Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
bram en thijs schreef:Dit soort topics lees ik zowiezo altijd met belangstelling, tot op heden is een echte knokpartij (in- of extern) nog nooit voorgekomen maar de mogelijkheid bestaat en dan wil ik niet als een zemel staan te emmeren.
Nu je toch over een emmer begint te zemelen.
Een flinke klets water wil ook wel eens wonderen verrichten.
Of een injektiespuitje water in een oor leegspuiten. Niet te hard, gewoon oortje vol water, en als het goed is een instant-resultaat.
Nou, een klets water heeft dan net zo veel zin als een clicker hoor :p: . Of als een deken erover, schreeuwen of wat dan ook.
Het injectiespuit kan heel handig zijn om een hond even los te laten zodat je ze uitelkaar kan trekken als je met zijn tweeen betn of er eentje vastzet.
Het hangt een beetje van de honden en de situatie af wat werkt.
Maar die clicker kun je inderdaad beter even laten liggen.
jessica ik denk als je alleen bent en ze laten echt niet los dat je een probleem hebt maar dat wist je zelf ook al maar je zegt dat je een situatie had dat er twee in de lucht hingen en niet loslieten? ik neem aan dat jij ze niet alleen in de lucht hield
een tijdje terug waren whooper en orbis ook aan het "vechten" ik haal whooper eraf maar obis bleef terugkomen. op dat moment probeer ik vliegensvlug te zijn en ga er tussen staan, houd met mijn benen 1 hond tegen terwijl ik de andere aanlijn of in een aparte ruimte gooi. daarna is de rust wel weer gekeerd.
bram en thijs schreef:Dit soort topics lees ik zowiezo altijd met belangstelling, tot op heden is een echte knokpartij (in- of extern) nog nooit voorgekomen maar de mogelijkheid bestaat en dan wil ik niet als een zemel staan te emmeren.
Nu je toch over een emmer begint te zemelen.
Een flinke klets water wil ook wel eens wonderen verrichten.
Of een injektiespuitje water in een oor leegspuiten. Niet te hard, gewoon oortje vol water, en als het goed is een instant-resultaat.
Vooralsnog heb ik ook een stem als een misthoorn en met een ferme brul hebben we steeds ernstig gerotzooi weten te voorkomen
Maar water is een tip om te onthouden.
Of een deken eroverheen gooien. Werkt niet altijd, maar soms heel goed.
chaos schreef:lijkt me erg vervelend om twee honden in huis te hebben die als ze daarvoor de kans krijgen en daartoe aanleiding zien elkaar grijpen.....
Mol, volwassen varkens zijn niet zo luidruchtig biggetjes daarintegen hebben veel lawaai................ :p: :p: :p: :p: :p: :p:
nee dat weet ik maar ooit wel eens gezien wat een varken kapot kan bijten??
whoopy schreef:jessica ik denk als je alleen bent en ze laten echt niet los dat je een probleem hebt maar dat wist je zelf ook al maar je zegt dat je een situatie had dat er twee in de lucht hingen en niet loslieten? ik neem aan dat jij ze niet alleen in de lucht hield
een tijdje terug waren whooper en orbis ook aan het "vechten" ik haal whooper eraf maar obis bleef terugkomen. op dat moment probeer ik vliegensvlug te zijn en ga er tussen staan, houd met mijn benen 1 hond tegen terwijl ik de andere aanlijn of in een aparte ruimte gooi. daarna is de rust wel weer gekeerd.
Nee, dat ging over iets van jaren terug. Ik was gelukkig niet alleen, dus konden we allebei een hond optillen. Maar niet uitelkaar krijgen dus. We stonden daar t wachten tot een van de twee los zou laten, nou, dat heeft geduurd hoor! Ik denk dat we ze weer neer gezet hebben. Voor we ze optilden hebben we bakken water over ze heen gegooid, dekens, noem het maar.
In mijn eentje zou ik ze niet uit elkaar krijgen, dus dan moet ik het laten gaan en weglopen. Of proberen er eentje vast te zetten en met een breakstick de ander de bek openmaken, en wegtrekken maar ik betwijfel of die ander de een dan weer niet zou grijpen.
chaos schreef:lijkt me erg vervelend om twee honden in huis te hebben die als ze daarvoor de kans krijgen en daartoe aanleiding zien elkaar grijpen.....
