Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

pup van 6 weken

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Ca Cajuina
Zeer actief

Ongelezen bericht door Ca Cajuina »

estelle schreef:eerste maanden??? :N:
:wink:
Ik moet zeggen dat ze een stuk rustiger is. Dat gecombineerd met trainen en lekkere wandelingen door het bod. Waarbij ik dus gebruik maak van de stafford. Ik geef Hera een tak in haar bek en de staff gaat hier achter aan rennen. De hele wandeling lang :mrgreen: :mrgreen:

Dan heb je daarna geen kind meer aan ze :mrgreen:
Groetjes Michelle en een kus van Conan en Akira en Hera

Afbeelding
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

estelle schreef:tuurlijk maar soms, als ze heel erg aan het doordraven is moet je haar wel indimmen anders breekt ze d'r eigen poten o.i.d. door d'r achterlijke gedoe.
En ik maar denken dat ik het zwaar heb met m'n Kooikerpup :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Ca Cajuina schreef:

Dan heb je daarna geen kind meer aan ze :mrgreen:
precies :ok: in huis zijn ze hier vrij rustig, maar nou lopen ze ook een aantal malen per dag een paar uur in het bos te rennen daarnaast trainen ze 3 x per week, maar zou ik dat niet doen, dan zou het hier niet meer zo lekker rustig zijn denk ik :N:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
estelle

Ongelezen bericht door estelle »

nou Hera doet toch ook erg veel, trainen, apporteren, met de andere honden spelen, zwemmen etc etc

Maar ze lijkt wel onvermoeibaar. :mrgreen:
malinois
Zeer actief
Contacteer:

estelle schreef:nou Hera doet toch ook erg veel, trainen, apporteren, met de andere honden spelen, zwemmen etc etc

dat kan, ze mogen hier niet rennen en onbenullig spelen in huis, dat is ze van pup af aageleerd dus misschien heeft dat er ook mee te maken.. maar honden verschillen nou eenmaal, 1 ding klopt inderdaad, met een voor het werk gefokte hond moet iets gedaan worden wat hem geestelijke en lichamelijk vermoeit... je moet zo'n hond niet als haardkleedje gebruiken!
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Mama Sanneke
Zeer actief

Re: pup 6 weken

Ongelezen bericht door Mama Sanneke »

beau schreef:Ik blijf me verbazen over jullie echt! :wink:
Je mag best weten dat ik soms bang bent op te reageren als BIJNA iedereen het niet zo'n goede keuze vind.
Maar reageer toch, omdat jullie mij als mens niet veroordelen. :ok:

Ik heb een foto en ook van mijn andere beessies, iemand heeft me ook uitgelegd op dit forum,hoe ik dit op deze forum moet krijgen maar lukt me nog steeds niet hoe ik ze op internet krijg en dan hier????????????????????:denken:

Ben vanochtend bij de dierenarts geweest gewoon effe cheken.
Alles was oke,en Shada heeft vannacht 5 uurtjes door geslapen. :cheer:

Ook heb ik met mijn vorige honden trainingen gedaan, van puppie tot gg3 en ipo.
Dus weet een beetje hoe ik ze moet aanpakken, maar ga zeker ook met Shada trainen. Want iedere hond is anders.
Gefeliciteerd met je hondje :cheer:
Heeft ze lekker bij je geslapen vannacht ?
Sanneke, Bazinneke van Luka Poedelmans
Afbeelding
Ik ben gewoon mezelf
estelle

Ongelezen bericht door estelle »

malinois schreef:
estelle schreef:nou Hera doet toch ook erg veel, trainen, apporteren, met de andere honden spelen, zwemmen etc etc

dat kan, ze mogen hier niet rennen en onbenullig spelen in huis, dat is ze van pup af aageleerd dus misschien heeft dat er ook mee te maken.. maar honden verschillen nou eenmaal, 1 ding klopt inderdaad, met een voor het werk gefokte hond moet iets gedaan worden wat hem geestelijke en lichamelijk vermoeit... je moet zo'n hond niet als haardkleedje gebruiken!
Dat kan wel het verschil wezen, Hera mag van mij gerust haar gang gaan maar 'genoeg' is wel genoeg. Ik kan er ook niet echt mee zitten dat ze bijv. in de vensterbank staat, ze doet maar lekker.
Hera is gewoon enorm makkelijk opjutbaar, er hoeft maar iets te gebeuren en mevrouw stuitert door het huis.

