Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Rangorde

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Arrianne

Ongelezen bericht door Arrianne »

Baily schreef:Als ik dat zo lees doe ik het helemaal fout, maar laat mijn honden nou alle drie gewoon zindelijk zijn, zonder de neus door de pis te halen, en gewoon op mijn bed slapen, zonder rangorde problemen met mijzelf te hebben. Ze liggen verwend te wezen op de bank, hoeven niks te doen voor hun eten en krijgen echt nooit een tik.

Maar ze zijn wel vol vertrouwen.

Jammer hoor van je pup. Je kunt het zo leuk maken, die beginperiode.
mijn hond krijgt nooit een tik..slaapt ook op de slaap kamer, en we hebben een hele leuke periode met z'n allen..

:sleep:
Arrianne

Ongelezen bericht door Arrianne »

Eline* schreef:
Arrianne schreef:Nou..ik heb met meer mensen contact in mijn leven dan alleen met de fokster van mijn hond.... want met een jonge hond willen mensen altijd graag zeggen wat je wel/niet moet doen..

Als het mijn fokster wel was geweest..had ik dat wel gezegd..want blijkbaar had zij daar dan achter gestaan.. aangezien ik niet zei dat zij dat was..had je dus ook zelf kunnen concluderen dat zij dat niet was!

snap je het nog..??..of gaat dit boven je pet.. :p:
Mijn pet te boven? Kind, probeer je een nieuwe taktiek uit? Mij omlaag halen om je eigen ego weer wat te herstellen?
Ik vind bij dit soort dingen het wel handig om even expliciet te vermelden dat je fokker niks met de gedane adviezen te maken heeft gehad.
Zo lullig voor de fokker anders.
ik ga lekker naar bed..

word hier nl een beetje moe van.. :pffff:
s

Ongelezen bericht door s »

Arrianne schreef:
Eline* schreef:
s schreef:jeetjes dan kom ik hier is op dit forum en dan krijg je dit
zal wel weer wegblijven precies
:zwaai:
Wat zit jij je nou raar aangesproken te voelen? :piew
Maar Dag dan hoor!
hahah..ik dacht precies het zelfde..S Maar jij hebt blijkbaar al langer ervaring hier..ik ook op internet hoor..maar meer in die chatrooms..daar kom ik dus al anderhalf jaar nooit meer..zitten altijd ruzie zoekers tussen..
ik dacht dat het hier heel anders zou zijn..gewoon mensen die je oprecht advies geven..maar sommige... :kotz:
ervaring hier? nee hoor, helemaal niet
ik kwam hier daarnet na enige tijd terug is piepen en k verschoot wel effe van de reacties maar kom
niet iedereen heeft het in zich vriendelijk en beleefd te blijven of te zijn
wat spijtig dat er altijd zijn die ruzie zoeken
maar trek je dat niet aan hoor, hopelijk kom je hier nog regelmatig iets posten
vele groetjes
Annet
Zeer actief

Ongelezen bericht door Annet »

s schreef:
Arrianne schreef:hahah..ik dacht precies het zelfde..S Maar jij hebt blijkbaar al langer ervaring hier..ik ook op internet hoor..maar meer in die chatrooms..daar kom ik dus al anderhalf jaar nooit meer..zitten altijd ruzie zoekers tussen..
ik dacht dat het hier heel anders zou zijn..gewoon mensen die je oprecht advies geven..maar sommige... :kotz:
ervaring hier? nee hoor, helemaal niet
ik kwam hier daarnet na enige tijd terug is piepen en k verschoot wel effe van de reacties maar kom
niet iedereen heeft het in zich vriendelijk en beleefd te blijven of te zijn
wat spijtig dat er altijd zijn die ruzie zoeken
maar trek je dat niet aan hoor, hopelijk kom je hier nog regelmatig iets posten
vele groetjes
Ik snap niet hoe je aan de ene kant zegt dat je je goed hebt verdiept in het opvoeden van een hond en een Briard in het bijzonder, maar dat je hebt gemist dat het al jaaaaren achterhaald is om een pup met zijn neus door zijn plas te halen. Als je op Internet zoekt staat bijna bij alle informatie over het zindelijk maken van een pup, dat je dat juist niet moet doen. Hoe kan het dan als 1 iemand je vertelt dat het wel moet, dat je dan dat advies meteen opvolgt?
Ik kan je een tip geven: over het algemeen geeft Eline hele goede adviezen. Bovendien, als je toch geen goede raad wilt aannemen, waarom zet je je vraag dan hier op het forum?
Dingo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder

