Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

vechthond sloopt 6 jarig meisje amsterdam

Nieuws over dierenleed.
Niet geschikt voor jonge kinderen.

Moderator: moderatorteam

LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Re: vechthond sloopt 6 jarig meisje amsterdam

Ongelezen bericht door LongFields »

NadiaBabs schreef:En of het een meisje of een jongetje was maakt ook geen verschil nee. Het ras van de hond doet er voor mij ook niet zozeer toe, het feit dat het een klein kind is en geen volwassene maakt het voor mij dan weer wel gevoelsmatig erger.
Juistem.

De toevoeging dat het een Syrisch meisje betreft is pure stemmingmakerij. Als journalist weet je dan dondersgoed dat je kampen gaat krijgen die het zullen afdoen met "net goed" vanwege haar afkomst en andere kampen die het juist andersom zien.
Het is een 6-jarig meisje dat nu hier in Nederland verblijft, niets meer en niets minder.
Mina2006
Zeer actief
Mijn ras(sen): Maltezer kruising (samenwonend met een border collie kruising)
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Mina2006 »

De toevoeging dat het een pitbull is, vind ik ook stem makerij. Heel bot gezegd: beide 'rassen'/'herkomsten' worden benoemd, alleen de een krijgt aandacht (afkomst meisje is irrelevant) en de hond krijgt zoals altijd de discussie over of het 'ras' uberhaupt wel moet blijven bestaan.
Ik trek dier en mens in deze min of meer gelijk (nee, NIET mbt ernst!!) maar mbt informatie.

Maar goed, dat denk ik en ik denk vaak heel anders dan andere mensen en ook dat mag. Maar ik heb het niet geplaatst voor stemmakerij, echt puur voor meer informatie over wat er aan de hand is. Als er stond hoe oud de hond was of waar de hond vandaan kwam, had ik dat ook geplaatst.
Afbeelding

9,5 jaar
wolvster
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese StabijXFox Terrier, Airedale Terrier
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door wolvster »

De hondenbescherming heeft een artikel geschreven naar aanleiding van deze incidenten.
Strekking: verplichte cursus en houders van vechthonden dienen verantwoordelijk te zijn voor hun hond.
Commentaar (90% ongeveer): Tyson is de liefste en doet niemand kwaad, discriminatie, Jack Russells zijn veel gevaarlijker, honden worden niet vals geboren. Etc.

Tsja... typisch weer.
Suske
Zeer actief
Mijn ras(sen): XMechelse Herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Suske »

Nanna schreef:Ik geloof niet dat er mensen zijn die denken 'net goed' vanwege haar afkomst :roll:
Het is een kind van zes, zeg.
Ik vind het feit dat ze syrisch is de zaak juist erger maken. Wie weet wat zo'n kind aan verleden met zich meedraagt...word je hier in NL nog eens verminkt door zo'n kuthond ook...
Dat maakt het niet erger.
Triester dat wel.
Heb je duizend bommen en granaten overleefd, word je hier te grazen genomen door zo'n kutjoekel :ugh:
Ff lekker in je oor tetteren :cheer:

Afbeelding
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Enige wat je kunt doen is bij de gemeente/politie melding maken van loslopende honden. Dat is hier in Eindhoven schijnbaar meer als voldoende gedaan dat er binnenkort, in burger, op gecontroleerd gaat worden. En nodig in burger omdat degenen die anders hun hond los hebben lopen, ze aanlijnen als ze de stadswacht aan zien komen.
Nakisha
moderator
Mijn ras(sen): Coahuila

Ongelezen bericht door Nakisha »

Tineke schreef:
Nakisha schreef:Je kan ook kiezen voor een aziatisch model, waar men in dichtbevolkte gebieden alleen nog kleinere honden mag hebben die relatief weinig schade kunnen doen.
Nou allemaal onze herders ,collies , boxers e.d inleveren en allemaal aan de cavelier.
Je snapt toch wel dat niet iedereen zich daar toe aangetrokken voelt.
Waarom nou niet oplossingen waar iedereen wat aan heeft, ook de eigenaar die wel weet wat hij aan de lijn heeft.

