Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Wie kent carnidae brokken?

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

Mol
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mol »

memo schreef:zeker is het zo dat je naar het totaalplaatje moet kijken, maar zo'n boute opmerking dat brokkenhonden net zo gezond zijn als vershonden...en dat zonder bewijzen...
bewijs jij het tegendeel dan eens

mol 8)
memo
Actief

Ongelezen bericht door memo »

Ik zei al dat ik dat niet kon...maar waarom denk JIJ dan dat het net zo gezond is als vers??? Heb jij daar dan bewijzen van? Waarom moet ik het omgekeerde bewijzen? Honden eten pas sinds de jaren '60 brok...

maar wat ik wel weet dat kunstmatige conserveringsmiddelen in voer gewoon niet goed zijn. Het is ook niet goed voor mensen (zoek maar eens op bht, bha, etoxyquine, Propylgallaat op internet en je zult zien dat mensen die deze stoffen maar soms binnenkrijgen, dus niet elke dag, enorme allergische reacties kunnen krijgen van dit spul en dat het verboden is in zuigelingenvoedsel...dan kun je mij niet wijsmaken dat het dan goed is voor je dier).

Verder lossen veel huidproblemen en darmproblemen op nadat mensen zijn overgestapt...dat zegt ook wel veel lijkt mij...

Persoonlijk valt het me op dat sinds ik mijn kat vers geef, hij een glimmender vacht heeft dan met Iams, Fokker, Whiskas, etc...want dat heb ik hem eerst gevoerd...verder laat hij geen scheten meer heeft nooit meer diarree en niet meer van die enorme drollen draait...

Wat mijn hond betreft, afgezien van het feit dat hij nu met plezier zijn bak leegeet, is zijn vacht donkerder geworden, hij poept minder en heeft betere ontlasting...Verder kan ik er nog niets over zeggen, omdat ik pas overgestapt ben op vers (sinds ik mij ben gaan verdiepen in het hondenvoer, doordat ik er achterkwam dat het op dieren werd getest).

er zijn overigens wel onderzoeken gedaan naar het verschil tussen vers en brok...ik zal er eens voor je naar zoeken...bedenk wel dat de brokkenfabrikanten veel rijker zijn dan de mensen die barfen...zij zijn onderdeel van multinationale ondernemingen zoals Mars, Unilever en Procter & Gamble...
Een dier heb je voor zijn leven, niet voor even!

Afbeelding
memo
Actief

Das 1

't is wel in 't engels
...

Feed your Pet Raw Food And see your Vet bills drop!
by Shirley Lipschutz-Robinson

"We are seeing disease conditions in animals that we did not see years ago. Many of these may be traced to nutrition as the source..." Don E. Lundholm, DVM

Dr. Kollath, of the Karolinska Hospital in Stockholm, headed a study done on animals. When young animals were fed cooked and processed foods they initially appeared to be healthy. However, as the animals reached adulthood, they began to age more quickly than normal and also developed chronic degenerative disease symptoms. A control group of animals raised on raw foods aged less quickly and were free of degenerative disease. In nature, we see another example of wild animals eating entirely enzyme rich raw foods being free of the degenerative diseases that afflict humans.

If you spend a little time observing the physical condition of animals in the wild, you will find that so-called degenerative or old age diseases are relatively unknown to them. Except for the danger from natural predators, wild animals generally live quite long and healthy lives. Now, what happens when we domesticate animals and make them into house pets? Are you aware that they quickly develop the same diseases as their human "owners"? We must be making the same mistake with them that we're making with ourselves. Some years ago, Dr. Francis Pottenger tried an experiment on several hundred cats. He divided them into two groups and fed one group their natural diet of raw meat and the other group a man-made diet of cooked pet food. He carried on this experiment through three generations. The cats that were fed their normal uncooked diet thrived. The cats that were fed a cooked diet developed the same diseases, and required the same medical treatment, as we humans. (excerpt from an article at the NewVeg site)

Dr. Donald Ogden D.V.M. writes that commercial pet food (even the best known and most expensive brands) have had their nutrients altered, adulterated, devitalized and destroyed by heat, processing, coloring, preservatives and other chemicals. Feeding your animal such food on a regular basis causes waste-toxins to accumulate in the blood, lymphs and tissue which contributes to a weak immune system and renders our pet susceptible to chronic diseases.