Ongelezen bericht door Dingo »

Arrianne schreef:
Hugo schreef: Maar als ik naar de karakter eigenschappen van de hond kijk en naar jouw verhaal ben je niet helemaal consequent, iets wat je bij dit ras wel moet zijn. Want een Briard heeft veel aandacht en voldoende leiding nodig, want een zekere eigenzinnigheid is hem niet vreemd.

Grtz,
Hugo :-D
Consequent ,.. wat ze niet mag..mag ze nooit..wat ze wel mag..mag ze altijd... zo nam ik haar vanaf dag 1 mee naar boven..omdat ik vond dat je een pup uit een nest niet zomaar moederziel alleen in een vreemd huis mocht laten.. vervolgens kreeg ik het advies dat niet meer te doen..en heb ik haar drie nachtjes beneden gehad.. waardoor ze erg slecht sliep..... maarja..ik wilde consequent blijven . toch heb ik haar na 3 nachten weer mee genomen..nu slaapt ze met gemak de hele nacht door.. om half zeven maakt ze me wakker met haar poot..en ga ik gelijk met haar naar buiten..al weken plast ze 's nachts niet meer.. ze voelt zich duidelijk veel veiliger zo.. (dus dan maar een keertje niet consequent).. dat is dan ook het enigste punt waarbij ik soepeler was..

Zelfs de fokster zegt dat je het boven slapen ook kan afbouwen.. dan weer wel..dan weer niet boven..en geloof me...zij is gewoon een top fokster die het ras door en door ken..ik vraag daarom voortaan liever advies aan haar.. dan hier een topic neer te zetten..waarbij van alles langs komt..en die allemaal mij wel even zullen vertellen wat ik allemaal zo verschrikkelijk fout doe..dat ik mijn pup verneukt.. en meer van dat soort opmerkingen..

ps...dit is niet aan jou gericht uiteraard Hugo..

Hugo.. bedankt voor je advies.. ik ga nu lekker slapen..de kleine meid vlak naast mijn bed op haar eigen dek bedje..want morgen is het weer een drukke dag met spelen..uitlaten..kroelen..en opvoeden..

:zwaai:
Ik vraag me af, je zegt dat je ouders al 20 jaar briards hebben...daar niks van geleerd? je doet voorkomen of je nog nooit eerder met honden te maken hebt gehad(door te zeggen: de ene zegt dit, de ander weer dat)
AfbeeldingAfbeelding
Who finds a faithful friend, finds a treasure.
Dingo
Zeer actief

Arrianne schreef:hahah..ik dacht precies het zelfde..S Maar jij hebt blijkbaar al langer ervaring hier..ik ook op internet hoor..maar meer in die chatrooms..daar kom ik dus al anderhalf jaar nooit meer..zitten altijd ruzie zoekers tussen..
ik dacht dat het hier heel anders zou zijn..gewoon mensen die je oprecht advies geven..maar sommige... :kotz:.
Als jij advies vraagt, of een topic plaatst, kan het zijn dat je adviezn krijgt, die jij liever niet wil horen. Heel vervelend, maar dan moet je voortaan er maar bij vermelden welke antwoorden je wilt, als je zo'n teer poppetje bent. Ik begrijp nu steeds meer, waarom jij problemen met je hond hebt....zoals je al eerder schreef, je wilt alles perfect doen. Nou, je hebt met een hond te maken, geen opstel wat je moet schrijven. Je zou bezig moeten zijn met hoe leuk een pup is, niet hoe je de perfecte pup krijgt :kotz:
AfbeeldingAfbeelding
mechelaar_fan
Zeer actief

