Ik deed dit zelfs teveel tijdens de puppycursus. Ze zei dat ik óf een snoepje moest geven, óf "goedzo!" kon zeggen. Niet allebei. En volgens haar was het ook not done om bij commando's z'n naam te zeggen, maar hier reageert hij dan beter op het betreffende commando. Hij luistert vaak beter als ik eerst z'n naam zeg, gevolgd door het commando.alm@ schreef: ↑06 dec 2021 18:49 Heb je je hond wel eens een compliment (aai over de bol en goed zo zeggen) of wat lekkers gegeven als hij een 'commando' wel goed opvolgt? Als ze hier een beetje beginnen te versloffen (en ik ook uiteraard) gooi ik de snoepjes en complimentjes er weer in en daar zijn ze heel gevoelig voor. Binnen no-time werken ze graag en met plezier weer voor en met mij.
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Inene extreem schrikkerig
Moderator: moderatorteam
-
- Actief
- Mijn ras(sen): Labrador
- Aantal honden: 1
Re: Inene extreem schrikkerig
- alm@
- moderator
- Mijn ras(sen): Langhaar teckel
- Aantal honden: 3
Ik vind dat niet wazig. De hond begint bang van je te worden. Bang van je stem en bang voor je onvoorspelbaarheid in zijn ogen.MyDoggie2020 schreef: ↑06 dec 2021 19:09 Nog iets aparts wat meneer sinds kort doet: Ik kan niks meer "uitroepen" (uit enthousiasme of verbazing, na aanvang van een filmpje op mijn mobiel bijv) of meneer reageert hierop door te grommen en naar de achterdeur te rennen. Ook zo'n wazig iets.
Ik keek net een filmpje van 2 vrouwen die een soort levende larven/wormen eten en ik zei alleen maar: "Ooooh." en hij reageerde zo...

- Habibi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Sheltie
Perseus (Percy) - Aantal honden: 1
Context gebonden leren is niet dom.
Zo werkt het met paarden ook. Sterker nog, iets dat ze met hun linkeroog gezien hebben en kennen kan weer eng zijn als ze het met het rechteroog zien.
Context gebonden leren is heel normaal voor honden. In de puppy lessen die ik gaf kwam dat zeker wél voorbij, juist omdat het zo belangrijk is.
Bij andere dieren werkt het regelmatig ook zo.
En bij heel jonge kinderen zie je het soms ook.
Ik kan een heel boek schrijven over hoe honden leren.
Maar daar zijn er al wel een aantal van.
Als wij als mens onze dieren iets willen leren, is het onze taak om te snappen hoe we het ze moeten uitleggen.
Zij kennen onze taal immers niet.
En wij willen iets van hun, niet andersom...
Zo werkt het met paarden ook. Sterker nog, iets dat ze met hun linkeroog gezien hebben en kennen kan weer eng zijn als ze het met het rechteroog zien.
Context gebonden leren is heel normaal voor honden. In de puppy lessen die ik gaf kwam dat zeker wél voorbij, juist omdat het zo belangrijk is.
Bij andere dieren werkt het regelmatig ook zo.
En bij heel jonge kinderen zie je het soms ook.
Ik kan een heel boek schrijven over hoe honden leren.
Maar daar zijn er al wel een aantal van.
Als wij als mens onze dieren iets willen leren, is het onze taak om te snappen hoe we het ze moeten uitleggen.
Zij kennen onze taal immers niet.
En wij willen iets van hun, niet andersom...