Jesse Dallas writes that Processed foods and drugs have seriously depleted the natural vitality and immune systems of many pets. Dogs and cats are anatomically very different to humans. Their intestinal tract, for example is only about half as long as a human's, and food is therefore processed and assimilated very differently. Whereas large amounts of red meat can cause cancer in humans, a lack of raw red meat in an animal's diet can lead to serious health problems.

Animals, like humans, require the enzymes, amino acids and other nutrients in the raw meat in order to stay healthy. Many skin and coat problems are a direct result of a lack of raw animal fat in the diet - fat which humans often believe is bad for their pet. Animals need at least 30% raw fat, and their systems are not designed to handle cooked meat or cooked fat. In the wild, a panther or jackal does not barbecue, grill or smoke its prey. It definitely does not walk to the local supermarket to buy dry food either. Yet most pet owners recoil at the thought of feeding raw meat to their dog or cat, concerned about bacteria or parasites. However, dogs and cats don't get salmonella poisoning because their digestive system is so acidic (or at least it should be) that it kills everything. This is why a dog can bury a bone and dig it up two weeks later and eat the rotting meat.

For a return to health, pets require a diet which strengthens the immune system and most closely resembles that which they would get in the wild. It's really easy to do. Essentially, you feed your pet a combination of certain raw meats and select from a host of raw vegetables.

For more information about the healing power of RAW DIET for animals, including as sample recipe and if you want to know what's really in commercial pet food visit Shirley's Wellness Cafe: Optimum Pet Nutrition & Natural Health Care for Animal at http://www.geocities.com/HotSprings/1158/animals.htm

Comments from another visitor:
If any of your customers inquires about using juicing for pets, please be advised that this is indeed a viable option. Although I'm relatively new to healing via nutrition, I've been studying alternative medicines for about 15 years now (the last two in classes with Dr. Bernard Jensen), and after a holistic vet's prescription for human supplements containing "nutritional yeast" almost induced acute renal failure in my cat (FYI -- brewer's or nutritional yeast is a documented kidney irritant), I learned juicing is a lot more effective than even a lot of the "natural" remedies -- as well as a lot safer. I am pleased to say we are successfully fighting fibroid breast tumors and paralysis of the hindquarters brought on by colon cancer, and while I did have to use a few homeopathic medicines at first to reverse the kidney damage, the bulk of the credit goes to the juices. One month ago, this cat's hindquarters became paralyzed, and she was forced to ambulate by dragging herself by her forelegs only; bowel movements became virtually nonexistent. After one week of steady juicing, elimination functions have resumed and her rear legs are moving again! If you have not already gotten a copy, please check out Dr. Jensen's book, Foods that Heal. It might be something you would want to sell in conjunction with your juicers; the combination would almost assuredly generate "happy customer" letters of gratitude. It efficiently presents in layman's terms how to heal using food and juice combinations based on the chemical elements contained therein. Of course, in pets, you just have to give very small portions (literally, 1/2-teaspoon amounts) to see results. And because the right combination of juices will taste good to them, animals willingly take the juice mixed into their foods -- resulting in less stress on both owner and pet. So now my cats get vegetable-only juice and the dogs get the pulp -- so there's no waste -- all are getting healthy, and I'm saving $$$ on vet bills

http://www.living-foods.com/articles/rawpetfood.html

Afbeelding
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door M@scha »

memo schreef:Ik zei al dat ik dat niet kon...maar waarom denk JIJ dan dat het net zo gezond is als vers??? Heb jij daar dan bewijzen van? Waarom moet ik het omgekeerde bewijzen? Honden eten pas sinds de jaren '60 brok...

maar wat ik wel weet dat kunstmatige conserveringsmiddelen in voer gewoon niet goed zijn. Het is ook niet goed voor mensen (zoek maar eens op bht, bha, etoxyquine, Propylgallaat op internet en je zult zien dat mensen die deze stoffen maar soms binnenkrijgen, dus niet elke dag, enorme allergische reacties kunnen krijgen van dit spul en dat het verboden is in zuigelingenvoedsel...dan kun je mij niet wijsmaken dat het dan goed is voor je dier).

Verder lossen veel huidproblemen en darmproblemen op nadat mensen zijn overgestapt...dat zegt ook wel veel lijkt mij...

Persoonlijk valt het me op dat sinds ik mijn kat vers geef, hij een glimmender vacht heeft dan met Iams, Fokker, Whiskas, etc...want dat heb ik hem eerst gevoerd...verder laat hij geen scheten meer heeft nooit meer diarree en niet meer van die enorme drollen draait...

