Hmmm..., ik kan altijd krammen halen als er al alleen maar een snauw uitgedeeld wordt door een andere honde...MARC_S schreef:Weet je wat het is? Het komt eigenlijk maar zelden voor dat een hond de ander echt verwond.
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
En.....het GING mis
Moderator: moderatorteam
- Scooby
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse dog
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Groetjes, Karen
Duitse doggen 'Uut Sutfene'
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
mijn eigen honden had ik het over... die snauwen ook met veel bombarie maar verwonden niet....EvavT schreef:Malinois....... maar echt bijten (dus met bloed etc.) doen ze zeker niet!
schrijf je
weet ik .. heb het zelf helaas ook meegemaakt....zal ik je even de gegevens geven van 2 oudere mensen hier die hun yorkie dood hebben (en daar veel verdriet van hebben na 14 jaar van het beestje gehouden te hebben)
en van een andere man die zijn pup doodgebeten zag worden door een wolfshond
en zal ik je dan nog 3 adressen geven van mensen die door een gevecht tussen honden hun hond naar de dierenarts konden brengen met wonden? waarvan 1 hond zelfs een operatie moest hebben?
je moet niet teveel 'willen moeten'.....Ik merk dat ik gewoon met Bob ga wandelen en dat ik wellicht te makkelijk en te vrij dacht over omgang met andere honden.
Waardoor ik gevechten heb gezien en wat nuchterder geworden ben
waardoor jullie denken dat ik met angst rondloop
nee ik ben niet bang voor honden in het algemeen, niet voor grote en niet voor loslopende. Ik moet juist wat oplettender worden.
Dat is de les en dat is een goede les. Het blijven dieren en ik was ook een beetje naief, da's nu hoop ik wel over![]()
je gaat al met het idee de straat op .. wat moet ik als....
natuurlijk moet je opletten, maar als je je hond leert begrijpen dus kan zien aan z'n houding wat hij van plan is te gaan doen, kun je al veel voorkomen.... een hond hoeft niet met andere honden te spelen... en hij hoeft niet elke hond te begroeten.... maar mag best eens op z'n plek gezet worden of een andere hond op z'n plek zetten.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
ligt misschien ook aan de vacht/huid van de hond....Scooby schreef:Hmmm..., ik kan altijd krammen halen als er al alleen maar een snauw uitgedeeld wordt door een andere honde...MARC_S schreef:Weet je wat het is? Het komt eigenlijk maar zelden voor dat een hond de ander echt verwond.
een hond zonder ondervacht en met veel losse huid zal gevoeliger zijn voor schrammen dan een hond met ondervacht en een strakke huid lijkt me.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
-
EvavT
Ik begrijp je verhaalMARC_S schreef:Weet je wat het is? Het komt eigenlijk maar zelden voor dat een hond de ander echt verwond. Meestal is het twee reuen, staarten hoog, de sterkste denkt, wat denk je wel, valt uit, de kleinste heeft een grote bek terug en dan klappen ze op elkaar.
Dat gaat hard, heel veel kabaal, veel gekrab en geduw van poten, veel klapperende tanden en gegil en ineens is het afgelopen. Beiden honden hebben een paar kleine gaatjes en zijn verder wat geshoqued. Meer dan dat krijg je met name als je gaat gillen, slaan of schreeuwen.
Gaat een hond schudden, blijft hij vast houden, of zie je echt bloed en wonden dan is er altijd nog de tijd om snoeihard in te grijpen.
Ik heb regelmatig met mijn vingers in mijn oren een gevecht aangezien tussen Wuil en een andere teef. Kwam er bloed of was het een type gevecht/hond dat ik niet vetrouwde dan greep ik in, 2 minuutjes gillen, happen en krabben vond ik geen probleem als de andere hond ook wil en de baas het niet erg vond. Waar meerdere honden los lopen heb je dat altijd, hoort erbij
vind dat wel erg eng hoor Marc....terwijl ik toch al niet heel snel ingrijp als ik vergelijk met anderen
Op de cursus zeiden mensen ook 'oeh gaat dat wel goed' en dan kon ik het prima aanzien. Toen waren de honden nog jong.