-
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
Het voor wat hoort wat principe is het meestal bij een hond.
Mijn eerste hond was door een ander opgevoed en getraind. Uitermate gehoorzaam, ook als ik er niet bij was naar de personen toe die met hem liepen.
Mijn vader vond het fantastisch. Zo hoort een hond te zijn. Gehoorzaam.
Bluf was dus een ander geval, als het haar niet zinde dan peerde ze hem gewoon. Zo ook toen pa haar eens meenam met de eerste hond erbij. Balletje wilde ze niet lossen. Hij gaf haar een grote bek en daar ging ze, park uit.
Gelukkig wel gewoon met een stalen bek bij de voordeur van mijn huis zitten, maar mijn vader vond het een ongehoorzame rothond.
Pas toen ik hem meerdere malen vertelde dat zij nog moest leren, en dat veel dingen beloond moesten blijven worden om het een gewoonte te laten worden dat ze naar hem wílde luisteren kwam er verandering ook in hun verstandhouding.
Maar nooit 100%, ook niet bij mij, ik moest haar ook altijd goed in de gaten houden omdat ze vaak gewoon deed wat in haar kop opkwam en totaal niet nadacht over de eventuele moeilijkheden of consequenties die haar daden konden hebben.
Ik kan er nu echt met een glimlach op terug kijken, maar man wat heb ik veel moeten leren en geleerd van haar en beseffen dat stuk voor stuk al die dieren een eigen karakter hebben.
Maar goed, idem met katten. Ik heb nu een Catzilla in huis, maar ik kan haar wel waarderen. Maar de eerste maanden dacht ik.. mijn hemel... wordt dit ooit een leuke kat
Mijn eerste hond was door een ander opgevoed en getraind. Uitermate gehoorzaam, ook als ik er niet bij was naar de personen toe die met hem liepen.
Mijn vader vond het fantastisch. Zo hoort een hond te zijn. Gehoorzaam.
Bluf was dus een ander geval, als het haar niet zinde dan peerde ze hem gewoon. Zo ook toen pa haar eens meenam met de eerste hond erbij. Balletje wilde ze niet lossen. Hij gaf haar een grote bek en daar ging ze, park uit.
Gelukkig wel gewoon met een stalen bek bij de voordeur van mijn huis zitten, maar mijn vader vond het een ongehoorzame rothond.
Pas toen ik hem meerdere malen vertelde dat zij nog moest leren, en dat veel dingen beloond moesten blijven worden om het een gewoonte te laten worden dat ze naar hem wílde luisteren kwam er verandering ook in hun verstandhouding.
Maar nooit 100%, ook niet bij mij, ik moest haar ook altijd goed in de gaten houden omdat ze vaak gewoon deed wat in haar kop opkwam en totaal niet nadacht over de eventuele moeilijkheden of consequenties die haar daden konden hebben.
Ik kan er nu echt met een glimlach op terug kijken, maar man wat heb ik veel moeten leren en geleerd van haar en beseffen dat stuk voor stuk al die dieren een eigen karakter hebben.
Maar goed, idem met katten. Ik heb nu een Catzilla in huis, maar ik kan haar wel waarderen. Maar de eerste maanden dacht ik.. mijn hemel... wordt dit ooit een leuke kat

-
- Actief
Hij doet dit ook bij mijn partner, minder vaak, maar hij doet het ook bij hem.alm@ schreef: ↑06 dec 2021 19:25Ik vind dat niet wazig. De hond begint bang van je te worden. Bang van je stem en bang voor je onvoorspelbaarheid in zijn ogen.MyDoggie2020 schreef: ↑06 dec 2021 19:09 Nog iets aparts wat meneer sinds kort doet: Ik kan niks meer "uitroepen" (uit enthousiasme of verbazing, na aanvang van een filmpje op mijn mobiel bijv) of meneer reageert hierop door te grommen en naar de achterdeur te rennen. Ook zo'n wazig iets.
Ik keek net een filmpje van 2 vrouwen die een soort levende larven/wormen eten en ik zei alleen maar: "Ooooh." en hij reageerde zo...
-
- Actief
Oja, en ik corrigeer alleen dmv mijn stem, mijn partner corrigeert hem soms door hem bijv bij z'n oren te pakken. (Als hij niet luistert.) Dus zou het dan niet zo moeten zijn dat hij banger voor hem zou moeten zijn?!alm@ schreef: ↑06 dec 2021 19:25Ik vind dat niet wazig. De hond begint bang van je te worden. Bang van je stem en bang voor je onvoorspelbaarheid in zijn ogen.MyDoggie2020 schreef: ↑06 dec 2021 19:09 Nog iets aparts wat meneer sinds kort doet: Ik kan niks meer "uitroepen" (uit enthousiasme of verbazing, na aanvang van een filmpje op mijn mobiel bijv) of meneer reageert hierop door te grommen en naar de achterdeur te rennen. Ook zo'n wazig iets.
-
- Actief
Sterker nog: we kregen het bij schoonouders over het snel schrikken, uiteindelijk zei m'n partner dat hij het wrs is geweest. Hij was laatst aan het wandelen met de hond en die at stront, wat hij niet mag. Toen heeft mijn partner hem even bij z'n oren gegrepen om hem streng toe te spreken.
Maar zulke kleine fysieke correcties doen we al vanaf het begin (Ik dus in het begin meer, maar de laatste tijd hoefde het niet meer, mijn barse stem was genoeg), en nu inene reageert hij zo snel schrikkerig. Dat kan haast niet door die correcties komen?
Maar zulke kleine fysieke correcties doen we al vanaf het begin (Ik dus in het begin meer, maar de laatste tijd hoefde het niet meer, mijn barse stem was genoeg), en nu inene reageert hij zo snel schrikkerig. Dat kan haast niet door die correcties komen?
- alm@
- moderator
Maar beloon je nog steeds of alleen toen hij pup was? Waarom mocht je zijn naam niet zeggen? Ik snap dat niet. Ik heb 3 honden, als ik wat zeg zonder naam, werkt dat niet.MyDoggie2020 schreef: ↑06 dec 2021 19:15Ik deed dit zelfs teveel tijdens de puppycursus. Ze zei dat ik óf een snoepje moest geven, óf "goedzo!" kon zeggen. Niet allebei. En volgens haar was het ook not done om bij commando's z'n naam te zeggen, maar hier reageert hij dan beter op het betreffende commando. Hij luistert vaak beter als ik eerst z'n naam zeg, gevolgd door het commando.alm@ schreef: ↑06 dec 2021 18:49 Heb je je hond wel eens een compliment (aai over de bol en goed zo zeggen) of wat lekkers gegeven als hij een 'commando' wel goed opvolgt? Als ze hier een beetje beginnen te versloffen (en ik ook uiteraard) gooi ik de snoepjes en complimentjes er weer in en daar zijn ze heel gevoelig voor. Binnen no-time werken ze graag en met plezier weer voor en met mij.

