Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Africhting

Nieuws over dierenleed.
Niet geschikt voor jonge kinderen.

Moderator: moderatorteam

Tineke
Zeer actief
Aantal honden: 3

Re: Africhting

Ongelezen bericht door Tineke »

malinois schreef:
Tineke schreef:Toekijken is inderdaad net zo erg.
En dat die honden zelf er niet is even flink inklappen vind ik ook onbegrijpelijk.
Dat is niet mechel-eigen... die loopt zich letterlijk dood voor zn baas en probeert t altijd beter te doen hoe slecht hij ook behandeld wordt :(
Er zijn er maar heel weinig die terugbijten.... helaas
In dit geval wel ja.
Afbeelding
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.

https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
petra1
Zeer actief
Mijn ras(sen): Teckel
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door petra1 »

Het is nu op tv bij Undercover in Nederland... En het is echt verschrikkelijk.
Afbeelding

In loving memory of Denzel, Stef en Dax.
Groetjes Petra en de hondjes
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Cleva schreef:Overigens maak ik me sterk dat je er helemaal niet meteen uit ligt. Mensen zijn gewoon laffe, volgzame schapen. Dat is iets anders.
Hoe dan ook, je bent niet goed bij je hoofd als je daar uberhaupt bij wil horen.
Jawel je komt gelijk nergens meer aan de bak. Dat is wat ze in de afllevering ook zelf zeggen en dat is dat cultuurtje ook wel, dat lees je ook op fb. Dan ben je een verrader en motten ze je niet op een club. T zijn maar hele kleine clupjes he ons kent ons...
Dit gezegd hebbende, daarom is t ook niks voor mij want ik sta met mn grote bek gelijk weer buiten naast dat me het vernieuwende denken en trainen daar dus veel te langzaam gaat.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Tineke
Zeer actief

Het houd elkaar in stand, ook fokkers zouden kunnen zeggen ik verkoop niet aan iemand die KNPV gaat trainen.
Vraag me af of er fokkers zijn die dat doen.
Afbeelding

63673J

Ongelezen bericht door 63673J »

petra1 schreef:Het is nu op tv bij Undercover in Nederland... En het is echt verschrikkelijk.
Niet te bevatten dat mensen zo met hun hond om kunnen gaan, wat een monsters, het is te erg voor woorden.
Marlett
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rotcockapoo en Griekse nepteckel
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Marlett »

Ik ben bang dat dit soort mensen gewoon écht overtuigd is van deze aanpak, daar helpt een persberichtje of twee niets tegen. Deze man vertegenwoordigt op Youtube die stroming van bang maken en straffen. Hij heeft genoeg fans. :ugh: (Vanaf 3:00 gebruikt hij zijn nog net niet gepatenteerde "bonker". :evil: )

Youtube suggereerde me dit na een avondje hondenfilmpjes kijken. Zoals je na een paar avondjes hardlooptips uiteindelijk het trainingsschema van de Barkley Marathons voorgeschoteld krijgt. :S:
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Die woordvoerder dan ook weer... hoe slecht :(
Nee hoor verder is t overal goed...
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
billy
Erelid
Mijn ras(sen): Fox en Duitse Jacht terrier
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door billy »

malinois schreef:Die woordvoerder dan ook weer... hoe slecht :(
Toevallig net die 3 verenigingen gefilmd waar het misging :LOL: maar de rest is niks aan de hand de sukkel.
Afbeelding
Tineke
Zeer actief

billy schreef:
malinois schreef:Die woordvoerder dan ook weer... hoe slecht :(
Toevallig net die 3 verenigingen gefilmd waar het misging :LOL: maar de rest is niks aan de hand de sukkel.
Wat een toeval toch :oohja:
Afbeelding

** Angela **
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herder

Ongelezen bericht door ** Angela ** »

Tineke schreef:Het houd elkaar in stand, ook fokkers zouden kunnen zeggen ik verkoop niet aan iemand die KNPV gaat trainen.
Vraag me af of er fokkers zijn die dat doen.

