Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
mercedes2803 schreef:zodat die van ons niet weer een knauw krijgen
dus een knauw van een andere hond krijgen kan al niet? (onder een knauw versta ik een grom een uithaal maar zonder te bijten... ) da's gewone hondentaal 8O
kijk ik heb vaak zat als ik in een losloopgebied loop en andere honden willen spelen dat er effe beetje gebromt en gesnauwt word.Helemala geen moeite mee ook niet met een knauw.Aan de riem ook niet ik heb zoiets dat vechten ze samen maar uit.
Alleen als mijn hond aan de riem zit en zo'n hond loopt los gewoon op straat dan is het niet eerlijk natuurlijk.De keren dat het mij is overkomen was gewoon op straat.Ik persoonlijk vind brommen en knauwen bij een ontmoeting horen maar aanvallen en bijten ook al vloeit er geen bloed gaat mij echt te ver.Misschien ook omdat ik een hond heb die zelf geen strijd aangaat en wegloopt.
Nancy schreef: Aan de riem ook niet ik heb zoiets dat vechten ze samen maar uit.
Alleen als mijn hond aan de riem zit en zo'n hond loopt los gewoon op straat dan is het niet eerlijk natuurlijk.
als je de topic gelezen had had je kunnen lezen dat ik het over los lopende honden had .
tsja dan ligt het aan een situatie aarin de honden verkeren omdat iedere hond anders is vind ik.iedere hond reageert anders op een knauw van een andere hond maar zelfs als ze loslopen vind ik dat een andere hond te ver kan gaan.
Nancy schreef:bah ik snap niet dat je het risico neemt.Mijn honden zijn verschillende keren aangevallen door mensen met honden die er net zo over denken als jij.Mijn honden waren ongelooflijk sociaal en zijn meerdere keren gegrepen door honden waarvan hun bazen dit dachten.?
kan je iets speciefieker zijn en zeggen wat je denkt dat ik denk . Dit is lastig reageren voor mij .
dus een knauw van een andere hond krijgen kan al niet? (onder een knauw versta ik een grom een uithaal maar zonder te bijten... ) da's gewone hondentaal 8O
Misschien verkeerd woord gekozen, maar knauw zie ik in het algemeen, een grauw is niet verkeerd nee, daar wordt Rimpel ook niet anders van, maar vol op zijn rug gegrepen worden en door de modder gesleurd worden is iets anders...daar krijgt ie geestelijk ook een knauw van! dat bedoelde ik dus.
al in mijn eerste bijdrage geef ik aan dat ik zelf nog geen standpunt in genomen heb , en op minstens een plaats heb ik mijn eigen stelling verworpen met uitleg . Je mag me best aanvallen , maar wel even de hele topic lezen a.u.b. en reageren op het standpunt dat ik zelf inneem .
tja, wat dat betreft kan ik dus eigenlijk een beetje opgelucht adem halen. Zereno heeft op 1 hondje na nog geen andere hond verwond of door de modder gesleurd. Hij rent er wel als een achterlijke op af (wat dus al veel minder wordt) wat dus wel schrikken is, maar feitelijk gebeurt er 'niets'. Behalve dus als je bedenkt (en dat deden we eerst niet) dat de andere hond misschien die klap niet kan opvangen door hd of zo.
Hij heeft 1x een hondje verwond en dat was een Jack Russell, die hij al een paar keer (beiden aangelijnd) was tegengekomen en ze elkaar meerdere keren hadden uitgedaagd. Eenmaal de kans, greep hij die ook. Hij is opgegroeid met een hond die jacks aanviel en dat heeft hij overgenomen....
Maar al met al heeft hij dus niet echt gevochten en na die knauw hield hij ook op...maar toch blijf ik het betitelen als 'mijn hond valt andere honden aan' omdat het er niet fijn uit ziet en met name de andere baas (maar ik ook) wel schrikt als hij komt aanstuiven.
Ik vind het geen drama als 1 van mijn honden een oplawaai krijgt,als er maar niet echt wordt gebeten,doe ik er niet moeilijk over.Ik heb zelf zo'n hond die dat doet,ook ik lijn hem aan als ik de kans krijg,maar soms ben ik te laat en dan verkoopt hij die hond een oplawaai,maar meer dan lelijk doen is het niet.Ik heb er 2 die nooit vechten en die krijgen ook wel eens een knauw,maar heb er geen moeite mee,ik loop gewoon door alsof er niets aan de hand is.
Ben benieuwd naar eventuele reacties , heb zelf m'n standpunt eigenlijk nog niet bepaald .
voor de baasjes van de hond die aanvalt niet, wel voor de hond die aangevallen wordt en diens baas!
Dit vind ik een beetje te gemakkelijk . Als ik het me niet afvroeg wat de gevolgen voor hond en baas zouden kunnen zijn , had ik de vraag niet gesteld . Ik zal vast wel model staan voor menig ander baasje met een hond met probleemgedrag . Omgekeerd kan jij niet voor iedere baas met een hond die aangevallen wordt spreken .