- alm@
- moderator
Nee dat denk ik ook niet. Jullie hebben duidelijk een domme hond getroffen. Helaas, overkomt de beste.MyDoggie2020 schreef: ↑06 dec 2021 20:45 Sterker nog: we kregen het bij schoonouders over het snel schrikken, uiteindelijk zei m'n partner dat hij het wrs is geweest. Hij was laatst aan het wandelen met de hond en die at stront, wat hij niet mag. Toen heeft mijn partner hem even bij z'n oren gegrepen om hem streng toe te spreken.

- Patricia.
- moderator
- Mijn ras(sen): Whippet x poedel
Spaanse dame
2 Bulgaarse heren - Aantal honden: 4
Ja kan gebeuren.alm@ schreef: ↑06 dec 2021 20:49Nee dat denk ik ook niet. Jullie hebben duidelijk een domme hond getroffen. Helaas, overkomt de beste.MyDoggie2020 schreef: ↑06 dec 2021 20:45 Sterker nog: we kregen het bij schoonouders over het snel schrikken, uiteindelijk zei m'n partner dat hij het wrs is geweest. Hij was laatst aan het wandelen met de hond en die at stront, wat hij niet mag. Toen heeft mijn partner hem even bij z'n oren gegrepen om hem streng toe te spreken.
Maar dan zal je als baasje toch iets anders er mee om moetenn gaan .
Zodat ook een domme hond het snapt

- Suzanne
- Zeer actief
Nog even en dan kun je hond en kind misschien samen herplaatsen als die laatste ook tegenvalt in het gebruik.
Of je partner herplaatst jou.
Onvoorstelbaar dit. En ongelofelijk ook.
Of je partner herplaatst jou.
Onvoorstelbaar dit. En ongelofelijk ook.
Ik geloof er dan ook geen ene jota van. Voor mij iets te veel berichten met drama dingen.
-
- Actief
Toen hij het onder de knie had ben ik gestopt met snoepjes geven. De cursusleidster zei dat je het zelf ook niet fijn zou vinden als je bij alles met je naam aangesproken wordt. "Jantje doe dit. Jantje nee. Jantje kom! Foei Jantje." Vandaar dat het "niet mocht".alm@ schreef: ↑06 dec 2021 20:47Maar beloon je nog steeds of alleen toen hij pup was? Waarom mocht je zijn naam niet zeggen? Ik snap dat niet. Ik heb 3 honden, als ik wat zeg zonder naam, werkt dat niet.MyDoggie2020 schreef: ↑06 dec 2021 19:15Ik deed dit zelfs teveel tijdens de puppycursus. Ze zei dat ik óf een snoepje moest geven, óf "goedzo!" kon zeggen. Niet allebei. En volgens haar was het ook not done om bij commando's z'n naam te zeggen, maar hier reageert hij dan beter op het betreffende commando. Hij luistert vaak beter als ik eerst z'n naam zeg, gevolgd door het commando.alm@ schreef: ↑06 dec 2021 18:49 Heb je je hond wel eens een compliment (aai over de bol en goed zo zeggen) of wat lekkers gegeven als hij een 'commando' wel goed opvolgt? Als ze hier een beetje beginnen te versloffen (en ik ook uiteraard) gooi ik de snoepjes en complimentjes er weer in en daar zijn ze heel gevoelig voor. Binnen no-time werken ze graag en met plezier weer voor en met mij.
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Natuurlijk mag je vinden dat dat dom is van je hond.
Maar je maakt zo wel duidelijk dat "hoe leren honden" niet helemaal duidelijk bij je is doorgekomen op de training.
Je cursusleidster vergelijkt een hond te veel met een mens geloof ik
Maar je maakt zo wel duidelijk dat "hoe leren honden" niet helemaal duidelijk bij je is doorgekomen op de training.
Je cursusleidster vergelijkt een hond te veel met een mens geloof ik

