Of was het van die gene die ook Mastino's hadden, heb echt geen idee hoor weet niets van peitjes of hun fokkers maar er staat me zoiets bij

Moderator: moderatorteam
Helemaal goed Sonja. Jij kent echt een hele boel honden. Petje af.son-pei schreef:Volgens mij is het:
Thunder Moons Cherry Firebird van Jaqueline (die Casa Romano).
Super mooi hondje
Sorry ik bedoel Cher.Horus schreef:Helemaal goed Sonja. Jij kent echt een hele boel honden. Petje af.son-pei schreef:Volgens mij is het:
Thunder Moons Cherry Firebird van Jaqueline (die Casa Romano).
Super mooi hondje
Ik vind Cherry dus ook een schitterende hond.
Zag haar een keer in een hondeblad en heb die foto jarenlang bewaard.
Van mij mogen er meer van dit soort peitjes rondlopen. Voor mij is dit een echte pei.
Tuurlijk! ff zoeken...yamie schreef:heb je misschien ook een foto van een complete Fallon?
Nope, hij heeft van nature prachtige ogen. (godzijdank)yamie schreef:dank jehet zal nooit mijn ras worden ( hoeft ook niet
) maar ik vind dit wel een mooi exemplaar, ten eerste de kleur ( maar goed, das niet zo belangrijk) en ten tweede de "strakheid" vooral van de kop/ogen, ik neem aan dat hij niet getacket is?
Mojo en Fallon schreef:Nope, hij heeft van nature prachtige ogen. (godzijdank)yamie schreef:dank jehet zal nooit mijn ras worden ( hoeft ook niet
) maar ik vind dit wel een mooi exemplaar, ten eerste de kleur ( maar goed, das niet zo belangrijk) en ten tweede de "strakheid" vooral van de kop/ogen, ik neem aan dat hij niet getacket is?
Is qua karakter genoeg op aan te merken, maar dan maakt hem voor mij niet minder leuk en lief.
Grappig dat je meld dat het je ras niet nooit zou worden.
De meeste mensen die niets met het ras hebben vinden Fallon een mooi exemplaar.
De mensen die juist wel iets met het ras hebben vinden Mojo prachtig.
Conclusie, je hebt niets met het de sharpei en al helemaal niet met het "Amerikaanse" type. (waarschijnlijk trekt het karakter je ook niet?)
yamie schreef:Mojo en Fallon schreef:Nope, hij heeft van nature prachtige ogen. (godzijdank)yamie schreef:dank jehet zal nooit mijn ras worden ( hoeft ook niet
Is qua karakter genoeg op aan te merken, maar dan maakt hem voor mij niet minder leuk en lief.
Grappig dat je meld dat het je ras niet nooit zou worden.
De meeste mensen die niets met het ras hebben vinden Fallon een mooi exemplaar.
De mensen die juist wel iets met het ras hebben vinden Mojo prachtig.
Conclusie, je hebt niets met het de sharpei en al helemaal niet met het "Amerikaanse" type. (waarschijnlijk trekt het karakter je ook niet?)
nou, ik heb niks met het ras, omdat het gewoon "te" word vaak, de gezondheids issues die er bij komen kijken ( en het kop in het zand steken daarbij). Ik hou gewoon niet zo van rassen, met overdreven kenmerken, zegt niks over of ik de hond zelf lief, leuk oid kan vinden hoor![]()
Ah zo! Ja dat kan ik me voorstellen. Ben het met je eens. Het ras is ongezond en men fokt maar door en fokt maar door. Fokkers die van de hoogste daken roepen dat "het allemaal wel mee valt"
Een tackje hier of daar hoort erbij en vaak vind men het normaal als er een operatie aan te pas moet komen.
Om nog maar te zwijgen over de allergieen, fsf, tightip, hd en kanker.
Ik persoonlijk vind de overdreven kenmerken van de sharpei prachtig. Maar eerlijk is eerlijk, overdreven betekend vaak ongezond.
Gezien het ras naar mijn idee steeds ongezonder zal worden zal ik in de toekomst waarschijnlijk niet meer aan een sharpei gaan beginnen.
het karakter is voor mij geen struikelblok, ik ben een terrier mens, eigenzinnigheid, felheid, is mij niet vreemd, de peitjes die ik ken(de) vond ik qua persoonlijkheid best leuk hoor
Ok!
Dat moet haast wel een kruising zijn.blondie schreef:Er zit er 1 in leiden in het asiel. Zit er al een tijdje volgens mij.
http://www.dierenasielleiden.nl/default ... ex.nl.html