Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

martin gaus

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Neeltje schreef:Ik kan ook niet meer dan dit alles beamen. De methode werkt, als dit niet zo was, was zijn school niet zo groot uitgegroeid, want als 'n product niet werkt verkoopt het niet, zo simpel is het. Mochten er franchise bedrijven bij zitten die niet kunnen blijven voldoen aan de norm die is gesteld, mogen ze de naam niet blijven gebruiken. En alle MG scholen worden steekproefsgewijs gecontroleerd. Voldoen ze niet, dan worden ze geschrapt. Dus als iemand niet tevreden is met 'n MG school of klachten heeft, moet dit worden doorgegeven, zodat er iets aan gedaan kan worden.
dat is dus echt niet waar he... die school bestaat nog steeds en klachten.. die worden zo ongeveer elke dag doorgegeven en er wordt geen zak mee gedaan blijkbaar.... :neenee:
Ik kom regelmatig in het bos mensen tegen met een verkl*t* hond door die hondenschool... en die zeggen ook we hebben gebeld... nou ja blijkbaar helpt het dus geen zak... Het enige wat je dus kan doen is aan zo veel mogelijk hondebezitters doorgeven dat ze daar dus niet heen moeten gaan ...
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Blake
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Blake »

estelle schreef:Wat mij altijd een beetje stoort aan diverse hondenscholen is dat ze de echte moeilijke/probleem honden graag uit de weg gaan...daar is geen plek voor en als je ze wel mee ziet trainen wordt er veelal weinig aandacht aan ze besteedt.

Ze kunnen het allemaal zo goed en ze weten het ook allemaal zo goed, totdat er dus een moeilijke hond wil komen trainen.....
de MG school in eindhoven von onze onopgevoede lompe en naar andere hondne agressieve asielhond juist een prettige afwisseling van het merendeel pups en rustige honden die ze daar hadden!
we waren meer dan welkom en mochten zelfs op proef komen voor de cursus begon om te kijken of hij meteen in de groep mee kon doen

ik ben er dus vandaag voor het eerst met blake geweest, hij is erg slim en had na 3x clicken al door dat er na de click iets lekkers komt, en terwijl hij veel honden kon horen en er een paar kon zien kon de trainster zn aandacht krijgen en laten zitten
iets wat ons dus nog niet is gelukt, hem laten zitten door alleen rustig 'zit' te zeggen, zelfs zonder stemverheffing, terwijl hij andere honden ziet!
zitten opzich doet hij perfect, maar hij kan gewoon niet luisteren als hij een hond ziet

mbv de clicker dus wel!

we moeten nu heel de week oefenen, met leuke simpele dingetjes, en dan steeds na de click hem iets lekkers geven, zodat hij als volgende week de cursus begint, al goed oplet op de clicker en alvast een beetje snapt wat de bedoeling is

heb vanavond thuis ff paar minuutjes geoefend en hij deed alles perfect! zelfs buiten blijven zitten terwijl ik naar binnen loop!
hij is nu ook een stukje rustiger, hij heeft zich best moeten inspannen, geestelijk bedoel ik dus, en volgens mij heeft hij dat ook wel nodig

maar zo op het 1e gezicht moest blake met wat geduld&oefenen gewoon volgende week tussen de andere honden mee kunnen doen, en is het een vrolijke maar veel te enthousiaste hond, maar hij is iig geen hopeloos geval :mrgreen:

we gaan dus oefenen met de clicker en volgende week dinsdag is onze eerste les!
Belle
Zeer actief

Ongelezen bericht door Belle »

