Rataplan schreef: Ik heb trouwens liever geen enkele hond achter mijn fietsmaar ik moet natuurlijk kiezen uit al die rassen
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Ik ben alweer gebeten:))
Moderator: moderatorteam
- Niekie
- Zeer actief
- Eline*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
O ja..ik was jouw mormels even vergeten!linlin schreef:ahum.Eline* schreef: Als je op een fiets zit KAN een jack russel niet eens in je hielen bijten! Of zou dat net lukken?
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...

Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Juno en Kiki

-
linlin
- Eline*
- Zeer actief
- Contacteer:
Joh Marja, als jij je reuzen gewoon bij je houdt hoeven mensen met kleine hondjes ze niet in paniek op te tillen. Geregeld dan toch?
Of zou jij het ontspannen vinden als er een olifant je rokje optilde om te kijken of je een meisje was? Lieve brave olifant trouwens hoor..althans, 9 van de tien! Het is en blijft een gokje, maar meestal gebeurt er echt niets!
Of zou jij het ontspannen vinden als er een olifant je rokje optilde om te kijken of je een meisje was? Lieve brave olifant trouwens hoor..althans, 9 van de tien! Het is en blijft een gokje, maar meestal gebeurt er echt niets!
Groet Eline,
Juno en Kiki

Juno en Kiki

-
Marja
- Zeer actief
Misschien scheelt het als je alles niet zo letterlijk neemt! Ik kan moeilijk alle rassen op gaan noemen die klein zijn.Niekie schreef:Ik noteer: vooroordeel nummer twee uit de mond van iemand die anderen hier zeer geirriteerd op aanspreekt.Marja schreef: Daar komt bij, en dit vinden jullie ook niet leuk dat ik het zeg, maar negen van de tien ieniemini's zijn gewoon niet opgevoed!!
Alleen maar schattig enz.
Kun je alsjeblieft ophouden met deze zinloze opmerkingen en iedere hond voor zich bekijken?
Ik vind het niet leuk als ik keer op keer weer het ras Jack Russell voorbij zie komen als een of ander rotbeest. Net als jij het niet leuk vindt dat je met die vooroordelen te maken krijgt vind ik dat ook niet.
Maar als het je erg dwars zit neem ik mijn woorden over de jr net zo makkelijk terug hoor!
groetjes Marja Zara en Stapper

- Rataplan
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): asielhonden!
Ik wil TrevorNiekie schreef:Rataplan schreef: Ik heb trouwens liever geen enkele hond achter mijn fietsmaar ik moet natuurlijk kiezen uit al die rassen
Dan toch maar een Sjiewawa....trek je gewoon je voeten op. Kan 'ie er lekker niet bij
![]()
Wees blij dat je geen bruine lab hebt die hebben ADHD volgens een hoop mensen op dit forum
Obelix 6-5- 2004 - 13-6- 2009 Rataplan 7-4 1998- 18-3-2013 Forever may not be long enough for this love....
-
Djinny
- Zeer actief
- Niekie
- Zeer actief
Ja joh, Myran....jullie worden echt een eng standaardgezinnetje zoRataplan schreef:gehadWat alleen vervelend is als je in de stad met hem loopt dat iedereen roept oh die heb ik thuis ook
Twee kids (toch?) en een choco-bruine labrador. Oowww.....burgelijker kan het bijna niet meer
Groetjes Anique
Doerak, voor altijd een plekje in mijn hart...

-
Marja
- Zeer actief
Ohhhh is dat de oplossing, had dat ff eerder gezegd dan, had een hoop gedoe gescheeltEline* schreef:Joh Marja, als jij je reuzen gewoon bij je houdt hoeven mensen met kleine hondjes ze niet in paniek op te tillen. Geregeld dan toch?
groetjes Marja Zara en Stapper

-
Marja
- Zeer actief
- Rataplan
- Zeer actief
Ja klopt een jongen en een meisjeNiekie schreef:Ja joh, Myran....jullie worden echt een eng standaardgezinnetje zoRataplan schreef:gehadWat alleen vervelend is als je in de stad met hem loopt dat iedereen roept oh die heb ik thuis ook
![]()
Twee kids (toch?) en een choco-bruine labrador. Oowww.....burgelijker kan het bijna niet meer
Zal wel een hormoonkwestie zijn
Obelix 6-5- 2004 - 13-6- 2009 Rataplan 7-4 1998- 18-3-2013 Forever may not be long enough for this love....
- Niekie
- Zeer actief
Hi hi...een jongen en een meisje ook nog! Helemaal compleet. Ook nog ongeveer twee jaar verschil tussen de twee kids?Rataplan schreef:Ja klopt een jongen en een meisjeNiekie schreef:Ja joh, Myran....jullie worden echt een eng standaardgezinnetje zoRataplan schreef:gehadWat alleen vervelend is als je in de stad met hem loopt dat iedereen roept oh die heb ik thuis ook
![]()
Twee kids (toch?) en een choco-bruine labrador. Oowww.....burgelijker kan het bijna niet meerAlles waar ik vroeger tegen aanschopte (inclusief thuisblijfmoeders) ben ik geworden
Zal wel een hormoonkwestie zijnals ik een midlifecrisis krijg zoek ik mijn kisten en ban de bom button weer op
Nee joh, flauwekul. Heerlijk, twee gezonde kinderen
Groetjes Anique

