Ik weet niet hoe oud de hond nu is, maar in principe kun je tijdens de angstfase (van 12 weken tot 6 maanden) al best iets zinvols zeggen over de verdere karakterontwikkeling van de hond. Mits het iemand is die al vaker met het bijltje gehakt heeft.Joy C schreef:Omdat een eenmalige test m.i. niet volstaat. Welke leeftijd heb je hiervoor in gedachten? Wachten tot de hond volwassen is? Vind ik toch een een groot risico hoor.zepenko schreef:Er blijft dus nog zeker 20% van dit soort honden over die niet agressief tegenover mens of dier staan. Wat is er nu op tegen om zo'n kruising eerst te laten testen door een gedragsdeskundige, voor de beslissing tot euthaneseren wordt genomen? Dan is er in ieder geval een gefundeerde motivatie om het dier wel of niet te laten afmaken.Mol schreef:
nogmaal ERVARING dat is waarvan uit ik dit zeg, ik ben zowiezo al niet voor afmaken van, maar dit soort honden zijn gewoon met laten we zegen 80% zeker van een vorm van agresie tegen over mens of dier.
en dit soort honden zijn ook de honden die het voor andere rassen dus zo verschrikkelijk moeilijk maken.
en dan kan jij lullen als brug man, maar je gebrek aan ervaring spreek je omtrent dit type hond gewoon weg tegen.
mol
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Tosa x Pitje
Moderator: moderatorteam
- zepenko
- Zeer actief
- Joy C
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
Sorry, maar dat noem ik in zo'n geval wel een beetje koffiedik kijken. De hond gaat nog zo veel ervaringen opdoen, waardoor er verandering van gedrag op kan treden. Bijv. een stafford reu van bijvoorbeeld 5 maanden zou misschien prima kunnen met andere reuen. Alleen zijn rasspecifieke eigenschappen gaan er voor 90% voor zorgen dat hij op volwassen leeftijd niet meer zo goed met andere reuen kan.zepenko schreef:Ik weet niet hoe oud de hond nu is, maar in principe kun je tijdens de angstfase (van 12 weken tot 6 maanden) al best iets zinvols zeggen over de verdere karakterontwikkeling van de hond. Mits het iemand is die al vaker met het bijltje gehakt heeft.Joy C schreef:Omdat een eenmalige test m.i. niet volstaat. Welke leeftijd heb je hiervoor in gedachten? Wachten tot de hond volwassen is? Vind ik toch een een groot risico hoor.zepenko schreef:Er blijft dus nog zeker 20% van dit soort honden over die niet agressief tegenover mens of dier staan. Wat is er nu op tegen om zo'n kruising eerst te laten testen door een gedragsdeskundige, voor de beslissing tot euthaneseren wordt genomen? Dan is er in ieder geval een gefundeerde motivatie om het dier wel of niet te laten afmaken.Mol schreef:
nogmaal ERVARING dat is waarvan uit ik dit zeg, ik ben zowiezo al niet voor afmaken van, maar dit soort honden zijn gewoon met laten we zegen 80% zeker van een vorm van agresie tegen over mens of dier.
en dit soort honden zijn ook de honden die het voor andere rassen dus zo verschrikkelijk moeilijk maken.
en dan kan jij lullen als brug man, maar je gebrek aan ervaring spreek je omtrent dit type hond gewoon weg tegen.
mol
Groetjes Joyce
† Nick 16.08.1999 - 22.01.2009
† Terry 16.07.1998 - 09.01.2012

