De hond was agressief naar mensen en is daarmee een gevaarlijke hond.ranetje schreef:Nou gaat het opeens over een pit die een hond heeft gegrepen?![]()
Het ging toch om een kat?
Ja net zo erg voor die katteneigenaar, maar een pit is niet de enige die een kat om zeep kan helpen.
Er zijn zat andere honden die dat ook doen.
Een hond met prooidrift die weigert zijn prooi af te staan daarom agressief te noemen en dus met een mes gaan steken............
Vreemden die zich bemoeien met zijn prooi.............. wat verwacht je dan?
Er hebben wat mensen flink lopen klunzen in een poging om te helpen.
Resultaat is een zwaar gewonde kat en een dode hond.
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Alweer een PB verhaal, triest, zucht.....
Moderator: moderatorteam
-
- Zeer actief
Re: Alweer een PB verhaal, triest, zucht.....
- thom
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Een soort van volksbuurt.Suske schreef:Was ook niet in het meest chique deel van Bussum geloof ikthom schreef:Ik mag hopen van niet, het hoort een keurig Gooisch durp te zijn.Nanna schreef:Woont daar zoveel gajes?thom schreef:Bussum weer.

- smoekie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): JH
- Aantal honden: 2
Alsof Bussum zo rijkbedeeld is met "chique buurten"thom schreef:Een soort van volksbuurt.Suske schreef:Was ook niet in het meest chique deel van Bussum geloof ik

Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Cane Corso, Friese Stabij,chihuahua
- Aantal honden: 10
Precies. Gisteren was ik met mijn dochter en haar hondje (kleine kees) aan het wandelen. Mijn dochter zei nog, kijk mam, daar loopt een hond los en ik zie geen baas. Ik zag de baas wel, zeker 100 meter verder, en die begon heel hard te lopen toen ze ons zag.laeken schreef:Hier idem hoor. Mijn partner is nog erger. Ben bang dat de eerste hond die Bas grijpt daar zeer slecht mee weg komt bij hem. Wachten op wat de eigenaar doet gaan wij in elk geval niet. En dat gevoel is versterkt omdat Bas nooit iets zal doen en nooit wil vechten. Dus een hond die Bas aanvalt is per definitie fout en Bas zal daarnaast tegen vrijwel elke tegenstander het loodje leggen. Omdat wij dus zo'n lief totaal onschuldig hondje hebben is de drang haar te beschermen zo groot. Mijn grote honden liet ik veel meer gaan en daarbij was ik ook veel minder bezorgd. Bas roept extreme beschermings drang bij ons op. Zeker bij mijn partner en ik sta dus ook niet in voor de gevolgen als een hond bas echt grijpt. Dat we dan zelf gebeten gaan worden boeit me niet. Loslaten van bas is de enige prioriteit. Zij is echt meteen dood met haar 5 kilo en teckel lijf. Ze doet ook niks terug en gilt alleen maar. Dus wij lossen dat op. Hoe dan ook.Nanna schreef:Uiteraard. Nou, meestal staat de eigenaar met dom openhangende bek erbij te kijken en steekt geen ene klauw uit hoor.toots schreef:
Naar eer en geweten handel je als je het aan de eigenaren over laat.Of hij staat zich ondertussen af te trekken.
En ik ga niet toe staan kijken hoe mijn onschuldige hond door zo'n monster vermoord wordt. Ik heb dan weliswaar geen mes bij me maar als ik dat kreng kan verwurgen zal ik het niet laten.
Eerst leek de hond ons niet te zien (was een herderachtige), maar plots kreeg hij ons in het oog en hij rende in een streep recht op Daya, het keesje af en viel onmiddellijk aan. Zij had tot nu geen slechte ervaringen en is zelf heel lief en sociaal, dus in eerste instantie reageerde ze heel blij. Ze schrok zich een ongeluk toen hij haar aanviel en mijn dochter natuurlijk ook.
Ik heb die hond van haar af geschopt en gelukkig was ik overtuigend genoeg om hen af te laten druipen, maar ik moet er niet aan denken dat het een klapkaak was geweest. De eigenaar kwam er uiteindelijk aan rennen, de hond was uit zijn tuigje ontsnapt en er kon geen excuus vanaf.
Laatst gewijzigd door tbeast op 18 aug 2016 12:47, 1 keer totaal gewijzigd.
- Suske
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): XMechelse Herder
- Contacteer:
Verstoor de idylle nou nietsmoekie schreef:Alsof Bussum zo rijkbedeeld is met "chique buurten"thom schreef:Een soort van volksbuurt.Suske schreef:Was ook niet in het meest chique deel van Bussum geloof ik![]()