-
- Actief
Nogmaals, een hond en een kind zijn heel anders. Dat zijn 2 verschillende soorten. Dus dit soort posts mogen achterwege blijven. Ik ga mijn kind niet op die manier zat zijn!!
- ranetje
- Zeer actief
Wat heeft snoepjes geven te maken met "jantje doe dit" enz.?MyDoggie2020 schreef: ↑06 dec 2021 21:18 Toen hij het onder de knie had ben ik gestopt met snoepjes geven. De cursusleidster zei dat je het zelf ook niet fijn zou vinden als je bij alles met je naam aangesproken wordt. "Jantje doe dit. Jantje nee. Jantje kom! Foei Jantje." Vandaar dat het "niet mocht".

Als jij een nieuwe baan krijgt word je ervoor betaald om te werken.
Na een tijdje zegt je baas dat je het werk hebt begrepen en vanaf nu krijg je geen betaling meer.
Dus dan doe je vrolijk verder je werk?
-
- Actief
Er werd alleen gezegd dat je thuis ook vooral moest oefenen, maar dat niet dat je elke godganse situatie dat de hond zou moeten kunnen gaan zitten apart moest oefenen.
Ik had geen idee dat een hond eenmaal het commando "zit" aangeleerd, dit in een andere situatie niet meer weet of snapt. Het is immers precies hetzelfde commando en je leert het commando aan, niet de situatie?! Ik had geen idee dat je een hond zo dom moet behandelen.
-
- Actief
Ik antwoord op 2 vragen.ranetje schreef: ↑06 dec 2021 21:29Wat heeft snoepjes geven te maken met "jantje doe dit" enz.?MyDoggie2020 schreef: ↑06 dec 2021 21:18 Toen hij het onder de knie had ben ik gestopt met snoepjes geven. De cursusleidster zei dat je het zelf ook niet fijn zou vinden als je bij alles met je naam aangesproken wordt. "Jantje doe dit. Jantje nee. Jantje kom! Foei Jantje." Vandaar dat het "niet mocht".![]()
Als jij een nieuwe baan krijgt word je ervoor betaald om te werken.
Na een tijdje zegt je baas dat je het werk hebt begrepen en vanaf nu krijg je geen betaling meer.
Dus dan doe je vrolijk verder je werk?
- Marion.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
Ja, goed. Ben je een trol dus?MyDoggie2020 schreef:Is een hond serieus zó dom?Fotogravinnetje schreef: ↑06 dec 2021 16:04 Hij kent de gesnauwde commando's goed. Maar als ze op normale toon worden uitgesproken, heeft hij geen flauw idee wat je bedoeling is. Ik heb het hier ook fout gedaan met Gait. Als ik een clicker in de hand heb, kent hij het commando zit erg goed. Maar zonder eten wacht hij mooi tot hij een hand op z'n bekken voelt (zonder druk uiteraard). Als hij druk is en ik vraag hem of hij z'n bench in wil, kalmeert hij (en mag dan dus gewoon blijven waar hij is). Is hij kalm en vraag ik of hij z'n bench in gaat, wandelt hij direct naar z'n bench toe. Het verschil: hoe hij zich gedraagt op het moment dat ik het 'commando' geef. Dat is nu eenmaal hoe honden leren en dat had je geweten als je je even verdiept had in hoe honden leren
Hoe hoog is jouw IQ? Ik krijg er echt serieus buikpijn van als ik bedenk in wat voor situatie jouw jonge Lab zit. Ga praten met je vent! Zo meteen zit je met een baby en een jonge hond, hoe dan? Gun je hondje een plek waar hij wel geliefd is
Groeten Marion en lieve knuffels van Teun en Ted