Ongelezen bericht door mechelaar_fan »

Arrianne schreef:
mechelaar_fan schreef:Ik vind het heel erg dat je bij een pup van 11 weken al maatregelen aan het nemen bent om de rangorde te bepalen, je pup trekt zich van die rangorde nog niets aan.
Een pup van 11 weken moet spelen, eten en slapen. Jij moet heel veel initiatief nemen tot allerhande boeiende spelletjes en spannende speelwandelingen.
Wil je dat je hond buiten plast, jaag de drift wat omhoog als je buiten bent, gooie een flostow weg, laat die apporteren, en begin er een trekspelletje mee, laat je hond winnen, begin terug een trekspelletje, zeg los, geef een snoepje, en gooi de flostouw terug weg enz...
hij zal wel plassen...
Stop het spelletje niet als hij geplast heeft, want dan straf je je hond, spelletje stoppen=straffen.
Wandelen om te plassen betekent maar al te veel 'plassen is gedaan met wandelen' en de hond plast niet meer buiten, zo leer je een hond de zindelijkheid af.
Overigens een niet zindelijke pup, denk erom, de verantwoordelijkheid ligt voor een groot deel bij de fokker.
Gimli luistert uitsteken naar haar naam.. Als we in de tuin spelen.. (die niet afgesloten is..) durf ik haar wel los te laten...omdat ze komt als ik haar roep.. ik zou best met haar naar het park of strand willen gaan om haar eens lekker (echt) uit te kunnen laten razen.. maar.. Zou je een pup van 11/12 weken al los kunnen laten lopen..??.. Een briard is een franse herdershond.. dus toch trouw aan de baas..(neem ik aan) Maar vind het toch een beetje eng..

Rangorde werd mij vooral geadviseerd op puppy cursus..nou weet ik dat sommige fel tegen stander zijn van zo'n cursen..maar ik neem aan dat ze er toch wel (enigszins) verstand van hebben daar ginter..?
en.. je zegt..geen rangorde bij een pup van 11 weken.. wel op latere leeftijd..?... en zo ja..wanneer beginnen ?

b.v.d. Arrianne

Waarom zou een Franse herdershond niet komen als je roept??? misschien in het Frans proberen 'Viens ici'.
Je moet je hond roepen om iets leuks te doen, niet roepen om boos te zeggen 'eindelijk, kom in het vervolg wat vlugger'. Roep je hond en loop van hem weg, hij komt zeker achter na, en dan tover je een speelgoedje boven, of een snoepje. Een hond moet je al leren loslopen van de eerste dag. Anderzijds zou ik mijn hond nooit loslaten in een park of zo, want dat is daar verboden, en er zijn teveel mensen met een hond, waarvan de reactie niet altijd positief is.
Wat die dominantie aangaat, de instructeur van de puppycursus is een volslagen idioot, hij kent niets van honden. Een pup van 3 maanden wil de wereld ontdekken en veroveren, en die ontdekkingsdrang moet je stimuleren, anders krijg je een bange hond, en wie weet een angstbijter, zo'n hond die onverwachts uit de hoek komt. Liever een zelfzekere pup, die 1000 keer per dag 'flink' hoort dan een pup die 1 keer per dag 'foei' hoort.
Een briard is een gemakkelijk ras, al de voordelen van een herder, maar nogal wat op schoonheid gefokt, en weinig op karakter. Briards moet je zeer speels houden en speels opvoeden, dan krijgen ze een echte 'will to please', anders worden het stroeve koppigaards. Negatieve correcties moet je ten allen prijze vermijden.

