Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Foute fokker aangepakt

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Re: Foute fokker aangepakt

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Nanna schreef:
malinois schreef:Ben bij diverse dierenartsen geweest voor entingen dus niet 1 vaste, maar nergens uitgelezen ook al kenden ze me dus niet.
Ik vind het eigenlijk ook best een motie van wantrouwen ;-) "is die hond wel van u want u heeft nogal een ongure tronie" :mrgreen:
Maar het is wel verplicht. Je moet de enting of wat ook wat je in dat paspoort zet kunnen koppelen aan de hond.
Als dat niet klopt fraudeer je als dierenarts.
Dus waarom is dat een motie van wantrouwen?

Ik hoorde laatst van iemand die de heupen liet doen en toen bleek het nummer van de hond niet te kloppen met de stamboom.
Was verwisseld met een nestgenoot.
Klopte wel met het paspoort overigens. Maar zo simpel kan frauderen dus zijn.
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Marjoleine schreef:
Nanna schreef:
malinois schreef:Ben bij diverse dierenartsen geweest voor entingen dus niet 1 vaste, maar nergens uitgelezen ook al kenden ze me dus niet.
Ik vind het eigenlijk ook best een motie van wantrouwen ;-) "is die hond wel van u want u heeft nogal een ongure tronie" :mrgreen:
Maar het is wel verplicht. Je moet de enting of wat ook wat je in dat paspoort zet kunnen koppelen aan de hond.

Ik hoorde laatst van iemand die de heupen liet doen en toen bleek het nummer van de hond niet te kloppen met de stamboom.
In mijn 25 jaar honden is daar werkelijk nog nooit naar gekeken. Wel naar t röntgenen maar nooit voor enting of titeren.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
sbientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door sbientje »

Voor rabies moet het sowieso ook, maar bij mij ook nog niet gedaan :)
malinois
Zeer actief
Contacteer:

sbientje schreef:Voor rabies moet het sowieso ook, maar bij mij ook nog niet gedaan :)
Die geef ik ook al 25 jaar ook nooit naar gekeken.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

Marjoleine schreef:
Nanna schreef:

Idd bij Plato kwamen we bij officiële röntgenfoto’s erachter dat t niet klopte. Was verwisseld met zijn broer. Dus in hond en paspoort stond het goed op de stamboom dus anders
Marjoleine
Zeer actief
Contacteer:

crutz schreef:Idd bij Plato kwamen we bij officiële röntgenfoto’s erachter dat t niet klopte. Was verwisseld met zijn broer. Dus in hond en paspoort stond het goed op de stamboom dus anders
Dat bedoel ik.

Ik vind het echt raar dat het zo weinig gedaan wordt. Ik heb blijkbaar zeikerds van dierenartsen getroffen want het is nooit niet gedaan.
Waarbij een da er wel van uit gaat dat het paspoort klopt met de stamboom trouwens, dat is dus zinnig, dat extra te checken.
Anders kom je daar pas achter bij officiële gezondheidsonderzoeken.

Afbeelding

dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

:LOL: Vandaag op radar, de raad is "verrast" door de handhavingscriteria, ze waren net zo lekker bezig.
Zamunda
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Zamunda »

dagmar88 schreef: :LOL: Vandaag op radar, de raad is "verrast" door de handhavingscriteria, ze waren net zo lekker bezig.
Niet :80: ?!
dagmar88
Zeer actief

Zamunda schreef:
dagmar88 schreef: :LOL: Vandaag op radar, de raad is "verrast" door de handhavingscriteria, ze waren net zo lekker bezig.
Niet :80: ?!
Geen 1 april. En nog wat loos gesputter dat je naar het geheel moet kijken en niet afkeuren op een enkel puntje :engel:

Vanaf 24.51

https://www.npostart.nl/radar/01-04-2019/AT_2109442
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Ja en de rechtse is niet rastypisch dus geen Franse bull volgens de RvB[img]//uploads.tapatalk-cdn.com/201904 ... 08a502.jpg[/img]
Afbeelding
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

Ik vind die rechtse ook wel beroerd gekozen, hoor. Had daar geen Teun neergezet kunnen worden? Rastypischer kop maar wel MET neus
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Fotogravinnetje schreef:Ik vind die rechtse ook wel beroerd gekozen, hoor. Had daar geen Teun neergezet kunnen worden? Rastypischer kop maar wel MET neus
Het heeft tenminste een neus... ik zou direct de rechter nemen als ik moest kiezen tussen deze 2. Nu heb ik toch weinig met zeer rastypisch, als t er op lijkt is t gewoon dat ras. Ik herken dit prima als Franse bull
Afbeelding
Zamunda
Zeer actief