Dat klinkt toch hartstikke positief. Veel succes en laat je weten hoe de eerste les is gegaan?
Marjolein, Isa, Dora, Suus en Anne
Those who are dead, are not dead, they're just living in my head..... (Coldplay, 42)
Catootje 12-05-05 - 17-09-09
Chiva ? - ? -91 - 08-01-10
Belle 06-03-2003 - 05-11-2012
Wil de hond
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Wil de hond »

malinois schreef:
Neeltje schreef:Ik kan ook niet meer dan dit alles beamen. De methode werkt, als dit niet zo was, was zijn school niet zo groot uitgegroeid, want als 'n product niet werkt verkoopt het niet, zo simpel is het. Mochten er franchise bedrijven bij zitten die niet kunnen blijven voldoen aan de norm die is gesteld, mogen ze de naam niet blijven gebruiken. En alle MG scholen worden steekproefsgewijs gecontroleerd. Voldoen ze niet, dan worden ze geschrapt. Dus als iemand niet tevreden is met 'n MG school of klachten heeft, moet dit worden doorgegeven, zodat er iets aan gedaan kan worden.
dat is dus echt niet waar he... die school bestaat nog steeds en klachten.. die worden zo ongeveer elke dag doorgegeven en er wordt geen zak mee gedaan blijkbaar.... :neenee:
Ik kom regelmatig in het bos mensen tegen met een verkl*t* hond door die hondenschool... en die zeggen ook we hebben gebeld... nou ja blijkbaar helpt het dus geen zak... Het enige wat je dus kan doen is aan zo veel mogelijk hondebezitters doorgeven dat ze daar dus niet heen moeten gaan ...
Hoeveel van die mensen met zo´n verknipte hond ben je nou al helemaal tegengekomen dan?

Weet je zeker dat het in geen van die gevallen aan de eigenaars ligt?

Bewijst dit dan ook al dat het onmogelijk is om een hond op een fatsoenlijke manier in zeg 10 lessen in drie a vier weken lekker te leren gehoorzamen?

:denken:
Wil de hond
Zeer actief
Contacteer:

Blake schreef:maar zo op het 1e gezicht moest blake met wat geduld&oefenen gewoon volgende week tussen de andere honden mee kunnen doen, en is het een vrolijke maar veel te enthousiaste hond, maar hij is iig geen hopeloos geval :mrgreen:

we gaan dus oefenen met de clicker en volgende week dinsdag is onze eerste les!
Dat klinkt erg hoopgevend en positief. Zou het leuk vinden als je af en toe iets meldt over de ontwikkelingen.

Veel succes, Willy
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Wil de hond schreef: Hoeveel van die mensen met zo´n verknipte hond ben je nou al helemaal tegengekomen dan?

Bewijst dit dan ook al dat het onmogelijk is om een hond op een fatsoenlijke manier in zeg 10 lessen in drie a vier weken lekker te leren gehoorzamen?

die naar die school zijn geweest? die zijn niet meer op 2 handen te tellen... ik ben er zelf ook geweest wat ik al zei, maar heeeeeeeeeel snel weer weg gegaan... een voorbeeld.. een pup die zichzelf ophangt en doodgaat omdat mensen binnen ZONDER hond theorie moeten volgen... een pup die gecorrigeerd wordt MET slipketting... en hard over de kop moet worden getrokken... en nee dat is niet 10 jaar geleden... dat was zo'n 2 jaar geleden en gebeurd dus nu nog steeds... kwam er 2 weken geleden nog iemand tegen die om die reden daar weg is gegaan...
Nou ben ik helemaal niet anti-slipketting... maar een pup van 3 a 4 maanden met een slipketting over de kop trekken :denken: .. en dat is nog maar een kleine opsomming...
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

malinois schreef:
Wil de hond schreef: Hoeveel van die mensen met zo´n verknipte hond ben je nou al helemaal tegengekomen dan?

