Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
bijten tot bloedens aan toe. begonnen met wisselen (P10)
Moderator: moderatorteam
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Re: bijten/ knagen tot bloedens aan toe
Ik heb nooit de bench boven gehad dat is misschien wel een verschil. Hier slaapt alles direct beneden. Ik zou hem zo langzamerhand naar beneden verhuizen overigens.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
-
charley
Ik probeer me redelijk aan het schema te houden maar als Rico niet wil rusten laat ik hem zijn gang gaan maar negeer hem wel. Raakt hij overprikkeld gaat hij vanaf nu de bench in.Alfilillo schreef:ik weet niet of het schema een voorbeeld zou kunnen zijn van hoe het zou kunnen of dat je je daar dagelijks aan probeert te houden.
Hier is het andersom, Rico krijst de boel bij elkaar als hij me 2 minuten niet ziet, ook als hij vrij rond loopt.ZivaNomi schreef:Ziva was als pup het bench al gewend, maar wij moesten echt niet in hetzelfde kamer zijn als zij in de bench moest. Dan kon ze alles overhoop gillenmoment dat we het kamer uit waren was het stil. :
Dan krijst hij de boel bij elkaar. De eerste nacht heb ik hem vrij in de gang neer gezet maar naar 3 uur krijsen toch maar een bench opgehaald en naast mijn bed gezet, meneer sliep binnen een minuut en ik heb hem niet meer gehoord. Tot op de dag van vandaag gaat dit 's nachts dus goed en hoor ik hem niet.malinois schreef: Ik zou hem zo langzamerhand naar beneden verhuizen overigens.
-
charley
Dat was ik ook van plan en dat Rico boven slaapt vind ik ook geen probleem, is wel gezellig.Heavy schreef:Als het ' nachts goed gaat zou ik daar nu even niks aan gaan veranderen.
Klopt, als ik even uit het zicht ben gaat hij me zoeken en krijsen dit doet hij ook als hij vrij rond loopt. Ik ga nu af en toe als hij vrij rond loopt even naar boven om bijv de was op te hangen, bed opmaken, enz maar nooit langer dan 3 minuten.Heavy schreef:Ik lees nu dat hij dus gilt als je uit het oog bent dan zou ik toch proberen hem rustig te krijgen door even bij hem naast de bench te gaan zitten . Hopelijk valt hij dan in slaap of wordt hij in ieder geval rustig .
Dat denk ik ook, ik denk dat ik met sommige dingen toch iets te snel wil. Ik heb alle tijd en geduld voor Rico.Heavy schreef:Ik denk dat je alles met hele kleine stapjes moet doen bij Rico als ik het zo lees .Hopelijk heb je daar de tijd en het geduld voor
Ik ga zo een 2de bench kopen die voor vast beneden komt te staan, op de plek waar nu de bench van boven staat.
Verder zijn wel lekker aan het trainen en kan rico die nu 11 weken is op commando zitten, wat ben ik trots op hem
- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
- Aantal honden: 1
een pup die twee uur lang krijst in de bench en dan verwachten dat ie die bench ooit als een veilige plek gaat zien?
het zal wel aan mij liggen, maar ik word er naar van als ik het alleen maar lees.
het zal wel aan mij liggen, maar ik word er naar van als ik het alleen maar lees.

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
- Belle
- Zeer actief
Gelukkig, ik dacht al dat ik de enige was die er zo over denkt.renee-uk schreef:een pup die twee uur lang krijst in de bench en dan verwachten dat ie die bench ooit als een veilige plek gaat zien?