Deze hond bleef vasthouden, minutenlang
Of we te snel ingegrepen hebben? Kan
we zullen het nooit weten
maar te laat ingrijpen zou ik mezelf nooit vergeven
-
EvavT
je moet niet teveel 'willen moeten'.....malinois schreef:Ik moet juist wat oplettender worden.
Dat is de les en dat is een goede les. Het blijven dieren en ik was ook een beetje naief, da's nu hoop ik wel over![]()
da's een leuke, nu moet ik weer wat van jou, dat is dubbelop hetzelfde
Nee ik wil er gewoon wat van opsteken, meenemen
je gaat al met het idee de straat op .. wat moet ik als....
Nee dat is niet waar
Omdat ik hier een topic over geopend heb?
Ik ben blij dat ik nu weet dat je bv een jas erover kunt gooien of aan de achterpoten kunt trekken
net zo goed als je weet dat je naar buiten gaat rennen als ergens brand is of je weet dat je je stuur om gaat gooien als je plots een obstakel voor je op de weg ziet.
Dat wil nog niet zeggen dat ik daar ook maar 1 moment aan denk als ik rijd of ergens ben. Dit zijn logische dingen
Van die jas of die achterpoten, dat wist ik gewoon niet en nu wel.
Ik ga echt niet wandelen met het idee 'het zou wel eens mis kunnen gaan'
en dat bedoelde ik dus ook met iets moeten of beter nog, me voornemen, om Bob eerder bij me te roepen en op te letten wat er aan komt lopen.
Dat is gewoon goed.
...... en hij hoeft niet elke hond te begroeten
inderdaad
- Zoie
- Zeer actief
Als mijn uitlaathond aan het klooien is , grijp ik veel eerder in , en wel door haar naam te brullen . Een keer mee gemaakt dat beiden honden wel wilde , en toen kon ik haar ook die manier weer onder appel krijgen .EvavT schreef:Ik begrijp je verhaalMARC_S schreef:Weet je wat het is? Het komt eigenlijk maar zelden voor dat een hond de ander echt verwond. Meestal is het twee reuen, staarten hoog, de sterkste denkt, wat denk je wel, valt uit, de kleinste heeft een grote bek terug en dan klappen ze op elkaar.
Dat gaat hard, heel veel kabaal, veel gekrab en geduw van poten, veel klapperende tanden en gegil en ineens is het afgelopen. Beiden honden hebben een paar kleine gaatjes en zijn verder wat geshoqued. Meer dan dat krijg je met name als je gaat gillen, slaan of schreeuwen.
Gaat een hond schudden, blijft hij vast houden, of zie je echt bloed en wonden dan is er altijd nog de tijd om snoeihard in te grijpen.
Ik heb regelmatig met mijn vingers in mijn oren een gevecht aangezien tussen Wuil en een andere teef. Kwam er bloed of was het een type gevecht/hond dat ik niet vetrouwde dan greep ik in, 2 minuutjes gillen, happen en krabben vond ik geen probleem als de andere hond ook wil en de baas het niet erg vond. Waar meerdere honden los lopen heb je dat altijd, hoort erbij
vind dat wel erg eng hoor Marc....terwijl ik toch al niet heel snel ingrijp als ik vergelijk met anderen
Op de cursus zeiden mensen ook 'oeh gaat dat wel goed' en dan kon ik het prima aanzien. Toen waren de honden nog jong.
Deze hond bleef vasthouden, minutenlang
Of we te snel ingegrepen hebben? Kan![]()
we zullen het nooit weten
maar te laat ingrijpen zou ik mezelf nooit vergeven

- Scooby
- Zeer actief
- Contacteer:
Dat weet ik wel zeker! Wat houden die haartjes van een duitse dog nou tegen?!malinois schreef:ligt misschien ook aan de vacht/huid van de hond....Scooby schreef:Hmmm..., ik kan altijd krammen halen als er al alleen maar een snauw uitgedeeld wordt door een andere honde...MARC_S schreef:Weet je wat het is? Het komt eigenlijk maar zelden voor dat een hond de ander echt verwond.
een hond zonder ondervacht en met veel losse huid zal gevoeliger zijn voor schrammen dan een hond met ondervacht en een strakke huid lijkt me.