die naar die school zijn geweest? die zijn niet meer op 2 handen te tellen... ik ben er zelf ook geweest wat ik al zei, maar heeeeeeeeeel snel weer weg gegaan... een voorbeeld.. een pup die zichzelf ophangt en doodgaat omdat mensen binnen ZONDER hond theorie moeten volgen... een pup die gecorrigeerd wordt MET slipketting... en hard over de kop moet worden getrokken... en nee dat is niet 10 jaar geleden... dat was zo'n 2 jaar geleden en gebeurd dus nu nog steeds... kwam er 2 weken geleden nog iemand tegen die om die reden daar weg is gegaan...
Nou ben ik helemaal niet anti-slipketting... maar een pup van 3 a 4 maanden met een slipketting over de kop trekken :denken: .. en dat is nog maar een kleine opsomming...
Sorry hoor, maar ik kan niet geloven dat als ze de klachten in LELYSTAD hebben doorgegeven, dat als wat jij zegt waar is, dat er niets aan wordt gedaan. Want een MG school gebruikt GEEN SLIPKETTING! En geloof me maar want ik ben zelf ook een MG trainer.
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Neeltje schreef:
Sorry hoor, maar ik kan niet geloven dat als ze de klachten in LELYSTAD hebben doorgegeven, dat als wat jij zegt waar is, dat er niets aan wordt gedaan. Want een MG school gebruikt GEEN SLIPKETTING! En geloof me maar want ik ben zelf ook een MG trainer.
ik heb zelf toen ook gebeld :wink: dus ik weet zeker dat het is doorgegeven... maar ze gebruiken nog steeds de slipketting...
Daarom, ik raad deze hondenschool dus gewoon af bij iedereen die naar een hondenschool vraagt...
Afbeelding
Wil de hond
Zeer actief
Contacteer:

malinois schreef:

Tsjonge,

Een heel bos vol met verknipte honden, dat is niet mis.

Maar goed, aangezien ik niet weet wat er allemaal echt gebeurt en aan de hand is bij die school kan ik daar ook weinig zinnigs over zeggen. Als het er écht zo fout zit zal die school geen lang leven beschoren zijn.

Toch denk ik dat dit soort incidenten niet willen zeggen dat het niet mogelijk is om een hond in 10 lessen in een week of drie/vier en op een fatsoenlijke manier lekker te leren gehoorzamen.

Toch?
Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

Jemig, wat zitten jullie een partij slap te OH-en hier zeg!
Een hond kan gehoorzaam worden in 3 1/2 week als een baas dagelijks hard oefent en traint met de hond. Daar heeft ie geen hondenschool voor nodig. Een hondenschool daarintegen kan een hond niet gehoorzaam maken in een kleine maand..geen enkele hondenschool kan dat..en een hondenschool kan ook geen hond gehoorzaam maken in een jaar. In mijn ogen moet de baas dat namelijk doen.
De enige conclusie die je misschien kan trekken is dat iemand die bijna 200 euro lapt voor 10 lesjes hondenschool dat die nogal erg gemotiveerd is met de hond te werken.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Wil de hond schreef:Tsjonge,

Een heel bos vol met verknipte honden, dat is niet mis.

Maar goed, aangezien ik niet weet wat er allemaal echt gebeurt en aan de hand is bij die school kan ik daar ook weinig zinnigs over zeggen. Als het er écht zo fout zit zal die school geen lang leven beschoren zijn.

Toch denk ik dat dit soort incidenten niet willen zeggen dat het niet mogelijk is om een hond in 10 lessen in een week of drie/vier en op een fatsoenlijke manier lekker te leren gehoorzamen.

Toch?
je moet geloven wat je wil... als je me niet gelooft ook prima... ik weet gelukkig zelf dat het waarheid is... en blijkbaar is het nog een heel lang leven beschoren want het aantal dode pups door ophanging is in 10 jaar... 3 stuks... en ze geven nog steeds les....

en over gehoorzamen in 10 lessen nee daar geloof ik niet in... dat ligt er ook aan wat je verstaat onder gehoorzamen... ik verwacht misschien wat meer van mijn hond dan jij.... Dus dat is toch afhankelijk van wat de eigenaars verlangen... en niet elke hond is hetzelfde dus niet elke hond kan binnen 10 lesjes luisteren.....
Afbeelding
Wil de hond
Zeer actief
Contacteer:

Eline* schreef:Jemig, wat zitten jullie een partij slap te OH-en hier zeg!
Een hond kan gehoorzaam worden in 3 1/2 week als een baas dagelijks hard oefent en traint met de hond. Daar heeft ie geen hondenschool voor nodig. Een hondenschool daarintegen kan een hond niet gehoorzaam maken in een kleine maand..geen enkele hondenschool kan dat..en een hondenschool kan ook geen hond gehoorzaam maken in een jaar. In mijn ogen moet de baas dat namelijk doen.
De enige conclusie die je misschien kan trekken is dat iemand die bijna 200 euro lapt voor 10 lesjes hondenschool dat die nogal erg gemotiveerd is met de hond te werken.
Een goede hondenschool kan hoogstens bereiken dat een baas in drie weken tijd zijn hond gehoorzaam krijgt, of in een jaar...

