Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hulphond

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

Wil de hond
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Wil de hond »

Baily schreef:Maar toch kom ik er wel geregeld mensen mee tegen. Ik vind ze dus vaak in een gedrukte houding lopen. Niet dat je zegt dat het plezier er vanaf spettert, zoals bij honden die lekker door het bos kunnen rennen.

Ik zie op die momenten geen stralende ogen bij ze en geen kwispelende staart.
Als je dit als kriterium handhaaft voor het wel of niet mogen hebben van een hond, in welke vorm dan ook, dan draaf je in mijn ogen behoorlijk ver door. Honden die zo lekker door het bos rennen, met kwispelende staart en stralende ogen, dat het plezier er vanaf spettert.

Akkoord, het streven is om je hond een plezierig leven te geven. Maar om nu alleen maar het summum van hondengeluk als maatstaf voor een gelukkig hondeleven aan te houden is een wel heel idealistische kijk op dat wat een hond als een acceptabel leven kan beschouwen.

Hoeveel mensen gaan er niet in een gedrukte houding naar hun werk?

Besef je wel dat honden in hun huidige vorm helemaal niet bestaan zouden hebben als zij geen nuttige taak hadden kunnen volbrengen?

Ik denk ook dat je moet beseffen dat een geleide-hond, als hij aan het werk is, onder appél staat, en dat een gedrukte houding vrij normaal is bij honden die goed onder appél staan. Stralende, kwispelende en van plezier spetterende honden die aan het werk zijn is niet persé een logische kombinatie. Maar ook is dit niet persé een bewijs van het diep-ongelukkig zijn van zo´n hond. Het feit dat jij dat wel zo ziet is eerder een teken van jouw opvattingen over hoe jij het leven van jouw honden graag ziet. Dat siert je, maar je vergist je als je jouw kriteria tot gemeengoed verheven wilt zien. In mijn ogen dan hè.

Ik hou heel veel van honden, ik wens alle honden niets dan goeds, maar ik doe niet mee met het tot oppergod verklaren van het wezen hond.
Baily

Ongelezen bericht door Baily »

Wil de hond schreef:
Baily schreef:Maar toch kom ik er wel geregeld mensen mee tegen. Ik vind ze dus vaak in een gedrukte houding lopen. Niet dat je zegt dat het plezier er vanaf spettert, zoals bij honden die lekker door het bos kunnen rennen.

Ik zie op die momenten geen stralende ogen bij ze en geen kwispelende staart.
Als je dit als kriterium handhaaft voor het wel of niet mogen hebben van een hond, in welke vorm dan ook, dan draaf je in mijn ogen behoorlijk ver door. Honden die zo lekker door het bos rennen, met kwispelende staart en stralende ogen, dat het plezier er vanaf spettert.

Akkoord, het streven is om je hond een plezierig leven te geven. Maar om nu alleen maar het summum van hondengeluk als maatstaf voor een gelukkig hondeleven aan te houden is een wel heel idealistische kijk op dat wat een hond als een acceptabel leven kan beschouwen.

Hoeveel mensen gaan er niet in een gedrukte houding naar hun werk?

Besef je wel dat honden in hun huidige vorm helemaal niet bestaan zouden hebben als zij geen nuttige taak hadden kunnen volbrengen?

Ik denk ook dat je moet beseffen dat een geleide-hond, als hij aan het werk is, onder appél staat, en dat een gedrukte houding vrij normaal is bij honden die goed onder appél staan. Stralende, kwispelende en van plezier spetterende honden die aan het werk zijn is niet persé een logische kombinatie. Maar ook is dit niet persé een bewijs van het diep-ongelukkig zijn van zo´n hond. Het feit dat jij dat wel zo ziet is eerder een teken van jouw opvattingen over hoe jij het leven van jouw honden graag ziet. Dat siert je, maar je vergist je als je jouw kriteria tot gemeengoed verheven wilt zien. In mijn ogen dan hè.