Zoals ik al eerder schreef , wij dus
Ik heb nu een hond terug gekregen en daar is heel veel animo voor geweest vanuit de knpv
Ik heb m liever nog 10 jaar hier dan dat hij naar iemand van daar gaat

Je hebt trouwens nog het knpv zoekhonden programma
Van wat ik daarheen gezien is echt een groot verschil met het gewone programma
Naar zo iemand durf ik dan wel een hond te doen
Na screening en bezoekje aan die vereniging voor een training te bekijken
Dat dan weer wel

We zijn ook niet zo happig op bep mensen binnen de IGP
Daar zijn we ook best selectief in
Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints
Rocco
Zeer actief

Ongelezen bericht door Rocco »

Politie distantieerd zich ook al van de KNPV hypocrieten.....wir haben es nicht gewusst terwijl daar zelfs honden geleiders trainen

Van mij mogen ze de boel helemaal reseten als ze het niet gaan verbieden sneu voor de goede en capabale mensen
je wordt nou mooi in een kwaad daglicht gezet.

Opvallend overigens iedereen is zo geshockeerd van de leden op Social Media..... nou ik niet.....bij deze.
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

malinois schreef:
En dat die honden zelf er niet is even flink inklappen vind ik ook onbegrijpelijk.
Dat is niet mechel-eigen... die loopt zich letterlijk dood voor zn baas en probeert t altijd beter te doen hoe slecht hij ook behandeld wordt :(
Moest ie eens proberen! Dan trappen ze hem dood! Want dan "is hij vals". Jammer dat mensen nooit van valsheid beticht worden. Want dat kunnen ze wel degelijk zijn. Vals en onbetrouwbaar, eigenschappen waarvan juist dieren beticht worden.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

iones schreef:
malinois schreef:
Moest ie eens proberen! Dan trappen ze hem dood! Want dan "is hij vals". Jammer dat mensen nooit van valsheid beticht worden. Want dat kunnen ze wel degelijk zijn. Vals en onbetrouwbaar, eigenschappen waarvan juist dieren beticht worden.
Inderdaad. Denk zomaar dat je bij sommige verenigingen best het een en ander aan honden skeletten kan vinden, helaas.

Of ze worden gepromoot als dekreu, zo’n karakterhond dat hij niet af te richten was, die bestaan ook nog.
iones
Zeer actief

Die woordvoerder van de KNPV is er van overtuigd dat het bij de andere verenigingen niet gebeurt. Hij kan niet duidelijk maken waar die overtuiging vandaan komt. Op verenigingen wordt immers gewaarschuwd als er een buitenstaander komt, dat iedereen "z'n gemak moet houden". Dus dit valt niet te controleren.

Inderdaad is de enige oplossing dan de KNPV ontzetten. Geen honden er meer van kopen.
Die lui zijn sadistisch en gebruiken een hond gewoon als boksbal.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

crutz schreef:Denk zomaar dat je bij sommige verenigingen best het een en ander aan honden skeletten kan vinden, helaas.
Zou me niks verbazen als je ziet hoe hard die gewurgd en getrapt worden. Ik moet zeggen dat ik dit al jaaaaaren weet dus niet helemaal snap waarom dat nu pas aan het licht komt. En als ik dit al jaren weet dan lijkt het mij schering en inslag. En niet iets wat te maken heeft met een bepaald select groepje mensen. Iedereen wist dit. Dus iedereen is even schuldig. Zelfs IPO was toen ik het probeerde ergens ontzettende kwellerij en ellende. Van KNPV was mijns inziens al lang bekend dat het een rotte zooi was kwa mishandeling. Prikbanden met spijkers door leer. Liesriemen of iets dergelijks hoorde ik ook iets over. Stroom op honden en op schuttingen en ga zo door. Dat is toch al lang een signaal geweest. Al jaaaaren.

En nogmaals, daar waar ik IPO deed roste ze de honden ook al vreselijk af. :cry:
Afbeelding
maart
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

Ongelezen bericht door maart »

Ach, ik kreeg in het tijdperk waarin honden trainingen nog bestonden ( :engel: ) ook de raad om een ijzeren staaf in mijn jas te steken, want die hond gaat me zeker pakken. En dat tijdperk is nog helemaal niet lang geleden.
Overigens ben ik het wel eens met de stelling wat betreft mijn hond. Het is geen simpel geval. Maar het eruit kloppen is een neanderthaler methode en daar voel ik me net iets te veel geëvolueerd voor.

Je ziet het overigens ook echt wel aan het type mens. De Mechelaar is helaas een makkelijk slachtoffer daarvoor, de 'sport' een ultieme legale manier om hun lusten te botvieren.

Ze gaan nu symbolisch weer wat ingrijpen en sancties uitdelen. Maar voor het gros van de honden zal er niets veranderen.