- Mol
- Zeer actief
dus jij ben bereid een nest van 10 honden om het zo maar even te zegen wetende dat 8 van de 10 mens of die agresief welicht bij is te laten leven omdat er meschien bij zitten die dit gedrag niet vertonen te laten leven,zepenko schreef:Er blijft dus nog zeker 20% van dit soort honden over die niet agressief tegenover mens of dier staan. Wat is er nu op tegen om zo'n kruising eerst te laten testen door een gedragsdeskundige, voor de beslissing tot euthaneseren wordt genomen? Dan is er in ieder geval een gefundeerde motivatie om het dier wel of niet te laten afmaken.Mol schreef:
mol
de kruising tussen en terier en molloser heeft toch al een probleem in het opgroeien want een molloser is pas volwasen op een leeftijd van 3 jaar en tot die tijd heeft een test geen enkele zin.
omdat de hond zijn caracter nog aan het ontwikkelen is, de terier is van nature al een felle hond en stand vastig dit botst in zijn opgroei zo dus danig dat als de hond begint met puperen er veel heel veel problemen onstaan tussen soort genoten , en met mensen in zijn directe en indirecte omgeving, de Pitbull is van nature een happerig hondje en met spelen snel omslaat tot machts vertoon tegen over andere honden, dit is een zeer sterke karater eigenschap die doel bewust is in gefokt om de hond zijn plezier te laten behouden in het pitt vechten, de tosa heeft van nature een wantrouwe tegen over vreemde en heeft ook een groote vecht drang van nature is ook een aan geboren carater eigen schap die zeer sterk aanwezig is, wat denk jij nou dat er ga gebeuren als zo'n hond op een hondje klapt tijdens het spelen buiten met een andre hond, de eigenaar van de andere hond grijpt in wat er dan gebeurt?
het leed is niet te over zien.
maar goed doe jij het op jou manier en ik het op de mijnen, veel mensen met stafs en mollossers die toch al in de verdom hoek zitten zullen mij dank baar zijn dat ik dat risico niet heb genomen, en de zelfde mensen zouden jou het liefst willen lincen omdat jij met jou ohhw zo goede bedoelingen weer de media voeding geeft en de regering bevestigt in hun bevindingen dat dit soort honden niet thuis horen in dit land.
mol

- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
- Aantal honden: 1
even over die test tussen de 12 weken en 6 maanden.....
tot 1 jaar (na/tijdens die test dus) was mijn sam 1 grote sukkel. bang voor alles, maar niet agressief en speelde met alles..
vanaf 1 of 1.5 jaar oud moest ie geen reuen meer hebben...
stel dat die reuen mensen waren bij de betreffende kruising..
heb jij wel je testje gedaan...
deze honden staan erom bekend laat mentaal volwassen te zijn, het is dus echt wachten op problemen.
als het kon met een paar maanden zou ik ok zeggen, maar met 2 jaar is een pit/tosa al megagroot en sterk...
tot 1 jaar (na/tijdens die test dus) was mijn sam 1 grote sukkel. bang voor alles, maar niet agressief en speelde met alles..
deze honden staan erom bekend laat mentaal volwassen te zijn, het is dus echt wachten op problemen.
als het kon met een paar maanden zou ik ok zeggen, maar met 2 jaar is een pit/tosa al megagroot en sterk...

- Joy C
- Zeer actief
Psies. Wij zijn het eens. :N:massam schreef:even over die test tussen de 12 weken en 6 maanden.....

Groetjes Joyce

- zepenko
- Zeer actief
Dus jij pleit ervoor om alle pups uit een potentieel gevaarlijke kruising maar meteen in een dichtgebonden zak in het kanaal te donderen. Ik keur de mensen die dit soort kruisingen fokken echt niet goed, maar de mensen die met zo'n vooringenomen blik naar een hond kijken zijn zo mogelijk nog erger. Dat is de reden dat de politiek zo huiverig is voor bepaalde rassen. Omdat mensen die er zogenaamd verstand van hebben op deze manier reageren. De hele pitbull-wetgeving is zo tot stand gekomen. Op papier is de hond tot dit en dat in staat, dus een spuit erin. Zonder eerst eens te kijken naar het karakter van de hond.
- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
waar..Mol schreef:veel mensen met stafs en mollossers die toch al in de verdom hoek zitten zullen mij dank baar zijn dat ik dat risico niet heb genomen, en de zelfde mensen zouden jou het liefst willen lincen omdat jij met jou ohhw zo goede bedoelingen weer de media voeding geeft en de regering bevestigt in hun bevindingen dat dit soort honden niet thuis horen in dit land.
mol
al wil ik haar niet linchen, maar je pakt het punt er wel uit

- Joy C
- Zeer actief
Nee, dit komt juist door volwassen ondoordachte kruisingen volwassen laten worden, waardoor er dus incidenten zijn geweest.zepenko schreef:Dus jij pleit ervoor om alle pups uit een potentieel gevaarlijke kruising maar meteen in een dichtgebonden zak in het kanaal te donderen. Ik keur de mensen die dit soort kruisingen fokken echt niet goed, maar de mensen die met zo'n vooringenomen blik naar een hond kijken zijn zo mogelijk nog erger. Dat is de reden dat de politiek zo huiverig is voor bepaalde rassen. Omdat mensen die er zogenaamd verstand van hebben op deze manier reageren. De hele pitbull-wetgeving is zo tot stand gekomen. Op papier is de hond tot dit en dat in staat, dus een spuit erin. Zonder eerst eens te kijken naar het karakter van de hond.
Groetjes Joyce