En dominantie tegenover een pup (en volwassen hond) moet je bewijzen door zelf veel en voldoende initiatief te nemen tot allerhande boeiende en spannende spelletjes en uitstapjes, zodat de hond leert dat zijn leven zonder jouw maar een saaie boel is.
Arrianne schreef: door haar in de 5 weken dat ze hier is wel geteld 3x met haar neus door de plas te hebben gehaald is het logisch dat ze nu niet zinderlijk is..
helaas ja, weet je hoe lang het duurt eer een pup bij mij zindelijk is? één dag
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door M@scha »

sam heeft precies 3x binnen geplast en elke keer op dezelfde plek..

ik ben 1 week thuis geweest en heb echt alle uren die in die week zaten ingezet op sam. perfect was dat!

nu komt nummer 2 en ga ik het precies hetzelfde doen alleen ga ik nu in de tweede week minder werken om het een beetje te rekken.
Afbeelding
Roelfien
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Roelfien »

Op uitdrukkelijk verzoek van Arriane is haar account verwijderd.
Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.
In memoriam Yentie en Toby
twinkeltje
moderator
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door twinkeltje »

Roelfien schreef:Op uitdrukkelijk verzoek van Arriane is haar account verwijderd.
ts flauw :pffff:
Afbeelding
Dingo
Zeer actief

Roelfien schreef:Op uitdrukkelijk verzoek van Arriane is haar account verwijderd.
en zo los je dus problemen op :ok: lekker verantwoordelijk...ik heb medelij met de pup :cry:
AfbeeldingAfbeelding
Sjaakje
geregistreerd lid
Mijn ras(sen): Briard
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door Sjaakje »

Dingo schreef:
en zo los je dus problemen op :ok: lekker verantwoordelijk...ik heb medelij met de pup :cry:
Ikke niet......
Sjaakje & de langhaarjoekels
Afbeelding
Sjaakje
geregistreerd lid
Contacteer:

Met verbazing heb ik de "goede" adviezen van jullie gelezen en de dingen die jullie over een Briard schrijven....... 1 ding is me heel erg duidelijk geworden, geen van jullie weet wat een Briard is behalve dan een hond Afbeelding

Als je het hebt over een 'makkelijke hond' zoals Mechelaar-fan, dan kom je van een koude kermis thuis......makkelijk is iets wat pas in het woordenboek van een Briard voorkomt als hij al een jaartje of wat is opgevoed.

Verder zijn de quote's uit boekjes erg leuk, 'geen harde aanpak anders gooit hij de kont in de kribbe', nou vergeet het maar, de meeste Briards kunnen behoorlijk wat hebben.....en weet je waarom? Omdat ze wel degelijk op karakter gefokt worden en niet alleen op schoonheid. Als er puur op schoonheid gefokt zou worden liepen er nu alleen nog maar nerveuze, bange, bijtgrage stuiterballen rond i.p.v. prachtig werkende honden die helemaal idolaat zijn van de baas.

Als jullie commentaar hebben op een keuze van iemand (het kiezen van een Briard bijvoorbeeld) vraag dan eerst naar de achterliggende redenen voor de keuze voordat die grote ****** weer open gaan, baseer je mening nou eens een keer op feiten, ZUCHT.

W.B. de fokker van deze hond............dikke pluimen voor al het werk, tijd en geld wat ze steekt in het fokken van haar hondjes, en ja, het is er zo 1 die altijd blijft zeggen dat het HAAR hondjes blijven, wat er ook gebeurd.

Verder heb ik niet zo veel te zeggen, behalve dat Arrianne altijd welkom is om mij vragen te stellen over haar Briardpupje omdat ik de kapsones heb dat ik denk dat ik weet wat een Briard hebben inhoud.......... (zei ze met 4 Briards in huis aan de voeten liggend....)
Afbeelding
s

Ongelezen bericht door s »

Sjaakje schreef:Met verbazing heb ik de "goede" adviezen van jullie gelezen en de dingen die jullie over een Briard schrijven....... 1 ding is me heel erg duidelijk geworden, geen van jullie weet wat een Briard is behalve dan een hond Afbeelding

Als je het hebt over een 'makkelijke hond' zoals Mechelaar-fan, dan kom je van een koude kermis thuis......makkelijk is iets wat pas in het woordenboek van een Briard voorkomt als hij al een jaartje of wat is opgevoed.