Op het Forum werd er 10 jaar geleden al gezegd dat de evolutie gaande is. Dat wordt nu weer gezegd.
80564M

Ongelezen bericht door 80564M »

Teruggekeken net, afgrijselijk. Weer Doetinchem leuk op de kaart
Geen idee waar dit moet zijn trouwens, ik zie ze alleen in actie bij het stadion of bij oefeningen op de parkeerplaats daar. Dan zijn het al wel politiehonden en blijf ik wel eens kijken. Vind ik mooi om te zien.
Maar dit is walgelijk. Gelukkig ken ik dat dikke wijf met dat knotje ook niet
Gos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Gos »

Het is heel erg jammer dat men deze maatregelen niet al veel langer geleden genomen heeft. Het lijkt wel of de organisatie altijd schippert tussen twee dingen. Aan de ene kant heb ik veel inzet gezien in de jaren dat ik er lid van ben, om verandering teweeg te brengen, via de cursussen die echt voor veel mensen (gelukkig) een hele nieuwe wereld geopend hebben (maar goed, er zijn er ook een heel aantal die zulke principes allang gebruikten zonder te weten hoe dat theoretisch in elkaar zat ;-) ). Aan de andere kant is een behoorlijk deel van de leden per definitie tegen iedere verandering die waar dan ook in voorgesteld wordt, ongeacht het onderwerp. "Dat hebben we altijd zo gedaan, het is altijd zo geweest". En dat is dus de andere kant, voorstellen worden gedaan maar dan weer ingetrokken omdat teveel leden niet voor stemmen. Dat is best om wanhopig van te worden, na een bepaalde tijd. Velen zitten zo in hun eigen bubbel dat ze zich niet kunnen voorstellen dat de wereld best kan doordraaien zonder hun honden.

Ik ben zelf begonnen in het Speurhondenprogramma (toen heette het nog Zoekhonden), ben later ook het andere programma gaan doen en op die club kregen we echt veranderingen voor elkaar gedurende een bepaalde tijd. Daar werd ook constructief met elkaar gesproken over wat je bij elkaar zag en was er ook wil om eens iets anders te proberen. Dat was echt een hele leuke tijd. Helaas konden na een tijd enkele van de vaste "gewone" clubhelpers het pak niet meer aan vanwege gezondheidsproblemen, en kwamen er andere leden bij die dat wel konden. Heb geen zin om op verder niet relevante details in te gaan, maar daardoor veranderde de dynamiek heel erg en werd er niet meer 1 lijn getrokken. Begin van het einde, en wij zijn uiteindelijk beiden opgestapt omdat je geen poot aan de grond meer kreeg. M'n man heeft zijn hond na behalen van het PH1 certificaat gewoon zelf gehouden, ondaks alle interesse van politie e.d., en geniet nu net zo van zijn hond alleen zonder sport. Nu ben ik alleen nog bij de Speurhondenclub, waar het anders gaat (maar goed, dat is een tak van sport die veel van de "traditionelen" te min vinden).

Ik vind het nog steeds heel erg jammer van de andere tak, omdat het een veelzijdig programma is en je ook dingen uit de zoekhondentak kunt gebruiken en vice versa, maar ik was persoonlijk het vechten tegen de bierkaai helemaal beu. Hoewel ik hoop dat deze keer het tij gekeerd kan worden, heb ik er een hard hoofd in. Ik hoop dat ik ongelijk heb.
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Marion. schreef:Teruggekeken net, afgrijselijk. Weer Doetinchem leuk op de kaart Afbeelding
Geen idee waar dit moet zijn trouwens, ik zie ze alleen in actie bij het stadion of bij oefeningen op de parkeerplaats daar. Dan zijn het al wel politiehonden en blijf ik wel eens kijken. Vind ik mooi om te zien.
Maar dit is walgelijk. Gelukkig ken ik dat dikke wijf met dat knotje ook niet Afbeelding
Ik heb ook geen idee, zie dat er 2 verenigingen zijn in Doetinchem: PHV De Wrange en DPHDC. De laatste heeft een fb pagina, de 1e is weinig tot niets van te vinden. Ik zit even de foto's te bekijken van hun terrein en de filmpjes van Uncercover maar volgens mij zijn die dat niet maar zeker weten doe ik t niet
https://www.facebook.com/dphdc/
Afbeelding
80564M