Ik hou heel veel van honden, ik wens alle honden niets dan goeds, maar ik doe niet mee met het tot oppergod verklaren van het wezen hond.
Het voorbeeld dat ik aangaf was een stralende van plezier spetterende hond. Daar geniet ik zelf van als ik dat zie. Dus het is ook eigenbelang dat ik dat terug wil zien in een hond en zeker niet het tot oppergod verklaren van de hond. Dat ik zelf heel ver ga om mijn honden het naar de zin te maken dat is iets waar ik zelf ook plezier in heb en dat vult ieder op zijn eigen manier in.

Maar ik heb echt nog nooit een blindengeleidehond gezien met veel plezier in wat hij deed. Dat is wat mij er aan stoort.

Een werkende hond die goed onder appel staat heeft vaak wel plezier in wat hij doet. Dat stralen ze toch wel vaak uit en vaak kunnen ze niet wachten om wat te gaan doen. Een teken dat ze er plezier in hebben lijkt mij.
Mama Sanneke
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mama Sanneke »

Quote : Maar ik ben absoluut tegen blindegeleidehonden. Ik heb er nog nooit eentje gezien die plezier uitstraalt. Ze lopen altijd een blinde vooruit te trekken die er dan aan zo'n beugel een beetje achter aan hangt te bungelen.

:denken: Tja die hond begeleidt dan ook een blinde, kan me voorstellen
dat ie op dat moment geen vreugdesaltos kan maken.
Sanneke, Bazinneke van Luka Poedelmans
Afbeelding
Ik ben gewoon mezelf
ien
Erelid
Contacteer:

Ongelezen bericht door ien »

linlin schreef:
dat zielige zal wel ironisch bedoeld zijn. maar dan toch snap ik niet waar het vandaan komt.
Ja "zielige" gehandicapten was tussen haakjes vergeten!, en waar het vandaan komt?
kijk eens naar mensen die naar gehandicapten kijken :wink:
Ik bedoel het ook wel wat ironisch,want wat ik eigenlijk niet wilde gebeurt toch bij het lezen van deze topic. :roll:
Ik erger mij aan uitlatingen over wat men vind wat een gehandicapte wel en niet zou kunnen.

Ik kom uit een gehandicapte familie.
doof..hartstikke doof..ook wel vaak doofSTOM genoemd is de helft van mijn familie.
wij hebben het hier over blinden die niets kunnen zien als b.v hun hond iets zou mankeren enz enz.

Mijn dove familie heeft nooit kunnen horen of hun hond lag te janken als ze met een poot ergens vast zaten of hun katten aan het knokken waren in de tuin of wat er nog meer loos kon zijn
of hun kinderen lagen te huilen in hun bedjes of om hulp riepen als er iets was.

Ze hebben wel zintuigen ontwikkelt om toch alert te zijn op alles.
Ze hebben altijd dieren gehad en de dieren zelf ontwikkelde zich als hulphond..die rageerden op reacties van familie o.a als de bel ging [het lampje,en handig als het lampje kapot was dan reageerden ze ook. en ga zo maar door.

mijn zintuigen zijn ook sterker ontwikkelt..zeker in het kijken en observeren en reageren zonder woorden. een blik is al genoeg..vandaar->..kijk eens naar mensen hoe die reageren op gehandicapten :wink:
Laatst gewijzigd door ien op 07 mar 2005 20:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Baily

Mama Sanneke schreef:Quote : Maar ik ben absoluut tegen blindegeleidehonden. Ik heb er nog nooit eentje gezien die plezier uitstraalt. Ze lopen altijd een blinde vooruit te trekken die er dan aan zo'n beugel een beetje achter aan hangt te bungelen.

Precies, maar waarom moet hij dan last hebben van het feit dat er iemand blind is? Hoe erg ik dat dan ook vind voor degene die niks ziet want dat lijkt me echt een drama als je daardoor bent getroffen.
Wil de hond
Zeer actief
Contacteer:

Baily schreef:
Mama Sanneke schreef:Quote : Maar ik ben absoluut tegen blindegeleidehonden. Ik heb er nog nooit eentje gezien die plezier uitstraalt. Ze lopen altijd een blinde vooruit te trekken die er dan aan zo'n beugel een beetje achter aan hangt te bungelen.

