bewijs jij het tegendeel dan eensmemo schreef:zeker is het zo dat je naar het totaalplaatje moet kijken, maar zo'n boute opmerking dat brokkenhonden net zo gezond zijn als vershonden...en dat zonder bewijzen...
mol

Moderator: moderatorteam
sorry... ik geef FF en daar zitten dus geen kunstmatige rommeldingen in... :p:memo schreef:Ik zei al dat ik dat niet kon...maar waarom denk JIJ dan dat het net zo gezond is als vers??? Heb jij daar dan bewijzen van? Waarom moet ik het omgekeerde bewijzen? Honden eten pas sinds de jaren '60 brok...
maar wat ik wel weet dat kunstmatige conserveringsmiddelen in voer gewoon niet goed zijn. Het is ook niet goed voor mensen (zoek maar eens op bht, bha, etoxyquine, Propylgallaat op internet en je zult zien dat mensen die deze stoffen maar soms binnenkrijgen, dus niet elke dag, enorme allergische reacties kunnen krijgen van dit spul en dat het verboden is in zuigelingenvoedsel...dan kun je mij niet wijsmaken dat het dan goed is voor je dier).
Verder lossen veel huidproblemen en darmproblemen op nadat mensen zijn overgestapt...dat zegt ook wel veel lijkt mij...
Persoonlijk valt het me op dat sinds ik mijn kat vers geef, hij een glimmender vacht heeft dan met Iams, Fokker, Whiskas, etc...want dat heb ik hem eerst gevoerd...verder laat hij geen scheten meer heeft nooit meer diarree en niet meer van die enorme drollen draait...
Wat mijn hond betreft, afgezien van het feit dat hij nu met plezier zijn bak leegeet, is zijn vacht donkerder geworden, hij poept minder en heeft betere ontlasting...Verder kan ik er nog niets over zeggen, omdat ik pas overgestapt ben op vers (sinds ik mij ben gaan verdiepen in het hondenvoer, doordat ik er achterkwam dat het op dieren werd getest).
er zijn overigens wel onderzoeken gedaan naar het verschil tussen vers en brok...ik zal er eens voor je naar zoeken...bedenk wel dat de brokkenfabrikanten veel rijker zijn dan de mensen die barfen...zij zijn onderdeel van multinationale ondernemingen zoals Mars, Unilever en Procter & Gamble...
brokken worden nu al zo'n jaar of 30 gegeten door honden,kant en klaar vers nog maar een paar jaar.memo schreef:zeker is het zo dat je naar het totaalplaatje moet kijken, maar zo'n boute opmerking dat brokkenhonden net zo gezond zijn als vershonden...en dat zonder bewijzen...
maar barf bestaat al veel langer!ien schreef:brokken worden nu al zo'n jaar of 30 gegeten door honden,kant en klaar vers nog maar een paar jaar.memo schreef:zeker is het zo dat je naar het totaalplaatje moet kijken, maar zo'n boute opmerking dat brokkenhonden net zo gezond zijn als vershonden...en dat zonder bewijzen...
niemand weet nog het effect van kant en klaar vers over 30 jaar.
Ik praat niet over BARF,maar over cvvoer.
Nee! dat zit niet in mijn brokken. Mijn brokken bestaan uit natuurlijke ingredieenten en uit uitsluitend bio/scharreldieren die Geen hormonen of wat dan ook hebben gehad.memo schreef:Is zeker waar dat kip tegenwoordig niet meer is wat het geweest is...maar dat zit toch ook in brokken???? Dus dat maakt niet uit...