Een hondenschool die in drie weken bereikt dat een baas zijn hond goed gehoorzaam krijgt tegen betaling van zeg 40 euros is ook erg gemotiveerd, om te werken.
Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

Wil de hond schreef:Een goede hondenschool kan hoogstens bereiken dat een baas in drie weken tijd zijn hond gehoorzaam krijgt, of in een jaar...
Een hondenschool geeft alleen de baas handvaten om thuis mee aan de slag te gaan. Bij een MG school krijg je in 3 en een halve week gewoon 10 lessen..bij een andere school is dat dus 1 per week. Het is dus maar net in welk tempo je de oefeningen afraffelt.
Een hondenschool die in drie weken bereikt dat een baas zijn hond goed gehoorzaam krijgt tegen betaling van zeg 40 euros is ook erg gemotiveerd, om te werken.
Gaus vraagt geen 40 euro's. Die vraagt het 4 dubbele. Het maakt mij allemaal niet uit verder, alleen ik vind de vraagstelling of ene hondenschool een hond gehoorzaam kan maken in 3 1/2 week dus nergens op slaan. :wink:
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
mechelaar_fan
Zeer actief

Ongelezen bericht door mechelaar_fan »

inderdaad Eline.
en bij echte problemen, kan Gaus je niet helpen.
malinois
Zeer actief
Contacteer:

mechelaar_fan schreef: en bij echte problemen, kan Gaus je niet helpen.
nee dat is inderdaad zo... maar als ik dit topic zo lees kunnen hondenscholen het zelf ook niet eens oplossen... moeilijke honden worden naar lelystad gestuurd :denken: Kunnen ze dat zelf niet oplossen... daar ben je toch hondenschool voor... da's makkelijk afschuiven.... :19:
Afbeelding
Blake
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Blake »

[quote="malinois]
Nou ben ik helemaal niet anti-slipketting... maar een pup van 3 a 4 maanden met een slipketting over de kop trekken :denken: .. en dat is nog maar een kleine opsomming...[/quote]

de hondenschool(geen MG) waar wj 6 jaar geleden met de ridgeback reu zijn geweest, moest hij ook een slipketting om en toen hij niet wilde gaan liggen(kort vachtje en het had gesneeuwd, dus bloot buikje in de sneeuw)
is hij door de trainer erg hardhandig neergelegd
niet netjes meelopen, ruk van de trainer aan de slipketting
bij een pup van 4 maanden.....(we hebben hem vanaf 3 weken, gedumpt door fokker bij dierenarts, zelf met fles grootgebracht, maar hij is dus niet goed opgevoed, omdat hij nooit bij zn moeder en bij de andere pups is geweest)

kevin is nu nogteeds angstig voor mannen die erg lomp tegen hem doen, en liggen op een koude/natte grond doet hij nogsteeds niet

maar netjes luisteren als hij los is en meelopen aan een gewone halsband doet hj wel(we zijn na de puppycursus daar nooit meer geweest, de rest hebben we hem zelf geleerd, maarja was onze 1e hond he du mn moeder geloofde die trainer....)

dus die praktijken zoals jij beschrijft gebeuren ook bij hondenscholen die niet van MG zijn.....en dat gaat ook gewoon door.