Precies, maar waarom moet hij dan last hebben van het feit dat er iemand blind is? Hoe erg ik dat dan ook vind voor degene die niks ziet want dat lijkt me echt een drama als je daardoor bent getroffen.
Omdat de hond gebruikt mag worden door de mens?
Baily

Wil de hond schreef:
Baily schreef:

Wie bepaalt dat dan, dat dat wel mag........ :wink: diezelfde mens die het handig vind om de hond te gebruiken. Dat is niet objectief in het belang van de hond. :wink:
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Baily schreef:

Maar wat is last hebben van? Wie zegt nu dat die blindegeleidehond het zo vreselijk vindt om zijn baasje te begeleiden?

En wie heeft ooit weleens ergens niet last van? Als ik de griep heb, hebben mijn honden daar ook 'last' van of als ik sjagrijnig ben of druk aan het werk of of of of of of of.

Zo'n blindegeleidehond wordt hiervoor opgeleid, de hond weet niet beter. Hij leert iemand te begeleiden en waarop exact te letten.
En nee, dat kan niet als een dolle stier: maar welke hond kan/mag de hele dag een dolle stier zijn?
Die honden gaan, als het goed is, ook los om gewoon uitgelaten te worden (dat is wat ik hier zie tenminste). Ze hebben hun 'werktijd' en hun 'speeltijd' net zoals onze honden hun speeltijd hebben als ze uitgelaten worden, alleen die missen de "werktijd" en liggen in plaats daarvan suf op de bank.
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
Mama Sanneke
Zeer actief

Baily schreef:
Wil de hond schreef:
Baily schreef:

Wie bepaalt dat dan, dat dat wel mag........ :wink: diezelfde mens die het handig vind om de hond te gebruiken. Dat is niet objectief in het belang van de hond. :wink:
Wie bepaalt dat dat niet mag ??
Er zijn zoveel honden die een taak verrichten,
als jij nu overvallen word en een Duitse Herder (polietiehond) snelt jou ten hulp,dat zou dan wel weer mogen.
Die word toch ook gebruikt.
Zolang er geen sprake is van MISbruik zie ik niet in waarom een hond
niet zou mogen helpen.
Afbeelding
Ik ben gewoon mezelf
Caro.
Zeer actief
Contacteer:

Baily schreef:
Wil de hond schreef:
Baily schreef:

Mijn honden helpen mij ook om gelukkig te zijn :19:
Dus theoretisch gebruik ik mijn honden ook: ik heb ze in principe voor mijn plezier, voor mijn geluk. Dat ik ze daarnaast een heel fijn leven wil geven, oke, maar wie zegt dat een blinde of hulpbehoevende dit niet wil?
Afbeelding
A good dog never dies...

Baily

Ja ze zullen ook wel speeltijd hebben, dat vind ik ook hartstikke goed. Toch zal ik zelf denk ik niet gebruik maken van mijn hond op die manier als het nodig mocht zijn, wat ik natuurlijk niet hoop.

Wel misschien trainen als hulphond om dingen open te maken en op te rapen. En meer dingen waar je een spelletje van kunt maken. Maar niet als blindengeleidehond. Dat kan ook zomaar niet iedere hond natuurlijk.

Maar dan zou ik denk ik toch proberen om mijn andere zintuigen zo te trainen dat ik dat niet nodig heb. Als dat mogelijk is natuurlijk want zo goed op de hoogte van die situaties ben ik natuurlijk niet.
Wil de hond
Zeer actief
Contacteer:

Baily schreef:
Wil de hond schreef:
Baily schreef:Precies, maar waarom moet hij dan last hebben van het feit dat er iemand blind is? Hoe erg ik dat dan ook vind voor degene die niks ziet want dat lijkt me echt een drama als je daardoor bent getroffen.
Wie bepaalt dat dan, dat dat wel mag.
Ik zou zeggen, de hele geschiedenis van het wezen hond, vanaf zijn ontstaan tot aan datgene wat we vandaag de dag rond hebben lopen.

Of vindt jij echt dat het maar gedaan moet zijn met dat alles, en we de hedendaagse hond op een rood-pluchen kussen moeten plaatsen?

