »

Oh en van dat bijtincident op de vorige pagina ( waarom staat dat eigenlijk hier?) is ook erg ja.. Maar niet te vergelijken toch? Helaas komen dat soort incidenten vaak voor, dat een hond een gat bijt en een hechting(en) nodig heeft. Niet om het goed te praten, want dat is zeker ook heel erg. Maar staat toch los hier van?

Maar de vrouw die gebeten is, is érnstig gewond. Ligt nog altijd in het ziekenhuis.
http://www.omroepwest.nl/nieuws/3166828 ... -afgemaakt
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

Ik weet het niet, ik denk dat als mijn man zijn hand zou opheffen om - zeg maar te slaan dat hij zijn arm/handje bij elkaar mag zoeken, en ook een spoed ritje zou moeten hebben,........ ook al omdat ik zelf in die situatie nu niet gelijk mijn hoofd koel zou houden en de hond reageert dan veel minder op je. gelukkig is het zelfs nog nooit in zijn kop opgekomen ,...! dus het is speculatie :wink:
Sulluna
Zeer actief

S@ndr@ schreef:Ik weet het niet, ik denk dat als mijn man zijn hand zou opheffen om - zeg maar te slaan dat hij zijn arm/handje bij elkaar mag zoeken, en ook een spoed ritje zou moeten hebben,........ ook al omdat ik zelf in die situatie nu niet gelijk mijn hoofd koel zou houden en de hond reageert dan veel minder op je. gelukkig is het zelfs nog nooit in zijn kop opgekomen ,...! dus het is speculatie :wink:
Oké, ik vind dat nog al wat.. Ik zou niet willen dat mijn hond in zo'n situatie iemand ernstig verwond. Maar ik heb ook het type honden niet, die ik dat zie doen. En zo wel, dan weet ik niet of ik ze zou houden. Ik wil dat soort dingen niet hebben.
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

Ik net zo goed niet hoor, maar ik weet dat ik een hond heb die dan wel in zou grijpen, hij heeft in zijn bijna 7 jaar nog nooit lelijk gedaan tegen wie dan ook. dat wil denk ik zeggen dat ik mensen kennis heb, en dat soort lui ( waar ik zelf heftig ruzie mee zou moeten maken) zelf ver uit mijn buurt houdt,........ :wink: ........
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Sulluna schreef:Er was geen overvaller, geen steekpartij en geen bloederige vechtpartij. Er was een ruzie.

Wanneer mijn honden tijdens een ruzie zó extreem gaan reageren, dan geloof ik zo maar dat ik ook afstand zou doen. 3 mensen bijten, waarvan 2 met spoed naar het ziekenhuis..

Waar staat dat?

Dreiging is dreiging. Wat er vervolgens gebeurt heb je zelf in de hand.
:19: "Ruzie" snap ik al niet, je hond daar aan blootstellen nog minder.

Sulluna schreef:Oh en van dat bijtincident op de vorige pagina ( waarom staat dat eigenlijk hier?) is ook erg ja.. Maar niet te vergelijken toch? Helaas komen dat soort incidenten vaak voor, dat een hond een gat bijt en een hechting(en) nodig heeft. Niet om het goed te praten, want dat is zeker ook heel erg. Maar staat toch los hier van?

Maar de vrouw die gebeten is, is érnstig gewond. Ligt nog altijd in het ziekenhuis.
http://www.omroepwest.nl/nieuws/3166828 ... -afgemaakt
:vaag:

Is overigens weer compleet andere berichtgeving dan voorheen. Knap toch altijd.
Lemuria

Ongelezen bericht door Lemuria »

Wat is nou leuker dan in een nieuwsbericht schrijven dat een klapkaak iemand het ziekenhuis heeft ingebeten?

Zeggen dat hij twée mensen het ziekenhuis heeft ingebeten :mrgreen:
Chihuahua-paws
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Chihuahua-paws »

Sulluna schreef:Er was geen overvaller, geen steekpartij en geen bloederige vechtpartij. Er was een ruzie.

Wanneer mijn honden tijdens een ruzie zó extreem gaan reageren, dan geloof ik zo maar dat ik ook afstand zou doen. 3 mensen bijten, waarvan 2 met spoed naar het ziekenhuis..