Oh en voor jouw beeldvorming , ik ken een heel klein Vlinderhondje die in zijn eigen buurt wordt geterroriseerd door een Border terrier.
Die heeft hem al tweemaal gebeten en hij is echt geen enkele partij voor de felheid waarmee die Border hem aanvalt. Hij is vrij klein , ook voor zijn ras ,en fragiel.
Zijn bazinnetje is in haar eigen wijk dus angstig en loopt altijd ergens anders met hem want de Border loopt daar los.
Laten er nu maar maatregelen komen waarin je dit soort situaties ook kan voorkomen dat lijkt mij beter.
Het is gewoon een optie. :19: In sommige landen heb je gewoon al minder te kiezen, stomweg omdat de regelgeving daar al zo is. Wat ik daarvan vind is van geen belang.... feitelijk is wel aangetoond dat er op zulke plaatsen veel minder incidenten zijn en dat is waar het in die landen om gaat.

Ik snap absoluut de bezwaren die mensen hebben, of het nu om het Aziatische model of het fokverbod voor bepaalde rassen gaat. Maar een ding is duidelijk: het kan niet eeuwig doorgaan zoals het nu gaat... de incidenten in Nederland zetten nu heel kwaad bloed, vrees ik. :( En daar lijden alle viervoeters onder.
Afbeelding
twinkeltje
moderator
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan

Ongelezen bericht door twinkeltje »

Nou ik zag gister bij sbs een behoorlijk hoog hek maar in een gezamelijke tuin dus geen eigen tuin of dit is weer een ander geval
Afbeelding
tobi__
Zeer actief
Mijn ras(sen): welsh corgi pembroke

Ongelezen bericht door tobi__ »

twinkeltje schreef:Nou ik zag gister bij sbs een behoorlijk hoog hek maar in een gezamelijke tuin dus geen eigen tuin of dit is weer een ander geval
Vanmorgen zag ik toevallig de herhaling van hart van Nederland op SBS6.

De hond zou in het tuintje van de eigenaar gezeten hebben. Er was een vriendin en die liet hem los lopen (in het eigen tuintje denk ik) en 'opeens' was de hond over hun eigen hek gesprongen en liep in de algemene tuin. Daar kwam hij dus het meisje tegen en heeft die aangevallen.

De eigenaar was ook nog even aan het woord en die gaf aan dat de 'vorige eigenaar' (geen asiel?) had aangegeven dat de hond niet bij kleine dieren of kleine kinderen kon. En dat hij zelf verantwoordelijk was en zich ook kapot schaamt. Hij wil de hond ook niet meer terug ... als hij die natuurlijk überhaupt terug zou krijgen.

Zo heb ik het in ieder geval begrepen.
_Esmee
lieke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
Contacteer:

Ongelezen bericht door lieke »

Nanna schreef:Wat ik me afvraag is waaróm je überhaupt zo'n kuthond wilt. :19:
Type vechthond en van het asiel mag ie niet in de buurt van kleine kinderen. Nou, joepie.
Tja, als je door Martin Gaus himself en de helft van de zgn. 'verantwoordelijke' fokkers en rasverenigingen wordt wijsgemaakt dat het de ultieme gezinshond is, geen enkel ras zóóó geweldig met kinderen is én al die overdreven verhalen over agressie alleen maar een kwestie is van goed sosjaliseren, dan is het makkelijk om zo'n verknipt geval uit het asiel te halen.
(Datzelfde asiel die dus kennelijk ook niet echt aan voorlichting doet. :roll: )
Afbeelding
fes/lou
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door fes/lou »

Rocco schreef:Pang- Pang -Pang - Pang goed werk :E:

http://www.telegraaf.nl/tv/nieuws/binne ... ood__.html
De eigenaar heeft de betreffende agent meermalen gevraagd om de hond dood te schieten...
Het was geen initiatief van de agent, die dan ook nog eens moeite heeft om het van zich af te zetten...wat is jouw probleem?