Maarr Hera kan ook wel rustig liggen hoor hihihhihi :wink:
malinois
Zeer actief
Contacteer:

estelle schreef: Dat kan wel het verschil wezen, Hera mag van mij gerust haar gang gaan maar 'genoeg' is wel genoeg. Ik kan er ook niet echt mee zitten dat ze bijv. in de vensterbank staat, ze doet maar lekker.
Hera is gewoon enorm makkelijk opjutbaar, er hoeft maar iets te gebeuren en mevrouw stuitert door het huis.

Maarr Hera kan ook wel rustig liggen hoor hihihhihi :wink:
da's toch wel fijn :mrgreen:
ik heb een vrij gladde vloer met 2 kleden dus het is ook om ze voor zichzelf te beschermen. Ze hebben de hele tuin tot hun beschikking om te rennen of te donderjagen...
Afbeelding
miranda sabine
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door miranda sabine »

om even terug te gaan naar de vraag

xantos hebben wij ook met 6 weken opgehaald de fokker had alle honden die week op laten halen, ik was er niet echt blij mee om hem zo vroeg mee te nemen maar als er geen nest meer is kon ik hem net zo goed mee nemen. dit was een enorme les en ik zou nooit meer een hondje zo vroeg mee nemen echt niet de eerste twee weken heb ik vrij genomen en xantos de hele tijd bij me gehad hij had me echt nodig hij is inmiddels 5 maand en we hebben wel een bijterige periode gehad tussen 9 en 12 weken en daarna was het klaar. we hebben hierbij wel geluk gehad dat het zo'n lieverd is echt een schoot hond en dat voor een mechelse herder met uit werklijn. ik train nu veel met hem en wandel veel en dat helpt natuurlijk ook dat hij binnen rustiger is. ik heb er geen spijt van dat ik hem heb genomen maar mocht er een bijkomen dan echt pas als hij 8 weken is.

gr miranda en xantos
beau
Vaste gebruiker

pup 6 weken

Ongelezen bericht door beau »

Toch nog even reageren,
Ter info ik woon niet in een rijtjes huis maar op een boerderij,
Shada loopt dus in de toekomst ook als bewaking op het erf.
En ja een politie hond en ipo is zeer zeker heel verschillend.
En als je een hond die uit de werklijn, niet laat bijten is zielig.
sorry hoor dit vind ik echt onzin. :denken:

Oke een pup met 6 weken weg te vroeg, dit is de mening van bijna iedereen hier, dit is me nu heel erg duidelijk. :idea:
Maar het is mijn keuze geweest Dom?????? misschien wel.
Ben ik nu geen dieren vriend?????

Maar wat ik dan als volgende disscussie punt wil aanvoeren is.
waarom een pitbulls, rotweillers, dobbermanns, herders, bullmastiefs, staffords enz
alle honden die vermeld zijn als bijt honden (volgens de media en wet)
Als huis hond houden?????????Honden worden niet vals bijtend geboren maar vals bijtend gemaakt.
En ookal heeft shada een vader uit de werklijn en een bekende, wil dit nog niet zeggen dat ze vals word. :neenee:
Het is hoe dat je ermee omgaat dacht ik zo......

Ik wil verder nog vertellen dat Shada het goed doet en onze kim (herder teefje van 5 jaar) accepteerd haar goed, liggen soms samen in een mand en eten naast elkaar, en zoals ik vertelde durft Kim zeker al te corrigeren.Shada slaapt redelijk door snacht's 4 á 5 uurtjes.
Ze is gewoon een lieverd (nog wel!!!!!!!!!!!!!!!!!!! als ik hierzo de toekomst voorspellingen lees) :wink:
malinois
Zeer actief
Contacteer:

beau schreef: En als je een hond die uit de werklijn, niet laat bijten is zielig.
ja vind ik wel, daar zijn ze voor gemaakt. Als je iets anders qua sport gaat doen ook prima, maar niet een hond die maar rondhobbeld en waar niets mee gedaan wordt... dat vind ik inderdaad zielig. Neem dan geen hond uit een werklijn, maar gewoon 1 van een boerderij.
Maar wat ik dan als volgende disscussie punt wil aanvoeren is.
waarom een pitbulls, rotweillers, dobbermanns, herders, bullmastiefs, staffords enz
Als huis hond houden?????????Honden worden niet vals bijtend geboren maar vals bijtend gemaakt.
bijthonden??? wat zijn in vredesnaam 'bijthonden'? Mijn honden zijn geen bijthonden (wat dat ook moge zijn) volgens media en wet hoor!
En ookal heeft shada een vader uit de werklijn en een bekende, wil dit nog niet zeggen dat ze vals word. :neenee:
staat dat ergens dat ie vals wordt, nee, onhandelbaar misschien wel.
Afbeelding
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

Het enige wat gezegd wordt is dat honden uit een werklijn anders zijn dan honden uit een niet-werklijn. Simpelweg omdat ze jaren lang op allerlei driften zijn geselecteerd met het fokken.
Dat maakt ze niet meer of minder hond als een niet-werkhond, maar wel anders.
Ik heb me daarop echt verkeken toen ik Marouck aanschafte. Ik was boxers gewend en die zijn ook druk, Marouck was echter 10x erger.
Was ze in een gezin met kinderen terecht gekomen dan was het in haar geval heel waarschijnlijk mis gegaan, ze kende geen grenzen. Beet in alles wat ze tegen kwam, en op correcties reageerde ze door alleen maar hardnekkiger en kwader te worden.
Het is dus wel weten wat je in huis haalt. :wink:
En in heel veel gevallen moet ermee gewerkt worden, op wat voor manier dan ook. Wil niet zeggen dat je persé een bijtsport moet doen (KNPV, IPO), kan ook gehoorzaamheid zijn, of speuren oid.
Ik heb ook gezegd dat er uitzonderingen zijn, een nestbroer van mijn hond woont op een boerderij waar ie de hele dag op het erf loopt en daar wordt verder niet mee gesport, deze hond doet het daar prima.

6 weken is jong, maar ik ken ook honden die met 6 weken uit het nest zijn gehaald en waar verder niets mis mee is, zijn gewoon normale sociale honden geworden (ook met andere honden).
Wij hebben thuis echter ook een hondje die al vroeg uit het nest is gehaald, die al voor ze 7 weken oud was bij ons kwam, en die dus absoluut de hondentaal niet beheerst.
Het kan dus goed gaan, maar het kan ook fout gaan.

Ik wil je in ieder geval heel veel plezier wensen met je pup, want daar gaat het om :wink:
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
Ca Cajuina
Zeer actief

beau schreef:Toch nog even reageren,
Ter info ik woon niet in een rijtjes huis maar op een boerderij,
Shada loopt dus in de toekomst ook als bewaking op het erf.
En ja een politie hond en ipo is zeer zeker heel verschillend.
En als je een hond die uit de werklijn, niet laat bijten is zielig.
Prima verschillen we van mening. Ik vind dat namelijk wel. Daar zijn ze voor gefokt. Sterker nog mocht ik ooit een pup kopen die zo graag wil werken dan zal ik hem verkopen aan iemand die dat met hem kan. (politie,leger etc)
beau schreef:Oke een pup met 6 weken weg te vroeg, dit is de mening van bijna iedereen hier, dit is me nu heel erg duidelijk. :idea:
Maar het is mijn keuze geweest Dom?????? misschien wel.
Ben ik nu geen dieren vriend?????
Heb nooit gezegd dat het dom is. Hera had ik ook met 6 weken. Als je ander honden in huis hebt, vind ik het niet zo'n probleem.
beau schreef:Maar wat ik dan als volgende disscussie punt wil aanvoeren is.
Het is hoe dat je ermee omgaat dacht ik zo......
Bijthonden waar heb je het over????? ik duid een verschil aan tussen een lijn gefokt voor pakwerk en een niet gefokt hiervoor. Netzoals ik vind als jij een jachthond koopt uit werklijnen dat je hiermee moet gaan jagen!! Een stafford heeft hier niets mee te maken. Het is geen bijthond en zijn functie is al generaties lang een gezinshond. En inderdaad een rottweiler uit werklijnen (hoewel en niet veel meer zijn) daar moet je ook mee werken.
En een hond die getraind is om te bijten is niet vals. Dat heeft niemand hier gesugereerd. Anders hebben enkele van ons toch aardig valse honden in huis :wink:

beau schreef:Ik wil verder nog vertellen dat Shada het goed doet en onze kim (herder teefje van 5 jaar) accepteerd haar goed, liggen soms samen in een mand en eten naast elkaar, en zoals ik vertelde durft Kim zeker al te corrigeren.Shada slaapt redelijk door snacht's 4 á 5 uurtjes.
Ze is gewoon een lieverd (nog wel!!!!!!!!!!!!!!!!!!! als ik hierzo de toekomst voorspellingen lees) :wink:
Lief zijn heeft niets te maken met de mogelijke driften die ze bezit. Ik probeer gewoon duidelijk te maken dat je daar rekening mee moet houden voor de hond en voor jezelf! Als je weet wat je hebt en je weet hoe je daar mee om moet gaan is er geen probleem.

Het enige wat ik vroeg is waarom je hebt gekozen voor een werklijn! DAAR heb ik nog steeds geen antwoord op gekregen en DAAR maak ik dan uit op dat er niet goed is over nagedacht.

Veel plezier met je hondje!

Afbeelding
beau
Vaste gebruiker

pup 6 weken

Ik heb me weer eens in de neste gewerkt door niet duidelijk te zeggen wat ik bedoelde...volgens mij.
ik probeer het nog eens.
Bepaalde honden rassen worden gefokt voor bepaalde doeleinde,maar als jij dit type honden leuk vind qau uiterlijk en hun karakter, maar de doeleinde waarvoor ze gefokt zijn wil je niet tot het uiterste benutten!!!!!
Vind ik dit geen reden om zo'n hond niet te nemen.
Wel zeg ik erbij en daar geef ik jullie zeker gelijk in :ok: Weet er wel wat van af, en doe er iets mee.En dit is nu juist de reden waarom ik bij de werklijn uitkwam omdat ik graag een zwarte mechelaar wilde. En ik wist weet waar ik aan begon.

En wat ik bedoel met bijt honden.....Sommige honden rassen moeten met muilkorfen naar buiten of mogen absoluut niet los enz enz.
Omdat een hond van zo'n ras eens zou hebben gebeten.(laat ik zeggen dat ik het niet eens bent met dit soort praktijken, want je moet zo,n baas aanpakken).
Dit zeg ik omdat jullie misschien denken dat ik hier achtersta. :neenee:
En dan vraag ik mij af omdat Shada uit een werklijn komt waarom ik haar ook niet als huishond zou kunnen opvoeden.
Maar er zijn ook honden die uit een werklijn geboren worden van beiden ouders en die niet geschikt zijn hiervoor, omdat het bange schijters zijn. En beter in een huis thuis horen.
Ook kan ik politie mannen en bewakers die hun honden mee naar huisnemen, en ze in huis houden tot ze de volgende dag weer moeten werken, en hier zijn ook kinderen aanwezig.

Daarom ga ik met Shada zoals ik met al mijn honden heb gedaan gewoon lekker naar training om bezig te zijn en een goede band op te bouwen.

Maar ik verdedig me hier heel erg, en waarom??
Maar ben ik nu iets duidelijker geweest en heb ik je de antwoorden gegeven die je wilde???? :wink:
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

beau schreef: Ook kan ik politie mannen en bewakers die hun honden mee naar huisnemen, en ze in huis houden tot ze de volgende dag weer moeten werken, en hier zijn ook kinderen aanwezig.
Dit pik ik er toch nog even tussen uit :mrgreen: :mrgreen:
Tuurlijk kan een werkhond ook in huis tussen de kinderen lopen, een werkhond wil niet zeggen dat ie niet sociaal is. In tegendeel misschien wel, mensen die een werkhond nemen en daar ook een bijtsport mee doen zullen proberen die hond juist zo sociaal mogelijk op te voeden :wink: De driften die ze hebben worden gestuurd, bijten doe je alleen op het pak of op de mouw :idea: Je ziet op het veld dan ook een totaal andere hond als thuis :wink: , op het veld mogen ze doen wat ze het liefste doen.
En die politiemannen en beveiligers.....die zijn de hele dag samen met die hond, de hond werkt :wink: en kan zo zijn energie kwijt :wink:

Heb je ook een fotootje van je pup trouwens? Ben wel heel benieuwd naar dat zwarte herdertje, ik hou daar wel van :wink:
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
Ca Cajuina
Zeer actief

Oke, dus als ik het goed begrijp heb je een MH uit werklijnen omdat je graag een zwarte herder wilde?