Ik zit eens die rasstandaard te lezen (van de Franse Bull)... "In zowel de algehele harmonie, als het voorkomen, als de beweging mag er in geen enkel onderdeel, t.o.v. andere onderdelen sprake zijn van enige overdrijving."
Euh, degene die dit geschreven heeft heeft de rest van de rasstandaard niet gelezen denk ik :LOL: . Zoals dat de lengte van de voorsnuit ongeveer 1/6 bedraagt van het hele hoofd (waarbij de neus zelf nog korter moet zijn want onderbeet en wipneus) :piew: , nou dat wordt dus opdoeken in NL.
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

Fotogravinnetje schreef:Ik vind die rechtse ook wel beroerd gekozen, hoor. Had daar geen Teun neergezet kunnen worden? Rastypischer kop maar wel MET neus
Vooral beter Teun voor de zeveraars dat Lilly geen FCI stamboom heeft en Teun wel ;) bedoel Lilly is al voor vanalles uitgemaakt
Marjoleine
Zeer actief
Contacteer:

Nanna schreef:En wat de show betreft, daar zag ik graag dat de dierenarts de BOB Bulldog of Pekinees of wat dan ook met te korte snavels even aan een onderzoek onderwerpt en die neus opmeet. Te kort? Niet de erering in en kampioenschap intrekken. Want zoiets kun je gewoon niet aan de keurmeesters overlaten; die gillen wel over fit for function maar maken dan een triest creatuur toch even beste van het ras. Vanwege 'het type' :roll:
En welke dierenarts vertrouw je dat toe dan?

Gewoon meten lijkt me een beter idee, door een objectief persoon. Met de nadruk op objectief.
Overigens zie ik wel degelijk verbetering in een aantal rassen.
Ja, de neuzen zijn nog steeds te kort maar ze zijn wel langer dan twee jaar geleden en de neusgaten zijn beter geopend.
Dus er is beweging.

Afbeelding

irmaLeo
Zeer actief
Mijn ras(sen): asielhond

Ongelezen bericht door irmaLeo »

Gewoon meten lijkt me een beter idee, door een objectief persoon. Met de nadruk op objectief.
Wie moet het dan doen? wel raar dat dierenartsen niet eens vertrouwd worden. Waarom niet? Je bent er zelf bij neem ik aan bij die meting.
Lijkt me dan het beste dat men een timmerman ( timmermansoog) of zo iets - mensen die echt kunnen meten, die echt helemaal niks met honden heeft inhuren. Geen gedoe Oh.. nee inhuren kan ook niet, wordt hij betaald door de RV of Raad... kunnen we ook niet vertrouwen.
Marjoleine
Zeer actief
Contacteer:

irmaLeo schreef:
Wie moet het dan doen? wel raar dat dierenartsen niet eens vertrouwd worden. Waarom niet? Je bent er zelf bij neem ik aan bij die meting.
Lijkt me dan het beste dat men een timmerman ( timmermansoog) of zo iets - mensen die echt kunnen meten, die echt helemaal niks met honden heeft inhuren. Geen gedoe Oh.. nee inhuren kan ook niet, wordt hij betaald door de RV of Raad... kunnen we ook niet vertrouwen.
Een dierenarts die objectief is. Maar de een verdient aan kortsnuiten en de ander vindt ze zo erg dat ie doorslaat naar de andere kant.
En natuurlijk betaalt de Raad dat niet. Dit is een eis van de overheid. Die moet het dus regelen.

En laat ik het nog maar een keer zeggen:

Overigens zie ik wel degelijk verbetering in een aantal rassen.
Ja, de neuzen zijn nog steeds te kort maar ze zijn wel langer dan twee jaar geleden en de neusgaten zijn beter geopend.
Dus er is beweging.

Jij zit ook op Cruffa, Nanna. Dus dat weet je net zo goed als ik.

Afbeelding

irmaLeo
Zeer actief
Mijn ras(sen): asielhond

Ongelezen bericht door irmaLeo »