maar bij de MG school waar ik naartoe ga MOET je je hond tijdens de theorieles in de auto zetten, met of een hondenrek erin of in een bench
vastbinden MAG NIET als je theorie gaat volgen!
slipketting wordt ook niet gebruikt

maar hoe dan ook, dode pups door ophanging vind ik te triest voor woorden, en pups omver trekken aan een slipketting vind ik ook niet kunnen
dat die school dat doet, zou dus ook niet moeten kunnen, al helemaal niet omdat dat dus niet de MG methode is

ik weet nog lang niet alles over de MG scholen en de MG methode, maar wat jij bechrijft is dus ondenkbaar bij de Mg school in eindhoven.

voor de geinteresseerden: ik plaats zeker wel een verslagje van de lessen die ik met blake ga volgen, met hopenlijk een goed resultaat :wink:
Neeltje

Blake schreef:
maar hoe dan ook, dode pups door ophanging vind ik te triest voor woorden, en pups omver trekken aan een slipketting vind ik ook niet kunnen
dat die school dat doet, zou dus ook niet moeten kunnen, al helemaal niet omdat dat dus niet de MG methode is

ik weet nog lang niet alles over de MG scholen en de MG methode, maar wat jij bechrijft is dus ondenkbaar bij de Mg school in eindhoven.

voor de geinteresseerden: ik plaats zeker wel een verslagje van de lessen die ik met blake ga volgen, met hopenlijk een goed resultaat :wink:
Ik kan het ook echt niet geloven en als ik wist welke school het was zou ik het nu stand te pede doorgeven aan Lelystad, want ik kan ook niet geloven dat ze de school door zouden laten gaan onder hun naam. De school kan natuurlijk ten aller tijde doorgaan, maar dan niet voerende de naam Martin Gaus. Want ik weet 100% zeker dat hij niet wil dat er dit soort scholen zijn die met zijn naam te koop lopen. Zijn product wordt hier te grabbel gegooid.
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Neeltje schreef:Ik kan het ook echt niet geloven en als ik wist welke school het was zou ik het nu stand te pede doorgeven aan Lelystad, want ik kan ook niet geloven dat ze de school door zouden laten gaan onder hun naam. De school kan natuurlijk ten aller tijde doorgaan, maar dan niet voerende de naam Martin Gaus. Want ik weet 100% zeker dat hij niet wil dat er dit soort scholen zijn die met zijn naam te koop lopen. Zijn product wordt hier te grabbel gegooid.
dan geloof je het niet :19: is niet mijn probleem... ik heb het zelf doorgegeven.... en die school bestaat NOG STEEDS! Of hij NU nog onder zijn naam lesgeeft durf ik inderdaad niet zeker te zeggen, maar 2 jaar geleden zeker nog wel... en die 3 pups dat is daarvoor allemaal al geweest.... dus al zouden ze nu z'n naam niet meer voeren, dat hebben ze dus nog wel heel veel jaren gedaan ondanks dat dat met die pups gebeurd was....
Afbeelding
mechelaar_fan
Zeer actief

martin gaus heeft niets uitgevonden, bovendien, hij is geen hondenspecialist, hij is een commersant, een zakenmens.

-om een hond goed op te voeden moet je leren denken als een hond. leren begrijpen waarom een hond iets graag doet, en waarom hij iets niet graag doet.
-je moet leren begrijpen wat 'negeren' betekent. (nog zo iets, soms betekent negeren spelen, en soms betekent negeren niet spelen)
Je moet inzicht krijgen in de driften van een hond. je moet leren spelen met je hond. Je moet leren stress wegnemen van de hond. Je moet je hond leren motiveren.

Martin gaus heeft enkele amerikaanse boeken gekocht, ze herschreven en samengevat en dat is alles.
Wil de hond
Zeer actief
Contacteer:

mechelaar_fan schreef:
-om een hond goed op te voeden moet je leren denken als een hond. leren begrijpen waarom een hond iets graag doet, en waarom hij iets niet graag doet.
-je moet leren begrijpen wat 'negeren' betekent. (nog zo iets, soms betekent negeren spelen, en soms betekent negeren niet spelen)
Je moet inzicht krijgen in de driften van een hond. je moet leren spelen met je hond. Je moet leren stress wegnemen van de hond. Je moet je hond leren motiveren.
Goh,