Mol, volwassen varkens zijn niet zo luidruchtig biggetjes daarintegen hebben veel lawaai................ :p: :p: :p: :p: :p: :p:
nee dat weet ik maar ooit wel eens gezien wat een varken kapot kan bijten??
mol
8O 8O 8O die scheuren 1 van de gemeenste beten is een varkensbeet maar ze kunnen ook heel lief zijn
Ja het schijnt dat ze echt bloedlink kunne worden maar we hadden het over geluid.........
en nu hou ik ermee op loop het topic te verzieken, beetje melig gehele dag alleen met de kids thuis.......
whoopy schreef:jessica ik denk als je alleen bent en ze laten echt niet los dat je een probleem hebt maar dat wist je zelf ook al maar je zegt dat je een situatie had dat er twee in de lucht hingen en niet loslieten? ik neem aan dat jij ze niet alleen in de lucht hield
Nee, dat ging over iets van jaren terug. Ik was gelukkig niet alleen, dus konden we allebei een hond optillen. Maar niet uitelkaar krijgen dus. We stonden daar t wachten tot een van de twee los zou laten, nou, dat heeft geduurd hoor! Ik denk dat we ze weer neer gezet hebben. Voor we ze optilden hebben we bakken water over ze heen gegooid, dekens, noem het maar.
In mijn eentje zou ik ze niet uit elkaar krijgen, dus dan moet ik het laten gaan en weglopen. Of proberen er eentje vast te zetten en met een breakstick de ander de bek openmaken, en wegtrekken maar ik betwijfel of die ander de een dan weer niet zou grijpen.
ja is altijd lastig. in dat geval met dat jullie met zijn tweetjes waren had je een breakstick kunnen gebruiken. maar als je alleen bent is het altijd inproviseren. ik probeer dan ook van alles en meestal lukt het wel, maar whooper is nu nog jong. maar ik weet ook waarom ze nu vechten dus die situatie vermijd ik dan
Nou, ik heb 3 volwassen exemplaren lopen hier, die maken echt veel lawaai hoor! Zeker als ze berig zijn! En vechten kunnen ze ook heel goed!
Ja de brandslang erop zetten wil wel eens helpen. Maar bij Bullen........dat vind ik wel een apart soort hoor Niks geen kaakklem of zo maar ze zijn nogal vasthoudend.
Een kennel vol herders dan helpt een brul wel. Als je lang in een kennel loopt dan hoor je aan het geblaf al welke kant het opgaat en een schreeuw en iedereen is weer daar waar hij wezen moet.
Obelix 6-5- 2004 - 13-6- 2009 Rataplan 7-4 1998- 18-3-2013 Forever may not be long enough for this love....
Nou, die injectiespuit met water zou ik toch niet toepassen hoor, de kans dat je hun gehoorgang beschadigd omdat je met knokkende honden zit waar je dan op een kwetsbare plek iets moet toepassen en dus niet met een hondje wat braaf blijft zitten lijkt mij erg groot.
Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici. In memoriam Yentie en Toby
Roelfien schreef:Nou, die injectiespuit met water zou ik toch niet toepassen hoor, de kans dat je hun gehoorgang beschadigd omdat je met knokkende honden zit waar je dan op een kwetsbare plek iets moet toepassen en dus niet met een hondje wat braaf blijft zitten lijkt mij erg groot.
Een spuit kan ongestraft (dus zonder schade aan te richten) een cm of 5 de gehoorgang in. Zolang loopt dit nog recht, daarna buigt het af. Ga je dan verder dan kun je wel schade aanrichten, maar dat is niet zo eenvoudig. Verder dan een paar cm hoef je ook niet het oor in omdat je water kunt spuiten. Het water in de gehoorgang lijkt mij geen probleem, alleen maar heel vervelend. De knokkende honden waar ik het over heb zijn heel stil en houden elkaar alleen maar vast en bijten hard. Af en toe beweegt er wat en dan draaien ze wat, maar wilde bewegingen maken ze niet.
Roelfien schreef:Nou, die injectiespuit met water zou ik toch niet toepassen hoor, de kans dat je hun gehoorgang beschadigd omdat je met knokkende honden zit waar je dan op een kwetsbare plek iets moet toepassen en dus niet met een hondje wat braaf blijft zitten lijkt mij erg groot.
Een spuit kan ongestraft (dus zonder schade aan te richten) een cm of 5 de gehoorgang in. Zolang loopt dit nog recht, daarna buigt het af. Ga je dan verder dan kun je wel schade aanrichten, maar dat is niet zo eenvoudig. Verder dan een paar cm hoef je ook niet het oor in omdat je water kunt spuiten. Het water in de gehoorgang lijkt mij geen probleem, alleen maar heel vervelend. De knokkende honden waar ik het over heb zijn heel stil en houden elkaar alleen maar vast en bijten hard. Af en toe beweegt er wat en dan draaien ze wat, maar wilde bewegingen maken ze niet.
OH, kijk, dat scheelt.
Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici. In memoriam Yentie en Toby
twinkeltje schreef:is gelijk een emmer water lekker koud gooien niet beter
Als ze in bline woede aan het vechten zijn dan helpt dat niet.
aha ik hou het voortaam toch echt maar bij de kleine hondjes
Hahahahahaha :p: Je hebt ook hele lieve grote honden hoor
Ik zit nu ook even met grote ogen van verbazing te lezen..... alles prima, maar als ik zo mijn honden uit elkaar moest halen, werd er toch echt eentje herplaatst: op die manier is er voor mens en hond toch geen bal meer aan???!