Wat mijn hond betreft, afgezien van het feit dat hij nu met plezier zijn bak leegeet, is zijn vacht donkerder geworden, hij poept minder en heeft betere ontlasting...Verder kan ik er nog niets over zeggen, omdat ik pas overgestapt ben op vers (sinds ik mij ben gaan verdiepen in het hondenvoer, doordat ik er achterkwam dat het op dieren werd getest).

er zijn overigens wel onderzoeken gedaan naar het verschil tussen vers en brok...ik zal er eens voor je naar zoeken...bedenk wel dat de brokkenfabrikanten veel rijker zijn dan de mensen die barfen...zij zijn onderdeel van multinationale ondernemingen zoals Mars, Unilever en Procter & Gamble...
sorry... ik geef FF en daar zitten dus geen kunstmatige rommeldingen in... :p:
Afbeelding
ien
Erelid
Contacteer:

Ongelezen bericht door ien »

memo schreef:zeker is het zo dat je naar het totaalplaatje moet kijken, maar zo'n boute opmerking dat brokkenhonden net zo gezond zijn als vershonden...en dat zonder bewijzen...
brokken worden nu al zo'n jaar of 30 gegeten door honden,kant en klaar vers nog maar een paar jaar.
niemand weet nog het effect van kant en klaar vers over 30 jaar.
Ik praat niet over BARF,maar over cvvoer.
Afbeelding
memo
Actief

Ik geef ook FF NAAST vers...het is zeker een van de betere brokken...de een brok is de andere niet...dus sommige brokkenhonden zullen gezonder leven :p:

ook interessant om te lezen, helaas weer in het engels:

http://www.knappenbergers.net/nutrition.html

Afbeelding
memo
Actief

ien schreef:
brokken worden nu al zo'n jaar of 30 gegeten door honden,kant en klaar vers nog maar een paar jaar.
niemand weet nog het effect van kant en klaar vers over 30 jaar.
Ik praat niet over BARF,maar over cvvoer.
maar barf bestaat al veel langer!

Afbeelding
M@scha
Zeer actief

ik ga niet lezen hoe goed vers is..

ik kan ook alle uitleg van alle brokfabrikanten hierneer zetten...

ik zeg helemaal niet dat brok gezonder is als vers!

ik wil niet continue horen dat vers beter is als brok want ondertussen zijn we er al achter dat allebei niet echt bewezen kan worden.

wat ien zegt kan ik me ook heel erg in vinden
Afbeelding
memo
Actief

Men vroeg om wetenschappelijk bewijs...is geen verkooppraatje over barf of vers...(zoals op de websites van de brokkenfabrikanten)...

Dat was jij dus niet Sam, alhoewel je het wel eens was met de persoon die zei dat brokkenhonden net zo oud werden als barf-honden...

barf bestaat al zolang als er honden zijn...natuurlijk niet helemaal gelijk als nu, maar toch....minstens 19 eeuwen barf tegenover 50 jaar brok...

Afbeelding
Mol
Zeer actief

heb je een kip wel eens laten analiseren ziten ook groei hormonen in ohhwwwww dat is gezond zeg

mol 8)
memo
Actief

Is zeker waar dat kip tegenwoordig niet meer is wat het geweest is...maar dat zit toch ook in brokken???? Dus dat maakt niet uit...

Alleen zit in de meeste brokken vaker meer afvalvlees en afvalgranen en deze zijn vaak ook met kunstmatige antioxidanten geconserveerd...dat doen ze nl. met vlees e.d. die niet voor menselijke consumptie geschikt is (vraag maar aan keuringsdienst van waren)
en als je barft heb je dat dus niet...en het versvlees wat je in de winkel koopt is ook geschikt voor menselijke consumptie...dit is wettelijk bepaald omdat er anders mensen ziek van zouden kunnen worden (het zit immers in de zelfde koeling als menseneten).

(sorry ik generaliseerde...ik bedoelde meeste brokken)
Laatst gewijzigd door memo op 20 feb 2004 12:51, 1 keer totaal gewijzigd.

Afbeelding
Marja
Zeer actief

Ongelezen bericht door Marja »

memo schreef:Is zeker waar dat kip tegenwoordig niet meer is wat het geweest is...maar dat zit toch ook in brokken???? Dus dat maakt niet uit...