- Rataplan
- Zeer actief
Ja ook nogNiekie schreef:Hi hi...een jongen en een meisje ook nog! Helemaal compleet. Ook nog ongeveer twee jaar verschil tussen de twee kids?Rataplan schreef:Ja klopt een jongen en een meisjeNiekie schreef:Ja joh, Myran....jullie worden echt een eng standaardgezinnetje zoRataplan schreef:gehadWat alleen vervelend is als je in de stad met hem loopt dat iedereen roept oh die heb ik thuis ook
![]()
Twee kids (toch?) en een choco-bruine labrador. Oowww.....burgelijker kan het bijna niet meerAlles waar ik vroeger tegen aanschopte (inclusief thuisblijfmoeders) ben ik geworden
Zal wel een hormoonkwestie zijnals ik een midlifecrisis krijg zoek ik mijn kisten en ban de bom button weer op
![]()
Nee joh, flauwekul. Heerlijk, twee gezonde kinderen
Als je maar gelukkig bent
- Zoek stok!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
JACK RUSSELLS ZIJN LEUK! Zo, dat moest ik even kwijt.Niekie schreef: Schrijf het dan in elk geval correct. Jack Russells kunnen ook gewoon GEEN hielenbijters zijn. Ik ben die klote-opmerkingen ook onderhand meer dan zat!
En laat iedereen nou lekker doen wat hij zelf wil. Als ik m'n hond optil als ik van ver een loslopende bouvier aan zie komen die duidelijk niet luistert naar z'n baasje, dan is dat toch mijn zaak? En als ik hem los laat lopen en een labrador van hem aftrek, dan is dat toch ook mijn zaak?
Ik word zo moe van mensen die zich de hele dag tegen je hond aan bemoeien: ,,nee, hij doet niks hoor", ,,je moet je puppy niet los laten lopen hoor, dan loopt hij weg", ,,je neemt je puppy toch niet mee naar zo'n druk winkelcentrum, dat is zielig", ,,ze zijn gewoon aan het spelen (terwijl Bram geplet wordt door een boxer)", ,,ach, hij mag toch wel enthousiast zijn (als hij opspringt terwijl dat niet mag)" etc etc.
Hondeneigenaren
Ik blijf er lekker met m'n neus bovenop staan, want 3,5 kilo tegen 25 kilo of meer is geen eerlijke strijd. En ja, als ik het niet vertrouw en ik zie het voordat Bram het ziet, dan til ik hem op. Lekker puh.
Overigens is de hondenschool het eens met deze aanpak. Zijn toch mensen die er ook weleens over nadenken.