Verder zijn de quote's uit boekjes erg leuk, 'geen harde aanpak anders gooit hij de kont in de kribbe', nou vergeet het maar, de meeste Briards kunnen behoorlijk wat hebben.....en weet je waarom? Omdat ze wel degelijk op karakter gefokt worden en niet alleen op schoonheid. Als er puur op schoonheid gefokt zou worden liepen er nu alleen nog maar nerveuze, bange, bijtgrage stuiterballen rond i.p.v. prachtig werkende honden die helemaal idolaat zijn van de baas.

Als jullie commentaar hebben op een keuze van iemand (het kiezen van een Briard bijvoorbeeld) vraag dan eerst naar de achterliggende redenen voor de keuze voordat die grote ****** weer open gaan, baseer je mening nou eens een keer op feiten, ZUCHT.

W.B. de fokker van deze hond............dikke pluimen voor al het werk, tijd en geld wat ze steekt in het fokken van haar hondjes, en ja, het is er zo 1 die altijd blijft zeggen dat het HAAR hondjes blijven, wat er ook gebeurd.

Verder heb ik niet zo veel te zeggen, behalve dat Arrianne altijd welkom is om mij vragen te stellen over haar Briardpupje omdat ik de kapsones heb dat ik denk dat ik weet wat een Briard hebben inhoud.......... (zei ze met 4 Briards in huis aan de voeten liggend....)
haaaaahaha last but not least ;)
ik vind het grappig
Dingo
Zeer actief

Sjaakje schreef:Met verbazing heb ik de "goede" adviezen van jullie gelezen en de dingen die jullie over een Briard schrijven....... 1 ding is me heel erg duidelijk geworden, geen van jullie weet wat een Briard is behalve dan een hond Afbeelding

als je over een pup die net 11 weken oud is al gaat klagen, dat je nachtrust eraan gaat, heb ik inderdaad mijn twijfels erbij..... :roll: :roll:
Bovendien een pup met zijn neus door de pis heen halen, is helemaal middeleeuws.....
AfbeeldingAfbeelding
DigitalT

Ongelezen bericht door DigitalT »

pup met zijn neus door de pis heen halen schijnt ook totaal niet efficient.
Neo vreet ook aan onze nachtrust :p: maar als je dat eral niet voor over hebt moet je maar geen hond nemen :hzz:.
Wat voor hond het ook mag zijn... je kan er vanuit gaan dat het beetje van je nachtrust pikt :) omdat ze nog geen Blaascontrole hebben.

Dus niet boos worden, maar dwijlen :zwaai:
Dingo
Zeer actief

DigitalT schreef:
Nee, op tijd naar buiten :mrgreen:
AfbeeldingAfbeelding
DigitalT

Ongelezen bericht door DigitalT »

Dingo schreef:
DigitalT schreef:
Nee, op tijd naar buiten :mrgreen:
Als je dat nou net niet haalt :p dan maar dwijlen i.p.v. mokken :ok:.
Sjaakje
geregistreerd lid
Contacteer:

Het is dus verboden om ff te klagen dat bepaalde dingen eventjes tegenvallen? Alles moet helemaal super zijn ookal kijk je soms scheel van de vermoeidheid? Een pup is alleen maar leuk en je kan echt niks bedenken waar je je af en toe aan stoort? En als je jezelf al stoort mag je het vooral niet uit spreken op een forum als deze, want dan krijg je de wind van voren...... het spijt me hoor, maar ik heb over mijn jongste hond ook behoorlijk lopen klagen, zeker het eerste jaar, soms kon ik haar wel schieten maar dat neemt voor mij niet weg dat ik mijn taak als verzorger zeer serieus neem. Ik hou van al mijn honden, dus ook van dat jonge etterbakkie wat het bloed onder mijn nagels vandaan heeft gehaald, mijn spullen heeft gesloopt en mijn kip heeft vermoord, maargoed dat mag ik hier niet vertellen want dan "klaag" ik over een pup en dat is verboden :roll:

Enne, een hond met de neus door de plas halen is nu wel "achterhaald en middeleeuws", maar in de bieb staan dus nog steeds boeken die dit adviseren!! Het was beter geweest een goed boek aan te raden i.p.v. een vette preek beginnen, daar zijn baas en hond veel meer mee geholpen!
Afbeelding
Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

Sjaakje schreef: Enne, een hond met de neus door de plas halen is nu wel "achterhaald en middeleeuws", maar in de bieb staan dus nog steeds boeken die dit adviseren!! Het was beter geweest een goed boek aan te raden i.p.v. een vette preek beginnen, daar zijn baas en hond veel meer mee geholpen!
Ze heeft tips genoeg gehad..en daarbij heeft ze de "tip"niet uit een boek gehaald maar gekregen van iemand anders. Als je dit topic alleen al leest worden haar ook boeken aangeraden. Maar goed, ze is weg, dus waar hebben we het nog over...
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Charlotte*
Zeer actief

Ongelezen bericht door Charlotte* »

Sjaakje schreef:
Er is niemand in deze hele topic geweest die de fokker onderuit heeft gehaald. Integendeel zelfs, lees maar eens goed! Als Arriane schrijft dat ze van iemand een tip heeft gekregen om haar pup met zijn neus door de pis te halen en zegt dat ze van haar fokker goede tips krijgt EN dat de link van die fokker in haar onderschrift staat...tja, dan kunnen veel mensen makkelijk denken dat die fokker het advies geeft om een pup met zijn neus door de pis te halen.(wat niet zo is) Dus als iemand Arrianne daarop attendeert vind ik dat gewoon netjes en is alleen maar in het voordeel van de fokker.
Sjaakje schreef:Verder heb ik niet zo veel te zeggen, behalve dat Arrianne altijd welkom is om mij vragen te stellen over haar Briardpupje omdat ik de kapsones heb dat ik denk dat ik weet wat een Briard hebben inhoud.......... (zei ze met 4 Briards in huis aan de voeten liggend....)
Het is heel fijn dat Arrianne bij jou terecht kan. Maar als je hier op dit forum advies vraagt dan is het logisch dat niet iedereen in jou straatje meepraat en dat je verschillende adviesen kan krijgen.
Als Arrianne niet tegen kritiek kan....heel jammer....maar dan zit je hier duidelijk niet op de goede plek (daar was ze zelf ook al achter)
Groetjes van Charlotte
Afbeelding
Charlotte*
Zeer actief

Sjaakje schreef: Verder zijn de quote's uit boekjes erg leuk, 'geen harde aanpak anders gooit hij de kont in de kribbe',
Dit is het enige wat uit een boekje is gequot...

- de alfa bevindt zich meestal (letterlijk) op een hoger niveau
- de alfa eet altijd eerst. De andere leden van de roedel krijgen de restjes, tenzij de alfa, besluit om die te bewaren.
- Het bepalen van de rangorde gebeurt eerder in spel dan in echte gevechten
- de alfa wint altijd alle vecht- en krachtspelletjes
- Alle leden van de roedel maken plaats voor de hoogste in rang
- De hoogste in rang gaat altijd eerst door een nauwe doorgang
- alle leden van de roedel bewijzen elke dag opnieuw eer aan de alfa
- een lager geplaatste gaat altijd naar een hogere toe. Een hogere gaat nooit naar een lagere, tenzij om hem te bestraffen.
- Negeren is het recht van een hogere
- een hogere heeft het recht om prviliges uit te delen.
sjaakje schreef: baseer je mening nou eens een keer op feiten, ZUCHT
Feit 1: Een hond leert niks als hij door zijn eigen ontlasting gehaald wordt
Feit 2: Arrianne is vertrokken
Groetjes van Charlotte
Afbeelding
mechelaar_fan
Zeer actief

Ongelezen bericht door mechelaar_fan »