De manier van honden houden die jij, ik en velen met ons erop nahouden is een bijzonder dikke luxe. Maar daarmee nog niet de norm die eenieder aan moet houden.
Lysette
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lysette »

Baily schreef: Maar dan zou ik denk ik toch proberen om mijn andere zintuigen zo te trainen dat ik dat niet nodig heb. Als dat mogelijk is natuurlijk want zo goed op de hoogte van die situaties ben ik natuurlijk niet.
Ik heb wel eens met een donkere bril en stok gelopen en daarna het zelfde stuk met een hond. Dat scheelt echt wel hoor! Nu ben ik natuurlijk ook niet zo getraind maar ik had het dan nog wel van te voren gezien hoe de situatie was.

Als ik met Job train loopt ie ook niet continue te kwispelen. Maar hij vindt het wel helemaal geweldig (anders kapt ie er namelijk gewoon mee :mrgreen: ).
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding foto

In liefdevolle herinnering; Job & Floor
Baily

Stang schreef:
Baily schreef:
Wil de hond schreef:
Baily schreef: Precies, maar waarom moet hij dan last hebben van het feit dat er iemand blind is? Hoe erg ik dat dan ook vind voor degene die niks ziet want dat lijkt me echt een drama als je daardoor bent getroffen.
Dus theoretisch gebruik ik mijn honden ook: ik heb ze in principe voor mijn plezier, voor mijn geluk. Dat ik ze daarnaast een heel fijn leven wil geven, oke, maar wie zegt dat een blinde of hulpbehoevende dit niet wil?
Dat is natuurlijk heel goed mogelijk, maar dat had ik al in een eerder bericht ook aangegeven. Dat je als je een hond wilt inschakelen als hulp dat je dan eigenlijk voor de hond kiest en dan pas gebruik gaat maken van de dingen die je hem kunt leren. En niet een hond nemen omreden dat je hem nodig hebt, terwijl je anders helemaal niet geinteresseerd zou zijn in een hond. Maar dat is dus mijn mening.

Mijn honden helpen mij ook om gelukkig te zijn. Klinkt misschien overdreven voor anderen maar ze zijn me heel veel waard. Ik zou niet zonder kunnen. :wink:
billy
Erelid
Mijn ras(sen): Fox en Duitse Jacht terrier

Ongelezen bericht door billy »

Baily schreef:
Maar ik ben absoluut tegen blindegeleidehonden. Ik heb er nog nooit eentje gezien die plezier uitstraalt. Ze lopen altijd een blinde vooruit te trekken die er dan aan zo'n beugel een beetje achter aan hangt te bungelen. Wat heeft die hond er mee te maken dat diegene niet kan zien. waarom moet dat dan ineens het probleem van de hond worden.
Misschien omdat een blinde ook wel eens wil winkelen of ergens naar toe wil zonder te moeten wachten tot iemand met haar mee wil.
En het moment dat jij ze ziet zijn ze inderdaad aan het werk.
Ik heb een heel leuke blijde hond gezien, en een heel mooie vertrouwensband tussen baas en hond, die keren dat ik bij ze geweest ben.

Groetjes Els
Afbeelding
Caro.
Zeer actief
Contacteer:

Baily schreef:
Stang schreef:
Baily schreef:
Wil de hond schreef: Omdat de hond gebruikt mag worden door de mens?
Dat is natuurlijk heel goed mogelijk, maar dat had ik al in een eerder bericht ook aangegeven. Dat je als je een hond wilt inschakelen als hulp dat je dan eigenlijk voor de hond kiest en dan pas gebruik gaat maken van de dingen die je hem kunt leren. En niet een hond nemen omreden dat je hem nodig hebt, terwijl je anders helemaal niet geinteresseerd zou zijn in een hond. Maar dat is dus mijn mening.

Mijn honden helpen mij ook om gelukkig te zijn. Klinkt misschien overdreven voor anderen maar ze zijn me heel veel waard. Ik zou niet zonder kunnen. :wink:
Dat ben ik zeker met je eens: niet ineens een hond nemen omdat je hulp nodig hebt, terwijl je het wezen hond in principe wel kan schieten.
Dat is geen basis natuurlijk.

De liefde voor een hond moet aanwezig zijn en dan denk ik dat een hond zeker geen rottig leven heeft als hulphond.