Linda, Izzie en Bram
- -Jolanda-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Ik wil TrevorRataplan schreef:Niekie schreef:Rataplan schreef: Ik heb trouwens liever geen enkele hond achter mijn fietsmaar ik moet natuurlijk kiezen uit al die rassen
Dan toch maar een Sjiewawa....trek je gewoon je voeten op. Kan 'ie er lekker niet bij
![]()
Wees blij dat je geen bruine lab hebt die hebben ADHD volgens een hoop mensen op dit forum
ik weet precies wat je bedoelt
- johan1969
- Zeer actief
- Contacteer:
Nou ik niet.Marja schreef:Wat een vooroordelen voor bepaalde rassen zeg!johan1969 schreef:Ik moet wel zeggen dat die hond al wel 100 m van het baasje verwijderd was en snel liep.
En ik vind een Amstaff die achter mijn fiets loopt even eng als een Herder of Rottweiler die hetzelfde doet hoor.
Voor de rest vind ik de Amstaff wel een fijne hond , zolang ze me maar niet achternalopen. Vorige week heeft er nog eentje mijn gezicht afgelikt in de bushalte (wel eerst gevraagd of het een brave was hoor).
Ok , er is niks gebeurd, maar je snapt toch dat dat geen leuke ervaring is ? Ik ben dan nog rustig gebleven, maar een beetje verder waren er 2 kleine meisjes aan het fietsen zonder ouders.
Als die hard schrikken, van hun fietsje vallen en aangereden worden, da's al ernstiger he.
Ik heb liever de honden die jij noemt achter me aan dan een jackrussel
Als een Jack Russel achter me loopt als ik fiets, dan hef ik gewoon mijn benen op, terwijl een rottweiler, herder of amstaff mij gewoon van mijn fiets sleurt.
Ik vind rottweilers en amstaffs fijne honden, maar niet als ze achter mij zitten.
https://www.flickr.com/photos/23084668@N07/albums
-
Rob*
- Zeer actief
Je kan ook gewoon heel hard trappen, dan ben je ook van ze af.johan1969 schreef:Nou ik niet.Marja schreef:Wat een vooroordelen voor bepaalde rassen zeg!johan1969 schreef:Ik moet wel zeggen dat die hond al wel 100 m van het baasje verwijderd was en snel liep.
En ik vind een Amstaff die achter mijn fiets loopt even eng als een Herder of Rottweiler die hetzelfde doet hoor.
Voor de rest vind ik de Amstaff wel een fijne hond , zolang ze me maar niet achternalopen. Vorige week heeft er nog eentje mijn gezicht afgelikt in de bushalte (wel eerst gevraagd of het een brave was hoor).
Ok , er is niks gebeurd, maar je snapt toch dat dat geen leuke ervaring is ? Ik ben dan nog rustig gebleven, maar een beetje verder waren er 2 kleine meisjes aan het fietsen zonder ouders.
Als die hard schrikken, van hun fietsje vallen en aangereden worden, da's al ernstiger he.
Als een Jack Russel achter me loopt als ik fiets, dan hef ik gewoon mijn benen op, terwijl een rottweiler, herder of amstaff mij gewoon van mijn fiets sleurt.
Ik vind rottweilers en amstaffs fijne honden, maar niet als ze achter mij zitten.
-
Wil de hond
- Zeer actief
- Contacteer:
-
Rob*
- Zeer actief
-
Wil de hond
- Zeer actief
- Contacteer:
Hoe weet jij dat nou weer, het is hier inderdaad vrij zonnig?Angel-eyes schreef:Agressief???Wat lul jij nou weer, is die zon weer op zijn sterkst?Wil de hond schreef:Begin je weer een rooie waas voor je ogen te krijgen, aggessieveling?Angel-eyes schreef:Je kan ook gewoon heel hard trappen, dan ben je ook van ze af.
Jij begint toch te suggereren dat hij die honden maar heel hard moet trappen?
-
Rob*
- Zeer actief
Aha Wil, hier hebben we wel natuurlijk teleteksty met het weer in EspagnaWil de hond schreef:Hoe weet jij dat nou weer, het is hier inderdaad vrij zonnig?Angel-eyes schreef:Agressief???Wat lul jij nou weer, is die zon weer op zijn sterkst?Wil de hond schreef:Begin je weer een rooie waas voor je ogen te krijgen, aggessieveling?Angel-eyes schreef:Je kan ook gewoon heel hard trappen, dan ben je ook van ze af.![]()
Jij begint toch te suggereren dat hij die honden maar heel hard moet trappen?
Lees goed Willie.....den Johan zit op een fiets...dan moet ie gewoon heel hard trappen en dan heeft ie ook geen last van een Jackie die hem terroriseerd.....moet ie geen greyhound tegen komen, want dan helpt hard trappen ook niet meer
- Mama Sanneke
- Zeer actief
Een Toypoedel kan er ook nie aan héMarja schreef:Poedel dan! (sorry sanneke:))Eline* schreef:Als je op een fiets zit KAN een jack russel niet eens in je hielen bijten! Of zou dat net lukken?Niekie schreef:Over vooroordelen gesproken zeg! Moet je jezelf eens horen.Marja schreef: Wat een vooroordelen voor bepaalde rassen zeg!
Tjonge, jonge. Zinnetje 1 "wat een vooroordelen voor bepaalde rassen zeg" en zinnetje 2 doe je precies hetzelfde!
Schrijf het dan in elk geval correct. Jack Russells kunnen ook gewoon GEEN hielenbijters zijn. Ik ben die klote-opmerkingen ook onderhand meer dan zat!
Sanneke, Bazinneke van Luka Poedelmans