Groetjes, Karen
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
je moet niks hoorEvavT schreef:da's een leuke, nu moet ik weer wat van jou, dat is dubbelop hetzelfde
Nee ik wil er gewoon wat van opsteken, meenemen![]()
omdat je in een eerder topic als ik me niet vergis ook al hetzelfde vroeg, dus je zat er al wel mee in je hoofd lijkt me...je gaat al met het idee de straat op .. wat moet ik als....
Nee dat is niet waar
Omdat ik hier een topic over geopend heb?
Van die jas of die achterpoten, dat wist ik gewoon niet en nu wel.

- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
inderdaad...Scooby schreef:Dat weet ik wel zeker! Wat houden die haartjes van een duitse dog nou tegen?!malinois schreef:ligt misschien ook aan de vacht/huid van de hond....Scooby schreef:Hmmm..., ik kan altijd krammen halen als er al alleen maar een snauw uitgedeeld wordt door een andere honde...MARC_S schreef:Weet je wat het is? Het komt eigenlijk maar zelden voor dat een hond de ander echt verwond.

- Inge
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herder
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Ik snap het wel dat je "angstig" bent dat het nogmaals gebeurt, maar je moet proberen je toch daaroverheen te zetten, hoe moeilijk ook.
Ik heb hier al eerder eens verteld dat Danco geen makkelijke jongen was. Iedere hond die hij tegenkwam werd gedomineerd, zowel reu als teef. En aangezien lang niet iedere hond dat accepteert ging het dus ook regelmatig mis. En hoewel er nooit bloed gevloeid heeft, was het een hoop herrie en won Danco 9 van de 10 x.
Gevolg was dat mijn moeder nauwelijks nog met hem de straat opdurfde, continu liep te loeren of er nergens een hond liep, met andere woorden compleet gestressed met hem over straat liep.
Toen Nika als pup erbij kwam durfde mijn moeder de eerste tijd niet te kijken als hij haar een correctie gaf, ze schoot volkomen in paniek.
Ondanks dat het nu een oude sul is die helemaal niet zo nodig meer de macho hoeft uit te hangen, durft ze nog steeds niet naar het bos als er een kleine kans is dat ze een andere hond tegenkomt. Komt ze bij het bos en er staat toevallig een auto, dan rijdt ze dus door of gaat ze naar huis. Echt "genieten" van Danco zoals ze zou willen kan ze niet, ze ziet nu best in dat er niets gebeurd als Nika of Marouck hem een snauw geeft, maar je ziet haar nog steeds verstijven. En zelf baalt ze daar verschrikkelijk van, ze heeft zichzelf ook heilig voorgenomen dat als Danco er niet meer is, ze het bij een nieuwe hond vanaf het eerste moment anders zal aanpakken.
Je loopt het risico een zelfde irreële angst voor andere honden te krijgen als je zo bezig blijft met wat zou kunnen gebeuren. En je hond reageert toch op de lichaamstaal die je onbewust uitzendt. Danco loopt bij mij heel wat ontspannender los als bij mijn moeder
en hij geniet daar ook van.
Hier liep hij vanmiddag heerlijk ontspannen tussen mijn meiden 
Ik heb hier al eerder eens verteld dat Danco geen makkelijke jongen was. Iedere hond die hij tegenkwam werd gedomineerd, zowel reu als teef. En aangezien lang niet iedere hond dat accepteert ging het dus ook regelmatig mis. En hoewel er nooit bloed gevloeid heeft, was het een hoop herrie en won Danco 9 van de 10 x.
Toen Nika als pup erbij kwam durfde mijn moeder de eerste tijd niet te kijken als hij haar een correctie gaf, ze schoot volkomen in paniek.