Kortom: ik ben er absoluut niet op tegen om een hond te laten werken, dat vind ik dus niet zielig. Uiteraard moet er daarnaast genoeg ruimte zijn voor de hond om 'vrij' te zijn en de hond een fijn leven te geven.
En ik geloof dus dat dit samen kan, dat het een het ander zeker niet uitsluit.
Afbeelding
A good dog never dies...

Baily

Wil de hond schreef:
Baily schreef:
Wil de hond schreef:
Baily schreef:Precies, maar waarom moet hij dan last hebben van het feit dat er iemand blind is? Hoe erg ik dat dan ook vind voor degene die niks ziet want dat lijkt me echt een drama als je daardoor bent getroffen.
Wie bepaalt dat dan, dat dat wel mag.
Ik zou zeggen, de hele geschiedenis van het wezen hond, vanaf zijn ontstaan tot aan datgene wat we vandaag de dag rond hebben lopen.

Of vindt jij echt dat het maar gedaan moet zijn met dat alles, en we de hedendaagse hond op een rood-pluchen kussen moeten plaatsen?

De manier van honden houden die jij, ik en velen met ons erop nahouden is een bijzonder dikke luxe. Maar daarmee nog niet de norm die eenieder aan moet houden.
Nee, een hond op een rood pluchen kussen is ook niet mijn ideaal....... :wink:

Wel een hond waar je lekker mee buiten kunt lopen, waar je dingen mee kunt trainen die aansluiten bij de aanleg van de hond zoals speuren en apporteren enzo.

Het is inderdaad een enorme luxe als je op die manier honden kunt hebben dat ben ik me wel bewust.
Baily

billy schreef:
Baily schreef:
Maar ik ben absoluut tegen blindegeleidehonden. Ik heb er nog nooit eentje gezien die plezier uitstraalt. Ze lopen altijd een blinde vooruit te trekken die er dan aan zo'n beugel een beetje achter aan hangt te bungelen. Wat heeft die hond er mee te maken dat diegene niet kan zien. waarom moet dat dan ineens het probleem van de hond worden.
Misschien omdat een blinde ook wel eens wil winkelen of ergens naar toe wil zonder te moeten wachten tot iemand met haar mee wil.
Ik heb een heel leuke blijde hond gezien, en een heel mooie vertrouwensband tussen baas en hond, die keren dat ik bij ze geweest ben.

Groetjes Els
Maar zou een blind persoon zichzelf dan niet zo kunnen trainen dat het mogelijk is om zelfstandig te gaan winkelen? Als hij of zij de andere zintuigen heel goed traint?
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Baily schreef:
billy schreef:
Baily schreef:

Groetjes Els
Maar zou een blind persoon zichzelf dan niet zo kunnen trainen dat het mogelijk is om zelfstandig te gaan winkelen? Als hij of zij de andere zintuigen heel goed traint?
Ja, dat kan wel. Er zijn er namelijk zat die helemaal geen hond hebben en prima rondkomen.
Dat is het hele punt. Het is niet nodig om een hond te hebben.
Afbeelding
Mama Sanneke
Zeer actief

Ik zou me niet op straat durven wagen als blinde alleen.
Maar met een hond ??
Dan moet je toch een ongelooflijk vertrouwen hebben in je hond.
En dan moet er een enorme band zijn tussen die twee.
Ik zou het niet durven, maar eigenlijk zouden we die vragen aan een blinde moeten stellen. Ik kan me niet verplaatsen in hun wereld en hun visie.
Laatst gewijzigd door Mama Sanneke op 07 mar 2005 21:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Ik ben gewoon mezelf
billy
Erelid

MARC_S schreef:
Baily schreef:
billy schreef:
Baily schreef:

Groetjes Els
Ja, dat kan wel. Er zijn er namelijk zat die helemaal geen hond hebben en prima rondkomen.
Maar Marc dat klinkt een beetje alsof blinden geen hond mogen hebben, omdat het misschien niet altijd goed gaat.
Als je van honden en/of anderen dieren houd en je word blind, dan moet dat maar niet meer mogen.
Dan ben je al blind en dan mag je ook geen hond, die je toch met heel veel kan helpen, ik vind het juist een machtig mooi iets, wat een hond voor iemand kan betekenen.
Groetjes Els
Afbeelding
Mama Sanneke
Zeer actief