Ik ben gewoon mezelf

Ik ben gewoon mezelf
- Mama Sanneke
- Zeer actief
- Senna1
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse dog
- Contacteer:
- johan1969
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik heb al wel gehad dat toen ik 15 jaar of langer geleden met mijn brommertje voorbij een boerderij scheurde, ik achtervolgd werd door een Boerenfox. Hij was even snel dan mijn brommertje
Ik heb die dan maar een stamp gegeven (hoewel ik een dierenvriend ben), om te vermijden dat die tussen mijn wielen zou raken en ik overkop zou gaan. Hij droop dan jankend af. Die zal dat in ieder geval niet meer doen.
Bij een Amstaff of Rottweiler moet je dat niet doen, omdat die veel harder zijn, maar vooral omdat ze dan nog kwader kunnen worden.
Ik heb die dan maar een stamp gegeven (hoewel ik een dierenvriend ben), om te vermijden dat die tussen mijn wielen zou raken en ik overkop zou gaan. Hij droop dan jankend af. Die zal dat in ieder geval niet meer doen.
Bij een Amstaff of Rottweiler moet je dat niet doen, omdat die veel harder zijn, maar vooral omdat ze dan nog kwader kunnen worden.
- Eline*
- Zeer actief
- Contacteer:
Is het wel eens in je kop opgekomen dat je ook kan stoppen in plaats van een hond een stamp te geven? Mafkees!johan1969 schreef:Ik heb al wel gehad dat toen ik 15 jaar of langer geleden met mijn brommertje voorbij een boerderij scheurde, ik achtervolgd werd door een Boerenfox. Hij was even snel dan mijn brommertje
Groet Eline,
Juno en Kiki

Juno en Kiki

- Joy C
- Zeer actief
Even los van het feit dat een hond een trap geven niet goed is, Eline, wat zou je kunnen doen als je dan stopt als zo'n hond achter je aan zit. IN mijn ouderlijk dorp staan ook dit soort gevallen bekend, waarbij de erfhond los op het terrein loopt en dan in de aanval achter een fietser o.i.d. aan gaat. De lelijkste bijtwonden heb ik gezien. De eigneaar van de hond maakt hier een grove fout, dat staat buiten kijf, maar wat kun je als fietser dan het beste doen, als je gestopt bent?Eline* schreef:Is het wel eens in je kop opgekomen dat je ook kan stoppen in plaats van een hond een stamp te geven? Mafkees!johan1969 schreef:Ik heb al wel gehad dat toen ik 15 jaar of langer geleden met mijn brommertje voorbij een boerderij scheurde, ik achtervolgd werd door een Boerenfox. Hij was even snel dan mijn brommertje
Groetjes Joyce
† Nick 16.08.1999 - 22.01.2009
† Terry 16.07.1998 - 09.01.2012

- Eline*
- Zeer actief
- Contacteer:
Niks, want de hond stopt met najagen als jij bent gestopt. Je kan gewoon verderlopen met je fiets aan de hand of je draait je om en roept BOE tegen de hond.Joy C schreef:Even los van het feit dat een hond een trap geven niet goed is, Eline, wat zou je kunnen doen als je dan stopt als zo'n hond achter je aan zit. IN mijn ouderlijk dorp staan ook dit soort gevallen bekend, waarbij de erfhond los op het terrein loopt en dan in de aanval achter een fietser o.i.d. aan gaat. De lelijkste bijtwonden heb ik gezien. De eigneaar van de hond maakt hier een grove fout, dat staat buiten kijf, maar wat kun je als fietser dan het beste doen, als je gestopt bent?
Groet Eline,
Juno en Kiki

Juno en Kiki

- Joy C
- Zeer actief
Dat zal best, maar ik zou toch 7 kleuren stront sch*ten hoor. Misschien heb ik de verkeerde voorbeelden in mijn hoofd, maar BRRR, moet er niet aan denken. Vroeger ook, die enge rottwieilerEline* schreef:Niks, want de hond stopt met najagen als jij bent gestopt. Je kan gewoon verderlopen met je fiets aan de hand of je draait je om en roept BOE tegen de hond.Joy C schreef:Even los van het feit dat een hond een trap geven niet goed is, Eline, wat zou je kunnen doen als je dan stopt als zo'n hond achter je aan zit. IN mijn ouderlijk dorp staan ook dit soort gevallen bekend, waarbij de erfhond los op het terrein loopt en dan in de aanval achter een fietser o.i.d. aan gaat. De lelijkste bijtwonden heb ik gezien. De eigneaar van de hond maakt hier een grove fout, dat staat buiten kijf, maar wat kun je als fietser dan het beste doen, als je gestopt bent?
Die stopten niet en eigenaar is ergens achterin de stallen de koeien aan het melken. Gruwels nog aan toe.
Groetjes Joyce

- johan1969
- Zeer actief
- Contacteer:
Eline* schreef:Is het wel eens in je kop opgekomen dat je ook kan stoppen in plaats van een hond een stamp te geven? Mafkees!johan1969 schreef:Ik heb al wel gehad dat toen ik 15 jaar of langer geleden met mijn brommertje voorbij een boerderij scheurde, ik achtervolgd werd door een Boerenfox. Hij was even snel dan mijn brommertje
Afgezien van het feit dat ik niet graag een hond schop, was dat op dat moment de beste oplossing.
Voor hetzelfde geld draait die hond tussen mijn wielen en zijn we allebei gewond, nu was er niemand gewond.
Die hond was wel echt razend , ik denk niet dat die gekalmeerd was als ik gestopt was.