Bij mij zou dat echt wel liggen aan de situatie.
Nogmaals wat er gebeurd is is speculatie.
Omdat het verhaal niet compleet is kun je alleen maar speculeren.
Het feit is dat de hond het baasje wilde beschermen.
En in sommige situaties kan ik mij voorstellen dat dat erg uit de hand loopt..
Als ik zo'n hond zou hebben en het zou zover zijn gekomen dat er 3 lui in mijn huis waren die iig niks goeds in de zin hadden en de hond zou dus uit zijn stekker zijn gegaan zou ik zelf wel vechten voor de hond. Omdat ik simpelweg van mening ben dat niemand zo in mijn huis dient te komen. En ruzie maken doe ik niet zo al niet maar zou dat niet doen met de hond erbij maar als er mensen in je huis zijn die er niet horen dan heb je die situatie simpelweg niet in de hand.

Hoe het hier zit kunnen we alleen over speculeren. Ik wilde hiermee een andere kijk geven op het beeld.
Ipv tokkie vrouw die haar valse kut hond op deze 3 mensen heeft afgestuurd kan het verhaal ook wel eens heel anders zijn.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..

Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
Chihuahua-paws
Zeer actief

Klopt dat staat er compleet verkeerd.
Wat in het bericht staat was dat dat gemeld was door familie dat de hond het baasje wilde beschermen.
Dat maakt het niet zeker. Maar daarvan uitgaande i.c.m de ruzie is dat we wat ik eruit weet te speculeren.

80564M

Ongelezen bericht door 80564M »

Lemuria schreef:Wat is nou leuker dan in een nieuwsbericht schrijven dat een klapkaak iemand het ziekenhuis heeft ingebeten?

Nee, laten ze dan maar het HF volgen.... Wat is er leuker? Nou, gelijk allerlei berichtjes zoeken van een Lab die gebeten heeft :roll:
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

laeken schreef:
velvet29 schreef:Ik heb van af '99 Staffords en nee mijn honden hebben nooit gebeten , noch mens noch dier, en ik heb er op het moment nog 4
Maar ik meen echt als de nood aan de man is dat ze me beschermen

Ik ben ook echt wel mans zat , en ik regel mijn eigen zaakjes wel
Maar als ik aangevallen , overvallen , of weet ik wat dan hoop ik dat ze mij beschermen
En ik weet denk ik ook wel zeker als de nood niet zo hoog is en ik roep ze terug of zeg klaar dat het ook zo is.
Maar als het nodig is , echt nodig en ze gaan er voor dan mogen ze van mij bijten
Dit meen ik echt
Ik snap je wel hoor. Als er een overvaller in mijn huis was gekomen en die was van plan mij te gaan mishandelen of vastbinden dan had ik ook gewild dat Eva en Dapper hem samen keihard zouden aanvallen. Maar wel alleen dan. Want ik heb nog steeds liever een klap op mijn muil dan dat mijn honden in beslag genomen zouden worden. Eva was op geen enkele manier door de gedragstesten gekomen na in beslagname. Dus dat was dan zo'n verhaal geworden over een agressieve hond die verkeerd opgevoed was en die naar martin gaus moest etc..... :oohja:
En ga dat je hond maar leren, dat wanneer je écht wil dat ze ingrijpen dat ze dat doen en wanneer dat niet wenselijk is ze dat niet doen.

Ik snapte Velvet ook deels hoor, alleen dat stukje dat als een herder dat zou doen men het als bescherming/verdediging zou aannemen/accepteren.
Dat is gewoon niet zo, het wordt in Nederland gewoon niet zomaar geaccepteerd dat wat voor hond om wat voor reden dan ook bijt.
En als nood aan de man is als ik wel een klap op de kop heb gehad, dan hoop ik dat mijn honden mij laten helpen en niet iedereen aanvliegen die mij willen helpen.
Dat laatste heb je overigens ook niet in de hand als je kassie wijlen ligt.

1x te maken gehad met een hond die te beschermend werd. Dat was mijn onervarenheid denk ik, maar ook gedrag wat bij zijn vorige baas totaal niet bekend was. Het zat er dus wel een beetje in en het was niet echt fijn toen ik het opmerkte.
Op die momenten had hij niet geschroomd om daadwerkelijk te bijten. Dat is daarna gelukkig weer goed gekomen. Maar ik heb er wel even scherp op moeten zijn. Vind het zelf nogal een verschil tussen de dreiging die een hond kan geven, en ook dat beheersen de meeste honden van nature goed, en dat een hond direct de aanval kiest bij wat zij bedreigend vinden.