- smoekie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): JH
SorrySuske schreef:Verstoor de idylle nou nietsmoekie schreef:Alsof Bussum zo rijkbedeeld is met "chique buurten"thom schreef:Een soort van volksbuurt.Suske schreef:Was ook niet in het meest chique deel van Bussum geloof ik![]()

Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Kom op Toots... ik heb die hond die Dusty uit elkaar trok laten wurgen met een auto. En als ie daar dood aan was gegaan had ik er geen traan om gelaten. Die oh zo zielige eigenaar stond er alleen bij te krijssen...toots schreef:En sinds wanneer is schoppen de juiste manier??
Mijn eigen honden heb ik destijds menig maal uit elkaar geschopt ja mey knokken
Zo hard dat mn schenen bont en blauw waren... je hebt echt geen idee hoeveel kracht er omgaat bij knokkende honden en dat waren dan nog niet eens klapkaken die dus niet die vasthoudendheid hebben...

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Cane Corso, Friese Stabij,chihuahua
- Aantal honden: 10
Ook goed hoor.dagmar88 schreef:tbeast schreef:Ik snap je heel goed, maar jij snapt mijn punt niet. We hadden het hier niet over willekeurige mensen die met een mes op allerlei honden geen insteken, we hadden het over WB die in zou grijpen als hij ziet dat er een hondje vermoord wordt door een klapkaak.dagmar88 schreef:
Je snapt het punt niet he, of stiekem toch wel? Stond toch niet voor niets tussen aanhalingstekens.
Angst is een slechte raadgever. Mensen die gewapend en met een dergelijke instelling ("defensief wandelen") over straat gaan, denken niet rationeel.
Verwacht je nu echt dat zo'n rasbigot het verschil snapt tussen een xxl pitbull en een cane corso zonder oren?
Of het verschil tussen een snauw, beetje plukharen en afmaken?
Die staat daar gezellig met mes te wachten tot de eigen hond al verwond is?
Dat is niet te vergelijken met een situatie die wel eens zou kunnen voorkomen bij mij. Mijn honden krijgen namelijk niet de kans om andere honden te vermoorden en hebben die intentie ook helemaal niet.
Nee, gewoon niet dus.
- thom
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
- Contacteer:
@Suske en Smoek,
't Spieghel, Brediuskwartier om maar eens wat te noemen.

- Suske
- Zeer actief
- Contacteer:
Daar houdt het dan ook wel mee opthom schreef:@Suske en Smoek,

- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Inderdaad.Inge O schreef:Een griezelige evolutie vind ik het.ranetje schreef:Nou gaat het opeens over een pit die een hond heeft gegrepen?![]()
Het ging toch om een kat?
Ja net zo erg voor die katteneigenaar, maar een pit is niet de enige die een kat om zeep kan helpen.
Er zijn zat andere honden die dat ook doen.
Een hond met prooidrift die weigert zijn prooi af te staan daarom agressief te noemen en dus met een mes gaan steken............
Vreemden die zich bemoeien met zijn prooi.............. wat verwacht je dan?
Er hebben wat mensen flink lopen klunzen in een poging om te helpen.
Resultaat is een zwaar gewonde kat en een dode hond.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
D'r houten voet en been zat er nog in.Nanna schreef:O, het is wel erg dat ik daar om lachdagmar88 schreef: Bij ons gooide de baas een teenslipper, maar daar hield het wel mee op.![]()