- Mol
- Zeer actief
je leest niet he je leest echt niet, ik heb geen problemen met kruisingen, ik heb problemen met de kruising zoals de topic starter heeft beschreven bijde honden game gefokt, een krusiale eigenschap en het geen waar het omdaait, weet je wat dat in houd game bred dogs?zepenko schreef:Dus jij pleit ervoor om alle pups uit een potentieel gevaarlijke kruising maar meteen in een dichtgebonden zak in het kanaal te donderen. Ik keur de mensen die dit soort kruisingen fokken echt niet goed, maar de mensen die met zo'n vooringenomen blik naar een hond kijken zijn zo mogelijk nog erger. Dat is de reden dat de politiek zo huiverig is voor bepaalde rassen. Omdat mensen die er zogenaamd verstand van hebben op deze manier reageren. De hele pitbull-wetgeving is zo tot stand gekomen. Op papier is de hond tot dit en dat in staat, dus een spuit erin. Zonder eerst eens te kijken naar het karakter van de hond.
ga me nou niet in een hoekje stoppen waar ik niet in hoor, ik heb toender tijd in denhaag met een pitt aan de lijn en een jopodester om zin nek gestaan , ik heb mijn stem laten luiden voor deze honden en tegen die kut wet, waar was jij?
het gaat er niet om dat het op papier zo is het gaat er om uit wat voor ouders het dier gefokt is daar gaat het om, en ja ik ben zowiezo van mening dat je de Pittbull zowiezo niet moet kruisen met wat voor ras dan ook waarom niet omdat het een hond is die niet voor iedereen is weg gelegt dat het een hond is voor mensen die weten wat de potentie van de hond is en het doel waar voor ze gefokt zijn niet mogen onder schatten.
er is geen 1 hond die de prestaties in wat voor vorm dan ook kunnen evenaren van de pittbull.
het zijn honden die zelfs in een outcross met een andere bloedlijn tot distatreuse gevolgen kan lijden, waarom denk je dat het hier in NL zo verschrikkelijk is fout ge gaan met dit magtige ras?
omdat ze willekeurig pittjes op elaar zettten zonder te weten uit welke bloedlijnen ze kwamen.
ga nou niet de moraal ridder uit hnangen hier want dat werkt niet je heb totaal geen notie waar je over praat je generaaliseerd de boel en projectteerd je beperkte ervaringen van andere rassen op een combinate van 1 spesefiek ras wat je niet kan en mag vergelijken met wat voor ras dan ook.
mol

- little-wolf
- Zeer actief
- greatdane
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Dog-Wolfspitz
In welk deel van R'dam woon jij?Ik heb begin jaren '90 zo'n 5 jaar op zuid gewoond(millinxbuurt-moerkerkestraat)En toen was het daar een hele rage met honden vanwege de illigale gevechten.Er liepen ook veel zuivere pits daar toendertijd,maar toch hadden kruisingen de voorkeur.Ik heb daar vanalles gezien aan kruisingen,de gevechten werden gehouden in het zuiderpark,maar later gebeurde dit gewoon bij mensen thuis in de tuinen.En mensen die de buurt kennen toendertijd weten wat voor mensen ik bedoel.Angel-eyes schreef:Nee hoor, er zijn zat lui die ze nog fokken.johan1969 schreef:Waar halen ze die pits dan ? Die zijn toch al 10 jaar verboden in Nederland ?
Effe op de trein naar Belgie voor een dekking ?
Wapens zijn ook verboden, maar als ik nu nog wegga heb ik vanavond een magnum38...de wet is blijkbaar heel makkelijk te omzeilen.
Maar wie gaat deze rassen nou bewust kruisen?Dan moet dat toch een reden hebben, 2 van de beste vechtrassen en dat kruisen??Kan maar 1 reden hebben.