Ik verschil op het punt van trainen met je van mening maar dat maakt niet uit. Gelukkig denkt niet iedereen hetzelfde. Als je nogmaals maar weet wat je in je handen hebt.

Werkhonden kunnen zeer zeker ook sociaal zijn het een sluit het ander niet uit.

Ik snap alleen nog steeds je punt niet mbt de bijthonden.

Afbeelding
beau
Vaste gebruiker

pup 6 weken

Wat ik bedoelde heb je eigenlijk al een antwoord opgegeven.
Iedere hond ongeacht welk bloedlijn, ras of weet ik wat kan je in huis houden met de juiste opvoeding. Ookal staan andere mensen doods angsten uit bij een bepaald soort hond qau ras dan.
Dat bedoelde ik, en mijn standpunt was Shada kan toch gewoon in huis leven als ze de juiste bergeleiding, opvoeding training krijg.
Snappie!!!! :wink: :wink: :wink:
Maar ik ben blij met alle opmerkingen want het zet een mens aan het denken hé! :ok:
Ik ga vanavond kijken of ik die foto kan plaatsen oke? :idea:
beau
Vaste gebruiker

pup 6 weken

beau
Vaste gebruiker

pup 6 weken

niet gelukt dus...
beau
Vaste gebruiker

help????????????????? de foto's staan op internet en nu :denken: [/img]
Ca Cajuina
Zeer actief

beau schreef:Wat ik bedoelde heb je eigenlijk al een antwoord opgegeven.
Iedere hond ongeacht welk bloedlijn, ras of weet ik wat kan je in huis houden met de juiste opvoeding. Ookal staan andere mensen doods angsten uit bij een bepaald soort hond qau ras dan.
Dat bedoelde ik, en mijn standpunt was Shada kan toch gewoon in huis leven als ze de juiste bergeleiding, opvoeding training krijg.
Maar ik ben blij met alle opmerkingen want het zet een mens aan het denken hé! :ok:
Oke ik snap wat je bedoelt. Ik ben het er niet helemaal maar eens. Maar ik begrijp wel wat je bedoelt.

Ben benieuwd naar de foto's

Afbeelding
beau
Vaste gebruiker

Ben blij dat iedereen zijn eigen mening heeft en mag en kan geven.(Bijna altijd dan)
Hierdoor kunnen mensen repect vol met elkaar blijven om gaan. :ok:
Foto's lukken niet echt maar blijf proberen.
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Inge schreef:Dit pik ik er toch nog even tussen uit :mrgreen: :mrgreen:
Tuurlijk kan een werkhond ook in huis tussen de kinderen lopen, een werkhond wil niet zeggen dat ie niet sociaal is. In tegendeel misschien wel, mensen die een werkhond nemen en daar ook een bijtsport mee doen zullen proberen die hond juist zo sociaal mogelijk op te voeden :wink: De driften die ze hebben worden gestuurd, bijten doe je alleen op het pak of op de mouw :idea: Je ziet op het veld dan ook een totaal andere hond als thuis :wink: , op het veld mogen ze doen wat ze het liefste doen.
:ok: precies, hier kan iedereen gewoon op bezoek komen hoor, alles lief en aardig maar op het veld gaat er een knopje om en wordt de pakwerker 'aangevallen'. :wink:
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

bijthonden vind ik een rare benaming... wat zijn bijthonden dan? Alle werkhondenrassen?
ook ik ben er niet mee eens (als ik het snap), want ik vind dat je een hond moet nemen die bij je past ook qua beweging, karakter en waarvoor hij gefokt is. Ik vind sledehonden prachtige honden en zou er graag 1 willen hebben, maar hij past gewoon niet bij mij, ik kan hem niet geven wat hij graag zou willen... rennen voor een slee, langdurige beweging etc. Een mechelaar uit werklijnen hoort gewoon te werken vind ik, en of de ouders geschikt zijn als werkhond ben je toch zelf bij als je een pup uitzoekt? Natuurlijk zullen er pups bijzitten die misschien iets minder geschikt zijn, maar er zijn genoeg mensen die recreatief bezig willen zijn met hun hond en geen wedstrijden hoeven te draaien.
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

