Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Duits herderpupje doodgebeten

Nieuws over dierenleed.
Niet geschikt voor jonge kinderen.

Moderator: moderatorteam

Neeltje

Re: Duits herderpupje doodgebeten

Ongelezen bericht door Neeltje »

stoffeltje schreef:Als je hond, ongeacht welk ras, niet te handhaven is dien je als eigenaar zelf je verantwoording te nemen!
En dat is NIET het probleem naar het asiel brengen, want daarmee los je het probleem niet op maar geef je het door....
Laat nou eens 1. niet iedereen met zo'n agressief beest willen lopen laat staan in huis willen hebben; 2. kan niet met zo'n beest omgaan en is het verstandiger om hem/haar af te staan.
Neeltje

jvanringen schreef:
Tineke schreef:
jvanringen schreef:
Tineke schreef: Ja want waar er normaliter minstens 100 linken met wetenschappelijk bewijs voor nodig zijn om überhaupt te willen aannemen dat het weleens zo zou kunnen zijn is nu een vaag via via FB bericht voldoende voor jou om te weten wat er gebeurd is.
Oh, je wou zeggen dat Nana liegt? Ja, dat doe je wel vaker als iemand iets zegt dat niet in jouw straatje te pas komt. En verder zit je appels met peren te vergelijken.
Ik zeg niet dat Nanna liegt maar voor alsnog is een FB bericht nu niet altijd een betrouwbare bron gebleken. Maar goed dat wist jij vast niet want daar is vast géén wetenschappelijk onderzoek naar gedaan .
Het gaat er in dit verband niet om of er onderzoek is gedaan naar de betrouwbaarheid van FB-berichten, het gaat om iets dat Nana hier heeft gezegd. Omdat Nana's bericht betrekking heeft op informatie uit een besloten FB-groep kan ik de juistheid ervan niet controleren. Omdat ik 1)de informatie op zich niet helaas niet onwaarschijnlijk vind, en 2)geen reden heb om ervan uit te gaan dat Nana liegt, ga ik er vooralsnog vanuit dat het klopt.
En ik denk zo maar dat wat wel in de media komt, het topje van de ijsberg is en er heel veel gebeurd waar je helemaal niets van hoort.
ellen en de birmanen
Zeer actief
Mijn ras(sen): 4 tollers
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door ellen en de birmanen »

ik vraag mij af waarom het asiel nu de gebeten hond is? medewerkers van een asiel zijn afhankelijk van het verhaal wat de eigenaar verteld als deze afstand doet van zijn dier, daarbij komen er heel veel honden in het asiel als zijnde zwerfdier. van een zwerfdier weet je helemaal niks.
ik heb ooit meegemaakt dat een man afstand kwam doen van zijn rottweiler, hij vertelde dat zijn hond met honden, katten en kinderen kon, moest afstand doen omdat hij uit huis was gezet wegens huurschuld. heel toevallig kon ik deze man met zijn hond. hond werd gelagen en geschopt als deze te lief naar andere honden deed, hond moest en zou grommen en uitvallen naar andere honden want dat was stoer. meneer "vergat" ok erbij te vertellen dat de hond buiten woonde sinds ze een baby hadden want hij was al eens uitgevallen naar de baby. het asiel ging uit van het verhaal van de man wel mijn verhaal in hun achterhoofd houden. hond is ingeslapen na het uitvallen naar een vrijwilliger.
hiermee wil ik zeggen dat je een asiel niet verantwoordelijk kan houden voor het gedrag van de mens die het lijntje van de hond vast houd. een asiel kan 100 keer zeggen niet met andere honden, nooit loslaten, muilkorven" maar mensen doen toch wat ze zelf willen en asielmedewerkers kunnen niet 24 uur per dag 7 dagen in de week alles controleren.

ellen
Afbeelding
63673J

Ongelezen bericht door 63673J »

@Mercedes2803

Nou ja, zo was het bij ons dus ook. De amstaff die het hondje van vrienden aan gort gebeten had en hand van vriendin kapot gescheurd, kreeg hangende het onderzoek door OvJ een aanlijn- en muikorfplicht voor de deelgemeente waar de aanval had plaatsgevonden. De wijk wordt omsloten door een sloot met een brug. Ben je over die brug, dan ben je in een andere deelgemeente, maar het losloopgebied ligt aan beide kanten van de brug, dat loopt nog kilometers door. Dus wat gebeurde er: zodra ze over de brug waren ging de muilkorf af en de hond los. Natuurlijk hebben mensen daarover gebeld, maar er was niks aan te doen zei de politie, want het gebod hield op voor de brug.