Ik heb liever een hond die constateert, en reageert op een waakzame manier maar die nog wel contact legt met zijn baas, dan een hond die actief reageert uit eigen initiatief terwijl de baas erbij is.
In het laatste geval heb je gewoon geen controle over je hond m.i. en dat is gevaarlijk.
Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

Marion. schreef:
Lemuria schreef:Wat is nou leuker dan in een nieuwsbericht schrijven dat een klapkaak iemand het ziekenhuis heeft ingebeten?

Nee, laten ze dan maar het HF volgen.... Wat is er leuker? Nou, gelijk allerlei berichtjes zoeken van een Lab die gebeten heeft :roll:
Nou inderdaad, en niet even het fatsoen te hebben het in een linkje te zetten... Moeten het vooral schokkend houden want kijk dan wat een monsters die labradors :19:

Of dit nou door een pitbull of een labrador was gebeurd, het nieuws had het sowieso wel gehaald.
Lemuria

Ongelezen bericht door Lemuria »

Marion. schreef: Nee, laten ze dan maar het HF volgen.... Wat is er leuker? Nou, gelijk allerlei berichtjes zoeken van een Lab die gebeten heeft :roll:
Heb ik dat gepost? Nee he? Nou dan :19:
Manuma
Zeer actief

Ongelezen bericht door Manuma »

Ah het zal verzonnen zijn puur om even lekker wat lezers op te fokken. Die mensen bij de dierenambulance, het ziekenhuis en de media zitten allemaal in hun handjes te gniffelen.

Er zijn twee mensen naar het ziekenhuis gegaan omdat ze gewond zijn geraakt dankzij een HOND. En die hond blijkt een Stafford aanverwant. Die Stafford staat op de foto bij een niet al te best gekleed persoon. De wijk waarin het gebeurde was de schilderswijk. Kun je daar een conclusie uit trekken die zeer waarschijnlijk klopt? Ja.

Moeten we even alle andere bijtincidenten noemen? Ga je hang. Ik vind het een beetje zielig. Je weet dat je ras zo slecht bekend staat door dit soort volk. Toch begin je eraan :19:
In een moordbericht over dat reeënpark ga ik ook geen artikelen over teckels met vermoorde konijnen posten. Het is een feit, het is gebeurd en het is erg. En ja, dit is inderdaad het zoveelste bericht in de media. Hoe komt dat toch.
Chihuahua-paws
Zeer actief

Hoe ze gekleed is doet toch niet ter zake?
Als ik thuis blijf trek ik ook iets makkelijks aan. Ik heb tot mijn 26ste in het Laak kwartier gewoond en liet de hond daar ook uit in makkelijke kleding met regenlaarzen eronder, dat maakt mij nog geen tok.
Mijn schoonmoeder met een mechel reu ook. Als je daar binnen staat en een hoop stampij gaat lopen maken naar haar zal je het ook gaan beleven ;) Deze hond gaat ook niet geduldig toe kijken hoe zijn vrouwtje belaagd wordt.

Ik geloof trouwens dat veel honden op zulke momenten instinctief zullen reageren.

Er gebeuren meer bijtincidenten dan enkel die met staff aanverwanten.
Enkel die met staff aanverwanten trekken de meeste aandacht.

Als zo nodig alle bijtincidenten met stafford achtigen genoemd moeten worden. Waarom mogen de liefhebbers hiervan dan niet van zich af schrijven met andere bijtincidenten? ik snap dat wel. Ik hoef de foto's niet te zien. Maar het is gewoon een feit dat men het veel interessanter vind als er een staff bij is betrokken. Als Lullo de lab een kind bijt is het niet interessant. Als die een kind dood bijt terwijl die aan een paal vast gebonden zit dan ineens wel omdat dat kennelijk ook vermakelijk is.

Manuma
Zeer actief

Ongelezen bericht door Manuma »

Als een labrador twee mensen richting ziekenhuis bijt komt dat heus wel in de media.

Ik laat overigens ook mijn hond uit in een joggingbroek ;) A.d.h.v. de wijk zeg ik dat je een conclusie kunt trekken die zeer waarschijnlijk klopt.