Bruno 07-05-2012-*16-10-2012
- Mol
- Zeer actief
ik weet dat er in den haag ja ja den haag nog echte pitjes te vinden zijn, maar dan moet je weten waar je zoeken moet hoor.greatdane schreef:In welk deel van R'dam woon jij?Ik heb begin jaren '90 zo'n 5 jaar op zuid gewoond(millinxbuurt-moerkerkestraat)En toen was het daar een hele rage met honden vanwege de illigale gevechten.Er liepen ook veel zuivere pits daar toendertijd,maar toch hadden kruisingen de voorkeur.Ik heb daar vanalles gezien aan kruisingen,de gevechten werden gehouden in het zuiderpark,maar later gebeurde dit gewoon bij mensen thuis in de tuinen.En mensen die de buurt kennen toendertijd weten wat voor mensen ik bedoel.Angel-eyes schreef:Nee hoor, er zijn zat lui die ze nog fokken.johan1969 schreef:Waar halen ze die pits dan ? Die zijn toch al 10 jaar verboden in Nederland ?
Effe op de trein naar Belgie voor een dekking ?
Wapens zijn ook verboden, maar als ik nu nog wegga heb ik vanavond een magnum38...de wet is blijkbaar heel makkelijk te omzeilen.
Maar wie gaat deze rassen nou bewust kruisen?Dan moet dat toch een reden hebben, 2 van de beste vechtrassen en dat kruisen??Kan maar 1 reden hebben.Je probeert je niet hierin te mengen,maar door "interresse" hoor je een hoop en zie je ook weleens wat.De kruising waar het hierover gaat wordt een bom das zeker,maar als hij gebruikt gaat worden waarvoor ik denk dat hij hem heeft is dit geen gevaar voor mensen buiten en honden,want hij zal na een jaar of eerder al niet meer op straat komen.
mol

- zepenko
- Zeer actief
- zepenko
- Zeer actief
Dat is toch alleen van papier. Je weet namelijk niets over het gedrag van beide ouders, want die heb je beide nooit gezien. En binnen de hele RAD-wetgeving werkt dat toch hetzelfde. Als een hond bepaalde kenmerken heeft, is het volgens die wetgeving nodig dat de hond afgemaakt wordt. Ongeacht hoe de hond is qua gedrag. Onder deze wetgeving worden nu toch ik weet niet hoeveel stafs afgemaakt, terwijl met het gedrag van die honden niks mis is.Mol schreef:je leest niet he je leest echt niet, ik heb geen problemen met kruisingen, ik heb problemen met de kruising zoals de topic starter heeft beschreven bijde honden game gefokt, een krusiale eigenschap en het geen waar het omdaait, weet je wat dat in houd game bred dogs?zepenko schreef:Dus jij pleit ervoor om alle pups uit een potentieel gevaarlijke kruising maar meteen in een dichtgebonden zak in het kanaal te donderen. Ik keur de mensen die dit soort kruisingen fokken echt niet goed, maar de mensen die met zo'n vooringenomen blik naar een hond kijken zijn zo mogelijk nog erger. Dat is de reden dat de politiek zo huiverig is voor bepaalde rassen. Omdat mensen die er zogenaamd verstand van hebben op deze manier reageren. De hele pitbull-wetgeving is zo tot stand gekomen. Op papier is de hond tot dit en dat in staat, dus een spuit erin. Zonder eerst eens te kijken naar het karakter van de hond.
ga me nou niet in een hoekje stoppen waar ik niet in hoor, ik heb toender tijd in denhaag met een pitt aan de lijn en een jopodester om zin nek gestaan , ik heb mijn stem laten luiden voor deze honden en tegen die kut wet, waar was jij?
het gaat er niet om dat het op papier zo is het gaat er om uit wat voor ouders het dier gefokt is daar gaat het om, en ja ik ben zowiezo van mening dat je de Pittbull zowiezo niet moet kruisen met wat voor ras dan ook waarom niet omdat het een hond is die niet voor iedereen is weg gelegt dat het een hond is voor mensen die weten wat de potentie van de hond is en het doel waar voor ze gefokt zijn niet mogen onder schatten.
er is geen 1 hond die de prestaties in wat voor vorm dan ook kunnen evenaren van de pittbull.
het zijn honden die zelfs in een outcross met een andere bloedlijn tot distatreuse gevolgen kan lijden, waarom denk je dat het hier in NL zo verschrikkelijk is fout ge gaan met dit magtige ras?
omdat ze willekeurig pittjes op elaar zettten zonder te weten uit welke bloedlijnen ze kwamen.
ga nou niet de moraal ridder uit hnangen hier want dat werkt niet je heb totaal geen notie waar je over praat je generaaliseerd de boel en projectteerd je beperkte ervaringen van andere rassen op een combinate van 1 spesefiek ras wat je niet kan en mag vergelijken met wat voor ras dan ook.
mol
En dat is dan nog objectiever dan wat hier gebeurd. De zogenaamde pitbull-achtige is dan zelfs nog door iemand bekeken en beoordeeld op uiterlijk. Hier wordt de kruising gewoon al veroordeeld voor ook maar iemand de hond gezien heeft. Da's toch gewoon kortzichtig.
- Mol
- Zeer actief
als je nou eerst eens ging lezen wat er over de ouder dieren gezegt wordt, dat de pit zowiezo al game is hoef ik niet verder te kijken hoor, en als je nou eens verder lees dan alleen dat stuk je wat je dik aan geeft begrijp je ook dat je PITTjes naar MIJN mening niet moet in kruisen met andere rassen, wie is hier nou kort zichtig , je lees alleen maar wat je wil lezen.zepenko schreef:Dat is toch alleen van papier. Je weet namelijk niets over het gedrag van beide ouders, want die heb je beide nooit gezien. En binnen de hele RAD-wetgeving werkt dat toch hetzelfde. Als een hond bepaalde kenmerken heeft, is het volgens die wetgeving nodig dat de hond afgemaakt wordt. Ongeacht hoe de hond is qua gedrag. Onder deze wetgeving worden nu toch ik weet niet hoeveel stafs afgemaakt, terwijl met het gedrag van die honden niks mis is.Mol schreef:je leest niet he je leest echt niet, ik heb geen problemen met kruisingen, ik heb problemen met de kruising zoals de topic starter heeft beschreven bijde honden game gefokt, een krusiale eigenschap en het geen waar het omdaait, weet je wat dat in houd game bred dogs?zepenko schreef:Dus jij pleit ervoor om alle pups uit een potentieel gevaarlijke kruising maar meteen in een dichtgebonden zak in het kanaal te donderen. Ik keur de mensen die dit soort kruisingen fokken echt niet goed, maar de mensen die met zo'n vooringenomen blik naar een hond kijken zijn zo mogelijk nog erger. Dat is de reden dat de politiek zo huiverig is voor bepaalde rassen. Omdat mensen die er zogenaamd verstand van hebben op deze manier reageren. De hele pitbull-wetgeving is zo tot stand gekomen. Op papier is de hond tot dit en dat in staat, dus een spuit erin. Zonder eerst eens te kijken naar het karakter van de hond.
mol
En dat is dan nog objectiever dan wat hier gebeurd. De zogenaamde pitbull-achtige is dan zelfs nog door iemand bekeken en beoordeeld op uiterlijk. Hier wordt de kruising gewoon al veroordeeld voor ook maar iemand de hond gezien heeft. Da's toch gewoon kortzichtig.
mol