Ook deze hond had nooit wat gedaan volgens de eigenaren. Later bleek het toch anders te liggen, maar dan heb je al een bak ellende en dat is niet meer terug te draaien.
Laatst gewijzigd door 63673J op 07 aug 2017 09:59, 1 keer totaal gewijzigd.
stoffeltje
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door stoffeltje »

Ja maar daar zit nou net het probleem! Mensen die hun hond naar het asiel brengen zeggen echt niet dat hij niet te handhaven is....
Ze verzinnen ter plekke een allergie of ander onschuldige reden.Met alle gevolgen vandien
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door DeDiana »

Dat vind ik ook het allerlastigst aan deze kwestie: dat mensen zelf hun verantwoordelijkheid niet nemen of de risico's gewoon niet zien, ook al wordt het ze honderd keer verteld, door een asielmedewerker, andere hondenbezitters, andere liefhebbers van het ras, etc. Het is echt niet altijd onwil (soms wel natuurlijk, zeker als de hond al een bijtincident op z'n conto heeft), het is ook gewoon vaak naïviteit, de hond niet goed lezen, de hond in situaties brengen waarin de kans op toestanden veel te groot is of gewoon het allemaal beter denken te weten.
En bij dit type hond kan dat wel het leven kosten van een andere hond.

Ik vind niet dat alle HR-honden meteen maar ingeslapen moeten worden als ze in het asiel terechtkomen. Maar ook een HR-hond die nog nooit lelijk heeft gedaan tegen een andere hond of mens, kan een keer omslaan en dan is bij dit soort honden het kwaad al geschied als baasjes daar niet op bedacht zijn. Dus ik ben wel voor preventieve maatregelen.
Als er voor HR-honden standaard een muilkorf- en aanlijngebod zou zijn, zou dat denk ik veel ellende voorkomen en het lijkt mij veel makkelijker te handhaven dan dergelijke geboden voor een kleine regio en alleen voor bepaalde honden.
Hippo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Hippo »

jvanringen schreef:@Mercedes2803

Nou ja, zo was het bij ons dus ook. De amstaff die het hondje van vrienden aan gort gebeten had en hand van vriendin kapot gescheurd, kreeg hangende het onderzoek door OvJ een aanlijn- en muikorfplicht voor de deelgemeente waar de aanval had plaatsgevonden. De wijk wordt omsloten door een sloot met een brug. Ben je over die brug, dan ben je in een andere deelgemeente, maar het losloopgebied ligt aan beide kanten van de brug, dat loopt nog kilometers door. Dus wat gebeurde er: zodra ze over de brug waren ging de muilkorf af en de hond los. Natuurlijk hebben mensen daarover gebeld, maar er was niks aan te doen zei de politie, want het gebod hield op voor de brug.

Ook deze hond had nooit wat gedaan volgens de eigenaren. Later bleek het toch anders te liggen, maar dan heb je al een bak ellende en dat is niet meer terug te draaien.
Toch te bizar voor woorden? Als een hond, ongeacht welk ras, een andere hond rücksichtslos dood bijt, dan moet die hond worden afgemaakt? Blijf het bizar vinden dat er zulke grote verschillen zijn in Nederland m.b.t. bijtincidenten. Waar hond A wordt ingeslapen omdat hij hapte en slechts 2 gaatjes veroorzaakte en verder niks, direct wordt afgemaakt, mag hond B na 3 dodelijke incidenten nog steeds terug naar dezelfde eigenaar :oeps:
Tineke
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Tineke »

jvanringen schreef:
Tineke schreef:[quote="jvanringen"Het gaat er in dit verband niet om of er onderzoek is gedaan naar de betrouwbaarheid van FB-berichten, het gaat om iets dat Nana hier heeft gezegd. Omdat Nana's bericht betrekking heeft op informatie uit een besloten FB-groep kan ik de juistheid ervan niet controleren. Omdat ik 1)de informatie op zich niet helaas niet onwaarschijnlijk vind, en 2)geen reden heb om ervan uit te gaan dat Nana liegt, ga ik er vooralsnog vanuit dat het klopt.
Nou dat zou voor mij nu juist een reden zijn om wat meer sceptisch te zijn. Ik kan me namelijk nog wel wat fake news van haar hand voor de geest halen, ook aangaande dit soort onderwerpen. Sowieso is ze niet echt objectief te noemen aangaande dit onderwerp. Komt door haar liefde voor honden wat bij andere ontbreekt.
Afbeelding
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.

https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
63673J

Hippo schreef:

Toch te bizar voor woorden? Als een hond, ongeacht welk ras, een andere hond rücksichtslos dood bijt, dan moet die hond worden afgemaakt? Blijf het bizar vinden dat er zulke grote verschillen zijn in Nederland m.b.t. bijtincidenten. Waar hond A wordt ingeslapen omdat hij hapte en slechts 2 gaatjes veroorzaakte en verder niks, direct wordt afgemaakt, mag hond B na 3 dodelijke incidenten nog steeds terug naar dezelfde eigenaar :oeps:
Dat vind ik dus ook idioot. Beleid zou landelijk hetzelfde moeten zijn en aanlijn- en muilkorfplicht ook. Die verschillen zijn niet uit te leggen en niemand snapt er dus iets van.
63673J