malinois schreef:
Marion. schreef:Teruggekeken net, afgrijselijk. Weer Doetinchem leuk op de kaart Afbeelding
Maar dit is walgelijk. Gelukkig ken ik dat dikke wijf met dat knotje ook niet Afbeelding
Ik heb ook geen idee, zie dat er 2 verenigingen zijn in Doetinchem: PHV De Wrange en DPHDC. De laatste heeft een fb pagina, de 1e is weinig tot niets van te vinden. Ik zit even de foto's te bekijken van hun terrein en de filmpjes van Uncercover maar volgens mij zijn die dat niet maar zeker weten doe ik t niet
Die had ik inderdaad ook gevonden. De Wrange klopt met sommige geluiden die ik af en toe in het aanpalende bos hoor. Alleen die voorbij rijdende auto 's kloppen daar niet bij. Dat blauwe gebouwtje herken ik ook niet.

Edit, of ze moeten hun veld vlak aan de weg hebben. Dat kan wel. Maar dan zitten ze ook vlakbij een camping, en daar heeft een vriend een seizoenplaats. Ik ga eens vragen.
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Marion. schreef:
malinois schreef:
Die had ik inderdaad ook gevonden. De Wrange klopt met sommige geluiden die ik af en toe in het aanpalende bos hoor. Alleen die voorbij rijdende auto 's kloppen daar niet bij. Dat blauwe gebouwtje herken ik ook niet.

Edit, of ze moeten hun veld vlak aan de weg hebben. Dat kan wel. Maar dan zitten ze ook vlakbij een camping, en daar heeft een vriend een seizoenplaats. Ik ga eens vragen.
Nee die fb pagina is van die andere van DPHDC.
De Wrange is niets van te vinden ...
Afbeelding
80564M

malinois schreef:De Wrange is niets van te vinden ...
Nee, zag ik. Klopt ook wel met de mensen die zich hiermee bezig houden, denk ik. "Oude stempel", zeg maar. Ik heb de hulpdienst ingeschakeld, en ik ga morgen mijn rondje even anders doen. Zoeken naar blauwe gebouwtjes.
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Marion. schreef:
    malinois schreef:De Wrange is niets van te vinden ...
    Nee, zag ik. Klopt ook wel met de mensen die zich hiermee bezig houden, denk ik. "Oude stempel", zeg maar. Ik heb de hulpdienst ingeschakeld, en ik ga morgen mijn rondje even anders doen. Zoeken naar blauwe gebouwtjes.
    :ok:
    Afbeelding
    tycha
    Zeer actief
    Mijn ras(sen): Smoothies
    Aantal honden: 1
    Contacteer:

Ongelezen bericht door tycha »

Gos schreef:Het is heel erg jammer dat men deze maatregelen niet al veel langer geleden genomen heeft. Het lijkt wel of de organisatie altijd schippert tussen twee dingen. Aan de ene kant heb ik veel inzet gezien in de jaren dat ik er lid van ben, om verandering teweeg te brengen, via de cursussen die echt voor veel mensen (gelukkig) een hele nieuwe wereld geopend hebben (maar goed, er zijn er ook een heel aantal die zulke principes allang gebruikten zonder te weten hoe dat theoretisch in elkaar zat ;-) ). Aan de andere kant is een behoorlijk deel van de leden per definitie tegen iedere verandering die waar dan ook in voorgesteld wordt, ongeacht het onderwerp. "Dat hebben we altijd zo gedaan, het is altijd zo geweest". En dat is dus de andere kant, voorstellen worden gedaan maar dan weer ingetrokken omdat teveel leden niet voor stemmen. Dat is best om wanhopig van te worden, na een bepaalde tijd. Velen zitten zo in hun eigen bubbel dat ze zich niet kunnen voorstellen dat de wereld best kan doordraaien zonder hun honden.

Ik ben zelf begonnen in het Speurhondenprogramma (toen heette het nog Zoekhonden), ben later ook het andere programma gaan doen en op die club kregen we echt veranderingen voor elkaar gedurende een bepaalde tijd. Daar werd ook constructief met elkaar gesproken over wat je bij elkaar zag en was er ook wil om eens iets anders te proberen. Dat was echt een hele leuke tijd. Helaas konden na een tijd enkele van de vaste "gewone" clubhelpers het pak niet meer aan vanwege gezondheidsproblemen, en kwamen er andere leden bij die dat wel konden. Heb geen zin om op verder niet relevante details in te gaan, maar daardoor veranderde de dynamiek heel erg en werd er niet meer 1 lijn getrokken. Begin van het einde, en wij zijn uiteindelijk beiden opgestapt omdat je geen poot aan de grond meer kreeg. M'n man heeft zijn hond na behalen van het PH1 certificaat gewoon zelf gehouden, ondaks alle interesse van politie e.d., en geniet nu net zo van zijn hond alleen zonder sport. Nu ben ik alleen nog bij de Speurhondenclub, waar het anders gaat (maar goed, dat is een tak van sport die veel van de "traditionelen" te min vinden).