Marjolein, Isa, Dora, Suus en Anne
Those who are dead, are not dead, they're just living in my head..... (Coldplay, 42)
Catootje 12-05-05 - 17-09-09
Chiva ? - ? -91 - 08-01-10
Belle 06-03-2003 - 05-11-2012
Those who are dead, are not dead, they're just living in my head..... (Coldplay, 42)
Catootje 12-05-05 - 17-09-09
Chiva ? - ? -91 - 08-01-10
Belle 06-03-2003 - 05-11-2012
- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
er zullen er nog wel een paar meer zijn, maar aangezien het hier tegenwoordig meer van dik hout zaagt men planken is en het belang van de hond niet zo heel interessant, zullen we wel in de minderheid zijn.Belle schreef:Gelukkig, ik dacht al dat ik de enige was die er zo over denkt.renee-uk schreef:een pup die twee uur lang krijst in de bench en dan verwachten dat ie die bench ooit als een veilige plek gaat zien?
helaas

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
-
sbientje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador Retriever
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Nee dat zou ik ook niet aan kunnen horen hoor. Zo'n pup is helemaal over de zeik en houdt dan alleen nog op omdat ie gewoon doodmoe is. Ik ging ik er altijd bijzitten met mijn rug tegen de bench.
-
charley
Vanmiddag is de tweede bench binnen gekomen en deze staat in de woonkamer. Rico is er zelf even in geweest om te kijken, daarna heeft hij zijn gevulde Kong in de bench gehad en dat ging goed. Helaas is Rico nog steeds over actief en heeft vandaag mij en mij vader flink gebeten, ik heb een beste wond in mijn hand die zelfs dik wordt, word deze nog dikker vanavond moet ik naar het ziekenhuis (eerste hulp post). Mijn vader heeft een bijt plek in zijn been en een gescheurde spijkerbroek.
De puppycursus zegt nu ook dat als Rico zo doet (overprikkeld is) in de bench zetten want hij kend echt geen grensen en is zo geprikkeld dat het slecht is voor zijn gezondheid.
De puppycursus zegt nu ook dat als Rico zo doet (overprikkeld is) in de bench zetten want hij kend echt geen grensen en is zo geprikkeld dat het slecht is voor zijn gezondheid.
-
Alfilillo
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising en podenco(kruising)
Nee, je bent niet de enige.renee-uk schreef:er zullen er nog wel een paar meer zijn, maar aangezien het hier tegenwoordig meer van dik hout zaagt men planken is en het belang van de hond niet zo heel interessant, zullen we wel in de minderheid zijn.Belle schreef:Gelukkig, ik dacht al dat ik de enige was die er zo over denkt.renee-uk schreef:een pup die twee uur lang krijst in de bench en dan verwachten dat ie die bench ooit als een veilige plek gaat zien?
helaas
Maar Charley, weet je zeker dat het overprikkeling is, aangezien hij zo ontzettend heftig bijt? Kan er niet iets anders aan de hand zijn?
Hoe is hij met volwassen honden? Houdt hij zich dan meer gedeist?
-
gonnie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
Nou, zo heftig bijten lijkt me niet normaal.
Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
-
charley
Hij is door mijn DA nagekeken en hij kon geen vreemde dingen ontdekken, hij zij toen ook al dat Rico we heel actief is. Hij rade mij twee weken geleden ook al de bench aan zodat hij rust krijgt. Zijn zusje is ook zo actief en bijt ook zo, heb vanochtend haar bazin gesproken.Alfilillo schreef:Maar Charley, weet je zeker dat het overprikkeling is, aangezien hij zo ontzettend heftig bijt? Kan er niet iets anders aan de hand zijn?
Hij is niet bang, loopt er gewoon naartoe en daagt ze uit, gaat plat liggen en blaft wat maar doet niks.Alfilillo schreef:Hoe is hij met volwassen honden? Houdt hij zich dan meer gedeist?
Verder knaagt hij letterlijk op alles, rubber, plastic alles wat maar hard is.
-
sbientje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador Retriever
- Contacteer:
lijkt me eerder dat ie wat teveel energie heeft dan dat ie overprikkeld is, dat komt namelijk meestal NA een fase van relatieve rust dan, en die hoor ik bij jou niet heel erg terug
- mijke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): krakershondje
Ik vind de krijsmethode ook naar, om aan de bench te wennen. Met tegenzin hier geprobeerd met Skittles en dat was geen succes. Zo wil ik ook helemaal niet met mijn hond omgaan. Bij Skittles bleek dat hij ons vanuit de bench wilde kunnen zien en af en toe een snoepje wilde. Bij Oor was het destijds juist beter als de bench met een kleed er over in een hoekje stond. Zo is het voor elke hond weer anders en je moet dat gewoon ff uitvinden.