Tineke schreef:Nou dat zou voor mij nu juist een reden zijn om wat meer sceptisch te zijn. Ik kan me namelijk nog wel wat fake news van haar hand voor de geest halen, ook aangaande dit soort onderwerpen. Sowieso is ze niet echt objectief te noemen aangaande dit onderwerp. Komt door haar liefde voor honden wat bij andere ontbreekt.
Ik kan me geen fake nieuws voor de geest halen van Nanna aangaande dit soort onderwerpen. En ik ga niet iemand van verzinsels betichten als ik daar geen reden voor zie, wat een ander er ook van vindt.
Tineke
Zeer actief

Nanna schreef:
Tineke schreef:
jvanringen schreef:
Tineke schreef:[quote="jvanringen"Het gaat er in dit verband niet om of er onderzoek is gedaan naar de betrouwbaarheid van FB-berichten, het gaat om iets dat Nana hier heeft gezegd. Omdat Nana's bericht betrekking heeft op informatie uit een besloten FB-groep kan ik de juistheid ervan niet controleren. Omdat ik 1)de informatie op zich niet helaas niet onwaarschijnlijk vind, en 2)geen reden heb om ervan uit te gaan dat Nana liegt, ga ik er vooralsnog vanuit dat het klopt.
Nou dat zou voor mij nu juist een reden zijn om wat meer sceptisch te zijn. Ik kan me namelijk nog wel wat fake news van haar hand voor de geest halen, ook aangaande dit soort onderwerpen. Sowieso is ze niet echt objectief te noemen aangaande dit onderwerp. Komt door haar liefde voor honden wat bij andere ontbreekt.
Donder toch op, stom wijf. Ik heb nooit nieuws verzonnen. Ik heb er eengruwelijke hekel aan om beticht te worden van liegen. Het verhaal van het keeshondje komt van de besloten groep cockercourant en heb ik van Reny. Je gaat er nou wel van alles bijhalen om maar die klotevechtjoekels de hand boven die domme koppen van ze te houden. :piew:
Dit is trouwens de laatste keer dat ik op jou reageer. Je bent mij te vals.
Jij hebt wel degelijk hier berichten geplaatst die later verwijderd waren van FB omdat het toch wat anders lag. Je verzint geen berichten maar verspreid alles klakkeloos zonder nadenken. Zal je slimheid wel zijn. En het kan jou nooit vals genoeg zijn gezien je hatelijke berichten nog zelfs door nieuwssites worden geplaatst en er commentaar op komt. Nee hoor vals is jouw probleem niet wel dat je tegengas krijgt en niet naar de bek gepraat wordt. Prima dat je niet meer reageert gezien je 16 uur per dag online zal je zat andere sites hebben waar je druk mee bent. Ik zou zeggen vasthouden die gedachte dan kan het wellicht weer eens een hondenforum worden IPV een kwebbel box.
Afbeelding

Tineke
Zeer actief

jvanringen schreef:
Tineke schreef:Nou dat zou voor mij nu juist een reden zijn om wat meer sceptisch te zijn. Ik kan me namelijk nog wel wat fake news van haar hand voor de geest halen, ook aangaande dit soort onderwerpen. Sowieso is ze niet echt objectief te noemen aangaande dit onderwerp. Komt door haar liefde voor honden wat bij andere ontbreekt.
Ik kan me geen fake nieuws voor de geest halen van Nanna aangaande dit soort onderwerpen. En ik ga niet iemand van verzinsels betichten als ik daar geen reden voor zie, wat een ander er ook van vindt.
Nou ik kan me anders nog prima een filmpje voor de geest halen waarin een kat een hond weg joeg , volgens onze kenster zou enkel een spa dat gedrag kunnen vertonen maar het bleek een mix lab x chow te zijn. En ook voor jou ik zeg niet dat ze fake news verzint maar wel dat ze het klakkeloos verspreid. Net als jij het aanneemt.
Afbeelding

Domor
Zeer actief
Mijn ras(sen): Peruvian Doodle

Ongelezen bericht door Domor »

Ik heb 9 incidenten meegemaakt of uit eerste hand gehoord (gehoord van eigenaar bijtende! hond). 5 waren met pitbullachtigen (3 hond-hond, 1 hond enkele gaten en heel beurs, gebeurde onder de handen van iemand die daar ook liep en direct de aanvallende honden greep, de tweede ging nadat we hem eindelijk uit de bek hadden slap in de armen naar de dierenarts met ernstige verwondingen, heeft het waarschijnlijk niet overleefd, de laatste was een golden die ook flink beurs was. Die was door dezelfde hond als de eerste; de andere 2 waren hond-paard met flinke bijtwonden), 2 waren met onze eigen rottweiler (de ene was een vreemde van 20 jaar die ondanks meerdere malen bij de kennel wegsturen toch de hond door de kennel aaide, de andere was een vreemde die het erf op liep terwijl hij los liep. Dat doet hij alleen 's nachts, voor de duidelijkheid), de andere 2 waren HR-honden (de dogo-kruising die in één beet wonden maakte en een poot brak, de ander was een amerikaanse bulldog die een hond pakte die dik in het haar zat, die was ook alleen beurs en mogelijk kleine gaatjes).