- zepenko
- Zeer actief
Daar heb ik niet op gereageerd, omdat ik dat volledig met je eens ben. Maar dat heb ik volgens mij ook al een paar keer vermeld. Ik zeg alleen dat je de nu levende kruising, waar we het dus over hebben, niet zo maar op basis van zijn afkomst moet laten afspuiten. Kijk nu eerst eens wat voor hond het is, voor je je conclusie trekt (qua gedrag dus, niet op basis van zijn afstamming). Da's echt het enige wat ik wil zeggen.Mol schreef:als je nou eerst eens ging lezen wat er over de ouder dieren gezegt wordt, dat de pit zowiezo al game is hoef ik niet verder te kijken hoor, en als je nou eens verder lees dan alleen dat stuk je wat je dik aan geeft begrijp je ook dat je PITTjes naar MIJN mening niet moet in kruisen met andere rassen, wie is hier nou kort zichtig , je lees alleen maar wat je wil lezen.zepenko schreef:Dat is toch alleen van papier. Je weet namelijk niets over het gedrag van beide ouders, want die heb je beide nooit gezien. En binnen de hele RAD-wetgeving werkt dat toch hetzelfde. Als een hond bepaalde kenmerken heeft, is het volgens die wetgeving nodig dat de hond afgemaakt wordt. Ongeacht hoe de hond is qua gedrag. Onder deze wetgeving worden nu toch ik weet niet hoeveel stafs afgemaakt, terwijl met het gedrag van die honden niks mis is.Mol schreef:je leest niet he je leest echt niet, ik heb geen problemen met kruisingen, ik heb problemen met de kruising zoals de topic starter heeft beschreven bijde honden game gefokt, een krusiale eigenschap en het geen waar het omdaait, weet je wat dat in houd game bred dogs?zepenko schreef:Dus jij pleit ervoor om alle pups uit een potentieel gevaarlijke kruising maar meteen in een dichtgebonden zak in het kanaal te donderen. Ik keur de mensen die dit soort kruisingen fokken echt niet goed, maar de mensen die met zo'n vooringenomen blik naar een hond kijken zijn zo mogelijk nog erger. Dat is de reden dat de politiek zo huiverig is voor bepaalde rassen. Omdat mensen die er zogenaamd verstand van hebben op deze manier reageren. De hele pitbull-wetgeving is zo tot stand gekomen. Op papier is de hond tot dit en dat in staat, dus een spuit erin. Zonder eerst eens te kijken naar het karakter van de hond.
mol
mol
- Mol
- Zeer actief
en ik zeg dat je op basis van de desbetreffende afstaming niet hoef tekijken om te weten wat het karakter ga doen, omdat ik en nogmaals weet hoe dit soort kruisingen zich gaan gedragen ten opzichte van honden en mensen.zepenko schreef:Daar heb ik niet op gereageerd, omdat ik dat volledig met je eens ben. Maar dat heb ik volgens mij ook al een paar keer vermeld. Ik zeg alleen dat je de nu levende kruising, waar we het dus over hebben, niet zo maar op basis van zijn afkomst moet laten afspuiten. Kijk nu eerst eens wat voor hond het is, voor je je conclusie trekt (qua gedrag dus, niet op basis van zijn afstamming). Da's echt het enige wat ik wil zeggen.Mol schreef:als je nou eerst eens ging lezen wat er over de ouder dieren gezegt wordt, dat de pit zowiezo al game is hoef ik niet verder te kijken hoor, en als je nou eens verder lees dan alleen dat stuk je wat je dik aan geeft begrijp je ook dat je PITTjes naar MIJN mening niet moet in kruisen met andere rassen, wie is hier nou kort zichtig , je lees alleen maar wat je wil lezen.zepenko schreef:Dat is toch alleen van papier. Je weet namelijk niets over het gedrag van beide ouders, want die heb je beide nooit gezien. En binnen de hele RAD-wetgeving werkt dat toch hetzelfde. Als een hond bepaalde kenmerken heeft, is het volgens die wetgeving nodig dat de hond afgemaakt wordt. Ongeacht hoe de hond is qua gedrag. Onder deze wetgeving worden nu toch ik weet niet hoeveel stafs afgemaakt, terwijl met het gedrag van die honden niks mis is.Mol schreef: je leest niet he je leest echt niet, ik heb geen problemen met kruisingen, ik heb problemen met de kruising zoals de topic starter heeft beschreven bijde honden game gefokt, een krusiale eigenschap en het geen waar het omdaait, weet je wat dat in houd game bred dogs?
mol
mol
dit door dat ik genoeg ervaring heb met soort gelijker kruisingen.
mol