MARC_S schreef:
Baily schreef:
billy schreef:
Baily schreef:

Groetjes Els
Maar het kan wel een hele verrijking zijn, dat kan je toch niet ontkennen.
Dit zijn toch ook mensen die niet zoveel kontakt hebben met anderen,
de blinden, de doven, etc...
Wat is er nou mooier dan de vriendschap van een hond dan, onvoorwaardelijk en die je bovendien nog kan helpen. (zut, ben iets te rooskleurig bezig zeker :mrgreen: )
Afbeelding
Ik ben gewoon mezelf
Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

Mama Sanneke schreef:Wat is er nou mooier dan de vriendschap van een hond dan, onvoorwaardelijk en die je bovendien nog kan helpen. (zut, ben iets te rooskleurig bezig zeker :mrgreen: )
Neu..niet rooskleurig, maar wel bekeken vanuit de mens.
Wat vind jij van het feit dat een pup geplaatst wordt in een gezin, na een jaar geplaatst wordt in een kennel, daarna geplaatst wordt bij een blinde en als hij ouder is en niet meer voldoet moet hij weer weg.
Wat vind je daar dan van?
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Hanneke2
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

Eline* schreef: Neu..niet rooskleurig, maar wel bekeken vanuit de mens.
Wat vind jij van het feit dat een pup geplaatst wordt in een gezin, na een jaar geplaatst wordt in een kennel, daarna geplaatst wordt bij een blinde en als hij ouder is en niet meer voldoet moet hij weer weg.
Wat vind je daar dan van?
En zo gaat het als het 'goed' gaat. Mijn vorige overburen hebben een pupje gehad die blindengeleidehond moest worden, en na een paar maanden bleek dat het hondje toch niet geschikt was, dus die is als huishond herplaatst. Maar in die eerste maanden was die pup wel al getraind op alles en iedereen negeren buiten. Pupje mocht niet naar vreemde mensen toe, mocht niet reageren op andere honden, laat staan spelen met andere honden... ik denk dat de uiteindelijke eigenaars er een verdomd moeilijke hond aan hebben gekregen.

In mijn ogen worden blindegeleidehonden als het ware ge-anti-socialiseerd, en dat vind ik gewoon zo fout als wat.
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
billy
Erelid

Ik probeerde te zeggen dat het ook goed kan gaan.
Maar je hebt gelijk blinden moeten geen hond mogen hebben. :19:
En ik maak er nergens een nobel verhaal van, ik zeg gewoon wat ik heb gezien hoe het ook kan.
Afbeelding
martine
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door martine »

wat zijn jullie voor mensen ????
blinden geen honden , hulphonden sukkels :blah:
in eerset instantie gaan de pups naar een gastgezin waar ze een
normaal goed gesocializeerd leven hebben,anders kom je niet in aanmerking als gastgezin. Dan gaan
ze naar de opleiding en ja dan word hun geleerd andere mensen en dieren te negeren , om hun opdrachten uit te voeren.
Maar dat doe je in een school toch ook en diegene die verder willen GG
behendigheid noem maar op leren hun hond dat toch ook.
Of mogen die tijdens HUN opdracht ook even gaan buurten :mrgreen:
In het begin bij het vast gezin word die regel ook toegepast
tot de hond WEET voor wie en wie alleen hij moet zorgen.
Nadien gaan de gezinsleden er ook mee spelen en wandelen , en zelf als de gehandicpate alleenstaand is zorgt de instantie die de hond geleverd heeft voor de nodige behoefte.
In het geval van de instantie van Marion is het nog lovenwaardiger , dit zijn afgedankte honden , door mensen die volgens jullie de enige zouden mogen zijn die een hond mogen hebben :devil:
de asielen zitten vol van die honden.
praat over iets waar je IETS van weet en wees blij dat jullie gezond zijn
heb het al gezegd heb twee hulphonden op cursus , de ene dame doet behendigheid zit in een rolstoel, en de dochter doet met DEZELFDE hond Doggy Dance
de andere daar doet een andere hond van het gezin met de zoon de gewone cursus , meneer komt altijd mee heeft een spierziekte en epilepsie , na de les vraagt hij altijd of zijn hond de hulphond met het jasje ; even met wat honden mag spelen.
er zijn altijd uitzonderingen , maar de meeste die niet waard zijn een hond te hebben zijn zeker geen gehandicapte. hoe kun je zo kortzichtig
gemeen en dom zijn :denken:
de beste man is een dobermann
www.dogs-dream.com
ien
Erelid
Contacteer:

Ongelezen bericht door ien »

Wat ik zo jammer vind aan deze discussie is dat degene waar het om gaat..de blinde..niet zelf zijn/verhaal kan schrijven op dit forum.wij schrijven allemaal wat wij vinden en zien en voelen enz.
Ik wil de andere kant ook wel eens lezen..of horen!

Marion,de topic startster, heeft haar verhaal hier kunnen doen en veel meningen zijn bijgestelt door haar uitleg!
Afbeelding
Marion
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Marion »

Dank allemáál,

En ook nog even ter overvloede: IK BEN ECHT NIET ZIELIG! ABSOLUUT NIET! Ik heb MS gekregen toen ik "al" 42 was en heb voor die tijd twee fijne dochters gekregen, ze alles kunnen geven waar ze recht op hadden, ik héb gefietst, gewandeld, geschaatst, paardgereden en zelfs een keer een heuse vliegles gehad, allemaal dingen die ik nu niet meer kan, maar ik kan er nog wel met heel veel plezier op terugkijken.

Natuurlijk zou ik ook straks het liefste met mijn hond op het strand kunnen wandelen, maar dat doen mijn dochters dan maar, ik houd het bij de pier :wink: . En tsja, wat ik ook nog op mijn verlanglijstje had staan, was wadlopen, maar ik kom jaarlijks op Terschelling en dan "loop" ik ook een heel klein stukje met mijn stok en aan de hand van Mathieu op het wad van het Groene Strand bij West en dan heb ik toch weer even zand en water onder mijn voeten gevoeld.
En parachutespringen? Ach, dat vond ik eigenlijk toch best wel eng en dat stelde ik maar uit :denken:

Maar zielig voel ik me allerminst als ik vol gas door de polder rijd met mijn scootmobiel en ik Mathieu zie worstelen met de harde wind :mrgreen: .

Ook zie ik er meestal schijnbaar erg vrolijk uit op mijn scoot, want ik krijg altijd vriendelijke knikjes en de meeste mensen zeggen mij goededag en soms heb ik zelfs nog sjans ook :pffff: .

MS is klote, maar ik kan er mee leven, ik voel me niet zielig en ik ben blij met alles wat nog wel lukt, je bekijkt alles zo anders als je eenmaal beperkt bent en relativeert ook zoveel dingen. Ik heb Mathieu leren kennen toen ik al MS had en dat is één van de beste "dingen" die mij is overkomen :love: en straks kleinkinderen? Die hebben dan een oma die ze meeneemt op de scootmobiel!

En omdat ik nu in de WAO zit heb ik alle tijd voor mijn hond straks, al die vrije tijd is ook best wel lekker na járen gehaast en gejakkert te hebben op en voor mijn werk. Ik ben zeker een béter mens geworden door mijn ziekte en ook wat dat betreft vaart de hond daar straks wél bij.
Groetjes, Marion

Afbeelding

Neem jezelf nooit te serieus en lachen is gezond!
Baily

Marion en Mathieu schreef:Dank allemáál,

En ook nog even ter overvloede: IK BEN ECHT NIET ZIELIG! ABSOLUUT NIET! Ik heb MS gekregen toen ik "al" 42 was en heb voor die tijd twee fijne dochters gekregen, ze alles kunnen geven waar ze recht op hadden, ik héb gefietst, gewandeld, geschaatst, paardgereden en zelfs een keer een heuse vliegles gehad, allemaal dingen die ik nu niet meer kan, maar ik kan er nog wel met heel veel plezier op terugkijken.