Geen van deze incidenten is in het nieuws gekomen, geen facebook, niets. En allemaal HR-honden.
Tineke
Zeer actief

Hippo schreef:

Ik snap eigenaren zelf ook niet die geen afdoende maatregelen treffen in dit soort gevallen.
Afbeelding

63673J

Tineke schreef:
Hippo schreef:

Ik snap eigenaren zelf ook niet die geen afdoende maatregelen treffen in dit soort gevallen.
Roze bril. Ik denk dat ze het niet willen zien, want ze houden van hun hond en kunnen de gedachte niet verdragen dat er iets behoorlijk mis is, want dat kan betekenen dat ze hun hond verliezen. Anders kan ik het niet verklaren.

En ik snap dat, al geloof jij dat misschien niet. Maar met net doen of er niks aan de hand is gaan problemen niet weg en riskeer je wel de veiligheid van andere honden waar óók veel van gehouden wordt. Dus dan maar allemaal preventief een muilkorf- en aanlijngebod. Het alternatief is allemaal inslapen. Dat willen we ook niet. Maar je moet toch wat?
mercedes2803
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stiefhond Hummer - Franse Bull

Ongelezen bericht door mercedes2803 »

jvanringen schreef:
Tineke schreef:
Hippo schreef:

Roze bril. Ik denk dat ze het niet willen zien, want ze houden van hun hond en kunnen de gedachte niet verdragen dat er iets behoorlijk mis is, want dat kan betekenen dat ze hun hond verliezen. Anders kan ik het niet verklaren.

En ik snap dat, al geloof jij dat misschien niet. Maar met net doen of er niks aan de hand is gaan problemen niet weg en riskeer je wel de veiligheid van andere honden waar óók veel van gehouden wordt. Dus dan maar allemaal preventief een muilkorf- en aanlijngebod. Het alternatief is allemaal inslapen. Dat willen we ook niet. Maar je moet toch wat?
Discussie en gebed zonder end Jo....
Je mag over HR honden liever niet teveel zeggen wat eventueel persoonlijk opgepakt KAN worden want dan krijg je hier een kruistocht van heb ik jou daar over je heen.
Laat het Pro en anti kamp maar fijn over elkaar heenbuitelen...het is mij wel gescheten.,en na het afschaffen van de RAD had ik niet gedacht ooit nog voor invoering van zo;n soort systeem te zijn, maar Ik herhaal het nog maar een keer en ga inmiddels fijn met Nanna mee; weg ermede... actief inslaapbeleid in de asielen bij ook maar het minste of geringste spoortje van agressie naar al wat beweegt (hond, kat, mens) , en wat wel geplaatst wordt een aanlijn en muilkorf gebod.
Daarnaast fokverbod, uit laten sterven die handel en een systeem zoals Duitsland gaan hanteren.
ga maar fijn 900 euro per jaar betalen als je perse met een HR hond rond wilt lopen.

En als me dat een minne, valse en ongevoelige en selectieve nazi hondenhater maakt; soit :ok:
De hele HR wet kan mij niet snel genoeg er door zijn. Het is een keer mooi geweest met die sloophandel die soms elke dag de kranten haalt.
En blah de goeiuh onder de kwaaiuh - mooi man - maar daar koopt geen dode hond wat voor.
Ga maar janken en klagen bij de hondeneigenaren die het verpest hebben voor je.
Niet bij de mensen die het zat zijn en hun eigen fikkie graag nog veilig uit willen laten en voor harde maatregelen zijn
stoffeltje
Zeer actief

Ongelezen bericht door stoffeltje »

Aanlijn en muilkorf gebod prima! Maar zorgen jullie er dan ook voor dat je eigen "fikkie" niet ongedwongen de aangelijnde en gemuilkorfde hond kan lastig vallen?
Want dat is waar ik mij het meest aan erger! aangelijnd lopen in een gebied waar aanlijnen verplicht is(kroondomein) en dan toch (veel te vaak) mensen tegenkomen die vinden dat die aanlijn plicht niet voor hen geld!
mercedes2803
Zeer actief

stoffeltje schreef:Aanlijn en muilkorf gebod prima! Maar zorgen jullie er dan ook voor dat je eigen "fikkie" niet ongedwongen de aangelijnde en gemuilkorfde hond kan lastig vallen?
Want dat is waar ik mij het meest aan erger! aangelijnd lopen in een gebied waar aanlijnen verplicht is(kroondomein) en dan toch (veel te vaak) mensen tegenkomen die vinden dat die aanlijn plicht niet voor hen geld!
Daar hoef je mij niet op te attenderen hoor :wink:
Als er iemand hinder ondervonden heeft van loslopende honden die haar aangelijnde, niet-sociale, geen- allemansvriend - bestormden met alle gevolgen van dien (strippenkaart bij de dierenarts bvb, een hond die om de haverklap met gaten opgescheept zat) dan ben ik het wel hoor.
Ik kan er een boek over schrijven.
Ik spreek mensen er ook altijd op aan, nog steeds, ook al is mijn niet sociale Sharpei al bijna 4 jaar dood en levert wandelen met Muis geen enkel probleem op.
En JUIST omdat lopen met Muis geen enkel probleem geeft wens ik dat graag zo te houden en wil ik dus dat andere honden - groot/klein/HR/klapkaak/doldwaze jonge hond/ etc uit mijn buurt blijven :ok:
En als ik in het bos loop waar losgelopen mag worden dan is het dikke prima dat er even een hond komt buurten bij Oma Muis hoor, maar ik hoef het maar een FRACTIE van een seconden op voorhand niet te vertrouwen of aan zien komen dat het een lomperd is en ik til haar fijn op.
wat een ander daar van vindt zal me worst, mijn ouwe bes is geen 15 en een half jaar oud geworden om vervolgens omgekegeld te worden door lompe, grote hond, of om gebeten te worden door gefrustreerde Border collie's , herders of een klapkaak...
Opgehoepeld met je ongeleide projectiel
Laatst gewijzigd door mercedes2803 op 07 aug 2017 12:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Rocco
Zeer actief