-
- Actief
Moet dat gedreig met trolzijnde? Of dat ik vast wel een laag IQ moet hebben?Marion. schreef: ↑06 dec 2021 21:33Ja, goed. Ben je een trol dus?MyDoggie2020 schreef:Is een hond serieus zó dom?Fotogravinnetje schreef: ↑06 dec 2021 16:04 Hij kent de gesnauwde commando's goed. Maar als ze op normale toon worden uitgesproken, heeft hij geen flauw idee wat je bedoeling is. Ik heb het hier ook fout gedaan met Gait. Als ik een clicker in de hand heb, kent hij het commando zit erg goed. Maar zonder eten wacht hij mooi tot hij een hand op z'n bekken voelt (zonder druk uiteraard). Als hij druk is en ik vraag hem of hij z'n bench in wil, kalmeert hij (en mag dan dus gewoon blijven waar hij is). Is hij kalm en vraag ik of hij z'n bench in gaat, wandelt hij direct naar z'n bench toe. Het verschil: hoe hij zich gedraagt op het moment dat ik het 'commando' geef. Dat is nu eenmaal hoe honden leren en dat had je geweten als je je even verdiept had in hoe honden leren
Hoe hoog is jouw IQ? Ik krijg er echt serieus buikpijn van als ik bedenk in wat voor situatie jouw jonge Lab zit. Ga praten met je vent! Zo meteen zit je met een baby en een jonge hond, hoe dan? Gun je hondje een plek waar hij wel geliefd is
Ik had GÉÉN ervaring en heb GÉÉN verstand van honden!! Ja, ik heb me enigzins ingelezen en filmpjes gekeken, ik heb een puppycursus gedaan. Moet ik nu inene ÁLLES over honden weten?
Sorry, maar dat jij je dingen zó aantrekt is niet mijn probleem...
-
- Actief
Nogmaals: Praten met mijn partner hierover heeft GÉÉN zin! Hij is NÍET voor rede vatbaar, hij is stronteigenwijs en hij luistert niet naar mij (of heeft iig niet naar mij geluisterd in het begin). Het is voor hem absoluut géén optie om de hond weg te doen.
- Marion.
- Zeer actief
En je hebt ook GEEN ervaring met babies, en je weet niet hoe het is om een baby te hebben. Ik ga er helemaal van uit dat dit je eigen maaksel gaat zijn, en je er dus van houdt.MyDoggie2020 schreef:Moet dat gedreig met trolzijnde? Of dat ik vast wel een laag IQ moet hebben?Marion. schreef: ↑06 dec 2021 21:33Ja, goed. Ben je een trol dus?MyDoggie2020 schreef:Is een hond serieus zó dom?Fotogravinnetje schreef: ↑06 dec 2021 16:04 Hij kent de gesnauwde commando's goed. Maar als ze op normale toon worden uitgesproken, heeft hij geen flauw idee wat je bedoeling is. Ik heb het hier ook fout gedaan met Gait. Als ik een clicker in de hand heb, kent hij het commando zit erg goed. Maar zonder eten wacht hij mooi tot hij een hand op z'n bekken voelt (zonder druk uiteraard). Als hij druk is en ik vraag hem of hij z'n bench in wil, kalmeert hij (en mag dan dus gewoon blijven waar hij is). Is hij kalm en vraag ik of hij z'n bench in gaat, wandelt hij direct naar z'n bench toe. Het verschil: hoe hij zich gedraagt op het moment dat ik het 'commando' geef. Dat is nu eenmaal hoe honden leren en dat had je geweten als je je even verdiept had in hoe honden leren
Ik had GÉÉN ervaring en heb GÉÉN verstand van honden!! Ja, ik heb me enigzins ingelezen en filmpjes gekeken, ik heb een puppycursus gedaan. Moet ik nu inene ÁLLES over honden weten?
Sorry, maar dat jij je dingen zó aantrekt is niet mijn probleem...
Maar ik vind het vies en egoïstisch.