- zepenko
- Zeer actief
En dat is dan weer discrimineren. Als je er een aantal (of een groot aantal voor mijn part) hebt gezien, die bepaald gedrag vertonen, doen ze het meteen maar allemaal. Net zoals alle labs graag zwemmen en alle herders makkelijk te trainen zijn. (he, heb ik dat niet al eens eerder geschreven? Deja vu?)Mol schreef:
en ik zeg dat je op basis van de desbetreffende afstaming niet hoef tekijken om te weten wat het karakter ga doen, omdat ik en nogmaals weet hoe dit soort kruisingen zich gaan gedragen ten opzichte van honden en mensen.
mol
- Mol
- Zeer actief
kan wel zijn maar vorkomen is beter dan genezen.zepenko schreef:En dat is dan weer discrimineren. Als je er een aantal (of een groot aantal voor mijn part) hebt gezien, die bepaald gedrag vertonen, doen ze het meteen maar allemaal. Net zoals alle labs graag zwemmen en alle herders makkelijk te trainen zijn. (he, heb ik dat niet al eens eerder geschreven? Deja vu?)Mol schreef:
en ik zeg dat je op basis van de desbetreffende afstaming niet hoef tekijken om te weten wat het karakter ga doen, omdat ik en nogmaals weet hoe dit soort kruisingen zich gaan gedragen ten opzichte van honden en mensen.
mol
mol