Overigens klinkt Rico precies hetzelfde als de keeshond (ook wolfsgrauwe middenslag zonder stamboom) van mn moeder. Die was ook zo vreselijk actief en veel bijteriger dan andere pups. Das allemaal wel weer goed gekomen hoor maar het was wel een lastige fase. Shoosha had destijds meer uitdaging nodig, hij verveelde zich snel (en nog steeds) en dan werd ie vervelend. Ik vind het ook klinken alsof Rico te veel energie heeft en niet alsof hij overprikkeld is.
Overigens klinkt Rico precies hetzelfde als de keeshond (ook wolfsgrauwe middenslag zonder stamboom) van mn moeder. Die was ook zo vreselijk actief en veel bijteriger dan andere pups. Das allemaal wel weer goed gekomen hoor maar het was wel een lastige fase. Shoosha had destijds meer uitdaging nodig, hij verveelde zich snel (en nog steeds) en dan werd ie vervelend. Ik vind het ook klinken alsof Rico te veel energie heeft en niet alsof hij overprikkeld is.
-
charley
We hebben vandaag wel meer gelopen en actiever gespeeld en hierdoor heeft hij vanmiddag wel even geslapen, dus hier gaan we sowieso mee door. Zaterdag heeft hij weer cursus en geef ik het gedrag nog eens door. Maandag krijgt Rico zijn derde enting en wil ik dat de DA nog eens naar zijn gebid kijkt, gewoon voor de zekerheid.
Als ik Rico nu in de bench eten geef of zijn Kong laat ik het deurtje gewoon open staan, maar ik ga er wel bij zitten zodat hij er rustig aan went dat overdags de bench niet eng is. S nacht gaat nog steeds goed en hij slaapt rustig.
Als ik Rico nu in de bench eten geef of zijn Kong laat ik het deurtje gewoon open staan, maar ik ga er wel bij zitten zodat hij er rustig aan went dat overdags de bench niet eng is. S nacht gaat nog steeds goed en hij slaapt rustig.
-
Ikke93
- Zeer actief
En hem misschien mentaal iets meer uitdagen?
Wat brokjes verstoppen, misschien eten uit zo een anti schrok bak geven dat hij er wat langer mee bezig is!
Wat brokjes verstoppen, misschien eten uit zo een anti schrok bak geven dat hij er wat langer mee bezig is!
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
Kun je speuren met hem? Loop op een stukje gras een stukje spoor uit ong. 5 meter schuifel je met de voeten aan de grond latend naar voren. Om de 10-20 cm leg je een brokje/kaasje/worstje... aan t eind een deel van zn eten. Als hij dat goed doet maak je t langer. Werken voor zn eten en tegelijkertijd geestelijke inspanning.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- mosquito1980
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Vusi Duitse herder
Toen Vusi in haar bijtfase zat, en die duurde ook (te) lang, kreeg ze al haar eten of in een plastic fles met dunne hals (dat had ze snel door dus dat duurde niet zo lang) of ik strooide al haar eten door de puppyren (30 m2) dan duurde het wel even voor dat ze uitgespeurd was, ook begroef ik verschillende kauw dingetjes in haar zandbak. Verder had ze speelgoed wat ik ook wisselde zodat het niet saai werd.Ikke93 schreef:En hem misschien mentaal iets meer uitdagen?
Als ze "los" liep, dwz in de tuin en in huis, en het te hysterisch werd ging ze in haar ren.
-
charley
Ik heb Boy zijn voerbal, snuffelmat en hersenwerkjes nog liggen. Dat kan ik morgen wel eens tevoorschijn halen voor Rico. Bedankt voor de tip had ik zelf niet aan gedacht.
Jullie denken dat Rico overactief is?
Jullie denken dat Rico overactief is?