Ik vind het nog steeds heel erg jammer van de andere tak, omdat het een veelzijdig programma is en je ook dingen uit de zoekhondentak kunt gebruiken en vice versa, maar ik was persoonlijk het vechten tegen de bierkaai helemaal beu. Hoewel ik hoop dat deze keer het tij gekeerd kan worden, heb ik er een hard hoofd in. Ik hoop dat ik ongelijk heb.
    Ik ben er inmiddels al heel wat jaren uit, en heb het geluk gehad te trainen op een club waar dit niet getolereerd werd, mede omdat wij gewoon op openbaar terrein trainde.
    Maar heb genoeg gezien bij andere clubs. Voor mij toen een reden om toen naar de zoekhonden te gaan. Waar het al heel anders was. Wat me altijd al opviel en tegenstond was dat het gros van de leden en mensen die er om heen hingen het helemaal niet om de hond ging. Ik (en ik denk wij allemaal hier)heb een hond omdat ik gek ben op honden. En het daarnaast leuk vind er iets mee te doen. Wat mij bij de knpv vooral opviel was dat het allemaal alleen maar stoer was om zo’n hond te hebben en er lekker stoer mee te doen. Hoe gevaarlijker/gekker de hond was, des te stoerder het was. En het genot waarmee zo’n hond dan ‘klein’ gemaakt diende te worden :kotz:
    De oppas van Triss, is pakwerker bij een club hier in de buurt, en langzaamaan hoor en merk ik steeds meer dat ook daar nog steeds niet het trainen gemoderniseerd is.
    Afbeelding
    Groetjes Marja
    80564M

Denk inderdaad niet dat je op een hondenforum komt, als je je hond verrot schopt. Want dan geef je niets om honden.

Verder geen idee waarom je dan een hond hebt hoor. Misschien omdat je opa er ook eentje had?
    malinois
    Zeer actief
    Contacteer:

Helaas lees ik ook weer genoeg op fb waar heel veel knpv-ers het mee eens zijn dat er dingen gebeuren die absoluut niet goed te praten zijn, maar dat het best meevalt. Het veranderd gewoon toch niet...
    Afbeelding
    Rocco
    Zeer actief

Ongelezen bericht door Rocco »

Heb ook wel eens bij zo,n PHV de hondenmeppers getraind en dat ging mij ook veeeel te ver als je dit in de groep gooide en ik was de enige die er wat van zei natuurlijk ,dan was het gewoon exit dan gingen ze je niet meer helpen.Het is een klein wereldje daar en bij de volgende club hoef je ook niet meer aan te kloppen vreselijke cultuur wat daar heerst in het algemeen.Weet nog goed dat ik 1 van de eerste was die heel veel positief trainde met de bal jaren geleden ze lachten je gewoon uit toen en dat ik die gele bal maar snel weg moest doen....
    Laatst gewijzigd door Rocco op 21 mar 2020 19:46, 3 keer totaal gewijzigd.
    iones
    Zeer actief

Cleva schreef: Dat soort mensen hebben zelf hulp nodig.
    Ja, naar de ander wereld! :devil: :Q:
    rakker2000
    Zeer actief
    Mijn ras(sen): x boerenfox
    parson russell terrier
    boerenfox

Ongelezen bericht door rakker2000 »

Wat ik las op fb, was het bij de kruisberg. Weet zo niet of daar wat zit eigenlijk.
    Zolang mensen denken dat honden geen gevoel hebben,
    moeten honden het gevoel hebben, dat mensen niet kunnen denken.
    80564M

rakker2000 schreef:
    Wat ik las op fb, was het bij de kruisberg. Weet zo niet of daar wat zit eigenlijk.
    Zou kunnen, daar ben ik minder bekend. Nou ja, maakt ook allemaal niet uit. Blij dat ik het nooit gezien heb, want ik weet niet wat ik zou doen (verschrikt wegrennen, met een steen in mijn maag, denk ik)
    Plaats reactie

Terug naar “Dier en Leed”