Ondanks dat het nu een oude sul is die helemaal niet zo nodig meer de macho hoeft uit te hangen, durft ze nog steeds niet naar het bos als er een kleine kans is dat ze een andere hond tegenkomt. Komt ze bij het bos en er staat toevallig een auto, dan rijdt ze dus door of gaat ze naar huis. Echt "genieten" van Danco zoals ze zou willen kan ze niet, ze ziet nu best in dat er niets gebeurd als Nika of Marouck hem een snauw geeft, maar je ziet haar nog steeds verstijven. En zelf baalt ze daar verschrikkelijk van, ze heeft zichzelf ook heilig voorgenomen dat als Danco er niet meer is, ze het bij een nieuwe hond vanaf het eerste moment anders zal aanpakken.
Je loopt het risico een zelfde irreële angst voor andere honden te krijgen als je zo bezig blijft met wat zou kunnen gebeuren. En je hond reageert toch op de lichaamstaal die je onbewust uitzendt. Danco loopt bij mij heel wat ontspannender los als bij mijn moeder
Hier liep hij vanmiddag heerlijk ontspannen tussen mijn meiden Groetjes Inge

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
-
laeken
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Nee, sorry, verkeerd uitgedruktEvavT schreef:Nu wel veel kabaal?MARC_S schreef:Ik ga zelf voor een snoeiharde correctie met veel kabaal om je hondje op zijn plek te zetten aangezien hij hoog en uitdagend gedrag vertoonde.
dus je bedoelt, als Bob uitdagend gedrag vertoond moet ik hem corrigeren, ingrijpen?
Normaal gesproken corrigeren honden elkaar
Dat dit hier zo fel ging zegt iets over die andere hond, uiteraard moet Bob daarin wat meer terughoudend worden.
Ik dacht dat ie dat het beste zou leren door omgang met andere honden en dat was ook verbeterd, DACHT ik. maar nu ff niet dus![]()
-
estelle
-
EvavT
Gesnopen, Marc en Inge en
Estelle: als ik jouw hond op mijn hond zou zien duiken zou ik wel schrikken
misschien inderdaad wel te snel
Een goede inschatting maken op zo'n moment blijf ik wel moeilijk vinden
maar hopen dat het niet meer voorkomt
Ben alblij dat ie niet gecastreerd is, had ik ook nog kunnen denken dat het daaraan lag
Zo gewoon hier wandelend heb ik er niet heel veel aan over gehouden, Bob ook niet (een beetje was wel goed geweest misschien
als dit betekent had dat ie wat rustiger was geworden richting grote reuen...)
In het bos loslopend zit er wel een tikkie angst/oplettendheid
HELAAS
met veel goede ervaringen en de juiste oplettendheid zonder angst hoop ik dat dit weg-ebt
want het is inderdaad niet goed en zeker niet prettig voor een leuke wandeling, zowel voor mij als voor Bob

Estelle: als ik jouw hond op mijn hond zou zien duiken zou ik wel schrikken
misschien inderdaad wel te snel
Een goede inschatting maken op zo'n moment blijf ik wel moeilijk vinden
maar hopen dat het niet meer voorkomt
Ben alblij dat ie niet gecastreerd is, had ik ook nog kunnen denken dat het daaraan lag
Zo gewoon hier wandelend heb ik er niet heel veel aan over gehouden, Bob ook niet (een beetje was wel goed geweest misschien
In het bos loslopend zit er wel een tikkie angst/oplettendheid
HELAAS
met veel goede ervaringen en de juiste oplettendheid zonder angst hoop ik dat dit weg-ebt
want het is inderdaad niet goed en zeker niet prettig voor een leuke wandeling, zowel voor mij als voor Bob
- Joyce
- Zeer actief
- Aantal honden: 4
Molli is behoorlijk onzeker en probeert dat te verbergen om een grote mond op te zetten. Meestal gaat dat goed en trapt de andere hond er in, maar er zijn ook honden die er door heen kijken en Molli op hun beurt weer even op haar plaats zet. Op zich heb ik daar geen problemen mee, maar er is wel een grens.