Ongelezen bericht door Rocco »

Neeltje

Nanna schreef:
mercedes2803 schreef: Ga maar janken en klagen bij de hondeneigenaren die het verpest hebben voor je.
Niet bij de mensen die het zat zijn en hun eigen fikkie graag nog veilig uit willen laten en voor harde maatregelen zijn
Nou, precies dat. :ok:
Ik sluit me hier voor 100% bij aan. Vanmorgen maar weer omgedraaid tijdens de wandeling, er liep weer eens zo'n klapjanus los. Nu ja, die loopt altijd los, eigenaar heeft niet eens een lijn bij zich. Oh wat zijn we stoer.
Hippo
Zeer actief

Het gaat niet om het klagen en janken bij de veroorzakers, die mensen hebben vaak het verstand van een fruitvliegje. Als ze al niet snappen dat hun Tyson of Diezel andere hond wilde doodbijten na een incident, dan snappen ze al helemaal niet dat dit ook verstrekkende gevolgen kan hebben voor mijn SPA.

Het is de toon die de muziek maakt. Hoe meerdere forumleden hier pleiten van euthanasie of andere ingrijpende maatregelen die ten koste kunnen gaan van het (wandel)plezier van mijn hond stuit mij en andere verantwoordelijke HR HF'ers tegen de borst. Dat als Hippo straks aan de ketting moet of worden afmaakt dat er een feestje wordt gevierd. Het geeft mij het gevoel als uitgelaten kijkers bij een onthoofding op het dorpsplein.

Inmiddels weten jullie dat ik ook voor regels ben, en meer betalen? Prima. Hond met ernstige agressie die bij het asiel wordt gebracht laten inslapen, ook akkoord. Verplichte cursus volgen? Ik ben voor! Aanlijngebod in dorp- en stadcentra? Helemaal prima.
Daarom is het teleurstellend om keer op keer die opmerkingen voorbij te zien komen. Als je vindt dat ik moet gaan klagen bij de veroorzakers, waarom zijn jullie dan massaal aan het spuien op het HF? Hoeveel van die onverantwoordelijke HR baasjes denk je hier te treffen en wat duidelijk te maken :19: ?
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

Hippo schreef:Het gaat niet om het klagen en janken bij de veroorzakers, die mensen hebben vaak het verstand van een fruitvliegje. Als ze al niet snappen dat hun Tyson of Diezel andere hond wilde doodbijten na een incident, dan snappen ze al helemaal niet dat dit ook verstrekkende gevolgen kan hebben voor mijn SPA.

Het is de toon die de muziek maakt. Hoe meerdere forumleden hier pleiten van euthanasie of andere ingrijpende maatregelen die ten koste kunnen gaan van het (wandel)plezier van mijn hond stuit mij en andere verantwoordelijke HR HF'ers tegen de borst. Dat als Hippo straks aan de ketting moet of worden afmaakt dat er een feestje wordt gevierd. Het geeft mij het gevoel als uitgelaten kijkers bij een onthoofding op het dorpsplein.

Inmiddels weten jullie dat ik ook voor regels ben, en meer betalen? Prima. Hond met ernstige agressie die bij het asiel wordt gebracht laten inslapen, ook akkoord. Verplichte cursus volgen? Ik ben voor! Aanlijngebod in dorp- en stadcentra? Helemaal prima.
Daarom is het teleurstellend om keer op keer die opmerkingen voorbij te zien komen. Als je vindt dat ik moet gaan klagen bij de veroorzakers, waarom zijn jullie dan massaal aan het spuien op het HF? Hoeveel van die onverantwoordelijke HR baasjes denk je hier te treffen en wat duidelijk te maken :19: ?
:ok:
dat dus, ook al heb ik geen hippo!
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Hippo
Zeer actief

Nanna schreef:
Hippo schreef:Het gaat niet om het klagen en janken bij de veroorzakers, die mensen hebben vaak het verstand van een fruitvliegje. Als ze al niet snappen dat hun Tyson of Diezel andere hond wilde doodbijten na een incident, dan snappen ze al helemaal niet dat dit ook verstrekkende gevolgen kan hebben voor mijn SPA.

