Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Rico is thuis

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Re: Rico is thuis

Ongelezen bericht door malinois »

charley schreef:Rico heeft net een bezoekje gebracht aan zijn nieuw DA, dat ging super.
De DA heeft hem bekeken, gewogen 2,3,kg en helemaal gezond verklaard :cheer: , hij vond alleen wel dat Rico vroeg het nest mocht verlaten.
Ik ben zo blij en opgelucht dat Rico gezond is, nu kunnen we echt gaan genieten.

Maandag mag hij weer komen en dan krijgt hij zijn 2de enting.
Hoe oud is hij dan?
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
charley

Ongelezen bericht door charley »

malinois schreef:Hoe oud is hij dan?
Rico is nu 8 weken en 3 dagen oud, geboren op 11 april 2017.
Belle
Zeer actief

Ongelezen bericht door Belle »

Wat een heerlijk koppie heeft Rico. Heel veel geluk en plezier met hem!
Marjolein, Isa, Dora, Suus en Anne
Those who are dead, are not dead, they're just living in my head..... (Coldplay, 42)
Catootje 12-05-05 - 17-09-09
Chiva ? - ? -91 - 08-01-10
Belle 06-03-2003 - 05-11-2012
Jits90
Zeer actief
Mijn ras(sen): Keeshond

Ongelezen bericht door Jits90 »

Flinke kerel, al 2,3 kg bij 8 weken! Hoe groot zijn z'n ouders?

Ik vind Keeshonden geweldig :I: Groot en klein! Maar het geblaf moet je echt vanaf moment 1 corrigeren/afleiden, anders krijg je een blaf-serenade bij alles wat anders is. Ik spreek uit ervaring, haha :blauwoog:
Jeannet
Zeer actief
Mijn ras(sen): Sheltie, schapendoes en een chodsky pes

Ongelezen bericht door Jeannet »

charley schreef:
malinois schreef:Hoe oud is hij dan?
Rico is nu 8 weken en 3 dagen oud, geboren op 11 april 2017.
Is een hele mooie normale leeftijd om het nest te verlaten. Officieel mag het al vanaf 7 weken. Dus ik vind het helemaal niet te vroeg.
Groetjes Jeannet, Ruby, Lotje en Uschka
Afbeelding
Jeannet
Zeer actief
Mijn ras(sen): Sheltie, schapendoes en een chodsky pes

Ongelezen bericht door Jeannet »

Ik vind het een knapperd hoor :I: :I: :I: :I:
Groetjes Jeannet, Ruby, Lotje en Uschka
Afbeelding
charley

Jits90 schreef:Flinke kerel, al 2,3 kg bij 8 weken! Hoe groot zijn z'n ouders?
ik vond het ook al flink, maandag even opnieuw wegen.
Zijn moeder is rond de 35cm en zijn vader rond de 38cm.
~Suzanne~
Zeer actief

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

charley schreef:
Brindlecardi schreef:Wat een dotje! :I:

heeft hier toch niks mee te maken? https://www.facebook.com/Nestgenoten-Eu ... 433817770/
Nee gelukkig niet, had al over hun gelezen op internet. Waar Rico vandaan komt hebben ze alleen maar middenslag Keeshonden, heb het hele terrein, schuren en huis bekeken.
Deze zinssnede, in combinatie met de plaats Lunteren, doet mij iets vrezen....
Is dit wel een pup met stamboom, van geteste ouders enzo... want "terrein" en "schuren"????
Hoeveel honden hebben ze wel niet als je spreekt over "alleen maar middenslag Keeshonden".

Ik ben een beetje heel erg bang dat je je hebt laten verleiden tot een pup die niet uit goede fok komt?

Suzanne
charley

~Suzanne~ schreef:Deze zinssnede, in combinatie met de plaats Lunteren, doet mij iets vrezen....
Ik denk dat u deze fokker bedoeld https://www.facebook.com/Nestgenoten-Eu ... 433817770/ ? Maar nee hier komt hij niet vandaan.
~Suzanne~ schreef:Hoeveel honden hebben ze wel niet als je spreekt over "alleen maar middenslag Keeshonden".
Ze hebben 1 hond en dat is de moeder van Rico. Kon de tekst niet meer aanpassen toen ik het terug las.
~Suzanne~ schreef:want "terrein" en "schuren"????
De fokker woont op een kleine boerderij met 2 hele kleine schuren erop.
charley

Het gaat goed met de kleine man, hij is super nieuwsgierig en totaal niet bang.
Vandaag is hij mee geweest naar de supermarkt om boodschappen te doen en een dierenwinkel om nieuwe brokjes en snoepjes te halen.