A good dog never dies...
Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
Je zit om dit moment in een hele lastige situatie. Als het klikt tussen honden laten ze met hun houding c.q. spelgedrag zien wie de baas is over de ander. En accepteert de ranglagere snel zijn positie ook al lijkt het een klein gevechtje. Dat is bij mijn honden heel duidelijk te zien. Hier in huis wordt nooit gevochten, ook omdat ik bepaal wat er gebeurt.
Maar ik heb ook gezien dat het niet klikte tussen twee teven van mijn schoonouders, hebben een westie en kregen een mechelaar teef erbij een pup. Omstreeks de 8 maanden, begon de ellende. Zo lagen ze nog bij elkaar in de mand zo hingen ze in elkaar nek, soms zonder aanleiding. Heel gevaarlijk, ik denk dat die westie wel drie keer dichtgeniet is. Geloof mij je kan er een gedragstherapeute bij halen, allerlei regels naleven. Het is gewoon heel duidelijk dat het niet klikt met jou teven onderling. De een zal nooit onderdoen voor de ander, gezien de verschil grootte met dodelijke afloop. Klinkt hard maar is gewoon zo. Ik zou herplaatsen of definitief scheiden van de honden overwegen, heel veel succes. De mechelaar is herplaatst bij een tante, de westie en zij kunnen nooit meer met elkaar overweg... Het is direct matten!!
Ik zit nu ook even met grote ogen van verbazing te lezen..... alles prima, maar als ik zo mijn honden uit elkaar moest halen, werd er toch echt eentje herplaatst: op die manier is er voor mens en hond toch geen bal meer aan???!
weet ik hoor we hebben vroeger een schat van een DH gehad nooit geen trobbels bijna mee geweest
+2 kleine pekineesjes die maakte veel meer problemen die kleine ratten
maar inderdaad ik zou ook als het zo moelijk werd een adres zoeken om 1 te plaatsen waar ze tot rust kunnen komen hoe zwaar dat ook zal zijn
Yndra schreef:Je zit om dit moment in een hele lastige situatie. Als het klikt tussen honden laten ze met hun houding c.q. spelgedrag zien wie de baas is over de ander. En accepteert de ranglagere snel zijn positie ook al lijkt het een klein gevechtje. Dat is bij mijn honden heel duidelijk te zien. Hier in huis wordt nooit gevochten, ook omdat ik bepaal wat er gebeurt.
Maar ik heb ook gezien dat het niet klikte tussen twee teven van mijn schoonouders, hebben een westie en kregen een mechelaar teef erbij een pup. Omstreeks de 8 maanden, begon de ellende. Zo lagen ze nog bij elkaar in de mand zo hingen ze in elkaar nek, soms zonder aanleiding. Heel gevaarlijk, ik denk dat die westie wel drie keer dichtgeniet is. Geloof mij je kan er een gedragstherapeute bij halen, allerlei regels naleven. Het is gewoon heel duidelijk dat het niet klikt met jou teven onderling. De een zal nooit onderdoen voor de ander, gezien de verschil grootte met dodelijke afloop. Klinkt hard maar is gewoon zo. Ik zou herplaatsen of definitief scheiden van de honden overwegen, heel veel succes. De mechelaar is herplaatst bij een tante, de westie en zij kunnen nooit meer met elkaar overweg... Het is direct matten!!
Het is niet zo dat ze helemaal niet met elkaar overweg kunnen en elkaar voortdurend in de haren vliegen hoor.
De meeste tijd gaat het gewoon prima tussen die twee. Bella kan ook absoluut niet zonder Boelie tijdens een wandeling. Ze blijft dan voortdurend bij Boelie in de buurt en als ze haar ook maar even uit het oog verliest gaat ze gelik zoeken.
Het is pas een paar keer uitgelopen op een vechtpartij en vandaag was het de ergste van allemaal.
Ik denk dat ik toch eerst eens contact opneem met een aantal gedragstherapeuten en eens hoor wat die ervan vinden.
Yndra schreef: Hier in huis wordt nooit gevochten, ook omdat ik bepaal wat er gebeurt.
Dat is niet jouw verdienste hoor. Of je moet teven hebben die elkaar absoluut niet liggen en jij met jouw dominante rol gevechten voorkomen en dus je teven apart hebben zitten als je even weg bent..dan mag je zeggen dat jij bepaalt wat er gebeurd. Niet als je twee teven hebt die het gewoon met elkaar kunnen vinden.
Dat geeft zo gauw een verkeerde voorstelling van zaken..alsof de baas verkeerd zit als teven elkaar aanvliegen.
Dat hebben we helaas met groot verdriet destijds ook gedaan. Nu kan ik ze heel makkelijk scheiden zonder ze in een bech te doen of ze op te sluiten mocht het nodig zijn.