Als ik met Molli loop (los of vast) dan wil ik dat andere honden uit onze buurt blijven. Het gebeurt vaak genoeg dat ik los met Molli loop en dat er van achteren ineens een andere hond komt. Gelukkig ben ik nu zover dat ik Molli op zo'n moment af kan leiden met een snoepje of een balletje terwijl we gewoon doorlopen. Maar ik wil voorkomen dat Molli weer 'aangevallen' wordt en dat daardoor haar onzekerheid weer bevestigd wordt. Op zo'n moment heb ik even maling aan een andere hondeneigenaar die vindt dat zijn hond gewoon communiceert. Dat kan heel goed zo zijn, maar dat hoeft niet te betekenen dat Molli (of ik) daar behoefte aan heeft.
Zoekt Molli uit haarzelf het contact op dan is het natuurlijk weer anders. Dan bemoei ik me er niet mee en laat ik het gewoon aan de honden zelf over. Als Molli dan kennis heeft gemaakt en weer doorloopt verwacht ik ook dat die andere hond hetzelfde doet en netjes teruggaat naar zijn eigen baas in plaats van achter ons aan te lopen.
Als ik met Molli loop (los of vast) dan wil ik dat andere honden uit onze buurt blijven. Het gebeurt vaak genoeg dat ik los met Molli loop en dat er van achteren ineens een andere hond komt. Gelukkig ben ik nu zover dat ik Molli op zo'n moment af kan leiden met een snoepje of een balletje terwijl we gewoon doorlopen. Maar ik wil voorkomen dat Molli weer 'aangevallen' wordt en dat daardoor haar onzekerheid weer bevestigd wordt. Op zo'n moment heb ik even maling aan een andere hondeneigenaar die vindt dat zijn hond gewoon communiceert. Dat kan heel goed zo zijn, maar dat hoeft niet te betekenen dat Molli (of ik) daar behoefte aan heeft.
Zoekt Molli uit haarzelf het contact op dan is het natuurlijk weer anders. Dan bemoei ik me er niet mee en laat ik het gewoon aan de honden zelf over. Als Molli dan kennis heeft gemaakt en weer doorloopt verwacht ik ook dat die andere hond hetzelfde doet en netjes teruggaat naar zijn eigen baas in plaats van achter ons aan te lopen.
- Scooby
- Zeer actief
- Contacteer:
EvavT schreef:Ben alblij dat ie niet gecastreerd is, had ik ook nog kunnen denken dat het daaraan lag![]()
Groetjes, Karen
-
EvavT
Karen, dat was ff een opmerking n.a.v. een ander topic.
Velen hier zijn anti castratie en geven aan dat je dan makkelijker een hond kan krijgen die aangevallen gaat worden
Vandaar
Overigens vandaag een instructeur gesproken die al 20 jaar professioneel met honden werkt en de nodige bekendheid heeft, en ook hij gaf aan dat een ferme tik het beste werkt.
Velen hier zijn anti castratie en geven aan dat je dan makkelijker een hond kan krijgen die aangevallen gaat worden
Vandaar
Overigens vandaag een instructeur gesproken die al 20 jaar professioneel met honden werkt en de nodige bekendheid heeft, en ook hij gaf aan dat een ferme tik het beste werkt.
-
laeken
- Zeer actief
Dan zou ik de volgende keer gewoon een ferme tik geven als ik jou wasEvavT schreef: Overigens vandaag een instructeur gesproken die al 20 jaar professioneel met honden werkt en de nodige bekendheid heeft, en ook hij gaf aan dat een ferme tik het beste werkt.
Kan je alleen wel vertellen dat als je dat bij mijn hond zou doen ze haar agressie direct op jou zou richten en je een flinke knauw in je arm of been kan verwachten. :N:
Heb je wel eens een vreemde herder of rotweiler een flinke tik gegeven? Of die instructeur? Ik kan er met mijn hoofd niet bij dat zo iemand dat gaat verkondigen.