Weer een paar foto's van mijn schatje.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

gisteren op weg naar de DA, het ging super in de fietskar.
Afbeelding
Manuma
Zeer actief

Ongelezen bericht door Manuma »

Zo zoet :I: :I: Wat is Rico toch schattig, *zucht :I: :I:
Maryanne
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers, Vizsla
Aantal honden: 12
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maryanne »

Cute :I: :I:
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Wat een leukerd is het toch!
Suzan
Zeer actief

Ongelezen bericht door Suzan »

Heb je geen foto van de ouders? Ben wel nieuwsgierig. Ik las vorige week op puppyplaats dat het het derde nestje van de moeder was. Ik neem aan dat je er geen stamboom bij hebt, is jammer hoor. Ik heb vroeger op de show wel eens een grijze kees gezien die de maat van een middenslag had. Die kreeg wel een keurverslag maar werd niet geplaatst. Er zijn wel middenslag keeshonden in de kleur wolfsgrauw (grijs). En dat blaffen wat een kees doet valt honderd procent mee. Dat wordt altijd sterk overdreven. Maar goed, een kees die waaks is blaft wel bij onraad. Daar heb je een kees voor.
charley

Suzan schreef:Heb je geen foto van de ouders? Ben wel nieuwsgierig.
Nee helaas heb ik geen foto's van de ouders.
Suzan schreef:Ik neem aan dat je er geen stamboom bij hebt, is jammer hoor.
Klopt ik heb geen stamboom maar ik ga tocht niet fokken of showen.
Suzan schreef:En dat blaffen wat een kees doet valt honderd procent mee. Dat wordt altijd sterk overdreven. Maar goed, een kees die waaks is blaft wel bij onraad. Daar heb je een kees voor.
Boy (Chow) blafte ook bij onraad en dat vind ik niet erg.
Basje41
Vaste gebruiker
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Basje41 »

Dat is dan toch wel weer jammer dat je jezelf heb laten verleiden tot zomaar een nestje.Ik vond het al vreemd een middenslag keeshond wolfsgrauw. Daar zijn er niet veel van.
Jammer dat het geen geduld het dan net wint van verstand.De keeshonden vereniging is best goed bezig met het uitsluiten van erfelijke ziekte's.Ras zuivere keeshonden zijn er niet heel veel dus het fokken van niet verwante honden waar ook nog eens geen epilepsie ed in de lijnen voorkomt is best moeilijk.
Lunatic
Erelid
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Roemeense mix
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Lunatic »

charley schreef:
Suzan schreef:En dat blaffen wat een kees doet valt honderd procent mee. Dat wordt altijd sterk overdreven. Maar goed, een kees die waaks is blaft wel bij onraad. Daar heb je een kees voor.
Maar een stamboom is natuurlijk niet alleen om te showen of te fokken, met een stamboom weet je wie de ouders zijn, hoe de lijnen zijn qua gezondheid en zijn als het goed is de ouders getest!
Ik hoop van harte dat hij gezond blijft.....
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
charley

Beide ouders zijn getest, testen in gezien en de voorouder zijn ook bekend bij de fokker (oma was ook van hun).

Jammer dat er weer zo gereageerd wordt, ik ben in elk geval super blij met mijn cadeau dat ik van mijn ouders heb gekregen.
Lunatic
Erelid
Roemeense mix

charley schreef:Beide ouders zijn getest, testen in gezien en de voorouder zijn ook bekend bij de fokker (oma was ook van hun).

Jammer dat er weer zo gereageerd wordt, ik ben in elk geval super blij met mijn cadeau dat ik van mijn ouders heb gekregen.
Er wordt niet zo gereageert om je te pesten, echt niet!
Ik ben ook een keer in een 'huiskamer nestje' getrapt, daar kwam Luna uit, perfecte timing en pa en ma waren gezond.......uhu..... Luna had alleen met 6 maanden al 2 nieuwe heupen en verder viel ze ook van ellende uit elkaar. Dat gun je helemaal niemand, vandaar dat ik altijd voor dit soort nesten waarschuw.
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
~Suzanne~
Zeer actief

charley schreef:
~Suzanne~ schreef:Deze zinssnede, in combinatie met de plaats Lunteren, doet mij iets vrezen....
Ik denk dat u deze fokker bedoeld https://www.facebook.com/Nestgenoten-Eu ... 433817770/ ? Maar nee hier komt hij niet vandaan.
~Suzanne~ schreef:Hoeveel honden hebben ze wel niet als je spreekt over "alleen maar middenslag Keeshonden".
Ze hebben 1 hond en dat is de moeder van Rico. Kon de tekst niet meer aanpassen toen ik het terug las.
~Suzanne~ schreef:want "terrein" en "schuren"????
De fokker woont op een kleine boerderij met 2 hele kleine schuren erop.
Lunteren staat erom bekend dat er broodfokkers zijn. Meerdere.
Maar is het een pup met stamboom? Met gezondheidsonderzoeken? Heb je die in gezien?
Anders vrees ik namelijk nog steeds dat je eirn getuind bent. (en je kunt je berichten altijd aanpassen).

