[quote="malinois]
die naar die school zijn geweest? die zijn niet meer op 2 handen te tellen... ik ben er zelf ook geweest wat ik al zei, maar heeeeeeeeeel snel weer weg gegaan... een voorbeeld.. een pup die zichzelf ophangt en doodgaat omdat mensen binnen ZONDER hond theorie moeten volgen... een pup die gecorrigeerd wordt MET slipketting... en hard over de kop moet worden getrokken... en nee dat is niet 10 jaar geleden... dat was zo'n 2 jaar geleden en gebeurd dus nu nog steeds... kwam er 2 weken geleden nog iemand tegen die om die reden daar weg is gegaan...
Nou ben ik helemaal niet anti-slipketting... maar een pup van 3 a 4 maanden met een slipketting over de kop trekken

.. en dat is nog maar een kleine opsomming...[/quote]
de hondenschool(geen MG) waar wj 6 jaar geleden met de ridgeback reu zijn geweest, moest hij ook een slipketting om en toen hij niet wilde gaan liggen(kort vachtje en het had gesneeuwd, dus bloot buikje in de sneeuw)
is hij door de trainer erg hardhandig neergelegd
niet netjes meelopen, ruk van de trainer aan de slipketting
bij een pup van 4 maanden.....(we hebben hem vanaf 3 weken, gedumpt door fokker bij dierenarts, zelf met fles grootgebracht, maar hij is dus niet goed opgevoed, omdat hij nooit bij zn moeder en bij de andere pups is geweest)
kevin is nu nogteeds angstig voor mannen die erg lomp tegen hem doen, en liggen op een koude/natte grond doet hij nogsteeds niet
maar netjes luisteren als hij los is en meelopen aan een gewone halsband doet hj wel(we zijn na de puppycursus daar nooit meer geweest, de rest hebben we hem zelf geleerd, maarja was onze 1e hond he du mn moeder geloofde die trainer....)
dus die praktijken zoals jij beschrijft gebeuren ook bij hondenscholen die niet van MG zijn.....en dat gaat ook gewoon door.
maar bij de MG school waar ik naartoe ga MOET je je hond tijdens de theorieles in de auto zetten, met of een hondenrek erin of in een bench
vastbinden MAG NIET als je theorie gaat volgen!
slipketting wordt ook niet gebruikt
maar hoe dan ook, dode pups door ophanging vind ik te triest voor woorden, en pups omver trekken aan een slipketting vind ik ook niet kunnen
dat die school dat doet, zou dus ook niet moeten kunnen, al helemaal niet omdat dat dus niet de MG methode is
ik weet nog lang niet alles over de MG scholen en de MG methode, maar wat jij bechrijft is dus ondenkbaar bij de Mg school in eindhoven.
voor de geinteresseerden: ik plaats zeker wel een verslagje van de lessen die ik met blake ga volgen, met hopenlijk een goed resultaat