Heb jij dat allemaal helemaal zelf bedacht?
Neeltje

Wil de hond schreef:
mechelaar_fan schreef:
Goh,

Zou het???
mechelaar_fan
Zeer actief

Wil de hond schreef:
mechelaar_fan schreef:
Goh,

ik heb het alleszins niet van marting gaus. En martin gaus zegt zoiets ook niet, want als de klanten ook zo gaan denken, dan hebben ze gaus niet meer nodig.
Wil de hond
Zeer actief
Contacteer:

mechelaar_fan schreef:
Wil de hond schreef:
mechelaar_fan schreef:
Goh,

ik heb het alleszins niet van marting gaus. En martin gaus zegt zoiets ook niet, want als de klanten ook zo gaan denken, dan hebben ze gaus niet meer nodig.
Ohw.
Neeltje

Wil de hond schreef:
mechelaar_fan schreef:
Wil de hond schreef:
mechelaar_fan schreef:
Goh,

Ohw.
Goh, en laat ik nu altijd gedacht hebt dat de klanten, er vanuit gaande dat de mensen die daar cursus doen, klanten zijn, inderdaad hetzelfde gaan denken, zodat ze weten hoe ze hun hond moeten opvoeden. Maar goed, misschien heb ik het verkeerd begrepen en is het niet de bedoeling dat die mensen oftewel de klanten zouden begrijpen wat de bedoeling is?????

Oh en dat hij commercieel is, natuurlijk, welke hondenschool is niet commercieel????
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Neeltje schreef:Oh en dat hij commercieel is, natuurlijk, welke hondenschool is niet commercieel????
niet voor zulke bedragen... vind het erg veel wat de cursussen van hem kosten. en dat voor een paar lesjes... :denken:
Afbeelding
mechelaar_fan
Zeer actief

ik betaal elk jaar 15 euro, plus een rondje per training, gemiddeld is dit zo'n 5 euro.
malinois
Zeer actief
Contacteer:

mechelaar_fan schreef:ik betaal elk jaar 15 euro, plus een rondje per training, gemiddeld is dit zo'n 5 euro.
ik betaal ook jaarlijks.. maar dat zijn niet zulke achterlijke bedragen... ik kan ook 3 x trainen in de week en er zijn geen halfjaarlijkse vakanties etc.
Afbeelding
Neeltje

Het is maar wat je er voor over hebt en hoe je je hond getraind wil hebben. En bij deze cursus hoef je geen jaren lid te blijven, dus misschien ben je dan toch goedkoper uit?? En een rondje geven voor 'n cursus?? Dat komt bij mij niet erg professioneel over. Dan zou je ook nog eens de mensen verplichten om na de lessen te blijven??? Ik moet er niet aan denken.
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Neeltje schreef:Het is maar wat je er voor over hebt en hoe je je hond getraind wil hebben. En bij deze cursus hoef je geen jaren lid te blijven, dus misschien ben je dan toch goedkoper uit??
je hoeft geen jaren lid blijven :denken: zolang mijn hond er plezier in heeft blijf ik er trainen... dat kan dus een hondenleven lang zijn....
Ook al heb ik al mijn diploma's al... dat heeft er niets mee te maken...
Dan zou je ook nog eens de mensen verplichten om na de lessen te blijven??? Ik moet er niet aan denken.
woehahahaha... iedereen blijft hier altijd na het trainen... er is niemand die meteen na het trainen weggaat... en in het weekend ben je een hele dag samen...
Afbeelding
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

Neeltje schreef:Het is maar wat je er voor over hebt en hoe je je hond getraind wil hebben. En bij deze cursus hoef je geen jaren lid te blijven, dus misschien ben je dan toch goedkoper uit?? En een rondje geven voor 'n cursus?? Dat komt bij mij niet erg professioneel over. Dan zou je ook nog eens de mensen verplichten om na de lessen te blijven??? Ik moet er niet aan denken.
Je bent een trouwe afgezant Neeltje. MG kan trots op je zijn :smile:
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”