Ik vind het ook werkelijk debiel hier te lezen dat dit incident goedgepraat lijkt te worden omdat hij alleen maar het baasje verdedigde.

Ik heb helemaal geen hekel aan Staffords. Wel aan het feit dat onwetenden keer op keer fouten begaan met een hond die zulke schade aan kan richten. En ja, moeten er dat niet benoemen? Liever dat mensen er voor om lopen toch?
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Ongelezen bericht door LongFields »

In de laatste berichtgeving staat volgens mij dat een vrouw ernstig gewond is geraakt door de hond, en dat een tweede persoon die onwel geworden is ook naar het ziekenhuis is vervoerd.
Niet dat het nu ineens niet erg meer is, integendeel, maar de hond heeft dus niet 2 mensen verwond.
Chihuahua-paws
Zeer actief

Manuma schreef:Als een labrador twee mensen richting ziekenhuis bijt komt dat heus wel in de media.

Ik laat overigens ook mijn hond uit in een joggingbroek ;) A.d.h.v. de wijk zeg ik dat je een conclusie kunt trekken die zeer waarschijnlijk klopt.

Ik vind het ook werkelijk debiel hier te lezen dat dit incident goedgepraat lijkt te worden omdat hij alleen maar het baasje verdedigde.

Ik heb helemaal geen hekel aan Staffords. Wel aan het feit dat onwetenden keer op keer fouten begaan met een hond die zulke schade aan kan richten. En ja, moeten er dat niet benoemen? Liever dat mensen er voor om lopen toch?

Het wordt niet goed gepraat.
Het verhaal klopt alleen niet.
Bijten is niet goed nooit niet.
Echter vind ik oordelen over mensen of situaties waarvan het heel onduidelijk is hoe of wat ook niet goed.
De wijk schilderswijk doet niet onder voor spoorwijk of laakkwartier ben er in opgegroeid.
Ja er is een bijtincident geweest. Maar wat is eraan voorafgegaan? Is dat niet uiteindelijk nog erger?

Er is uiteindelijk 1 persoon gebeten en het verhaal is dus ergens sowieso aangedikt kennelijk toch omdat iemand sensatie zocht ;)

Sulluna
Zeer actief

LongFields schreef:In de laatste berichtgeving staat volgens mij dat een vrouw ernstig gewond is geraakt door de hond, en dat een tweede persoon die onwel geworden is ook naar het ziekenhuis is vervoerd.
Niet dat het nu ineens niet erg meer is, integendeel, maar de hond heeft dus niet 2 mensen verwond.
De persoon kan ook onwel geworden zijn door de beten van de hond he ;) Het één sluit het ander niet uit.
LongFields
Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Sulluna schreef:
LongFields schreef:In de laatste berichtgeving staat volgens mij dat een vrouw ernstig gewond is geraakt door de hond, en dat een tweede persoon die onwel geworden is ook naar het ziekenhuis is vervoerd.
De persoon kan ook onwel geworden zijn door de beten van de hond he ;) Het één sluit het ander niet uit.
Dat zou me ook niet verbazen, zou mij ook kunnen overkomen om van zoiets onwel te worden. Maar dan is die persoon niet door de hond verwond hè? :wink:
Sulluna
Zeer actief

LongFields schreef:
Dat zou me ook niet verbazen, zou mij ook kunnen overkomen om van zoiets onwel te worden. Maar dan is die persoon niet door de hond verwond hè? :wink:
Ik bedoel dat hij gebeten is en daardoor onwel is geworden.
Zo brak ik mijn arm na een val van het paard en werd ik na 10 minuten ook onwel. Gewoon door combinatie pijn, stress en adrenaline.

Zeg niet dat dat gebeurd is, maar het kán wel. Dus dat er staat dat die man onwel is geworden, betekend niet dat hij niet gebeten is.
LongFields
Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Sulluna schreef:
LongFields schreef:
Zo brak ik mijn arm na een val van het paard en werd ik na 10 minuten ook onwel. Gewoon door combinatie pijn, stress en adrenaline.