Suzanne
~Suzanne~
Zeer actief

charley schreef:
EXCUSEER??? Je hebt toch de moeder wel gezien? Mee kennis gemaakt???

Niet? Broodfok! Punt.

STOM en dat nog na je vorige fouten.... hoe is het mogellijk ;-((

Suzanne
63673J

Ongelezen bericht door 63673J »

Lunatic schreef:
charley schreef:Beide ouders zijn getest, testen in gezien en de voorouder zijn ook bekend bij de fokker (oma was ook van hun).

Ik ben ook een keer in een 'huiskamer nestje' getrapt, daar kwam Luna uit, perfecte timing en pa en ma waren gezond.......uhu..... Luna had alleen met 6 maanden al 2 nieuwe heupen en verder viel ze ook van ellende uit elkaar. Dat gun je helemaal niemand, vandaar dat ik altijd voor dit soort nesten waarschuw.
Dat hadden wij dus ook. Alleen was ons hondje wél met stamboom, van een echte kosjere fokker. Toch moesten we ons hondje al voor haar vierde levensjaar laten inslapen wegens ernstige lichamelijke en neurologische problemen. En helaas waren wij niet de enigen met verdrietige ervaringen met hun echte stamboomhond.
Lunatic
Erelid
Roemeense mix

jvanringen schreef:
Lunatic schreef:

Dat hadden wij dus ook. Alleen was ons hondje wél met stamboom, van een echte kosjere fokker. Toch moesten we ons hondje al voor haar vierde levensjaar laten inslapen wegens ernstige lichamelijke en neurologische problemen. En helaas waren wij niet de enigen met verdrietige ervaringen met hun echte stamboomhond.
Ja ook met een stamboomhond uit geteste ouders kan je eens pech hebben helaas, fokken is gokken en kan altijd verkeerd uitpakken. Dat maakt nog niet dat je daarom maar een hond uit een ondoordacht, ongetest nest moet nemen van mensen die leuk de buurhondjes op elkaar zetten :roll:
Marie-Josée
Erelid
Mijn ras(sen): Havanezer
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Marie-Josée »

Laat die hoofdletters toch gewoon weg zeg. Dat ts de moeder heeft gezien wil nog niet zeggen dat er foto's van zijn gemaakt. Beetje voorbarige conclusie.
Neeltje

~Suzanne~ schreef:
charley schreef:

Niet? Broodfok! Punt.

STOM en dat nog na je vorige fouten.... hoe is het mogellijk ;-((

Suzanne
En waar baseer je dat op? Omdat ze geen foto heeft van de moeder van haar puppy?? Beetje erg kort door de bocht, niet? En een hond zonder stamboom is niets bijzonders, maar ook zeer zeker niets minder dan een hond met stamboom. En over gezondheid weten we hier allemaal meer dan genoeg dat een stamboom niet alles zegt. Ik vind het meer STOM dat je dit durft te concluderen zonder meer te weten.
charley

~Suzanne~ schreef:

Niet? Broodfok! Punt.Suzanne
We hebben de moeder gezien, geaaid, geknuffeld en mee gespeeld. Ik heb alleen geen foto's gemaakt bij de fokker, ben ik vergeten. Vader heb ik foto's van gezien en als ik wil mag ik bij hem op visite om hem te bekijken.

Nogmaals de fout maken? 2 DA hebben zelfs niet gezien dat Boy van 4 jaar zo ziek was, 2 ervaren dierenartsen.
Neeltje

Laat ze je het plezier met Rico niet wegnemen
63673J

Neeltje schreef:Laat ze je het plezier met Rico niet wegnemen
Nou, zeg dat!
63673J

Lunatic schreef:
jvanringen schreef:
Lunatic schreef:

Ja ook met een stamboomhond uit geteste ouders kan je eens pech hebben helaas, fokken is gokken en kan altijd verkeerd uitpakken. Dat maakt nog niet dat je daarom maar een hond uit een ondoordacht, ongetest nest moet nemen van mensen die leuk de buurhondjes op elkaar zetten :roll:
Hoe weet jij dat het om zo'n soort hondje gaat??
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

charley schreef:
~Suzanne~ schreef:

Niet? Broodfok! Punt.Suzanne
We hebben de moeder gezien, geaaid, geknuffeld en mee gespeeld. Ik heb alleen geen foto's gemaakt bij de fokker, ben ik vergeten. Vader heb ik foto's van gezien en als ik wil mag ik bij hem op visite om hem te bekijken.

Nogmaals de fout maken? 2 DA hebben zelfs niet gezien dat Boy van 4 jaar zo ziek was, 2 ervaren dierenartsen.
Joh t is normaal dat je de vader niet ziet. Mijn reu (vader van t nest van Xygan) hebben ook maar 3 pupkopers gezien en dat waren bekenden van mij. De rest ziet alleen de moeder natuurlijk. Overigens zijn ze ook welkom hoor... en op de nestreunie neem ik hem mee.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”