- Inge
- Zeer actief
- Contacteer:
Inderdaad, zoals ik ook al heb gezegd zou ik dat bij mijn herder ook niet proberen, zeker als vreemde niet, als ze in een gevecht zit. Met de boxers hier is het een ander verhaal, maar ik vind het een slechte tip, 20 jaar ervaring of niet.MARC_S schreef:Dan zou ik de volgende keer gewoon een ferme tik geven als ik jou wasEvavT schreef: Overigens vandaag een instructeur gesproken die al 20 jaar professioneel met honden werkt en de nodige bekendheid heeft, en ook hij gaf aan dat een ferme tik het beste werkt.![]()
Kan je alleen wel vertellen dat als je dat bij mijn hond zou doen ze haar agressie direct op jou zou richten en je een flinke knauw in je arm of been kan verwachten. :N:
Heb je wel eens een vreemde herder of rotweiler een flinke tik gegeven? Of die instructeur? Ik kan er met mijn hoofd niet bij dat zo iemand dat gaat verkondigen.
Er zijn hier verscheidene tips gegeven, ik krijg het gevoel dat je persé je gelijk wil hebben en gewoon niet wil "horen" wat er door anderen geschreven wordt.
Groetjes Inge

- Scooby
- Zeer actief
- Contacteer:
Weet ik, maar daar ben ik het niet mee eens!EvavT schreef:Karen, dat was ff een opmerking n.a.v. een ander topic.
Groetjes, Karen
- Scooby
- Zeer actief
- Contacteer:
Dan heeft die instructeur in die 20 jaar dat hij professioneel bezig is weinig bij geleerd, want de inzichten daaromtrent zijn wel degelijk veranderd.EvavT schreef: Overigens vandaag een instructeur gesproken die al 20 jaar professioneel met honden werkt en de nodige bekendheid heeft, en ook hij gaf aan dat een ferme tik het beste werkt.
Maar als jij de hond die jouw hondje aanvalt graag een ferme tik wilt geven, is dat jouw goed recht toch? Je moet doen wat je zelf het beste lijkt... Ik zou het alleen nooit doen.
Groetjes, Karen
-
laeken
- Zeer actief
Dat gevoel heb ik ook en dus moet ze het maar doen zoals ze wil. Lekker als vrouw een rotweiler of herder aanvallen en gaan slaanInge schreef:Er zijn hier verscheidene tips gegeven, ik krijg het gevoel dat je persé je gelijk wil hebben en gewoon niet wil "horen" wat er door anderen geschreven wordt.
Ik zal de ME even zeggen dat ze op moeten passen dat een vrouw niet een van hun honden gaat slaan als ze aan een kraker hangen tijdens een uitruiming, dan laten ze nl zeker los
-
estelle
Het hondje in mijn onderschrift is nie het hondje wat ikbedoel met mijn berichtjes hoor. Hera is inderdaad even iets anders en die kan met kleine hondjes erg gemeen zijn maar ook zij is over het algemeen 'eerlijk' en tot nu toe heeft ze ook nog niet verwondt. Hera is alleen het hondje dat direct 'grijpt' als ze vind dat een hond haar te brutaal is....EvavT schreef:Gesnopen, Marc en Inge en
Estelle: als ik jouw hond op mijn hond zou zien duiken zou ik wel schrikken![]()
misschien inderdaad wel te snel![]()
De hond die ik bedoel is onze duitseherder reu Chello, die 'grijpt' nooit direct maar probeert altijd eerst met terug grommen (en dan steeds dieper) of kop overleggen de andere hond duidelijk te maken dat het genoeg is of dat hij er niet van gediend is....blijft de andere hond dan 'kleiren' dan grijpt hij ook maar bij hem maak ik me dan nooit zorgen, zoals eerder gezegd; hij is heel eerlijk, zodra de hond op de rug gaat is het klaar, verwonden heeft hij zelden gedaan.......