beau schreef:Ben blij dat iedereen zijn eigen mening heeft en mag en kan geven.(Bijna altijd dan)
Hierdoor kunnen mensen repect vol met elkaar blijven om gaan. :ok:
Foto's lukken niet echt maar blijf proberen.
tuurlijk kan en mag je die altijd geven, daar is een forum toch ook voor. :ok: ben ook benieuwd naar je foto's trouwens...
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

beau schreef:help????????????????? de foto's staan op internet en nu :denken: [/img]
waar staan ze dan? pb me de link even door dan zet ik ze er wel op
Afbeelding
Minhie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Akita
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Minhie »

even over dat corrigeren.. ergens op blz 2.. dat was meer snauwen..misschien heb ik het er een beetje raar neergezet..maar die moeder liep steeds weg..tot een van de pups haar kwam lastigvallen.. dan snauwde ze en werdt chag.. (zo zegge de eigenaars)
Afbeelding
Ca Cajuina
Zeer actief

malinois schreef:
bijthonden vind ik een rare benaming... wat zijn bijthonden dan? Alle werkhondenrassen?
ook ik ben er niet mee eens (als ik het snap), want ik vind dat je een hond moet nemen die bij je past ook qua beweging, karakter en waarvoor hij gefokt is. Ik vind sledehonden prachtige honden en zou er graag 1 willen hebben, maar hij past gewoon niet bij mij, ik kan hem niet geven wat hij graag zou willen... rennen voor een slee, langdurige beweging etc. Een mechelaar uit werklijnen hoort gewoon te werken vind ik, en of de ouders geschikt zijn als werkhond ben je toch zelf bij als je een pup uitzoekt? Natuurlijk zullen er pups bijzitten die misschien iets minder geschikt zijn, maar er zijn genoeg mensen die recreatief bezig willen zijn met hun hond en geen wedstrijden hoeven te draaien.
Die mening ben ik dus ook toegedaan. Ik zou ook graag een saarloos willen hebben. Maar ik woon in hartje rotterdam, ik heb wel een tuin maar ik vind het niet eerlijk tegenover de hond. Het kan wel, maar het kan niet :wink:

Afbeelding
qyan

Ongelezen bericht door qyan »

Ik vraag me af waar je het in godsnaam vandaan haalt dat een dobermann onder de bijthonden valt (dus volgens jou zeggen niet gefokt mag worden zonder stamboom, gemuilkorft moet worden en niet los mag) :denken:
Dankzij een snel en kordaat optreden van de rasvereniging en fokkers, die zelf testen en eisen en weet ik het wat nog meer in het werk hebben gesteld, vallen deze honden hier absoluut niet onder.
Ook rottweilers vallen hier nog niet onder, voor hun staat het licht op oranje, maar ze vallen er nog steeds niet onder.
En herders volgens mij al helemaal niet.
Dus waar je dit vandaan haalt :19:
Of ik snap werkelijk niet wat je bedoelt :denken: :19:
starfleet
Erelid

Ongelezen bericht door starfleet »

minhie schreef:even over dat corrigeren.. ergens op blz 2.. dat was meer snauwen..misschien heb ik het er een beetje raar neergezet..maar die moeder liep steeds weg..tot een van de pups haar kwam lastigvallen.. dan snauwde ze en werdt chag.. (zo zegge de eigenaars)
Ja dat is normaal, dan heeft ze er genoeg van, die jongen willen constant aan de tepel hangen. Dat is prima op te lossen door een ruimte af te scheiden voor de pups zodat moeder naar wens in en uit kan springen. Van elkaar leren ze heel veel in die periode dat moeder begint te spenen en het zijn fokkers die niet van wanten weten als ze dat als reden geven de pups (te)vroeg af te geven.

Ik heb nooit honden gefokt, maar wel konijnen en daar is het precies zo. Konijnen worden ook veel te vroeg afgegeven, vaak met 4 weken al.

Anne
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”