- Marion.
- Zeer actief
Ja. Fijne relatie. Je kind gaat vast stabiel groot worden.MyDoggie2020 schreef:Nogmaals: Praten met mijn partner hierover heeft GÉÉN zin! Hij is NÍET voor rede vatbaar, hij is stronteigenwijs en hij luistert niet naar mij (of heeft iig niet naar mij geluisterd in het begin). Het is voor hem absoluut géén optie om de hond weg te doen.
Succes.

- Marion.
- Zeer actief
En het zou je sieren als je eens hand in eigen boezem steekt.
Niet alles overkomt je. Of is de schuld van je partner of schoonouders. Jij was er bij.
Niet alles overkomt je. Of is de schuld van je partner of schoonouders. Jij was er bij.

- Marion.
- Zeer actief
"De hond" mag trouwens naar mij. We hebben een plekje vrij, en ik geef hem wel een naam. En liefde.

- ranetje
- Zeer actief
Een hond leert contextgebonden.MyDoggie2020 schreef: ↑06 dec 2021 21:32Er werd alleen gezegd dat je thuis ook vooral moest oefenen, maar dat niet dat je elke godganse situatie dat de hond zou moeten kunnen gaan zitten apart moest oefenen.
Ik had geen idee dat een hond eenmaal het commando "zit" aangeleerd, dit in een andere situatie niet meer weet of snapt. Het is immers precies hetzelfde commando en je leert het commando aan, niet de situatie?! Ik had geen idee dat je een hond zo dom moet behandelen.
Elke goede trainer zou je dat op de eerste les al vertellen.
Dat heeft geen barst met dom te maken.
Een hond is geen mens.
En zelfs mensen leren niet allemaal op dezelfde manier.
Ik zou dat eerder een domme veronderstelling van de mens vinden.
-
- Actief
Jij hebt géén idee wat ik geprobeerd heb! Jij hebt geen idee wat ik gedaan heb om proberen tot mijn partner door te dringen. Ik ben bloedeerlijk geweest, maar hij heeft níet willen luisteren! Geloof me, ik heb dingen gezegd waardoor er bij hem een lichtje zou moeten gaan branden. Is niet gebeurd.
Dus kom niet aan met "hand in eigen boezem steken", "dat niks mij overkomt", "dat dingen niet de schuld zijn van partner/schoonouders" en "dat ik erbij was", als je geen flauw idee hebt wat ik geprobeerd heb.
- Marion.
- Zeer actief
Nee, ik was er gelukkig niet bij.MyDoggie2020 schreef:Jij hebt géén idee wat ik geprobeerd heb! Jij hebt geen idee wat ik gedaan heb om proberen tot mijn partner door te dringen. Ik ben bloedeerlijk geweest, maar hij heeft níet willen luisteren! Geloof me, ik heb dingen gezegd waardoor er bij hem een lichtje zou moeten gaan branden. Is niet gebeurd.
Dus kom niet aan met "hand in eigen boezem steken", "dat niks mij overkomt", "dat dingen niet de schuld zijn van partner/schoonouders" en "dat ik erbij was", als je geen flauw idee hebt wat ik geprobeerd heb.
Maar ik vind het ontzettend ongezond hoe je hier nu praat. Over je hond, over je partner, over je schoonouders.
Daarom zeg ik, "de hond" mag naar hier. Ik heb plek.
Je vent en zijn ouders mag je zelf houden. Inclusief je baby.

- Marion.
- Zeer actief
Hoe zou jij je voelen als je de hele dag gecommandeerd wordt?
Lig, zit, af, blijf, koest, plaats.
En pis, poep. Nu!
Lig, zit, af, blijf, koest, plaats.
En pis, poep. Nu!

-
- Actief
Zo praat ik nu eenmaal. Zo ben ik. Wat is daar mis mee?Marion. schreef: ↑06 dec 2021 22:13Nee, ik was er gelukkig niet bij.MyDoggie2020 schreef:Jij hebt géén idee wat ik geprobeerd heb! Jij hebt geen idee wat ik gedaan heb om proberen tot mijn partner door te dringen. Ik ben bloedeerlijk geweest, maar hij heeft níet willen luisteren! Geloof me, ik heb dingen gezegd waardoor er bij hem een lichtje zou moeten gaan branden. Is niet gebeurd.
Maar ik vind het ontzettend ongezond hoe je hier nu praat. Over je hond, over je partner, over je schoonouders.
Daarom zeg ik, "de hond" mag naar hier. Ik heb plek.
Je vent en zijn ouders mag je zelf houden. Inclusief je baby.