Alleen zit in brokken vaker meer afvalvlees en afvalgranen en deze zijn vaak ook met kunstmatige antioxidanten geconserveerd...dat doen ze nl. met vlees e.d. die niet voor menselijke consumptie geschikt is (vraag maar aan keuringsdienst van waren)
en als je barft heb je dat dus niet...en het versvlees wat je in de winkel koopt is ook geschikt voor menselijke consumptie...dit is wettelijk bepaald omdat er anders mensen ziek van zouden kunnen worden (het zit immers in de zelfde koeling als menseneten).
Nee! dat zit niet in mijn brokken. Mijn brokken bestaan uit natuurlijke ingredieenten en uit uitsluitend bio/scharreldieren die Geen hormonen of wat dan ook hebben gehad.

Maar los daar van, als je gevoel zegt dat vlees beter is dan moet je vlees geven, ik denk ook niet dat het slecht is. Maar mijn gevoel zegt brokken en daarvan denk ik ook niet dat die slecht zijn.
Dat eeuwige gezeur over slechte dingen die erin zouden zitten, ik vind het complete mierenneukerij (sorry)
Alsof je zelf geen voeding met toevoegingen eet zeg, en je honden mogen het dan niet hebben???
groetjes Marja Zara en Stapper
Afbeelding
Roelfien
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Roelfien »

Weet je hoe ik dat zie?
Jarenlang hadden we geen andere keus dan brokken en blikvoer.
Barfen hadden we nog nooit van gehoord, want internet was er nog niet en dan was het dus maar een kleine kans dat je iemand tegenkwam die je daarover informeerde. En versvlees bestond wel, maar heel weinig dierenwinkels verkochten het. Om nog maar niet te spreken over alle enge verhalen die er gingen over enge bacteriën en andere narigheid bij rauw voer.

En nu hebben we het allemaal: brokken, blikvoer, diner, versvlees, barf, arf en weet ik veel wat er nog meer is.
Informatie over al die produkten is ruimschoots voor handen, ook door internet.

We mogen gewoon lekker zelf kiezen.
En daar gaat het om. Wat past er bij je hond, waar doet ie het goed op en waar voel je jezelf het beste bij.
Als iemand brokken wil voeren, voert ie brokken.
Als iemand informatie wil over vers vlees of brokken, dan vertelt iemand over de kwaliteiten van versvlees of brokken.
En daar moet hier gewoon de ruimte voor zijn.
Je kan het nooit fout doen, maar wellicht kan het wel nog beter. :ok:
Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.
In memoriam Yentie en Toby
memo
Actief

Marja schreef:
memo schreef:Is zeker waar dat kip tegenwoordig niet meer is wat het geweest is...maar dat zit toch ook in brokken???? Dus dat maakt niet uit...

Alleen zit in brokken vaker meer afvalvlees en afvalgranen en deze zijn vaak ook met kunstmatige antioxidanten geconserveerd...dat doen ze nl. met vlees e.d. die niet voor menselijke consumptie geschikt is (vraag maar aan keuringsdienst van waren)
Nee! dat zit niet in mijn brokken. Mijn brokken bestaan uit natuurlijke ingredieenten en uit uitsluitend bio/scharreldieren die Geen hormonen of wat dan ook hebben gehad.

Maar los daar van, als je gevoel zegt dat vlees beter is dan moet je vlees geven, ik denk ook niet dat het slecht is. Maar mijn gevoel zegt brokken en daarvan denk ik ook niet dat die slecht zijn.
Dat eeuwige gezeur over slechte dingen die erin zouden zitten, ik vind het complete mierenneukerij (sorry)
Alsof je zelf geen voeding met toevoegingen eet zeg, en je honden mogen het dan niet hebben???
en welke brokken zijn dat? Ben benieuwd want mijn andere kat lust dus geen vers...

Iedereen zijn eigen keuze, uiteraard, maar ik ben wel van mening dat mensen zich best mogen verdiepen in de ingredientenlijst van hun liefste vriend hun eten...ikzelf heb er voor gekozen om mijn hond FF en vers te geven, mijn kitten en kat vers en brokjes van een merk waar geen troep inzit...zelf lees ik altijd de ingredientenlijst van het eten dat ik koop...teveel E-tjes die me niet aanstaan en ik leg het weer netjes terug in het schap...ik eet het dus niet...en ik wil niet dat mijn dieren het dag-in-dag-uit eten...maar ik ben zeker niet de persoon die mensen vers wil aanpraten, ik viel vooral over de stelling dat honden hardstikke gezond oud worden op brokken...dat is immers niet bewezen...dat is waar ik op reageerde...ik zal mensen ook niet beschuldigen van het slecht verzorgen van hun dier als ze het brokken geven...ik doe het immers zelf ook, maar ik vraag die mensen wel of ze enig inzicht hebben in wat er nu eigenlijk zit in de brok die ze voeren en waarom ze tot die keuze gekomen zijn...