Overigens zou je Hera dus ook absoluut niet moeten gaan slaan of beetpakken of wat dan ook als vreemde, ten eerste wordt ze alleen maar 'gekker' en 'gevaarlijker' en ik sluit ook niet uit dat ze jou even een lesje wil leren....
Daarbij heeft een ander met zijn fikken van mijn honden af te blijven, ben zelf heel goed in staat mijn honden ergens vanaf te trekken....
- Caro.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse Draak
- Contacteer:
Inderdaad..... prettige wedstrijd!!!!! Ooit heeft een instructeur geprobeerd Kaya nogal fel te corrigeren, nou die zaak werd meteen omgedraaid.....Inge schreef:Inderdaad, zoals ik ook al heb gezegd zou ik dat bij mijn herder ook niet proberen, zeker als vreemde niet, als ze in een gevecht zit. Met de boxers hier is het een ander verhaal, maar ik vind het een slechte tip, 20 jaar ervaring of niet.MARC_S schreef:Dan zou ik de volgende keer gewoon een ferme tik geven als ik jou wasEvavT schreef: Overigens vandaag een instructeur gesproken die al 20 jaar professioneel met honden werkt en de nodige bekendheid heeft, en ook hij gaf aan dat een ferme tik het beste werkt.![]()
Er zijn hier verscheidene tips gegeven, ik krijg het gevoel dat je persé je gelijk wil hebben en gewoon niet wil "horen" wat er door anderen geschreven wordt.
Wat ik me trouwens nog wel even afvraag over de tip om een jas over een vechtende hond te gooien: de hond is dan even verward en zal een seconde (?) stoppen met vechten. Ik neem aan dat het in die seconde(s) de bedoeling is om de hond aan te lijnen..... maar ik vind dat nogal link
Of begrijp ik dit verkeerd?
- Inge
- Zeer actief
- Contacteer:
-
laeken
- Zeer actief
- Simone62
- Actief
- Simone62
- Actief
Jambo is een keer gegrepen door een bullterrier, die niet meer los wilde laten en jamob vast had in zijn rug, Jambo is een hond die in zo'n geval, gaat rennen en wil vluchten, met een hond in zijn rug vast.
ik kreeg in zo'n geval jambo niet te pakken en hij reageert ook niet op mij, hij rent alleen rondjes om mij heen en hard!!!!
in het voorbij schieten van de twee honden, de bull werd letterlijk voortgetrokken door jambo, kan de eigenaar de bull een flinke schop geven, waardoor de bull gelukkig los liet.
zelf heb ik niet ingegrepen omdat de eigenaar voor mij gevoel zelf kon ingrepen en ik denk dat de eigenaar dat ten alle tijde ook moet doen.
maar ook in dit geval werd er een schop uitgedeeld, wat had zij dan anders kunnen doen, met een rennende hond, die er 1 voort sleepte.
Jambo had toen een wond van 10 cm die flink is gaan ontsteken..
trouwens ik weet niet hoe jambo nu reageert, want hij is nu bijna 2 jaar en heeft geen echte aanvaring meer gehad.
toen dit gebeurde was jambo 9 maanden en de bull 9 maanden. beide rue.
ik kreeg in zo'n geval jambo niet te pakken en hij reageert ook niet op mij, hij rent alleen rondjes om mij heen en hard!!!!
in het voorbij schieten van de twee honden, de bull werd letterlijk voortgetrokken door jambo, kan de eigenaar de bull een flinke schop geven, waardoor de bull gelukkig los liet.
zelf heb ik niet ingegrepen omdat de eigenaar voor mij gevoel zelf kon ingrepen en ik denk dat de eigenaar dat ten alle tijde ook moet doen.
maar ook in dit geval werd er een schop uitgedeeld, wat had zij dan anders kunnen doen, met een rennende hond, die er 1 voort sleepte.
Jambo had toen een wond van 10 cm die flink is gaan ontsteken..
trouwens ik weet niet hoe jambo nu reageert, want hij is nu bijna 2 jaar en heeft geen echte aanvaring meer gehad.
toen dit gebeurde was jambo 9 maanden en de bull 9 maanden. beide rue.
groetjes
-
EvavT
....ik neem hetgeen gezegd wordt hier mee....daarbij mijn eigen ervaring en de ervaring van hondenkennersScooby schreef:Weet ik, maar daar ben ik het niet mee eens!EvavT schreef:Karen, dat was ff een opmerking n.a.v. een ander topic.