Je hebt gelijk hoor. Maar ja, het is nu eenmaal een hondenforum...en er zijn voor- en tegenstanders van dit type hond. Ik zou voorstander zijn als alle bazen waren zoals jij. Maar dat is helaas maar het topje van de ijsberg :ugh: Het meeste weet van zijn of haar gezond niet af.
Wat me daaraan het meest boos maakt is dat MIJN lieve honden daar de prijs voor mogen betalen. Dat IK met de angst in mijn pens door het bos moet in de hoop niet een vechthond tegen te komen. Omdat de meeste bazen daarvan nou eenmaal te stom zijn om voor de duivel te dansen.
En ja, daarom ben ik voor een totaal fok- en houdverbod. Als dat er door komt gaan de asiels helemaal overspoeld worden door vechtjassen, wat wil je daarmee dan? Ik zeg dat inslapen het beste is. Want wie gaat er nou een hond ophalen die straks alleen maar aangelijnd en gemuilkorfd rond mag lopen?
En als dat fok- en houdverbod er door gaat komen gaat het hele probleem zich uiteindelijk vanzelf oplossen. Dan zijn er geen vechthonden meer en kruisingen daarvan en hoeft er ook niks meer ingeslapen te worden. En daar moeten we naar toe.
Toch is het gek dat met eisen die minder ver gaan dan een fokverbod, in andere landen zoals in Duitsland ervoor zorgt dat zulke honden geen probleem meer zijn. En een agressieve klapkaak mag van mij worden ingeslapen als hij in het asiel komt (dat schreef ik hierboven al), want 1 het risico op herhaling is te groot, 2 straks wil niemand meer zo'n hond en 3 het asiel zit er al vol mee.

Ik wens overigens niemand angst toe als hij of zij de hond gaat uitlaten. Vind het wel opmerkelijk dat je denkt dat ik geen schrik heb als ik tokkies met een SPA tref ;-). Mijn honden maken bij een gevecht misschien meer kans op overleven, de schade kan alsnog vreselijk zijn.
Het volk dat een 'stoere' hond wil om mee te pronken, een pikverlenger in jouw woorden, zal helaas niet uitsterven. Ik ben dan ook bang dat ze steeds weer zullen overstappen naar een ander ras of kruising om aan hun trekken te komen. Daarbij vrees ik dat de herders straks aan het lijstje worden toegevoegd... Met verkeerd fokken/kruisen en verkeerde opvoeding, kan je daar immers een monster mee creëren :O: . Net als bij zoveel dieren en dingen ligt het er geheel aan in welke handen het valt. Voordat je een wapen mag dragen moet je toch ook een toetsing doen, dan ook graag voor het bezitten van HR honden. En in Engeland zijn SPA ten strengste verboden, maar heerst een heel underground circuit waar nog volop SPA en SPA-kruisingen worden gehouden. Geheel uitroeien kan je het niet.
mercedes2803
Zeer actief

En welke opmerkingen hebben we het dan over ?
Volgens mij vraag ik om hetzelfde als jij, alleen met dat verschil dat ik een fokverbod wil zien...
het is namelijk niet te reguleren...dus wat stel jij voor om ervoor te zorgen dat die hobby fokkers met 6 staffachtige pupjes daar mee gaan stoppen ? Of hoop je (net als ik overigens) dat als de regelgeving omtrent deze honden zo belachtelijk scherp worden dat mensen hun interesse gaan verliezen ?
Ik hoop het.... maar daar zal in het begin geen sprake van zijn dus ik zeg op mijn beurt; Kom eerst maar met een pakket aan keiharde maatregelen inclusief fokverbod.Als de interesse in het ras vervliegt omdat het geld kost als je maar wat aanrommelt met jouw reu en teef en voor de fun nestjes op marktplaats schopt en als het geld gaat kosten als je met je niet aangelijnde en niet gekorfde Rambo over straat gaat, kun je na pak en beet een generatie of voor mijn part 5 jaar de fok weer teruggeven in handen van erkende fokkers, aangesteld door de Raad van beheer.

Ik schrijf dit

en na het afschaffen van de RAD had ik niet gedacht ooit nog voor invoering van zo;n soort systeem te zijn, maar Ik herhaal het nog maar een keer en ga inmiddels fijn met Nanna mee; weg ermede... actief inslaapbeleid in de asielen bij ook maar het minste of geringste spoortje van agressie naar al wat beweegt (hond, kat, mens) , en wat wel geplaatst wordt een aanlijn en muilkorf gebod.
Daarnaast fokverbod, uit laten sterven die handel en een systeem zoals Duitsland gaan hanteren.
ga maar fijn 900 euro per jaar betalen als je perse met een HR hond rond wilt lopen.