Afbeelding
Mol
Zeer actief

Alleen zit in de meeste brokken vaker meer afvalvlees en afvalgranen en deze zijn vaak ook met kunstmatige antioxidanten geconserveerd...dat doen ze nl. met vlees e.d. die niet voor menselijke consumptie geschikt is (vraag maar aan keuringsdienst van waren)

(sorry ik generaliseerde...ik bedoelde meeste brokken)
ik heb een brok zonder smaak geur kleur en conseverings middel

mol 8)
jelle
Zeer actief

Ongelezen bericht door jelle »

massam schreef:ik ga niet lezen hoe goed vers is..

ik kan ook alle uitleg van alle brokfabrikanten hierneer zetten...
Kun je dat echt? Heb je je er ooit serieus in verdiept of moet je het nu nog gaan opzoeken?
ik wil niet continue horen dat vers beter is als brok want ondertussen zijn we er al achter dat allebei niet echt bewezen kan worden.
Als je geen andere mening dan de jouwe wilt horen moet je niet op een openbaar forum meelezen maar je eigen clubje oprichten.
Ondanks dat er momenteel geen wetenschappelijk bewijs uit bijvoorbeeld statistisch onderzoek beschikbaar is ben ik er wel van overtuigd dat voor de meeste honden vers een betere keuze is dan brokken. Gezond verstand, een blik op mijn honden en de contacten met andere hondenliefhebbers hebben me tot die conclusie gebracht. Het staat je vrij om er anders over te denken, als je je mening ook echt kunt onderbouwen
zou het nog eens een interessante discussie kunnen worden, maar ik ga niet m'n mond houden omdat jij niets anders wilt horen dan wat je zelf gelooft.
Groetjes, Marielle, Sirena, Diaz, Rios en Boeli!

Afbeelding

Voor altijd in onze herinnering... Vigo (+02-11-2012); Esperanza (+19-06-2012); Ferro (+04-08-10); Grandi (+15-01-09); Moya (+01-02-08 ); Berta (+27-11-06); Ymke (+04-07-06); Nora (+02-12-05)
M@scha
Zeer actief

schatje doe eens niet net of ik alleen mijn mening wil horen!

tuurlijk accepteer ik jouw mening, zou mooi zijn als dat niet zo was.

ik baal er alleen van dat veel mensen net doen of je je honden mishandelt als je ze brokken geeft. dat is niet zo en dat weet een normaal denkend mens.

op elke site van een brokkken fabrikant staat dat ze er alles aand doen een zo goed mogelijke blablabla, je weet wel wat ik bedoel.

als jij je door mij aangesproken voelt kan ik daar helaas niets aan doen.
Afbeelding
jelle
Zeer actief

massam schreef:schatje
:kotz:
Wil je dat niet meer doen?
doe eens niet net of ik alleen mijn mening wil horen!
jij doet alsof je alleen jouw mening wilt horen... sterker nog, je zegt letterlijk dat je de mening van een ander niet wilt horen. Dan ben je dus op een forum aan het verkeerde adres.
ik baal er alleen van dat veel mensen net doen of je je honden mishandelt als je ze brokken geeft. dat is niet zo en dat weet een normaal denkend mens.
Mishandelen zal ik het ook nooit noemen. Ik vind het wel jammer dat veel mensen wat dat betreft niet verder kijken dan hun neus lang is.
op elke site van een brokkken fabrikant staat dat ze er alles aand doen een zo goed mogelijke blablabla, je weet wel wat ik bedoel.
Tsja, dat weet ik ja. Maar je écht vertellen wat er in zit zullen ze vrijwel nooit. En ik geloof ook niet dat ze echt een zo goed mogelijk produkt willen neerzetten. Zo goed mogelijk voor een commercieel voor hun goed uitvallende prijs, vooruit.
als jij je door mij aangesproken voelt kan ik daar helaas niets aan doen.

ehm... misschien ben je het al weer vergeten, maar niet ik was degeen die het erg vond om in discussie te gaan. Dat was jij. Ik reageer gewoon weer op jouw uitspraken. Dat heb je zo op een forum.