-
EvavT
Een aantal vullen even lekker in dat ik die instructeur volg in zijn theorie
Dat heb ik niet gezegd
Dit is een theorie, en hij doet het er goed mee.
Zó krijg je dus krommunicatie en roddels die niets meer te doen hebben met hetgeen werkelijk gezegd is.
Ik zal echt geen herder gaan meppen en ik heb echt wel meegenomen wat hier gezegd is, maar dat doet er verder niet toe
Maak ervan wat je wilt.
Je kunt verschillende meningen neerzetten en uiteindelijk zijn er bepaalde zaken die er duidelijk uitkomen en waar je wat mee kunt.
Uiteindelijk is er geen constructieve oplossing blijkt want aan de achterpoten trekken kan niet als er een groot grootteverschil is, dus dan werkt die jas eroverheen gooien ook niet lees ik nu.
Niet te snel ingrijpen en niet in paniek raken, niets doen wat (ongewild) kan ophitsen is al lang duidelijk.
Overigens vraag ik me net als Simone af, of je zelf ook niet veel gevaar loopt als je aan achterpoten gaat trekken
Als jullie honden mij bijten als ze een mep zouden krijgen dan zullen ze dat denk ik dan ZEKER doen als ik aan hun achterpoten ga trekken, denk ik dan.
Mijn Dog had echt hard gebeten
als iemand dat ooit gewaagd had
Overigens heeft deze in het verleden ook een instructeur geprobeert te happen, vond dat het zijn eigen schuld was. Hij dacht hem even streng te kunnen aanpakken en dat viel niet goed bij deze angstig-agressieve hond
Dus ik sta echt niet standaard achter iedere instructeur maar er zijn er zeker heel goede tussen.
Twee keer een aanvaring gehad en twee keer heeft een trap direct het gewenste resultaat opgeleverd
Beter blokje omlopen dus
Dat heb ik niet gezegd
Dit is een theorie, en hij doet het er goed mee.
Zó krijg je dus krommunicatie en roddels die niets meer te doen hebben met hetgeen werkelijk gezegd is.
Ik zal echt geen herder gaan meppen en ik heb echt wel meegenomen wat hier gezegd is, maar dat doet er verder niet toe
Maak ervan wat je wilt.
Je kunt verschillende meningen neerzetten en uiteindelijk zijn er bepaalde zaken die er duidelijk uitkomen en waar je wat mee kunt.
Uiteindelijk is er geen constructieve oplossing blijkt want aan de achterpoten trekken kan niet als er een groot grootteverschil is, dus dan werkt die jas eroverheen gooien ook niet lees ik nu.
Niet te snel ingrijpen en niet in paniek raken, niets doen wat (ongewild) kan ophitsen is al lang duidelijk.
Overigens vraag ik me net als Simone af, of je zelf ook niet veel gevaar loopt als je aan achterpoten gaat trekken
Als jullie honden mij bijten als ze een mep zouden krijgen dan zullen ze dat denk ik dan ZEKER doen als ik aan hun achterpoten ga trekken, denk ik dan.
Mijn Dog had echt hard gebeten
Overigens heeft deze in het verleden ook een instructeur geprobeert te happen, vond dat het zijn eigen schuld was. Hij dacht hem even streng te kunnen aanpakken en dat viel niet goed bij deze angstig-agressieve hond
Dus ik sta echt niet standaard achter iedere instructeur maar er zijn er zeker heel goede tussen.
Twee keer een aanvaring gehad en twee keer heeft een trap direct het gewenste resultaat opgeleverd
Beter blokje omlopen dus
Laatst gewijzigd door EvavT op 04 nov 2004 21:29, 1 keer totaal gewijzigd.
- Zoie
- Zeer actief