- mijke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): krakershondje
Nou, in ieder geval verveeld. Hersenwerkjes zullen goed helpen 
-
charley
Slim is hij zeker.
Vanmiddag stond meneer in een keer achter mij boven, hij kan al traplopen (11 weken oud) terwijl ik hem dit echt niet heb geleerd. Dit is ook echt niet de bedoeling en we gaan morgen een traphekje kopen.
Vanmiddag stond meneer in een keer achter mij boven, hij kan al traplopen (11 weken oud) terwijl ik hem dit echt niet heb geleerd. Dit is ook echt niet de bedoeling en we gaan morgen een traphekje kopen.
-
charley
Dat staat ook al onderaan de indeling vermeld dat ik vaker en langer met Rico ga wandelen.Heavy schreef:En je wandelt om 07.45 en dan pas weer om 15.00 en dan pas weer om 23.00 . Dat is veel te weinig ik stond elke 2 uur op straat met mijn pup . Een plasje in de tuin is voor tussendoor leuk maar hij is die tuin nou onderhand wel uitgekeken lijkt mij . Hij wil dingen beleven en ontdekken . Kennis maken met andere honden en andere geurtjes daar worden ze moe van
- billy
- Erelid
- Mijn ras(sen): Fox en Duitse Jacht terrier
Ik zou gewoon lekker 2 keer per dag een half uur gaan wandelen, buiten de plasrondjes , mooi ergens zitten en lang lijntje eraan en je eens verstoppen zodat hij je moet zoeken, speeltje mee enz enz en dan thuis zoekt hij het maar lekker even uit en doe jij gewoon je eigen dingetjes 
- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
Heavy schreef:Dat zal ook al een heel verschil gaan makencharley schreef:Dat staat ook al onderaan de indeling vermeld dat ik vaker en langer met Rico ga wandelen.Heavy schreef:En je wandelt om 07.45 en dan pas weer om 15.00 en dan pas weer om 23.00 . Dat is veel te weinig ik stond elke 2 uur op straat met mijn pup . Een plasje in de tuin is voor tussendoor leuk maar hij is die tuin nou onderhand wel uitgekeken lijkt mij . Hij wil dingen beleven en ontdekken . Kennis maken met andere honden en andere geurtjes daar worden ze moe vanen wat eten betreft , die bijterig pup van mij kreeg om 7 .30 eten en dan om 12.00 en dan 16.00 en dan 20.00. Toen hij op de leeftijd kwam dat hij van 4 naar 3 maaltijden moest werd hij weer vreselijk bijterig en vervelend en heb ik hem gewoon wat langer op die 4 keer per dag laten staan
![]()
Gewoon lekker erop uit gaan met hem en dan thuis eten geven en dan moet hij gewoon maar even rusten.
Ik zou hem helemaal niet meer "zomaar" voeren maar al z'n voer laten verdienen met oefeningen en/of zoekwerk.
- Hilde
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies
Ehm, ik vind het echt behoorlijk overprikkeld klinken. Je kunt pups al zo slecht onderprikkelen... Ze (horen te) slapen richting de achttien uur per dag, volgens mij komt deze pup daar nooit aan en vaak zie je dat heel harde bijten bij overprikkeling. Ik zou het allemaal juist flink versimpelen, een beetje wat Billy zegt. Dat niet iedere pup aan de achttien uur komt is logisch en oké, maar nog geen acht uur lijkt me flink weinig.

-
Angelique.
renee-uk schreef:een pup die twee uur lang krijst in de bench en dan verwachten dat ie die bench ooit als een veilige plek gaat zien?
Ik ook
Kijk naar je hond en speel daar op in werkt veel beter
Dat overprikkeld geloof ik ook niet zo, volgens mij heeft die gewoon energie over, hop naar buiten, spelen/wandelen/speuren
-
charley
Rico heeft vanochtend zijn voer in de voerbal gehad en hij snapte meteen wat de bedoeling was, hij is dus slim.
-
Ikke93
- Zeer actief
Wat goed van Rico zeg! Ik hoop dat je hem zo wat rustiger krijgt overdag!charley schreef:Rico heeft vanochtend zijn voer in de voerbal gehad en hij snapte meteen wat de bedoeling was, hij is dus slim.