Wat je zegt ben je zelfffff 

-
- Zeer actief
S@ndr@ schreef:Nee, mensen flippen nooitNanna schreef:Nou geloof ik niet dat mensen een hond aan het mes rijgen omdat ze hem er eng uit vinden zien hoorhet is de meest redelijke dier soort ever
![]()
laatst nog een gestoorde idioot die uit zijn plaat ging omdat mijn hond ergens liep waar hij volgens de gek niet mocht lopen- schuim bijna op zijn bek...... ik zie het wel gebeuren hoor zeker als ze al met een mes lopen, dan is het gebruik ervan maar een kleine stap verder.. als ze bang zijn . angst is geen rationele emotie
Nee, dat geloof ik ook niet.Nanna schreef:Nou geloof ik niet dat mensen een hond aan het mes rijgen omdat ze hem er eng uit vinden zien hoor
Sandra, je hebt gelijk. Je hebt het dan over de categorie gedegenereerden waar we tegenwoordig zo rijkelijk mee bedeeld zijn. Van die geestelijk instabiele onbenullen die dagelijks de voorpagina's van de kranten halen. Die beginnen al te prikken of te schieten als je ze aankijkt.
Zelf voel ik me niet aangesproken.
Zien is meer dan kijken, luisteren is meer dan horen en leven is meer dan overleven.
-
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
De hond was los. Greep een kat. En vervolgens viel hij uit of aan naar omstanders. De eigenaar was....???? Dan is het jammer dat je hond dood gemaakt wordt. Heel triest misschien maar het is wel je eigen schuld. Zeker met een pitbull. Mensen zijn zooo klaar met die honden. En ik begrijp dat. Als er een pitbull hier de kat van de buren staat te schudden krijgt die ook een schep tegen zijn harsens. Dat is iets wat ik echt niet wil maar het enige wat de baas hoeft te doen is bij de hond in de buurt zijn en het zelf oplossen. Dan zal er niemand de neiging hebben om in te grijpen. Zo makkelijk is het toch gewoon?
Dat is dus helemaal geen enge ontwikkeling. Wat er eng aan is is dat baasjes van dit soort honden weigeren op hun honden te letten. Dat is eng...
Dat een menigte zich tegen de zoveelste pitbull keert die zich misdraagt is volkomen normaal en verklaarbaar. Zou 3en weimeraner dit gedaan hebben dan was de menigte veel toleranter. Ik flip ook eerder door van een pitbull die zich tegen me keert dan van een tanden blikkerende boerenfox.
Dat is dus helemaal geen enge ontwikkeling. Wat er eng aan is is dat baasjes van dit soort honden weigeren op hun honden te letten. Dat is eng...
Dat een menigte zich tegen de zoveelste pitbull keert die zich misdraagt is volkomen normaal en verklaarbaar. Zou 3en weimeraner dit gedaan hebben dan was de menigte veel toleranter. Ik flip ook eerder door van een pitbull die zich tegen me keert dan van een tanden blikkerende boerenfox.
- Feather__
- Zeer actief
De baas was er niet bij Laeken. De hond was bij de zus van de baas.