http://www.ad.nl/nieuws/agent-die-hond- ... ~a946e690/
"All animals are equal, but some are more equal than others." George Orwell
Plakvis
Zeer actief

Ongelezen bericht door Plakvis »

Heavy schreef:
Nanna schreef:
Heavy schreef:
Type vechthond en van het asiel mag ie niet in de buurt van kleine kinderen. Nou, joepie.
Hij wilde hem ook niet meer terug want hij was boos . Geef je hem eten en onderdak en doet hij dit :mrgreen: en dat hij gevaarlijk was stond zwart op wit
En de asiels maar vrolijk van die valse krokodillen meegeven aan totale nitwits :roll:
Vraag me af wie er over plaatsingen gaat ? Zijn dat mensen met een gerichte opleiding ?
Meestal één of andere opleiding tot medewerker dierenasiel. Als je geluk hebt iemand die ook een opleiding in dierengedrag heeft gedaan. Doorgaans wel mensen met (veel) ervaring. Maar het staat of valt met de cultuur binnen het desbetreffende asiel, en daar zitten enorme verschillen in.
Lemuria

Ongelezen bericht door Lemuria »

Daarna lijkt het alsof het slachtoffer de agent te lijf wil gaan, maar volgens de politie was de man de agent juist dankbaar en wilde hij een 'high-five'geven. ,,Als bedankje, dat deze beslissing is gevallen,'' schrijft de agent.
Een high five? Nadat je hond waar je, als het goed is, van gehouden hebt voor je ogen wordt doodgeschoten?! Als Izzy opeens doorgeslagen stoppen zou krijgen en mensen zou aanvallen waarop ze zou worden doodgeschoten, konden ze me opvegen.
Lemuria

Och zo bedoelen ze dat! Ik las dat die hond z'n eigenaar ook gebeten had en ging er vanuit dat ze met het 'slachtoffer' ook de eigenaar bedoelden :) Ik vond het al raar.
kipo
Zeer actief

Ongelezen bericht door kipo »

Pitbull is geen vecht hond dat is aangeleerd gedrag. De ras pitbull is gefokt in Engeland voor het oppassen op de kinderen zodat de de boeren konden werken. 
1 van de reacties..... dus toch echte nanny-dogs.

:roll:
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

:mrgreen: Daarom hebben ze de ras american pit bull terrier genoemd.
Wolfsblut
Zeer actief

Ongelezen bericht door Wolfsblut »

dagmar88 schreef::mrgreen: Daarom hebben ze de ras american pit bull terrier genoemd.
De ras? Ik val niet over een foutje. Maar deze is wel heel typisch. Ik ben aan het denken. Denk, denk.
Zien is meer dan kijken, luisteren is meer dan horen en leven is meer dan overleven.
Lemuria

kipo schreef:
Pitbull is geen vecht hond dat is aangeleerd gedrag. De ras pitbull is gefokt in Engeland voor het oppassen op de kinderen zodat de de boeren konden werken. 
1 van de reacties..... dus toch echte nanny-dogs.

:roll:
Dan is het wel een apart gekozen naam. Waarom hebben ze het ras dan niet gewoon Brittish Farmers Nannydog genoemd? :denken:
ellen en de birmanen
Zeer actief
Mijn ras(sen): 4 tollers
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door ellen en de birmanen »

Nanna schreef:
Heavy schreef:
Hij wilde hem ook niet meer terug want hij was boos . Geef je hem eten en onderdak en doet hij dit :mrgreen: en dat hij gevaarlijk was stond zwart op wit
En de asiels maar vrolijk van die valse krokodillen meegeven aan totale nitwits :roll:
nitwits kunnen zich beter voordoen dan ze zijn :wink: vertellen dat ze ervaring hebben met "zulk soort " honden, ja en amen zeggen op wat de asielmedewerkster zegt. zo vaak mee gemaakt.
als een asiel een agressieve hond in laat slapen staat iedereen op zijn achterste benen en is de wereld te klein en het asiel is de gebeten hond want "die laten alles inslapen"

ellen
Afbeelding
smoekie
Zeer actief
Mijn ras(sen): JH

Ongelezen bericht door smoekie »