Wat ik ook nog aan het denken was.. Loop je steeds op dezelfde plekken met hem? Misschien is het ook wel uitdagend voor hem om af en toe een ander rondje te doen of om ergens te gaan wandelen waar het wat drukker is zodat hij wat meer indrukken kan op doen?
Maar dan praat de rest weer over overprikkeld dus dan weet ik eigenlijk ook niet of het dan juist averechts zou werken..
Wel fijn dat Rico zo slim is! Daar ga je in de toekomst nog veel plezier aan beleven!
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
Even herhalen maar...malinois schreef:Kun je speuren met hem? Loop op een stukje gras een stukje spoor uit ong. 5 meter schuifel je met de voeten aan de grond latend naar voren. Om de 10-20 cm leg je een brokje/kaasje/worstje... aan t eind een deel van zn eten. Als hij dat goed doet maak je t langer. Werken voor zn eten en tegelijkertijd geestelijke inspanning.
Als je dit te lastig vind strooi je wat van zn eten in hoger gras....

-
charley
Rico heeft net een wandeling van 30 minuten gehad, toen we thuis kwamen heeft hij nog 15 minuten gespeeld en is nu tegen de ingang van de bench lang uit gaan liggen.
Sinds een paar dagen lopen we af en toe ook een ander rondje.Ikke93 schreef:Wat ik ook nog aan het denken was.. Loop je steeds op dezelfde plekken met hem? Misschien is het ook wel uitdagend voor hem om af en toe een ander rondje te doen of om ergens te gaan wandelen waar het wat drukker is zodat hij wat meer indrukken kan op doen?charley schreef:Rico heeft vanochtend zijn voer in de voerbal gehad en hij snapte meteen wat de bedoeling was, hij is dus slim.
Maar dan praat de rest weer over overprikkeld dus dan weet ik eigenlijk ook niet of het dan juist averechts zou werken..!
Dat kan ik wel met Rico proberen, ik denk dat hij daar wel slim genoeg voor is.malinois schreef:Even herhalen maar...malinois schreef:Kun je speuren met hem? Loop op een stukje gras een stukje spoor uit ong. 5 meter schuifel je met de voeten aan de grond latend naar voren. Om de 10-20 cm leg je een brokje/kaasje/worstje... aan t eind een deel van zn eten. Als hij dat goed doet maak je t langer. Werken voor zn eten en tegelijkertijd geestelijke inspanning.
-
Alfilillo
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising en podenco(kruising)
Súper dat hij zelf voldaan is gaan rusten.charley schreef:Rico heeft net een wandeling van 30 minuten gehad, toen we thuis kwamen heeft hij nog 15 minuten gespeeld en is nu tegen de ingang van de bench lang uit gaan liggen.
Sinds een paar dagen lopen we af en toe ook een ander rondje.Ikke93 schreef:Wat ik ook nog aan het denken was.. Loop je steeds op dezelfde plekken met hem? Misschien is het ook wel uitdagend voor hem om af en toe een ander rondje te doen of om ergens te gaan wandelen waar het wat drukker is zodat hij wat meer indrukken kan op doen?charley schreef:Rico heeft vanochtend zijn voer in de voerbal gehad en hij snapte meteen wat de bedoeling was, hij is dus slim.
Maar dan praat de rest weer over overprikkeld dus dan weet ik eigenlijk ook niet of het dan juist averechts zou werken..!
Dat kan ik wel met Rico proberen, ik denk dat hij daar wel slim genoeg voor is.malinois schreef:Even herhalen maar...malinois schreef:Kun je speuren met hem? Loop op een stukje gras een stukje spoor uit ong. 5 meter schuifel je met de voeten aan de grond latend naar voren. Om de 10-20 cm leg je een brokje/kaasje/worstje... aan t eind een deel van zn eten. Als hij dat goed doet maak je t langer. Werken voor zn eten en tegelijkertijd geestelijke inspanning.