Alleen zit in brokken vaker meer afvalvlees en afvalgranen en deze zijn vaak ook met kunstmatige antioxidanten geconserveerd...dat doen ze nl. met vlees e.d. die niet voor menselijke consumptie geschikt is (vraag maar aan keuringsdienst van waren)
en als je barft heb je dat dus niet...en het versvlees wat je in de winkel koopt is ook geschikt voor menselijke consumptie...dit is wettelijk bepaald omdat er anders mensen ziek van zouden kunnen worden (het zit immers in de zelfde koeling als menseneten).
en welke brokken zijn dat? Ben benieuwd want mijn andere kat lust dus geen vers...Marja schreef:Nee! dat zit niet in mijn brokken. Mijn brokken bestaan uit natuurlijke ingredieenten en uit uitsluitend bio/scharreldieren die Geen hormonen of wat dan ook hebben gehad.memo schreef:Is zeker waar dat kip tegenwoordig niet meer is wat het geweest is...maar dat zit toch ook in brokken???? Dus dat maakt niet uit...
Alleen zit in brokken vaker meer afvalvlees en afvalgranen en deze zijn vaak ook met kunstmatige antioxidanten geconserveerd...dat doen ze nl. met vlees e.d. die niet voor menselijke consumptie geschikt is (vraag maar aan keuringsdienst van waren)
en als je barft heb je dat dus niet...en het versvlees wat je in de winkel koopt is ook geschikt voor menselijke consumptie...dit is wettelijk bepaald omdat er anders mensen ziek van zouden kunnen worden (het zit immers in de zelfde koeling als menseneten).
Maar los daar van, als je gevoel zegt dat vlees beter is dan moet je vlees geven, ik denk ook niet dat het slecht is. Maar mijn gevoel zegt brokken en daarvan denk ik ook niet dat die slecht zijn.
Dat eeuwige gezeur over slechte dingen die erin zouden zitten, ik vind het complete mierenneukerij (sorry)
Alsof je zelf geen voeding met toevoegingen eet zeg, en je honden mogen het dan niet hebben???
ik heb een brok zonder smaak geur kleur en conseverings middelmemo schreef:Is zeker waar dat kip tegenwoordig niet meer is wat het geweest is...maar dat zit toch ook in brokken???? Dus dat maakt niet uit...
Alleen zit in de meeste brokken vaker meer afvalvlees en afvalgranen en deze zijn vaak ook met kunstmatige antioxidanten geconserveerd...dat doen ze nl. met vlees e.d. die niet voor menselijke consumptie geschikt is (vraag maar aan keuringsdienst van waren)
(sorry ik generaliseerde...ik bedoelde meeste brokken)
Kun je dat echt? Heb je je er ooit serieus in verdiept of moet je het nu nog gaan opzoeken?massam schreef:ik ga niet lezen hoe goed vers is..
ik kan ook alle uitleg van alle brokfabrikanten hierneer zetten...
Als je geen andere mening dan de jouwe wilt horen moet je niet op een openbaar forum meelezen maar je eigen clubje oprichten.ik wil niet continue horen dat vers beter is als brok want ondertussen zijn we er al achter dat allebei niet echt bewezen kan worden.
massam schreef:schatje
jij doet alsof je alleen jouw mening wilt horen... sterker nog, je zegt letterlijk dat je de mening van een ander niet wilt horen. Dan ben je dus op een forum aan het verkeerde adres.doe eens niet net of ik alleen mijn mening wil horen!
Mishandelen zal ik het ook nooit noemen. Ik vind het wel jammer dat veel mensen wat dat betreft niet verder kijken dan hun neus lang is.ik baal er alleen van dat veel mensen net doen of je je honden mishandelt als je ze brokken geeft. dat is niet zo en dat weet een normaal denkend mens.
Tsja, dat weet ik ja. Maar je écht vertellen wat er in zit zullen ze vrijwel nooit. En ik geloof ook niet dat ze echt een zo goed mogelijk produkt willen neerzetten. Zo goed mogelijk voor een commercieel voor hun goed uitvallende prijs, vooruit.op elke site van een brokkken fabrikant staat dat ze er alles aand doen een zo goed mogelijke blablabla, je weet wel wat ik bedoel.
als jij je door mij aangesproken voelt kan ik daar helaas niets aan doen.