..
dit is de context van de gemakkelijke hond: ik schreef
Een briard is een gemakkelijk ras, al de voordelen van een herder, maar nogal wat op schoonheid gefokt, en weinig op karakter. Briards moet je zeer speels houden en speels opvoeden, dan krijgen ze een echte 'will to please', anders worden het stroeve koppigaards. Negatieve correcties moet je ten allen prijze vermijden.
u kent duidelijk niets van het karakter van de Briard,want u vindt dus dat het flauwe kul is dat een briard alles over spel moet aangeleerd worden. U fokt duidelijk alleen op schoonheid, en zoals menig schoonheidsfokker lult er weer eens op los als het over karakter gaat. en zoals elke tentoonstellingsdweil lul je in je reclameboodschap 'ik fok op schoonheid en karakter'.

ik vraag me overigens af, in hoeverre een briard moeilijker is in zijn eerste jaar, dan een andere hond. een hond opvoeden vraagt altijd een wat meer dan een beetje hondenverstand, maar bij een briard is dit niet zo'n probleem, tenzij je als een halve gare met slipketting, gebrul en getier, door de stront halen enz... je pup om zeep helpt, dan heb je een gestresseerd beestje... dan heb je het eerste jaar, en de tien daaropvolgende jaren veel problemen.

En een goed fokker maakt zijn pups zindelijk.
Annet
Zeer actief

Ongelezen bericht door Annet »

Sjaakje schreef:Verder heb ik niet zo veel te zeggen, behalve dat Arrianne altijd welkom is om mij vragen te stellen over haar Briardpupje omdat ik de kapsones heb dat ik denk dat ik weet wat een Briard hebben inhoud.......... (zei ze met 4 Briards in huis aan de voeten liggend....)
Nu moet je niet overdrijven. Een Briard is in jouw ogen een speciaal ras, maar in mijn ogen net zo speciaal als alle anderen en dat maakt 'm dus weer normaal.
Ik hoor vaak mensen zeggen dat ze problemen met hun honden hebben, omdat het een ..... is en dat dat zo'n moeilijk ras is. Wat een bullshit. Het goed opvoeden van elke pup, van welk ras dan ook of rasloos, is moeilijk en vergt geduld en improvisatietalent. Een briard is heus niet moeilijker of makkelijker dan een andere hond.
Golden Stanley

Ongelezen bericht door Golden Stanley »

:kotz: Met verbazing zit ik dat hele topic door te spitten. Hoe kan iemand zo hardleers zijn en niets van iemand aan willen nemen? Toegeven dat je fout zit in het belang van je pup?

Arm, arm dier.
Sjaakje
geregistreerd lid
Contacteer:

Sandro schreef:
Sjaakje schreef:
Er is niemand in deze hele topic geweest die de fokker onderuit heeft gehaald. Integendeel zelfs, lees maar eens goed! Als Arriane schrijft dat ze van iemand een tip heeft gekregen om haar pup met zijn neus door de pis te halen en zegt dat ze van haar fokker goede tips krijgt EN dat de link van die fokker in haar onderschrift staat...tja, dan kunnen veel mensen makkelijk denken dat die fokker het advies geeft om een pup met zijn neus door de pis te halen.
het is dus weer eens zo dat mensen zelf conclusies trekken zonder de feiten te weten, vraag dan eerst eens op een normale manier zonder meteen ergens van uit te gaan.........

Sandro schreef:
Het is heel fijn dat Arrianne bij jou terecht kan. Maar als je hier op dit forum advies vraagt dan is het logisch dat niet iedereen in jou straatje meepraat en dat je verschillende adviesen kan krijgen.
Als Arrianne niet tegen kritiek kan....heel jammer....maar dan zit je hier duidelijk niet op de goede plek (daar was ze zelf ook al achter)
Ik verwacht van niemand dat ze in mijn straatje meepraten, ik verwacht wel een respectvolle manier van behandelen van iemand die wat onzeker is in de opvoeding van een pup. De manier waarop Arrianne hier behandeld word vind ik van weinig respect tonen. Een ieder kan zijn of haar mening geven op een manier dat de ander zich niet aangevallen of in een verdedigende positie gedrukt hoeft te voelen, dat is hetgene wat ik hier zo vaak mis helaas.
Afbeelding
Sjaakje
geregistreerd lid
Contacteer:

Sandro schreef:
Sjaakje schreef: Verder zijn de quote's uit boekjes erg leuk, 'geen harde aanpak anders gooit hij de kont in de kribbe',
Dit is het enige wat uit een boekje is gequot...