-
- Zeer actief
- Contacteer:
Er is gewoon een grens aan risiko wat je mag lopen, als hondenliefhebber. Het belang van een individuele hond die in potentie erg schadelijk kan zijn voor zijn omgeving moet je gewoon ondergeschikt maken aan het belang van de samenleving.
Zelfs een zgn. gedragsdeskundige heeft niet het recht om te gaan spekuleren over de kans dat een bepaald type hond de mist ingaat. Probeer gewoon eens wat realistischer te zijn, de theorie en de praktijk zijn twee hele verschillende zaken, weet je nog?
Zelfs een zgn. gedragsdeskundige heeft niet het recht om te gaan spekuleren over de kans dat een bepaald type hond de mist ingaat. Probeer gewoon eens wat realistischer te zijn, de theorie en de praktijk zijn twee hele verschillende zaken, weet je nog?
- zepenko
- Zeer actief
Ben ik ook weer volkomen met je eens. Alleen vind ik dat voor je iets wilt voorkomen, je wel moet weten wat je wilt voorkomen. Als met desbetreffende hond niks aan de hand is (qua agressief gedrag o.i.d.) valt er toch helemaal niks te voorkomen?Mol schreef:kan wel zijn maar vorkomen is beter dan genezen.zepenko schreef:En dat is dan weer discrimineren. Als je er een aantal (of een groot aantal voor mijn part) hebt gezien, die bepaald gedrag vertonen, doen ze het meteen maar allemaal. Net zoals alle labs graag zwemmen en alle herders makkelijk te trainen zijn. (he, heb ik dat niet al eens eerder geschreven? Deja vu?)Mol schreef:
mol
mol
Ik ben het in dit geval,en daar gaan we geen gewoonte van maken
,met mol eens je hebt echt geen flauw idee waar dit soort honden toe in staat is.
Ettelijke jaren terug waren er in een keer bandogs van een pit en een mastino in de ''mode'' en dat vond ik ook al zo'n vreselijke combinatie en levensgevaarlijk.
Zoiezo snap ik dit soort kruisingen al helemaal niet hoor en zie daar ook totaal het nut niet van in maar buiten dat is het vragen om moeilijkheden met een wandelende tijdbom.
Ik ben zeker niet voor zomaar een hond afspuiten maar dit zijn geen gezonde combi's en vaak maar met een doel voor ogen gemaakt.

Ettelijke jaren terug waren er in een keer bandogs van een pit en een mastino in de ''mode'' en dat vond ik ook al zo'n vreselijke combinatie en levensgevaarlijk.
Zoiezo snap ik dit soort kruisingen al helemaal niet hoor en zie daar ook totaal het nut niet van in maar buiten dat is het vragen om moeilijkheden met een wandelende tijdbom.
Ik ben zeker niet voor zomaar een hond afspuiten maar dit zijn geen gezonde combi's en vaak maar met een doel voor ogen gemaakt.
- Mol
- Zeer actief
de kombinatie die je nu aan haal vergelijk ik dus maar met deze, en die honden heb ik dus mee gemaakt ,zo lief toen ze nog geen jaar waren maar met 1,5 jaar tot 2 jaar waren ze niet meer te handhaven.tineke schreef:Ik ben het in dit geval,en daar gaan we geen gewoonte van maken,met mol eens je hebt echt geen flauw idee waar dit soort honden toe in staat is.
mol

- Mol
- Zeer actief
waarom kan je nou niet simpel weg begrijpen/ aan nemen dat dit hondje tot een jaar volkomen lief kan zijn , maar na die tijd voledig de mist in gaat door dat de 2 karater eigenschappen botsen, dat het hondje totaal door het lind kan gaan om iets wat helemaal niet belangrijk oogt en is.zepenko schreef:Ben ik ook weer volkomen met je eens. Alleen vind ik dat voor je iets wilt voorkomen, je wel moet weten wat je wilt voorkomen. Als met desbetreffende hond niks aan de hand is (qua agressief gedrag o.i.d.) valt er toch helemaal niks te voorkomen?Mol schreef:kan wel zijn maar vorkomen is beter dan genezen.zepenko schreef:En dat is dan weer discrimineren. Als je er een aantal (of een groot aantal voor mijn part) hebt gezien, die bepaald gedrag vertonen, doen ze het meteen maar allemaal. Net zoals alle labs graag zwemmen en alle herders makkelijk te trainen zijn. (he, heb ik dat niet al eens eerder geschreven? Deja vu?)Mol schreef:
mol
mol
mol

- Zoie
- Zeer actief
Toch kan ik me er idd geen concrete voorstelling bij maken, wat moet ik er zo ongeveer bij voorstellen ?Mol schreef:de kombinatie die je nu aan haal vergelijk ik dus maar met deze, en die honden heb ik dus mee gemaakt ,zo lief toen ze nog geen jaar waren maar met 1,5 jaar tot 2 jaar waren ze niet meer te handhaven.tineke schreef:Ik ben het in dit geval,en daar gaan we geen gewoonte van maken,met mol eens je hebt echt geen flauw idee waar dit soort honden toe in staat is.
mol