Ik zit op Cruffa, Marjolein, maar inderdaad je ziet soms beweging, van mensen die heel bewust aan het selecteren zijn maar dat zijn er minimaal. Snap dat jij je vasthoudt aan kleine dingetjes.
Maar kijk eens op de Voor fairfokpagina daar zitten Nederlandse rashondenfokkers. Als je dat leest, het merendeel van de reacties en ook de reactie van onze Ronnie, denk ik niet "daar zit beweging" in. In het denken niet, laat staan in de snuitlengte van de hondjes ;-).
Zoals de fokkers zelf zeggen en de Raad: wij voldoen niet aan de minimale eis, Leiden (lijden) in last.
Problemen zijn niet van de laatste tijd het speelt al zo lang. (kwam pas goed in de publiciteit bij Pedigree dogs exposed, en ja is hier niet, maar de problemen zijn hetzelfde.)
Het is veel langer dat dit type honden problemen hebben. Dat mag je de Raad wel aanrekenen.
Het beleid is altijd "het waait wel over" of zeer kleine veranderingen geweest.
Misschien waait het wel over, dan helaas ten koste van de rashondjes, waar je dus wel invloed op kan hebben. Trouwens wijzen naar de broodfok is zo zeldzaam dom. Men moet eerst zijn eigen ellende opruimen.
Marjoleine
Zeer actief
Contacteer:

Nanna schreef:En ik ben geen lid van Cruffa :19: Gaat dat over engelse honden?
Want in 2018 werd dit nog gewoon bob op de Crufts. Ik zie nul verbetering. En die van 2019 was al geen haar beter.
Afbeelding
Niet? Ik meende van wel.
Dat gaat over kortneuzen en de bestrijding ervan.
Leek me wel jouw ding.

Ik zou er even op zoeken. Is een groep van Jemima Harrison.
Je moet jezelf dan maar even toevoegen, ik kan het niet zoals je weet. Het is openbaar dus je kunt meteen zien of je het wat vindt.

Afbeelding

Zamunda
Zeer actief

Nanna schreef:Verder vind het een voorbeeldhondje voor hoe het ras eruit moet zien. :ok:
Afbeelding
Ik niet. Nog steeds een veel te korte snuit met die dikke huidrimpel erop.
dagmar88
Zeer actief

Nanna schreef:14 mei is er een belangrijke vergadering bij de Raad samen met de VHB (waar dus de Puli bij hoort).
Er gaat gekeken worden of de combi wit x anders gekleurd mag van ze.
Iets dat in het moederland gewoon toegestaan is :19: Wat een godvergeten gotspe.
En waarom zou je wit niet vermengen met andere kleuren? Zijn ze bang dat de boreale Puli besmet wordt door zo'n zwartjoekel? :LOL:
Kleuren uit elkaar pulken is toch al één van de meest debiele dingen. Net als het scheiden van vachtstructuren, formaten en foutkleuren.
Dan bedoel ik uiteraard geen zilveren labrador (nou en) maar een beetje wit te veel of te weinig.
Uit een kleine witte kees x sable zou je zomaar een smerige NEK kunnen krijgen :kotz: :schrik:
Dat kun je toch echt niet meer verkopen. Zelfs niet dat stel rasautisten dat al van slag raakt van een veranderde wimper.
dagmar88
Zeer actief

Cleva schreef:
dagmar88 schreef: Kleuren uit elkaar pulken is toch al één van de meest debiele dingen.

Moet je bij de poedels kijken.

4 maten en minstens zoveel kleuren, tot voor kort allemaal strikt gescheiden.

Gelukkig hebben ze inmiddels het licht gezien.
Kezen net zo. Dwergkeeshond, kleine kees wit, kleine kees oranje en anderskleurig, kleine keeshond bruin zwart, middenslag wit, middenslag oranje en anderskleurig, middenslag zwart en bruin, grote bruin zwart, grote wolfsgrijs, grote wit.
De dwerg is maximaal 22 cm, de grote minimaal 40. Daar liggen dus nog twee aparte rassen tussen. Nou nou nou.
En een B&T met wat wit of bonte met te weinig wit is kak. Laat staan dat die kleuren of sable bij de grote mogen.

:LOL: Wie weet, komen die ook met moedige stappen.
dagmar88
Zeer actief

Nanna schreef:En krijgen we straks ook toestemming voor piebald of cream teckels, iets dat in het buitenland al toegestaan is.
Voor elk wat wils. Effen zwart langhaar vind ik mooi.
-Saskia-
Zeer actief

Ongelezen bericht door -Saskia- »

Cleva schreef:Herken je je als fokker in deze problematiek? Sluit je dan aan bij onze snel groeiende kring topfokkers. Nu kan het. Eindelijk.
Jezus Christus :LOL:
dagmar88
Zeer actief

Célie schreef:
Cleva schreef: Nog meer goed nieuws: bij de redactie van het gezaghebbende kinologische tijdschrift Dogzine is ons besluit niet onopgemerkt gebleven.
Gezaghebbend? Over wie of wat?
:mrgreen: Nou ja. "Kritisch en gedreven" klinkt beter dan "wij van wc eend".
Sandra&co

Ongelezen bericht door Sandra&co »

Heeft Kaatje d'r pilletjes weer niet op tijd ingenomen?
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”