En dan nog maar een keer erbij wat ik daarna schreef; dan ben ik maar een sjagerijnig kutwijf wat radicaal veranderd is in haar zienswijze...
Ik heb na afschaffing van de RAD niet anders dan gepleit voor werkbare oplossingen, maar het houdt een keer op he ?
Die werkbare oplossingen komen er niet.
Ik wil gewoon niet langer honden-katten en mensenslopers in het straatbeeld, is dat zo erg ?
Mag ik gewoon met Muis over straat en door het bos lopen? Kan ik nog even rustig op een terras gaan zitten met mijn hond ?
Ja...dat kan, en dat doe ik ook - maar wel met ogen in mijn achterhoofd.
En DAT ben ik zat...
Ik heb 12 jaar lang met ogen in mijn achterhoofd rondgelopen... En dat was om een soort omgekeerde reden dan waar we het hier over hebben.
Ik liep altijd verantwoord te zijn met mijn aangelijnde Sharpei reu en wat heb ik er allerljezus voor moeten knokken om hem de laatste jaren van zijn leven schadevrij te houden...
En dat knokken voor een stukje rustig lebensraum, DAAR ben ik klaar mee.
Rimpel leeft al vier jaar niet meer, maar nu moet ik overdwars gaan liggen voor dat stukje lebensraum voor mijn bejaarde hond ?
Blijkbaar... het maakt namelijk niet uit waar je loopt, het lijkt wel een epidimie als ik zelfs in mijn Drentse durp al van die henkies zie lopen met hun opgefokte stafford achtigen.
Ik wil niet met ogen in mijn achterhoofd de wijk door omdat er een stomkop met zijn sloopkogel loopt , donder op en ga weg.

En kut voor jou en je hond als je straks aangelijnd de straat op moet...kut voor al die anderen en het is fijn ja en amen en 100 % mee eens roepen als je zelf amper tot nooit last hebt van agressieve joekels in je wijk of bos... soit...ik ben er klaar mee en die wetten deugen toch niet nee...
Dat weet iedereen die bezig is geweest met de afschaffing van de Rad, maar als het zichzelf niet reguliert dan moeten ze in Den Haag toch iets of niet soms ?
En ja, dat is kut en dat is niet eerlijk, dat was de RAD al helemaal niet.
mercedes2803
Zeer actief

Nanna schreef:

Je hebt gelijk hoor. Maar ja, het is nu eenmaal een hondenforum...en er zijn voor- en tegenstanders van dit type hond. Ik zou voorstander zijn als alle bazen waren zoals jij. Maar dat is helaas maar het topje van de ijsberg :ugh: Het meeste weet van zijn of haar gezond niet af.
Wat me daaraan het meest boos maakt is dat MIJN lieve honden daar de prijs voor mogen betalen. Dat IK met de angst in mijn pens door het bos moet in de hoop niet een vechthond tegen te komen. Omdat de meeste bazen daarvan nou eenmaal te stom zijn om voor de duivel te dansen.
En ja, daarom ben ik voor een totaal fok- en houdverbod. Als dat er door komt gaan de asiels helemaal overspoeld worden door vechtjassen, wat wil je daarmee dan? Ik zeg dat inslapen het beste is. Want wie gaat er nou een hond ophalen die straks alleen maar aangelijnd en gemuilkorfd rond mag lopen?
En als dat fok- en houdverbod er door gaat komen gaat het hele probleem zich uiteindelijk vanzelf oplossen. Dan zijn er geen vechthonden meer en kruisingen daarvan en hoeft er ook niks meer ingeslapen te worden. En daar moeten we naar toe.

Dit dus in een notendop...
IEDEREEN wil wandelplezier en IEDEREEN wil het plezier van honden hebben...
dat wordt bijkans onmogelijk gemaakt door een groep domkoppen die met de week groter lijkt te worden
Tineke
Zeer actief

jvanringen schreef:Roze bril. Ik denk dat ze het niet willen zien, want ze houden van hun hond en kunnen de gedachte niet verdragen dat er iets behoorlijk mis is, want dat kan betekenen dat ze hun hond verliezen. Anders kan ik het niet verklaren.

Dat is ook zo , en daarom vind ik het ook zo storend dat ondanks dat er mensen zijn die weten waar ze over praten zoals een Budkes, het toch steeds weer gaat over dat deze baasjes het heerlijk vinden dat hun honden dat doen en het broekje er van opbolt.
Het is namelijk de roze brillen brigade die voor het grootste gedeelte verantwoordelijk is voor incidenten. En die ,ook nu, nog steeds roepen dat opvoeding en socialisatie dat kan voorkomen. Ik wil de invloed van opvoeding en socialisatie zeker niet teniet maar het poetst geen raseigenschappen weg en dat wordt nog steeds hardnekkig beweerd.