- Mol
- Zeer actief
hoe bedoel je?Zoie schreef:Toch kan ik me er idd geen concrete voorstelling bij maken, wat moet ik er zo ongeveer bij voorstellen ?Mol schreef:de kombinatie die je nu aan haal vergelijk ik dus maar met deze, en die honden heb ik dus mee gemaakt ,zo lief toen ze nog geen jaar waren maar met 1,5 jaar tot 2 jaar waren ze niet meer te handhaven.tineke schreef:Ik ben het in dit geval,en daar gaan we geen gewoonte van maken,met mol eens je hebt echt geen flauw idee waar dit soort honden toe in staat is.
mol
mol

- Zoie
- Zeer actief
Nou, in welke zin zijn ze niet te handhaven, wat vertonen ze voor concreet gedrag. Accepteren ze b.v. geen correctie, vallen ze hun baas aan, of een willekeurige voorbijganger, zijn ze onvoorspelbaar etc.Mol schreef:hoe bedoel je?Zoie schreef:Toch kan ik me er idd geen concrete voorstelling bij maken, wat moet ik er zo ongeveer bij voorstellen ?Mol schreef:de kombinatie die je nu aan haal vergelijk ik dus maar met deze, en die honden heb ik dus mee gemaakt ,zo lief toen ze nog geen jaar waren maar met 1,5 jaar tot 2 jaar waren ze niet meer te handhaven.tineke schreef:Ik ben het in dit geval,en daar gaan we geen gewoonte van maken,met mol eens je hebt echt geen flauw idee waar dit soort honden toe in staat is.
mol
mol

ik kende ook iemand die had er twee ze liet ze overal los lopen en los voor winkels liggen als ze boodschappen deed en was totaal niet gevoelig voor het feit dat ze een geweldig groot risico nam.Mol schreef:de kombinatie die je nu aan haal vergelijk ik dus maar met deze, en die honden heb ik dus mee gemaakt ,zo lief toen ze nog geen jaar waren maar met 1,5 jaar tot 2 jaar waren ze niet meer te handhaven.tineke schreef:Ik ben het in dit geval,en daar gaan we geen gewoonte van maken,met mol eens je hebt echt geen flauw idee waar dit soort honden toe in staat is.
mol
Ze waren zo lief zei ze net kleine mastinotjes

Je snapt het al met drie jaar waren ze weg en niet meer te hanteren.
De felheid van een terrier gecombineerd met de kracht van een mastino slechte combi dus.Zoie schreef:Toch kan ik me er idd geen concrete voorstelling bij maken, wat moet ik er zo ongeveer bij voorstellen ?Mol schreef:de kombinatie die je nu aan haal vergelijk ik dus maar met deze, en die honden heb ik dus mee gemaakt ,zo lief toen ze nog geen jaar waren maar met 1,5 jaar tot 2 jaar waren ze niet meer te handhaven.tineke schreef:Ik ben het in dit geval,en daar gaan we geen gewoonte van maken,met mol eens je hebt echt geen flauw idee waar dit soort honden toe in staat is.
mol
- Mol
- Zeer actief
ze zijn onvoorspelbaar, 1 moment lief vrij en speels en dit slaat om als een blad aan een boom, het terug houdend tegen over vreemde van de mastino en het haperige van de Pit is dan ook voor vremde mensen opstraat of waar ook gewoon echt gevaarlijk de hond komt van uit een trug houden houding in eens in je bovenbeen of in je arm te hangen ze ontploffen gewoon. en dan de volhardingheid van de pit en het geen angst kennen van de pitt het winnen ten kosten van alles van de pitt, in combinatie met de eigenzinigheid hardheid en gewicht en groote van de mastino was dit gewoon een levens gevarlijke combinatie, ze zijn er nog steeds hoor inhet buiten land en ze worden ook gefokt als badog als ik het goed heb heten ze stanfields bandogs, maar het zijn geen lievertjes nog voor mens nog voor dier. het is gewoon een moord machien op 4 poten.Zoie schreef:Nou, in welke zin zijn ze niet te handhaven, wat vertonen ze voor concreet gedrag. Accepteren ze b.v. geen correctie, vallen ze hun baas aan, of een willekeurige voorbijganger, zijn ze onvoorspelbaar etc.Mol schreef:hoe bedoel je?Zoie schreef:Toch kan ik me er idd geen concrete voorstelling bij maken, wat moet ik er zo ongeveer bij voorstellen ?Mol schreef: de kombinatie die je nu aan haal vergelijk ik dus maar met deze, en die honden heb ik dus mee gemaakt ,zo lief toen ze nog geen jaar waren maar met 1,5 jaar tot 2 jaar waren ze niet meer te handhaven.
mol
mol
moo