De baas is op dat moment degene die de hond bij zich heeft. Of het de zus van de baas is, de buurvrouw of de kaplaan van de baas, maakt 0,0 uit. Degene waar hij op dat moment bij hoort is de baas/eigenaar.Feather__ schreef:De baas was er niet bij Laeken. De hond was bij de zus van de baas.
-
- Zeer actief
dat is de verzorger, maar die kent de hond natuurlijk bij lange na niet zo goed als een goede eigenaar..... is ook een van de redenen dat wij nooit op vakantie gaan...Neeltje schreef:De baas is op dat moment degene die de hond bij zich heeft. Of het de zus van de baas is, de buurvrouw of de kaplaan van de baas, maakt 0,0 uit. Degene waar hij op dat moment bij hoort is de baas/eigenaar.Feather__ schreef:De baas was er niet bij Laeken. De hond was bij de zus van de baas.
Oh, dus dan is het niet zo erg? Als je denkt op een hond te kunnen passen, zul je ook moeten weten hoe er mee om te gaan. Zal wat zijn dat het dan minder erg is of zo. Ik zie het hier ook wel, mensen die op een hond passen en er heel onhandig mee omgaan (gelukkig allemaal swiffertjes), maar voor de buitenwereld ben je op dat moment gewoon de eigenaar en ben jij toch echt degene die er voor verantwoordelijk is.S@ndr@ schreef:dat is de verzorger, maar die kent de hond natuurlijk bij lange na niet zo goed als een goede eigenaar..... is ook een van de redenen dat wij nooit op vakantie gaan...Neeltje schreef:De baas is op dat moment degene die de hond bij zich heeft. Of het de zus van de baas is, de buurvrouw of de kaplaan van de baas, maakt 0,0 uit. Degene waar hij op dat moment bij hoort is de baas/eigenaar.Feather__ schreef:De baas was er niet bij Laeken. De hond was bij de zus van de baas.
-
- Zeer actief
ja en die van mij zou ze allemaal opvreten natuurlijk, ze zijn lekker vers die eilandersNanna schreef:Niet op vakantie vanwege een hond![]()
Ik sleep ze gewoon allemaal mee. Supergezellig, het hele eiland kent ze inmiddelsEn dan niet omdat ze de eilandbewoners aanvallen
-
- Zeer actief
Hoeveel mensen denken dat t allemaal heel simpel is, ja komt wel goed, maar ze kennen niet de specifieke van een bepaalde hond...... dat maakt het niet minder erg voor de hele situatie , maar ik snap wel dat t dan sneller kan gebeuren ...en ja ik zou het bij een eigenaar wel nog erger vinden want die behoort het te weten of te zien dat t staat te gebeurenNeeltje schreef:Oh, dus dan is het niet zo erg? Als je denkt op een hond te kunnen passen, zul je ook moeten weten hoe er mee om te gaan. Zal wat zijn dat het dan minder erg is of zo. Ik zie het hier ook wel, mensen die op een hond passen en er heel onhandig mee omgaan (gelukkig allemaal swiffertjes), maar voor de buitenwereld ben je op dat moment gewoon de eigenaar en ben jij toch echt degene die er voor verantwoordelijk is.S@ndr@ schreef:dat is de verzorger, maar die kent de hond natuurlijk bij lange na niet zo goed als een goede eigenaar..... is ook een van de redenen dat wij nooit op vakantie gaan...Neeltje schreef:De baas is op dat moment degene die de hond bij zich heeft. Of het de zus van de baas is, de buurvrouw of de kaplaan van de baas, maakt 0,0 uit. Degene waar hij op dat moment bij hoort is de baas/eigenaar.Feather__ schreef:De baas was er niet bij Laeken. De hond was bij de zus van de baas.
- Suske
- Zeer actief
- Contacteer:
Nee dan is het niet zo erg.Neeltje schreef:Oh, dus dan is het niet zo erg? Als je denkt op een hond te kunnen passen, zul je ook moeten weten hoe er mee om te gaan. Zal wat zijn dat het dan minder erg is of zo. Ik zie het hier ook wel, mensen die op een hond passen en er heel onhandig mee omgaan (gelukkig allemaal swiffertjes), maar voor de buitenwereld ben je op dat moment gewoon de eigenaar en ben jij toch echt degene die er voor verantwoordelijk is.S@ndr@ schreef:dat is de verzorger, maar die kent de hond natuurlijk bij lange na niet zo goed als een goede eigenaar..... is ook een van de redenen dat wij nooit op vakantie gaan...Neeltje schreef:De baas is op dat moment degene die de hond bij zich heeft. Of het de zus van de baas is, de buurvrouw of de kaplaan van de baas, maakt 0,0 uit. Degene waar hij op dat moment bij hoort is de baas/eigenaar.Feather__ schreef:De baas was er niet bij Laeken. De hond was bij de zus van de baas.
En degene die er op past ook, zeker bij dit soort honden.S@ndr@ schreef:Hoeveel mensen denken dat t allemaal heel simpel is, ja komt wel goed, maar ze kennen niet de specifieke van een bepaalde hond...... dat maakt het niet minder erg voor de hele situatie , maar ik snap wel dat t dan sneller kan gebeuren ...en ja ik zou het bij een eigenaar wel nog erger vinden want die behoort het te weten of te zien dat t staat te gebeurenNeeltje schreef:Oh, dus dan is het niet zo erg? Als je denkt op een hond te kunnen passen, zul je ook moeten weten hoe er mee om te gaan. Zal wat zijn dat het dan minder erg is of zo. Ik zie het hier ook wel, mensen die op een hond passen en er heel onhandig mee omgaan (gelukkig allemaal swiffertjes), maar voor de buitenwereld ben je op dat moment gewoon de eigenaar en ben jij toch echt degene die er voor verantwoordelijk is.S@ndr@ schreef:dat is de verzorger, maar die kent de hond natuurlijk bij lange na niet zo goed als een goede eigenaar..... is ook een van de redenen dat wij nooit op vakantie gaan...Neeltje schreef: De baas is op dat moment degene die de hond bij zich heeft. Of het de zus van de baas is, de buurvrouw of de kaplaan van de baas, maakt 0,0 uit. Degene waar hij op dat moment bij hoort is de baas/eigenaar.
-
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Waar het om gaat is dat er geen hond doodgemaakt wordt bij een mens dat op die hond let en het beest aan kan. Je pitbull achterlaten bij een doos die niks met dat beest kan beginnen is net zo verwerpelijk als de hond op straat laten rennen zonder toezicht.
-
- Zeer actief
Ja en toch is dat wel vaak aan de hand, een oppas die het toch niet helemaal door heeft - er niet op verdacht is ,.
-
- Zeer actief
nee de doorsnee eigenaren zijn soms ook geen lichten want die zouden hun hond niet bij zo iemand achter laten......dat is ook onverantwoordelijk.. maar er zijn meer honden die katten haten gewoon bij een oppas in de vakantie met de woorden hij houdt niet zo van vreemde katten en niet van als hij een vreemde kat ziet en hij kan er bij dan maakt hij er schoenveters van atentie.Nanna schreef:Alsof de doorsnee eigenaar zo'n licht isS@ndr@ schreef:Ja en toch is dat wel vaak aan de hand, een oppas die het toch niet helemaal door heeft - er niet op verdacht is ,.
So what?? Daar heeft de persoon wiens dier wordt aangevallen door dat beest niks mee te schaften. Ook de verzekering niet als er schade te verhalen is. Dan is toch echt degene die op dat moment bij dat dier hoorde verantwoordelijk of die nu wel of niet iets van honden afweet of weet hoe dat beest van een ander dier af te plukken. Dan ben je gewoon de pineut en verantwoordelijke en mag je ophoesten, of de verzekering.S@ndr@ schreef:Ja en toch is dat wel vaak aan de hand, een oppas die het toch niet helemaal door heeft - er niet op verdacht is ,.
-
- Zeer actief
gij die nooit fouten maakt werpen de 1 ste steen....... ik heb iedere fout uit het boekje wel eens gemaakt, gelukkig zonder slachtoffers,pijn of sjacherein maar ja zeker . en ik maak nog dagelijks fouten met dingen die ik niet zo vaak doe...... shit happens en dat is pijnlijk maar niet altijd te vermijden. daarom zou het ook beter zijn als er niet meer met deze honden gefokt zou worden, hebben we dat in ieder geval gehad...Neeltje schreef:So what?? Daar heeft de persoon wiens dier wordt aangevallen door dat beest niks mee te schaften. Ook de verzekering niet als er schade te verhalen is. Dan is toch echt degene die op dat moment bij dat dier hoorde verantwoordelijk of die nu wel of niet iets van honden afweet of weet hoe dat beest van een ander dier af te plukken. Dan ben je gewoon de pineut en verantwoordelijke en mag je ophoesten, of de verzekering.S@ndr@ schreef:Ja en toch is dat wel vaak aan de hand, een oppas die het toch niet helemaal door heeft - er niet op verdacht is ,.
- Hippo
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herder
Dat ben ik met je eens.Nanna schreef:Tsja, je zult maar een reisje naar de Costa geboekt hebben om daar patat te vreten bij een etablissement dat luistert naar de naam "Bij ome Joop" en bier te hijsen op het strand. En voor je vrouw d'r voorraad bazaargoud aan te vullenlaeken schreef:Waar het om gaat is dat er geen hond doodgemaakt wordt bij een mens dat op die hond let en het beest aan kan. Je pitbull achterlaten bij een doos die niks met dat beest kan beginnen is net zo verwerpelijk als de hond op straat laten rennen zonder toezicht.![]()
Dan kan het licht getroubleerde sussie toch best op Killa passen? Pension is veel te duur.
Neemt niet weg dat ik vind dat een omstander gewoon niet je hond hoeft te gaan neersteken. Al helemaal niet omdat hij een lijn had, hij wilde de hond eerst aanlijnen staat in de tekst. Daarom heeft hij dan niet gewoon een strop gemaakt?
En de eerste de beste die zou proberen mijn honden te steken met een mes, daar mag ik van hopen dat mijn hond dan zijn hand/arm aanvreet. Wat een mafkezen heb je erbij. Je gaat toch om zo'n reden geen hond neersteken