- de alfa bevindt zich meestal (letterlijk) op een hoger niveau
- de alfa eet altijd eerst. De andere leden van de roedel krijgen de restjes, tenzij de alfa, besluit om die te bewaren.
- Het bepalen van de rangorde gebeurt eerder in spel dan in echte gevechten
- de alfa wint altijd alle vecht- en krachtspelletjes
- Alle leden van de roedel maken plaats voor de hoogste in rang
- De hoogste in rang gaat altijd eerst door een nauwe doorgang
- alle leden van de roedel bewijzen elke dag opnieuw eer aan de alfa
- een lager geplaatste gaat altijd naar een hogere toe. Een hogere gaat nooit naar een lagere, tenzij om hem te bestraffen.
- Negeren is het recht van een hogere
- een hogere heeft het recht om prviliges uit te delen.
ook ditvolgende dikgedrukte is direct uit een boekje gequote, zoiets verzin je gewoon niet zelf :?
Maar als ik naar de karakter eigenschappen van de hond kijk en naar jouw verhaal ben je niet helemaal consequent, iets wat je bij dit ras wel moet zijn.Want een Briard heeft veel aandacht en voldoende leiding nodig, want een zekere eigenzinnigheid is hem niet vreemd.
sjaakje schreef: baseer je mening nou eens een keer op feiten, ZUCHT
Feit 1: Een hond leert niks als hij door zijn eigen ontlasting gehaald wordt
Feit 2: Arrianne is vertrokken
feit1:Daar was Arrianne dus zelf ook al achter gekomen
feit2: wat heeft dit met het discussieren over dit onderwerp te maken?
Afbeelding
Sjaakje
geregistreerd lid
Contacteer:

Annet schreef: Een briard is heus niet moeilijker of makkelijker dan een andere hond.
Laten we het er op houden dat een Briard wat "anders" is dan de gemiddelde hond......
Afbeelding
Dingo
Zeer actief

Sjaakje schreef:
Annet schreef: Een briard is heus niet moeilijker of makkelijker dan een andere hond.
Laten we het er op houden dat een Briard wat "anders" is dan de gemiddelde hond......
Sinds wanneer hebben we een " gemiddelde" hond????? :roll:
AfbeeldingAfbeelding
Charlotte*
Zeer actief

Sjaakje schreef:
Sandro schreef:
Sjaakje schreef:
Er is niemand in deze hele topic geweest die de fokker onderuit heeft gehaald. Integendeel zelfs, lees maar eens goed! Als Arriane schrijft dat ze van iemand een tip heeft gekregen om haar pup met zijn neus door de pis te halen en zegt dat ze van haar fokker goede tips krijgt EN dat de link van die fokker in haar onderschrift staat...tja, dan kunnen veel mensen makkelijk denken dat die fokker het advies geeft om een pup met zijn neus door de pis te halen.
het is dus weer eens zo dat mensen zelf conclusies trekken zonder de feiten te weten, vraag dan eerst eens op een normale manier zonder meteen ergens van uit te gaan.........
Ik ga nergens vanuit, het enige wat ik probeerde uit te leggen is dat niemand de fokker onderuit haalde.
Het enige wat Eline probeerde duidelijk te maken is dat het misschien verstandig zou zijn als Arrianne expliciet schrijft dat de tip over pup door pis halen NIET van de fokker kwam.
Om te VOORKOMEN dat mensen conclusies gaan trekken en zo de fokker een slechte naam zou krijgen.

Eline vroeg dit op een normale manier alleen was het Arrianne die reageerde met: Tuurlijk niet Muts....
Groetjes van Charlotte
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”