Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Accepteren dat iemand anders jouw hond corrigeert?

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

Reini
Zeer actief

Ongelezen bericht door Reini »

Angel-eyes schreef: Kusjes geven is aangeboren bij Boxertjes, die kunnen je echt minutenlang zoenen :mrgreen:
Voor amstaff's ook hoor!
Vegas kan er wat van, die charmeur! :mann:
Hij windt iedereen om zijn pootjes!

Hij kent het commando 'kusje voor mama' nu ook en 'kusje voor papa, oma etc.' en dan gaat hij ook echt naar degene toe die bedoelt wordt om af te lebberen.
Nero, het dappere Yorkie; 14/09/02 - 19/06/07
Afbeelding
Rob*
Zeer actief

Ongelezen bericht door Rob* »

Reini schreef:
Angel-eyes schreef: Kusjes geven is aangeboren bij Boxertjes, die kunnen je echt minutenlang zoenen :mrgreen:
Voor amstaff's ook hoor!
Vegas kan er wat van, die charmeur! :mann:
Hij windt iedereen om zijn pootjes!

Hij kent het commando 'kusje voor mama' nu ook en 'kusje voor papa, oma etc.' en dan gaat hij ook echt naar degene toe die bedoelt wordt om af te lebberen.

Kinderen die staffies zijn gewend gaan ook goed met boxertjes om :mrgreen: ....kindjes die een labje of golden zijn gewend moeten eigenlijk niet in de buurt komen van boxertjes want die gaan al janken bij voorbaat.
mulan
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door mulan »

ik wil graag even terug komen op de orginele vraag.
is afhankelijk van de situatie.
ik probeer zoiezo dit soort situatie te voorkomen omdat ik weet dat mijn reuen niet altijd zo dol zijn op andere reuen.
dus wat dat betreft niks aan de hand.
tuurlijk als iemand bij ons op visite is en er probeerd gezellig een amerikaanse bulldog op je schoot te kruipen :smile: mogen ze hem heus wel een tik geven doet hem alleen vrij weinig luistert wat dat betreft alleen maar naar de baas.
ze zijn bij ons allemaal vrij sociaal alleen wel allemaal stuk voor stuk bescherment voor hun roedel dus ik voorkom liever dan dat ik genees.

aan de andere kant heb ik wel wat anders meegemaakt.
mijn franse bulldog bizzkid is wel eens aangevallen door een soort herdershond een zwarte.
het verhaal ging zo.
wij lopen op ons gemak naar het uitlaatveldje.
Bizzkid loopt altijd los en als ik zeg bizzkid blijf dan blijft hij netjes wachten.
komen we ineens een vrij met die hond tegen die loopt ook los.
maar goed wij toch bizzkid bij ons in de buurt houden.
die hond komt dichter en dichter bij.
hij snuffelt en patssssssssss grijpt ineens bizzkid.
mijn vriend geeft die hond gelijk een schop en die hond laat los.
Ik pak gelijk bizzkid op om te kijken of hij niks heeft.
hij heeft gelukkig niks.
die vrouw zegt tegen ons nou nou moet dat zo.
:idea: dus ik kijk die vrouw aan en ik zeg u hoort die hond van jou aan de lijn te houden als hij zo agressief is.
poeh zegt ze moet jij je hond maar bij houden zegt ze.
Ik zeg tegen haar jij moet je :wat: houden en zorgen dat je hond goed opvoed.
nou zegt ze volgend mij ben jij door je moeder niet goed opgevoed.
Zo mijn haren stonden overeind ik dus meer lopen schelden en doen toen trok mijn vriend me maar weg wat ik stond echt op het punt om dat mens in elkaar te rammen.
tja sorry op dat moment als een andere hond mijn bizzkid en geloof mij maar bizzkid is mijn nr 1 hondje dan ga ik echt door het lint.
bizzkid heeft er gelukkig geen trauma van overgehouden pfff is eigenlijk nergens bang voor als alleen voor om gewassen te worden.
achteraf hoorde ik ook dat het niet de eerste keer was dat deze hond andere honden gebeten had.
Hij had al eens eerder een tekkel van het tekkelvrouwtje gebeten en die had er wel een trauma van overgehouden.
ik weet wel dat die vrouw wel haar hond uit de buurt hield als ze ons zag lopen met onze amerikaanse bulldog maar als we met de kleine hondjes lopen dan niet.
maar goed was weer een lang verhaal dus ik vind op het momemt dat ze mijn hond aanvallen mag ik zeker aktie ondernemen is mijn hond en ik wil niet dat mijn hond er iets aan overhoud.
heel simpel.
groetjes Ilse
xSuzannex
Zeer actief
Mijn ras(sen): Havanezers
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door xSuzannex »

hmmzz ik weet het eigenlijk niet...
mijn hondje, Casper, is ook een paar maanden terug behoorlijk gecorrigeerd door de buurvrouw
casper en ik zitten daar dagelijks, hij kreeg even geen aandacht omdat we met iets bezig waren, en hij tilde dus zo z'n poot op en piste de boel onder...
buurvrouw zag het gebeuren, ik niet, en de buurvrouw kon hem dus op dat moment even goed duidelijk maken dat we dit gedrag niet willen hebben
ik vond het vreselijk om dat zo te zien, ik wist nog niet eens wat er was gebeurd
ik stond er niet helemaal achter dat ze dat had gedaan, en ben daar dus ook heel duidelijk in geweest
casper is mijn hond, en ik ben de enige die hem mag corrigeren dmv nekvel vind ik...
maar goed, op dat moment kon ik hem dus niet corrigeren, omdat ik het niet door had, en dus niet op heterdaad kunnen betrappen en hem op z'n sodemieter geven
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”