-
- Zeer actief
Als je een mes bij je hebt, er zijn dagen dat ik dat niet hebNanna schreef:Het was paniek. Die pitbull had die kat in zijn bek en gedroeg zich agressief naar mensen. Wie weet wat voor heibel het was. Dan denk je echt niet meer rationeel hoor. En ik kan me best voorstellen dat als je dan een mes bij je hebt je dat in zijn lelijke porem steektJe probeert op dat moment alles en ik mag hopen dat je niet veel ervaring hebt met dit soort situaties zodat je gelegenheid hebt je opties te overdenken

- Suske
- Zeer actief
- Contacteer:
Bussum is niet zo chiqueS@ndr@ schreef:Als je een mes bij je hebt, er zijn dagen dat ik dat niet hebNanna schreef:Het was paniek. Die pitbull had die kat in zijn bek en gedroeg zich agressief naar mensen. Wie weet wat voor heibel het was. Dan denk je echt niet meer rationeel hoor. En ik kan me best voorstellen dat als je dan een mes bij je hebt je dat in zijn lelijke porem steektJe probeert op dat moment alles en ik mag hopen dat je niet veel ervaring hebt met dit soort situaties zodat je gelegenheid hebt je opties te overdenken
, ... ik vind het nogal vreemd en verontrustend dat er mensen zijn die dat wel bij zich hebben... en het ook durven gebruiken