Sulluna schreef:
fes/lou schreef:Staat nu een artikel in het ad dat dat dier uit het asiel kwam. Oppassen met kinderen en honden was het advies.....Zij weer een hond geplaatst en het kind de dupe! Ik zou het asiel aansprakelijk stellen...

http://www.ad.nl/amsterdam/broer-van-do ... ~a83fc913/
Waaaaarommmm moeten dat soort honden herplaatst worden? en waarom in Amsterdam ipv een hutje op de hei.
Ik snap sowieso niet waarom álles maar "herplaatst" moet worden. Waarom als honden een dusdanig "gevaar" voor de samenleving vormen niet de spuit er in! :19:

NadiaBabs schreef:Gewoon een verplichte vergunning voor het mogen fokken. Lijkt me efficiënter dan de kopers aanpakken.
Dit met daarbovenop een fikse boete indien fokken zonder "vergunning"!

Mina2006 schreef:De toevoeging dat het een pitbull is, vind ik ook stem makerij. Heel bot gezegd: beide 'rassen'/'herkomsten' worden benoemd, alleen de een krijgt aandacht (afkomst meisje is irrelevant) en de hond krijgt zoals altijd de discussie over of het 'ras' uberhaupt wel moet blijven bestaan.
Ik trek dier en mens in deze min of meer gelijk (nee, NIET mbt ernst!!) maar mbt informatie.
Tja, als een ras maar vaak genoeg negatief in het nieuws komt krijg je dat :19:
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
Lemuria

Ik zou zeggen, laat ze daar een test doen. Geef die lijn in handen en laat ze een wandeling maken met een medewerker die verstand heeft van gedrag/opvoeding. Gaat de eigenaar adequaat om met hondse situaties? Super. Verkocht. Praktijk zegt toch meer dan theorie.

Nou stel ik het wel heel makkelijk hoor. Maar zo'n praktijktest voor je een hond uit een asiel mag meenemen zie ik wel zitten.
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Lemuria schreef:Ik zou zeggen, laat ze daar een test doen. Geef die lijn in handen en laat ze een wandeling maken met een medewerker die verstand heeft van gedrag/opvoeding. Gaat de eigenaar adequaat om met hondse situaties? Super. Verkocht. Praktijk zegt toch meer dan theorie.

Nou stel ik het wel heel makkelijk hoor. Maar zo'n praktijktest voor je een hond uit een asiel mag meenemen zie ik wel zitten.
Nou dat zou niet eens verkeerd zijn. En dan hoeft de hond niet strak te volgen, hij mag zelfs nog een keer uitvallen als de geleider maar duidelijk laat zien hoe daarop te reageren. Laat hem maar naar een winkelcentrum lopen, honden, fietsers, mensen etc.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Wolfsblut
Zeer actief

Ongelezen bericht door Wolfsblut »

smoekie schreef:
Mina2006 schreef:De toevoeging dat het een pitbull is, vind ik ook stem makerij. Heel bot gezegd: beide 'rassen'/'herkomsten' worden benoemd, alleen de een krijgt aandacht (afkomst meisje is irrelevant) en de hond krijgt zoals altijd de discussie over of het 'ras' uberhaupt wel moet blijven bestaan.
Tja, als een ras maar vaak genoeg negatief in het nieuws komt krijg je dat :19:
:E:
Zien is meer dan kijken, luisteren is meer dan horen en leven is meer dan overleven.
Lieske_1977
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador retriever

Ongelezen bericht door Lieske_1977 »

Lemuria schreef:Ik zou zeggen, laat ze daar een test doen. Geef die lijn in handen en laat ze een wandeling maken met een medewerker die verstand heeft van gedrag/opvoeding. Gaat de eigenaar adequaat om met hondse situaties? Super. Verkocht. Praktijk zegt toch meer dan theorie.