Zeg niet dat dat gebeurd is, maar het kán wel. Dus dat er staat dat die man onwel is geworden, betekend niet dat hij niet gebeten is.
Het blijft natuurlijk speculeren maar ik vermoed dat wanneer de tweede persoon wel gebeten was dit er wel specifiek bij zou hebben gestaan in de laatste berichtgeving. Want dat is natuurlijk meer sensatie dan alleen onwel worden. De ernstig gewonde vrouw is ongetwijfeld ook onwel geworden door haar verwondingen...
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

toots schreef:Hoe ze gekleed is doet toch niet ter zake?
Als ik thuis blijf trek ik ook iets makkelijks aan. Ik heb tot mijn 26ste in het Laak kwartier gewoond en liet de hond daar ook uit in makkelijke kleding met regenlaarzen eronder, dat maakt mij nog geen tok.
Mijn schoonmoeder met een mechel reu ook. Als je daar binnen staat en een hoop stampij gaat lopen maken naar haar zal je het ook gaan beleven ;) Deze hond gaat ook niet geduldig toe kijken hoe zijn vrouwtje belaagd wordt.

Ik geloof trouwens dat veel honden op zulke momenten instinctief zullen reageren.

Als zo nodig alle bijtincidenten met stafford achtigen genoemd moeten worden. Waarom mogen de liefhebbers hiervan dan niet van zich af schrijven met andere bijtincidenten? ik snap dat wel. Ik hoef de foto's niet te zien. Maar het is gewoon een feit dat men het veel interessanter vind als er een staff bij is betrokken. Als Lullo de lab een kind bijt is het niet interessant. Als die een kind dood bijt terwijl die aan een paal vast gebonden zit dan ineens wel omdat dat kennelijk ook vermakelijk is.
Maar t verschil is dat als ik stampij maak ik mn hond vast houdt zodat ik t oplos. Als ie daarbij is want meestal probeer ik daar mijn hondem niet bij te laten Anders wordt t als ik in elkaar geslagen wordt... dat zou ik dan weer niet proberen. En ik gok maar zo dat bij noodweer anders gereageerd wordt dan bij een woordenwisseling bij een bijtincident.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
malinois
Zeer actief
Contacteer:

toots schreef: Bijten is niet goed nooit niet.
Oh jawel... als je ongevraagd aan mn spullen of aan mij komt loop je een heel groot risico. Dus geen woordenwisseling... en dat vind ik redelijk normaal voor een waak-/verdedigingsras.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Chihuahua-paws
Zeer actief

malinois schreef:
toots schreef:Hoe ze gekleed is doet toch niet ter zake?

Maar t verschil is dat als ik stampij maak ik mn hond vast houdt zodat ik t oplos. Als ie daarbij is want meestal probeer ik daar mijn hondem niet bij te laten Anders wordt t als ik in elkaar geslagen wordt... dat zou ik dan weer niet proberen. En ik gok maar zo dat bij noodweer anders gereageerd wordt dan bij een woordenwisseling bij een bijtincident.

Ik ook hoor ;)
echter weten we niet hoe die mensen binnen zijn gekomen en of die vrouw de hond heeft kunnen vast pakken of terug roepen.
Daarbij weten we niet hoe die persoon bewusteloos is geraakt. En of die persoon evt bij de vrouw hoorde. Er was ruzie, misschien is er wel gevochten en is de persoon neer geslagen? We weten het niet. Maar mogelijk heeft de hond er tussen in gestaan.
Maar misschien was het wel heel anders. En dat is het hele punt.

Chihuahua-paws
Zeer actief

malinois schreef:
toots schreef: Bijten is niet goed nooit niet.
Oh jawel... als je ongevraagd aan mn spullen of aan mij komt loop je een heel groot risico. Dus geen woordenwisseling... en dat vind ik redelijk normaal voor een waak-/verdedigingsras.

Ik vind het van de hond uit begrijpelijk. Maar ik vind dat je er voor moet zorgen dat het niet kan gebeuren. Echter zijn er situaties waarbij men het niet in de hand heeft. Als iemand ongevraagt in ne huis staat en je hebt dar zelf niet door bijvoorbeeld.

malinois
Zeer actief
Contacteer:

Nanna schreef:Ik moet dat gebijt helemaal niet. Uiteindelijk zal altijd je hond de dupe zijn.
En wat als een kind achterom loopt om te vragen of ie de bal uit de tuin mag halen? Moet die ook maar in zijn smoel gebeten worden? Want dat verschil ziet een hond dus niet he, tussen een onschuldig kind of een inbreker.
Ik wil trouwens ook al niet dat die inbreker gebeten wordt. Die vertrekt denk ik ook wel na het zien van vijf blaffende honden. En zo niet dan ben ik mans genoeg om hem zelf bij de kraag te pakken, dat hoeft mijn hond niet te doen.
Die komt er niet... alles zit altijd op slot. Schuttingen van 1.80 hoog rondom.
Tja als ik er niet ben dan kan ik hem niet bij de kraag pakken.. daar heb ik t over.
Afbeelding
Yara
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

Ongelezen bericht door Yara »

Mijn honden zijn ook extreem waaks en als er iemand komt inbreken dan zullen ze die zeker te grazen nemen. Ik heb ook altijd alles op slot en ze lopen nooit zonder toezicht alleen buiten. Als ik buiten niet op ze kan letten doe ik ze in de kennel. Ook als ik bezoek verwacht. Ik doe er alles aan om te voorkomen dat er ongelukken gebeuren. Veel meer kan ik ook niet doen. Heb dat juridisch ook al eens uitgezocht hoe het zit als de honden een inbreker aanvallen. Maar je bent aansprakelijk en het hangt dan van het oordeel van de rechter af hoe het verloop verder zal gaan. Maar die gaat wel bekijken of die persoon daar wel of niet wat te zoeken had. Maar het blijft een groot risico daar ben ik mij van bewust. Gelukkig laten ze op het commando "los" ogenblikkelijk los. Dus als ik zelf in de buurt ben zal de schade meevallen. En als ik er niet ben dan hoop ik dat ze voldoende afschrikken met hun geblaf en gegrom.

Maar de hond in de openingspost heeft wel flink om zich heen gebeten als er 1 persoon behoorlijk gewond het ziekenhuis in is geraakt. Denk dat het wel terecht is dat hij ingeslapen is. Maar het beest kan er in principe niks aan doen. De eigenaar hoort er voor te zorgen dat de hond niemand aanvalt.
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Nanna schreef:
malinois schreef:
Nanna schreef:Ik moet dat gebijt helemaal niet. Uiteindelijk zal altijd je hond de dupe zijn.
En wat als een kind achterom loopt om te vragen of ie de bal uit de tuin mag halen? Moet die ook maar in zijn smoel gebeten worden? Want dat verschil ziet een hond dus niet he, tussen een onschuldig kind of een inbreker.
Ik wil trouwens ook al niet dat die inbreker gebeten wordt. Die vertrekt denk ik ook wel na het zien van vijf blaffende honden. En zo niet dan ben ik mans genoeg om hem zelf bij de kraag te pakken, dat hoeft mijn hond niet te doen.
Die komt er niet... alles zit altijd op slot. Schuttingen van 1.80 hoog rondom.
Tja als ik er niet ben dan kan ik hem niet bij de kraag pakken.. daar heb ik t over.
Als ik er niet ben staan er vijf te blaffen. Ik denk dat dat voldoende afschrikt want inbrekers haten het als de aandacht op ze gevestigd wordt. Voor mij hoeft hij niet gebeten te worden want dat betekent alleen maar heel veel gezeur en wellicht inbeslagname van je hond. :schrik:
Ik ga er vanuit dat dat hier ook t geval is hoor... maar t is niet verstandig om dan alsnog je naar binnen te worstelen... dat is t enige wat ik ze mee kan geven.
Afbeelding
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door ranetje »

LongFields schreef:
Sulluna schreef:
LongFields schreef:

Het blijft natuurlijk speculeren maar ik vermoed dat wanneer de tweede persoon wel gebeten was dit er wel specifiek bij zou hebben gestaan in de laatste berichtgeving. Want dat is natuurlijk meer sensatie dan alleen onwel worden. De ernstig gewonde vrouw is ongetwijfeld ook onwel geworden door haar verwondingen...
Dat denk ik ook :ok:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
korthaar
Zeer actief

Ongelezen bericht door korthaar »

Hoef gelukkig niet in m'n piepzak als er iemand onverwachts binnen stapt.
Korthaar slaat aan als ze niet te comateus is van de boswandeling en thatsit.
Heeft ook weinig zin: een potige knaap roggelt het toch wel met je blaffeur.
Plaats reactie

Terug naar “Dier en Leed”