Ik ontken nooit de problemen , sterker nog ik vind de maatregelen die op komst zijn(als die er überhaupt komen) zelfs niet ver genoeg gaan want dat zal wellicht wat opleveren maar imo niet genoeg.
Waar ik tegen in verweer kwam was het zonder enige vorm van onderscheid honden zonder pardon afmaken enkel op basis van hun rastype en dat je dat dan zegt omdat jij namelijk toevallig wel van honden houd :roll:
Ik ben dus zeker voor maatregelen , maar wel iets wat toch enigszins eerlijk is en wat haalbaar is.
Overigens is een muilkorfgebod geen gebiedsgebod en geld het voor de hond ongeacht waar hij verblijft in Nederland bij mijn weten. Ik denk dat het gezien de zware werkdruk van agenten geen prioriteit heeft en dat is jammer maar dat zie ik in de nabije toekomst eerlijk gezegd niet zo snel veranderen.
Ik denk dat de fok aanpakken best wat kan opleveren , dat is tenslotte de bron en sneller een houdverbod want de controle daarvan wordt door de LID wel nageleefd en heeft wel gevolgen , in die zin dat alles wat aangeschaft is weer afgepakt wordt.
Het jammere is dan wel dat het verder geen gevolgen heeft buiten het afpakken en dat zou wmb ook mogen veranderen.
En verder ben ik zeker wel voor het euthaniseren van honden die een gevaar kunnen opleveren ook dat heb ik al diverse malen aangegeven.
Maar het lijkt wel dat als je in deze discussie niet mee roept dat alles dood dood dood moet het verder niet uitmaakt wat je zegt, je bent voor of tegen en nuance zit men niet op te wachten.
Afbeelding

Tineke
Zeer actief

Inderdaad al helemaal als dat soort opmerkingen gemaakt worden onder de noemer omdat zij wel van honden houden en als je enige nuance probeert aan te brengen je agressieve honden de hand boven het hoofd wil houden.
Afbeelding

mercedes2803
Zeer actief

Ik heb het niet geschreven en ik voel me in mijn wiek geschoten want nu ben ik "ze" en wordt mijn verhaal uit zijn verband gerukt?
Ik wens niet iets in de schoenen geschoven te krijgen - dank u wel - en alstublieft.

En dat als je geen dood dood dood roept je DUS voor een ander uiterste bent is ook gewoon gelul...kom op zeg.
maar ik zie alweer welke kant dit op gaat en ik bedank vriendelijk :ok:
Maar nogmaals wil ik het wel even gezegd hebben; er is wel degelijk nuance, maar dat er IETS gebeuren moet lijkt me duidelijk en dat ik en anderen het meer dan ZAT zijn dat het elke week raak is mag gezegd worden, net als er gezegd mag worden dat een ander in andere oplossingen een uitkomst ziet.

Ik zeg. kom maar door met oplossingen en dan gaan we het zien...maar laat er dan ook wat gebeuren in plaats van dat er alleen maar over gelult wordt en DIE tijd is aangebroken.
De toon is niet zozeer veranderd, maar week na week dit soort berichten maakt mensen getergd en het geduld raakt op.

en als je geen nuance wilt lezen in mijn berichten, en ze lekker wilt gebruiken voor je eigen gewin en mij iets in de schoenen wilt schuiven - ook goed , het is maar het hondenforum joh... hoe belangrijk kan het zijn :U:
Tineke
Zeer actief

mercedes2803 schreef:Ik heb het niet geschreven en ik voel me in mijn wiek geschoten want nu ben ik "ze" en wordt mijn verhaal uit zijn verband gerukt?
Ik wens niet iets in de schoenen geschoven te krijgen - dank u wel - en alstublieft.

En dat als je geen dood dood dood roept je DUS voor een ander uiterste bent is ook gewoon gelul...kom op zeg.
maar ik zie alweer welke kant dit op gaat en ik bedank vriendelijk :ok:
Maar nogmaals wil ik het wel even gezegd hebben; er is wel degelijk nuance, maar dat er IETS gebeuren moet lijkt me duidelijk en dat ik en anderen het meer dan ZAT zijn dat het elke week raak is mag gezegd worden, net als er gezegd mag worden dat een ander in andere oplossingen een uitkomst ziet.

Ik zeg. kom maar door met oplossingen en dan gaan we het zien...maar laat er dan ook wat gebeuren in plaats van dat er alleen maar over gelult wordt en DIE tijd is aangebroken.
De toon is niet zozeer veranderd, maar week na week dit soort berichten maakt mensen getergd en het geduld raakt op.

en als je geen nuance wilt lezen in mijn berichten, en ze lekker wilt gebruiken voor je eigen gewin en mij iets in de schoenen wilt schuiven - ook goed , het is maar het hondenforum joh... hoe belangrijk kan het zijn :U:
Ik heb niet bij ieder bericht wat ik typ jou in gedachten hoor , jij bracht bij mijn weten wel nuance aan al ben ik het daar niet helemaal mee eens. Mijn bericht was dus niet aan jou gericht en ik had je bij mijn weten ook niet meegenomen in mijn qoute :19:
Hond en mens agressie kan ik me voorstellen dat dit onwenselijk kan zijn als het om een bepaald type hond gaat welke flink schade kan maken maar agressie naar katten is met wat aanpassingen best wel te leven voor velen zonder dat direct levens hoeft te kosten.
Afbeelding

Neeltje

Dat vette rode is er al. Iedereen en dan ook iedereen hoort zijn hond aangelijnd te houden in de bebouwde kom.
Plaats reactie

Terug naar “Dier en Leed”