Dat is ook een stuk realistischer dan een test in een gecontroleerde setting, waarbij bv. kindvriendelijkheid wordt getest met zo'n peuterpop. Alsof een hond het onderscheid niet kan maken tussen een stoffen ding en een levend wezentje.

Voordat mijn eerste neefje werd geboren, leek het me een goed idee Bo te laten wennen aan baby's. Babypop van zolder gehaald, afgestoft en ermee op schoot gaan zitten. Binnen no time had Bo die pop uit mijn armen gegrist en begon ze hem als een malle dood te schudden :LOL: Toen neefje echter geboren was, bleek ze de meest fantastische hond voor kleine kinderen te zijn. Ze was gek op ze en was héél, héél zachtaardig en voorzichtig.
Afbeelding
Cairo_
Zeer actief

Ongelezen bericht door Cairo_ »

Heavy schreef:Degene die gebeten werd op dat moment was niet de eigenaar van de hond.Als ik een vreemde hond in mijn kruis heb hangen die niet los laat weet ik ook niet wat ik doe hoor .
De kruis die de Pitbull beet was wel van de eigenaar: hier is het duidelijk te zien:

Tineke
Zeer actief

Ongelezen bericht door Tineke »

Nanna schreef:
Heavy schreef:
Nanna schreef: En de asiels maar vrolijk van die valse krokodillen meegeven aan totale nitwits :roll:
Vraag me af wie er over plaatsingen gaat ? Zijn dat mensen met een gerichte opleiding ?
Van die hemelfietsers. Type 'alles voor de hóndjes' :roll:
Dat ze met die plaatsingen jouw hond of kind in gevaar brengen boeit vele malen minder.
Zo zijn niet alle asiels ,oa Noordbroek bijv. is daar anders in en kaart de problemen gewoon open en eerlijk aan.
Afbeelding
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.

https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
Tineke
Zeer actief

Ongelezen bericht door Tineke »

Dat is toch maar een momentopname zowel voor de hond als de toekomstige eigenaar.
De hond kan thuis na enkele weken zich heel anders laten zien.
Ik denk dat het realistischer is om honden met ernstige agressieproblemen en bijtincidenten op hun naam ,ongeacht ras, in te laten slapen. En dan bedoel ik niet een hap waarvan het duidelijk is dat daar op aangestuurd is is maar echt oncontroleerbare agressie. Zoveel honden die een baasje zoeken die daar geen last van hebben daar kun je ook best wat tussen vinden.
Afbeelding
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.

https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
Lemuria

Oh ja dat sowieso hoor! Agressie hoort hier niet thuis, dus daar mag van mij ook gerust een spuit in. Maar voor de honden die wél plaatsbaar zouden kunnen zijn ;)
Budkes
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door Budkes »

Cairo_ schreef:
Heavy schreef:Degene die gebeten werd op dat moment was niet de eigenaar van de hond.Als ik een vreemde hond in mijn kruis heb hangen die niet los laat weet ik ook niet wat ik doe hoor .
De kruis die de Pitbull beet was wel van de eigenaar: hier is het duidelijk te zien:

Dat was een vriend van de eigenaar. de eigenaar was daarvoor al in zijn arm gebeten.
Gr. Aniek

Afbeelding
Budkes
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door Budkes »

Nanna schreef:Je zult toch een vasthoudende pitbull aan je lul hebben hangen zeg :80:

:LOL:
Tis en blijft een pikverlenger zo'n hond.
Gr. Aniek

Afbeelding
Lemuria

Budkes schreef:Tis en blijft een pikverlenger zo'n hond.
Ik vond mijn broeken de afgelopen 2 jaar al strakker zitten rond het kruis :80: Komt het daardoor!
Plaats reactie

Terug naar “Dier en Leed”