Ik had nog niet eerder dit bericht terug gelezen, maar je hebt zeker gelijk! Dat was ook niet mijn bedoeling er mee te zeggen. Het zegt puur iets over de ervaringen die ik heb opgedaan met een paar mensen die een dominante hond hebben en die vonden dat vechten niet erg vonden, zelfs niet als ik daarna met mijn hond naar de dierenarts moest om te laten hechten. Dus ik ging op de stelling in, maar weet ook dat gelukkig niet iedere baas er zo over denkt.
Misschien verkeerd woord gekozen, maar knauw zie ik in het algemeen, een grauw is niet verkeerd nee, daar wordt Rimpel ook niet anders van, maar vol op zijn rug gegrepen worden en door de modder gesleurd worden is iets anders...daar krijgt ie geestelijk ook een knauw van! dat bedoelde ik dus.
Dat is het nadeel van een gefokt ras dat helemaal verkloot is en dwars tegen alle hondentaal ingaat qua houding en gedrag.
Ik vind het schatten van beesten alleen belachelijk dat ze dit type hond fokken.
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Dat is het nadeel van een gefokt ras dat helemaal verkloot is en dwars tegen alle hondentaal ingaat qua houding en gedrag.
Ik vind het schatten van beesten alleen belachelijk dat ze dit type hond fokken.
Jammer dat jullie er zo over denken.
Maar ik ben inmiddels wel gewend dat de sharpei door sommigen afgekraakt wordt dus het raakt me inmiddels niet meer echt.
Ik weet wat ik aan mijn Rimpel heb en dat is een prachtdier met een super karkater!
Ik kraak de sharpei niet af, maar het is in principe gewoon zielig voor de hond. Ze zijn in mensenogen mooi en ontzettend lief maar in hondenogen zijn het dominante rotzakkies die graag willen knokken. Die snappen niet dat het er in gefokt is voor de mooiigheid maar snappen alleen hun eigen taal en dat is dat de sharpei een afstraffing verdient.
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding Dyna, Lulu, Kito, Nikan
daar sluit ik me bij aan; de mens kan een sharpei lief en mooi vinden, maar feit is inderdaad dat het uiterlijk van de sharpei voor misverstanden zorgt tussen hemzelf en een andere hond. Ik bedoel hiermee niet 'eigen schuld dikke bult' of dat je niet mag klagen/treuren enz. Ik bedoel het dus echt niet als dooddoener en ook niet lullig. Het is een feit in hondentaal en dat is jammer voor de sharpei zelf, die er niet om gevraagd heeft zo doorgefokt te zijn....
mercedes2803 schreef:Jammer dat jullie er zo over denken.
Maar ik ben inmiddels wel gewend dat de sharpei door sommigen afgekraakt wordt dus het raakt me inmiddels niet meer echt.
Ik weet wat ik aan mijn Rimpel heb en dat is een prachtdier met een super karkater!
nee, ik kraak hem niet af.. ik vind het alleen doodzielig dat er doorgefokt wordt met een dier die voor andere honden onbegrijpbaar is... en verkeerde signalen afgeeft... Ik vind het leuke dieren.. maar zou om die reden al nooit zo'n hond nemen... Ik vind een bulldog die amper kan ademen door z'n snuit en die het vreselijk zwaar heeft al heeft ie nog geen 5 min. gelopen ook doodzielig.. snap niet dat de mooiheid vaak voor de gezondheid gaat...
zereno schreef:daar sluit ik me bij aan; de mens kan een sharpei lief en mooi vinden, maar feit is inderdaad dat het uiterlijk van de sharpei voor misverstanden zorgt tussen hemzelf en een andere hond. Ik bedoel hiermee niet 'eigen schuld dikke bult' of dat je niet mag klagen/treuren enz. Ik bedoel het dus echt niet als dooddoener en ook niet lullig. Het is een feit in hondentaal en dat is jammer voor de sharpei zelf, die er niet om gevraagd heeft zo doorgefokt te zijn....
Daar ben ik het dus mee eens...
en idd, er wordt verkeerd mee gefokt door sommigen, maar er zijn genoeg peitjes die hartstikke gezond zijn
Rimpel heeft ook weleens wat, maar ach, welke hond niet he?!
Hughy schreef:
Ik had nog niet eerder dit bericht terug gelezen, maar je hebt zeker gelijk! Dat was ook niet mijn bedoeling er mee te zeggen. Het zegt puur iets over de ervaringen die ik heb opgedaan met een paar mensen die een dominante hond hebben en die vonden dat vechten niet erg vonden, zelfs niet als ik daarna met mijn hond naar de dierenarts moest om te laten hechten. Dus ik ging op de stelling in, maar weet ook dat gelukkig niet iedere baas er zo over denkt.
oke , bedankt voor je toelichting . Ik ben nooit blij geweest met het gedrag van Zoë naar teven , maar ik heb me ook niet altijd gerealiseerd wat voor impact het op hond en baas kan hebben , ook al vloeit er geen bloed .