Natuurlijk zou ik ook straks het liefste met mijn hond op het strand kunnen wandelen, maar dat doen mijn dochters dan maar, ik houd het bij de pier :wink: . En tsja, wat ik ook nog op mijn verlanglijstje had staan, was wadlopen, maar ik kom jaarlijks op Terschelling en dan "loop" ik ook een heel klein stukje met mijn stok en aan de hand van Mathieu op het wad van het Groene Strand bij West en dan heb ik toch weer even zand en water onder mijn voeten gevoeld.
En parachutespringen? Ach, dat vond ik eigenlijk toch best wel eng en dat stelde ik maar uit :denken:

Maar zielig voel ik me allerminst als ik vol gas door de polder rijd met mijn scootmobiel en ik Mathieu zie worstelen met de harde wind :mrgreen: .

Ook zie ik er meestal schijnbaar erg vrolijk uit op mijn scoot, want ik krijg altijd vriendelijke knikjes en de meeste mensen zeggen mij goededag en soms heb ik zelfs nog sjans ook :pffff: .

MS is klote, maar ik kan er mee leven, ik voel me niet zielig en ik ben blij met alles wat nog wel lukt, je bekijkt alles zo anders als je eenmaal beperkt bent en relativeert ook zoveel dingen. Ik heb Mathieu leren kennen toen ik al MS had en dat is één van de beste "dingen" die mij is overkomen :love: en straks kleinkinderen? Die hebben dan een oma die ze meeneemt op de scootmobiel!

En omdat ik nu in de WAO zit heb ik alle tijd voor mijn hond straks, al die vrije tijd is ook best wel lekker na járen gehaast en gejakkert te hebben op en voor mijn werk. Ik ben zeker een béter mens geworden door mijn ziekte en ook wat dat betreft vaart de hond daar straks wél bij.
Het klinkt alsof je een heel positief ingesteld mens bent, wel heel goed als je er zo tegen aan kunt kijken.

Maar mag ik je eerlijk een vraag stellen. Als je nou geen m.s. had, had je het dan ook leuk gevonden om een hond te hebben? Niet aanvallend bedoelt hoor, :wink: gewoon uit belangstelling.
Baily

martine schreef:wat zijn jullie voor mensen ????
blinden geen honden , hulphonden sukkels :blah:
in eerset instantie gaan de pups naar een gastgezin waar ze een
normaal goed gesocializeerd leven hebben,anders kom je niet in aanmerking als gastgezin. Dan gaan
ze naar de opleiding en ja dan word hun geleerd andere mensen en dieren te negeren , om hun opdrachten uit te voeren.
Maar dat doe je in een school toch ook en diegene die verder willen GG
behendigheid noem maar op leren hun hond dat toch ook.
Of mogen die tijdens HUN opdracht ook even gaan buurten :mrgreen:
In het begin bij het vast gezin word die regel ook toegepast
tot de hond WEET voor wie en wie alleen hij moet zorgen.
Nadien gaan de gezinsleden er ook mee spelen en wandelen , en zelf als de gehandicpate alleenstaand is zorgt de instantie die de hond geleverd heeft voor de nodige behoefte.
In het geval van de instantie van Marion is het nog lovenwaardiger , dit zijn afgedankte honden , door mensen die volgens jullie de enige zouden mogen zijn die een hond mogen hebben :devil:
de asielen zitten vol van die honden.
praat over iets waar je IETS van weet en wees blij dat jullie gezond zijn
heb het al gezegd heb twee hulphonden op cursus , de ene dame doet behendigheid zit in een rolstoel, en de dochter doet met DEZELFDE hond Doggy Dance
de andere daar doet een andere hond van het gezin met de zoon de gewone cursus , meneer komt altijd mee heeft een spierziekte en epilepsie , na de les vraagt hij altijd of zijn hond de hulphond met het jasje ; even met wat honden mag spelen.
er zijn altijd uitzonderingen , maar de meeste die niet waard zijn een hond te hebben zijn zeker geen gehandicapte. hoe kun je zo kortzichtig
gemeen en dom zijn :denken:
Dat is niet gemeen of dom, dat is gewoon een andere mening hebben ergens over. Er wordt niet zomaar wat gezegd om te kwetsen, mensen geven er argumenten bij. Daar kun je het dan wel of niet mee eens zijn. maar andermans mening kan wel gerespecteerd worden toch.
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”