Ik ben helemaal niet op mijn teentjes getrapt. Ik reageer alleen op jouw uitspraak dat je niet telkens wilt horen dat vers beter is dan brok. Als dat zo is moet je je niet op een forum als dit begeven. Ik vind het namelijk een heel legitieme mening waar je het naar hartelust mee eens of oneens mag zijn zonder je vreselijk beledigd te moeten hoeven voelen.massam schreef:l
ik heb het in de hele discussie niet 1 keer tegen jou gehad, dus waarom je nu ineens zo op je teentjes getrapt bent snap ik niet.
Weet je Memo.memo schreef: Wat mijn hond betreft, afgezien van het feit dat hij nu met plezier zijn bak leegeet, is zijn vacht donkerder geworden, hij poept minder en heeft betere ontlasting...Verder kan ik er nog niets over zeggen, omdat ik pas overgestapt ben op vers (sinds ik mij ben gaan verdiepen in het hondenvoer, doordat ik er achterkwam dat het op dieren werd getest).
:p: BARFen bestaat al zo lang mensen honden hebben,echter het wordt nu in een modern jasje gestoken en heeft het een naam gekregen.Roelfien schreef:Weet je hoe ik dat zie?
Jarenlang hadden we geen andere keus dan brokken en blikvoer.
Barfen hadden we nog nooit van gehoord, want internet was er nog niet en dan was het dus maar een kleine kans dat je iemand tegenkwam die
hoi Ien, maar dat heb ik niet gezegd hoor, ik heb brokken niet de schuld gegeven van alle hondennarigheden...misschien moet je de discussie nog eens teruglezen...het is een van de boosdoeners (naar mijn mening), maar niet de enige boosdoener...ien schreef:Weet je Memo.memo schreef: Wat mijn hond betreft, afgezien van het feit dat hij nu met plezier zijn bak leegeet, is zijn vacht donkerder geworden, hij poept minder en heeft betere ontlasting...Verder kan ik er nog niets over zeggen, omdat ik pas overgestapt ben op vers (sinds ik mij ben gaan verdiepen in het hondenvoer, doordat ik er achterkwam dat het op dieren werd getest).
je kan het ook zo bekijken.
je schrijft..sinds je je in hondenvoeding bent gaan verdiepen,en dat is nu juist het punt.
als je dat punt bereikt hebt ga je tegen heel veel dingen anders kijken wat de hond betreft.
Kom ik toch weer terug op een totaal plaatje en is dit board een goed voorbeeld van.
Veel honden krijgen ook jaarlijks hun enting,hun ontwormingskuur,worden flink bespoten met frontline of andere middelen.
Krijgen bij ziektes ab kuurtjes,geen ondersteunende middelen om de hond een beetje in conditite te houden..en dit is nu gecombineerd met voedsel wat discutabel is wat uiteindelijk voor problemen kan gaan zorgen.,ergens gaat het dan toch fout.
Mensen die besluiten om ander te gaan voeren zijn op onderzoek uit en zie je dat men ook over de andere dingen gaat nadenken.
Maar om nu alleen de brokken aan te wijzen als schuldige ben ik het niet mee eens.
hoe weet je dat? Is het FF? daar is het inderdaad zo. Schijnt dat je moet kijken naar wat er nu precies staat op de ingredientenlijst:v.d Lupinehof schreef:
ik heb een brok zonder smaak geur kleur en conseverings middel
mol
ik weet het zo zeker om dat het me eigen brok ismemo schreef:hoe weet je dat? Is het FF? daar is het inderdaad zo. Schijnt dat je moet kijken naar wat er nu precies staat op de ingredientenlijst:v.d Lupinehof schreef:
ik heb een brok zonder smaak geur kleur en conseverings middel
mol
als er staat zijn geen conserveringsmiddelen etc. toegevoegd, dan kan het er wel inzitten (dan zit het in de gebruikte grondstoffen), is een slim truukje van de fabrikanten, zo blijven ze binnen de wet, alleen als er staat dit voer bevat geen conserveringsmiddelen etc... dan mag je aannemen dat het er niet in zit (niet dat het vaak gecontroleerd wordt, maar dat is een ander punt).