Afbeelding

Voor altijd in onze herinnering... Vigo (+02-11-2012); Esperanza (+19-06-2012); Ferro (+04-08-10); Grandi (+15-01-09); Moya (+01-02-08 ); Berta (+27-11-06); Ymke (+04-07-06); Nora (+02-12-05)
M@scha
Zeer actief

leuk zo'n schot voor open doel waar ze in trappen.

ik heb het in de hele discussie niet 1 keer tegen jou gehad, dus waarom je nu ineens zo op je teentjes getrapt bent snap ik niet.

maar hier gaan we niet uitkomen dus ga ik niet verder hiermee.

ik ben het met veel mensen eens dat vers beter zal zijn (staat ook ergens) maar ik kan er alleen niet tegen dat mensen (niet jij. ik had het ook niet tegen jou) het zo maken dat je niet van je hond houdt of hem zou mishandelen.

ik geef brokken en ben tevreden.
Afbeelding
jelle
Zeer actief

massam schreef:l
ik heb het in de hele discussie niet 1 keer tegen jou gehad, dus waarom je nu ineens zo op je teentjes getrapt bent snap ik niet.
Ik ben helemaal niet op mijn teentjes getrapt. Ik reageer alleen op jouw uitspraak dat je niet telkens wilt horen dat vers beter is dan brok. Als dat zo is moet je je niet op een forum als dit begeven. Ik vind het namelijk een heel legitieme mening waar je het naar hartelust mee eens of oneens mag zijn zonder je vreselijk beledigd te moeten hoeven voelen.

En wat mij betreft hoef ik niet direct persoonlijk te worden aangesproken om me toch vrij genoeg te voelen om mijn reactie te geven. Oók al zo'n leuke bijkomstigheid van een open forum.

Afbeelding

ien
Erelid
Contacteer:

memo schreef: Wat mijn hond betreft, afgezien van het feit dat hij nu met plezier zijn bak leegeet, is zijn vacht donkerder geworden, hij poept minder en heeft betere ontlasting...Verder kan ik er nog niets over zeggen, omdat ik pas overgestapt ben op vers (sinds ik mij ben gaan verdiepen in het hondenvoer, doordat ik er achterkwam dat het op dieren werd getest).
Weet je Memo.
je kan het ook zo bekijken.
je schrijft..sinds je je in hondenvoeding bent gaan verdiepen,en dat is nu juist het punt.
als je dat punt bereikt hebt ga je tegen heel veel dingen anders kijken wat de hond betreft.
Kom ik toch weer terug op een totaal plaatje en is dit board een goed voorbeeld van.
Veel honden krijgen ook jaarlijks hun enting,hun ontwormingskuur,worden flink bespoten met frontline of andere middelen.
Krijgen bij ziektes ab kuurtjes,geen ondersteunende middelen om de hond een beetje in conditite te houden..en dit is nu gecombineerd met voedsel wat discutabel is wat uiteindelijk voor problemen kan gaan zorgen.,ergens gaat het dan toch fout.
Mensen die besluiten om ander te gaan voeren zijn op onderzoek uit en zie je dat men ook over de andere dingen gaat nadenken.
Maar om nu alleen de brokken aan te wijzen als schuldige ben ik het niet mee eens.
Afbeelding
ien
Erelid
Contacteer:

Roelfien schreef:Weet je hoe ik dat zie?
Jarenlang hadden we geen andere keus dan brokken en blikvoer.
Barfen hadden we nog nooit van gehoord, want internet was er nog niet en dan was het dus maar een kleine kans dat je iemand tegenkwam die
:p: BARFen bestaat al zo lang mensen honden hebben,echter het wordt nu in een modern jasje gestoken en heeft het een naam gekregen.
En dat is het heerlijke van die oude boekjes lezen ,het is niet uniek
Afbeelding
Roelfien
Zeer actief

Weet ik, maar dat weet je pas als iemand je daar op wijst.
Nou, voordat ik internet had, had ik niet zoveel mensen om me heen met honden, dus laat staan dat ze dan iets vers gaven. ;)
Ik bedoel, professor Donath staat niet in de bibliotheek met zijn boekje "hoe moet mijn hond eten". maar dat boekje is wel al uit de jaren 50. :mrgreen:

En tijdenlang is er zo op gehamerd om je hond vooral geen tafelresten te geven, want erger kon je je hond niet aandoen, dat je er gewoon bijna door gebrainwashed werd. Ik wel tenminste en het heeft voor mij ook een tijdje geduurd voordat ik meer open ging staan voor andere voeding dan mijn jongens kregen.
Gelukkig heb ik geduldige vriendinnen om me heen die me telkens weer op een positieve manier laten zien wat de mogelijkheden allemaal zijn en mij ook konden overtuigen dat een hond niet doodgaat aan een rauw kippenbotje. :ok:
memo
Actief

ien schreef:
memo schreef: Wat mijn hond betreft, afgezien van het feit dat hij nu met plezier zijn bak leegeet, is zijn vacht donkerder geworden, hij poept minder en heeft betere ontlasting...Verder kan ik er nog niets over zeggen, omdat ik pas overgestapt ben op vers (sinds ik mij ben gaan verdiepen in het hondenvoer, doordat ik er achterkwam dat het op dieren werd getest).
Weet je Memo.
je kan het ook zo bekijken.
je schrijft..sinds je je in hondenvoeding bent gaan verdiepen,en dat is nu juist het punt.
als je dat punt bereikt hebt ga je tegen heel veel dingen anders kijken wat de hond betreft.
Kom ik toch weer terug op een totaal plaatje en is dit board een goed voorbeeld van.
Veel honden krijgen ook jaarlijks hun enting,hun ontwormingskuur,worden flink bespoten met frontline of andere middelen.
Krijgen bij ziektes ab kuurtjes,geen ondersteunende middelen om de hond een beetje in conditite te houden..en dit is nu gecombineerd met voedsel wat discutabel is wat uiteindelijk voor problemen kan gaan zorgen.,ergens gaat het dan toch fout.
Mensen die besluiten om ander te gaan voeren zijn op onderzoek uit en zie je dat men ook over de andere dingen gaat nadenken.
Maar om nu alleen de brokken aan te wijzen als schuldige ben ik het niet mee eens.
hoi Ien, maar dat heb ik niet gezegd hoor, ik heb brokken niet de schuld gegeven van alle hondennarigheden...misschien moet je de discussie nog eens teruglezen...het is een van de boosdoeners (naar mijn mening), maar niet de enige boosdoener...

Afbeelding
memo
Actief

v.d Lupinehof schreef:

mol 8)
hoe weet je dat? Is het FF? daar is het inderdaad zo. Schijnt dat je moet kijken naar wat er nu precies staat op de ingredientenlijst:

als er staat zijn geen conserveringsmiddelen etc. toegevoegd, dan kan het er wel inzitten (dan zit het in de gebruikte grondstoffen), is een slim truukje van de fabrikanten, zo blijven ze binnen de wet, alleen als er staat dit voer bevat geen conserveringsmiddelen etc... dan mag je aannemen dat het er niet in zit (niet dat het vaak gecontroleerd wordt, maar dat is een ander punt).

Afbeelding
Mol
Zeer actief

memo schreef:
v.d Lupinehof schreef:

mol 8)
hoe weet je dat? Is het FF? daar is het inderdaad zo. Schijnt dat je moet kijken naar wat er nu precies staat op de ingredientenlijst:

als er staat zijn geen conserveringsmiddelen etc. toegevoegd, dan kan het er wel inzitten (dan zit het in de gebruikte grondstoffen), is een slim truukje van de fabrikanten, zo blijven ze binnen de wet, alleen als er staat dit voer bevat geen conserveringsmiddelen etc... dan mag je aannemen dat het er niet in zit (niet dat het vaak gecontroleerd wordt, maar dat is een ander punt).
ik weet het zo zeker om dat het me eigen brok is

mol 8)
Roelfien
Zeer actief

Maak jij zelf brokken? 8O
memo
Actief

wow, heb jij een brokkenfabriek? Dan weet je het inderdaad lijkt mij!

Afbeelding
Mol
Zeer actief

ne ik maak niet zelf de brokken en nee ik maak ze dus ook niet
ik heb dus wel een eigenbrok die voor mij gemaakt word zo moet je het dus zien

mol 8)
Roelfien
Zeer actief

Oh, OK, ik zag je al staan in de keuken met een persje waar die brokken allemaal uit komen rollen. :mrgreen:
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”