linlin schreef:little-wolf schreef:linlin schreef:little-wolf schreef:
ik denk verschillend. maar er zijn honden waarvan de cyclus niet veranderd en 4 mnd na de worp weer loops worden.
ik vind er zo weinig tijd tussen zitten. dat eerste nestje was toch begin maart? en zo'n drachtigheid duurt toch een dag of 63, 64? dan moet ze wel erg vlot loops geworden zijn.
en dat weet ik dus niet, of dat werkelijk kan.
ik weet van een vriendin van mij, dat haar teefje snel loops was na de worp. de gewone cyclus zoals altijd.
maar ik zal t nog ff navragen.
zou aardig van je zijn.
ik vind het namelijk zo vreselijk onwaarschijnlijk. hoe krijg je het voor elkaar.

mijn laatste nestje is geboren op 29 mrt dit jaar, dus puppen zijn 29 september 6 maanden, thica ( de moeder dus) is nu al weer 1,5 week loops en zou dus theoretisch over 9 weken weer een nest kunnen krijgen... het ligt gewoon aan de teef, aan de cyclus van de teef, er zijn dus teven die worden 4, 5, 6 maanden na een nest gewoon weer loops, en dus ook die er 7, 8, 9 of meer maanden tussen hebben zitten.. ik hoor wel eens mensen zeggen, dat wanneer de teef loops word, ongeacht hoe lang geleden ze het nest heeft gehad , ze er gewoon weer klaar voor is..anders zou ze niet loops worden, grote bullshit vind ik dat, het geeft gewoon aan dat de teef een normale hormoonhuishouding heeft, ik vind dat een teef zeker +/- een jaar de tijd nodig heeft om lichamelijk weer helemaal te herstellen van een nest, zeker als het een nest van een normaal formaat is voor dat ras... stel dat er 1 pupje word geboren is de belasting natuurlijk helemaal niet zo groot en oke dan kan ik me voorstellen dat men een keer niet een loopsheid over slaat.. maar goed das dan gewoon 1 keer... en dat gaat hier nu niet op